Przypomnijmy, iż w na początku grudnia władzom gminy Rabka-Zdrój udało się wywalczyć przywrócenie przystanków przy zakopiance w Chabówce. Kiedyś mieściły się na wiadukcie. Chętnie korzystali z nich mieszkańcy okolicznych miejscowości, dojeżdżając stąd do pracy w Zakopanem, Krakowie, na studia. Ale gdy powstała trasa S7 przystanki zniknęły, a przy nowej drodze ekspresowej przystanków nie ma. Paradoksalnie, w wyniku powstania trasy S7, mieszkańcy stanęli przed problemem wykluczenia komunikacyjnego.
Skutkiem rozmów w tej sprawie między samorządem Rabki-Zdroju a GDDKiA będzie porozumienie o współpracy przy budowie nowych przystanków. Powstaną ona na wysokości os. Możdżeniówka (podjazd dwupasmówką pod "patelnie"). Tam też ma powstać kładka dla pieszych nad zakopianką, a w przyszłości również zatoki postojowe. Tereny należą do GDDKiA. Porozumienie przenosi na miasto Rabka-Zdrój obowiązek zaprojektowania inwestycji, a na GDDKiA jej realizację.
r/
Skontaktuj się z nami
+48 796 024 024
+48 18 52 11 355redakcja@podhale24.pl
m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
O jakim dogadaniu się z przewoźnikiem mówimy ? przewoźnikowi musi się kurs opłacać a czas konieczny na jakiekolwiek zjeżdżanie po pasażera na Zabornię którego może tam nie być jest dla niego nieopłacalny i stracony. Dodatkowo przystanek bezpośrednio przy trasie daje możliwość zatrzymywania się również innym przewoźnikom kursującym tą trasą. Do Krakowa jeżdżą przecież również liczne przelotowe PKS z całej Polski a także inni prywatni przewoźnicy niż Szwagropol. Zaprojektowany nowy przystanek z kładką bezpośrednio przy trasie jest więc o wiele lepszym rozwiązaniem dla pasażerów z Rabki i okolic.