Ks. Jan Karlak do radnych: " Parafia nie prowadzi żadnego biznesu" - podhale24.pl
Piątek, 22 listopada
Imieniny: Cecylii, Marka, Maura
Jabłonka
Clouds
-5°
Wiatr: 1.548 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
-4°
Wiatr: 3.6 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
-4°
Wiatr: 4.032 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
-4°
Wiatr: 4.68 km/h Wilgotność: 91 %
Clouds
-0°
Wiatr: 7.2 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
-3°
Wiatr: 0.936 km/h Wilgotność: 97 %
30.07.2018, 21:23 | czytano: 13989

Ks. Jan Karlak do radnych: " Parafia nie prowadzi żadnego biznesu"

NOWY TARG. Radni zgodzili się, by Parafia pw. Św. Jana Pawła II mogła bez przetargu i ze znaczną bonifikatą nabyć sąsiadującą z jej terenem 14-arową działkę, na której znajduje się Parafialna Stacja Opieki Medycznej.

O takie rozwiązanie apelował proboszcz parafii. Ks. Jan Karlak tłumaczył radnym, że dzięki środkom zewnętrznym (o które się stara) - planuje rozwój Stacji, z której korzystają mieszkańcy Miasta.

Znajdująca się obok kościoła Parafialna Stacja Opieki Medycznej Totus Tuus mieści się w budynku dawnej kotłowni. Od blisko 5 lat budynek wykorzystywany jest jako miejsce oferujące usługi rehabilitacyjne. Jak podkreślał podczas referowania swoich zamiarów ks. Karlak - obiekt przeszedł szereg prac remontowo-adaptacyjnych. Ponieważ Stacja cieszy się sporym zainteresowaniem - parafia postanowiła obiekt rozbudować. Plan jest taki, by inwestycje sfinansować ze środków unijnych. Ale by starać się o fundusze z tego źródła - niezbędne jest prawo własności do nieruchomości. W tej chwili działka jest własnością Miasta, oddaną parafii w bezpłatne użytkowanie na okres 30 lat.

Radni w zdecydowanej większości byli za sprzedażą działki parafii z 80-procentową bonifikatą oraz dodatkowo pomniejszeniem kwoty sprzedaży o wycenę wykonanych przez parafię remontów i prac adaptacyjnych. Pojawił się nawet głos, iż "szkoda, że przepisy nie pozwalają tej działki oddać za darmo, skoro ma służyć tak potrzebnej inicjatywie". Ale był też głos zastrzeżenia. Radna Bogusława Korwin ostrzegła, że jak "Miasto dalej tak będzie tak sprzedawać nieruchomości, to zostanie jako własność tylko budynek Urzędu Miasta i grunt pod nim". Zaproponowała, by zostać przy obecnej formule bezpłatnego użyczenia, które zgodnie z umową trwać ma do końca 2040 roku. Przypomniała, iż rok temu z taką samą prośbą zwróciło się do radnych nowotarskie koło Polskiego Stowarzyszenia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną "Chatka". Wtedy radni prośbę odrzucili.

- Nie można porównywać dwóch różnych rzeczy, bo to jest demagogia, kłamstwo - protestował proboszcz, tłumacząc, iż w przypadku "Chatki" chodziło o wyremontowany budynek, tymczasem budynek kotłowni został przez parafię "całkowicie przebudowany". - Gdybyśmy otrzymali od miasta taki budynek jaki jest - to milczałbym. Proszę mi wierzyć - deklarował ks. Karlak i zapewniał, że działalność stacji jest całkowicie charytatywna. - Parafia nie prowadzi żadnego biznesu, nie prowadziła i nie będzie prowadziła w tym wymiarze. Ja przez cztery lata z różnych środków: od osób prywatnych, od przyjaciół ze Stanów Zjednoczonych dołożyłem do prowadzenia tego biznesu, jak to niektórzy mówią – 260 tys. złotych - mówił ks. Karlak i zapewnił, że prosi o możliwość kupna działki "nie dla siebie, ani dla parafii, ale dla ludzi, którzy będą z usług Stacji korzystać".

Działka zostanie sprzedana parafii bez przetargu za kwotę ok. 64 tys. złotych. Za takim rozwiązanie zagłosowało 16 radnych, jedna radna była przeciw, dwie osoby wstrzymały się od głosu.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Do: Do czester14:02, 6 października 2020
To zabawne jak ktoś pisze coś takiego:
Jak taki mądry jesteś sprawdź na Geoportal czy ta działka ma dojazd do drogi
szczególnie w świetle faktów, że zaraz po wybudowaniu obwodnicy NT, ekspresowa zakopianka stanie się drogą lokalną i będzie można robić wjazdy na te działki od jej strony.
Wtedy ta działka będzie mega atrakcyjna pod kątem handlowym. Miasto nie będzie już jej właścicielem, za to pan Karlak tak.
O to w tym wszystkim chodzi, można jeszcze wysunąć pytanie- kto w UM forsował to wątpliwą transakcję
0
czester20:15, 3 sierpnia 2018
Niestety, podobnie jak część niechcących sobie zadać odrobiny trudu by pomyśleć ludzie, również Ty jesteś ofiarą fortelu Kościoła, którym jest zwykły wabik w postaci darmowych zabiegów. /.../

Rozumiem, że można mieć wątpliwości, ale to co Pan pisze to zakrawa na pomówienie. A na to nie mogę pozwalać. Moderator.
0
Do czester12:42, 3 sierpnia 2018
Jak taki mądry jesteś sprawdź na Geoportal czy ta działka ma dojazd do drogi .Ciekawa jestem kto jest chętny kupić taką działkę??a jak by kupił jak tam dojedzie ??????????
nikt nie mówi że ksiądz robi masaż tylko kieruje tym miejscem i dobrze to robi.
0
czester08:47, 3 sierpnia 2018
@ Aleksandra:
Ksiądz Karlak dokonuje tego masażu, tak? Zejdź na ziemię, Olu!

@ korzystajacy z zabiegów:
Nikt nie jest przeciwko zabiegom medycznym, tu chodzi o preferencyjne traktowanie Kościoła w Polsce. To dlatego nikt inny się działką nie interesuje, bo gdy Kościół jest preferencyjnie traktowany to każdy inny z miejsca wypada z gry. Niech zaproponują Karlakowi rynkową cenę to wtedy on też wypadnie z gry.
0
Aleksandra22:11, 2 sierpnia 2018
Popieram działania księdza Proboszcza. Ciekawa jestem ilu z was w momencie jak boli zgłasza się do prywatnego masażysty i oddałoby wszystkie pieniądze , żeby tylko stanąć na nogi.
Ludzie albo wam się nudzi albo macie za dużo kompleksów i potraficie tylko narzekać. Nie ważne czy ktoś jest wierzący czy nie i nie ważne czy o księdza chodzi czy o inne osoby nigdy wam nie dogodzi. Bo wam przeszkadza to ,że ktoś ma pomysł i umie go zrealizować. A wam się nic nie chce!!!
0
Korzystający z zabiegów15:23, 2 sierpnia 2018
Bardzo chciałbym podziękować ks.proboszczowi za to co robi dla wszystkich
mieszkańców NT i tym rozsądnym radnym, którzy to doceniają podejmując
właściwą decyzję. Proboszcz działki nie zabierze jak stąd odejdzie,będzie nadal służyć ludziom.Wszystkim nie wygodzi, jak proboszcz nic nic robi to nadają, że "dziadowski nic mu się chce"- jak robi coś dobrego to też źle bo
"biznesmen". Nie wiem kto i co wyceniał,że wyszło mu ok.900tys. ruina starej kotłowni została wyburzona-gdyby ks.proboszcz tym się nie zajął
działka /do której nie ma dojazdu/ zarosłaby chaszczami i wtedy oponenci
byliby zadowoleni.
0
nie lubię dziadostwa14:44, 1 sierpnia 2018
siedzicie na fejsach ,bierzecie pensje i 500 plus - do roboty a nie bluźnić innym , nie wszyscy księża są tacy sami wy "Katolicy"
0
koza09:52, 1 sierpnia 2018
Skąd pomysł na bonifikatę i to 80%. Przecież parafia pobiera opłaty za udostępnienie pomieszczeń diagnostycznych. Powinni zapłacić pełną cenę bo ich stać. Powinien być zrobiony normalny przetarg a to co ma miejsce to.......................
0
czester09:33, 1 sierpnia 2018
Dziś Kościół przechwycił na własność atrakcyjną działkę. Za parę miesięcy zmieni się rada. Kiedyś przeniesiony w inne miejsce Polski zostanie również ten proboszcz, a na jego miejsce przyjdzie nowy. W końcu ktoś z księży albo przegra w karty znaczną sumę pieniędzy, albo jakiemuś księdzu przyjdzie płacić np. alimenty albo odszkodowanie za molestowanie (przepraszam, o tego typu incydentach jest ostatnimi laty mnóstwo w mediach głównego nurtu) i Kościół wystawi tę dziś przechwyconą parcelę na sprzedaż i wtedy to już będzie cena rynkowa, bez żadnych ulg ani bonifikat.
0
Obserwator08:35, 1 sierpnia 2018
do @Życzliwej by wypowiadać się o kimś należy go dobrze poznać a rodzice uczniów jednej ze szkół podstawowych poznali go aż za dobrze i niekoniecznie pozytywnie. Obecni księża to biznesmeni a na osiołku jeździł tylko Jezus, który widząc to co widać usiadłby i zapłakał mając takich duchownych przed sobą i zapewne zastanawiałby się czy nie zmienić wyznania.
0
z Ruwni ...22:36, 31 lipca 2018
?Kapłan z ludu wzięty, dla ludu jest ustanowiony w sprawach odnoszących się do Boga" (por. Hbr 5,1) ... no coment ! ...
0
aro21:39, 31 lipca 2018
a ja tylko chciałem 5 arów z takim upustem (to ok. 23 tyś zł)
bo mam odłożone tylko tyle, pracowałem w Niemczech chwilę, a chciałem sobie namiot tam postawić...taki z Biedronki, co kupiłem na promocji, a nie stać mnie na zbudowanie domku i chyba mi um znajdzie i pozwoli też sprzedać...czy tylko się za mnie pomodli
Chciałbym taki nie nad Dunajcem co by mnie nie zalało, taki na półpagórku...znajdzie się taki? Ile radnych będzie za a ile przeciw???
0
KNT21:11, 31 lipca 2018
Ten to jest biznesmen eh....jak.nie dla.siebie to niech ja wydzierzawi, ale nie zapomnialam ksieza i kosciolowi wszystko nalezy sie za free, ale ty **** czlowiemu plac za swistek na ktory sam.sobie zapracowales i to jeszcze z lacha Ci wyda :/
A ty zyczliwa od Niwy sie od***
0
takitam.20:20, 31 lipca 2018
gdy karlak pierwszy raz przyszedl po koledzie, pierwsza rzecza ktora powiedzial to bylo cos w sensie : "tu jest numer konta, tam trzeba wplacac na budowe kosciola" i dal mi kartke z nr tego konta. wzialem, zagotowalem i do dzis nie wplacilem ani grosza. dalsza rozmowa byla nieprzyjemna, a rozstanie bez do zobaczenia...
0
fred19:59, 31 lipca 2018
Jak kazdy ksiądz zawsze im mało,a Karlak to już przesadza ten to dopiero *** nerwowy że nawet dzieci munie wolno uczyć .Totak jakby miasto nie mogło na tym zarabiać jest tam grota solna ale płatna a masaże też płatne.
0
bolek19:35, 31 lipca 2018
Do radnych.:
potrzebna jest mi pilnie działka o pow. ok. 10 arów na terenie NT po cenie preferencyjnej tj. upust 80 %.
0
Pytająca19:20, 31 lipca 2018
Ja mam pytanie? czy ksiądz "dołożył" ze swoich czy z datków ludzi?
0
Biznes17:33, 31 lipca 2018
Jak nie prowadzi biznesu?! Na terminy zabiegów trzeba czekać ale jak się zapłaci to od razu zrobią
0
Deweloper17:18, 31 lipca 2018
Agencji rolnej czyli klerowi to teraz już wszystko wolno
0
Di16:51, 31 lipca 2018
Skandal,skandal i jeszcze raz skandal.Brawo pani radna Korwin.Jakim prawem podjęliście radni taką decyzję.ksiadz jest od mszy a nie od kręcenia biznesu.Sandały ,różaniec do ręki i modlić sie księże Karlaku a nie zbijać mamonę.
0
czester16:48, 31 lipca 2018
@ rabion:
Swego czasu rozmawiałem z panią pielęgniarką która w tym ośrodku w Rabie pracowała, i jej zdaniem Kościół po prostu nie nadaje się do prowadzenia takich placówek. W tego typu ośrodku trzeba zasuwać non stop, nie ma czasu pomyśleć nawet czy jest się głodnym albo która jest godzina, a ludzie w Kościele do tej trudnej pielęgniarskiej pracy wikłają jeszcze wszystkich pracowników w jakieś intrygi, pogrywają jakieś gierki i podchody, gdy taka pielęgniarka nie ma czasu czoła z potu przetrzeć. Nie, to jest kompletnie inna bajka, Kościół niech się zajmie swoją misją a niech nie dubluje zadań służby zdrowia.
0
Niewiddoma15:24, 31 lipca 2018
"Ksiądz" tylko żeruje na ludziach, od samego jego posłannictwa w kapłaństwie w ubijaniu biznesu stała się tarcza która zwie się sutanna i krzyż Boży. mam w rodzinie dwóch wujków Księży..., negują poczynania Ks. Karlaka. Wstyd że ten człowiek pochodzi z Lipnicy bo osoby z tej miejscowości w większości mają godność...zdecydowanie wyżej położonych niż sam Pan Karlak. Przywołuje do rozsądku skruchy! Ja sama wierze w Boga ale Księży Bóg raczej nie wybiera patrząc na kapłaństwo Ks. Karlaka.
0
rabion14:28, 31 lipca 2018
Niech się określi albo kapłan, albo biznesmen, bo nie wierzę żeby ta osobistość zrobiła znak krzyża za darmo. Zapamiętajcie wierni że dzięki tym radnym wy i wasze dzieci i rodziny będziecie mieć rehabilitowany portfel a nie zdrowie. W Rabie Wyżnej społeczeństwo też pomogło wybudować pod patronatem kościoła Ośrodek Rehabilitacji dla osób starszych z terenu gminy, nie przewidziano jednak jednego, że po oddaniu do użytku będzie służył przeważnie rodzinom księży lub ich pociotkom z terenu polski południowej jako ośrodek wypoczynkowy.
0
czester13:50, 31 lipca 2018
Jest tylu mężczyzn w tej radzie, ale to kobieta pokazała odwagę, reszta radnych milczała, podejrzewam że bali się nawet oddychać i byli przerażeni na widok swojego własnego cienia, ale to tacy dzisiaj są niemęscy mężczyźni.
Jeszcze raz wszystkim powtarzam że ksiądz jest od mszy, chrztów i pogrzebów a nie od zarządzania, pielęgniarce natomiast czy budowlańcowi nie robi różnicy pod jakim szyldem pracują - oni wykonują sumiennie swój zawód, no to niechże i księża sumiennie wykonują swoje powołanie i nie biorą się za rzeczy które należą do zadań kogoś innego.
0
ochrzczona13:47, 31 lipca 2018
Do SWOJ
mylisz się - jestem ochrzczona i jestem przeciwnikiem, jak piszesz. Nie generalizuj bo Ci to nie wychodzi. No i że tak zapytam - po co mi łaska od księdza proboszcza??????o którą wg Ciebie mam prosić? Łaski to ja od Boga potrzebuje, a nie od proboszcza. Pojęcie Ci się mylą!
0
Typ13:42, 31 lipca 2018
Wszyscy zwolennicy księdza Karlaka to Ci, którym ksiądz parę miłych słów rzekł /../ Mam mamę w podeszłym wieku, niestety bardzo zapatrzoną w księży. Wystarczy, że ksiądz się do niej uśmiechnie, troszkę zagada i ta już jest szczęśliwa i z emerytury kasę chce księdzu dawać. Wielu starszych cierpi na demencję i zaczynają zachowywać się jak dzieci. Ufają byle komu. A ten ksiądz co? Młodym robi pod górkę, zachowuje się jakby ludzi nie lubił. Sam kiedyś powiedział - nie ufam ludziom, bo mnie kiedyś oszukali jak byłem na parafii w Krakowie. To ma być duchowny?? Jestem mieszkańcem NT i nie zgadzam się, aby kilkunastu radnych decydowało o tym, co należy do większości. Wy, zwolennicy - ile już daliście na tacę lub ile dni spędziliście na różnego rodzaju pracach, że Was tak przekonuje ta osoba?? Panie z zabiegów wykonują pracę bez zarzutu, ale robiłyby to równie dobrze w innych placówkach, więc nie piszcie, że to zasługa księcia, tzn księdza Karlaka.
0
rozdział państwa od kościoła!13:38, 31 lipca 2018
Nie zgadzam się na rozdawanie mienia publicznego jednej grupie wyznaniowej. Co z tego, że jest największa? A jak kiedyś nazjeżdżają np. muzułmanie i będzie ich więcej, to z samego faktu, że są w większości, im sie też coś będzie należało? Prawo powinno byc równe dla wszystkich, niezależnie od wyznania. A nie: równi i równiejsi. Jeśli ksiądz chce kupić grunty, to niech płaci uczciwą cenę. Ma znajomych w USA, jak sam przyznał, to mógłby uzbierać. A nie liczyć na darmochę. Szkoda tylko, że z publicznego mienia. No ale oni są już przyzwyczajeni do wyciągania ręki w każdą możliwą stronę. Może jakby normalnie zaczęli pracować, to by sie ich mentalność jakoś zmieniła.
0
obserwator13:27, 31 lipca 2018
/.../
Ta rehabilitacja wcale nie był darmowa wiem bo sam płaciłem jak tu już ktoś wspomniał 50 zł .
0
Kaykay12:57, 31 lipca 2018
Za czasów epizodu Ks. Karlaka w NSPJ byłem ministrantem. Już jako dziecko nie lubiłem tego człowieka. Po latach okazuje się, że mój instynkt mnie nie zawiódł. Czyżby NT miałby stać się drugim Toruniem?
0
kasiek12:55, 31 lipca 2018
No i po co taki artykuł? Tylko nerwy psuje. Już ii się wrzód otworzył . Ech co za czasy...
0
aaaa12:43, 31 lipca 2018
radni niech rozdają księdzu czy na kościół tylko i wyłącznie swoje działki a nie miasta sprawa powinna trafić do prokuratora za niegospodarność i działanie na szkodę miasta każdy radny co do jednego powinien wylecieć na kopach z urzędu miasta remonty można robić i to nawet bardzo duże za czyjeś pieniądze rękami parafian i oczywiście za " BÓG ZAPŁAĆ " tak jak to robi ksiądz karlak
0
ojoj12:33, 31 lipca 2018
@Turysta" bredzisz. Artykuł napisany spokojnie i rzeczowo. Nawet bym powiedziała, że z sympatią dla wnioskującego.
0
swoj12:17, 31 lipca 2018
oj ludzie , ludzie.Chyba znacie to przysłowie; jak trwoga to do Boga !Judasze jesteście ! Ale jestem przekonany,że większość z was w potrzebie przyjdzie do proboszcza po łaskę !Oby to nie było w niedługim czasie.A poza tym jestem pewny ze ci wszyscy przeciwnicy /choć ochrzczeni/ nie chodzą do kościoła , bo po co? Ale rada jest taka , że lepiej iść samemu , zanim cie zaniosą !
0
TURYSTA12:01, 31 lipca 2018
Artykuł tendencyjny, napisany tak aby pojawiły się negatywne komentarze. Ksiądz odwala brudną robotę za państwo i samorząd, i jeszcze zbiera za to ciegi. Brawo dla Księdza i wielki szacun.
0
Miastowy11:19, 31 lipca 2018
Miastowy
Teraz chce działkę , a za rok co będzie chciał?
Dzierżawa terenu w zupełności powinna wystarczyć .
Popieram panią Korwin. Ksiądz coś kombinuje.
A ci co Go popierają niech mu oddadzą wszystko co mają.
Dobrze się rozdaje nie swoje.
Pozdrawiam
0
I.L.11:14, 31 lipca 2018
No tak, krytykujecie Ks. Jana. Ale gdy się coś stanie np. złamana noga wymagająca rechabilitacji to szukacie.... A na starość..... Nawet nie wiecie ile tam chodzi ludzi. Tak, są terminy ale tam pracuja ludzie którzy pracują wg godzin. Jak wszędzie.
A co do proboszcza.... miałam przyjemność poznać. Wysoce inteligentny człowiek. I wcale nie taki zły jak wszyscy mówią....nie poznali się bliżej to tak piszecie.
0
jola11:10, 31 lipca 2018
proszę podać nazwiska pozostalych radnych aby już na nich nie głosować aby nie mieli już nic do powiedzenia
0
chory10:49, 31 lipca 2018
tam niezle pieniadze i buta tak jak i przy krolowej jadwigijak za pieniadze to od zaraz rechabbilitacja kieszeni
0
odoi10:45, 31 lipca 2018
Teraz trzeba by podzielić 891 tys. zł przez licze radnych którzy byli za oddaniem i powinni zwrócić to ze swojej kieszeni.
0
omijać łukiem lekarzy10:39, 31 lipca 2018
na zabiegi oczekuję 3 miesiące , nie mogę chodzić , jestem na L4 , a tu terminy kolejki... , ciekawe czy lekarz mi da znów L4 jak doczekam się na te zabiegi fizjo.. Chore to wszystko.
0
strachu10:33, 31 lipca 2018
jak ja lubie ten obłudny katolicki kraj !!! Dzieciom niepelnosprawnym nie damy bo one są BE ! , a batmanowi damy ! pomożemy ! dołożymy !Pani Korwin ! nie zawsze sie z Panią zgadzam ale niech Pani posprząta ten bajzel z pseudoradnymi i wystartuje w wyborach na Burmistrza !! Pani wygra !!! bo to co robią radni bezradni to nadaje sie do komisji śledczej w sprawie dzikiej reprywatyzacji !!!!!!!
0
przemo10:33, 31 lipca 2018
Kontrola z KAS - do sprawdzenia księgi rachunkowe i przepływy pieniężne na rachunkach parafii.Pan Karlak to osoba do której niestety nie można mieć zaufania za swoje zachowanie o czym przekonało się dużo parafian z osiedla którzy mimo dotowania budowy kościoła mają problemy z załatwieniem jakiejkolwiek sprawy.Ciężki człowiek w rozmowie, uważa się za kogoś lepszego. Wstyd i hańba dla miasta żeby za pół darmo rozdawać grunty pod działalność zarobkową pod przykrywką działalności kościelnej.
Radni co wy robicie.
0
czester10:05, 31 lipca 2018
@ Życzliwa:
Nie znam pani Korwin, ale chociażby ze względu na jej odważne stanowisko w tej tutaj sprawie, mam do niej wielki szacun i poważanie.
Niestety księża przez ostatnie 29 lat dali się poznać jako bezwzględni i wyrachowani kombinatorzy. Dlaczego rok temu odmówiono takiej samej prośbie Stowarzyszenia Chatka? Co to znaczy że budynek kotłowni został przez parafię przebudowany? Czy parafia to jest przedsiębiorstwo budowlane a księża są budowlańcami? Skąd parafia miała środki na tę przebudowę? Czy te środki są w stu procentach wiadomego pochodzenia? Proszę mi szybko udzielić odpowiedzi na te pytania.
Protestujący proboszcz pisze że parafia nie będzie prowadziła żadnego biznesu, ale zaraz robi podpórkę dodając: "w tym wymiarze" - ok, ok, za moment tego charyzmatycznego proboszcza (nie mam żadnego powodu aby wątpić w jego charyzmę) hierarchia przerzuci, awansując oczywiście, na zupełnie inne stanowisko w Kościele w zupełnie innym miejscu Polski, a tu przyjdzie nowy proboszcz z instrukcją że ma rozpocząć całkowicie inną działalność gospodarczą; te triki z Kościołem przerabialiśmy już po wielekroć. Dosyć.
0
Klav10:04, 31 lipca 2018
Własność Miasta jest własnością wspólną jego mieszkańców, więc jakim prawem radni oddają za bezcen tę własność kościołowi? Statystyki nie kłamią, do Kościoła chodzi coraz mniej ludzi, więc "biznesmani" w sukienkach szukają innej formy dochodu.

Proszę księdza, nie jest Pana rolą, prowadzenie jakiejkolwiek działalności tego typu. Od tego jest Państwo i prywatni inwestorzy. Pan niech wraca na plebanie.
0
TJ10:01, 31 lipca 2018
Ale skoro ksiądz to robi dla nowotarzan, to dlaczego potrzebna mu jest ta działka na własność? Nie można jej nieodpłatnie wydzierżawić na xyz lat? To wyzbywanie się majątku przez miasto na rzecz kościoła jest niepojące.
0
wojtek z pola09:48, 31 lipca 2018
Co za bzdury! "Parafia nie prowadzi biznesu". Na zabiegi refundowane przez NFZ trzeba czekać kilka miesięcy. Oczywiście, jeżeli zapłacisz za zabieg, to w najbliższym tygodniu zostaniesz obsłużony, ale warunek jest właśnie taki - musisz sobie zabieg opłacić. To jaka to różnica w odniesieniu do innych prywatnych, płatnych zakładów opieki zdrowotnej? Kto na tym zarabia? Jak nie parafia, to kto? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że ksiądz proboszcz za dobre słowo użycza pomieszczeń stacji. I w ogóle na jakich zasadach się to odbywa? Nie wnikam, ale uważam, że radni wykazali się wielką naiwnością. Widocznie żaden z nich nigdy z usług stacji nie korzystał. A może właśnie korzystał "po znajomości". Jeżeli ksiądz chce działkę od miasta kupić, to niech zapłaci normalną cenę rynkową, jeżeli nie pasuje mu oddanie działki w użytkowanie. Albo niech wymyśli inny plan biznesowy. A, przecież parafia biznesu nie prowadzi...Jakoś nie wierzę, że gdyby był zainteresowany zwykły, szary obywatel, to, niezależnie jakie by przedstawił cele dla dobra mieszkańców, to na pewno takiej bonifikaty by nie uzyskał. Państwo radni, myślcie co robicie. Czemu ma służyć rozdawanie gruntów miejskich za darmochę? Chyba faktyczne chcecie się po prostu przypodobać księdzu proboszczowi. A o czym to świadczy? To niech już każdy myślący sobie dopowie.
0
piguła09:46, 31 lipca 2018
@czester
Pielęgniarce nie jest wsio rawno za jakie pieniadze pracuje.Dla ciebie nie jest to zrozumiale...
0
ens09:37, 31 lipca 2018
biznes is biznes.
0
Zyczliwa09:30, 31 lipca 2018
Popieram Ksiedza wspanialego proboszcza ktory ma na uwadze ludzi a nie popularnosc jak Pani Korwin ktorej juz czas zajac sie soba bo walczy ale nie dla spolecznosci.Wybory wkrotce czas to rozwazyc i tej Pani nie wybierac bo tylko szkodnikiem jest w tej radzie. Czcigodny Ksieze Proboszczu odwagi i Niech Pan Bog blogoslawi Twojej pracy na tej niewdziecznej Niwie
0
czester08:44, 31 lipca 2018
@ johny:
Taaaak! I oczywiście księża Cię rehabilitowali, tak? Posłuchaj, dla pielęgniarki jest wsio rawno gdzie i pod jakim szyldem pracuje.
0
Obserwator08:19, 31 lipca 2018
Korzystałem z tej stacji i jestem zadowolony.
0
Teddy08:11, 31 lipca 2018
A może by tak referendum dla mieszkańców zrobić?? Ma być to przecież dla nich, niech się wypowiedzą. Kościół ma dbać o dusze. Popieram poprzedników - księża trzymajcie się z daleka od majątków i kasy! Dlaczego ten ksiądz tylu parafianom pod górkę robił z różnymi formalnościami dotyczącymi sakramentów, a teraz skruszony baranek prosi o wyrozumiałość... Wilk, wilczysko w owczej skórze.
0
Pop z brodą08:00, 31 lipca 2018
@czester
Przyjdź do mnie synu pokrzywdzony,dam ci działeczkę na dzialalnośc komercyjną...
0
Miastowy07:53, 31 lipca 2018
Drodzy Parafianie głosujcie na PiS a reszta nie ważna
0
janek07:49, 31 lipca 2018
normalnie drugi Owsiak, chce dać nam nasze, CBA do dzieła!!!
0
pustka07:29, 31 lipca 2018
ten arogancki pan nie powinien mieć nic wspólnego z Kościołem, widziałem wideo jak mówił do radnych, niczym ten z rogami
0
ewa06:28, 31 lipca 2018
Może powinno być głosowanie? Może ludzie, mieszkańcy mają coś do powiedzenia?
0
Zulu czaka06:22, 31 lipca 2018
Grzegorzu - to jest gwóźdź do Twojej przegranej na jesieni, możesz być tego pewny.
0
ergo sum06:17, 31 lipca 2018
Ksiądz mówi nieprawdę afiszując hasło: Że nie robi na tym biznesu. Ten człowiek to czysty biznesmen w kilku sferach. Z czego największy pieniądz płynie jak to określił: "od przyjaciół ... " i ze składek :)
0
austriak z jablonki05:55, 31 lipca 2018
Ha ha. 64 tysiące !!!!ja dam 250 000...wszędzie karlacy w nowym w jabłonce i w lipnicy?.. Przypadek?
0
sds05:24, 31 lipca 2018
Nigdy nie uwierzę głosowi z ambony. Nabierałem się zawsze. Religia, to opium dla mas, miał rację.
0
leming doskonały05:21, 31 lipca 2018
wypowiedź ks Karlaka " Proszę mi wierzyć - deklarował ks. Karlak i zapewniał, że działalność stacji jest całkowicie charytatywna. - Parafia nie prowadzi żadnego biznesu, nie prowadziła i nie będzie prowadziła w tym wymiarze. Ja przez cztery lata z różnych środków: od osób prywatnych, od przyjaciół ze Stanów Zjednoczonych dołożyłem do prowadzenia tego biznesu, jak to niektórzy mówią ? 260 tys. złotych - mówił ks. Karlak i zapewnił, że prosi o możliwość kupna działki "nie dla siebie, ani dla parafii, ale dla ludzi, którzy będą z usług Stacji korzystać".

Myślę, że przez 4 lata z "co łaska" - zapłata za zabiegi 5-8 zł od pacjenta za 3 min zabiegu, uzbierała się wielokrotność kwoty 260 tyś. Jakby ks "nie czół w tym biznesu, to by w to nie wchodził" - jeden wielki hipokryta - a naiwni radni "dali się złapać" na "piękne słówka" proboszcza.
0
leming doskonały04:38, 31 lipca 2018
"Basia Tram Jaka charytatywna działalność? Ksiądz i tak kłamie , cały czas były pobierane opłaty i to bez kasy fiskalnej, bez podatku ! , na zasadzie 'co łaska' , ale nie za darmo. ..pytałam ile to jest 'co łaska', to obsługa mówiła, że tak min.5 zł za zabieg. Nigdy za darmo nie skorzystałam. A teraz normalnie miałam skierowanie, to mi odmówili, że nie ma terminów ...i można prywatnie... jest cennik...

Ewa Ewka Tak a ile robi tam prywatnie zabiegów na tym samym sprzęcie.Na skierowanie są kolejki i obsługa jest nie ugieta.Albo odległy termin albo trzeba zapłacić.Od 8zl za 1 zabieg trwający 3 minuty......

... No przecież jakiś cel w tym ma. Niech nie *** że to dla dobra ludziom ich tak kocha bo jak go widzę i słyszę to się niedobrze robi "

To tylko kilka wypowiedzi z fb ***
0
johny00:37, 31 lipca 2018
korzystałem z rehabilitacji w tej przychodni i w pełni popieram inicjatywę księdza Karlaka
0
115KM00:13, 31 lipca 2018
Nie zgadzam się z taka decyzją. Kościół w Polsce dostaje pod byle pretekstem kasę, ziemię itp. Powiększa imperium. Miesza się do polityki ... Dokąd zmierzamy "dobra zmiano"...?
0
Magda23:59, 30 lipca 2018
Kolejny biznesmen w sukience. Jakim prawem miasto wyprzedaje grunty miejskie. To chore jest jakieś.
0
kierowca nie - niedzielny.........23:47, 30 lipca 2018
"czester" i "tyle na temat" ,
dokładnie, racja........
0
nie lubię dziadostwa23:39, 30 lipca 2018
trzeba czekać 5 miesięcy na zabiegi z NFZ
0
czester23:36, 30 lipca 2018
Wiarygodność Kościoła w sprawach gospodarczych, finansowych, inwestycyjnych, itd., wynosi zero. Niech Kościół trzyma się ołtarza i nie próbuje znowu nabierać ludzi, bo dosyć już afer gospodarczych z Kościołem w roli głównej mieliśmy. Ja u siebie we wiosce za darmo multum dniówek przy budowie plebani przerobiłem, a teraz ksiądz proboszcz (inny ksiądz proboszcz, bo oni się dyskretnie zmieniają gdy wygodnie jest udać Greka) bezceremonialnie wyrzucił mnie z tej plebanii gdy nazbyt długo trwały zajęcia z młodzieżą, bo powiedział że "proszę sobie wyobrazić że Tobie do domu się ktoś zwali" - sorry, ale tę Plebanię ja i wszyscy inni ludzie z naszej miejscowości za darmo budowali. Nie wierzcie temu księdzu, za moment przejmą teren i wywiną się sianem, zrobią z parceli zupełnie inny użytek (dla siebie oczywiście).
0
równe prawo23:21, 30 lipca 2018
ja tez chętnie za tyle odkupie. niech przetarg zrobią więcej chętnych będzie a i miasto coś zarobi...
0
Robert23:16, 30 lipca 2018
Ksiądz fajny jest dużo robi dla ludzi
popieram go i radnych też
0
baca23:13, 30 lipca 2018
Jadowici Polacy katolicy dla was najlepiej nic nie robić tak sam jak przed wieprze pereł się nie rzuca ,
0
Tyle na temat22:55, 30 lipca 2018
Pani Korwin - jedyna zdrowo myślący -reszta wchodzi przed wyborami klerowi bez wazeliny!
0
Jasio22:31, 30 lipca 2018
Ks. Karlak i zapewnił, że prosi o możliwość kupna działki "nie dla siebie, ani dla parafii, ale dla ludzi, którzy będą z usług Stacji korzystać". Może ktoś mi wyjaśni, kto faktycznie kupuje działkę. He he.
0
czester22:20, 30 lipca 2018
A niby to z jakiej racji? Jeżeli Parafia zrobiła biznes-plan i okazało się że ma za mało pieniążków na rozruch, to przepraszam bardzo, ale ma się wycofać z inwestycji. Nazbyt często Kościół dostawał bonifikaty na poczet szczytnych celów, siala-lala, a potem bardzo szybko pod byle pretekstem zwijał interes, a frukta przejęte pozostawały na łonie Kościoła - dosyć tego!!!
0
dziadek22:07, 30 lipca 2018
Nowotarzanin z dziada , pradziada hahaha
0
jaga222:00, 30 lipca 2018
Za darmo niech odda swoją dzialkę jak ma. Dobrze że miasto chociaż tyle zarobi . Trawą chodniki zarastają może radny za darmo wykosi
0
Anty21:52, 30 lipca 2018
Dla osób niepełnosprawnych prośbę odrzucono. A ksieciunio powiada,"nie dla siebie,nie dla parafii,ale dla ludzi.....64 tys. Hehehe ja pier.... To wkoncu musi je***..
0
STAŚ21:39, 30 lipca 2018
Dla dobra publicznego !
0
Ona21:38, 30 lipca 2018
Nie wierze w to co czytam, 64 tys za dzialke w tym miejscu? Radni do calkowitej wymiany, jeszcze 4 mce
0
lol21:31, 30 lipca 2018
Ten ksiądz to rewelacyjny zarządca, lecz tylko pieniędzmi, sercami ludzi trochę gorzej, a wręcz katastrofalnie. Ktoś tu uczelnie pomylił? Trzeba było iść na studia ekonomiczne...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas