Będzie więcej pociągów i więcej torów kolejowych - podhale24.pl
Sobota, 20 kwietnia
Imieniny: Agnieszki, Czesława, Amalii
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 16.272 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 14.652 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 13.5 km/h Wilgotność: 70 %
Clouds
Wiatr: 12.132 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
10°
Wiatr: 12.24 km/h Wilgotność: 57 %
Clouds
Wiatr: 8.028 km/h Wilgotność: 71 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
23.04.2019, 21:55 | czytano: 8214

Będzie więcej pociągów i więcej torów kolejowych

Od marca, ze względu na modernizację linii kolejowej na trasie Kraków Płaszów – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane nie kursują pociągi. Ale dopiero od kilkunastu dni widać prace wykonywane na torowiskach. Zapowiedzi PKP co do zmian po modernizacji linii kolejowej są coraz ciekawsze.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
Sam remont potrwa do 2022 roku. Wtedy, na trasie obsługiwanej przez Podhalańską Kolej Regionalną pojawić się ma więcej pociągów, które kursować będą nawet co kwadrans. To nowy pomysł kolei. Ale by go zrealizować, niezbędne będzie zbudowanie dodatkowej infrastruktury. Stąd koncepcja, by na odcinku od Nowego Targu, już w rejonie Szaflar zbudować drugie tory, dzięki czemu pociągi będą mogły się mijać, nie czekając na stacjach na przejazd pociągów dalekobieżnych.

W tym roku modernizacja podhalańskiego odcinka linii kolejowej prowadzone jest w dwóch etapach. Obecny - potrwa do czerwca. Na wakacje pasażerowie korzystający obecnie z komunikacji zastępczej wrócą do jazdy pociągiem. Po raz drugi w tym roku - pociągi znów staną w terminie od września do listopada. Jak będzie wyglądać harmonogram prac w przyszłym roku - jeszcze nie wiadomo.

Widoczne są także efekty prowadzonego remontu budynku dworca kolejowego. Obiekt ma już nowy dach. Teraz robotnicy wykonują prace w środku i zaczęli poprawiać elewację. Przed budynkiem dworca postawiona została wiata przystankowa MZK.

Postępy prac można zobaczyć w galerii poniżej. Zdjęcia wykonał Szymon Pyzowski.

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Pijak18:00, 27 kwietnia 2019
Tam do licha wiadukt Drogowo Kolejowy miedzy Białym Dunajcem a Poroninem to już zabytek pochodzi chyba z Osiemnastego wieku albo wcześniej ma ponad Dwieście lat może ten sam rok i wiek co dworzec kolejowy w Nowym TARGU
Pijak15:12, 27 kwietnia 2019
Ps zapomniałem była mowa przebudowa wiaduktu drogowego zwiększa koszty miała być tylko rozbudowa torów i rozjazdów w Białym Dunajcu oraz z Poronina do Zakopanego jazda po jednym torze
Pijak14:48, 27 kwietnia 2019
Dla mnie to nie nowość od ponad trzydzieści lat z hakiem wstecz miał być robiony drugi tor z Nowego Targu do Białego Dunajca zastanawiali się tylko czy zostawić wiadukt drogowy w Białym Dunajcu jak jest teraz pod którym jest jeden tor w stronę Poronina i Zakopanego czy też go rozbudować i położyć drugi tor albo nie ruszać wiaduktu drogowego tylko zrobić mijankę pociągów w Białym Dunajcu
Syndrom postkolonializmu10:20, 27 kwietnia 2019
Za rządów cynicznych nierobów z lat 2007 - 2015 człowiek dowiadywał się tylko tego, że: "Pieniędzy nie ma i nie będzie". Teraz nagle pieniądze są, a mimo to, kilka milionów IMBECYLI różnicy dalej nie dostrzega... Niestety, obecna mentalność kilku milionów Polaków, to nadal zasługa postkolonializmu (zaborów) i okresu PRL, gdzie Polak był nauczony, że myślenie samodzielne boli, i nic się nie da zrobić... A poza tym, to po co się wysilać, skoro można się podlizać wierchuszce, dostać posadkę, i wykonywać plecenia z góry - w końcu tylko góra była od myślenia:)
pispojednozlo11:21, 25 kwietnia 2019
z jednej strony cos zrobia z drugiej dwa razy zabiora .
Romek21:00, 24 kwietnia 2019
Odkąd rządzi PIS to wszystko rośnie w siłę.
takitam.12:57, 24 kwietnia 2019
@Dunajcon
niech sie nie godza! zakopianki nie bedzie, szybkiej kolei nie bedzie... bialcany i bukowiany beda miec kase, a wy?
Dunajcon11:12, 24 kwietnia 2019
Z artukulu wynika, że drugi tor zostanie wybudowany na całym odcinku od Nowego Targ do Zakopanego . Wydaje mi się, że właściciele gruntów (Szaflary, Bańska Niżna, Biały Dunajec, Poronin) nie będą się chcieli na taką inwestycję zgodzić.
Kierowca09:35, 24 kwietnia 2019
Ludźmierska zatrzyma się na zawsze.
kg08:07, 24 kwietnia 2019
Bardzo nas cieszą te przedsięwzięcia modernizacyjne. Nie ma to jak szybka kolej, gdy udajemy się nad Bałtyk. Teraz - niestety - trzeba jakoś dojechać do Krakowa, a potem to już dalej bezproblemowo. Oby jak najszybciej było można udać się spod Tatr nad "nasze" piękne morze..
...07:45, 24 kwietnia 2019
@Dunajcon
Za pewno chodzi o zalesiony teren za stacją PKP w Nowym Targu widoczny na zdjęciach. Jest tam szeroko a to jest nie w Szaflarach a w granicach Nowego Targu.
DeDe07:04, 24 kwietnia 2019
W lesie Bór pod Szaflarami/Zaskale mam nadzieje, że ścieżki rowerowe gruntowe powrócą do poprzedniego stanu, bo póki co jedne wielkie pobojowisko powstało!!!
fanka kolei23:17, 23 kwietnia 2019
Bardzo dobrze, niech robią, pociągi są najlepszą alternatywą dla stania w korkach na zakopiance.
Dunajcon22:40, 23 kwietnia 2019
Czy ktoś się już pytał właścicieli gruntów (mieszkańców Szaflar, Bańskiej Niżnej, Białego Dunajca i Poronina) , żeby "już w rejonie Szaflar zbudować drugie tory" ? Przecież teren przy torowisku jest już częściowo zabudowany. To może trzeba powiedzieć właścicielom gruntów, że na ich działkach planowana jest budowa drugiego toru. Proponuję, aby pierwszy powiedział to Wójt Szaflar , który chętnie promuje się jako twórca Podhalańskiej Kolei Regionalnej.
przyjezdny prawie marusynian22:13, 23 kwietnia 2019
a kiedy w końcu zostanie przebudowane skrzyżowanie w szaflarach ,pociągów więcej to jeszcze zróbcie porządek ze szlabanami ile jeszcze wypadków i kolizji na tym skrzyzowaniu
ewa22:04, 23 kwietnia 2019
suuuuper.
kb22:04, 23 kwietnia 2019
A po zakończeniu tych prac nastąpi całkowity paraliż ruchu samochodowego.Wyobraźmy sobie w Rabce ul.Orkana i Podhalańska w N.Targu Ludźmierska itd.itp.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas