Wojna o płot - spółdzielnia buduje, mieszkańcy protestują, prezes milczy - podhale24.pl
Jabłonka
Clear
3°C
Clear
3°C
Clouds
7°C
Clear
7°C
Clouds
6°C
Clear
4°C
Kartka z kalendarza
02.05.2025, 20:23 | czytano: 10130

Wojna o płot - spółdzielnia buduje, mieszkańcy protestują, prezes milczy

NOWY TARG. Metalowy płot stanął pomiędzy blokami Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, a osiedlem Polana Szaflarska. Stanął i wywołał oburzenie i protesty.

Metalowy płot podzielił mieszkańców nowotarskich blokowisk. Zdj. Szymon  Pyzowski
Metalowy płot podzielił mieszkańców nowotarskich blokowisk. Zdj. Szymon Pyzowski
W sieci pojawiła się już petycja, którą podpisują przeciwnicy dzielenia osiedli.

Hydrant odgrodzony


Wśród argumentów, które przytaczają jest zablokowanie dzieciom bezpiecznego przejścia do szkoły. Płot utrudnił też dostęp do przychodni i sklepów mieszkańcom tutejszych osiedli - od Sikorskiego, Podtatrzańskiej po Polanę Szaflarską. Szczególnie dotknie to osoby starsze, chore czy niepełnosprawne. Dzieci nie mogą się wspólnie bawić, a lokalna społeczność została płotem podzielone.

Kolejnym problemem na jaki wskazują przeciwnicy grodzenia osiedli to odcięcie dostępu do hydrantów, co grozi bezpieczeństwu.

- "Ogrodzony teren stanowi wspólne mienie całej spółdzielni mieszkaniowej, a nie przynależy do konkretnego budynku, dlatego decyzja o jego trwałym odgrodzeniu - mająca istotny wpływ na codzienne życie mieszkańców oraz funkcjonowanie osiedli - powinna zostać, o ile w ogóle, podjęta w drodze uchwały walnego zgromadzenia członków spółdzielni, a nie jednostronnie przez zarząd" - przekonują autorzy petycji, którą można podpisywać w internecie.

Można było inaczej?


Autorzy petycji przekonują także, że można było sprawę rozwiązać partycypując w budowie chodnika i stworzenie przejścia, z którego korzystałaby duża część mieszkańców osiedli. Pojawiła się sugestia, że to kosztowałoby spółdzielnię niespełna 2 tys zł podczas gdy budowa ogrodzenia miała pochłonąć niemal 40 tys. zł.

"Naszym celem nie jest eskalacja konfliktu pomiędzy członkami wspólnot mieszkaniowych i bloków spółdzielczych, lecz przywrócenie normalności i bezpieczeństwa" - przekonują sygnatariusze petycji i domagają się udrożnienia dostępu do hydrantów oraz stworzenia przynajmniej jednego przejścia pomiędzy osiedlami.

Prezes nie odpowiada


O ustosunkowanie się do zarzutów zwróciliśmy się do prezesa NSM Piotra Paluszka. Niestety, nie znalazł dla nas czasu a pozostawiona w sekretariacie spółdzielni prośba o kontakt pozostała bez odpowiedzi.

Do sprawy wrócimy.

Petycję można podpisywać na stronie: PETYCJA MIESZKAŃCÓW w sprawie likwidacji ogrodzenia oddzielającego teren Spółdzielni Mieszkaniowej od osiedla Polana Szaflarska.

fi/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
3
Magda11:40, 6 maja 2025
Paluszek użyczył grunt, który nie jest jego i chciał żeby mu Polana drogę zrobiła. Śmiechu warte . Jak nie zrobiła to ja odgrodził. I wszystko w temacie teraz.
1
Popieram Tosie09:54, 6 maja 2025
Mieszkańcy bloku 13,żadnych zasad i poczucia estetyki. Każdy wydeptywał swoją ścieżkę skrótową, jak komu pasuje. Uważam że postawienie płotu jest dobrym rozwiązaniem oby tylko jakiś hojraka nie zniszczył go. Niech niszczą to dziadostwo w swoich ogródkach bo są bardzo prymitywne
1
Nie prawnik21:52, 5 maja 2025
pytanie do osób znajdujących prawo , czy to legalne że dzielnicowy Polany ma obowiązek współpracy z NSM ?
0
Obiektywny21:10, 5 maja 2025
Do@Hebda jeśli Ci za gorąco to przykręć kaloryfery i nie marudź.Nie zapominaj o rodzinach z niemowlętami czy małymi dziećmi.Typowy egoista.
2
Tosia19:04, 5 maja 2025
Jestem mieszkańcem Polany i płot o dziwo podoba mi się, jest dyskretny i ładnie wkomponowany w zieleń. Razi mnie natomiast płoty mieszkańców bloku pol.Szaflarska 13 mieszkających na parterze. Zrobili dziadostwo bez ładu i składu niczym Bangladesz. Jak mogła pozwolić na to Wspólnota.
9
Nowy Targ13:47, 5 maja 2025
źle wydane pieniądze 40 tys wydane z pieniędzy członków spółdzielni na bezsensowny płot. To Paranoja jakaś.
14
Hebda11:37, 5 maja 2025
Cała ta NSM jest jak prywatny folwark. Nie reaguje na żadne prośby mieszkańców. Chociażby o wyłączenie ogrzewania. Co prawda ciepło dziś nie jest, ale na pewno nie tak zimno, żeby ogrzewanie hulało pełną parą.
7
ghetto polana09:48, 5 maja 2025
Przecież z tymi śmieciami jest zupełnie odwrotnie. To pod kontenerami śmieciowymi na Polanie lądowały ramy okienne ze starych bloków razem ze starą ceramiką, bo mieszkańcy z Sikorskiego doskonale wiedzieli że SPN nie zgadza się na tego typu gabaryty.
3
Daila18:49, 4 maja 2025
potwierdzam,kilku znajomyhch z Polany Szaflarskiej parkuje na parkingu sikorskiego NSM.Zrobic wyrywkowa kontrole i zaraz sie ucisza
7
Do Majka18:23, 4 maja 2025
Czyli tuje są nie na swoim a płot na swoim? A kto teraz będzie te tuje ogarniał? Ci od której story płotu? Polana powie, ze nie życzy sobie wejścia na swój teren i co? A do tego zdeptać te tuje to trzeba być gigantem, ledwo od pięciu lat je NSM przycięła, bo problemów nie widzą w tym. Nie martw sie, jak się ludzie skrzykną i zamkną jedno przejście pomiędzy osiedlami to dymać będziesz od Szaflarskiej na strefę relaksu. proponuję na sobotę i niedziele zamknąć, zobaczycie co się będzie działo. Ci z tymi grillami spółdzielcy to pogryzą płot.
2
Majka15:43, 4 maja 2025
Kilka lat temu posadzili tuje, które tworzą piękną,zieloną ścianę. Wiele się rozrosło ale wiele ludzie zdeptali, dlatego uważam że słusznie postawiono płot.Nie szanują przyrody i nie szanują pracy innych. Jeszcze powinni monitoring zalożyć bo znajdzie się taki głąb co zniszczy przęsła
6
Jadek11:46, 4 maja 2025
Jaka Wojna?Bez przesady.Teren spółdzielni. Postawili na swoim.Dla dobra właśnie mieszkańców.Zabolalo?Bo trzeba trochę przejść by zaparkować? Nic nie szanujecie i nikogo mieszkancy Polany.
15
Koleżanka11:07, 4 maja 2025
Teraz w Boże Ciało musicie sobie Jagła ołtarze zmienić, bo na polane nie ma wstępu nie wyrażamy zgody na stawianie ołtarzy. Będzie cała procesja po Sikorskiego, myślę, ze teraz będzie OK.
5
B.08:38, 4 maja 2025
I bardzo dobrze że płot jest. Mieszkańcy Polany przechodzą jak chcą, niszcząc trawniki, tuje, bo przecież trzeba stanąć na darmowym i nie swoim parkingu. Mimo że na informacji jest napisane,że jest on dla mieszkańców spółdzielni. Śmieci też, szanowni mieszkańcy Polany, często podrzucacie pod śmietnik Spółdzielni.
19
Śmieszek05:37, 4 maja 2025
Karlak Wielebny będzie musiał zmian dokonać w Sanktuarium. Z lewej Polana Szaflarska z prawej Sikorskiego. Albo godziny dla poszczególnych osiedli. Albo w innym języku jak w niektórych parafiach bywa. W ostateczności środkiem...płot. mieszkańcom przedzielonych płotem osiedli przypominam, że kiedyś "mury runą, runą, runą". Na razie należy wieszać na płocie gacie i inne części garderoby. Zobaczymy jak będzie reagować społeczeństwo z tej i tamtej strony płota. To musi być polityczna zagrywka. Jagła chciał odgrodzić się od Tokarza i pewnej pani co to jej wszystko przeszkadza. No nic. Przy okazji odseparował kilka tysięcy innych. Dziękujemy!,Dziękujemy!.
3
swój chłop00:21, 4 maja 2025
Ktoś niżej pisał o marnym planie zagospodarowania przestrzennego- oni tam na krzywej nawet tego marnego mpzp nie przestrzegają, ten urząd to jest kpina i kabaret.
7
Maniek22:57, 3 maja 2025
Tragedia im tam wszystko przeszkadza. Nakupili Zakopiany mieszkań i swe zwyczaje chcą u nas w Mieście wprowadzać. Mają już takiego swego przywódcę z tego miasteczka kiczu z dinozaurami, domami do góry nogami, pająkami i wielkim kołem czyli wielką karuzelą ;)
2
fora ze dwora22:52, 3 maja 2025
P24.pl nie jest stroną postępowania, to niby dlaczego prezes ma się ustosunkowywać do ich pisma.
4
Paweł20:21, 3 maja 2025
Mi płot nie przeszkadza, wręcz przeciwnie uważam że Spółdzielnia dobrze robi że postawiła płot. Barany chodzą jak im pasuje, każdy wydeptuje swoją ścieżkę i mają zielone tereny gdzieś.Są chodniki i niech maszerują chodnikami, podobnie z parkingami stawiają auta gdzie popadnie , ale tym powinna się zająć jakąś służba miejska.
2
mieszkaniec krainy smogu20:21, 3 maja 2025
Przy ścieżce też teraz zrobili zagrody, tylko z tamtych będą oscypki, a z tych tutaj? :)
5
doktór20:07, 3 maja 2025
@ Nowy Targ na Odwrót - proponuję zmienić tabletki. Te zażywane najwyrażniej szkodzą.
3
Osiol18:47, 3 maja 2025
Sceny jak z Romea i Juli, lub Zemsty a płot przyczyną.....
Grodzic.... kawalerka przez płot.....
23
Felicjan Zygadliński senior17:03, 3 maja 2025
Spółdzielnia nie ma na co pienięndzy wydawać , tylko na płoty ? A jakby tak czynsze obniżać zaczęła to by zyskała w oczach członków i paluszki by miały reelekcję , a tak to działają na swoją zgubę . I przegrają , mają to zagwarantowane .Ja to mówię Felek Zygadliński , a jak ja to mówię , to znaczy ,że wiem !
3
Szczęśliwy bezdomny16:53, 3 maja 2025
Wydaje mi się, że jak ktoś kupił już mieszkanie służące przede wszystkim do chowu klatkowego, to płot nie powinien być wielkim problemem ???? Ale z drugiej strony nie dziwię się, że mieszkańcy uciekają stamtąd każdym możliwym przejściem.
4
Podatnik16:46, 3 maja 2025
Obwodnicę wstrzymali bo podobno to ich tereny rekreacyjne!? Teraz wściekli bo wypuszczane pieski załatwią potrzeby na ich terenie! Grodzić swoje! Prawo własności!
6
XXX15:49, 3 maja 2025
Popieram w całości budowę płotu.
Własność należy chronić, i zabezpieczać przed wandalizmem sąsiadów.
Brawo prezesie Paluszek.
3
Stolarz15:22, 3 maja 2025
Pewnie płot przeszkadza T dlatego jest awantura
3
blokers N.T.15:13, 3 maja 2025
Nie mieszkam w okolicach ,,spornego terenu''lecz często jadę do pracy rowerem w pobliżu miasteczka komunikacyjnego na Dunajcem dla dzieci.Dziwne jest to,że jest rano i żywej duszy na terenie miasteczka,a parking obok jest zapełniony.Wątpię ,żę to mieszkańcy NSM parkują.
Lecz z drugiej strony jak już grodzimy własność to może Spółdzielnia pomyśli o innych parkingach przed blokami.Niech ktoś się przejdzie i zobaczy jak zapchane są parkingi np.na ul.Szaflarskiej.Przed blokami parkują pojazdy znanej firmy kurierskiej,busy i pojazdy pod którymi już rosną drzewa.Może trzeba pomyśleć o jakimś systemie weryfikacji kto parkuje?Osobiście byłem świadkiem jak kierowca busa zaparkował pod blokiem i przesiadł się do innego pojazdu,który po niego przyjechał i odjechał.Oczywiście rejestracja KTT.
4
Mieszkaniec bloku 11.14:19, 3 maja 2025
Ja myślę że ten plotki to trzeba przedłużyć do końca garaży. Chamstwo Polany Szaflarskiej nie zna granic.parkuja na naszym,śmieci podrzucają do naszych boksów.Widzialy gały co brały.Nie macie miejsc parkingowych wasz pech.Od NSM wara.
24
Bulka14:13, 3 maja 2025
Mieszkam w ramach NSM, na Polanie mam rodzinę. TO WESTYD że trzeba przedostac się przez jakiś płot. Ale spoko. Ci, którzy chcieli tego płotu za chwilę go będą chcieli zburzyć, tylko poczekajmy, aż córka, syn, wnuczka czy wnuk kupi sobie mieszkanie na Polanie. Wtedy babko, dziadku o balkoniku będziesz przechodziła obchodziła ten płot. Albo gorzej sam, czy sama sobie kupisz mieszkanie na Polanie bo tam winda. A zazdrościcie im windy...
3
Book14:08, 3 maja 2025
Całe to dziadostwo polany Szaflarskiej wynika z marnego planu zagospodarowania przestrzennego. Watycha miał parę dobrych lat żeby z tym zrobić porządek to powstały bloki ciasno jeden obok drugiego, bez parkingów, bez przestrzeni.

Ten planistyczny dramat to wina watychy, tak samo jak chęć sprezentowania obwodnicy pod oknami.

Marne plany miejscowe bo marni urzędnicy i marny burmistrz którzy jak widać o mieście nie myślą.

Z resztą jak urząd miasta pod rządami watychy ma mieć na celu dobro miasta jak tam mało kto z nowego targu pracuje a jedynie znajomi królika
18
Andriu13:43, 3 maja 2025
Ciekawe co sie stanie jak spółdzielni dowalą podatek od płotu, bo to nie jest ogrodzenie bloku, zmieniły się przepisy droga spółdzielnio już w 2025,
5
Wice Wójt13:21, 3 maja 2025
Piekny płot, będzie gdzie plakaty wyborcze wieszać. Jagła z Paluszkiem to mają łby nie od parady. A od polany to sie i Tokarz plakatem zadowoli. Jaka ta Polska uśmiechnięta i brat człowiekowi bratem między blokami. Dziękuję Wam wszystkim, az chce się żyć w Nowym Targu.
1
jagoda ze spoldzielni12:24, 3 maja 2025
zaśtopowac tych z polany .swoje hydranty se budowac
3
Gość z Polany11:26, 3 maja 2025
Jeden blok to całe osiedle? Od kiedy? Mnie tam płot nie przeszkadza ,jest przejście, ładne ogrodzenie. Wam z tego bloku to wszystko przeszkadza!!! Nie piszcie ,że to całe osiedle!! Nie macie gdzie parkować to awanturę z ludźmi z innego osiedla robicie. Wstyd
30
Express11:19, 3 maja 2025
Ciekawe co na to właściciel i pracownicy sklepu Express, którym teraz zmniejszy się utarg...jak zamkną sklep to całe Sikorskiego będzie po zakupy biegać po trawniczku do Gamy uważając na "miny" zastawione przez ich pupili...nic tylko kupić popcorn i oglądać ten bieg na orientację :) krótkowzroczne to myślenie NSM...a można było zrobić płatne identyfikatory dla "niemieszkańców" spółdzielni i jeszcze zarobić.
24
Nowy Targ na Odwrót11:17, 3 maja 2025
Przecież ta spółdzielnia to przechowalnia takich myślicieli jak Jagła, Liszka, Antos i im podobnych spatkobuerców Marka F. To oni stoją wszyscy za atakami na Burmistrza Grzegorza Watychę. Ludzie obudzić się wywalić tych szkodników że stołków tylko na waszej kasie im zależy. Co spółdzielnia zrobiła dla ludzi mini postoje rowerowe, a premie jakie sobie przyznano to jest grupa która chce wrócić do władzy a ktôrą kieruje po cichutku kilka osób które straciły stołeczki w UM np. fotograf, wice burmistrz , Marcin od plakatów i wcześniej wspomniani.
5
Fachmani11:08, 3 maja 2025
Niech spółdzielnia w koszty budowy płotu wrzuci sobie jeszcze naprawę uszkodzonego monitoringu w jednym z bloków :)
18
Adam10:51, 3 maja 2025
Bardzo dobrze, za chwile Polana powiększy się, bo zasiedzą grunt spółdzielni. A inne osiedla kiedy ogrodzi spółdzielnia? A remonty bloków? nie wyrażam zgody na to żeby spółdzielnia za moje pieniądze robiła płot
3
zgred10:30, 3 maja 2025
nie całe 100 podpisów zebrali, śmiechu warte, płot powinien zostać, niech sobie parkują na polanie.
1
Prawo i Sowieci10:19, 3 maja 2025
Ludzie czas na ploty wokół swoich blokow...
7
JaTo,ToJa09:46, 3 maja 2025
Jeżeli Prezes Paluszek nie odpowiada zapytajcie pana radnego Jagłę. Ten będzie wiedział pracuje bowiem w Spółdzielni. No i jeszcze może z kolegą radnym mieszkającym z po drugiej stronie płotu wspaniale się porozumieć. Poślijcie do płota Jagłę i Tokarza. Porozumienie gwarantowane.
2
ławca hemoroidów09:29, 3 maja 2025
Oczywiście że budować płot i to większy ! Niech mieszkańcy Polany Szaflarskiej parkują sobie na swoim terenie !a nie na naszym !
9
??????09:23, 3 maja 2025
I jak może być zgoda między narodami??? W takim małym mieście Nowy Targ "walka o płoty", brak porozumienia , zawiść, złość!Ludzie może wokół bloków posadzić trzeba samodzielnie drzewo ,krzak Waszego imienia i dbajcie o to! Natura uspakaja??????
5
Vectra09:13, 3 maja 2025
To gość od opla starego granatowego sfrustrowany swoją biedą tak mąci
5
nowotarżanin08:48, 3 maja 2025
Jak zawsze Osiedle Polana Szaflarska ma pretensje o wszystko. NSM na swoim terenie moze sobie płoty stawiać gdzie chce. Argument o zagrożeniu pożarowym jes bez sensu. Większe zagrożenie stanowią auta poparkowane na tym osiedlu byle jak. Samochód ciężarowy niejednokrotnie nie ma jak przejechać więc i straż nie miała by możliwości. Ludziom na osiedlu wydaje się , że całe miasto ma tylko działać tak jak Oni chcą. Teraz Pan Tokarz powinien napisać, iż ten płot to wina burmistrza.
3
Obiektywny08:41, 3 maja 2025
Nareszcie ktoś robi porządek.Parkowanie na miejscach postojowych spółdzielni przez lokatorów tego osiedla wreszcie się skończy.Podrzucanie śmieci pod boksy bloków Sikorskiego 1 i 3 mam nadzieję ,że tez.Za te "luksusy" my , mieszkańcy spółdzielni płacimy.
21
Ja08:36, 3 maja 2025
Wreszcie się ukryci spółdzielcom spacerowanie nad Dunajec przez ekskluzywne osiedle.Sikorskiego i Podtatrzańska to stan umysłu , taborety,kartony i inne śmieci po wystawiane pod oknami . Patologia
0
yamakay08:32, 3 maja 2025
@wwww
na wsi zawsze są płoty
4
Samarytanin08:25, 3 maja 2025
/.../ I bardzo dobrze, że płot powstał. Bezczelność mieszkańców Polany Szaflarskiej (oczywiście tylko tych, którzy korzystają z parkingów Spółdzielni), nie zna granic. Do tego stopnia, że mają duże pretensje do pracowników Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, że miejsca parkingowe na których sobie stoja są nie odśnieżanie. Blokują cały parking także przy sklepie Express. Nie można swobodnie wieczorem, oraz przez weekend tamtędy przejść. Przecież są nawet tablice informacyjne, do kogo teren należy i komu przysługuje parkowanie. Patodeweloperka nie buduje placów zabaw, więc dzieci przychodzą o korzystają z placów zabaw spółdzielni, a za remont i utrzymanie w czystości płacą członkowie spółdzielni podatki. Rodzice zostawiają śmieci na chodnikach, placach, trawie, które muszą po nich sprzątać pracownicy Spółdzielni. Kolejna kwestia to wyprowadzanie swoich pupilków i załatwianie się na trawie, chodnikach, które potem sprząta Spółdzielnia, bo nikomu nie chce się po nim posprzątać. Pola a Szaflarska ma swoją administrację, z którą ciężko się dogadać w każdej kwestii. Prezes nie odpowiada i bardzo dobrze, bo na co tu odpowiadać. Płot powstał na działkach Spółdzielni. Wszystko zgodnie z prawem.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
2
Zebra 200008:17, 3 maja 2025
Jak zawsze miesza T.Konflikty i niepokoje to młyn na wodę dla tego człowieka. On nie potrafi bez tego funkcjonować.
0
CK08:14, 3 maja 2025
Dla czego nie napiszą "petycji" o plac zabaw na Polanie? Dzieciaki będą miały gdzie się bawić. Polana będzie na placu zabaw kosić, serwisować, opłacać podatki????
38
Fam07:52, 3 maja 2025
Ale czemu ma służyć ten płot? Mieszkam na Polanie Szaflarskiej od początku jej powstania. Od jakiegoś czasu pojawiły się coraz to bardziej absurdalne pomysły. Najpierw wygoniono dzieci spod bloków, sądząc na trawnikach ostre krzaki (berberys) i stawiając slupki. Potem dosadzono te tuje, żeby ludzie nie mogli przechodzić, tam gdzie robią to od parunastu lat. Skoro nie sluchaja to postawmy płot. Przecież tak nie mogą myśleć normalni ludzie, tutaj ktoś podejmujący decyzję ma jakieś zaburzenia. Gdyby miało być ogrodzone całe osiedle, zrobione bramki na kids itp. to by miało sens, a tak? Co ma dać taki płot prócz dziwnego wrażenia podzielenia osiedli? I skąd ten nagły wysyp nienawiści do mieszkańców Polany? Czy ktoś Wam broni tu mieszkać? Czujecie się gorsi, bo mieszkacie na starych blokach? Idźcie na terapię, zamiast wylewać frustrację w Internecie, bo macie problem i żadna ilość wylanego hejtu nie pomoże.
1
Blokoś07:31, 3 maja 2025
W następnej kolejności zagrodzić i to przejście chodnikiem bo za chwilę wystąpią o zasiedzenie lub drogę konieczną.
4
Nowotarżanin06:32, 3 maja 2025
Nowotarżan.
Słuszna sprawa z tym ogrodzeniem. Przez ten płotek nie ma żadnego getta. Płot winien stać od początku. Deweloper nie zapewnia parkingu dla mieszkańców swoich bloków. Jego lokatorzy przez lata całą gębą korzystają z placu parkingu NSM za darmo. Spółdzielnia otacza ten teren, porządkiem, odśnieżaniem zimą, koszeniem traw i czyszczeniem terenu po nieczystościach zostawianych przez mieszkańców sąsiadującego bloku dewelopera. Jego lokatorzy wyrzucają śmieci i odpady samochodowe w pobliskich śmietnikach należących do NSM. Co gorsze to ich właściciele psów wypróżniają się na Tereni spółdzielni obok sklepu Expres. Widzę to bo mieszkam w bloku nr 7 Sikorskiego. Wreszcie ktoś tą swawolę zatrzymał. Dewelopera mieszkańcy sąsiadujący z ul. Sikorskiego nie mają swoich parkingów, więc korzystają z spółdzielczych całą gębą. Jego bloki nie maja piwnic, tylko zamykane garaże. Jego mieszkańcy roweru i inne zbytki trzymają po klatkach schodowych i mieszkaniach lub w ogrodzonych ogródkach, gdzie są stosowne płoty. Nawet jest tak, że z Sikorskiego 7 wyprowadziły się dzieci do pobliskiego bloku dewelopera. I co ? o dziwo roweru, hulajnogi, nary, wózki dziecięce i inne sprzęt trzymają w bloku nr 7. Już do tego doszło. A deweloper buduje dalej bez parkingów etc. Na Równi Szaflarskiej jest dość placu i miejsca aby sobie deweloper wygospodarował miejsce dla swoich mieszkańców. Oni mają swoje sklepy, restauracje Club, przychodnie NFZ dojście do pobliskich Marketów i myjni samochodowej, do kościoła i do ul. Szaflarskiej czy rz. Dunajec. Nikt ich od naszego spółdzielczego porządku nie odgrodził, jedynie tym wskazał jak należy dbać o swoje. Przyszedł najwyższy oczekiwany czas, że wszystko wreszcie zrobiono porządnie i za spółdzielców kasę wykonano niewysokie ogrodzenie, gdyż członkowie NSM nie będą płacić i finansować sąsiadującego z nią Dewelopera. A dzieci mają obok bloków spokojne i bezpieczne dojście do szkoły nr 11 na naszym osiedli. Brawo za aktywność Panie Prezesie Ptaszek. Popieram.
Od ponad 40 lat, mieszkaniec bloku na Sikorskiego nr 7. Koniec swawoli i partyzanckich praktyk.
Nowotarżan. 03. 05. 2025 r.
6
@@@00:49, 3 maja 2025
Moje osiedle murem podzielone
Moja ulica murem podzielona
Świeci neonami prawa strona
To jest jakis chora akcja z tym osiedlem na tej Polanie mieszkaja tam zaledwie pare lat i beda sie panoszyc na parkingach z lokatorami co mieszkaja na Sikorskiego od lat 40-tu hola hola pomalutku nie takie akcje to osiedle widziało patodeweloperka robi swoje blok przy bloku gdzie nawet dychac nie ma czym fury drozsze od tych mieszkan całych tam ale co tam ja jestem Wielki Pan z Polany mnie wolno stawac gdzie mi sie podoba ...bardzo dobrze ze ogradzaja ten teren niech Sikorskiego walczy o miejsca wynastawiali tych bloków a teraz sobie ludzie tylko zycie utrudniają
6
Tak dla chodnika00:23, 3 maja 2025
A mi tam pasuje ten płot...teraz pieski mieszkańców NSM będą załatwiać swoje potrzeby pod oknami i klatkami swoich właścicieli, a nie obsrywać kolejne chodniki...:)
1
Loko00:07, 3 maja 2025
Lament bo ciężej będzie im smieci podrzucać i parkować.
7
swój chłop23:51, 2 maja 2025
Prawda jest taka że jak robi płot na swoim to ma święte prawo właściciela na takie działanie. Jak chcecie chodzić po czyimś to sobie służebność "załatwcie".
7
Brak wiedzy23:49, 2 maja 2025
To tak jakby się ktoś oburzał że jest płot między dwoma domkami jednorodzinnymi.Piszacy petycję nie mają kompletnie wiedzy prawnej. To tak jakby pisal petycję Kargul zeby Pawlak nie miał płotu. ŚMIECHU WARTE
8
Mieszkaniec Polany Szaflarskiej22:40, 2 maja 2025
Którzy mieszkańcy?? Dlaczego wprowadzacie w błąd i nie piszecie, że to mieszkańcy jednego bloku na Polanie Szaflarskiej? Też mieszkam na tym osiedlu i że się tak zapytam o co chodzi? Zrobili ogrodzenie i jest tam chodnik, można swobodnie przejść, dzieci do szkoły też chodzą, więc gdzie chcecie kolejny chodnik?? Na przeciwko Waszego bloku?Hydraty są po całym osiedlu, więc tego też nie rozumiem o co problem i dlaczego piszecie, że całe osiedle?
7
Agata22:39, 2 maja 2025
Bardzo dobrze, że spółdzielnia buduje ogrodzenie (tak na marginesie na wniosek mieszkańców), inna sprawa dlaczego mieszkańcy Polany Szaflarskiej parkują na terenie mieszkańców ul. Sikorskiego (spółdzielni). Od lat robią sobie skróty nawet przejeżdżając samochodami. Płacimy podatki, rownież za parkingi i tereny zielone a inni mieszkańcy chcą korzystać z tego bezpłatnie i do tego mają teraz pretensje. Co do petycji to w razie pożaru strażacy dadzą sobie radę, żeby dostać się do hydrantu. Przejście do szkoły czy sklepów będzie możliwość od strony ścieżki rowerowej lub ul. Szaflarskiej. Więc niech nauczą się mieszkańcy Polany Szaflarskiej, że to nie są ich tereny tylko prywatne. Jak ktoś na obcej tablicy rejestracyjnej zaparkuje na ich osiedlu to od razu telefony że ktoś parkuje na ich osiedlu. PŁOT MUSI ZOSTAĆ.
44
Maria22:24, 2 maja 2025
Czego Ci ludzie nie wymysla!Takiego kretynstwa nie widzialam jak zyje 70 lat!Lepiej zeby sprzatali a nie dzielili ludzi plotami!Poza tym my tez jestesmy mieszkancami tego miasta i mamy prawo korzystac z przejsc,drog,parkow!Chory pomysl!Mam nadzieje ,ze ten plot niedlugo zniknie!
0
J22:22, 2 maja 2025
Kargul, podejdź no do płota...
29
rzucający jajami22:12, 2 maja 2025
Paluszkowi już dawno peron odjechał. Przykładów na to jest wiele.
7
www22:08, 2 maja 2025
Głosuję za płotem. U nas na Kowańcu każdy ma płot.
8
Mieszkaniec22:00, 2 maja 2025
Oburzenie i protesty Polany jest uzasadnione, bo zostały odcięte darmowe miejsca postojowe z terenu spółdzielni mieszkaniowej z których Polana sukcesywnie korzystała, a jak każdy mieszkaniec wie na Polanie brakuje miejsc parkingowych koło bloków...
2
Dodo21:56, 2 maja 2025
Gdyby mieszkańcy Polany Szaflarskiej parkowali na swoich parkingach a nie nas parkingach spółdzielni problemu by nie było. W ogóle tam jakieś się cyrki dzieją najpierw na scieżce rowerowej zrobili parking, teraz ścieżka rowerowa to dojazd do nowych bloków. Czasem ciężko z wózkiem przejechać bo samochody jeżdżą oczywiście po ścieżce. Nie mówiąc już o tym że miasto wybudowało parking na grube tysiące koło ul Sikorskiego. Deweloperzy kasę biorą a miasto im parkingi buduje
2
Prezes21:23, 2 maja 2025
Prezes mnie odpowiada
3
AniołGospodarz21:19, 2 maja 2025
Alternatywy 4 to przypomina
8
Bilgun Ariunbatar21:00, 2 maja 2025
To jest lament złodzieja że zabraniają mu kraść?
Przecież płacz jest o to że teraz trudniej przejść z parkingów na terenie NSM do mieszkań na Polanie. To tamci dewastują zieleń, podrzucają śmieci, zastawiają dojście do sklepu? No ale można kłamać i rzucać tekstami o rozdzielaniu rodzin. Haha
Zapewniam że żadna rodzina nie została po dwóch stronach płotu podczas jego stawiania. W razie czego kawałek dalej jest chodnik (kolejne wielkie kłamstwo) to można się na nowo połączyć xD
21
Sceptyk20:44, 2 maja 2025
No to teraz będzie prawdziwe getto poczekajcie a zamiast płotu metalowego będziecie mieć mur z betonu
7
Zagadka20:36, 2 maja 2025
Jakby teren był wspólny to nie trzeba by kupować żadnej działki budowlanej w kraju.....
Po to są granice działek wytyczne by można odgrodzić się od sąsiada...
Może sąsiad chce monitoring szlabany ochronę całodobowa i co nie wolno mu tego zrobić? Bo co?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
14
06.2025
Nie przegap!
11
05.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
maj
9
Piątek
Imieniny:Grzegorza, Bożydara, Karoliny
Kliknij po więcej