Zwolnienia dotknęły nauczycieli, choć rząd mówił co innego - podhale24.pl
Niedziela, 22 grudnia
Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
Rabka Zdrój
Clouds
-1°
Wiatr: 12.636 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
-0°
Wiatr: 13.572 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
-0°
Wiatr: 7.308 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 9.144 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
-3°
Wiatr: 12.384 km/h Wilgotność: 87 %
Snow
-2°
Wiatr: 13.536 km/h Wilgotność: 92 %
Jakość powietrza
54 %
Nowy Targ
80 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 40 | 80 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
19.10.2017, 18:15 | czytano: 8738

Zwolnienia dotknęły nauczycieli, choć rząd mówił co innego

PODHALE. Po dwóch miesiącach nowego roku szkolnego widać, że nauczycieli pracujących w gimnazjach dotknęły jednak zwolnienia.

zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne
Mija drugi miesiąc po wprowadzeniu reformy edukacji, która zlikwidowała wprowadzone w 1999 roku gimnazja. Nie sprawdziły się niestety zapowiedzi Ministerstwa Edukacji, które zapewniało, że po reformie dla każdego pedagoga znajdzie się zatrudnienie.

Na Podhalu w gminie Czarny Dunajec udało się zachować wszystkie nauczycielskie etaty, ale już Nowym Targu pracę straciło 11 nauczycieli.

Najgorsza sytuacja ma miejsce w Zakopanem, gdzie po wygaszeniu gimnazjów bez pracy pozostanie 26 nauczycieli. Nie zostali oni jednak zwolnieni. Szkoły, w których są zatrudnieni, nie przedłużyły im po prostu umów o pracę, które zawarte były na czas określony. Oznacza to, że nauczyciele nie dostaną odpraw i pozostanie im szukanie pracy na własną rękę.

pk/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
ogg08:01, 22 października 2017
A ja chcę, aby moje dzieci i wnuki uczyli dobrzy nauczyciele i, co bardzo ważne, solidnie opłacani. Przy tej "dobrej zmianie"pracę traci wielu fantastycznych nauczycieli. Pewnie znajdą inną pracę, ale ze szkodą dla uczniów. I rację mają ci, którzy są tego świadomi.
Natomiast śmieszą mnie wypowiedzi udających belfrów, "znawców" oświaty i wszystkich zawistników. Przestalibyście się ośmieszać. Wstyd!
0
Rekruter07:54, 22 października 2017
Ex. .
Masz rację .Mam znajomych nauczycieli i Uwazam pracę nauczyciela za najgorszą dla mnie, nawet za 5 rys zl bym w szkole nie pracował. W gronie znajomych zawsze ich bronilem (rozmowy przy wódce). /.../ Ludzie w swoim zyciu zmieniają pracę nagminnie i nikt o nich nie pisze, są gorsi? Uważam też ,ze Zus PUP NFZ i iinne niepotrzebne urzedy powinny zostać zlikwidowane ,a UE powinna sie rozpaść. Pozdrawiam
0
Prawdziwy belfer22:04, 21 października 2017
Panie niby ?belfer? jako nauczyciel nie decyduję o ilości wolnego. Wolę pracować więcej i zarabiać więcej, ale weź pan zmuś dzieciaki żeby chodziły do szkoły cały rok i wakacji nie było. Wszędzie na świecie są wakacje, na zachodzie jest ich nawet więcej niż u nas a nauczyciel i tak zarabia dziesięć razy tyle co w Polsce. To że pan nienawidzisz nauczycieli nie znaczy że mamy nękać dzieci przez okrągły rok i harować za darmo. W sumie to poniżej paru nauczycieli pisało że się w szkole nie podobało i zrezygnowali, to Ameryki pan nie odkrywasz... Ta ?mamona? strasznie was boli! Weź pan skończ studia, znajdź wolny etat, doskonal się zawodowo 15 lat, zarabiając 1.5 tys miesięcznie, aż po tych 20 latach mizerii zasłużysz na 2.5 tys zł netto pensyjki. Na marginesie zdradzę panu takemnicę - wynagrodzenia to też nie pomysł nauczycieli - ustalane odgórnie, a czy zapłacą mi 400 zł więcej miesięcznie, czy dodatkowo dwa razy po 2 tys w wakacje - mnie to obojętne. Tak że widzisz pan, że masz pan dość kiepskie rozeznanie odnośnie tego co nauczyciel może a przecież dla pana chorej satysfakcji nie zwolnię się z pracy która lubię mimo trudów i słabiutkiej płacy.
0
niesokrates21:55, 21 października 2017
Ty chyba faktycznie jesteś monotematyczny, bo non stop jest w Tobie taka jakaś radość wielka że ktoś pracę traci. Problem największy jest w tym, że to dopiero jak ich po szkołach stracimy, to dopiero wtedy zauważymy że myliliśmy się, tzn. że ci zwolnieni nauczyciele rzeczywiście ciężko pracowali i ich praca była bardzo potrzebna. O jedno Cię tylko proszę: nie kpij sobie z polonistów, no chyba że jesteś duchowym spadkobiercą okupantów, którzy walczyli z polskością.
0
@.@21:28, 21 października 2017
@Belfer
Przecież jasno piszę, że zrezygnowałem z pracy w oświacie, więc nie próbuj czarować swoją rzekomą przenikliwością. Równie oczywiste i to że prawda boli - nie twój zgryźliwy, żenujący bełkot, ale ta prawda o której piszę, czyli położenie nauczycieli, degradacja tego pięknego zawodu, brak należnego mu szacunku. To boli, bo kto zna odrobinę historii, ten wiec co czeka naród - jak ktoś wcześniej pisal - głupców, ludzi bez starannego wykształcenia.
Nie masz zielonego pojęcia o tym jaka dzisiaj jest młodzież, o tym może wiedzieć nauczyciel wyłącznie. Bo dzieciak w domu jest inny niż w grupie rówieśników. A twoje domniemam odległe doświadczenia edukacyjne mają się nijak do dzisiejszych realiów. Dlatego nie wyjeżdżaj tu z tonem mentora i nie oceniaj kto się z powołaniem rozminął a kto nie bo to nie twoja rola. Zresztą co ma wspólnego powołanie z ?trudnością? młodzieży? Taki zawód, że trzeba umieć trafić do zdolnego ucznia i do kretyna. A już stwierdzenie, że redukcje etatów są dla tych z brakiem powołania to najbardziej wyrazisty dowód twojej bezgranicznej indolencji w temacie. Akurat etaty tracą ci, którym kończą się umowy, lub są na najniższych poziomach specjalizacji, czyli nauczyciele stażyści i kontraktowi, bo ci mają najniższe uposażenie, więc ewentualne odprawy są niższe niż w przypadku nauczycieli mianowanych, lub dyplomowanych i najczęściej mają umowy na czas określony, więc łatwiej ich zwolnić. A co to ma wspólnego z ich powołaniem? O tym właśnie pisałem uprzednio: wypowiada się w roli eksperta osoba nie mająca bladego pojęcia o temacie, stąd zamiast rzeczowej dyskusji jest urąganie nędznie zarabiającym i piastującym odpowiedzialny i ważny zawód nauczycielom.
0
Belfer17:30, 21 października 2017
Sokrates.
"Trywialnie i monotematycznie nakręcony" ......
Dobre, dobre;).

Polonista?
0
Belfer17:23, 21 października 2017
Sokrates i @@.
Widać że z oświaty.
Nie ma się co gorączkować, prawda czasem boli.
Tak to już jest.
A młodzież zawsze była i będzie łatwa i ta trudniejsza.
Jak tego nie rozumiecie to mineliście się z powołaniem.
I dla takich jest właśnie redukcja etatu.
Pozdrawiam.
0
Belfer17:17, 21 października 2017
Jak się idzie pracować do szkoły to się powinno zdawać sprawę z za i przeciw.
Jak nie pasuje to nie narzekać tylko iść do innej pracy.
I spróbować pracy w której się nie siedzi w domu przez pół roku i bierze za to mamonę.
0
sokrateles17:05, 21 października 2017
@ ex:
Świetny i ujmujący rzecz dogłębnie komentarz. Zgadzając się całkowicie z nim, chciałbym jednak pchnąć sprawę nieco dalej, zanim wydarzenia znowu nie wyprzedzą naszych oświatowych decydentów, tak jak zima co roku zaskakuje drogowców. Nadchodzi do Polski autystyczne tsunami, czyli masowy wysyp uczniów do indywidualnej nauki, a decydenci uznali że trzeba uderzyć w nauczycieli, zamiast ich szanować, bo wiadomo że gdy pojawi się wśród nauczycieli bezrobocie, to na 20 lat mamy zagwarantowane że młodzież tego zawodu nie będzie wybierać. W tym zawodzie żywotnym interesem państwa jest zagwarantowanie stabilizacji zatrudnienia. Za parę lat może rodzice chcieliby żeby ich autystyczne pociechy miały dostęp do nauki i będą gotowi po stopach całować nauczycieli, ale wtedy będzie już za późno. Przyszli rodzice autystycznych dzieci nie będą nawet mieli jak zrobić zakupów, bo będą musieli 24/7 być przy swoich pociechach; to może jest clue, może to temu decydenci zawczasu chcą nam wybić z głowy że będą w budżecie RP pieniądze na zapewnienie obowiązku nauki dla każdego, również autystycznego, ucznia.
Z drugiej strony, jak patrzę na niektórych nauczycieli to oni już stali się całkowicie zależni od szkoły, są życiowo niezaradni, około połowa nauczycieli po 50-tce nie poradzi sobie w życiu po zwolnieniu ze szkoły.
Poza tym, w biurach wcale nie trzeba nowych pracowników.
0
Kolasa4398415:16, 21 października 2017
na pewno nie byli to nauczyciele z powołania
0
sokrateles14:37, 21 października 2017
@ Belfer:
Każdy kto uważa inaczej aniżeli Ty to dla Ciebie od razu już coś bierze, ale Ty niestety nie wiesz gdzie to rośnie. Sam jesteś trywialnie i monotematycznie nakręcony. Proszę Cię skończ z tą Twoją starą i zdartą już płytą, bo to nudne już się stało z tym Twoim nieodmiennym braniem czegoś co nie wiesz gdzie rośnie. Każdy kto coś napisze z czym się nie zgadzasz to dla Ciebie od razu coś bierze; naprawdę można się nad Tobą tylko ulitować. Tymczasem komentarz który krytykujesz jest jednym z najlepszych komentarzy jakie kiedykolwiek czytałem.
0
ex14:20, 21 października 2017
@rekruter
Nie rozumiem, dlaczego ludzie myślą, że znalezienie pracy dla zwolnionego nauczyciela jest niewykonalne. Ja na przykład przepracowałem tylko rok w szkole bo mi się nie podobało. Znalazłem inną pracę i jest tyle plusów, że nigdy nie wrócę do szkoły. Kilka z nich:
- pracuję 8 godzin, nie to co w szkole
- jak zostaję po pracy to mam płacone 1.5x stawka, a w szkole ile bym nie siedział to wiecznie słyszałem że nauczyciele lenie, nic nie robią, bo o 14:00-15:00 kończą, ale nikt nie widzi, że w domu lekcje przygotowują, testy sprawdzają, doszkalają się, żeby byle dzieciak ich nie zagiął - tego się nie widzi, że to jest znacznie więcej niż 40 godzin, dlatego za to się nie płaci, bo to zawód z powołaniem, misją.... Jasne!
- urlop biorę poza sezonem, bo tak lubię i tak jest taniej - w szkole wolne zawsze w szczycie sezonu
- pracuję w miłej atmosferze - dzieciaki nie kręcą filmików, nie robią memów z ukrycia, nie zachowują się jak dzieci - nieodpowiedzialnie i głupiutko
- mam do czynienia z jednym klientem, jedną sprawą w danej chwili, a nie trzydzieściorgiem rozwrzeszczanych szaleńców z ADHD i dys-wszystkim
- między klientami mam czas pożartować z kolegami w biurze, wypić kawkę, czy poczytać neta
- w każdej chwili mogę wyjść do WC jeśli potrzeba, nie to co w szkole gdzie nie zostawisz dzieci samych bo jak się coś stanie to zaraz TVNy, prokuratura i sądy
- w biurze jest ciepło nawet w zimie, nie to co w wychłodzonej szkole gdzie całą zimię chodziłem chory
- nie mam kontaktu z roszczeniowymi rodzicami uważającymi swoje pociechy za istoty idealne i nie przyjmującymi do wiadomości ani rzeczowej argumentacji ani faktów
- wycieczki szkolne z nieprzespanymi nocami za które zarabia się podstawową stawkę, żadnych dodatków, diet - czysta strata finansowa plus zagrożenie, że się któryś upije, albo głupstwo jakieś zrobi a ja będę siedzieć
- zarabiam znacznie więcej niż te szkolne dożywotnie 2-3 tysiące - koszmar.

Myślę, że dzisiejszy nauczyciel, jest na tyle wszechstronnie wykształcony, że jeśli tylko ma troche ikry, to bez problemu znajdzie dochodową pracę w innej branży. I z pewnością czas wymusi zmianę nastawienia do nauczycieli, kiedy zacznie ich brakować. Przeciez tak krytykowana karta nauczyciela powstała jeszcze w 80 latach, w komunie, właśnie dlatego że brakowało nauczycieli i była sposobem na przyciągnięcie ich do zawodu. Dzisiaj rząd też nie likwiduje karty nauczyciela, bo myślę że za pare lat musiałby iść na duże ustępstwa żeby zapełnić braki kadrowe. Ja osobiście wolałbym te 2 tys. zarobić na zmywaku, albo na kasie niż męczyć się z dzieciakami, ale kto tego nie przeżył, ten nigdy nauczyciela nie zrozumie.
0
@.@13:27, 21 października 2017
@Belfer
Nic nie biorę, ale skoro szukasz wrażeń, tzn. masz problem - ogólnodostępny numer dla osób uzależnionych znajdziesz na necie. Komentuj kiedy już się podleczysz, bo póki co twój komentarz ani jednym słowem nie odnosi się do dyskutowanych kwestii. Poziom argumentacji (zero argumentów, jedynie inwektywy), potwierdza moje racje - o edukacji wypowiadają się nie dość ludzie nie mający z tematem nic wspólnego, ale wręcz poważnym stopniu ograniczone umysłowo. Dziękuję za dowiedzienie mojego punktu widzenia.
0
Belfer12:51, 21 października 2017
Go @@.
Co Ty bierzesz i gdzie go rośnie.
Bo bredzisz jak nakręcony.
0
p. J11:42, 21 października 2017
Głosowaliście na PIS !!!!
0
rekruter07:09, 21 października 2017
Mogą wziąć kredyt Lub wyjechać za granicę. He he. Proponuję też pracę jako sprzedawca lub kierowca CE. Pozdrawiam
0
sokrateles01:13, 21 października 2017
@Ilda:
Nie rozumiesz sytuacji. Zwalniani nauczyciele zawsze jakoś tam sobie poradzą, lepiej lub gorzej, bo są wykształceni, odpowiedzialni, itd. Wielu z tych zwalnianych nauczycieli wraz ze swoim odejściem wyprowadzi ze szkoły polot, bystrość umysłu, inwencję twórczą, bo to zwykle młodzi nauczyciele będą tę pracę po szkołach tracić. Ogólnie sytuacja dydaktyczna głównie w szkołach pogorszy się wraz z ich odejściem, oni sami paradoksalnie mogą nawet i lepiej koniec końców na tym wszystkim wyjść. Popatrz na to od innej strony, czyli autystycznego tsunami które do Polski nadchodzi; wydawałoby się że rząd tego nie zrobi bo to będzie jawne szaleństwo, ale właśnie ta rzecz się na naszych oczach dzieje. Kto będzie pracował z dziećmi wymagającymi całodobowej troski, przy uczniach którym nie będzie się mierzyło wyników nauczania, które nie będą nigdy pracować, itd. Oderwij się na moment od obecnego obrazu oświaty i popatrz co nas czeka za zakrętem - czy naprawdę powinno nam zależeć na odstraszaniu od zawodu nauczycielskiego? Nie miotłą w ręce da się zmienić i przeobrazić zacofaną dziś Polskę.
0
ilda00:13, 21 października 2017
Mnie ich nie szkoda? Zawód jak każdy inny.Wszedzie są zwolnienia i nikt z tego nie robi wielkiego HALO.Czasem jest konieczność wziąć tzw .miotle do ręki i zmienić zawód -mnóstwo osób tak robi i żyją. Wszystkim zwolnionym nauczycielom życzę szybkiego znalezienia pracy.
0
@.@21:20, 20 października 2017
Tych co mają problem z nauczycielami, należałoby przymusowo posłać np. do zawodówki nie jako nauczycieli, bo oczywiście nie mają kwalifikacji, ale zwykłych opiekunów w świetlicy. Założę się o wszystko, że dnia by nerwowo nie wytrzymali. Kupcie maść na ból d...y bo wypowiadacie się a na zawodzie nauczyciela znacie się jak świnie na gwiazdach. Myślicie że u was na budowach, kasach i przy miotle to kawkę można wypić, a nauczyciel ma być jak więzień, czy niewolnik bez żadnych praw za te gó...ne pieniądze które się im płaci, znosić roszczeniowe Grażyny i Januszów tzw. rodziców, hodujących (nie wychowujących) swoje bezczelne, prymitywne bachory, uczyć niewyuczalnych i przekazywać im tę podstawową wiedzę której wam brakuje, odpowiadać za 30 osób świrujących pawiana, kiedy wy swojego jednego ?dzidziusia? nie potraficie upilnować. Przestańcie się ośmieszać durnymi komentarzami, nikt was o nic nie prosi. Ci co stracą pracę z pewnością dobrze sobie poradzą. Ja nie czekałem na reformę, wyniosłem się ze szkoły dwa lata temu i naprawdę podziwiam i współczuję tym co zostali. Dziś zarabiam kilkukrotnie więcej niż w szkole i nie mam kontaktu z młodocianymi, niewychowanymi i pewnymi siebie gnojkami ani ich jeszcze gorszymi rodzicami. Powinniście nauczycieli po rękach całować że chcą w dzisiejszej szkole pracować.
0
sokrateles20:17, 20 października 2017
@ ociec dzieci:
A pomyślał, pomyślał! Jest mniej uczniów i właśnie ten moment należało było wykorzystać w polskiej oświacie do radykalnego zmniejszenia liczby uczniów w oddziałach klasowych!!! Czyli bez zwolnień nauczycieli, a lepsze warunki nauki z większym dostępem do nauczyciela dla Twoich, ociec, dzieci.

@ baciok:
Mam uczucie Schadenfreude czytając te wszystkie komentarze. Masz teraz zwyczajnie za swoje, bo non stop zawsze kontrowałeś sensowne propozycje rozwiązań (nie tylko w oświacie) i postulaty. Non stop zwalczasz z pozycji zachowawczych i konserwatywnych jakikolwiek ruch w kierunku postępu, oponujesz przeciwko koniecznym zmianom. Powtórzę znowu to, czemu Ty od wielu miesięcy jesteś przeciwny: nie da się nauczać nowoczesnymi metodami w ponad trzydziestoosobowej klasie, w tak dużych oddziałach klasowych nie da się obdarzyć dostateczną uwagą każdego ucznia, ale Ty będziesz zapewne nadal brylował tutaj, krytykując mnie za to co tu napisałem, czym uderzasz w możliwości rozwoju cywilizacyjnego Polski, bo sam widzisz jakie jest zdanie pospólstwa w tej kwestii.
0
alfabet18:10, 20 października 2017
Drodzy krytykanci bierzcie sprawy w swoje ręce i uczcie swoje tabletowe dzieci. Każdy jest nauczycielem własnej pociechy - do dzieła, po co wysyłacie je pod opiekę tych "nierobów",pijących hektolitry kawy.Szkoda waszych dzieci, światli rodzice- wpajajcie im wiedzę sami, zobaczycie i odczujecie efekty za parę lat.
0
Koniec świętych krów.17:25, 20 października 2017
No baciok i jesteśmy w domu.
Żona też belfer, to się broni tych darmozjadów!!!
Jakby wszyscy byli nauczycielami to kto by tak naprawdę pracował hmmm????
0
Polo16:26, 20 października 2017
Brawo wreszcie się zaczęło byle tak dalej kolej do zmian na stołkach w szkołach we wsiach.panie wójcie pora na zmiany kadr na szkolnych stołkach pedagogów.obowiązkowe zmiany personalne wręcz konieczne.samowolka korepetycje itd.to jest uczciwe.
0
baciok@16:21, 20 października 2017
Do nick koleś bacioka.
To że żona jest nauczycielką to dobrze bo znam sytuacje z autopsji. Jakby wszyscy krytykanci się uczyli to może by zostali nauczycielami. A tak żal serce ściska.
Obiadu żonka mi w menażkach nie przynosi. Jeszcze ja jej musze niekiedy dołożyć do ciuchów i spa.

Do nick nauczyciel histori
Jeżle chcesz to możesz zapychać za darmo na tych stadionach w czasie wolnym po godzinach w szkole. Za komuny to się nazywalo czyn społeczny.

Pozdrawiam wszystkich krytykantów nauczycieli.
0
do były uczeń15:57, 20 października 2017
Nie umiałbyś ani tyle napisać ile napisałeś. A napisałeś niewiele. Nie porównuj siebie do nauczycieli, bo nie dorastasz im do pięt. Były uczeń, a aktualny analfabeta.
0
koleś bacioka14:54, 20 października 2017
baciok@ : ty baciok nie możesz zajmować innego stanowiska , nie wolno ci nie bronić tego gnuśnego środowiska . Nie dostałbyś obiadu i jeszcze czegoś , gdybyś nie bronił z taką zaciekłością tych leserów , a nie brak ich w tym środowisku. Przecież twoja połowica - żona także jest nauczycielem!!Broń boże nie obrażam w tym miejscu twojej małżonki , bo to podobno bardzo porządna osoba .
0
ociec dzieciom14:39, 20 października 2017
A POMYŚLAŁ KTOŚ O TYM ,ŻE W SZKOŁACH JEST ZDECYDOWANIE MNIEJ UCZNIÓW!. To kogo maja ci nauczyciele uczyć?? Mają bojczyć i pić kolejne kawki w kantorku? Dajcie spokój tej propagandzie . Może zostanie ich mniej, ale za to bardziej oddanych pracy i będą to robić z oddaniem i zaangażowaniem .
0
...14:37, 20 października 2017
Misiek,bredzisz jak POtłuczony....
0
nauczyciel histori14:31, 20 października 2017
Pochwalam mimo wszystkiego decyzję Rządu. To ,że pracę tracą obiboki , leserzy , którzy do szkoły przychodzą wypić kilka kaw i nic poza tym, to słuszne pociągnięcie . W takim Mieścię stoi , dosłownie stoi , nowy stadion miejski z urządzeniami lekkoatletycznymi i co ? Widział ktoś kogoś z nauczycieli , by uczył tam ktoś kogoś lekkiej atletyki? To jeden z przykładów, jak trzeba będzie więcej przykładów nie tylko sportowych to podam , bo mam je w rękawie na zamówienie . A ktoś z nauczycieli wychowuje jakiegoś ucznia , czy uczennicę Ilu uczniów przychodzi do szkoły z telefonem i bawi się nim całymi godzinami lekcyjnymi . To jest wychowanie tych "rezydentów"szkolnych z wyciągnietymi łapkami po nowe podwyżki .
0
baciok@13:55, 20 października 2017
Do nick duzo zdrowia. masz rację. Obecna szkoła jest jakąś taką dziwną hybrydą, która wszystkich chce zadowolić ale nie spełnia oczekiwań nikogo. Kilka przykładów
1. Nauczyciele mają wychowywać dzieci zamiast rodziców
2. Rodzice mający wolnego czasu w nadmiarze potrafią doprowadzić do depresji niejednego nauczyciela swymi kosmicznymi wymaganiami.
3. Nauczanie nie jest dopasowane do nikogo, jak mówia nauczyciele cytat,, Na lekcji musze pracować z dzieckiem zdolnym, dzieckiem słabym i........
4. Natworzyło się różnych dysfunkcji często papierowych.
5. Każda partia dochodząca do wladzy reformuje oświatę. Tak że można dostać świra.
6. Nauczyciele w swej masie są potulni i ulegli. Niestety za parę złotych sprzedali by drugiego nauczyciela.
7. Stanowiska Dyrektorów są obsadzane często przez osoby skompromitowane (przypadki opisywane na lokalnych portalach, zainteresowani wiedzą)
8. Tworza się lokalne kliki rodzinne w szkołach.
9. Niestety jest jeszcze przymus nauki.
0
radykalny Benek12:15, 20 października 2017
Z punktu widzenia społeczeństwa to bardzo dobra wiadomość - mniej pracowników państwowych do utrzymania. Zresztą i tak zwolnienia wśród nauczycieli będą postępować ze względu na coraz mniej dzieci.
0
Koniec świętych krów.10:52, 20 października 2017
Do zdziwionego i wszystkich którzy bronią tych świętych krów.
Do roboty gamonie. Ktoś was poprzyklejał do konkretnych stołków w konkretnych szkołach czy jak?
Święte krowy z kartą nauczyciela tak się właśnie nauczyli że trzeba się z nimi obchodzić jaj z jajkami.
Reszta ludzi pracuje to tu to tam i żyje. Nie ma karty kucharza, budowlańca,
sprzedawcy, kierowcy, itd.
A Wy chcielibyście od pierwszej posadki dosiedzieć tej samej szkole do emerytury.
Nie ma tak. Niedługo otworzą dużą galerię popytajcie może ktoś was zatrudni.
Zobaczycie wtedy jak pracują ludzie.
A jak nie to zawsze możecie się przyłączyć to głodówki tych śmiesznych małolatów co to się nazywają młodymi lekarzami i chcieliby zarabiać już grubą kasę.
Teraz się im krzywda dzieje ale jak pozakładaja prywatne gabinety i koszą po 150 zeta za 15minutową wizytę bez kasy fiskalnej to wtedy jest ok.
Tak to właśnie u nas wszystko wygląda.
A jak się teraz rząd za to wszystko zabrał to jest BEEE.
0
janosik10:11, 20 października 2017
Napiszcie prawdę jak jest. Pracę na pewno stracili dyrektorzy i wicedyrektorzy gimnazjów, którzy zawsze mają umowy na czas określony i są też nauczycielami.
W Nowym Targu chyba są 4 gimnazja publiczne. To już wychodzi 8 do zwolnienia. Są jeszcze sekretarki. Stad te zwolnienia.
0
nowotarżanka09:55, 20 października 2017
"Święte krowy"? A jeśli zwolnią z pracy robotnika to kto nim się przejmuje ?Musi szukać nowej pracy!Jest niż demograficzny ,klasy coraz to mniej liczne .Mało który nauczyciel przykłada się do swojej pracy i stąd korepetycje.
0
zez em09:43, 20 października 2017
Powiedzcie, która umowa zawarta na czas określony, nie wygasa? Która ma gwarancję przedłużenia? Wygaśnięcie umowy o pracę to nie jest wypowiedzenie, podpisując taką umowę KAŻDY pracownik, a zwłaszcza nauczyciel z racji tego że uczy innych - czyli słowo pisane rozumie, ma świadomość jej terminowości. Środowisko nauczycielskie też robi się bardzo roszczeniowe, a jakby tak policzyć rzetelnie, to tych z powołaniem jest niewielu i oni raczej pracy nie tracą. Jakoś nie słychać żeby młodzież czy rodzice bronili tych "zwalnianych" a to też o czymś świadczy.
0
Uczeń09:39, 20 października 2017
Nie przesadzajmy. Ludzie w różnych branżach tracą pracę i muszą sobie radzić. Nauczyciele mają wyższe wykształcenie więc napewno znajdą jakieś zatrudnienie.
0
MK09:25, 20 października 2017
Krzywda się im dzieje. Ojjj,Bidule. Bardzo dobrze że ich choć trochę przeczochrało. Nan stop ludzie tracą pracę w handlu,gastronomi,usługach i nikt rwetesu nie podnosi. A tu nauczycieli zwolniono.I co z tego? Dziwi mnie tylko dlaczego po wioskach nie ma zwolnień.A z obliczeń wynikało że będą. Jest ich tam po prostu za dużo . Proste ,logiczne i oczywiste. Nie ma co biadolić,Kasy w Biedronce na nich czekają. Z głodu nie padną.
0
Misiek08:27, 20 października 2017
Fakt jest taki, że rząd PiS kłamał i są tego dzisiaj oczywiste dowody. A jeśli reforma opiera się o kłamliwe założenia, to polska edukacja zaliczy kolejny cios, kiedy - co widać po części komentarzy - osób po prostu głupich już mamy w tym kraju nadmiar. Złowieszcza to wróżba dla przyszłości Polski. Odrobina wyobraźni wystarczy by przewidzieć przyszłość kraju zamieszkanego przez sterowalnych głupców wybierających rządy podobnych sobie. To państwo celowo niszczy oświatę, bo pustakami łatwiej rządzić. Jeśli nauczyciel po 25 latach pracy, przejściu 15-letniego stażu, z 20% dodatkiem stażowym zarabia tyle co lekarz rezydent na początku kariery zawodowej i ten rezydent strajkuje, bo nie jest w stanie się utrzymać za takie pieniądze, to co ma powiedzieć ten nauczyciel? Moim zdaniem skutek będzie taki, że na rynku pracy za parę lat zabraknie nauczycieli, bo w dzisiejszych warunkach na studia pedagogiczne nikt o zdrowych zmysłach nie pójdzie. Już dziś słyszę że znalezienie psychologa, informatyka do pracy w szkole za szkolną pensyjkę jest niewykonalne. Za parę lat nasze dzieci będą uczyć i leczyć Ukraińcy. Jak nie wyjadą na zachód (i dzieci i Ukraińcy). Głupi ten nasz naród, co aż tak nie dba o to co najważniejsze. Zdrowie i wiedza. Można bez nich wegetować jak ameba, ale czy tego chcemy dla naszych dzieci?
0
don śwagro07:09, 20 października 2017
Wiecie co... wstyd mi jak cholera że tacy ludzie wokół mnie mieszkają. B dobrze napisał/a "obyście cudze dzieci uczyli"! Tyle jadu się z was wylewa że aż żal czytać.
0
duzo zdrowia07:05, 20 października 2017
do @baciok, masz rację tak zastraszonej i bezwolnej (podległej dyrektorowi)grupy zawodowej to nie ma. Ze strachy boja się powiedzieć co myślą i wykonują nawet najbzdurniejsze polecenia dyrektora by się podlizać i otrzymać nagrodę, bo ta jest tylko zależna od jego dobrej woli, ci sami otrzymują ja co rok i co na to władza? nic bo nikt w szkole nie odważy się słówkiem pisnąć. Nie byłoby problemu gdyby pensje były większe niż tych co pracują przy kasie w sklepie i gdyby te pseudo nagrody zlikwidowano. Nauczyciele w niektórych szkołach przechodzą sami siebie by zadowolić dyrektora i podlizać się rodzicom, a nawet wyręczyć ich w wychowaniu. Czy się mylę?
0
115KM06:59, 20 października 2017
Kolejne oszustwo tego rządu. Najbardziej katolickiego, prawego i sprawiedliwego....?
0
jaga206:58, 20 października 2017
Wiedza kosztuje i pieniędzy i chęci aby ją zdobywać. Nie każdemu się chce żeby się uczyć . Takie ataki na nauczycieli to niszczenie ich autorytetu
0
Blockers06:32, 20 października 2017
Niech podadzą, na ilu etatach średnio pracuje 1 nauczyciel. Jak ma znajomości, to dorabia sobie w kilku szkołach i do niego dopasowują się inni, młodsi, matki z małymi dziećmi mając okienka....
0
demo00:23, 20 października 2017
Dlaczego nauczyciele mają być uprzywilejowani -wszak wiele osób traci pracę i nikt nie leje łez tylko szuka innej . Kto ma zagwarantowane stanowisko pracy do końca życia . - kasty .
0
B23:03, 19 października 2017
Ej wy pracowici ! Obyście cudze dzieci uczyli ...
0
baciok@22:56, 19 października 2017
Do nick sokrateles. Tak czytając w niektórych sprawach się zgadzam z tobą, w innych nie. Oświata Polska dogorywa. Ja pamietam, że cały czas się ja reformuje. Obecnie powiem, że jest gorzej niż za komuny. Dawniej obowiązek szkolny był do 16 roku życia, teraz 18 lat. Poziom nauki jest celowo obniżany, Każdy matoł może iść do liceum czy technikum. Matury w zakresie podstawowym nie zdaje kompletny już idiota. Mocne słowa z moich ust ale niestety to prawda.
0
zdziwiony22:54, 19 października 2017
Ej, góralu z nt, a co według ciebie jest normalną pracą? I który to nauczyciel pije kawę i nic na lekcjach nie robi? A poza tym, to ty nie wiesz, że nauczyciel nie decyduje o materiale, tylko ministerstwo?
Kiedy sam będziesz miał dzieci, to nie posyłaj ich do szkoły, tylko ucz je sam. Powodzenia.
0
sokrateles21:30, 19 października 2017
@baciok:
Dlaczego nie wspierałeś mnie w moich komentarzach gdy ja zaraz od samego początku otwarcie twierdziłem że tak właśnie będzie, że zapewnienia władz o tym że każdy nauczyciel będzie miał kontynuację zatrudnienia to bezczelna ściema? Mimo to dobrze że teraz piszesz to co piszesz. Dziś stwierdzam: nie oczekujmy że w narodzie spontanicznie wytworzy się instynkt państwowotwórczy, a pierwszą rzeczą jaką się robi aby zamienić rozwinięte państwo w podległą sobie kolonię jest uderzenie w nauczycieli - nie dajmy z siebie zrobić koloni.

@ sokrates:
Sprawdź, wygugluj sobie kto trzęsie nauczycielską Solidarnością na naszym terenie i czego nie robiła ta osoba aby bronić nauczycieli w okresie poprzedzającym zwolnienia nauczycieli.
0
abc21:24, 19 października 2017
:dobra zmiana" i wszystko jasne!
0
aaa21:21, 19 października 2017
Drzwi do szkół są szeroko otwarte, proszę spróbować tego nieróbstwa- odwagi,a później pogadamy.
0
elka21:08, 19 października 2017
"dobra zmiana" już pokazuje, węgiel drożeje, jedzenie drożeje, paliwo drożeje, OC na auta drożeje, a jeszcze jedno mojej koleżance która ma dwoje dzieci "dobra zmiana" podniosła najniższą krajową...i przez to odebrali jej 500+ na drugie dziecko
0
Do a21:07, 19 października 2017
Po komentarzach niektórych widać że żadnej wiedzy ani umiejętności nie zdobyli. Pozostaje im plucie jadem bo intelektu brak.
0
mm20:41, 19 października 2017
co 11 straciło prace w NZPS prace straciło 10 000 i nikt się nimi nie przejmował a co nauczyciele święte krowy
0
A.20:40, 19 października 2017
Serdecznie pozdrawiam kapiących jadem byłych uczniów. Tak bardzo bolało zdobywanie wiedzy i umiejętności?
0
baciok@20:26, 19 października 2017
Ja wezmę nauczycieli w obronę. Dobra zmiana obiecywała że nikt nie straci pracy. Jak jest- widzimy. Ostra jazda zacznie się za 2 lata. Nauczyciel cały czas był pomiatany, za komuny, za każdej władzy po 1989 r.Mam wiedzę o jednej z awangardowych Gmin na Podhalu gdzie oświata to jednej wielki Układ Zamknięty. Nagrody Wójta dostają Dyrektorzy Szkół. W szkołach porobiły sie całe klany rodzinne. Szarzy nauczyciele szanujcie się bo też nie jesteście czesto bez winy. Jak wam zagrają tak chodzicie- vide prowadzenie mnóstwa dodatkowych zajęć bezpłatnych.
0
franek baranek20:18, 19 października 2017
w nowym targu otworzyć mają psb mrówka tam napewno znajdą etat ,wcale mi wykształciuchów nie żal
0
esbek20:08, 19 października 2017
Każdego żal, ale nikt nauczycielowi nie obiecał, że będzie miał etat dożywotnio w danej szkole czy nawet innej... a niestety tak się utarło, że jak zacznie się prace jako nauczyciel to trzeba dociągnąć już do emerytury... podobnie się sprawa ma wśród innych zawodów często budżetowych np. strażacy, policjanci, celnicy, lekarze, pielęgniarki...jest kupa innych zawodów!
0
Lenaeqw20:07, 19 października 2017
na pewno nie byli to nauczyciele z powołania - dobrego nauczyciela nie zwolnili
0
góral z nt19:55, 19 października 2017
Może w końcu wezmą sie do normalniej pracy. Najmniej sie narobią a najwięcej narzekają. Większość czasy przesiedzą przy kawie niż nauczą czegoś pożytecznego co się nam w życiu będzie potrzebne.
0
jo!19:29, 19 października 2017
Heh ale problem
0
Sokrates19:23, 19 października 2017
Temat rzeka, żal każdego człowieka, ale prawda jest też taka że są w szkołach nieudacznicy, pseudonauczyciele, którzy nic nie robią, a mają dobry układ z dyrektorami. Toleruje się ich brak wyników i lenistwo, mało tego nagradza się ich. Znam szkołę, gdzie są nauczyciele nagradzani w czasie jednej kadencji dyrektora praktycznie co roku i są tacy, którzy ciężko pracują i łaskawie dostają nagrodę raz na 5 lat.. Więc oczywiście przydałaby się rzeczywista i obiektywna ocena zarówno dyrekcji jak i nauczycieli i pozbycie się takich co chcą przetrwać od wakacji do wakacji.. No i jeszcze do tego tzw. Związki zawodowe..
0
STAŚ19:08, 19 października 2017
Teraz przyjdzie pokora ?!!
Być może.
Trochę mi szkoda, ale, ilu ludzi, z różnych względów traci pracę i muszą żyć. Ja osobiście, doświadczyłem tego, u jednego nauczyciela, który ma biznes. I, gdybym był chamem, to śmiałbym się, ale nie, dojrzeje, bufon, to może na ulicy, powie przynajmniej, dzień dobry !!!
A, czy dobry, to ja będę decydował !
0
qwerty19:04, 19 października 2017
Jak pracownik straci pracę w sklepie, to też się nikt nad nim nie lituje. Ile padło zakładów przez np. ograniczenie produkcji cukru? Czy ktoś się nad nimi litował? Współczuł? Jak firma plajtuje przez coraz to bardziej restrykcyjne unijne badziewia, to nikt nie lamentuje "szkoda mi tej firmy".
Tak samo jest z nauczycielami. A już o odprawie nie powinno być dla nikogo mowy. Jest coś takiego jak okres wypowiedzenia, który należy sobie wypracować stażem pracy. A nie, że z racji tego żeś pan/pani nauczyciel, to ci przysługuje odprawa. Nie mówiąc już o innych instytucjach państwowych.
0
były uczeń18:50, 19 października 2017
Wszędzie są zwolnienia, dlaczego więc nie wśród nauczycieli, którym się zdaje, że powinni być nietykalni, bo tak ich nauczyło PO, do którego w większości należą.
0
com18:36, 19 października 2017
Ludzie, skoro stracili etaty to znaczy że nauczycieli było po prostu za dużo. Ilość dzieci w szkołach się nie zmniejszyła jakoś :D
0
s18:29, 19 października 2017
biedaczki... poczują jak żyją rodzice ich wychowanków
0
belfer18:17, 19 października 2017
Al mi ich szkoda , ze hej
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas