Kontynuowana jest przebudowa trasy Skawina - Sucha Beskidzka. Dalsze prace - od września br., obejmą m.in. przebudowę mostu kolejowego w Skawinie oraz toru i sieci trakcyjnej w jego obrębie. PLK zrealizują także modernizację kolejnych - 15 przejazdów kolejowo-drogowych, zwiększających poziom bezpieczeństwa. Dzięki wcześniejszej realizacji, bezpieczniej jest już na 43 skrzyżowaniach drogi z torem. Istotnym efektem ostatniego etapu, będzie także dodatkowy przystanek Radziszów Centrum. Jego budowa już trwa. Faza robót po wakacjach, obejmie również odcinek Sieniawa – Nowy Targ, między Chabówką a Zakopanem.
Prace postępują, widoczne są już elementy nowego obiektu. Powstają krawędzie, tworzy się nawierzchnia peronu. Peron będzie wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągu. Pojawią się odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające. Zapewnią one sprawną i bezpieczną komunikację osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dojście ułatwi także pochylnia. Przystanek zostanie wyposażony w dwie wiaty i ławki dla podróżnych. Będzie również tablica informacyjna z rozkładem jazdy pociągów. Dodatkowy przystanek Radziszów Centrum, już niebawem otworzy mieszkańcom nowe możliwości komunikacyjne. Od grudnia br. zwiększy dostęp do kolei i ułatwi podróżowanie na trasach Kraków - Skawina - Sucha Beskidzka – Zakopane.
Prace od września wymagają zmian w organizacji ruchu. Na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ, za pociągi regionalne będą kursować autobusy. Na trasie Nowy Targ – Zakopane utrzymany zostanie ruch pociągów regionalnych.
Między Skawiną a Suchą Beskidzką podniesiono standard na 9 stacjach i przystankach: Rzozów, Radziszów, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów. Przebudowano już blisko 34 km torów, 22 km sieci trakcyjnej oraz ponad 90 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów i 2 wiaduktów. Na 43 przejazdach kolejowo-drogowych podniesiono poziom bezpieczeństwa. Zmodernizowano także tory na odcinku Nowy Targ – Szaflary. Dzięki już zrealizowanym pracom, PLK zapewniły w wakacje tysiącom podróżnym sprawniejsze i wygodniejsze podróże na Podhale.
Efektem wszystkich prac PLK z Krajowego Programu Kolejowego, realizowanych do 2023 r. na trasach do Zakopanego, będzie wyższy standard obsługi na stacjach i przystankach oraz szybsze i sprawniejsze podróże do stolicy Tatr. Podróż z Krakowa do Zakopanego skróci się o ponad godzinę, tj. do ok. 2 godz. 15 minut.
Inwestycje realizowane są w ramach projektu -„Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka Zakopane” za ponad 930 mln zł netto.
Od września na odcinkach Kraków Płaszów – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona oraz Kraków Płaszów – Nowy Targ za pociągi regionalne będą kursować autobusy. Od 2 września pociągi EIC Tatry jako EIC Kościuszko, IC Witkacy, TLK Karpaty, TLK Wit Stwosz pojadą w skróconej relacji z i do Krakowa.
Źródło: PKP PLK, oprac. r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas