Urząd Miasta w Nowym Targu zbadał, jak oceniają go petenci. Wysoko - uprzejmość i chęć pomocy, nisko - uczciwe i etyczne postępowanie - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Rabka Zdrój
Clouds
10°
Wiatr: 5.868 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
11°
Wiatr: 8.352 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
11°
Wiatr: 2.484 km/h Wilgotność: 58 %
Clouds
12°
Wiatr: 2.916 km/h Wilgotność: 59 %
Clouds
10°
Wiatr: 8.532 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 5.76 km/h Wilgotność: 63 %
Jakość powietrza
10 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
09.08.2014, 11:03 | czytano: 2675

Urząd Miasta w Nowym Targu zbadał, jak oceniają go petenci. Wysoko - uprzejmość i chęć pomocy, nisko - uczciwe i etyczne postępowanie

Badanie satysfakcji klientów Urzędu Miasta Nowy Targ przeprowadzono po raz siódmy. Po początkowym gwałtownym spadku zadowolenia w drugim roku badania, obecnie kształtuje się ono na podobnym poziomie - 80-83% - informuje magistrat.

arch. Podhale24
arch. Podhale24
Do tej pory najwyższą średnią ocen otrzymywały warunki lokalowe i komfort obsługi – teraz najwyższą średnią uzyskała uprzejmość i chęć pomocy ze strony pracowników. Prawie wszystkie aspekty zostały ocenione lepiej niż w ubiegłym roku. Odstępstwo stanowi pytanie o uczciwe i etyczne postępowanie – tutaj wynik spadł nie tyle poniżej 80 % zadowolonych, co nawet poniżej 70 %. Jak ten wynik tłumaczy Urząd Miasta? - Tak jak i we wcześniejszych pytaniach, główną różnicę w ocenie stanowi grupa osób, która stwierdziła, że trudno jej ocenić uczciwe i etyczne postępowanie pracowników (bo jest to aż 21% respondentów), czego nie można jednoznacznie odczytać, ale można zakładać, że zbyt krótki kontakt z pracownikami Urzędu (np. odbiór przesyłki w Biurze Obsługi Mieszkańców) nie pozwala klientom na postawienie oceny w tym trudnym pytaniu. Urząd pomimo wszystko stara się jednak już od kilku lat okresowo organizować szkolenia wewnętrzne z zakresu etyki pracownika samorządowego.

Poniżej progu 80% znalazły się także pytania o terminowość wykonania usługi (75%). - Jak wynika z danych zbieranych co roku do tzw. przeglądu kierownictwa, nieterminowo załatwiane są sprawy, które są skomplikowane lub wymagają dodatkowych uzgodnień – jednak proces taki odbywa się zgodnie z przepisami prawa. Dlatego można domniemywać, że osoby, które wyraziły niezadowolenie, mogły znaleźć się w takiej właśnie sytuacji - wyjaśniają urzędnicy.

Stosunkowo nisko wypadły też kompetencje pracowników Urzędu (78%). Najwyżej petenci urzędu ocenili punkt pt. Uzyskany wynik załatwionej sprawy.

Ankietowani zgłosili 14 uwag m.in:

- są utrudnienia.
- ze strony urzędu finansowego i podatkowego mniej bezczelności.
- więcej uprzejmości ze strony urzędników.
- parking dla klientów a nie urzędników
- praca Urzędu ulega poprawie, indywidualna obsługa petenta powinna zawierać w całym wachlarzu informacji dotyczących załatwiania spraw, więcej „serca’ dla ludzi.
- długie czekanie na obsługę usługi (sprawy podatkowe)

W ankiecie wzięło udział 114 respondentów.

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Analityk07:55, 11 sierpnia 2014
A nie ma parkingu przy lodowisku??? to jest 30 metrów, nie podejdziesz? - wszyscy narzekają że miejsc nie ma a wiecznie pusty, za chwilę napiszesz że płatny, a ja powiem w starostwie i w szpitalu nawet masz płatny i tego nie widzisz. Polaka D*** jak nie zaparkuje pod drzwiami to katastrofa , tak ciężko trochę ruszyć zadem.
Potocznik Prasowy21:57, 10 sierpnia 2014
Uprzejmie informujemy iż w badaniu uczestniczyła starannie wyselekcjonowano grupa respondentów spośród grupy wytypowanej uprzednio przez władze miasta.
Na kwestionariuszach złożonych w tajnym głosowaniu dla ułatwienia zaznaczono poprawną odpowiedż.
Wynik ostateczne ustalono w demokratycznym głosowaniu na kolegium burmistrzów'
Podajemt wyniki następnego durnego badania:72,223% oraz 121,4469%,Czego dotyczą podamy w następnym komunikacie.
FARADAY10:03, 10 sierpnia 2014
padło pytanie o klase polityczna w Nowym Targu.A jest taka ? bo nie widze....
*08:29, 10 sierpnia 2014
Pierwsza i podstawowa sprawa....brak parkingu dla nas petentów. To pokazuje, gdzie nas maja wszyscy urzędnicy. To jest chamstwo. Parking w całości powinien być dla petentów i jeśli św. Marek tego nie rozumie to znaczy, że on sam ma nas wszystkich w .... A uprzejmość u urzędnika i kompetencja to jest wymóg a nie widzimisię
markowy23:06, 9 sierpnia 2014
Niech im MF daje cukiereczki, jak pewnien wjt z niedalekiej od miasta gminy, to będom go lubec
Brawo ?21:26, 9 sierpnia 2014
Do Anna..................Nie mówmy o latach świetlnych do tyłu. Mówmy o dniu dzisiejszym, i jak usprawnić, aby żyło się lepiej. Bo będzie tak,że dojdziemy do absurdu mówiąc : w latach dziewięćdziesiątych chodziłam do wychodka, a dziś mam ubikację ?!!
Anna21:03, 9 sierpnia 2014
Z biegiem czasu obsługa mieszkańców w urzędzie odbywa się na coraz lepszym poziomie. Ci co narzekają nie pamiętają lat 90tych. Ostatnio np. byłam załatwić sprawę związaną z podatkiem od nieruchomości i obsługiwał mnie bardzo miły i kompetentny Pan. Widać było, że ja jako petent nie jestem traktowana jako intruz, a Pan udzielił mi wszystkich potrzebnych wskazówek. Pozostałe Panie w pokoju również wydawały się zaangażowane w swoją pracę.
xxx20:12, 9 sierpnia 2014
samochwała w kącie stała!!!
nieważne kto i jak głosuje, ważne kto liczy głosy!!!
Obserwator życia miasta i sąsiad Wolnościowego Pod19:53, 9 sierpnia 2014
a gdzie komentarz Wolnościowego Podhala na temat Straży Miejskiej to przecież też urzędnicy magistratu co zatkało kakao
...18:14, 9 sierpnia 2014
Niech zrobią ankietę jak Nowotarżanie oceniają klasę polityczną Nowego Targu.
oko17:43, 9 sierpnia 2014
Sami o sobie źle pisali
zadowolony podatnik14:52, 9 sierpnia 2014
a ja uważam, że panie w podatkach są bardzo miłe i pomocne. Byłem parę razy i zawsze pomogły wypełnić druczki. napisali pewno ci co płacić nie chcą i oszukują na podatkach
obiektywny12:34, 9 sierpnia 2014
Haha, wszystkie wyniki w okolicach 70-80% a redaktore nazywa je niskimi??? Brawo za wyczucie i obiektywizm dziennikarski :/
Bogdan11:58, 9 sierpnia 2014
W ankiecie wzięło udział 114 respondentów.

Ooo to wszyscy urzędnicy odpowiadali?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas