Czytelnik pyta o szkodliwość środków odchwaszczających. Spółdzielnia Mieszkaniowa - uspokaja i wskazuje inny problem - podhale24.pl
Nowy Targ
Clouds
2°C
Clouds
5°C
Clouds
3°C
Clouds
4°C
Clouds
2°C
Clouds
-0°C
Kartka z kalendarza
16.07.2012, 18:58 | czytano: 16591

Czytelnik pyta o szkodliwość środków odchwaszczających. Spółdzielnia Mieszkaniowa - uspokaja i wskazuje inny problem

LIST. "Od dawna nurtuje mnie problem używania przez Nowotarską Spółdzielnie Mieszkaniową chemicznych środków do usuwania trawy rosnącej koło osiedlowych chodników" - pisze w liście do Redakcji nasz Czytelnik. Na jego obawy o szkodliwości używanych specyfików - Spółdzielnia Mieszkaniowa odpowiada uspokajająco.

zdj. Czytelnika Podhale 24
zdj. Czytelnika Podhale 24
Czytelnik pisze:
"Często widzę, jak Panie Sprzątające spryskują bez opamiętania chodniki i okolice placów zabaw dla dzieci! Jest to środek niewątpliwie bardzo szkodliwy! Słyszałem, że wielu właścicieli psów ma problemy ze swymi pupilami, które wąchając i liżąc to świństwo doznaje zatrucia! Weterynarze potwierdzają po badaniach krwi zwierzaka, że to środek do usuwania trawy. Na ironię zakrawa fakt, że w/w chodniki są poniszczone, płyty chodnikowe połamane tak, że gdzieniegdzie jest tylko sypiący się cement! Trawa na osiedlowych trawnikach nie koszona od dawna zarosła chwastami! Ale tu nie żałuje się chemii i leje, no bo pewnie ktoś ma umowę z producentem tego chemicznego świństwa! A dzieci bawiące się piłkami i innymi zabawkami? Też mają kontakt z tą chemiczną trucizną? Czy nie lepiej te pieniądze wydane (wylane) bez żadnego sensu przeznaczyć na utrzymanie trawników lub placów zabaw? Już kiedyś na ten temat pisałem do Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej, ale oni oczywiście problemu nie widzą, wprost przeciwnie z ich pisma wynikało, że ten środek nie jest szkodliwy!! Paranoja!!

Wypalone pasy trawy koło chodników też raczej nie są estetyczne!! Co to komuś przeszkadza trochę trawy przy krawężnikach? Przecież nie potknie się na niej i krzywdy sobie nie zrobi! Przyjdzie zima i trawka sama zniknie, a takie polewanie uważam jest niepotrzebna stratą pieniędzy i nie ekologiczne!! Ktoś powie, że z pieskami czy z dziećmi można iść nad Dunajec - dobry pomysł, jest tylko małe ale! Nad brzegiem Dunajca od mostu na Alejach Tysiąclecia aż do kładki prowadzącej do boru na Czerwonym po stronie, gdzie stoi Oberża pod Różą - ktoś zrobił sobie hale i wypasa ogromne stado owiec! Widzę to stado prawie codziennie!! Czy po przejściu tylu owiec będzie jeszcze miejsce gdzie nie wdepnie sie w g.......o!!! A już rozłożenie kocyka to jest niewyobrażalny luksus!! A czy zabawa dziecka na trawie, gdzie cały teren jest zlany moczem baranów i owiec jest taka zdrowa?

W związku z tym mam pytanie następne, na które mam nadzieję otrzymam odpowiedź od władz miasta. Czy teren nad Dunajcem wymieniony powyżej jest terenem rekreacyjnym, czy pastwiskiem? Tak, że reasumując w naszym pięknym mieście nie ma gdzie odpoczywać bezpiecznie i nawet na osiedlu jesteśmy podtruwani! Buduje się kładkę, drogę do spacerowania i dla rowerów - chwała za to, ale dojście do tej kładki jest całe zabrudzone odchodami owiec!! Bardzo bym prosił Szanowną Redakcję o zamieszczenie mojego listu, a może do kogoś coś z tych moich uwag dotrze i coś się zmieni! Zdecydowanie wolę trawkę koło chodników, niż widzieć bezsensowne wylewanie chemii na chodniki!"

Pozdrawiam (nazwisko do wiadomości Redakcji)

----

W Nowotarskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zapytaliśmy o środek, którym polewane są trawniki. Wyjaśniono nam, że osoby zajmujące się utrzymaniem porządku i czystości na osiedlach są zobowiązane do używania atestowanych specyfików do odchwaszczania, które nie są szkodliwe dla ludzi. Nie są znane przypadki zatrucia - stosowanym środkiem chemicznym.

Co się tyczy psów - przypomniano nam, że właściciel ma obowiązek pilnowania swojego pupila. Puszczanie psa samopas na trawniki osiedlowe nie jest mile widziane, zwłaszcza, że właściciele nagminnie nie sprzątają po swoich czworonogach. A faktycznym źródłem zagrożenia dla zdrowia dzieci są właśnie psy.

- Środki chemiczne używane są do odchwaszczania trawników i likwidowania trawy wrastającej w chodniki. To korzenie roślin niszczą płytki chodnikowe. Na krzywych płytkach łatwo jest się potknąć. Więc to nie tylko kwestia estetyki, ale i bezpieczeństwa. Wyrywanie trawy jest kłopotliwe i trudne, dlatego stosuje się środki chemiczne. Administratorzy i osoby sprzątające dbają o to, by "chemia" nie przedostawała się do miejsc, gdzie przebywają dzieci. Środek nie jest stosowany na placach zabaw. Poza tym specyfik rozlewany jest w słoneczne dni i działa błyskawicznie. Proszę mi wierzyć, to nie jest żaden problem. Problemem są osoby, które pozwalają, by ich psy bawiły się w piaskownicach razem z dziećmi. Na zwrócenie uwagi reagują ci ludzie oburzeniem, że ich piesek nic złego nie robi. Ale niestety jednak robi - mówi pracownik NSM i dodaje, że wielu właścicieli psów wciąż nie rozumie, że posiadanie zwierzęcia oznacza także obowiązek pilnowania go i sprzątania po nim.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Barbara13:45, 12 maja 2020
Mój pies nie jest puszczany chodzi na smyczy, sprzątamy po nim, jednak za każdym razem kiedy są opryski, piesek choruje. Kosztowne jest leczenie jego. Kłamstwem jest, że nie jest to środek szkodliwy dla ludzi. W wielu państwach zrezygnowano z niego, a u nas nadal się go stosuje. Firma płaci wysokie odszkodowania ludziom, którzy zachorowali właśnie po takich opryskach. Czekam, aż u nas tak się stanie i nikt nie będzie zrzucał winy na właścicieli psów.
0
żaba23:53, 10 lipca 2018
wszystkie wypowiedzi powyżej sa tragiczne !!!!!! ludzie chodza do szkół i studiuja i sami wyrzucaja i niszcza Zielen !!!!

a od zwierząt to trzymajcie sie z dala , ludzie sa bardziej gorsi w naszym kraju niz 4 łłapne zwierzeta !!
0
2018 podróżnik w czasie :-)19:25, 22 czerwca 2018
Bardzo sie cieszę, że w końcu zaprzestano lania tego świństwa. Brzydko wyglądała taka spalona ziemia, tak jak autor listu słusznie zauważył, takie coś jest zwyczajnie nieestetyczne. Do tego silna chemia, która może nie zabije za jednym dotknięciem, ale zmieszane z kurzem i wdychane to latami, to kto wie ile raków miałoby to na sumieniu. Więc brawo za to, że autorowi się chciało zawalczyć o wygląd otoczenia i o nasze zdrowie!
0
Ja13:12, 15 lipca 2016
Nasza spółdzielnia monolit z Chorzowa także stosuje to swinstwa a na dodatek nie informuje nas o tym fakcie!
0
Ja22:08, 6 lipca 2016
Wole g*** psie bo to naturalne jest niż wszechobecna chemię!
0
gość z daleka21:32, 24 kwietnia 2015
trujcie środowisko dalej randapami sama trucizna w powietrzu wszystko pryskane pozdychacie na raka w wieku 35 lat , przeszkadza widzę gówno psa ale randap jest zdrowszy :) brawo tumany
0
zwiedziona10:59, 8 lipca 2013
najlepiej wytruć wszystkie zwierzeta i po kłopocie
0
Autor listu nazwisko znane red:)20:38, 30 lipca 2012
jak obiecywalem tak sie stało!Mam pismo Sanepidu o przekazaniu sprawy do wyższej instancji , a w czasie dwukrotnych kontroli w Spoldzielni Mieszkanowej nikt nie mogl okazac kontrolerom kart charakterystyki oraz okazać opakowań świnstwa wylewanego na chodniki i place zabaw!Tak więc Pan ze Spoldzielni klamal Pana Redaktor bo lanie chemicznego badziewia było bezprawne!Mowilem ze nie odpuszczę? Ciąg dalszy nastapi i prosze nam nie wciskać kitu i nie kłamać!żadnych atestów nie macie!!!
0
tryskający06:01, 22 lipca 2012
Też macie problemy to tylko"trucizna"!!!Najwyżej rak Was dopadnie!!:)
0
pryskajacy17:07, 21 lipca 2012
maja problem to tylko randap
0
TaCoWie14:13, 20 lipca 2012
Ten środek jest atestowany i przestrzegane jest jego zastosowanie.
A ja tam spaceruję często ze swoim pupilkiem i nic mu nie jest. Ludzie robią z igły widły i taka prawda. A co do piesków, to właściciele mogliby za nimi sprzątać. Odwracają głowę, gdy piesek się załatwia i udają, że nie widzą.
0
Bilguun Ariunbaatar19:32, 18 lipca 2012
"ciekawe czy gdyby wam obniżyc czynsz o koszty sprzatania i koszenia trawy to byscie se wysprzątali"
ciekawe, że nie obniżylibyście NIC bo nie jest NIC koszone a na drodze śmieci i brud jak by mi codziennie jeździły wywrotki z piaskiem na budowę...
0
głupie te ludzie :D19:21, 18 lipca 2012
Pracuś po cholerę ktoś z bloku ma wywozić śmieci do rowy skoro w czynszu za ich wywóz i tak się płaci? Oo
0
myslący19:05, 18 lipca 2012
do ddd-chlopie albo babo-to nie jest temat zastepczy!!!!to jest poważna sprawa bo chodzi o zdrowie nasze,naszych dzieci i naszych zwierzakow!Ja też chce mieć odchwaszczone trawniki,równe trawniki a mam-zachwaszczone,nie koszone trawniki polamane i zaniedbane chodniki !!Za to mam zlane kraweżniki tym świństwem !!!A trawka jak odrastala tak odrasta!I nie mow mi że to świństwo jest nieszkodliwe!!! Tak że zanim coś wystukasz na klawiaturce pomyśl troche ,to nieboli!Moj pies nie żre trawy bo jest na smyczy i ja mu na to nie pozwalam,natomiast mam na tyle świadomości że nie chce aby mnie ktoś bez sensu truł!Ponimajesz?
1
HEHE15:41, 18 lipca 2012
Do Nowotarzanina-przed kompem to widze Ty siedzisz aż Ci sie juz tyłek zaparzył!NIE MĘDRKUJ TYLKO WEŹ SIE ZA ROBOTE BO MY PANOWIE Z BLOKÓW MUSIMY MIEĆ PORZADEK! W KOŃCU ZA TO CI PŁACIMY!:)
0
Pan z Bloku15:11, 18 lipca 2012
Nowotarzaninie- my Panowie mamy takich jak Ty od sprzatania a więc my przed telewizorkiem z piwkiem a Ty do miotly i przy okazji trawke powyrywaj!!Trzeba bylo sie uczyć i mieszkanko w blokach kupić to byś nie musial nam slużyć!!
0
ddd15:06, 18 lipca 2012
Kolejny temat zastępczy. Znalazł się jeden zaniepokojony, który zamiast psa pilnować na spacerze martwo się, że pupil żre żółtą trawę.
Ja chcę mieć odchwaszczone trawniki i dobre chodniki. Wielkie dzięki dla osób zajmujących się Szaflarską - jest porządek i czysto.
0
Nowotarżanin14:05, 18 lipca 2012
Lenie śmierdżące - ciekawe czy gdyby wam obniżyc czynsz o koszty sprzatania i koszenia trawy to byscie se wysprzątali czy chodzili w g*** i trawie po pas . JUŻ WAS TYŁKI BOLA OD SIEDZENIA PRZED TELEWIZOREM I KOMPEM
0
gucio12:30, 18 lipca 2012
Do Pracusia!!Nie filozofuj chłopie tylko sobie kolo domku polewaj czym chcesz a dobrych rad to sobie udzielaj dzieciakom!:(powiedzial co wiedzial wielki posiadacz domku!!
0
Pracuś09:16, 18 lipca 2012
Śmieci w rowach - szczególnie te poremontowe - zostawiają durnie tak z bloków jak i z domów prywatnych, a lenie zdarzają się wszędzie, tyle że w blokach jest ich większa koncentracja, więc są bardziej widoczni.

Ponieważ nikomu z dziesiątków mieszkań w bloku nie chce się oczyścić chodnika, robi to za was spółdzielnia w sposób co najmniej rozsądny, za pomocą środka, który posiada atest i jest przeznaczony do celu w jakim go spółdzielnia stosuje. Nie widzę ekonomicznej zasadności w zatrudnianiu ekipy ludzi do skubania trawki spomiędzy płyt chodnikowych.... A jakiż to problem macie z Roundup'em? Psy chorują? Skoro nie chce się leniowi blokowemu wyczyścić chodnika przed własnym mieszkaniem, to niech wyprowadza swojego psa przez kilka dni tam gdzie pracująca dla jego wygody spółdzielnia nie zastosowała Roundup'a. Może korona z głowy nie spadnie, co??? No paranoja! Ludzie w spółdzielni w tyłek tym leniom wchodzą, a ci jeszcze narzekają.

Jakoś po ulicach z zabudową szeregową nikt nie biega z Roundup'em i właściciel musi usuwać mech i chwasty we własnym zakresie, chociaż od domu prywatnego płaci się niemały haracz na miasto - za nieruchomość, burzówkę, balkon, reklamę... Właściciel domu płaci więcej niż wy i nie ma z tego nic.
0
janko05:36, 18 lipca 2012
nadal cierpliwie czekam na rozwiązanie zadania matematycznego przez jak to ktoś ladnie nazwal"geniusza ze Spoldzielni:)Trudne?prawda?Nikt nie mowil że bedzie latwo jak sie kpi z drugiego człowieka!!!
0
Halińcia05:28, 18 lipca 2012
do ferdek!-a to się jeszcze okaże kto ma racje , a Tobie radze jak tak przyznajesz racje Spoldzielni abyś uważal na ten specyfik, bo możesz od tego przyznawania racji ulec zatruciu albo Twoje dziecko czy też pies i wtedy zobaczymy jak bedziesz śpiewal!no i na zakończenie pytanie-w pośredniaku byłeś?
0
rodowity Nowotarżanin z bloku21:40, 17 lipca 2012
Nowotarżanin jak jesteś taki porządny to niech wielce panowie z domów nie zostawiają śmieci w rowach i śmietnikach spółdzielni!!
0
ferdek21:29, 17 lipca 2012
Spółdzielnia ma rację.
0
autor listu z prostymi pytaniami(nazwisko znane re20:26, 17 lipca 2012
Podsumowując tą jakże ciekawą dyskusję(chociaż czasem nie na temat)chce poinformować"geniusza" ze Spółdzielni że wlasnie zwrociłem sie do Sanepidu o zajecie sie sprawa i wyjasnienie czy wylewanie świństwa po chodnikach i trawnikach jest dopuszczalne i nie szkodliwe czy też jest na odwrót! Bardzo dziekuje wszystkim za cieple slowa i za wsparcie!!!Walka jeszcze nie skończona!!Dziekuję Pani Redaktor Sabinie Palce za zajecie sie problemem!!
0
Janek19:10, 17 lipca 2012
Do Nowotarżanin może byś nie szukał zajęcia dla mieszkańców bloku po Twojej wypowiedzi zorientowałem się, że jesteś mieszkańcem domu prywatnego i wykonujesz usługi dla Spółdzielni mieszkaniowej. Teraz ja mam do ciebie prośbę weż się za robotę i nie wymawiaj nikomu co ma robić bo jeżeli by nkie bloki to byś nie miał/a pracy.
0
były blockers18:34, 17 lipca 2012
Nowotarżaninie
powiedz swoim pracowitym sąsiadom z domów, a nie z bloków , aby w CO nie palili toksycznymi plastykami, skórami i innym dziadostwem. A może nie zauważyłeś tego, ponadto znam wielu z tzw. nowotarżan i co mogę powiedzieć to w śród nich również są lenie. Nie tylko na blokach.
0
do pana ze 16:13, 17 lipca 2012
Zadanie matematyczne dla "geniusza" ze spółdzielni.

Są dwa psy. Jeden idzie sobie ładnie na smyczy, kupka regularnie podnoszona, drugi piesek samopas. Oba psy polizały polany właśnie round up'em chodnik. Pytanie brzmi: który z w/w psów zachoruje.

Proszę nie spieszyć się z odpowiedzią oraz uważać na nadmierne nagrzanie obszarów odpowiedzialnych za myślenie.
0
Nowotarzanin15:59, 17 lipca 2012
Do wszystkich LENI ŚMIERDZĄCYCH Z BLOKÓW może byscie tak zamiast leżeć przed telewizorem wycieli troche trawy koło chodnika czy posprzatali plac zabaw w ramach rekeraacji !!! ogródki działkowe to by chcieli mieć ale w bloku to wszystko za nich zrób może jeszcze ktoś powinien przyjść i ci tyłek wytrzec bo przeciez płacisz za mieszkanie nie ?. jakbyscie mieli własny dom to byście sie nauczyli sprzatać bo w przeciwnym wypadku mozna dostac mandat. A tu zróbcie za nich wszystko a oni leżą na balkonie i tylko obgadują kto i czym to robi żeby tylko do czegoś sie przyczepić. Nożyczkami byscie ta trawe szybciej wycięli gdybyście tylko ruszyli tyłki z bloku chociaż na 5 minut dziennie - PRZECIEŻ TO WASZE CHODNIKI I PODWÓRKA !!!!
0
hehehehe15:23, 17 lipca 2012
Do nieznajomy!!Czynsz placimy w wysokości nie malej!Więc mozemy wymagać!A jak uważasz że masz male zarobki to zmień prace i idż do Biedronki albo do Wojasa popracuj bedziesz mial zarobki wysokie!:)
0
gucio15:07, 17 lipca 2012
do 8ygy-a te martwe pszczółki to też zapewne usiadły na tym nieszkodliwym preparacie!:)Ja jak zbieram do woreczka kupke po mojej suczce to też spotykam sie z ironią!Ale co mi tam!!Wiem że robie to co do mnie należy!:)Nie zrażajmy sie i sprzatajmy a walczmy z chemicznym świństwem lanym bez glowy na chodniki,trawniki i place zabaw!!:)
0
8ygy14:54, 17 lipca 2012
dzis, zbierajac kupke psa do woreczka, uslyszalam taki dialog:
-mamo, co ta pani robi?
- zbiera kupke psa.
- a po co jej?
i oczywiscie przytoczeni rozmowcy byli z psem.
Poza tym kilka dni temu nawrzeszczal na mnie pan, bo zauwazyl, ze wyrzucam kupe psa do tego niebieskiego, osiedlowego smietnika. no wiec wlasnie... gdzie sa specjalne kosze?
a co do spryskiwania trawy... to jeszcze nie jest takiebrzydkie i zle. ale dzis znalazlam 5 martwych pszczol na chodnikach. moze tym tez trzeba sie zajac?poza tym, kochani, wszystko jest w jak najlepszym porzadku, mamy pieeeekne wysypisko smieci i wspaniale aromatyczne otoczenie...
1
hhhhyyyyy14:27, 17 lipca 2012
ja posprzatam po swoim psie jak tylko zobacze bace sprzatajacego po owcach a najgorsze to sa te male pseudo psy ludzie wychodza z nimi pod... klatke bo nad rzeke za daleko 100m
0
stop truciu13:46, 17 lipca 2012
oczekujemy merytorycznej odpowiedzi osoby odpowiedzialnej za ten stan rzeczy z ramienia Spółdzielni!!Tylko bez kitu o braku szkodliwości i takich tam bajeczek!
0
anty pies13:18, 17 lipca 2012
Zrobić ogrodzone miejsce między blokami od wymiarze 5 x 5 metrów z piaskiem, niech tam ludzie psy wpuszczają i niech sr*** i szcz*** a nie po chodnikach i trawnikach! Raz na miesiąc piasek wywieźć a kosztami obarczych właścicieli psów. I spokój! Piasek tani a kawałek ogrodzenia żeby wydzielić takie miejsce to grosze!

W zimie całe chodniki w kupach po psach! Na swoje wycieraczki niech wasze psy robią a nie mi pod domem! Niektórzy to już zoo pod blokiem robią, jeszcze szczurów brakuje! Psy do budy a nie żeby robiły po chodnikach i placach gdzie bawią się dzieci.
0
Trefniś13:13, 17 lipca 2012
E tam silicie się na naukowe opowieści, wiadomo, że środki chemiczne do zwalczania roślin są szkodliwe. Ciekawe czy prezes spółdzielni pozwoliłby się bawić w takiej piaskownicy swojemu dziecku czy wnukowi? Prosty sposób na usuniecie trawy to połać wrzątkiem (zwykłe H2O) na drugi dzień usunąć pożółkłą trawę i po kłopocie. No za zagrzanie wody trza zapłacić, ale kto powiedział, że będzie sposób za darmo. Co do piesków, gdybyście musieli odrobaczać dziecko, to byście taką miłością do pozostawionych gów.. sorki ekskrementów nie pałali. Proszę zrozumieć wielu osobom nie przeszkadzają psy tylko to, że zasrani właściciele po nich nie sprzątają o czym można się przekonać na wiosnę, i poczuć jaki smród panuje na osiedlach. Jeżeli ktoś uważa , że źle jest trawa opryskiwana to przecież jest sanepid a nie P24.
Pozdrawiam właścicieli psów którzy za swoimi pupilami sprzątają
0
Nieznajomy12:34, 17 lipca 2012
Jak zaczniecie płacić za sprzątanie godnie to porozmawiamy o wyrywaniu trawy a jak na razie to zarobki firm sprzątających są na głodowym poziomie

i jeszcze jedno Roundup jest ogólnie dostępnym na rynku środek więc się go stosuje a że nie wie jak się go ma stosować i polewać to inna sprawa może zajmijcie się ludzie jakością sprzątania klatek. Chcecie mieć wszystko bardzo ładnie wysprzątanie pole klatki a zapłacić nie ma komu wymogi w wniebogłosy a sknery same mieszkają na blokach popracuj dla spółdzielni przez rok a sam zaczniesz kombinować.
0
wkurzony na maksa!!!10:59, 17 lipca 2012
Biorąc pod uwagę wpisy o szkodliwości tego srodka i nieskuteczności prosimy Pana ze Spółdzielni o zweryfikowanie swoich madrych wywodow i podjęcie dzialań w celu wyeliminowania stosowania tego świństwa!!!Mamy prawo tego żądać!!!Jak zobacze kogoś lejącego ten środek po chodnikach to nie ręcze za siebie!!
0
Jaga10:14, 17 lipca 2012
To nie jest prawda że środek pko chwastom nie jest toksyczny. Jest! Aby był skuteczny trzeba go używać w bezdeszczowy ,suchy dzień. A wówczas paruje. Ponadto w 2 dni po użyciu go ,należy taka trawę usunąć a nie pozostawiać zółtą. Efekt estetyczny jest fatalny - to jest pójście na skróty.Trawa i tak odrasta po pewnym czasie bo nie wszystkie korzenie ulegają degradacji. A tak na marginesie na ogrodach działkowych istnieje zakaz używania tych preparatów w formie oprysku. Niektórzy stosują je (rzadko bo to żmudne) do pędzlowania uporczywych wyjątkowo roślin.Usuwanie trawy spomiędzy płytek powinno się odbywać mechanicznie i prawdę mówiąc jest to najbardziej skuteczne ale i pracochłonne.
Co do piesków - racja. Nie wszyscy sprzątają. A szczególnie właściciele tych małych uważają,że przecież taka mala pozostałość nie szkodzi. Mają po dwa albo i trzy pieski i nie chce się z nimi iść nad Dunajec na spacer.
Nad Dunajcem niemiło jest przejść. Niby teren rekreacyjny a zanieczyszczony przez owce. Z każdym dniem coraz trudniej przejść. Mało tego, codziennie przepędzane są też owce ulicą Tysiąclecia ,przy rondzie Jana Pawła. Pomijając blokowanie ruchu na jezdni, pobocza, nie tak dawno porządkowane i wyposażone w chodniki przypominają gnojowisko. Przystanek w kierunku Szczawnicy i jego najbliższa okolica ,to zanieczyszczone ,śmierdzące miejsce. Wizytówka miasta a naprzeciw piękne nowe wille. Rozumiem, owce są potrzebne, to i folklor i zysk z produktów, ale czy one muszą tak codziennie wędrować? Czy nie mogą być najpierw wypasane do skutki na łąkach przy lotnisku a potem dopiero jednorazowo przeprowadzone na inne pastwisko? Czy nikt nad tym nie panuje?
0
merytoryczny10:09, 17 lipca 2012
do huhu!!!Człowieku piszesz nie na temat!Juz tutaj ktoś prosil o nie zaciemnianie sprawyPiszemy na temat chemii lanej bez opamietania a nie na temat psich kupek!!Pojmujesz to /:)
0
Nie chce chemii.09:53, 17 lipca 2012
A ja tam nie mam psa, ale jestem przeciwnikiem wylewania wszelkiej chemii. Jak spoldzielnia leje wybitne dziadostwo to wszyscy zadowoleni, moze wiec nalezalo by pozwolic kusnierzom wylewac swoje odpady gdzie popadnie? to syf i to, różnica polega na tym że jeden syf z atestem a drugi nie. Niech mi nikt nie opowiada ze preparat nie jest szkodliwy dla ludzi. W osiemdziesiatych latach tez mi pitolili ze Czarnobyl nieszkodliwy, jak psy chorują a trawa spalona jak na pustyni to jakos nie wierze ze akurat ludziom nie szkodzi.
0
ExNowotarżanin09:37, 17 lipca 2012
Wpiszcie w google "biotechnologia herbicyd roundap szkodliwy"
Ja tego syfu nie używam u siebie. Już dawno namówiłem też sąsiadów aby zrezygnowali albo przynajmniej nie lali tego na potęgę. To nie tylko działanie na organizm ludzki ale też na zwierzęta. Znajomy pszczelarz powiedział że panuje popłoch gdyż z roku na rok jest coraz mniej pszczół głównie w wyniku stosowania herbicydów. Nie będzie pszczół, nie będzie nas.
0
ExNowotarżanin09:18, 17 lipca 2012
Na wstępnie dodam że glifosat znajduje się także w wielu innych herbicydach jak np. bros

Źródło Wikipedia.
Roundup
Struktura chemiczna glifosatu, substancji czynnej Roundupu.
Roundup ? nieselektywny herbicyd zawierający jako substancję czynną glifosat, produkowany przez koncern Monsanto. Zwalcza niemal wszystkie rośliny, dlatego może być stosowany przed założeniem plantacji roślin, wschodem uprawianej rośliny lub tuż przed zbiorem. Stosowany jest też na nieużytkach i w sadach. Stosowany jest w celu zwalczenia uciążliwych chwastów.
Uzyskał szczególne znaczenie po opracowaniu roślin uprawnych modyfikowanych genetycznie, odpornych na działanie glifosatu. Umożliwia to opryski upraw tym środkiem w celu selektywnego niszczenia chwastów.
Nasiona zmodyfikowane genetycznie, odporne na Roundup noszą oznaczenie Roundup Ready. W USA, 80% powierzchni upraw kukurydzy zajmuje kukurydza Roundup Ready. Tę cechę posiada w USA 93% nasion soi[potrzebne źródło].
Szkodliwość dla ludzi i zwierząt

Roundup dostępny jest w różnych stężeniach i z różną zawartością substancji pomocniczych (w większości stanowiących tajemnicę producenta, ujawniony jest jedynie surfaktant ? polietoksylowany łój) ułatwiających glifosatowi przenikanie przez błony komórkowe[1][2]. W badaniach in vitro glifosat w hodowlach ludzkich linii komórkowych wykazywał toksyczność przy stężeniu ?1% (apoptoza), natomiast w obecności substancji pomocniczych toksyczność (niszczenie membran komórkowych i nekroza komórek) obserwowana była przy stężeniu 8 ppm glifosatu[1]. Obserwacje te były sprzeczne z zapewnieniami producenta o nieszkodliwości Roundupu dla komórek ludzkich[1]. Badania na embrionach kurzych i żabich wykazały, że glifosat podawany w iniekcjach jest tak samo szkodliwy w obecności, jak i w nieobecności substancji pomocniczych, a jego subletalne stężenie w embrionach (8?12 ppm) prowadziło do efektów teratogennych[2]. Zasugerowano, że może istnieć związek między intensywnym stosowaniem Roundupu na terenach rolniczych w Ameryce Południowej, a nieprawidłowościami rozwojowymi płodów ludzkich[2].
0
huhu08:36, 17 lipca 2012
Kiedy za sra... psy się w końcu wezmą !!!!!!!!!!!! przez rok to widziałem jednego gościa jak gów... zbierał a reszta nie , wiec może podatek od psów ? i wynajmie sie za tą kasę kogoś do sprzątania .
0
Janek08:05, 17 lipca 2012
Szanowni Spotowicze co może zrobić dobra sugestia. Polewanie środkami chemicznymi trawników wycinka drzew niszczenie zieleńców przez firmy sprzątające z wyprowadzaniem psów. To jest inny problem nie powiem że nie. Zajmijmy się polewaniem trawników środkami chemicznymi. Środki Chemiczne nie niszczą tylko trawy ale niszczą również chodniki, nie powiem, że nie niszczą i naszego obuwia ponieważ widziałem jak jedna z firm sprzątających w czasie największego ruchu pieszych polewała cały chodnik i nie tylko środkiem chemicznym na pewno nasze obuwie w jakiś sposób zostało narażone na uszkodzenie. Przy okazji podlewany jest rosnący przy chodniku żywopłot.
Ktoś pytał gdzie są administratorzy zadaje sobie to samo pytanie ale odpowiedź nasuwa się sama wcześniej byli jako dozorcy pracowników SM którzy sprzątali a dzisiaj SM podpisze umowę z osobą firmą sprzątającą i nic nikogo nie obchodzi dlatego nikt nie wie co dzieje się na osiedlu.
Przychodzi okres przycinania drzew to przycina się a nawet wycina drzewa rosnące nie na terenach SM robione to jest dlatego aby mieć trochę mniej roboty jesienią przy zgarnianiu liści.
Administracja spółdzielni wie o wszystkim lecz udaje że nic się nie dzieje.
Proszę nie łączyć jednego problemu z drugim bo co ma piernik do wiatraka
0
Bzdura miesiąca07:14, 17 lipca 2012
Komunistyczny pomysł - spółdzielnia, sprawia, że ludzie o nic nie dbają - bo kiedy jest wspólne, to tak jakby było niczyje. Gdybym widział że trawnik jest zaniedbany, to odżałowałbym 200 zł i kupił najtańszą kosiarkę i skosił ten trawnik. Ale mieszkaniec bloków, skoro już płaci czynsz, to nie może indywidualnie wpływać na swoje otoczenie, bo po co - płacę te ciężkie tysiące, to niech się martwi spółdzielnia. I tak wkurza się miesiącami, bo trawnik nie skoszony... Czy to nie głupota???

Podobnie, gdyby chodnik był jego własnością, to też lałby chemię, bo nowy chodnik słono kosztuje, ale jeszcze gorsze jest użeranie się z fachowcami-paprokami, więc lepiej zadbać o ten już istniejący, żeby nie trzeba było płacić za nowy i jeszcze tracić nerwów. A jak wygląda zarośnięty chodnik wie każdy kto próbował spacerować po wałach równoległych do lodowiska i parku, albo przy złączach - nogi idzie połamać...

No ale ważniejsza jest prywata, pieski i ich wszechobecne kupki! Bardzo dobrze że te psy wam się podtruwają skoro nie chce się wam wyprowadzić ich poza osiedle, np. nad Dunajec, tak żeby nie paskudziły pod nosem setek innych ludzi, którzy sobie tego nie życzą. Jak wogóle można trzymać psa w bloku? Męka dla zwierzaka i jeszcze większa dla sąsiadów, np. kiedy ujada. Posiadanie psów w blokach powinno być zakazane.

Płacąc ten marny czynsz sądzicie, że na wszystko wystarczy, co przy takich molochach, potrzebach i zalegających lokatorach jest nierealne. Wystarczy policzyć koszty ogrzewania w zimie, które pochłaniają lwią część czynszy. Chcecie wersalu, to się pobudujcie, zobaczycie ile to kosztuje i jak będzie dbać o dom i o otoczenie, albo po prostu bądźcie wdzięczni że za marne 500 zł miesięcznie, macie ogrzane, pomalowane, docieplone, odchwaszczone i Bóg wie co tam jeszcze...
0
sławoj07:00, 17 lipca 2012
do Slawojka!!Jesteś bardzo infantylna!!Poczytaj uważnie o czym artykul i może jak nie masz nic sensownego do pisania to nie pisz!!Nikt nie chce przywilejow ani rarytasow dla swoich pupilków!Stać nas na to ale wymagajmy poszanowania srodowiska i naszego zdrowia!!Precz z chemią na chodnikach i trawnikach!!
0
anty anarch06:57, 17 lipca 2012
anarchista
"Podatek od psów zrobić( i to spory)i skończy się sranie po trawnikach .A i również nikomu pies się nie zatruje (bo ich nie będzie) "Bardzo upraszczasz sprawe!!Podatek byl ,sranie było podatek bedzie i sranie bedzie!Sprawa jest w kulturze wlascicieli psow!!I taka jest prawda!!!
0
proszący o merytoryczą dyskusję05:58, 17 lipca 2012
Wielce Szanowni komentujący!!Proszę jeszcze raz przeczytać uważnie list czytelnika i nie zaciemniać tematu wpisami o psich kupkach!!To już było brane po liscie radnego Swałtka!!Tematem jest lanie bez sensu chemicznego badziewia i szkodliwość tego procederu oraz wypasanie owieczek na terenach rekreacyjnych!!!Piszącym o wlaścicielach psow nie sprzatających po swoich pupilkach proponuję napisać list do redakcji na ten temat i wtedy sobie pokomentujemy ten temat!Dziekuję za uwagę!!!
0
Kryśka z polamanymi obcasami05:11, 17 lipca 2012
"Środki chemiczne używane są do odchwaszczania trawników i likwidowania trawy wrastającej w chodniki. To korzenie roślin niszczą płytki chodnikowe. Na krzywych płytkach łatwo jest się potknąć. Więc to nie tylko kwestia estetyki, ale i bezpieczeństwa. "-większych idiotyzmow w życiu nie czytalam!:)Korzenie trawy niszczą płyty chodnikowe!!!!O Boże!!Ty widzisz i nie grzmisz!!Korzonki traw rozsadzają plyti chodnikowe!!!!!hahaah!!Zapraszm na chodnik biegnący na tylach bloków na ul.Sikorskiego bloki od nr23 do 29!!Można nogi polamać na sypiących się plytach chodnikowych!!A może to od nadmiaru wylewanego świństwa?Może??? hahahaha!!:)I może tego się trzymajmy!!A może jeszcze Spoldzielnia napisze że to od kup psów nie pilnowanych przez wlaścicieli!!!:)
0
Zofia05:02, 17 lipca 2012
No i na koniec mam taki tekścik jako odpowiedź dla pracownika spółdzielni odpowiadającego w ten sposob na pytania czytelnika-" A ŚWISTAK SIEDZI I ZAWIJA W TE SREBERKA"-Bardzo jestem ciekawa ktory to mądry pracownik kpi sobie z mieszkańców za ich pieniądze!!:(
0
Miś Ryś04:56, 17 lipca 2012
"yreg-
he he ale sie uśmiałem czytając to wszystko, pękające stare dobre komunistyczne chodniki :) psy liżące chemię :) no i owieczki które polubiły mieszkańców gener. m :) dobre tak trzymać"-Bareja i jego bareizmy przy tym wszystkim to pikuś-pan pikuś-a już tłumaczenie Pana ze Spoldzielni Mieszkaniowej jest powalające!!!Na wszystko ma odpowiedź jedną-srodek nie jest trujący-hahahahahA!!!:)i że wszystkiemu są winne psy!!!Dobre!!hahah!Iście w w starym komunistycznym stylu i tylko szkoda że nasze pieniądze musimy tych"mądrości"wysluchiwać!!
0
BoSięZamknęWsobie03:06, 17 lipca 2012
I oczywiście znowu wszyscy wieszają koty na psach - czy jakoś tak :)))
Ostatnio nawet zauważyłam, że idę sobie spokojnie z psem przy nodze a ludzie patrzą jakbym samo g....o prowadziła. Może to przesada?!! Może nie każdy właściciel psa ma w nosie porządek i może uczciwie sprząta kochane kupki po kochanym przyjacielu??!!

Niestety niektórzy NIGDY się nie dowiedzą co to jest bezwarunkowa miłość i przywiązanie ... a szkoda bo może zmiękły by im paluszki na klawiaturze i nie podsycaliby nienawiści do każdego kto na mieście pokazuje się z psem.
0
reksio i pucek23:48, 16 lipca 2012
CZY KTOS SIĘ ŁUDZI ZE W SPOLDZIELNI CZYTAJA NASZE KOMENTARZE?
dawniej byli blokowi do których zgłaszało sie swoje watpliwosci- gdzie sia podziali?
0
reksio23:44, 16 lipca 2012
KIEDY ŁASKAWIE WLADZE SPOLDZIELNI WYMIENIA PIASEK W PIASKOWNICACH? jest juz połowa lipca . Nie pamietam by wymieniali jak mieszkam.
0
nt23:39, 16 lipca 2012
Spółdzielnia ma rację. Chodzę z moim wnukiem na place zabaw dla dzieci i o zgrozo co robią właściciele psów - są bezkarni. Zwłaszcza na placu zabaw przy pawilonie na Kopernika i Klubie osiedlowym, owszem jest znak o zakazie wyprowadzania tam psów, ale oni nic sobie nie robią. Jak się grzecznie zwraca uwagę to zostaję się zbluzgany potokiem słów lub głupim uśmieszkiem. Czworonogi i ich właściciele to zmora osiedli blokowych i wyzwanie dla Straży Miejskiej, nikt nie sprząta po psach niech więc płacą podatki lub mandaty za sprzątanie po swoich pupilach skoro im się nie chce. Trawniki między blokami nie są psią toaletą. W wielu miastach są tabliczki o zakazie wyprowadzania psów i trawniki są ogrodzone niskimi płotkami. Niestety psy to zmora miast, a raczej ich aroganccy właściciele , bo co biedny zwierzak winny, że ma takiego pana?panią?
0
yreg-22:51, 16 lipca 2012
he he ale sie uśmiałem czytając to wszystko, pękające stare dobre komunistyczne chodniki :) psy liżące chemię :) no i owieczki które polubiły mieszkańców gener. m :) dobre tak trzymać
0
anarchista22:22, 16 lipca 2012
Podatek od psów zrobić( i to spory)i skończy się sranie po trawnikach .A i również nikomu pies się nie zatruje (bo ich nie będzie)
0
portier21:45, 16 lipca 2012
kiedyś zwróciłem kobiecie uwagę by posprzątała po swoim pupilu odpowiedziała ,że Burmistrz zlikwidował kosze.

A może tak przywrócić podatek od piesków co Panie Burmistrzu parę złotych więcej w budżecie
0
Blokers21:44, 16 lipca 2012
do "pilnujcie psów i tyle"
Sam sobie przeczysz. Chcesz mieć ładny trawnik i niezarośnięty chodnik... kuźwa otwórz oczy i powiedz mi czy to co widzisz to ładne trawniki?? Nie jest ładnie, nie jest równo i czysto. Skoszona trawa chociaż robi wrażenie zadbanego osiedla... 3 razy do roku :/
0
właściciel podtruwanego psa21:42, 16 lipca 2012
do-pilnujcie psów i tyle
Człowieku!!zastanów się co piszesz:(Jak już jest żółte to już nie truje!!Jak jest polane to najpierw jest niewidoczne!!Nawet sie nie wie że jest polane!!No więc jak mamy tego psa upilnowć!Człowieku-myśl trochę!:)
0
właściciel sprzatający po swoim psie!!21:18, 16 lipca 2012
Waga
Mój pies zdechł w meczarniach po tym jak sprzataczka polała tym randapem brzegi chodnika. jest to preparat szkodliwy dla zwierząt. dzieci tez dotykaja trawy, ciekawe kiedy ktos zyciem przypłaci-droga Wago-my też straciliśmy suczke 2 lata temu a obecnie wiele osob uskarża się na choroby swoich pupilkow!A Pan Doktor Stanik z kliniki wetrynaryjnej też może coś na ten temat powiedzieć!On nam uratowal suczke przed śmiercia po zatruciu Randapem!!
0
pilnujcie psów i tyle21:13, 16 lipca 2012
"własciciel zatruwanego psa" - pisze: "Co maja psy biegające luzem do lania bezmyslnego tego badziewia chemicznego! Ja swojego psa wyprowadzam na smyczy,sprzatam po nim a co roku w okresie polewania chodników(trawka koło krawężników) pies bardzo choruje!"

To go pilnuj i nie pozwalaj by lizał i wąchał to żółte polane środkiem odchwaszczającym. Do piwnicy też go bierzesz i pozwalasz żreć trutkę na szczury? Ludzie! Myślcie trochę. Pilnujcie zwierząt to nie będą chorowały. Teren wokół bloków jest dla ludzi - ma być ładnie i równo. DLA LUDZI a nie dla zwierząt. Masz psa - to zadbaj o jego bezpieczeństwo a nie oczekuj, że wszyscy będą się nim zajmować. Ja chce mieć ładny trawnik i niezarośnięty chodnik. Popieram spółdzielnię.

Dalej mundry "wlasciciel" pisze: "Czytających ten artykul bardzo proszę o czytanie ze zrozumieniem!!Czytelnik poruszyl problem bezmyślnego i bezsensownego wylewania chemi i zanieczyszczania srodowiska przez owce i nic więcej! Jakieś komentarze na temat psich kupek sa akurat nie na temat!!"
Otóż jak najbardziej na temat. Przeczytaj raz jeszcze ten list to może zauważysz, że Czytelnik pisze właśnie o podtruwanych psach. Jakby nie lizały tej chemii to by nie chorowały. Pilnujcie psów i uważajcie na nie - żeby nie żarły i nie sr*** gdzie popadnie.

I pytanie na koniec jak rodzic pójdzie do sklepu chemicznego i malec zacznie jeść proszek do prania to też będzie to wina sklepu? Pomyśl przez chwilę.
0
mieszkaniec Maczka21:02, 16 lipca 2012
"Pracowniku Spóldzielni" chemiczne badziewie jest lane za krawężnikiem chodnika więc jak korzonki trawki mogą niszczyć chodniki!Proszę nie robći sobie jaj!!!zresztą na pierwszym zdjęciu widać wyraźnie rozsypujace się plyty chodnikowe bez udziału korzonków trawek!:)
0
ciekawski21:00, 16 lipca 2012
Przecież jest napisane jak byk, że Czytelnik, a nie Czytelniczka. Skąd wam przyszło do tych pustych głów, że to kobieta pisała list?
0
podtruwany20:55, 16 lipca 2012
do mieszkanka_Maczka -racja!!czuję ten smrod do dzisiaj!!Na chodnkach chemia,do malowania klatek smierdzące i tanie świństwo-ale "pracownik spoldzielni"powie że wszystko jest zdrowe i z atestem!!Potem raki i inne choroby ale co tam-grunt to dobre samopoczucie "pracownika społdzielni!!Przestańcie sobie kpoić z nas za nasze pieniądze!!!
0
cuda20:48, 16 lipca 2012
Autorka nie ma matry , a kierujacy spółdzielnią wiedzy elementarnej na temat pielęgnacji terenów zielonych. Zamiast pastwiska , to wysypiska.
0
j5320:47, 16 lipca 2012
Na pierwszym zdjeciu widać jak trawa zniszczyła płytki chodnikowe!!:)hahaha!Kpina!!:)
0
Smok20:46, 16 lipca 2012
Tola następna. Haha.
0
wrona bez ogona20:46, 16 lipca 2012
W spółdzielni , to czynsze coraz to wyższe , a bałagan coraz większy. Kto to tam rządzi, nawciskało się tam radnych bezradnych . Mało ,że miast rozkładają wraz z Markiem Staszkiem Świetrym , to jeszcze dają POPIS w spółdzielni i kraczą jak kawki na wieżowcach do których sie nie da dojechać takie wyboje.
0
Mery20:44, 16 lipca 2012
Pracownik spóldzielni chyba nie lubie zwierząt. W zapytaniu o szkodliwośc nie było słowa o zweirzętach. dzieci jak wychodza z klatki to bawaią sie pod klatką, pod oknami. To jest git????
0
Waga20:42, 16 lipca 2012
Mój pies zdechł w meczarniach po tym jak sprzataczka polała tym randapem brzegi chodnika. jest to preparat szkodliwy dla zwierząt. dzieci tez dotykaja trawy, ciekawe kiedy ktos zyciem przypłaci
0
własciciel zatruwanego psa20:39, 16 lipca 2012
Tak idiotycznego wytłumaczenia ze strony Spóldzielni nie mogę skwitować inaczej jak-hahahahahaha!!!Trawa niszczy chodniki?No to zapraszam na Maczka i Sikorskiego!!Płyty chodnikowe sie sypią bez udzialu korzonków trawy!!Co maja psy biegające luzem do lania bezmyslnego tego badziewia chemicznego!Ja swojego psa wyprowadzam na smyczy,sprzatam po nim a co roku w okresie polewania chodników(trawka koło krawężników) pies bardzo choruje!W tamtym roku za ratowanie psa zaplacilem 500 zl a w tym 200 zl!!Jak słyszę takie tlumaczenia "pracownika spoldzielni"to ręce opadają!!Czytających ten artykul bardzo proszę o czytanie ze zrozumieniem!!Czytelnik poruszyl problem bezmyślnego i bezsensownego wylewania chemi i zanieczyszczania srodowiska przez owce i nic więcej!Jakieś komentarze na temat psich kupek sa akurat nie na temat!!Jeśli chodzi o tą"dbalość"aby świństwo nie przedostawalo sie tam gdzie bawią sie dzieci to zapraszam na plac zabaw na Podhaląńską między blokami 2 i 4!!Aż żółto kolo piaskownicy!I bardzo proszę aby "pracownik udzielający odpowiedzi nie ściemniał na temat pieskow nie pilnowanych przez nieodpowiedzialnych wlaścicieli tylko poważnie podszedl do problemu bo jak chce to przyniose analize krwi mojego psa od weterynarza i zobaczy jaki śpustoszenie poczynil ten super nieszkodliwy środek!No i na konieć mam pytanie-kto ma w tym interes aby Randaup byl tak ostro stosowany!P.S -Blokers-zgadzam sie z Toba w 100 procentach!!
0
adio20:31, 16 lipca 2012
Im więcej chemii wokół nas, tym więcej chorób. Chemia szkodzi zdrowiu.
0
Sławojka20:16, 16 lipca 2012
O ile dobrze rozumiem to środki stosowane do oczyszczanie chodników powinny być o smaku kości . A może pracownicy SM powinni o 5 rano wysypać froliki na placach zabaw dla dzieci i trawnikach przy blokach by zadowolić wrażliwych właścicieli piesków.
Cenie uwagę autora listu jednak jeżeli mamy dbać o swoje najbliższe środowisko to zadbajmy o wszystko.
Może Sławojki dla piesków ustawić ?
0
Tola19:51, 16 lipca 2012
Smok a co ma do tego matura.....
0
puk19:45, 16 lipca 2012
A jak chlewią małolaty to git?? g*** po 3 dniach się rozłoży!
0
Tadzik19:41, 16 lipca 2012
Bardziej szkodliwe są psie g... na trawnikach, w piaskownicach i właśnie na chodnikach. Tak nawiasem to miasto winno wprowadzić nakaz sprzątania po psach.
0
mieszkanka_Maczka19:32, 16 lipca 2012
pozbywanie sie trawy z chodników to i tak pikuś, przy śmierdzącej farbie do malowania klatek schodowych np. przy gen Maczka, malowanie byly m-c temu i nadal smierdzi jak by to bylo wczoraj....
0
Blokers19:23, 16 lipca 2012
Sprawa środka przeciw chwastom- racja.
Sprawa nie koszenia trawników- tutaj podpisuję się rękami, nogami i czym tylko zdołam. Podnosić opłaty 2 razy do roku a kosić nie ma komu.
Sprawa srających baranów- badałem ją wielokrotnie szukając wyjścia, pomagałem sobie znajomościami to tu, to tam bo tak niby łatwiej coś zdziałać. Napiszę więc co wiem. Tereny wzdłuż białego Dunajca na których jest wypas baranów to tereny leśne, a ich właścicielem jest RZGW (Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej). Biorą za to pieniądze a umowa podpisywana jest na kilka lat. Więc barany pasą się w lesie... gdzie na krzyż rośnie 10 przegniłych drzew. Czyli nie są to tereny rekreacyjne ani tereny należące do miasta. Dlaczego nie rekreacyjne? Warto zapytać osoby które tworzą MPZP dla tych terenów. Ten plan nie jest jeszcze gotowy więc jeśli tylko będzie wystawiony do wglądu i będzie można zgłaszać skargi- mieszkańcy bloków- wiecie co robić. Reszta działek, które nie są własnością RZGW to działki prywatne i tutaj znowu pies pogrzebany. Właściciele albo nie wiedzą o tym co się dzieje albo cieszą się, że ktoś im za darmo nawozi i kosi pole...
Jedynym ostatnim wyjściem może być zainteresowanie tym faktem Sanepidu. Jak by nie było jest to teren miasta, zaraz obok zabudowy wielorodzinnej, w bezpośrednim sąsiedztwie ścieżki rowerowej.
Ja sobie nie życzę aby tabuny baranów załatwiały mi się pod oknami. Jeśli tylko będzie petycja w tej sprawie to jestem przekonany, że większość podpisze.
0
Smok19:22, 16 lipca 2012
Bardzo dobrze spółdzielnia napisała, bo kundla by mieć chciał każdy, ale już posprzątać, czy zająć się to nie ma komu, najlepiej puścić niech sobie pobiega i naszcza do piaskownicy.

W ogóle, uśmiałem się czytając ten list, mam wrażenie, że autorka nie ma nawet matury.

Fakt faktem, chemia zawsze będzie chemią. A jakby tak zagonić do porządkowania chodników, tych, którzy mają do odpracowania godziny społeczne?
0
me19:11, 16 lipca 2012
wojna wisi w powietrzu - armatki wodne z chemią trawnikową kontra Grad na psie kupki..
0
oscypek19:11, 16 lipca 2012
Kto to widział żeby nad rzeką zamiast terenów rekreacyjnych jest pastwisko? Z owcami niech sobie idą w stronę Szaflar a nie tam gdzie są tereny rekreacyjne dla mieszkańców Miasta!! Nad Dunajcem powinny być ładnie oświetlone bulwary, ścieżki rowerowe i spacerowe a nie miejsce gdzie jakiś brudny baca pasie owce!
A środek na trawę na chodnikach jest potrzebny bo ta trawa niszczy chodniki, na krzywej nawierzchni można się potknąć i nogę złamać. Takich przypadków już mamy wystarczająco wiele.
0
grrr19:03, 16 lipca 2012
A jak psy s**** po chodniku to dobrze... Ale nie bo ważniejsza jest pupcia pieska
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
17
05.2025
Nie przegap!
11
05.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
maj
10
Sobota
Imieniny:Antoniego, Antonina, Izydora
Kliknij po więcej