Miasto to nie Koloseum - wywiad z kandydatem na burmistrza Nowego Targu (mat. płatny) - podhale24.pl
Niedziela, 5 maja
Imieniny: Ireny, Waldemara, Piusa
Czarny Dunajec
Clouds
14°
Wiatr: 7.128 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
14°
Wiatr: 7.164 km/h Wilgotność: 64 %
Clouds
14°
Wiatr: 6.336 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
15°
Wiatr: 7.704 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
13°
Wiatr: 7.812 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
12°
Wiatr: 8.424 km/h Wilgotność: 86 %
Jakość powietrza
48 %
Nowy Targ
68 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 24 | 48 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 34 | 68 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
28.09.2018, 13:00 | czytano: 6155

Miasto to nie Koloseum - wywiad z kandydatem na burmistrza Nowego Targu (mat. płatny)

Zakończmy wreszcie walki personalne. Ważne jest Miasto i jego Mieszkańcy, a nie ambicje polityków - mówi Paweł Liszka.

- Zacznijmy od programu "Dobrej zmiany w Mieście". Czyste powietrze, budowa i przebudowa obiektów sportowych, usprawnienie systemu komunikacyjnego, otwarcie na Gorce, obwodnice - gorczańska i północna, poprawa drożności ul. Ludźmierskiej, wymiana autobusów MZK na ekologiczne - to zaledwie kilka z Pana przedwyborczych propozycji dla mieszkańców. Tylko jak się to wszystko ma do możliwości finansowych miasta?

- Możliwości jest naprawdę mnóstwo, trzeba tylko myśleć i sprawnie działać. Pieniądze na realizację poszczególnych projektów można wygospodarowywać zarówno w ramach budżetu miasta, jak i pozyskując je z zewnątrz. Są środki z programów rządowych, z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, są dotacje unijne, można działać na zasadzie partnerstwa publiczno-prywatnego. W naszym programie podzieliliśmy projekty na dwa rodzaje: pierwsze, które mogą być zrealizowane w ramach jednej kadencji, jak np. oczyszczacze powietrza dla dzieci i młodzieży, budowa sal gimnastycznych przy szkołach, wymiana kotłów, wprowadzenie nowych połączeń autobusowych, nowe trasy w Gorcach i drugie - wieloletnie, z uwagi na niezależne od nas zewnętrzne przepisy prawne i wymagające pozyskania wysokiego zewnętrznego dofinansowania. Są to natomiast projekty mocno podnoszące atrakcyjność Nowego Targu i dające olbrzymi impuls do jego rozwoju. A w związku z uzyskanym poparciem rządzącego „Prawa i Sprawiedliwości” mamy też wielkie szanse na pozyskanie środków z programów rządowych. Przykładem choćby niedawne podpisanie umowy na budowę odcinka zakopianki do Nowego Targu, co stanowi również dla naszego miasta dodatkowy impuls rozwojowy, wpisujący się w budowę proponowanych przez nas obwodnic. Tylko w ten sposób i przy takim podejściu utworzymy system komunikacyjnych połączeń wewnętrznych, a nade wszystko umożliwimy dostępność miasta dla inwestorów oraz turystów.

- No to zostańmy chwilę przy tej komunikacji. Mówi Pan na przykład o poprawie drożności ul. Ludźmierskiej. Automatycznie może pojawić się zarzut, że to typowa wyborcza kiełbasa, bo to przecież nie miejska ulica, że miasto nic tu nie może…

- Może bardzo dużo. Trzeba tylko wreszcie zacząć myśleć o temacie i rozmawiać z władzami województwa. Udrożnienie ul. Ludźmierskiej jest zadaniem niecierpiącym zwłoki. To droga, która komunikuje sklepy wielkopowierzchniowe, hurtownie, zakłady produkcyjne i na której już dziś tworzą się ogromne korki. Za pięć lat, kiedy będzie zakończony kolejny etap zakopianki i węzeł wchodzący w ulicę Ludźmierską, ruch będzie jeszcze większy. Rząd obecnie przeznacza na budowę dróg ogromne pieniądze, a wojewoda, jako przedstawiciel rządu w terenie, realizuje inwestycje. Ale mimo że droga jest w zarządzie województwa, to właśnie my - jako samorząd - musimy wywołać temat, rozmawiać z władzami, naciskać. Bo jak tego nie będziemy robić, to nic się nie poprawi.

- W Pana programie znalazł się termin „obwodnica gorczańska”. Co to takiego?

- Po prostu otwarcie się na Gorce, stworzenie dojazdu do terenów rekreacyjnych, ale też całoroczna oferta zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Ścieżki pieszo-rowerowe, trasy narciarskie. Szansy, jaką są dla nas Gorce, nie można zmarnować i najwyższy czas, by się tym zająć. Stworzenie odpowiedniej infrastruktury to zadanie dla samorządu. Gdy ona będzie, to będą i inwestorzy, realizujący tam swoje projekty, a mieszkańcy skorzystają na turystyce poprzez wynajem pokoi, pensjonaty, sprzedaż rękodzieła i pamiątek czy prowadząc gastronomię. Przykładem wielkiego rozwoju jest Białka Tatrzańska. Miasto nie jest od tego, aby budować hotele, stacje narciarskie itp., ale jest właśnie od tworzenia infrastruktury i stwarzania inwestorom warunków. Wiem, że tworzony jest inny projekt przez przedsiębiorców, którzy będą chcieli zbudować też taras widokowy. Trzeba wspierać wszystkich, którzy chcą tu inwestować, a takie osoby już są. I oczywiście sprawa kolejna, czyli negocjacje z właścicielami terenów. Są czasem ich opory - tak jak przy Dziubasówkach - ale to w końcu my, samorząd, jesteśmy od tego, by przekonywać - oczywiście nic na siłę, pokazywać możliwości, zachęcać. Znowu wszystko zależy od rozmów i determinacji w dążeniu do wyznaczonych celów, bez względu na to, kto obecnie zarządza miastem. To ma być pewnego rodzaju sztafeta, bo samorząd właśnie taki powinien być. Nie możemy każdą kolejną kadencję startować wciąż z nowymi pomysłami, i to z punktu zerowego. To nie ma nic wspólnego z rozwojem i strategią. Nie wolno nam rozkładać rąk i mówić, że czegoś zrobić się nie da.

- To przytyk do obecnej władzy?

- Nie. Chcę odejść od zwyczaju polemik politycznych, od atakowania konkurentów, nie będę oceniał działań obecnego burmistrza. Chcę się skoncentrować na przyszłości, zaproponować mieszkańcom inny sposób zarządzania miastem, wsłuchując się w ich głos, a jednocześnie sposób bardzo konkretny – tak, aby mogli nas rozliczyć na każdym etapie.
Ocena każdej władzy następuje w dniu wyborów przy urnie wyborczej, więc to mieszkańcy ocenią działania obecnego burmistrza. Ja mam szacunek dla każdej osoby, która podejmuje się zarządzania miastem, bo mam świadomość, jak trudne jest to zadanie. Moim marzeniem jest, aby - po okresie wyborczym - nastąpiła współpraca i zgoda w realizacji ważnych projektów dla dobra naszych mieszkańców. Nie chciałbym, aby przykład z góry schodził na samorząd lokalny.

- Jest Pan w radzie już trzy kadencje. Jakby Pan się sam ocenił? Co Pan zrobił przez te 12 lat?

- Dzięki umiejętności współpracy mam swój udział w realizacji zarówno wielkich projektów - basen, rewitalizacja parku miejskiego i rynku, modernizacja tzw. miasteczka komunikacyjnego, budowa szkoły na Niwie, most na Bałęzowym, orliki i place zabaw przy dużych szkołach, jak i tych małych. W ostatniej kadencji byłem w opozycji, więc mój głos był już słabiej słyszalny. Moje próby wskazywania poprawek, przedstawiane pomysły nie znajdowały uznania wśród obecnie rządzących, a przecież trudno realizować konkretne projekty, nie mając większości w Radzie. I to właśnie też chciałbym w przyszłości zmienić. Bo samorząd powinien kierować się dobrem miasta, a nie ambicjami, chęcią przeforsowania na siłę swojego zdania. Każdy, kto zaangażował się w działania na rzecz miasta, powinien być wysłuchany, a jego propozycje przeanalizowane. Jak mantrę będę powtarzał - zawsze trzeba rozmawiać i szukać kompromisu. Trzeba wychodzić poza schematy, by autentycznie sięgać po najlepsze rozwiązania.

- Wróćmy do programu. Hala Lodowa. Nie chce Pan nowej?

- Hokej jest dyscypliną nierozerwalnie związaną z Nowym Targiem. Próbuje mi się przypisać, że jej nie wspieram, co jest całkowitą nieprawdą. Wielokrotnie podczas dotychczasowych kadencji głosowałem za przyznaniem środków na hokej. Natomiast inną rzeczą jest fakt, że wielokrotnie upominałem się też o przejrzystość w finansowaniu i o rzetelną informację dla nas, radnych. Uważam, że wydając pieniądze naszych mieszkańców na jakikolwiek cel, powinniśmy to czynić z jak największą rozwagą i pod kontrolą.

My, pokazując elementy naszego programu, pokazujemy konkretne sprawy, które są do zrealizowania w tej kadencji i w perspektywie kilkunastu lat do przodu. Trzeba mierzyć siły na zamiary. Kwota, o której była mowa w projekcie obecnego burmistrza, to było ok. 170 mln zł. Kiedy był u nas minister sportu Jarosław Stawiarski, wyraźnie powiedział, że nie możemy liczyć na zbyt wysokie dofinansowanie, maksymalnie w okolicach 30 mln, a to i tak wielki sukces, bo nawet Stadion Narodowy nie dostał takiego dofinansowania, o jakie my tutaj jako miasto wnioskujemy. Uważam, że trzeba już dzisiaj poprawić warunki do uprawiania hokeja, a to, co jesteśmy w stanie zrobić za dużo mniejsze pieniądze, to modernizacja obecnej hali. Przykładem może być hala lodowa w Tychach, gdzie wyremontowano obiekt, który świetnie funkcjonuje, za 16 milionów złotych. Więc zamiast 170 mln możemy wydać 16 mln i pozostałą kwotę przeznaczyć na realizację innych inwestycji, które są bardzo potrzebne w naszym mieście.

- Skoro już mówimy o modernizacjach, to co Pan myśli o planowanym remoncie Miejskiego Ośrodka Kultury?

- Modernizacja MOK jest niezbędna dla miasta, uważam jednak, że decyzja musi być dobrze przemyślana, a nie spontaniczna. Dziś mówimy o kwocie 20 mln zł netto, wcześniej była mowa o 15 milionach, następnie - o 24. Czy te 20 to kwota ostateczna? Apeluję do pana burmistrza, aby przed wyborami nie dokonywał ostatecznych rozstrzygnięć związanych z tak dużym zobowiązaniem dla miasta i dał możliwość weryfikacji i zapoznania się ze sprawą nowej Radzie.

- I znów wracamy do Pana programu. Sale gimnastyczne przy miejskich szkołach, siłownia „pod chmurką”, sieć nowych połączeń autobusowych, wymiana wszystkich „kopciuchów” na nowoczesne kotły do 2023 roku, drugi park miejski w nowej części Nowego Targu, miejska karta seniora, stworzenie warunków do powstania Nowotarskiego Centrum Rozrywki, poprawa bezpieczeństwa publicznych miejsc spotkań młodych ludzi - świetnych pomysłów Pana komitetu można wymienić znacznie więcej. Ale jest jeszcze jedno pytanie - jak właśnie tych młodych ludzi zatrzymać w Nowym Targu, jak związać ich również zawodowo ze stolicą Podhala, jak sprawić, by o 6 rano nie tworzyły się korki na zakopiance, gdy tylu z nich jedzie do pracy do Krakowa?

- To szalenie istotny problem, wymagający długofalowych rozwiązań, z którymi trzeba się zmierzyć, i to już. Jeżeli nie wykorzystuje się swojej szansy w odpowiednim czasie, gdy mamy polityczną koniunkturę, to lokalnie będzie nam bardzo ciężko ponosić koszty takich rozwiązań. Będzie nam trudno nawet myśleć perspektywicznie o przyszłości mieszkańców i samego miasta.

Ja i mój komitet na początek chcemy zainicjować powstanie Nowotarskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, poszerzającego rynek pracy. Jeśli wygramy wybory, to wprowadzimy też ulgę zwalniającą z podatku od nieruchomości dla otwierających nową działalność gospodarczą w naszym mieście.



Sfinansowano ze środków KWW Dobra zmiana w Mieście www.dobrazmianawmiescie.pl
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
do hejtów20:02, 3 października 2018
Pan Paweł to dobry kandydat na burmistrza, znam go osobiście i to na prawdę dobry człowiek i chce dobrze dla naszego miasta. JESTEM NA TAK!!!!!
natalia19:57, 3 października 2018
JESTEM NA TAK !!!!
BRAWO PAWEŁ ?
Jacuś23:10, 1 października 2018
DO MIejski, bardzo dobrze Pan podliczył kandydata Liszkę, jeśli mamy takich bankierów, którzy tak liczą to ja podziękuję zarówno P. Liszce jak i jego bankowi
NT15:04, 1 października 2018
Paweł Liszka i wszystko jasne.
Jestem na Tak!
miasteczkowy14:13, 1 października 2018
Mniejsza o to co powiedział pan Liszka. Mnie zastanawia to coś co w tytule ma słowo wywiad. Kto rozmawiał z panem Liszką? Nie wiadomo, brak podpisu. Jest natomiast informacja, że to jest materiał płatny. Czyli wychodzi na to, że pan Liszka rozmawiał z panem Liszką!
Moim skromnym zdaniem to nie jest żaden wywiad tylko materiał reklamowy pana Liszki. Trochę się dziwię redakcji, że to coś nazwała wywiadem.
Balbinka09:40, 30 września 2018
Miastowy, ty jednak masz coś z oczami i nie tylko .Pamięć ci też szwankuje .Przypomnisz mi co tak pamiętasz Pawłowi i czego nie możesz mu darować - tylko pełnymi zdaniami proszę.
Buka08:59, 30 września 2018
Liszka i wszystko jasne.
Głosuję na NIE.
Baca10:46, 29 września 2018
Panie Liska jak se bedzies mioł pole w mieście to se bedzies stawioł i budowoł obwodnice i inkse zecy. Pozdrawiom Baca
Ciekawy10:31, 29 września 2018
Czy ktoś zabronil panu Liszce startować,o czymś nie wiemy?
Do @ J Kawka09:12, 29 września 2018
Jesteśmy z Panem Kawką. Nie dla Liszki
Po co ja się pytam?09:08, 29 września 2018
Nie wiem jak pan Liszka z marnej pensji burmistrza w stosunku do pensji w banku, będzie w wstanie przeżyć ze spłatą swoich kredytów. Dużo to daje do myślenia.
Nowo Tarzan09:04, 29 września 2018
Nie jestem za PiS, ale pan Kawka uchodzi za autorytet w pewnych kręgach,osobiście też go poznałem i da się odczuć, że za wszelką cenę broni swoich przekonań. Jeżeli nie ma Pana Kawki na tej liście wyborczej a są tacy radni jak Pan Swałtek, który za tyle kadencji nic nie zrobił dla "Bloków", to trzeba iść głosować i pokazać panu Liszce i jego dobrej zmianie żółtą kartkę.
Klotka08:02, 29 września 2018
Ten układ wyborco jak każdy widzi powstał 4 lata temu,na twoim miejscu byłabym ostrożniejsza w ferowaniu wyroków,bez prawdziwych faktów zwykle żle to się kończy.
cba07:46, 29 września 2018
do Wyborca, ależ Waść poszedł po całości. Tak się wzruszyłem, że prawie zemdlałem. Przecież Watycha jest zakładnikiem grupy siędzącej na tylnym siedzeniu i ich pieniędzy wpompowanych przed czterema laty. Zapomniałeś? To sobie przypomnij i rozejrzyj się po stanowiskach w spółkach miejskich. No brylant z tego Watychy, no istny cud. Ale i tak na niego nie zagłosuję, bo nic nie zrobił dla Miasta poza zwykłym urzędniczym przerzucaniem papierów. I to jest dopiero układ ...
kalkulator06:37, 29 września 2018
Pan Liszka stosuje starą wypróbowaną pijarowską metodę - " nie ważne czy się mówi dobrze, czy źle, ważne żeby się mówiło " - widać pojętny z Niego uczeń, tylko nie mogę sobie przypomnieć kto to powiedział.
xxx22:51, 28 września 2018
obiecanki cacanki a głupiemu radość....
Miastowy22:40, 28 września 2018
Mam nadzieje ze pan L przegra z kretesem jak może wogole kandydować na burmistrza ludzie pamiętają i patrzą trzezwo na oczy
Mój głos oddaje na Pana Grzegorza Watyche
Leeds22:05, 28 września 2018
Nie znam pana Liszki, ale jako kandydat PiS i żarliwy katolik jest dla mnie skreślony. Polska musi iść do przodu, uwolnić się z pod buta hamulcowych rozwoju naszego kraju. Dosyć już dennej kiełbasy wyborczej, dosyć gruszek na wierzbie, dosyć panoszenia się kleru, dosyć prywaty i grabierzy dobra narodowego, dosyć buty i oczywistych kłamstw tej władzy. Czy naprawdę tego chcemy na poziomie samorządów? Mojego głosu nigdy nie dostaniecie.
Wyborca21:07, 28 września 2018
Niestety w nadchodzących wyborach nie zagłosuję na p.Liszkę i A.Rajskiego, ponieważ w obecnej RM powstał układ, o którym mówił obecny p. burmistrz G.W na ostatniej sesji , że tą sprawą zajmują się ,, służby trzyliterowe". Bardzo ciekawe jest to, kto sponsoruje kandydatów na burmistrza miasta.
Dlatego z tych trzech kandydatów na burmistrza, zagłosuję na uczciwego dbającego o ludzi i miasto oraz walczącego z niezdrowymi układami w RM Grzegorza Watychę.
Hehe18:53, 28 września 2018
A ty młody nowotarżaninine, jakież to masz osiągniecia, którymi się możesz pochwalić? Tatuś wybudował domek a mamusia gotuje obiadki? A ty pewnie brylujesz jako wykładowca, na posadzce, niekoniecznie w banku.
@J. Kawka17:19, 28 września 2018
Panu tym bardziej. Proszę nadal budować swoje "zaplecze" polityczne.
Suskie16:50, 28 września 2018
Grzegorzowi- zdecydowane nie.
Piotruś Drugi nie pan16:49, 28 września 2018
Urzędniczy team postanowił sobie ulżyc i to jeszcze nie płacąc. Wiecie ile kosztuje godzina pracy terapeuty?Ale nie, oni bluzgają i pluja jadem za darmo,i do tego anonimowo.Oj, odwaga potaniała ale większość i tak nie zrozumie. Pozdrawiam wazeliniarzy bez nazwisk.
Ja14:16, 28 września 2018
Pan Iskrzycki to policjant, dlaczego startuje do Rady Miasta? Pewnie dostał zgodę od przełożonych. Jak by startował z innego komitetu to zgody by nie było
Nowo Tarzan14:06, 28 września 2018
Centralizacja PiS również na szczeblu samorządowym, jestem definitywnie na nie. Ja podziękuję
Wyseł jo se14:02, 28 września 2018
Artykuł płatny w tym terminie, jak dla mnie to akt desperacji
jacek13:40, 28 września 2018
a ja mimo tego ,że jestem pisowcem głosuję na G.Watyche
Popieram Pawła13:17, 28 września 2018
Paweł Liszka to człowiek, który do wszystkiego doszedł o własnych siłach. Jest zdeterminowany w dążeniu do celu. Ma jasno wytyczone cele. Bardzo dobry kandydat na Burmistrza.
młody nowotarżanin13:12, 28 września 2018
do Ewa.Dzięki ciężkiej pracy bajka.W czerwonym krawacie i garniturku się nacharował.Zakredytowany po uszy we frankach dom na hipotece na Niwie Marionetka a nie urzędas.TYLKO NIE ON BROŃ NAS BOŻE OD TAKICH KANDYDATÓW.już próbował i dostał kosza mało mu.DO ROBOTY a nie na posadzce w banku biedny kierocyna
9.1012:16, 28 września 2018
Nie, Liszka nie !
iga12:13, 28 września 2018
obietnic bez liku, a miasto nie może poradzić sobie z osobnikiem, który blokuje budowę skrzyżowania na Grel
Ewa11:27, 28 września 2018
Niektórzy ostrza sobie pazurki na kasę i układziki.... widać że Paweł Liszka najwyraźniej im w tym przeszkadza. .... boli Was , ze jest ktoś mądry , mający swoje zdanie i rozum, nie u kladajacy pod biznes innych , samodzielny i taki którym nie można manewrowac....właśnie taki jest Paweł Liszka. i bardzo dobrze o tym wiecie. Zdajecie sobie bardzo dobrze sprawę ze tylko on jest kompetentny na to stanowisko w przeciwieństwie do pozostałych..tylko boicie się ze Pawłem Liszka nie będziecie mogli manewrowac pod własne biznesy. ON jako jedyny chce działać dla dobra miasta i jest w stanie zrealizować swój program. I tego się boicie. .
PP11:13, 28 września 2018
Popieram Grzegorza na burmistrza.
paul10:57, 28 września 2018
Tak jak Fryźlewicz przez 16 lat nic nie zrobił, oprócz zatrudniania swoich w urzędzie miasta, tak Liszka nic nie zrobi papierowe obietnice, pytanie tylko dlaczego nie startuje z logo PiS-u przecież ta partia go popiera tak jak i Fryźlewicza wcześniej. Panie Liszka czyżby to logo uwierało.
Gośka10:53, 28 września 2018
bardzo dobry program trzeba dać szanesę panu Pawłowi
lem10:18, 28 września 2018
Umie pisać bajki jak Agata
Ewa09:39, 28 września 2018
Paweł Liszka jest jak najbardziej wiarygodnym i odpowiednim kandydatem na stanowisko Burmistrza Nowego Targu. To co osiagnal w swoim życiu zawdzięcza swojej determinacji i wytrwałości. Dom, rodzina, wykształcenie, praca itd..to efekt jego ciężkiej pracy. To wszystko sam wywalczył w życiu...W przeciwieństwie do innych , ktorzy ustawieni byli od samego poczatku i nie musieli nic robić żeby "miec". Dlatego właśnie Paweł jest jedynym odpowiednim kandydatem - wie jak osiągnąć sukces. Potrafi zrozumieć przeciętnego mieszkańca NR, nie pyszy sue jak inni. Jedyny i rzetelny kandydat na Burmustrza.
J. Kawka09:23, 28 września 2018
Temu Panu już dziękujemy.
głos z ruskiej budy09:23, 28 września 2018
A kto ma być tym burmistrzem jak nie Pan Liszka, poznał już układy jakie panują u mieście , i jak się im przeciw wstawić . Nie rozumiem dlaczego się go boją i jakieś pierdoły mu przytaczają, Nie popatrzą na konkurenta Watychę który swój urząd na kompromitację wystawił przez Pana Zapolskiego, jako Burmistrz Miasta musiał się tłumaczyć z nie uzasadnianego użycia szarfy Ministra obrony Narodowej u uroczystości której brał udział . Ponadto promował nielegalne postawienie pomnika i dał się manipulować Grupie Zapolskiego, która przyczyniła do nielegalnego postawienia pomnika w brew procedurom obowiązującym w cywilizowanym Państwie demokratycznym. Otóż Ta grupa wystawiła się na pośmiewisko siebie i Burmistrza Watychę. Wiec pytam kto ma być tym Burmistrzem !. Oczywiście dla mnie Pan Liszka chociaż nie przepadam za nim ,ale jest przynajmniej gwarantem prawa które w rządzeniu miastem powinno być stosowane z porozumieniu z radą . Z nie cierpliwością czekam na debatę w MOK , bo mam wiele pytań do Burmistrza Watychy i Pana Liszki i Pani Michalskiej i mam nadzieję i mam nadzieję że to utwierdzi wyborców do trafnego wyboru.
zyg09:16, 28 września 2018
OBSERW ..... Przecież obecny Burmistrz nie wygrał ogromną większością a zwolennicy poprzedniego Burmistrza nagle nie wyginęli jak dinozaury. Wybory zweryfikują, który kandydat zdobędzie więcej głosów.
ted09:06, 28 września 2018
co za bzdury
XXX07:59, 28 września 2018
musi płacić żeby o nim pisali:P
yoshimitsu06:00, 28 września 2018
Znam troche tegom Pana i zdecydowanie odradzam glosowanie na Niego. Typ *** - zdecydowanie nie polecam.
MAŚLANKA02:19, 28 września 2018
Panie Liszka nie może być Pan Burmistrzem, bo jest Pan niewiarygodny, bowiem jest Pan totalnie zadłużony w bankach na dziesiątki lat i to we frankach szwajcarskich pod hipotekę pańskich nieruchomości. Nie mówi Pan też prawdy i nie dotrzymuje słowa, manewruje Pan faktami w swoich maślanych wypowiedziach, aby manipulować mieszkańców. Nie z nami jednak takie numery Liszka!
Jędrula00:45, 28 września 2018
Ucho,chyba oko ci szwankuje,toż to zwykła kartka.No i nie bój się,tablet nie gryzie.
Ania23:56, 27 września 2018
Paweł to konkretny człowiek, z powołania a nie dla kasy.
Paweł na burmistrza!!!!
******23:08, 27 września 2018
Ja Pana L widzę nie jako burmistrza to niech zostawi obecnemu ale jako dyrektora stadliny koni albo owiec im mógł by oczy przycmic gazda że hej.
Łucja23:05, 27 września 2018
wreszcie konkretny kandydat - nareszcie "DA SIĘ". Niby przezte lata "cos się w mieście robiło"...ale tak na prawde nic poza koniecznościami i ....własnymmmmm... Teraz ktoś myśli szerzej, rozwojowo - tego trzeba Nowemu Targowi. Nie pod siebie, ale dla Nowego Targu i Mieszkańców. Pan Liszka Burmistrzem.
ucho22:48, 27 września 2018
Następny z tabletem ...
kalkulator22:31, 27 września 2018
do : @kalkulator

Ludzi niewiarygodnych należy piętnować, bo jakby został nie daj Boże ponownie radnym, to za "5 srebrników" może wyłamać się z głosowania.
VIVUS22:27, 27 września 2018
/.../ przedstawia plan
na 16 lat patrząc na budżet.... kpina .Ja dam szanse obecnemu burmistrzowi bo 4 lata to bardzo krótki czas na realizacje planów
Super kandydat22:18, 27 września 2018
Paweł to dobry kandydat, spójrzcie jaką Wam zrobił przysługę, nie zablokował komentowania pod swoim płatnym artykulem. Możecie powylewać swoje żale, żal mi Was.

Paweł przygotował konkretny program realny do realizacji. Pani Agata też pokazała program. A Grzegorz??? Nad czym tak myśli??? Nie wiec co chce zrobić???
Logika22:13, 27 września 2018
@zyg - troche jedziesz po bandzie, przeinaczaniem nazwiska Pawła Liszki, zapewne w celu ośmieszenia. Z logiką też i Ciebie nie tego, bo g zaś P. Marek F miał być jego zastępcą, to nie startował by z innej listy wyborczej tylko z listy Dobrej zmiany w Mieście, choćby po to by wygrać razem z nim i zdobyć jak najwięcej mandatów.
obserw22:02, 27 września 2018
ZYG....byś się nie zdziwił , że sporo osób sie obudziło i jakby teraz mieli wybierać MF LUB GW to wybrali by tego pierwszego.
Karolina21:59, 27 września 2018
Widać, że Pan Liszka nie zamierza energii tracić na idiotycznych przepychankach słownych. To nie ma najmniejszego sensu. Tu ma rację, że tylko wspólne działanie a nie przepychanki personalne (pod własną kieszeń) mogą przyczynic sie do rozwoju Nowego Targu . Panie Pawle tak prosze trzymać, nie warto tracić energii na złe towarzystwo tylko wykorzystać ją na działanie.
Włodzimierz21:54, 27 września 2018
bardzo dobry program i ambitny. Tylko Pawła - jako przyszłego Burmistrza stać na jego realizacje. Po wpisach widać co kogo boli i niewątpliwe Paweł jest groźnym rywalem. To jest konkretny człowiek na burmistrza Nowego Targu.
stasek21:45, 27 września 2018
każdy tylko nie on .
zyg21:32, 27 września 2018
Tja Liszka na burmistrza a Pan Marek F. zostanie jego zastępca? Na Dwulicusa Paulusa Liskusa nie oddam głosu jak i na jego komitet, chociaż do Sejmu oddaję głos na PiS.
Obserwator miejskiej sceny21:30, 27 września 2018
@wzrokowiec, Liszka hipokryta? Bo należy do PiS? Bo mówi, że należy do PiS? A należy? Przecież należy, i on tego nie ukrywał i nie ukrywa, i wprost mówi o swoich sympatiach politycznych.

A czemu PiS nie wystawił listy wyborczej do miasta?? Może nie miał tyłu kandydatów ?

Co do popierania się w poprzednich wyborach z MF, to nie bardzo wiem co w tym dziwnego, każdy z konkurentów z drugiej tury wyborów 2014, chętnie przyjąłby takie deklarowane wsparcie. Liszka poparł MF i nie ma o czym mówić.
Obecnie zaś, środowisko które doprowadziło GW na fotel burmistrza, poklociwszy się, podzieliło się na dwie grupy i każda wystawia swojego kandydata, i to jest ok? Zmieniły się im priorytety? czy boją się Liszki?
Jeżeli to zmiana priorytetów, to kiepsko dla miasta. Jeżeli jednak zrobili to z czystego wyrachowania, by zabrać Liszce glosy, to jest to swego rodzaju zabieg, ale i znak, że Liszka jest mocnym i poważnym kandydatem. Jest też taka możliwość, że AM będzie zwalczać PL, a GW odetnie kupony.
filozof21:19, 27 września 2018
Poza przynależnością do PiS pan Paweł Liszka jest prawdziwym i sprawdzonym samorządowcem, dla którego miasto i jego mieszkańców należy traktować ponad podziałami i własnymi ambicjami. W niczym też nie jest zagrożeniem dla Nowego Targu. Wręcz przeciwnie wielką szansą, którą skutecznie zakopał obecny burmistrz, gdyż nie zrobił nic poza zwykłym zarządzaniem na poziomie miernym, o czym świadczy realizacja, a raczej jej całkowity brak, jego własnego programu wyborczego wspieranego przez większościową gromadę bezwolnych radnych, bezradnych. Jaki pan taki kram.


Trzeba tylko czytać ze zrozumieniem ten tekst, ale jak widać z tym niektórzy komentatorzy mają ogromny problem. Cóż, takie świadectwo czasów.
Rybant NT21:17, 27 września 2018
Witam i o prawde pytam.....
Bo w artykule samo mydlenie oczu bo wybory ida obiecywanki cacanki......
PyskataZosia21:16, 27 września 2018
Panie i Panowie, Pan Liszka nie startuje z listy PIS gdyż ma na swoich listach czynnych policjantow min. p Pawlikowska, ktorzy (przynajmniej w teorii) są apolityczni. Funkcjonariusz nie może być członkiem żadnej partii gdyż zabrania mu tego Ustawa o Policji, Jestem tylko ciekawa czy Ci policjanci poinformowali p. Bartosza że startują...jeśli nie mogą mieć problemy. Albo się jest policjantem, albo politykiem...
prawda i śmiech21:02, 27 września 2018
do wzrokowiec, prawda drogi chłopcze może Cię jedynie wyzwolić. Z głupoty oczywiście.
A teraz weź ołówek i pisz za Wikipedią: hipokryta - ktoś, kto z pozoru wspiera kogoś bądź jakieś stanowisko, podczas gdy w istocie jest mu wrogi.
No i trochę logiki, bo skoro Liszka byłby wrogiem PiSu to jak to się stało, że dla tego samego PiS właśnie on jest oficjalnym kandydatem na burmistrza?
Ciekawe ...
@ Jan Sięka19:58, 27 września 2018
Coś tu śmierdzi na odległość, pan Liszka nie ukrywa, że utożsamia się z PiS. PiS a nie PiS co jest grane? Jak ma poparcie PiS to dlaczego nie startują radni z poglądami tej partii np wieloletni radny Kawka? Czyżby jakiś rozłam?
Pewien Pan19:53, 27 września 2018
Nie mogę patrzeć na niego....
oy19:47, 27 września 2018
...a wojewoda, jako przedstawiciel rządu w terenie, realizuje inwestycje. Ale mimo że droga jest w zarządzie województwa, to właśnie... Panie Liszka, toż Pan nie odróżnia Wojewody od Województwa Małopolskiego !!!!! Wstyd.
z miasta19:47, 27 września 2018
Miasto N.Targ ma tylko 7 wieków. Odczep się pn od Koloseum. Ponad dwa tysiące lat stoi.I Stoi.(nie było w tych czasach bezkarnych ,,polityków,),Durne hasło....
ta Blondyna19:41, 27 września 2018
Dobrze gada Polać mu
Tyle w temacie?19:36, 27 września 2018
Ukryta partia PiS czy hipokryzja?
zawiedziony polityką PiS-u19:32, 27 września 2018
Liszka to PiS. Kto zagłosował kiedyś na "dobra zmianę " pisowską i dziś jest zawiedziony, ten nie zagłosuje na Liszkę. Tam wszystko jest upartyjnione, nastawione na ślepe posłuszeństwo wodzowi. Polska traci w oczach świata, Polacy mają coraz drożej, demokracja jest zagrożona. Cofamy się do standardów peerelowskich. Czy myśli ktoś, że lokalny samorządowiec pisowski może mieć swoje zdanie, niezależne od centrali...?
Suweren19:26, 27 września 2018
Mówię nie dla takiego PiS ustawionego i zawłaszczonego komitetu przez Gwiazdę Pienin i byłego polityka PO .
Blokowali udział innych członków PiS czy Gowina i Siarki a przecież to podobno koalicjanci .
Te ustawione listy są obrazem całej nienormalności
sytuacji na Podhalu i nienawiści.
Dla mnie to brak szacunku dla wyborców!
zebra18:52, 27 września 2018
Prawo i Sprawiedliwość dla swoich.
Lap Dancer18:48, 27 września 2018
Nie było nic złego w tym, że w obliczu katastrofy dla miasta jaką okazał się owinięty we wstążkę burmistrz, Liszka podał sobie rękę z Fryźlewiczem. Polityka to nie tylko zwalczanie się nawzajem, lecz zawarcie kompromisu w obliczu większego zła. Jak dziś widać obaj panowie idą oddzielnie do wyborów, co wcale nie znaczy że nie mogą w przypadku jakiegoś tam wyniku wyborczego znów wejść w koalicję. Nie napuszczajmy ludzi na siebie. To jest kwestia pewnych poglądów - mniej lub bardziej rozbieżnych, natomiast kto z kim idzie do wyborów to czasem zależy od jednego telefonu za wcześnie lub za późno.
myślący nowotarżanin18:16, 27 września 2018
Zapomnij, kandydacie, że oddam na ciebie głos.
wzrokowiec17:58, 27 września 2018
Liszka to hipokryta a nie tzw pisowiec,, na hipokrytów się nie głosuje, jakby było inaczej to dlaczego nie ma list z PiS do Rady Miasta, większość wie o co chodzi, pokłócili się panowie a udział w tym brała również P.Paluch , taka prawda
@Jan Sięka17:13, 27 września 2018
Panie Janie interesuje mnie Twoje zdanie o poprzednim szefie komitetu panu E.Z . i jego przejściu z PO do PIS .
Baciok16:57, 27 września 2018
Co zrobil dobrego liszka i lapsa za wielloletnij kadencji Maziorzanic a teraz ma czelnosc kandydowac powinin sie wstydzic ...
Katy16:56, 27 września 2018
Miejski,a tobie wolno pisać w godzinach pracy?
Jan Sięka16:43, 27 września 2018
@*******: Paweł Liszka nie ukrywa, że jest członkiem Prawa i Sprawiedliwości ani tego, że ma poparcie tej partii. I mówi tak już od dawna, więc zarzucanie mu, że się ukrywa, jest kłamstwem.

KWW Dobra Zmiana w Mieście łączy różnych ludzi, tych z poparciem PiSu jak i tych, którzy nie chcą być identyfikowani z żadną partią, a łączy nas wszystkich chęć wprowadzenia dobrej zmiany, żeby ruszyć Miasto do przodu. Łączy nas wspólnota poglądów i programu, a nie etykieta partyjna.
Jan Sięka16:37, 27 września 2018
@miejski: Czyli miasto wyda 70-80mln zł na część, która jest najbardziej kosztotwórcze, a najbardziej dochodwa część hotelowa, która umożliwa bilansowanie się całego przedsięwzięcia nie będzie w zarządzaniu miasta. To gdzie sens i logika takiego interesu? Wybudować po to, żeby do tego dokładać jeszcze więcej, niż teraz?

Co do kwoty remontu: nawet jeśli koszt remontu będzie wyższy niż przedstawione przez p. Pawła 16mln, to i tak nie będzie tak duży, jak budowa nowej hali. Poza tym przy niższych kwotach jest większa szansa, że dofinansowanie uzyskane z ministerstwa pokryje znaczną część kosztów i miasto nie wyda olbrzymich pieniędzy.
młody nowotarżanin16:36, 27 września 2018
BAJKA BAJU BAJ panie LISZKA pan masz wizje z kosmosu.Jest pan fałszywy /.../

Proszę się postarać grzeczniej formułować swoje opinie. Moderator.
Jan Sięka16:32, 27 września 2018
@Robert Markowski: Prawo i Sprawiedliwość ustami prezesa Jarosława Kaczyńskiego bądź premiera Mateusza Morawieckiego nigdy nie mówiło, że chce wyprowadzić Polskę z UE. Natomiast owszem, obydwaj politycy mówili, że UE wymaga reformy i Polski rząd sugeruje, żeby UE w ramach tej reformy wróciła do korzeni, czyli do Europy Ojczyzn. Powtarzanie bredni i kłamstw, jakoby PiS chciał Polexitu nie służy jakości debaty. Poza tym jakie znaczenie mają takie rozważania na poziomie lokalnym? Jesteśmy w Unii, są pieniądze, więc je bierzmy i rozwijajmy nasze miasto, żeby się nam i naszym dzieciom lepiej żyło.

Program przedstawiony przez p. Pawła Liszkę ma na celu właśnie wykorzystanie szansy, jaką daje UE.
do Hejterów16:06, 27 września 2018
Brawo dla Liszki i wszystkich jego kandydatów do Rady. Oni mają odwagę wziąć sprawy w swoje ręce i odwagę powalczyć o dobro dla naszego Miasta i jego Mieszkańców. Skąd u Was tyle jadu i nienawiści - prawie wszyscy nie macie odwagi się podpisać z imienia i nazwiska. Łatwo jest opluwać anonimowo - gdzie Wasza odwaga? Nikt z Was nie jest anonimowy! Spożytkujcie swoją energię na zrobienie chociaż jednego dobrego uczynku wokół siebie.
Tak16:03, 27 września 2018
Do Markowski
Chyba sie koledze kampanie pomyliły. Teraz jest samorzodowa. Co do Liszki to chlopak jest konsekwentny w tym co robi i to mi sie podoba. Mowisz, ze Liszka to PiS. Zgadza sie tylko nie zapominaj ze Michalska to PO pod przebraniem Tak jak Watycha. Teraz zastanow sie czy chcesz głosować na kogos kto jawnie deklaruje swoje upodobania tak jak Liszka czy moze wolisz osoby ktorego tego nie robia bo Tak jest wygodnie
ratio15:58, 27 września 2018
Ten program jest bardzo realny i nie mydli nam oczy - wprost powiedziano i przedstawiono konkrety - Ja zaufam w tych wyborach panu Liszce i temu Komitetowi Dobra Zmiana w Mieście. Moi sąsiedzi również popierają ten projekt i zaufanie na tą kadencję - dlatego uważam Pana Pawła Liszkę za godnego kandydata na burmistrza.
Kamil Golsmog15:45, 27 września 2018
@ Robert Markowski : co za pierdoły kolego opowiadasz zasłyszane prawdopodobnie w TVN lub bezpośrednio z łopozycji, która mało ,że nie ma swojego programu , to jeszcze przeinacza cudze programy ? Skończ waść z uprawianiem manipulacji i przekrętami i zacznij mówić ludzkim głosem.Prawda cię wyzwoli i nie będziesz się smażył w piekle i nos jak u Pinokia ci nie urośnie . Nie mam nic wspólnego z z panem Liszką , ani z jego partią , ale nie znoszę pomówień , kłamstw i nieprawdy .
@kalkulator15:20, 27 września 2018
A kto Ci każe głosować na Łapsę? Na tej liście, w tym okręgu, co ten człowiek jest jeszcze kilku kandydatów, a wśród nich nawet bardzo konkretni.
tutejsza14:58, 27 września 2018
Panie Liszka
Hala lodowa już wiele lat temu mogłaby być pięknie wyremontowanym obiektem przez Firmę "WOLSKI". To Pan z ówczesnym burmistrzem Panem MF nie zgodził się na przedłożone propozycje.
Andrzej P.14:54, 27 września 2018
A ja Panie Robercie, wręcz przeciwnie zagłosuję na Pana Pawła Liszkę bo jest gwarantem uczciwości, solidności, pracowitości i zdolności szukania kompromisów. I jakoś zupełnie mnie nie interesuje ta wojna polsko-polska.,
bo samorząd to ludzie a nie partia.
*******14:49, 27 września 2018
Liszka, to nieetyczne opowiadać wszem i wobec że nie masz z PiS nic wspólnego by potem wspierać się na nich. Jak Ci nie wstyd?

Do PiS mi bardzo daleko, ale to Twoje ściemnianie powoduje że przegrasz. Przez Ciebie w ostatnich wyborach nastąpiła zła zmiana i teraz nie można dopuścić, by gorsze zastąpiło złe.
fan Perfectu14:26, 27 września 2018
i tylko bla, bla, bla , Blaaaa - od najmłodszych lat
Bla, bla, bla ,Blaaaa - tak po całych dniach
Bla, bla, bla , Blaaaa - tylko serca brak ....... (Perfect)
Jasiek14:19, 27 września 2018
Lodowisko stare łatać będzie Liszka, Michalska lepsza zrobi dwa, obok siebie stare na treningi nowe na mecze. Tylko gdzie to drugie się zmieści obok starego. Watycha rozmach, ale jest to do zrobienia.
Nowo Tarzan14:12, 27 września 2018
"Zakończmy wreszcie walki personalne. "Ważne jest Miasto i jego Mieszkańcy, a nie ambicje polityków - mówi Paweł Liszka." I już na starcie sam pan Liszka sobie zaprzecza.
jo14:10, 27 września 2018
Panie liszka pamiętamy co było 4 lata temu pierwsze pan utrzymywał że nie jest z fryźlewiczem a potem co ?? uściski dłoni . NIE jest pan wiarygodny !!
Do Robert Makowski14:09, 27 września 2018
Do Robert Makowski. Lepiej bym tego nie ujęła. W samo sedno.
miejski14:06, 27 września 2018
Panie Liszka, remont tyskiego lodowiska to koszt ponad 27,5 mln zł a nie 16 mln. Poza tym tamta hala i tak była dużo nowocześniejsza i nie była non stop i nie jest podmywana wodą jak Nowotarska.

A nowe lodowisko to nie 160 mln zl tylko 75 mln. Reszta kwoty to część hotelowa która jak powstanie to za prywatną kasę jak hotel przy stadionie.

Ładnie to tak podawać niesprawdzone dane? Wszystkie te kwoty łateo zweryfikować w internecie - nawet na podhale24 były artykuły.

A jako bankowiec powinien Pan wiedzieć, że wzrost cen sprawia że skoro remont na 27,5 mln 10 lat temu dziś kosztuje wiele, wiele więcej.
kalkulator13:44, 27 września 2018
Pan Liszka niech popyta o opinię Jana Radnego Łapsy - człowiek, który nie potrafi dotrzymać własnych deklaracji złożonych publicznie jest jako "dobra zmiana" i to z poparciem PiS ??? - no litości, i na takiego kandydata mamy głosować ???

c.d.n.
Robert Markowski13:44, 27 września 2018
Panie Liszka w swoim programie wskazuje Pan jako finansowanie fundusze unijne. Jak to się ma do faktu, iż Pana partia PiS otwarcie neguje celowość funkcjonowania Polski w strukturach unijnych i dąży do opuszczenia UE. Skąd wtedy będzie Pan czerpał fundusze na realizację programu wyborczego. Nazwanie komitetu "dobra zmiana" niesie za sobą obietnice łamania podstawowych przepisów prawnych. W słowach prezesa Pana partii oraz Premiera obecnego rządu często słyszę o centralizacji zarządzania samorządami, co doprowadzi do tego, że Pan nie będzie miał żadnych możliwości wpływania na to co się dzieje w mieście. Wybaczy Pan ale nie zagłosuję na Pana ani na nikogo z Pana komitetu ponieważ, tak jak Pana prominenci nie zasługuje Pan na moje zaufanie.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas