Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz. Pociągiem do Zakopanego z prędkością 120 km/h - podhale24.pl
Szczawnica
Clouds
7°C
Clouds
7°C
Clouds
8°C
Clouds
8°C
Clouds
7°C
Clouds
4°C
Kartka z kalendarza
02.01.2025, 08:21 | czytano: 2542

Jest kolejny przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz. Pociągiem do Zakopanego z prędkością 120 km/h

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły drugi przetarg na modernizację 15 km torów na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Jeśli uda się znaleźć wykonawcę, na odcinek ten powrócą prace po wielomiesięcznej przerwie, po tym, jak PKP rozwiązały umowę z poprzednim wykonawcą, który nie dotrzymywał przyjętego harmonogramu realizacji.

Zwycięzca ogłoszonego przetargu będzie miał za zadanie modernizację linii kolejowej 104 (Chabówka - Nowy Sącz) na odcinku Rabka Zaryte - Mszana Dolna - Fornale (Kasina Wielka). Ważną częścią inwestycji będzie budowa peronów na przystankach Raba Niżna i Mszana Dolna Marki oraz stacji Mszana Dolna. Nowe tory pozwolą pociągom poruszać się z prędkością do 120 km/h. W sumie na przeszło 15-kilometrowym odcinku powstanie 66 budowli, w tym 14 mostów i 5 wiaduktów. Zwiększone bezpieczeństwo zapewni modernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Kolejne 16 przejazdów zostanie zlikwidowanych i zastąpionych rozwiązaniami bezkolizyjnymi i nowymi drogami.

- Kolejne wielomiliardowe przetargi dla tego projektu są przygotowywane. W planach mamy uruchomienie wszystkich postępowań do końca przyszłego roku. Nową trasą pomiędzy Krakowem a Nowym Sączem i Zakopanem pojedziemy za pięć lat - informuje spółka.

Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach tego projektu (stacja Limanowa, Limanowa - bocznica Klęczany, bocznica Klęczany - Nowy Sącz, Chabówka - Rabka Zaryte). Dzięki temu stworzona zostanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków - Nowy Sącz w ok. 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut.

Materiały prasowe, oprac. r/
Ankieta
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
takitam.20:28, 2 stycznia 2025
120km/h - duuuuzo, baardzo duzo. ale sa tacy co wykrecaja 300, 400 km/h. no, to tyle co bym tu fciol pedziec...
1
Harnaś20:24, 2 stycznia 2025
Gdzie znajdą drugą firmę głupią która da się okradać przez PKP. Jak będzie to kolejarzy kasa to mogą nawet złote szyny montować. Dobrze się robi za cudze za kasę podatników niech robią za swoje a nie podatki Polaków
0
fred17:50, 2 stycznia 2025
Do Jan; /.../ kolej jest bardziej potrzebna niż ta cała zakopianka. No i co z tego ze z Krakowa do nowego godz. jedziesz jak z Nowego do Zakopanego 2,5 godz.
Reklama
0
Stanley12:47, 2 stycznia 2025
Powinna jeździć 300 kmh
2
bear10:13, 2 stycznia 2025
Tak tak. Zrobili nowe tory między Nowym Targiem a Zakopanem. Pociągi jak jeździły 40 km/h tak dalej jeżdżą 40. Może intercicty rozpędza się do 50. I wielkim błędem było położenie tylko jednego toru. Jeden to to się kładzie jak można puścić pociąg inną trasą. A między Chabówką a Zakopanem nie ma żadnego kolejowego objazdu. Niedawno coś gdzież zamarzło (przy -5 czy -7?) i pociąg stał dwie godziny w szczerym polu. A jakby był objazd, to inne pociągi mogły jechać okrężną drogą. Ale objazdu po prostu nie ma, nie ma innej linii kolejowej. Dlatego ten drugi tor jest ważny. Wiem, koszty. Jednak tanie jest kłaść dwa tory za jedną robotą nisz robotę rozgrzebywać dwa razy. Mam nadzieję, że od Chabówki do N Sącza nie będzie takich błędów.
0
sawuarek i wiwarek09:16, 2 stycznia 2025
Nie ma kolejnych przetargów na modernizację linii kolejowych Nowy Targ - Szczawnica i Nowy Sącz - Szczawnica z tej prostej i prozaicznej przyczyny że do stolicy Pienin nie dochodzi kolej. Czy więc można już mówić powoli o początkach zjawiska wykluczenia komunikacyjnego dla tego atrakcyjnego turystycznie miasta i okolicznych miejscowości? Raczej niestety tak, zwłaszcza że zlikwidowano instytucję państwową PKS która zapewniała w miarę pewne i stabilne usługi komunikacyjne dla mieszkańców, a ostatnio odeszło jeszcze kilka kursów dziennie, ponieważ po wybudowaniu drogi z Ochotnicy do Nowego Targu busy nie muszą jeździć już przez Szczawnicę (Krościenko), co samo w sobie jest wspaniałe, bo redukują się koszty i zmniejsza czas przejazdu, ale dla stolicy Pienin dodatkowo pogorszyło to kontakt ze światem. Tak samo jest świetnie że gdzieś obok idą giga inwestycje na budowę mostów i wiaduktów kolejowych, ale co z nami, również miejscowościami powiatu nowotarskiego?
3
Jan08:27, 2 stycznia 2025
mam to w ..... mogą zklikwidowac pkp
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
Trwa do 14.06.2025
Nie przegap!
10
06.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
czerwiec
10
Wtorek
Imieniny:Bogumiła, Małgorzaty, Edgara
Kliknij po więcej