W piątek otwarcie odcinka S7 z Lubnia do Naprawy - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Jabłonka
Clear
Wiatr: 10.512 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
Wiatr: 12.204 km/h Wilgotność: 95 %
Clear
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 49 %
Clear
Wiatr: 8.928 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
Wiatr: 9.936 km/h Wilgotność: 54 %
Clear
Wiatr: 9.756 km/h Wilgotność: 50 %
Jakość powietrza
6 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
19.12.2019, 14:30 | czytano: 11754

W piątek otwarcie odcinka S7 z Lubnia do Naprawy

20 grudnia o godz. 9.00 rano ruch samochodowy na odcinku Lubień - Naprawa zostanie przeniesiony ze starej zakopianki na nowo wybudowaną drogę ekspresową S7. W Naprawie kierowcy z powrotem zjadą na starą drogę, żeby ominąć tunel, a w Skomielnej Białej wrócą na S7.

Na razie ruch odbywał się będzie tylko lewą jezdnią. Podobnie było na początku na odcinku Skomielna Biała - Chabówka. Jednocześnie, jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie, zamknięta zostanie stara zakopianka w Lubniu. W miejscu dotychczasowego zjazdu z dwupasmówki rozpocznie się budowa muru oporowego, na którym łączyć się będzie istniejąca droga ekspresowa z prawą jezdnią budowanej S7. Nieco dalej na prawej jezdni trwa budowa estakady, którą wstrzymało osuwisko.

GDDKiA informuje, że na odcinku Lubień - Naprawa jeździmy lewą jezdnią, po jednym pasie, z ograniczeniem prędkości do 70 km/h i zakazem wyprzedzania.

Jadąc od Krakowa, w miejscu, gdzie kończy się droga ekspresowa S7 na odcinku Myślenice – Lubień kierowcy nie będą zjeżdżać w dół do DK7 jak do tej pory. Ten zjazd zostanie zamknięty. Pojadą na wprost do lewej jezdni budowanej S7 na odcinku Lubień –Naprawa. Na całym tym odcinku o długości 7,6 km ruch odbywa się tylko po jednej jezdni, w dwóch kierunkach. Obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 70 km/godz. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 tzw. starej zakopianki i omijamy budowę tunelu.

Jadąc od strony Podhala i Zakopanego w Naprawie, z DK7 kierowcy zjeżdżają w lewo na drogę powiatową. Ten kierunek ruchu będzie miał pierwszeństwo przejazdu. Po przejechaniu ok. 500 m jest wjazd na jedną jezdnię budowanej S7, gdzie ruch odbywa się w dwóch kierunkach, z ograniczeniem prędkości do 70 km/godz. i zakazem wyprzedzania. Jeżeli ktoś się pomyli i w Naprawie nie skręci na drogę powiatową tylko pojedzie dalej DK7 nie musi nawracać. Dojedzie do Lubnia, gdzie znaki skierują go na drogę przez miejscowość Lubień do węzła na S7.

Pozostaje możliwość jazdy DK7. Aby się na nią dostać od strony Krakowa trzeba zjechać na węźle Lubień S7 i przejechać przez środek wsi Lubień, po czym wjechać na DK7 w okolicy budowy S7.



Osuwisko pokrzyżowało plany.

W sierpniu 2017 r. po wykonaniu pali pod podpory na prawej jezdni najdłuższej na tym odcinku estakady, o dł. 573 m w Lubniu, osunęły się masy gruntu ze zbocza góry Zembalowej w kierunku prowadzonych prac. Ze względów bezpieczeństwa robotników ewakuowano i prace wstrzymano. Wcześniej, ani na etapie projektowania, ani przed rozpoczęciem robót badania geologiczne nie wykazały ruchów mas ziemnych ani powierzchni poślizgowych. Zakupiono od właścicieli działki, z których ziemia osuwała się na teren budowy. Wykonano ponownie odwierty kontrolne na głębokość ponad 30 m. Grubość warstwy gruntu, która zsunęła się wynosi średnio 5 m. Zainstalowano inklinometry, które miały wskazać czy ruchy osuwiskowe nadal są czy już nie. Dopiero dwa lata później czyli w sierpniu 2019 r. po raz pierwszy nie zaobserwowano na inklinometrach dalszego przesuwu mas ziemnych. W międzyczasie przygotowano projekt zabezpieczenia osuwiska i uzyskano ZRID na realizację tego projektu. Wznowiono prace na estakadzie. W przypadku zaobserwowania ruchów osuwiskowych będą robione dodatkowe zabezpieczenia.

To nie jedyne osuwisko na tym odcinku. Uaktywniły się także w obrębie prowadzonych prac na Miejscach Obsługi Podróżnych w Lubniu i Krzeczowie. Tu także trzeba było dokonywać zmian w projekcie i wykonywać dodatkowe zabezpieczenia.

Budowa S7 Lubień-Rabka Zdrój prowadzona jest w trudnych warunkach geologicznych. Góry zbudowane są z tzw. fliszu karpackiego czyli niejednorodnych skał przemieszanych ze sobą. Na obszarze przebiegu drogi S7 Lubień – Rabka występują łupki, iłołupki, mułowce, gliny i piaskowce. Występują tu uskoki tektoniczne, duża jest zmienność nachylenia warstw geologicznych w stosunku do nachylenia stoków oraz zjawiska osuwiskowe. Na wszystkich obiektach inżynierskich górskiego odcinku S7 są dodatkowo wzmacniane fundamenty, ze względu na możliwość osuwania się warstw gruntu.

Budowa S7 od Lubnia do Rabki Zdroju rozpoczęła się w 2016 r. Umowa na budowę odcinka Lubień – Naprawa podpisana została 29 czerwca 2016 r. z polsko-ukraińskim konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacją ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt budowy wynosi 521 519 095,35 złotych.

Zgodnie z projektem na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S powstają dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich dla każdej jezdni (mosty, wiadukty, estakady) oraz 6 małych obiektów na potoku Krzywańskim. Ok. 24 % drogi przebiega po obiektach, a 49 % w wykopach. Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę 2020 r.

Odcinek I S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km nowej drogi, którą podzielono na trzy części realizacyjne.

II odcinek Naprawa-Skomielna Biała wykonuje firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. W ramach inwestycji o długości ok. 3 km budowany jest dwukomorowy tunel o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Przed portalem północnym powstaje także estakada. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2021 r.

III odcinek Skomielna Biała – Chabówka oraz nowy odcinek drogi krajowej nr 47 klasy GP od Rabki Zdroju do Chabówki wykonywała włoska firma SALINI IMPREGILO S.p.A. z Mediolanu. Został udostępniony do ruchu 28 września 2019 r.

oprac. r/ GDDKiA
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
PiK2614:53, 20 grudnia 2019
Piękna droga.

Tylko, że na całym 6,5 km odcinku z w kierunku N. Targu jest podwójna ciągła i zakaz wyprzedzania ( co chwila przypominany znakami ).
No i 70...

Jechałem ok. 11:30 za ciężarówką pod górę ( cały czas ) 35/h. W porywach 50. A przede mną i za mną kilkadziesiąt aut
Jimbo11:34, 20 grudnia 2019
Proszę zobaczyć jak z pełnym zrozumieniem podchodzi do rocznego poślizgu prac Generalna Dyrekcja. A tak naprawdę końca prac nie widać. Polsko -Ukraiński holding ma tam wielu oddanych przyjaciół. Włosi chyba nie, bo na nich cały czas psy wieszano.
Pijak08:34, 20 grudnia 2019
Tunel powinien mieć taką nazwę-= Tunel Imienia Mnie = kto do niego będzie wjeżdżał pomyśli że jest nazwany jego imieniem to wilk syty i owca cała i święty spokój bez kłótni
Wojtek05:49, 20 grudnia 2019
Pomału.
tęcza22:10, 19 grudnia 2019
@Wojtek
Po jakiego grzyba???
Maly18:11, 19 grudnia 2019
Jakim prawem gmina Lubień?????
Maly17:18, 19 grudnia 2019
Z tego co wiem to gmina Lubień lubi sobie zaszczyty przygarniac!!!!!Tak się nie robi Panie wojcie
Maly17:15, 19 grudnia 2019
Jakim prawem gmina Lubień nadaje nazwę. TO JEST GMINA JORDANÓW!!!
Wojtek17:06, 19 grudnia 2019
Bardzo dziękujemy,popchnijcie odcinek z Chabówki do Nowego Targu.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas