Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiła przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 r. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł, który sfinansowany będzie ze środków budżetowych.
W spotkaniu z dziennikarzami, które odbyło się na stacji kolejowej Zakopane, udział wzięli minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz posłanka Urszula Nowogórska. W imieniu wojewody małopolskiego Krzysztofa Jana Klęczara uczestniczyła dyrektor generalna Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie Lucyna Gajda. Obecni byli także: dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – Oddziału w Krakowie Maciej Ostrowski, burmistrz Zakopanego Łukasz Filipowicz oraz prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Wyborski.
— Wiele osób twierdziło, że do tej inwestycji nie dojdzie, dlatego dzisiaj informujemy o ogłoszeniu przetargu w Małopolsce, w pięknym Zakopanem, aby przekreślić wszelkiego rodzaju spekulacje. Mimo że to jedna z najdroższych inwestycji w naszym państwie o wartości ok. 12 miliardów złotych, mamy zabezpieczone na nią pieniądze – zarówno z KPO, jak i z Krajowego Programu Kolejowego. Inwestycje zamierzamy sfinalizować do 2030 roku — powiedział Dariusz Klimczak, Minister Infrastruktury.
Realizacja odcinka Szczyrzyc – Tymbark to pierwszy etap budowy nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże – Piekiełko”, największej inwestycji kolejowej na południu Polski.
Obecnie zaawansowane prace budowlane toczą się przy trzech innych fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104 (Chabówka – Nowy Sącz), która również jest częścią tego przedsięwzięcia. Wykonawcy pracują na odcinkach Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz oraz Chabówka – Rabka Zaryte.
Modernizacja pierwszych fragmentów tej trasy zakończy się już w przyszłym roku, a do 2030 r. powstanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.
Ministerstwo Infrastruktury, s/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas