Burmistrz dementuje pogłoski o sprzedaży budynku Gimnazjum nr 1 - podhale24.pl
Niedziela, 22 grudnia
Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
Nowy Targ
Clouds
-0°
Wiatr: 16.596 km/h Wilgotność: 72 %
Clouds
Wiatr: 19.296 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 10.98 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
Wiatr: 15.12 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 13.536 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
-1°
Wiatr: 17.64 km/h Wilgotność: 87 %
Jakość powietrza
28 %
Nowy Targ
80 %
Zakopane
6 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 40 | 80 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
27.10.2016, 12:26 | czytano: 8542

Burmistrz dementuje pogłoski o sprzedaży budynku Gimnazjum nr 1

NOWY TARG. "Stanowczo zaprzeczam informacjom, które wskazują na zamiar sprzedaży Starostwu Powiatowemu budynku Gimnazjum Nr 1 w Nowym Targu. Budynek Gimnazjum Nr 1, ze względu na swoją funkcjonalność i wspaniałą edukacyjną historię, z pewnością nadal będzie pełnił funkcje oświatowe" - zapewnia Grzegorz Watycha.

arch. M. Adamowskiego
arch. M. Adamowskiego
Krążące od kilku dni pogłoski dotyczące sprzedaży budynku gimnazjum przy Placu Słowackiego wzburzyły nie tylko rodziców uczniów, których dotyczyć ma szykowana reforma systemu edukacji w postaci likwidacji gimnazjów.

Niedomówienia i plotki poskutkowały wydaniem przez burmistrza oświadczenia. Oto ono:

"W związku z wdrażaną reformą systemu edukacji, zakładającą utworzenie ośmioklasowych szkół podstawowych i likwidację gimnazjów, stanowczo oświadczam, że nie były i nie będą podejmowane żadne działania, zakłócające stopniowy i rozłożony w czasie proces zakończenia działalności tego typu placówek oświatowych.

Zapewniam, że krążące informacje o utworzeniu oddziałów gimnazjalnych przy szkołach podstawowych, są nieprawdziwe. Z całą pewnością uczniowie, którzy rozpoczęli naukę w Gimnazjum Nr 1 i Gimnazjum Nr 2 w Nowym Targu, tam też ją zakończą.

Stanowczo zaprzeczam także informacjom, które wskazują na zamiar sprzedaży Starostwu Powiatowemu budynku Gimnazjum Nr 1 w Nowym Targu. Budynek Gimnazjum Nr 1, ze względu na swoją funkcjonalność i wspaniałą edukacyjną historię, z pewnością nadal będzie pełnił funkcje oświatowe.

Chcę zapewnić rodziców, nauczycieli, uczniów i pracowników nowotarskiej oświaty, że zrobię wszystko aby zminimalizować skutki wprowadzanej reformy.

Bardzo proszę o wyrozumiałość i rozwagę. Pamiętając o naszych dzieciach, które znalazły się w tych trudnych dla oświaty czasach, proszę byśmy działali wspólnie dla ich dobra i przyszłości.

Z poważaniem Burmistrz Miasta mgr Grzegorz Watycha."

opr.s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
abc17:54, 29 października 2016
znów czarne chmury nad UM!!!
oj nie dobrze, bo znów gafa i strzał w stupę.
już niedługo zmiana i koniec "dobrej zmiany".
0
nowotarżanka11:10, 29 października 2016
Jeśli burmistrz Watycha nie przywróci szkoły podstawowej w tym budynku to zorganizujemy referendum za odwołaniem go z funkcji burmistrza .bo po co nam taki burmistrz ,który nie tylko że nic nie robi konkretnego dla miasta to jeszcze nie dba o mieszkańców
0
Nowotarżanin z wyboru23:00, 28 października 2016
A może pan burmistrz dogadany jest z Małopolskim Centrum Edukacji? Przedszkola już ono przejęło. Czas na własny budynek w centrum Nowego Targu?
0
Obserwator22:14, 28 października 2016
DO "przecież to PiS likwiduje"

"Genialne i inteligentne" posunięcie :-)
0
cc20:53, 28 października 2016
Wspaniali nauczyciele uczący w tejże szkole. Wielki żal całego dorbku, tylu wspaniałych lat i pracy Dyrektor Temeckiej
0
baciok@17:26, 28 października 2016
Bo nick JB
Bardzo celnie to ująłeś. Nie znam wypowiedzi Burmistrza, ale jeżeli nie mówi wprost że powstanie Szkoła Podstawowa to o coś jest gra.
0
lola17:11, 28 października 2016
Jak to ciężko powiedzieć wprost, że najlepiej byłoby zlikwidować gimnazjum nr 1 przed wejściem nowych przepisów w oświacie, bo nie trzeba byłoby nic przekształcać! Po prostu likwidacja, a po nas choćby potop. No i pewnie jakaś bursa i wtedy można mówić panie burmistrzu - to przecież placówka oświatowa. Tyle że dzieci zamiast uczyć się w warunkach godnych XXI wieku będą się tłoczyły w klasach, jak przysłowiowe śledzie w beczce. Ale przecież to już nie będzie nas dotyczyło - my nie będziemy mieli takich małych dzieci - prawda panie burmistrzu !!!
0
błyszczyk16:49, 28 października 2016
Czy choć raz w sprawie oświaty wypowiedziała się pani Wice? Czy to nie ona odpowiada za te działania. Za co bierze wynagrodzenie? Za poszukiwania lakieru do paznokci wśród urzedniczek? Pani Wice niech pani da głos czy może podobnie jak pierwsza dama zamilknie pani na cały okres kadencji? Jesli tak to dobrze pani idzie!
0
JB16:44, 28 października 2016
Panie Burmistrzu, dlaczego nie napisał Pan wprost, że BIERZECIE albo NIE BIERZECIE pod uwagę utworzenie szkoły podstawowej w budynku Gimnazjum nr 1? Co znaczy "będzie pełnił funkcje oświatowe"? To bardzo szerokie pojęcie. Może ono oznaczać, że w budynku gimnazjum powstanie np. przedszkole, biblioteka, bursa, centrum szkoleniowe albo- co najbardziej prawdopodobne- pomieszczenia gimnazjum pójdą pod wynajem, by zasilić budżet miasta. Kluczy Pan, unika bezpośredniej odpowiedzi, mydli Pan oczy, by uspokoić nastroje niepokoju i złości wśród Rodziców, Nauczycieli oraz innych Mieszkańców miasta. Każdy, kto ma poziom inteligencji wyższy niż cerata kuchenna, domyśli się, że coś tu nie gra, że to gra na czas, że to zwyczajny chwyt polityczny. Panie Burmistrzu, ludzie to istoty myślące i tak się z nimi nie postępuje.
0
.11:38, 28 października 2016
Ludzie, tu nie toczy się dyskusja na temat likwidacji Gimnazjum, bo jest to oczywiste i zgodne z założeniami reformy. Problemem jest całkowita likwidacja szkoły! Oznacza to że nie będzie tu nawet podstawówki. Więc niektórzy rodzice, to będą woleli dzieci na wieś zawozić do klas 10 osobowych niż zapisać do piątki, gdzie będzie 40 klas po 30 uczniów.
0
baciok@11:30, 28 października 2016
Do nick dojna zmiana.
Nie jestem fanem PiSu ale w kwestii likwidacji Gimnazjów ich popieram.
Druga rzecz trzeba patrzeć na ręce Burmistrzowi bo według mnie naturalne jest żeby na bazie tego budynku powstała Szkoła Podstawowa. Chyba że miasto chce przechandlowac w jakikolwiek sposób budynek jakiemuś prywatnemu podmiotowi oświatowemu.Tu powinni Radni i rodzice patrzeć na ręce i w razie czego zdecydowanie protestować.
0
dojna zmiana09:17, 28 października 2016
xyz ... baciok i pozostali zwolennicy dobrej zmiany i dojnej krowy PiS

Gimnazja zostaną przywrócone po przegranych wyborach przez PiS w 2019 roku !
PiS zniknie ze sceny politycznej szybciej niż się pojawił!
Nie zostawimy kraju na pastwę nieudaczników z PiS zadłużających kraj gorzej niż za tow. Edwarda..

Dyrektorka szkoły winna być już dawno wymieniona - rozsiewa tylko plotki
0
Nowotarzanka07:57, 28 października 2016
Proponuje aby w tej szkole uczyly sie dzieci 5-8 klasy. Tak jak to proponuje Ministerstwo Edukacji.
0
Andrzejx4807:56, 28 października 2016
Sami głosowaliście na tą niby dobrą zmianę więc nie Burmistrz likwiduje gimnazja tylko ta dobra zmiana przecież oni wiedzą co jest dobre dla nas i dla waszych dzieci więc nie protestujcie kłamstwa i obłuda dobrej zmiany przechodzi ich samych
0
przecież to PiS likwiduje07:44, 28 października 2016
najlepsze jest to że nauczyciele udali się do poseł Anny Paluch (PiS)z prośbą o interwencję a przecież to rząd PiS likwiduje gimnazja!!!! nie miejcie pretensji do burmistrza tylko do pani poseł
0
Ry07:00, 28 października 2016
Teraz się sprawę ucisza! Szkoła nr 1 ma super położenie (centrum miasta,boisko, blisko park, szkoła muzyczna, kościół, lodowisko itd.).Tylko dobry dyrektor-menadżer szkoły i przyszłość szkoły podstawowej zapewniona.
0
xyz00:32, 28 października 2016
Nie zostanie sprzedany, ale zostanie przekazany/oddany itp. Dostanie go Sokół. I każdy kto jest zainteresowany tematem to o tym wie.
Watycha użył bardzo przemyślanych słów, bo już dawno zostało ustalone co się stanie z budynkiem szkoły. Teraz tylko trzeba uciszyć co bardziej wojowniczych rodziców.
0
Rodzicielka23:31, 27 października 2016
Opublikowac treść pisma pana Stopki to zobaczymy czy nauczyciele nie potrafią czytac:)
0
drupik22:35, 27 października 2016
Czytalem z posby o dane do analiz zrobili wielkie halo.Maja zlikw idowac gimnzjum bo to klepia od roku politycy wiec pewnie chcieli pokazac rozne mozliwosci i tyle.
0
FIREman21:55, 27 października 2016
spytajcie się Państwowej Straży Pożarnej czy budynek Sokoła spełnia wszystkie warunki i przepisy PPOŻ. i dostaniecie odpowiedź na zadawane pytania /
0
Zainteresowany rodzic20:58, 27 października 2016
Zeby tylko się nie okazało ,że ta placówka oświatowa to wynajęcie klas Sokołowi.Radni powinni zadbać o to aby była tam szkoła podstawowa. Z tamtąd jest blisko do kościoła i do szkoły muzycznej.
0
Tyt.20:44, 27 października 2016
Żeby nie wpisywać się w styl hejtu i wszelkiej negacji oraz szczucia jednej grupy społecznej na drugą, wrzucę po prostu garść faktów.
Kilka dni temu Naczelnik Wydziału Oświaty wysłał do gimnazjów pismo, w którym prosił o informacje w związku z projektami przekształceń związanych z reformą oświatową. W projektach nie było żadnego, który przewidywałby przywrócenie ponownie Szkoły Podstawowej nr 1.
W związku z reformą oświatową szkoły średnie rozrosną się dwukrotnie (z 3 roczników będzie 5 plus podwójny rocznik gimnazjalistów i ośmioklasistów). Dlatego też, Zespół Szkól nr 1 zaczął zabiegać o podnajęcie pomieszczeń z obecnego Gimnazjum nr 1.
UM w czasie reformy straci jeden rocznik na rzecz powiatu, więc dostanie mniej subwencji oświatowej (teraz jest 9 roczników, będzie 8). Toteż UM szuka oszczędności i najlepiej byłoby gdyby obydwa gimnazja zniknęły całkowicie. Gimnazjum nr 2 powstało przez podzielenie SP11 i teraz ponownie się połączy, ale Gimnazjum nr 1, powstało prze zlikwidowanie SP1, więc po likwidacji nie powstanie nic. Biała plama na mapie edukacyjnej Nowego Targu w centrum miasta. Z punktu widzenia UM super, ale rodzice będą musieli zapisać dzieci do istniejących obecnie szkół podstawowych. W tej chwili szkoła w centrum miasta jest przeładowana. Dzieci uczą się na dwie długie zmiany, a lekcje odbywają się nawet w suterenach. Proszę sobie wyobrazić co się będzie działo jak dojdą dwa kolejne roczniki (klasy siódme i ósme).
Pan Burmistrz w żadnej swojej wypowiedzi nie potwierdził żadnego pomysłu odtworzenia czy utworzenia w tym miejscu szkoły podstawowej. Nawet to oświadczenie mówi tylko, że ten budynek po wygaszeniu Gimnazjum, ?BĘDZIE NADAL PEŁNIŁ FUNKCJE OŚWIATOWE?.
Co to oznacza? Że może tam być, świetlica terapeutyczna, internat, szkoła średnia, albo przedszkole (np. prywatne). Więc całe zamieszanie dotyczy przede wszystkim tego, że rodzice nie będą mieli w centrum miasta szkoły, a obecna SP 5 w końcu rozejdzie się w szwach nadmiaru dzieci.
0
matka20:40, 27 października 2016
Panie Burmistrzu, rodziców nie interesują przepełnione klasy lekcyjne,rządamy utworzenia szkoły podstawowej.Dzieci są przyszłością tego miasta. Tu nie ważny jest rachunek ekonomiczny.Ze społeczeństwem prowadzi się dialog a nie używa wytartych frazesów. Wyborcy zawsze rozliczą z obietnic. Panie Przewodniczący Rady proszę ratować szkołę
0
bajubaj19:33, 27 października 2016
Zamiast dementować i szukania winowajców po wydziałach trzeba myśleć i zapobiegać plotkom. Pretensje to Watycha może mieć wyłącznie do siebie skoro zatrudnił Stegową, której podlega podobno oświata, ale jak widać nic z tego nie wynika poza dodatkowym obciążeniem budżetu miasta. Teraz niech zatem nadstawia własny tyłek i nie użala się, bo za to bierze niezłe pieniądze. Mleko się wylało. Niedopilnowane jak wiele rzeczy, które wymykają się spod kontroli powodując coraz większą zapaść Nowego Targu.
0
Nauczyciel17:54, 27 października 2016
brawo nowotarżanin. bardzo mądra i celna uwaga. Poza tym Istotą protestu nie są jakieś plotki o sprzedaży budynku jak to napisano w artykule lecz fakt że burmistrz nie chce wrócić do sytuacji sprzed utworzenia gimnazjów i nie chce otworzyć tam szkoły podstawowej. Notabene PIS w swojej reformie nie zakładał likwidacji placówek lecz ich przekształcenie i sprawienie że uczniowie będą mieć blisko do szkoły
0
bojcora16:55, 27 października 2016
jo juz nawet słysała na fb ze sprzedadzom syćkie szkoły a nauczycieli wyślom do rusków
0
Nowotarżanin16:37, 27 października 2016
To nie nauczyciele martwią się o pracę, ale my rodzice o swoje dzieci! Chcielibyśmy żeby nasze dzieci miały blisko do szkoły i nie uczyły się w przepełnionych klasach! A tutaj " Towarzystwo" się rozkręca-hejtowanie, hejtowanie...Tego chcecie nauczyć Wasze dzieci???!!! A później Wszyscy szturmem do Kościoła i najlepiej udawać, że nic złego się nie zrobiło! Zastanówcie się Wszyscy nad sobą ! Bo od kogo mają brać przykład nasze dzieci - one też komentarze czytają!!
0
hania16:30, 27 października 2016
Zróbmy w tym budynku Sp nr 1, niech odciąży inne szkoły. Niech to będzie zwyczajna szkoła, a nie sportowa, bo dzieci maja się uczyć, a nie myśleć o "karierze sportowej".
0
oskar5116:19, 27 października 2016
Nauczycielom wiecznie jest zle ,- tworzyli gimnazja to strajkowali, - likwiduja też strajkują !!!!!
0
Rodzic15:05, 27 października 2016
Skoro jest pismo to je opublikować, niech będzie czarno na białym kto robi z gęby cholewę.....
0
Nauczyciel15:03, 27 października 2016
Będzie tam działalność oświatowa czyli co? Sokół się przeniesie ? A moze piątka wszystko zgarnie? z dotychczasowych spotkań jasno wynika że burmistrz chce gimnazjum wygasić a nie przekształcić w szkołę podstawową.
0
.14:58, 27 października 2016
@Nauczyciel
Jak widać potwierdza się to, że nauczyciele nie potrafią ani poprawnie pisać ani czytać ze zrozumieniem. Skoro w tej grupie zawodowej wtórny analfabetyzm jest tak rozpowszechniony to czego zostaną nauczone nasze dzieci.
0
baciok@14:55, 27 października 2016
Dobrze że te patologiczne Gimazja znikną>Duze brawa dla PiSu.
0
abc14:50, 27 października 2016
dobra zmiana
jak zrobią porządek to kto i kiedy po nich posprząta?
0
pigi14:41, 27 października 2016
Do Nauczyciel: jest wolny rynek, trzeba być elastycznym. Dość przywilejów. Państwo staje się zbyt drogie w utrzymaniu. Kto będzie płacił za etaty, które są niepotrzebne. Jest za dużo w tym kraju zawodów, które żerują na reszcie społeczeństwa....
0
Wergiliusz14:31, 27 października 2016
Zapewnienia pana Burmistrza są tak wiarygodne jak realizowany, czy dosadnie kompletnie nierealizowany program wyborczy i wszystkie zapewnienia, które wygłaszał przez ostatnie dwa lata.
0
pnt14:24, 27 października 2016
do Nauczyciel- skoro wiesz wszystko i ze pismo poszlo to czemu nie wiesz kto to pismo stworzyl ??
0
Gustaf14:01, 27 października 2016
Dzieci uczęszczają do szkół a budynki szkól utrzymywane są po to (a przynajmniej tak powinno być) aby zdobyły wiedzę i wykształcenie, a nie dla utrzymywania lub tworzenia w nich miejsc pracy dla nauczycieli (oraz innych pracowników) - komentarz napisany do wszystkich, którzy o tym zapomnieli lub myślą, że edukacja jest darmowa
0
absolwent GIM 113:36, 27 października 2016
Decyzja o likwidacji gimnazjów jest jedną z niewielu udanych obecnego rządu. Popieram w pełni.
0
rumcajs13:26, 27 października 2016
DL 100% racji - jakich wybraliście posłów tak macie

btw, tak jak nie lubię PiS to tu akurat mają rację i trzeba odkręcić durną reformę z czasów rządów Buzka. Przypominam, że ZNP i nauczyciele byli PRZECIW tworzeniu gimnazjów.
0
oko13:05, 27 października 2016
Nauczycielu - ucz się czytać ze zrozumieniem: "Stanowczo zaprzeczam informacjom, które wskazują na zamiar sprzedaży Starostwu Powiatowemu budynku Gimnazjum Nr 1 w Nowym Targu. Budynek Gimnazjum Nr 1, ze względu na swoją funkcjonalność i wspaniałą edukacyjną historię, z pewnością nadal będzie pełnił funkcje oświatowe".
0
też nowotarżanka13:01, 27 października 2016
Przecież ten budynek był od zawsze siedzibą szkoły podstawowej. Czyżby nie miał takiej roli spełniać, gdy gimnazjów już będzie. Czemu nie miałyby tam uczyć się także dzieci młodsze? A może go przystosowano tylko dla potrzeb gimnazjalistów. Oczekujemy wypowiedzi osób zorientowanych w temacie.
0
DL12:53, 27 października 2016
Ludzie opamiętajcie się i nie nakręcajcie się wzajemnie, dotyczy to nauczycieli którzy w klasach robili zamęt z obawy o pracę. Likwidacje gimnazjum jest decyzją odgórną sejmu. Jakich wybraliście posłów tak macie.
0
Anka12:40, 27 października 2016
Ludzie to każdą plotkę potrafią rozdmuchać to niewyobrażalnych rozmiarów
0
Nauczyciel12:33, 27 października 2016
Kogo Pan Panie Burmistrzu oszukuje, przecież przyszło oficjalne pismo do szkoły. A teraz nagle nic nie było.....nic się nie stało.......A za dwa lata co ?
Ma Pan plany?????Kto napisał to pismo?????
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
22
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas