"Dworzec autobusowy „Dekada” z pomocą instytucji samorządowych staje się monopolistą" - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 11.664 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.448 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 13.572 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
Wiatr: 13.752 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.916 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 64 %
Jakość powietrza
32 %
Nowy Targ
28 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
03.06.2014, 20:05 | czytano: 10943

"Dworzec autobusowy „Dekada” z pomocą instytucji samorządowych staje się monopolistą"

"Dochodzimy do prawdziwego absurdu, kiedy to instytucje wybrane w demokratycznych wyborach wtrącają się niesłusznie pomiędzy dwa podmioty gospodarki rynkowej" - piszą w liście do Redakcji nasi Czytelnicy, podpisujący się jako "młodzi mieszkańcy powiatu nowotarskiego, studenci, pracownicy i przedsiębiorcy".

zdj. Studio-T
zdj. Studio-T
Chodzi o informacje, jakie zamieściliśmy w artykule - Zlikwidowane zostaną przystanki i tymczasowy dworzec.

Oto treść przesłanego nam listu otwartego:

W obronie zwykłego człowieka, nie interesu "prywaciarza"

W dniu dzisiejszym (2 czerwca br.) dotarła do nas informacja o likwidacji przystanków dla busów znajdujących się na Galerii „Buy&Fly”, w jej sąsiedztwie, a także przy ulicy Kilińskiego. Ze strony rządzących, a także mieszkańców można usłyszeć głosy zadowolenia, że cały transport publiczny zostanie zgromadzony na Dworcu Autobusowym firmy „Dekada”. Jednak nikt nie zadał sobie pytania - czy jest to radość uzasadniona?

Przepisy obecnie bardzo mocno kontrolują transport publiczny, każdy z przewoźników musi spełnić kilka kryteriów i dostać zgodę z Powiatu, a także korzystać z miejsc postojowych ustanowionych przez Miasto. Mimo tego, urzędy te poszły jeszcze dalej, zmuszając prywatnych przewoźników do korzystania z usług Dworca Autobusowego „Dekada” i uniemożliwiając prowadzenie działalności gospodarczej według swojej wizji i na zasadach konkurencyjności, która prowadzi do wzrostu jakości oferowanej usługi bądź spadku ceny, celem utrzymania się na rynku.

Pragniemy z tego miejsca przypomnieć, że właściciele firm transportowych prowadzą interesy w oparciu o własny kapitał, zarabiając w ten sposób na utrzymanie siebie oraz swoich rodzin. Aż chciałoby się przypomnieć starą maksymę „Piekarz nie po to piecze chleb, aby ludzie jedli smaczne bułki. On piecze smaczne bułki wyłącznie po to, aby na tym zarobić”. Dochodzimy więc do prawdziwego ABSURDU kiedy to instytucje wybrane w demokratycznych wyborach wtrącają się niesłusznie pomiędzy dwa podmioty gospodarki rynkowej, które działają w oparciu o zasadę: „Umowa pomiędzy dwoma osobami zostaje zawarta tylko i wyłącznie wtedy, kiedy obydwie osoby otrzymają z tego korzyść”. Dworzec autobusowy „Dekada” staje się więc monopolistą z pomocą instytucji samorządowych. Jaką mamy więc gwarancję, że za rok lub dwa (tak jak to miało miejsce w Myślenicach) nie zacznie podnosić cen za wjazdy na dworzec?

Ustalone przez Dworzec autobusowy „Dekada” ceny za wjazd na Dworzec odbiją się w pierwszej kolejności bezpośrednio na cenach biletów, a w długiej perspektywie może to spowodować także upadek niektórych firm przewozowych. To jest cios wyłącznie w obywatela najbiedniejszego, którego nie stać na własny środek transportu i korzysta z komunikacji zbiorczej.

Nie można zaprzeczyć, że obecny chaos komunikacyjny nie jest korzystny ani dla pasażerów, ani dla przewoźników. Gdyby jednak „Dekada” oferowała naprawdę korzystne warunki, umowy długoterminowe i niskie stawki to przewoźnicy korzystaliby z usług tejże firmy bez przymusu. 25 lat wolności, hucznie ostatnio reklamowane w mediach, nie przyniosło zmiany w mentalności rządzących, którzy chcą sprawować „opiekę” nad obywatelem, wkraczać w umowy handlowe między dwoma podmiotami, a także między konsumenta i prywatne firmy.

Młodzi mieszkańcy powiatu nowotarskiego: studenci, pracownicy i przedsiębiorcy: Szymon Fatla, Mariusz Wcisło, Paweł Pasternak, Jakub Ścisłowicz, Jakub Guzik, Gabriel Jędrol, Patryk Waluś, Marek Jasiura, Paweł Majerski, Hubert Racławski.

opr.s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
jo11:29, 6 czerwca 2014
Ludzie - czytajcie ze zrozumieniem! Młodzi chcą, aby uregulować odjazdy wszystkich linii komunikacji publicznej. Sami są pasażerami i wiedzą jak to jest. Nie zgadzają się tylko, aby urzędnicy nakazywali zawrzeć umowę z Dekadą (prywatny biznes).
ciekawski20:04, 5 czerwca 2014
Bez zgody MZK, busy nie mogły by korzystać z ich przystanków. Najlepszy przykład - nie ma zgody na korzystanie z przystanków MZK w Rynku i żaden bus się na nich nie zatrzymuje. Z tego co mi wiadomo, to jednak busiarze, niewielką, bo niewielką kwotę uiszczają za korzystanie z przystanków MZK
gufos15:24, 5 czerwca 2014
@ ciekawski. MZK nie użycza im przystanków, samowolnie z nich korzystają( za darmo), to nie jest w porządku. Busy jeżdżą też pod szpital na Kowaniec ( wyciąg )i nie tylko, a po drodze zgarniają co się da. Przejeżdżając przez miasto biorą miejscowych jeżeli mają miejsce, zgarniają ich z nie swoich przystanków, a do utrzymania przystanków nie ma chętnych, Dlatego też nie pasuje im jeździć na Dekadę , bo każdy chciałby szkłem cztery litery utrzeć nie ponosząc kosztów.
ciekawski11:55, 5 czerwca 2014
do : gufos

i o to chodzi, że dla większości busów dworzec Dekady byłby jedynie PRZYSTANKIEM PRZELOTOWYM - więc skąd tak wysoka opłata, skoro MZK użycza niektórych przystanków za free. Co do podbierania pasażerów, to się z Tobą nie zgodzę, bo MZK nie jeździ (z małymi wyjątkami) do okolicznych miejscowości, a młodzież do i z szkoły trzeba dowieźć
gufos10:45, 5 czerwca 2014
@ ciekawski . Busiarze nie płacą MZK nic. NIC. Ale za to chętnie stają na ich przystankach i mało , że blokują miejskie przystanki to jeszcze podjeżdżają parę minut przed przyjazdem autobusu i podbierają klientów. Tych którzy narzekają Na MZK olśnię może tą informacją, że miasto dotuje MZK i ludzie po 70-ce jeżdżą za darmo, miasto dopłaca także do biletów uczniom, na co nie można liczyć u prywatnego przewoźnika. To tak dla informacji tych "mądrych" którzy dawali za wzór Zakopane, które nie ma w ogóle miejskiej linnii , tylko busiarzy. MZK jest czymś z czego powinniśmy się cieszyć i zabiegać o to, żeby nadal było, bo to jest gwarancja tańszych przewozów. Kiedyś miejska linia obsługiwała okoliczne wioski, ale inne samorządy nie chciały partycypować w kosztach darmowych biletów dla starszych ludzi, emerytów , rencistów z ich miejscowości, obciążało to tylko nasz miejski budżet, to teraz obsługują te tereny busy prywatne i tam żadnych zniżek nie ma. Jadąc autobusem mam większy komfort jazdy niż busem.
pasażerka23:18, 4 czerwca 2014
Młodzi umieją pisać na komputerze i się popisali.żal mi że nie będą mogli palić papierosów na dworcu.Starzy na jednej ławce gniotą się i biegają z torbami od przystanku do przystanku.W końcu niech będzie porządek z tymi busami.Prosimy o ROZKLADY JAZDY.
good22:58, 4 czerwca 2014
Może mieć 100 przystanków ale z dworca ma odjeżdżać proste !! Żaden monopol dworzec to dworzec !!!
ciekawski22:08, 4 czerwca 2014
Większość busów swój początek jazdy ma przy Szpitalu, a dworzec Dekady byłby tylko KOLEJNYM PRZYSTANKIEM z drakońską opłatą. Proponuję porównać opłatę jaką busiarze płacą MZK za korzystanie z ich przystanku np. przy MOK-u z przystankiem na dworcu Dekady - może wtedy ludziom otworzą się oczy.
Jakub Guzik20:12, 4 czerwca 2014
Ja odpowiedziałem tylko na to, że ktoś podał tak samo przykład Krakowa...
do b:
Byłeś/aś w Krakowie, m.in. na Hali Targowej? Bo ja odjeżdżałem kilkakrotnie... Busy stające na miejscach postojowych obok aut, obok targu... 0 ławek, ludzie nie mają gdzie siedzieć... więc nie pokazuj jak jest, gdy się tego nie widziało. Widywałem i odjeżdżałem, częściej niż raz/dwa razy w tygodniu i nie jest tak kolorowo jak myślisz.
STAŚ19:48, 4 czerwca 2014
W wojsku było takie powiedzenie : w armii jest kijowo, ale jednakowo!!! Dobrze by było i na dworcu i przy galerii i w całym mieście!!! Mamy wolność......?????
b16:58, 4 czerwca 2014
Do Jakub Guzik:Jakkolwiek to są dworce!!!!!!!!Normalne dworce,a nie "z bożej łaski" przystanki,czy improwizowane "dworce",jak ten przy galerii b&f,czy za galerią.........!A wszędzie normalnie busy się zatrzymują na przystankach,ale pod warunkiem że to jest uzgodnione z gospodarzem miasta.Początek mają na dworcach!
europejczyk16:34, 4 czerwca 2014
Tak powino byc wszystko powino odjezdzac z jednego miejsca tak jest w kazdym cywilizowanym kraju.I powini wprowadzic wytyczne dotyczacze tych busow jak maja wygladac jak mają jezdzic trzeba wprowadzic pewne zasady. Bo teraz to wyglada jak banda cyganow wozących bydło.Z komunikacij ma sie byc zadowolonym w tedy niemusimy jezdzic swoim samochodem bo ekonomiczniej jest pojechcac autobusem.
Przemas16:20, 4 czerwca 2014
Ciekaw jestem ilu z was korzysta z usług "busiarzy" ;] zna ceny i "kokosy" jakie zarabiaja, a ilu tak naprawde tu tylko płacze, bo ktos chce przeciwdziałać wzrostom cen biletow w zwiazku z przymusowym wjazdem na dworzec prywatny ;] ktory jest pewny, bo to oni ustalaja cene wjazdu (to juz nie pamietacie dlaczego wiekszosc przewoznikow uciekla ze starego dworca?)

Piona
darek15:33, 4 czerwca 2014
Oj te wasze dyskusje. 1. Kazdy bus ma odjezdzac/przejezdzac przez "dworzec" z wiadomego miejsca....po drodze moze miec i 1 mln przystankow ale ma odjezdzac z wiadomego miejsca. Rozwiazanie: buy&fly i dekada spelniaja jakies tam wymagania na to,pasazerowie maja gdzie usiasc ,nie marzna na dworze....przetarg zorganizowac, kto da nizsza cene wygrywa i z tego miejsca beda odjezdzac wszyscy, koniec kropka. Albo dazymy do cywilizacji albo zrobmy bangladesz...tam nie ma rozkladow,dworcow itd i ludzie tez jakos sobie radza.
Do Jakub Guzik15:24, 4 czerwca 2014
Bo Kraków jest tak samo popaprany jak Nowy Targ więc marny to przykład. Chcesz zobaczyc jak wyglada dobrze zorganizowana komunikacja? Jedź chocby do Sztokholmu. Bierzmy przyklad z miast,panstw gdzie wyglada to naprawde perfekcyjnie. Tak jak na poczatku wspomnialem Krakow to takie samo dziadostwo jak Nowy Targ tylko x razy wieksza powierzchnia. Ps...w Sztokholmnie gdzie nie wyladujesz to dojedziesz tam gdzie trzeba z kazdego miejsca a dla turysty pewne jest jedno, że z dworca to juz napewno uda Ci sie dojechac do punktu docelowego
b15:13, 4 czerwca 2014
Do Kamila@:otóż drogi internauto,mowa jest o tym kiedy wszyscy przewoźnicy wjeżdżali na stary dworzec....na którym wiało że mogło urwać głowę.Na nowym jest to świetnie zorganizowane,a do wszystkiego jak zawsze trzeba przywyknąć i się go nauczyć,po prostu....A wiem co mówię, bo już nie na jednym dworcu w świecie było się!A przynajmniej tutaj wiatr nie hula do potęgi.No i wszystko w zasięgu wzroku!Ukłony.
b15:05, 4 czerwca 2014
Tak się składa,że na ogół to gospodarz decyduje i stara się panować nad sytuacją,i nie zależnie czy to jest miasto czy dom w którym mieszka.....Wyobraźcie sobie,że przyjdzie do waszego domu ktoś obcy, no może nie koniecznie,sąsiad, czy jakiś gość i będzie się starał za wszelką cenę wyegzekwować swój pomysł na to, jak ma wyglądać porządek,"rozkład zajęć" waszego domu,i robić to co się mu podoba.......?????????? I co na to powiedziałby każdy z Was szanowni internauci-zwolennicy tak zwanego starego porządku, lub przeciwnicy tak zwanego monopolizmu???????Podobałoby się to wam?Po to się jest gospodarzem,by był PORZĄDEK!!!! Ukłony dla lubiących chaos.Ja tam wolę jako gospodarz/gospodyni domu mieć wszystko na swoim i odpowiednim miejscu!Sądzę że to może być pogląd zdecydowanej większości ludności......Bo jaki Pan taki kram.......Pozdro...
RODAN15:02, 4 czerwca 2014
... z listu mówią ze gdy przejdą na dworzec to pogorszą się warunki podróży bo mało zarobią - takiego syfiastego taboru to nie ma nawet w indiach polowa do kasacji a reszta z oceną 3 pazerność busiarzy nie ma granic ci co podpisali się pod listem mają w tym interes aby było tak jak jest to znaczy bajzel jakiego świat nie widział studenci za dychę przedsiębiorcy z bożej łaski mlodzi mieszkańcy powiatu chyba wam kury rozum zjadły.
ppp14:55, 4 czerwca 2014
Szymonie Fatla,
"Po drugie. Państwa osądy, że stoją za nami "busiarze" wsadziłbym między bajki."
W PEŁNI SIĘ ZGADZAM Z TOBĄ. Nie znasz busiarzy i dlatego nie wiesz, że każdy z nich najchętniej zrobiłby osobny przystanek byle nie zapłacić 50gr więcej i co przy tym idzie WYCISNĄĆ WIĘCEJ z pasażera. Myślisz, że dlaczego ładują do tych zdezelowanych złomów czasami po 50 osób? Byle zarobić kosztem pasażera jak najwięcej ;)
Dlatego oni nigdy się nie zgodzą na rozwiązanie proponowane, bo zawsze znajdą tańsze miejsce. A bilety i tak będą tyle samo kosztować.
Dlatego muszą zostać do tego zmuszeni jakkolwiek źle to dla Was brzmi.
osioł14:15, 4 czerwca 2014
a moze jak miasto chce to niech wydzierzawi od dekady teren dla busow na 25lat i stanie sie posrednikiem......zapanuje porzadek na 25lat nawet MZK bedzie wjezdzac na teren dekady a urzad nie bedzie sie osmieszał po 25latach wolnosci to juz nic nie zostało koncesje koncesje zgody urzedu strefy rodzinne wpływow i układy i kraj gdzie 5mln idotow robi na milion urzednikow
Jakub Guzik14:01, 4 czerwca 2014
do b:
Wspomniałeś, że w Krakowie to nie przeszkadza, że wszyscy odjeżdżają z Dworca? Zapraszam Pana/Panią do Krakowa w poszukiwaniu kilku odjazdów. Przykład nr 1... Busy m.in. do miejscowości oddalonych na południowy-wschód od Krakowa odjeżdżają z dworca na Hali Targowej (proszę sobie poszukać, m.in. busy do Dobczyc, Gdowa itd) Ludzie o tym wiedzą i jakoś nie plują się o to, że muszą przemieścić się czasami z Hali Targowej na Dworzec Autobusów aby pojechać gdzieś dalej.
Można też wymienić tak samo dworzec na Bronowicach.
heavy metal z NT13:54, 4 czerwca 2014
kochani dni orawsko-rabiańskiej sitwy ( od posła do starosty) są juz policzone
sarkazm13:45, 4 czerwca 2014
Takamala.. - głupoty piszesz i wprowadzasz ludzi w błąd.
Poczytaj przepisy i nie strasz ludzi "monopolem". Po pierwsze to samorząd musi się zgodzić na wysokość stawek za wjazd na dworzec autobusowy. To dotyczy komunikacji publicznej czyli jednego z zadań za które samorząd odpowiada.
Po drugie - właśnie po to stworzono "dworzec autobusowy" żeby mieć podstawę prawną do egzekwowania zapisów ustawy.

Wasze głupie argumenty i pokrzykiwania o skandalu, bo "zmusza się przedsiębiorców do korzystania z dworca" to nic innego jak działanie na szkodę pasażerów. Żeby miejsce nazwano "dworcem" musi spełniać określone warunki. Te koszmarne miejsca na galerii B&F czy z tyłu za galerią to prowizorka nad którą nikt nie ma kontroli.

I jeszcze co do "zmuszania". No weźcie się poskarżcie jeszcze telewizji, że ten wredny urząd ZMUSZA biednych ludzi do sikania w miejscu do tego przeznaczonym czyli w publicznej toalecie! To skandal przecież!! Chcemy sikać tam gdzie nam się podoba! Nie będą nam urzędnicy mówić gdzie mamy sikać! Gdzie telewizja? Gdzie Urząd Ochrony Konsumenta! Gdzie Rzecznik Praw Obywatela!

To był sarkazm.
fbb113:06, 4 czerwca 2014
Parę lat wstecz jak jeszcze działał PKS Nowy Targ, na nasz rynek weszła PKS GRUPA ( spółka zawiadująca także Myślenicami). Przed ich wejściem jak wszyscy pamiętają, przewoźnicy skoncentrowani byli na dworcu. Jak weszła PKS GRUPA pierwsze co uczyniła to podniosła horrendalnie ceny do góry. Jaki efekt? Dzisiejszy chaos. PKS GRUPA to nie kto inny jak spółka powiązana z Dekadą. Cóż więcej pisać.
Szymon Fatla12:53, 4 czerwca 2014
Szanowni Państwo,
Mnogość Państwa komentarzy nie pozwala mi na wszystkie odpowiedzieć pojedynczo, więc w jednej wiadomości postaram się naprostować wszelkie niezrozumienia, a także jeszcze raz przybliżyć naszą argumentację.

Po pierwsze. Nie podoba nam się obecny chaos, rozrzucenie przystanków i konieczność szukania odjazdu busów w różnych punktach miasta. Ale nie podoba nam się również sposób w jaki Miasto i Powiat "rozprawiają" się z przewoźnikami. Przymusem jeszcze nic dobrego nie osiągnięto.

Po drugie. Państwa osądy, że stoją za nami "busiarze" wsadziłbym między bajki. Również wielokrotnie krytykowałem działania tych firm, nie wywiązywanie się z rozkładów czy jazdę poza rozkładem jazdy. Piszemy w intencji ludzi, którzy są zmuszeni z tych busów korzystać, chcemy, by płacili za te usługi jak najmniej! Analogia jest prosta: jeżeli przewoźnicy nie chcieli sami podpisywać umów z "Dekadą" to znaczy, że warunki tych umów były dla nich nie do przyjęcia, głównie ze względów finansowych lub spodziewanych w przyszłości podwyżek. Zwiększone koszty prowadzenia biznesu zawsze, w pierwszej kolejności odbijają na pasażerach (zwłaszcza ma to miejsce w branży transportowej, gdzie koszty działalności są spore). Zapewniam Państwa, że w długiej perspektywie może dojść do ponownego powstania "dzikich" dworców lub też busy w ogóle będą dworce omijać i korzystać wyłącznie z przystanków.

Po trzecie. Argumenty o bezpieczeństwie "biegających" od przystanku do przystanku za busami. Czy Pan/Pani "biegając" od sklepu do sklepu za tańszym i lepszym produktem też stwarza sobie niebezpieczeństwo?

Po czwarte. Wszelkie "argumenty" o naszym wieku, obecnym życiowym zajęciu (studiowanie) proszę zachować dla siebie. Jeżeli wg Państwa wiek lub wykonywana profesja jest kryterium oceny człowieka i jego zdolności do krytyki i pisania listów to proszę zacząć od oceny siebie i własnych zdolności merytorycznych.

Po piąte. Jak ktoś celnie zauważył, sprawa nadaje się do UOKiK. Czym innym jest monopol, gdy firma oferuje usługi tak tanio i tak dobrze, że innym nie opłacam się tego robić, a czym innym monopol tworzony przez władzę, jawnie wspierający jedną firmę.

Pozdrawiam wszystkich,

P.S. Dziękujemy za wszystkie głosy wsparcia.
G12:37, 4 czerwca 2014
Ludzie, od dobrobytu poprzewracało się wam w czterech literach. Zapomnieliście jak się jeździło w poprzedniej epoce i jak w porównaniu z tym jest teraz dobrze? Przez chwilę będzie wygoda, a potem jak cały misterny plan padnie, znów będziecie płakać bo przyzwyczailiście się do wygody.
gosia12:17, 4 czerwca 2014
@ zosia. MZK ma w tej chwili dobry tabor, nawet większy, a kursów nie za dużo. Może tak się stać, że zacznie jeździć na wioski i problem będzie rozwiązany. Będą stawać na Dekadzie i pasażerowie będą zadowoleni. Panowie przewoźnicy na własne życzenie splajtują.
Jakub Guzik12:05, 4 czerwca 2014
Komentującym chciałbym przypomnieć, że stary dworzec PKS nie miał monopolu i wszystkie busy z niego nie odjeżdżały.
Jestem zwolennikiem tego, aby wszystko odjeżdżało z jednego miejsca ale nie nakazami i siłą.
Patriota12:04, 4 czerwca 2014
A ja pytam kto was wszystkich wychował moi mili? Czy wy wiecie po co to piszecie? Każdy z nas chce być osobą z wysokimi horyzontami intelektualnymi ale trzeba zdać sobie sprawę, że jesteśmy tutaj po to żeby ciężko tyrać. Ja tyram, wy tyracie, oni tyrają. Wszyscy muszą tyrać dla naszego kraju - Wielkiej Niepodległej Rzeczypospolitej Polskiej, którą z całego serca kocham. Każdy z nas musi być patriotą jak wielcy Polacy, którzy bronili tego kraju od zarania dziejów. W tym wypadku każdy patriota powinien stanąć na baczność i odśpiewać Rotę. Władze miasta są miłosierne, próbują o nas dbać, wszyscy zmierzamy w kierunku budowania Wielkiej Polski - ale musimy dbać o to wszyscy i nie rzucać kłód pod nogi naszym władzom, które starają się być naszymi przyjaciółmi i działać w każdym calu tylko i wyłącznie dla Nas!
pasażerek12:01, 4 czerwca 2014
Tych co się podpisali pod tym głupim listem należałoby pognać z pełnymi walizami z przystanku na przystanek i to z jednego końca miasta na drugi , to przestaliby pisać bzdety.
nowotarżanka11:28, 4 czerwca 2014
do Staś . K Jeżeli to są młodzi popierający Korwina Mikkego, to aż strach się bać > Błazenada na całej linii, nie tylko w Polsce, ale w świecie.

Studenci, którzy się tu podpisali, widać nigdy nie gnali za autobusem z wypchanymi torbami z dworca autobusowego na aleje 1000-lecia koło Szaflarskiej, bądź gdzie indziej, żeby dostać się do Krakowa, a to jeszcze często się zdarzało , że wypchany autobus ich nie zabrał, kiedy języki im wisiały po pas ze zmęczenia .

Do bubus. Jeżeli któryś z przewoźników ma dużo wjazdów to ma też dużą klientelę. Nie żartuj - bilet jednego pasażera pokrywa wjazd. Pasażerowie mają za to do dyspozycji ciepłą poczekalnię, sanitariaty i ktoś sprząta po nich rozrzucone papierki, niedopałki papierosów itp.

Panowie przewoźnicy nie są właścicielami dróg i nie będa decydować , gdzie stawać. Organizatorami ruch w mieście są Władze Miasta i Starostwo. Jeżeli się nie dostosują do warunków, to wypadną z gry. Taki jest rynek.
do busbus11:27, 4 czerwca 2014
Ale co mnie obchodzi ze bus bedzie odjezdzal pusty. Zlikwiduje kurs. Konkurencja jest, za duza nie dobrze za mala tez zle. Jezdzilem 4 lata do liceum busem. Niech szlaaaaak trafi te czasy. W busie porannym max 18 osobowym 40, popoludniowym to samo. Wtedy bylo ok dla przedsiebiorcy a dla pasazera? niech sie cieszy ze jedzie. Dodam ze alternatywy nie mialem. UM i starostwo powinno karac firmy transportowe za przeladowanie...tak 50 000 za nadmiar. A wlasciciela nie kierowce
Takamalapala11:17, 4 czerwca 2014
Jeszcze raz, bo niektórzy chyba nie do końca rozumieją o co chodzi "chłopcom" w liście.

- również są za tym by skończyć z tym całym chaosem komunikacyjnym

- ale są przeciwni temu by Samorząd się wtrącał do tego bo Dekada jest prywatna i tu już ich interes żeby dać takie ceny za wjazd by ściągnąć firmy przewozowe

- przymusowe przenosiny poskutkują tym, że Dekada tak naprawdę będzie mogła sobie "pierdnąć" 10zł za wjazd na dworzec a co za tym idzie ceny biletów powindują w góre.

Z poważaniem
wolność11:13, 4 czerwca 2014
Mamy 21 wiek, wolność słowa, prawo etc...
dzisiaj jeszcze rocznicę wyborów z 4 czerwca 89
za pół roku wolne wybory do samorządu
dlaczego ludzie w takich sprawach jak umiejscowienie przystanków autobusowych muszą pisać anonimy ?
Doświadczony Pasażer11:07, 4 czerwca 2014
Ale trzeba się zastanowić, czy te stawki są aż tak duże? 10zł za autobus, czyli w praktyce razem z miejscami stojącymi i leżącymi to około 40-50osób. Daje nam to około 25gr od osoby. Obecna stawka musi wynosić co najmniej połowę z tego(chyba, że się mylę to proszę o sprostowanie), czyli tak na prawdę wzrost ceny o 12gr.

Teraz busy: stawka 3,5zł - busy zazwyczaj są pełne(oprócz godzin porannych), czyli 20 miejsc siedzących + czasami drugie tyle stojących(wbrew prawu, ale nie mówcie, że tak nie jest). Wychodzi( przyjmując wartość średnią): około 14-15gr za osobę.

CZY TO TAK DUŻO? DRODZY STUDENCI-PRZEDSIĘBIORCY, ile z Was 10 osób prowadzi firmę? Prowadzi, nie w niej pracuje.
Ja jako pasażer busów od kilku dobrych lat(tych wspaniałych busów, które często łamią prawo, np. kiedy mówi się pasażerowi z biletem miesięcznym, że nie ma dla Ciebie miejsca, a wpuszcza kogoś innego - kolegę, znajomego/znajomą) domagam się zadziałania przeciwko nim przez UM i Starostwo nawet nie do końca w myśl zasadom przepisów prawnych. Dlaczego kiedy busiarze łamią prawo to jest OK? Przecież każdy jest równy wobec przepisów. Wtedy jakoś nie widzę listów z oburzeniem.

Jestem w stanie dopłacić nawet te 25gr-50gr(rezerwa na zapowiedzanie przez autorów listu podwyżki) więcej do biletu jednorazowego i 10-20zł do miesięcznego w zamian za to, że będę mógł NORMALNIE jak człowiek usiąść czekając na busa i widzieć alternatywnie busy z jednego miejsca.

Pozdrawiam.
bubus10:59, 4 czerwca 2014
Większość piszących komentarze patrzy na to z punktu widzenia pasażerów!Spojrzeć trzeba też z drugiej strony.Busy to już nie taki biznes jak kiedyś.Na większości tras jest bardzo duża konkurencja.Zyski nie są takie jak myślicie.Opłat jest mnóstwo paliwo drogie do tego jeszcze opłaty za wjazdy na dworzec przy wyjazdach i przy wjazdach.Jeżeli ktoś ma dużo wjazdów to są ogromne koszty.Do Zakopanego jedzie autobus co pięć minut a nawet szybciej.Większośc bedzie odjeżdżać pustych bo jeden czy dwa wszystko wyzbierają!A płacić trzeba!To nie jest tak jak wam sie wydaje!
rsh10:46, 4 czerwca 2014
www....

Proszę nie zamieszczać adresów. Moderator.
alik10:32, 4 czerwca 2014
Tylko w NT brak jest dwustronnych przystanków MZK przy dworcu Dekada. Kiedy ten problem UM rozwiąże?. Zatoczka już jest, brak 2,5 m metalowej rurki i tabliczki biało- niebieskiej - przystanek.
darek09:45, 4 czerwca 2014
Hmmm. ... Tak czy siak jestem zdania że busy powinny odjezdzać z jednego miejsca w Nowym Targu ponieważ kilka razy zdarzyło mi się że turysta zapytał skad odjezdza bus do miejscowosci x.....paaanie nie wiem. Ponadto miejsce odjazdu busów powinno spełniac jakies kryteria (tzn.toaleta,bezpieczne zatoczki,zadaszenie). Dekada to ma i chcecie czy nie będzie monopolistą. Dziwi mnie tylko jedno. Dlaczego ten teren został sprzedany za grosze,a jesli juz został należało być może partycypować w częsci kosztów tzn. teren za grosze dostajecie ale miasto ma swoj dworzec ktorym bedzie sie zajmowac,zarządzać i kasa z wiazdu busow zostanie w kasie miasta...Głownym celem inwestora było wybudowanie galerii a dworzec to przykra koniecznosc. Gdyby "część dworcowa" nalezała do miasta,miasto ustaliłoby wjazd na poziomie 2 zł x 35000 wjazdow miesiecznie to dałoby kwotę 70000 miesiecznie przychodu. Nikt mi nie powie ze za te pieniadze nie da sie utrzymać tak małego dworca - chodzi mi o poczekalnie,toalety,punkt kasowy. No ale coz, jest jak jest
gue09:41, 4 czerwca 2014
Biedni ci busiarze- nie beda mogli zarobic na zycie! - po pierwsze boja sie ze bedzie przejrzyscie, ze bedzie mozna i latwiej skontrolowac. Polowa tych busow powinna zniknac z drog za ich wyglad i stan techniczny. Szyby zafoliowane na czarno zeby nie bylo widac jak napchaja ludzi jak sledzie, odstepy miedzy fotelami tak male ze trudno sie wcisnac. Po drugie niewielu jezdzi samych wlascicieli lecz maja zatrudnionych kierowcow, a ci rżną ich na kasie nie wbijajac polowy na paragony.Po trzecie cos im sie pomylilo : oni sa dla ludzi a nie ludzie dla nich.
Jakos dziwnie w tym wspanialym liscie nie poruszyli sprawy turystow i przyjezdnych,praz osob niepelnosprawnych, dla ktorych obecny system to czarna magia.Jezdza jak chca i kiedy chca Wedlug ich wypatrzonego pojecia demokracji, to przeciez nawet nie musieliby zupelnie miec przystankow lecz zabierac ludzi gdzie popadnie. Przeciez to wolny kraj.
zosia09:40, 4 czerwca 2014
Gdyby miasto chciało dobrze dla mieszkańców to zrobiłoby konkurencję marnej jakości busiarzom i rozbudowałoby transport miejski puszczając BUSY miejskie na wioski. Trzeba troszkę pomyśleć i dobrze pogospodarować Miejskim Zakładem Komunkacyjnym.
kuba09:40, 4 czerwca 2014
Pochwalam chłopaki tak naprawę nie chodzi o dworzec a o stanowisko urzędników zastanówcie się wszyscy którzy krytykujecie o jakie!!
pekaes09:35, 4 czerwca 2014
pasażer busiarza: to uruchom kursy z dworca i wykosisz tych z B&F, pasażerów będziesz miał b. dużo. Do Jachymiaka, Fabera: wojną jeszcze nikt nie wygrał, zaczniecie wojować z firmami transportowymi, to będzie po was.
sss09:32, 4 czerwca 2014
Chłopaki mają rację! tez jestem za tym, aby dworzec był w 1 miejscu, ale nie takimi metodami.. Komentujący - za rok będziecie pisać inaczej jak nasze bilety będą notorycznie drożeć, bo Dekada będzie co rusz zmieniać stawki za wjazd i nikt nie będzie miał na to wpływu..
kowalska09:27, 4 czerwca 2014
Jestem starszą osobą. Potrzebuję usiąść i poczekać na odjazd busa. Tymczasem przed galerią nie ma nawet ławki gdzie nożna by usiąść i poczekać .Wszyscy stoją i czekają aż pan busiarz łaskawie przed samym odjazdem otworzy drzwi i zapakuje pasażerów jak towar i dalej szybko w drogę po następnych.
Porównuję warunki NT do odjazdów z Zakopanego sprzed dworca autobusowego. Jest gdzie usiąść i poczekać, to raz, a po drugie bus gdy podjedzie na swoje stanowisko odjazdowe to kierowca otwiera drzwi i pasażerowie mogą wsiąść i czekać w środku na odjazd .
Może to kwestia większej kultury i szacunku dla podróżnego tych busiarzy z Zakopanego ?
Pozdrawiam.
Adam09:03, 4 czerwca 2014
I bardzo dobrze, po to został wybudowany, żeby być monopolistą. Chcą panowie przewoźnicy "przystnakować" gdzieś indziej, niech wybudują swoje centrum komunikacyjno-handlowe i niech sobie wtedy dyktują ceny i warunki.A tak na marginesie, to czy w Nowym Targu nie lepiej jest budować parkingi a nie kolejne miejsca przystankowe dla busów. W czasach, kiedy miasto z "uporem maniaka" na siłę wprowadza płatną strefę parkowania, parkingi, mają ogromną przyszłość- jednak te w rozsądnej cenie. Cena od 1,00 zł do 1,50 zł jest ceną, która wykończy każdą konkurencję - gwarantuje
racjonalista08:43, 4 czerwca 2014
Ta sprawa nadaje się na skargę do UOKiK na działania monopolistyczne i zmowę pomiędzy Dekadą a UM Nowy Targ mającą wpływ na ograniczenie konkurencji i konkurencyjności na rynku. UM Nowy Targ powinien dostać karę, jak również Dekada jeśli wykaże się, że spółka jest w zmowie z UM.
bapa08:28, 4 czerwca 2014
uporządkowanie kwestii komunikacji jest ważną sprawą dla funkcjonowania miasta. Panujące do tej pory "zasady" krytykowane były właściwie przez wszystkich użytkowników. Dlatego uważam ,że postępowanie samorządów miejskiego i powiatowego by uregulować i ucywilizować istniejący stan rzeczy jest ,ze wszech miar pożądany. Brawo za determinację, tak rzadką przecież w "tych" rejonach . List "oburzonych", tzw. młodych ,którzy nie zauważyli ,że wolność nie musi oznaczać bezprawia, samowoli, ignorancji , tak odczytuję jako tekst inspirowany...
śmiech na sali08:12, 4 czerwca 2014
Marek Jasiura, nie bądź śmieszny bo takie są głoszone przez Ciebie tezy. Ludzie korzystają z galerii i wszystkich rozrzuconych przystanków nie dlatego że lubią ale dlatego że muszą bo nie mają innej alternatywy. Gadacie że dworzec autobuowy ma mieć monopol, to idź na przystanek i zobaczyszjaki masz wybór busów. Idz do UM i tam płacz że jest tylko jeden monopolistyczny UM a nie 5 by petent miał wybór.
ewa08:09, 4 czerwca 2014
Tam, był dworzec i tam powinien być. Bałagan w mieście trzeba posprzatac i to co ma byc powinno mieć swoje miejce. Trudno, żeby dworców było kilka w jednym małym mieście. Jestem przekonana, że ludzie korzystający bedą zadowoleni z takiego rozwiązania. A to, że nie podoba się to busiarzon, którzy parkują gdzie się da czy tez zatrzymuja się na niewykupionych przystankach, bądż tez osoby, które wynajmuja takim miejsce doi parkowania to myślę, że jest ich o wiele mniej niz ludzi , którzy korzystają z transportu publicznego. Umieszczenie w jednym miejscu dworca dla transportu publicznego jest jak najbardziej na miejscu!
Bolo06:34, 4 czerwca 2014
Gdybym był prywatnym przewoźnikiem to skierowałbym sprawę do sądu niech rozstrzygnie czy "władza" ma prawo być rzecznikiem w moim biznesie i przymusić mnie,a nie ma stanu wyższej konieczności ,do takiego postępowania. Czyżby państwo w państwie,a może zainteresować media nie lokalne,ogólnopolskie ta sprawą.
iglopulo06:04, 4 czerwca 2014
jeden dworzec i jedno miejsce odjazdu wszelkiej komunikacji to pomocna sprawa dla każdego. Turyści już nie będą się musieli przemieszczać między jednym przystankiem z Krakowa a drugim do np. Szczawnicy. Obecnie to są bardzo zdezorientowani co i gdzie jedzie. Do mieszkańców Miasta i okolic to też plus, bo mamy wszystko w jednym miejscu. Nie zastanawiamy się czy ten przewoźnik jedzie z dworca, z Tysiąclecia, czy Kilińskiego. To było wkurzające. Teraz będzie normalnie i uporządkowane. Przewoźnicy i pasażerowie sobie poradzą z tymi zmianami. Argumenty w liście są przejaskrawione.
zadowolony01:02, 4 czerwca 2014
I bardzo dobrze, że się wynoszą, bo w końcu nie będzie tego syfu, którego nie ma komu posprzątać oraz obe**czanych ścian w pobliżu tych dzikich ciągle zdewastowanych przystanków. Ciekaw jestem, czy zagorzali przeciwnicy dworca chcieliby mieć ciągle taki widok przed własną posesją...
kamil23:32, 3 czerwca 2014
@ "b":
Piszesz: "Jak nie było dworca" - otóż dworzec autobusowy był od lat więc nie kłam że nie było dworca! Co ja bym dał żeby powrócił tamten dworzec jeszcze sprzed trzech lat: kilkanaście stanowisk z daleka widocznych, człowiek z daleka widział gdzie i na którym stanowisku coś stoi i wiedział czy się musi pospieszyć czy ma jeszcze czas bo jego kurs jeszcze nie jest podstawiony. Teraz z daleka widać tylko i wyłącznie napis "Dekada" i ścianę sklepów, które zasłaniają dworzec, który jest schowany za sklepami niczym jakieś zło konieczne, bo tak naprawdę chodzi tu tylko o sklepy a nie o dworzec. Wolę biegać po różnych miejscach w mieście aniżeli korzystać z tego wrogiego pasażerowi pseudo-dworca schowanego za sklepami.
bacus23:30, 3 czerwca 2014
mili młodzi przedsiębiorcy i busiarze jak zapewniacie dowóz ludzi w soboty i niedziele, nijak zero busów bo mało ludzi a tak byc nie powinno mili busiarze masz linie w tygodniu musisz miec kilka kursów również w sobote i niedziele chocby były dla ciebie miły busiarzu niedochodowe, a ktoś kto wydaje koncesje chyba o tym zabocył ten samorzadowiec pewnie zly co powinien dbac o dobro ludzi, kochani nie pieprzcie wiec o biznesie o kapitalizmie bo jes gorzy niz za komuny jesli chodzi o transport publiczny a miało byc lepi a wy mili busiarze w tym uczestniczycie i akceptujecie ta patologie
Dziad ze wsi23:12, 3 czerwca 2014
Jeremy dokładnie! Może autorzy listu są przyzwyczajeni do dziadostwa i wolą ideały, którymi karmi się ich dusza.. :)
Jeremy23:00, 3 czerwca 2014
Intrygujące... Petycja jak petycja, każdy może pisać co chce, ale czytam te komentarze i oczom nie wierzę. Ludzie jak miasto długie i szerokie krzyczą, że:
- chcą przy przesiadkach z jednego busu/autobusu do drugiego biegać nawet 500 metrów (odległość między przystankami) nie mając pewności czy coś im pojedzie stamtąd i kiedy. Może za 5 minut, może za pół godziny
- nie chcą dysponować ujednoliconym rozkładem jazdy, nie chcą wiedzieć, czy muszą czekać na "swój" bus 20 minut, czy też może alternatywny przewoźnik (odjeżdżający aktualnie z drugiego przystanku) odjeżdża za chwilę
- chcą się gnieść w zapchanym kursie nie wiedząc, czy ten drugi jadący w to samo miejsce za 10 minut nie jest przypadkiem pusty
- nie chcą znać oferty innych przewoźników, nie chcą zobaczyć czy nie jest taniej, auto nie wygląda lepiej, nie jest przestronniejsze, nie ma klimy
- chcą tłumaczyć ludziom, którzy jadą po raz pierwszy że "może przyjedziesz na ten przystanek, może na inny, może na jeszcze inny, no kurna nie wiem"
- chcą się zastanawiać, gdzie ich kierowca wysadzi w zależności od tego, gdzie ma przystanek.
...i jeszcze parę innych niezrozumiałych dla mnie wniosków kryjących się za pełnymi oburzenia głosami.

Kurczę, naprawdę nic z tego nie rozumiem. Chyba za prosty człowiek jestem. Wiem jedno: póki mam silne nogi i nie taszczę wielkich waliz, to te 500 metrów między przystankami różnych busów nie jest specjalnym problemem. Zresztą sprawa dla mnie jest prosta: przyjeżdżam do Nowego Targu, wyjeżdżam z Nowego Targu, trasę znam, wiem co gdzie jeździ. Ale że ludzie chcą nadal utrzymywać swoimi głosami obecnie panujący chaos, to tego już nie pojmuję.
nowotarżanin22:59, 3 czerwca 2014
do pasażer busiarza
Skoro nie mają innego wyboru, to dlaczego nie chcąc przyjąć oferty Dekady?
Mądry Człowiek22:59, 3 czerwca 2014
Łoł ! Busiarze zapisali się na wyższe uczelnie i teraz podpisują się pod listem jako studenci. Te Chłopaki nieraz mnie jeszcze zaskoczą ( :
7722:57, 3 czerwca 2014
Jak się Wam żyje w Wolnej Polsce?
Bo ja nie wiem jak mi bo jeszcze nie żyłem w Wolnej Polsce.
Wszystkim rządzą urzędasy i oni wiedzą co jest dla Mnie dobre.
ss22:55, 3 czerwca 2014
Himalaje hipokryzji, jak prywaciarze kończyli PKS oczywiście z pomocą powiatu to mogli wykupić teren starego dworca, a nie skamlać teraz, że jest im źle. Jeżeli chodzi o prywatny transport osobowy w powiecie nowotarskim to typowy przykład dziadostwa i cwaniactwa pseudo biznesmenów (busiorzy). Nareszcie ktoś zrobi porządek. Ja osobiście śmigam autem, bo środki masowego rażenia mnie przerażają.
PS jeżeli to napisali studenci to mój Boże.
pasażer busiarza22:52, 3 czerwca 2014
Marek Jasiura
Muszą korzystać z galerii i wszystkich rozrzuconyh po mieście przystanków bo... bo nie mają innego wyboru!!
Pasażer22:49, 3 czerwca 2014
Ciekaw jestem ile osób spośród podpisanych pod listem na co dzień porusza się tymi busami i wie co to znaczy gonić z jednego przystanku na drugi?
....22:48, 3 czerwca 2014
Ehh dzieci dzieci, w politykę się bawicie? Ludzie mają gdzoeś wasze poglądy, chcą unormowania transportu publicznego!!!
Nowotarżanin z wyboru22:47, 3 czerwca 2014
@kibic_NT

"Znam tak samo wiele osób, które jeżdżą codziennie busami i wiedzą skąd ich busy jeżdżą."

A co z tymi co nie jeżdżą codziennie? No właśnie... Ci maja ganiać po całym NT i sprawdzać, gdzie ten ich jaśnie pan busiarz łaskawie sobie przystanek zrobił? Dobry żart.
mietek22:47, 3 czerwca 2014
Władza z poprzedniej epoki!!!!!!!!!! Wszystko chcą regulować, nie jest to pierwszy przypadek w tym mieście. Wybory już blisko...
Adam Pyzowski22:45, 3 czerwca 2014
Od początku mówiono że B&F to miejsce tymczasowe. To skąd teraz te ataki? Radni na sesji zatwierdzili w planie zp że jedyny dworzec będzie się znajdował w miejscu starego. Do kogo teraz macie pretensje, że samorząd wykonuje decyzję Rady? Najpierw się douczcie zasad a potem "protestujcie" ludzie.
Jak się nie podobają przepisy - to do roboty - zmieńcie je. Ale ich nie łamcie.
Nowotarżanin z wyboru22:43, 3 czerwca 2014
Dla własnej i przyjezdnych wygody powinno być jedno miejsce w NT skąd odjeżdżać będą pojazdy komunikacji publicznej. Dość tego bur.. ekm, bałaganu. Nikt kto nie jest miejscowy nie wie skąd i jakim busem jechać by dotrzeć do celu. Trzeba temu położyć kres.
b22:34, 3 czerwca 2014
Do Pio:popieram!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
b22:32, 3 czerwca 2014
Do Marek Jasiura:Ludzie gdzieś musieli wsiadać ,i jak przewoźnik powiedział że odjeżdża z b&f,no to jest proste że tam poszli...bo nikt na piechotę pare czy kilkadziesiąt kilometrów do domu nie pójdzie-i pasażer stanął niejako pod przymusem dostosowania się do przewoźnika jeśli chciał dostać się do domu.To proste jak słońce!Dość już biegania i sprawdzania odpowiednio wcześniej ,co i skąd (w różnych miejscach miasta) odjeżdża!!!!!!!!!!
oip22:30, 3 czerwca 2014
W Myślenicach już to przerabiali.
Tak samo "Demokratyczne Władze" w trosce o uporządkowanie transportu publicznego chciały zmusić przewoźników do korzystania z "dworca" przy Galerii Dekada (która powstała oczywiście w miejscu starego dworca, w planach i wizualizacjach pokazywano kilkanaście stanowisk dla autobusów, w sumie wyszły... 3 stanowiska...).
Przewoźnicy się zbuntowali - oczywiście przede wszystkim ze względu na KOSZTY, były protesty, akcje plakatowe, w rezultacie mają swój własny plac obok Dekady. Jeśli ktoś chce szczegółów były liczne artykuły i dyskusje na nieoficjalnej stronie Myślenic miasto-info.

Teraz ten sam scenariusz przerabiany jest w Nowym Targu. Dziwi mnie przychylność kolejnych władz lokalnych dla inwestora, który zniszczył lokalne PKSy, przejął za bezcen grunty z myślą nie o kontynuacji dotychczasowej ich roli ale zrobieniu biznesu na "Galeriach", a przy okazji otrzymuje monopolu na obsługę lokalnych przewoźników.
czas22:23, 3 czerwca 2014
już czas wysadzić Fabra z dziadziusiem Jachymiakiem odpowiedzialnych za transport zbiorowy. Już czas. Chłopaki 3 mam kciuki.
b22:21, 3 czerwca 2014
Do Szymona Fatla:Jak nie było dworca to trudno było ujednolicić punktów odjazdu dla wszystkich przewoźników.Teraz jest piękny dworzec,wiele stanowisk,przestronny, tak że to jest z korzyścią dla zwykłego pasażera!Nie po to płacimy podatki,żeby w całym mieście był"dworzec",i jakoś to nie przeszkadza np. w Krakowie że wszyscy przewożnicy mają punkt odjazdu z DG.Są pewne zasady,i miasto słusznie kładzie nacisk na ujednolicenie odjazdów,i nie ma co się spierać o koszty ,bo w taki czy inny sposób ktoś za coś płaci.W obecnym wymiarze i standarcie to naraża tylko pasażera na bieganie od jednego przystanku do drugiego!,a to też naraża pasażera na niebezpieczeństwo wpadnięcia pod koła innego pojazdu.Bezpieczniej będzie na Dekadzie- z pewnością.
Marek Jasiura22:19, 3 czerwca 2014
Podróżni (konsumenci) decydują i wyrażają swoje zadowolenie korzystając z różnorodnych usług. Przewoźnicy (usługodawcy) mogą utrzymać się na rynku jedynie gdy spełniają oczekiwania podróżnych.
Jeśli busy na galerii B&F to zły pomysł, to ludzie przestaliby korzystać z tamtego miejsca i przewoźników tam zajeżdżających, na rzecz przewoźników zatrzymujących się na dworcu.
Nikt nie zmusza podróżujących do korzystania z usług przewoźników na B&F, dlaczego więc ktoś zmusza przewoźników do korzystania z dworca?

>"a teraz punkt widzenia osoby posiadającej samochód i również mającej prawo sie wypowiadać:
-busy zatrzymywać sie powinny w miejscach do tego przeznaczonych.
parking przy buy&fly nie jest do tego przeznaczony."

Jeśli na swojej działce/tereniei zrobię postój busów, to będzie to miejsce do tego przeznaczone, bo o przeznaczeniu miejsca decyduje jego właściciel a nie urzędnik, albo osoba do której dany teren nie należy.

>"A później będziemy płakali nad kolejnymi ofiarami wypadków wyładowywanymi na zakręcie ulicy"

Jeśli ktoś wysiada na jezdni, to jest sam sobie winien - gdyby busy miały więcej miejsc postojowych, ludzie nie wysiadaliby z nich gdzie popadnie.

>"Czy to nie wy panowie niecały miesiąc temu pisaliście na tym portalu "nie jesteśmy zwolennikami ugrupowania Pana Janusza Korwin-Mikke"...

A tu JOHN pisze, że jednak jesteście. No no - zrobicie karierę w polityce. Zmieniacie zdanie jak wytrawni gracze naszej sceny politycznej."

A jeśli JOHN2 napisze, że Pan robi xxx, to też z automatu stanie się to prawdą?
Pierwszy raz udzielam się na tym portalu, więc nic nie mogłem tutaj deklarować.

Do "b".
Również bym chciał aby wszystko było proste i nie sprawiało mi problemów ale moje "chcenie" nie może kogoś do czegoś zmuszać. Przewoźnik proponuje korzystanie z jego usług, nie trzeba tego robić. Jeśli przewoźnik źle świadczy swe usługi to pojawi się nowy lepszy, który lepiej spełnia potrzeby klientów. Prawdopodobnie z czasem przewoźnicy sami przenieśliby się na dworzec, bo wiedzą że tam oczekują na nich podróżni, m.in. Pan/Pani.
Bywa, że również korzystam z transportu zbiorowego, ale zanim to zrobię sprawdzam gdzie mam się udać. Jestem również jedną z ostatnich osób, które sprzeciwiają się "temu co nowe" o ile nie stosuje się przy tym wobec kogoś przymusu.
kibic_NT22:12, 3 czerwca 2014
do b:
Korzystam z transportu bardzo często, chciałbym aby wszystko odjeżdżało z jednego dworca, ale nie by to było wprowadzone siłą... np co komu przeszkadza przystanek Szwagropolu na Kilińskiego, który ma zostać usunięty? Znam tak samo wiele osób, które jeżdżą codziennie busami i wiedzą skąd ich busy jeżdżą.
pio22:06, 3 czerwca 2014
młodzi ludzie a zrobili im siano z mózgu! albo to tylko zgraja działająca w interesie co niektórych ,,busiarzy'' Jak można utrzymać ład i porządek w cywilizowanym mieście jeśli każdy robiłby co jemu pasuje? Zastanówcie się ludzie co piszecie? bo nie długo samoloty będą lądowały na nieużytkach? bo przecież taniej....
Szymon Fatla22:03, 3 czerwca 2014
Do "Ironio!"
Tak, jesteśmy młodzi i tak, myślimy, że coś zdziałamy. A argumentacja jest zawarta w liście, pozwolę sobie przytoczyć ją jeszcze raz:
"Ustalone przez Dworzec autobusowy "Dekada" ceny za wjazd na Dworzec odbiją się w pierwszej kolejności bezpośrednio na cenach biletów, a w długiej perspektywie może to spowodować także upadek niektórych firm przewozowych. To jest cios wyłącznie w obywatela najbiedniejszego, którego nie stać na własny środek transportu i korzysta z komunikacji zbiorczej."
Stajemy w obronie korzystających z tej komunikacji, nikt nie broni tutaj chaosu, który jest nie wątpliwy. Ale nie można siłą i zakazami wtrącać się w umowy pomiędzy prywatnymi, którzy starają się sprzedawać swoją usługę jak najtaniej i jak najlepiej, z korzyścią dla portfela klienta.

P.S. Nie jestem działaczem żadnej opcji politycznej
Pozdrawiam
b21:57, 3 czerwca 2014
Uważam że transport publiczny zebrany na DA Dekada ma jak najbardziej rację bytu!!!!!!!!!Pasażerowie zamiast tak jak teraz latać z jednego miejsca postojowego na drugie,a wiem coś o tym,bo np. do Zakopanego, do tej pory jest kilka miejsc odjazdu,mówię o początkowym przystanku,tak samo jest do wielu innych miejscowości!!!!!!!!!!A ci którzy się pod tym artykułem podpisali ,to wożą tyłki w brykach,i nie wiele mają pojęcia jak pospolity pasażer musi główkować żeby mieć rozeznanie o miejscach odjazdu autobusu czy busa!!!!!Byle pluć na to co nowe,jak zawsze!!!I jeszcze robić ludziom "wodę z mózgu"!Niechby im tylko parę razy uciekł autobus czy bus ,bo nie zdążyli z jednego miejsca na drugie to by się przekonali jak to jest miło.......Piszę to jako osoba b. często korzystająca z publicznego transportu,tak busów jak i autobusów!!!!!Za ujednoliceniem punktów odjazdów transportu publicznego podpisuję się obiema rękami.
PasterzPPP21:57, 3 czerwca 2014
busy zatrzymywać sie powinny w miejscach do tego przeznaczonych dzwonisz do Inspekcji Transportu Drogowego taka przyjemność kosztuje busiarza 3000zł

kiedy busiarze beda wydawac bilety za przejazd i placic podatki a nie na czarno dzwonisz do skarbówki
sarkazm21:50, 3 czerwca 2014
Czy to nie wy panowie niecały miesiąc temu pisaliście na tym portalu "nie jesteśmy zwolennikami ugrupowania Pana Janusza Korwin-Mikke"...

A tu JOHN pisze, że jednak jesteście. No no - zrobicie karierę w polityce. Zmieniacie zdanie jak wytrawni gracze naszej sceny politycznej.
Hajni21:47, 3 czerwca 2014
słusznie !
patryk21:46, 3 czerwca 2014
Słusznie autorzy listu otwartego zwracają uwagę na powstający monopol Dekady. Demokratyczne władze powinny teraz energicznie temu monopolowi przeciwdziałać aby obronić zasadę wolnego rynku i konkurencyjności. Dlaczego władza opowiada się za monopolizacją gdy interes społeczny nakazywałby szukanie alternatyw dla monopolisty, tj. tworzenie innych miejsc dla zatrzymywania się busów?
mati21:32, 3 czerwca 2014
Brawo Panowie,a tak przy okazjii jesienią wybory samorządowe-takich jak wy nam trzeba do gmin i powiatów-może zdecydujecie się kandydować!!!!!!!!!!!!!!
staszek21:25, 3 czerwca 2014
staszek. popieram list młodych ludzi, rynek ma to rozwiązać a nie panowie za biurka którzy ciągle wiedzą co dla nas lepsze.
Ironio!21:17, 3 czerwca 2014
Tak mocno ciśnie się na usta słowo ''żenada'' Młodzi butni, którzy myślą że cokolwiek zdziałają. Komunikacja w Nowy Targu jest tak chaotyczna jak to o czym piszecie w swoim ''liście''. Myślę, że argumentacja przykładem z owych Myślenic jest zbyt słaba, a wręcz śmieszna. W waszym postulacie uzewnętrznia się typowa polska mentalność :
''NIE BO NIE''.
Urząd Miasta podjął bardzo dobrą decyzję w sprawie zapanowania nad tym bałaganem!!!
do bogacz LLLlll21:04, 3 czerwca 2014
Taki z Ciebie bogacz jak z koziej .. trąbka. Naucz się najpierw poprawnie pisać, a później swoje wielkie przemyślenia upubliczniaj.
Protest jak najbardziej słuszny. Niech Dekada teraz postara się dać taką ofertę, aby wszyscy przewoźnicy chcieli korzystać z tamtej zajezdni.
Urbanista21:00, 3 czerwca 2014
Dworzec powinien być na dworcu. A nie na terenie połowy centrum miasta.
holtrer20:57, 3 czerwca 2014
kiedy busiarze beda wydawac bilety za przejazd i placic podatki a nie na czarno
ciekawska20:55, 3 czerwca 2014
skoro mamy sie licytowac to ja się nie zgadzam z tym, co Panowie napisali.
.20:49, 3 czerwca 2014
ok. jeden punkt widzenia

a teraz punkt widzenia osoby posiadającej samochód i również mającej prawo sie wypowiadać:
-busy zatrzymywać sie powinny w miejscach do tego przeznaczonych.
parking przy buy&fly nie jest do tego przeznaczony.
trzeba zrobić z tym porządek.
jeszcze sie nie przenieśli a już sie martwią ze za kilka lat podniesiony zostanie im "czynsz"
JOHN20:40, 3 czerwca 2014
Z tego co mi wiadomo- twórcy tego pisma niedawno zaczęli prowadzić swoją grupę na fb "KNP Podhale" i zamierzają za niedługo stworzyć swoje struktury. I bardzo dobrze! Podobno będą organizowali swoje spotkania, na których będą omawiali trudne sprawy ze świata polityki miasta i nie tylko.
p20:37, 3 czerwca 2014
Dokładnie!! nie można dawać przywilejów jednemu przedsiębiorcy kosztem drugiego bo to śmierdzi na odległość...
derr20:32, 3 czerwca 2014
Szacunek za wystąpienie z odsłoniętą przyłbicą.
Jarek20:32, 3 czerwca 2014
Niech organizują, ale wcześniej niech się wyedukują. W imię pasażerów bronią gonitwy po całym mieście. Z parkingów porobili dworce. Miasto i powiat mają obowiązek do cywilizacji i likwidacji tego bałaganu. Niech się wiążą w grupy i stają do rozmów o poziomie wjazdowego, ale po co najlepiej jeździć bez przestrzegania kursów i byle gdzie. A później będziemy płakali nad kolejnymi ofiarami wypadków wyładowywanymi na zakręcie ulicy
MIKO20:31, 3 czerwca 2014
tylko umiecie krytykować POKAŻCIE to na WYBORACH
zintegrowany20:21, 3 czerwca 2014
jak najbardziej popieram waszą inicjatywę Chłopaki - pokażmy że jest nas więcej
Kurczaczek20:19, 3 czerwca 2014
Również się podpisuje pod tym co Ci Panowie napisali. Słuszne słowa
życzliwy20:19, 3 czerwca 2014
i to jest właśnie ta wolność która trwa... od 1945 :)
bogacz20:17, 3 czerwca 2014
biedaki sie buntujo w pismach hehe
STAŚ20:16, 3 czerwca 2014
Młodzi wzięli się za organizację życia. Nareszcie, trzeba powiedzieć, nareszcie!!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas