Błażusiak z prądem pod prąd - podhale24.pl
Poniedziałek, 4 listopada
Imieniny: Karola, Olgierda, Emeryka
Rabka Zdrój
Clouds
Wiatr: 2.412 km/h Wilgotność: 63 %
Clouds
Wiatr: 2.988 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 5.688 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 4.572 km/h Wilgotność: 54 %
Clouds
Wiatr: 6.192 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 6.48 km/h Wilgotność: 72 %
11.10.2024, 07:40 | czytano: 2080

Błażusiak z prądem pod prąd

Mamy to - elektryczne motocykle po raz pierwszy wystartują w rywalizacji Prestige FIM SuperEnduro World Championship, a na jednym z nich nasz Champion – Tadeusz Błażusiak!

"Taddy" i jego elektryczny Stark Varg/ zdj. Stark Future
Połączyliśmy się telefonicznie z "Taddym", który od dłuższego czasu pilnie na hiszpańskich bezdrożach, przygotowuje się do nowego wyzwania.

- FIM wreszcie dogadała się z wiodącymi producentami motocykli elektrycznych, co prawda tylko w klasie Prestige, w tym także z moim Stark Future i mogę się znów ścigać z najlepszymi, ale już w nowej formule - oznajmił.

Jak oświadczył Jorge Viegas, prezes FIM: "To bez wątpienia nowy rozdział w rywalizacji, gdy elektryczne motocykle wchodzą do SuperEnduro wraz z motocyklami spalinowymi; jest to naturalna ewolucja w tej konkurencji. Federacja zainwestowała czas i badania, aby znaleźć właściwą równowagę w wydajności między dwoma konkurencyjnymi technologiami, aby mogły ścigać się obok siebie sprawiedliwie i bezpiecznie. Aby umożliwić start motocyklom elektrycznym w klasie Prestige, stworzyliśmy nowe wymagania, zasady i standardy bezpieczeństwa, w tym przepisy torowe, aby uniknąć wszelkiego rodzaju stronniczości pomiędzy napędem spalinowym, a elektrycznym. Tak więc klasa Prestige będzie otwarta dla wszystkich zespołów i motocykli".

To bez wątpienia przełom po rocznym impasie w działaniach światowej federacji motocyklowej, dziwi tylko formuła rzekomo "sprawiedliwej rywalizacji" maszyn. Te napędzane prądem dostały minimalny limit wagowy 123 kg oraz muszą mieć ograniczona moc. Cóż to więc za formuła open? Jak widać dotychczasowi gracze formuły SuperEnduro łatwo nie oddadzą pola, jednak Tadeusz Błażusiak nie myśli o statystowaniu w tej rywalizacji.

- Jest to dla mnie nowe wyzwanie, ale takie mnie mobilizują. Musiałem się nauczyć nowej techniki jazdy, w której brakuje mi sprzęgła, a i sam sprzęt jest inny. Mój Stark Varg o ograniczonej mocy z baterii musi ważyć prawie o 30 kilo więcej, niż Triumph Jonny’ego Walkera! Myślę jednak, że będzie niezła jazda już 14 grudnia w Gliwicach; zapraszam - mówi "Taddy"


Będzie niezła jazda!

Jacek Sowa
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
1
Gulasz Juliusz Zeżarł10:09, 11 października 2024
30 kg więcej, to tak jakby Taddy na spaliniaku ważył ponad 100 kg.Wydaje się, że to może być więcej niż spore wyzwanie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas