Śmierdzący problem na Spiszu - podhale24.pl
Niedziela, 22 grudnia
Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
Nowy Targ
Clouds
-1°
Wiatr: 7.884 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
-0°
Wiatr: 8.64 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
-1°
Wiatr: 5.652 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
-1°
Wiatr: 8.748 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
-2°
Wiatr: 11.052 km/h Wilgotność: 78 %
Clouds
-3°
Wiatr: 9.504 km/h Wilgotność: 86 %
Jakość powietrza
100 %
Nowy Targ
94 %
Zakopane
28 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 50 | 100 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 47 | 94 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
11.08.2020, 15:30 | czytano: 11844

Śmierdzący problem na Spiszu

Mieszkańcy Krempach skarżą się na zanieczyszczone krowimi odchodami ulice i ścieżki rowerowe. Chcą od władz gminy reakcji i wyegzekwowania od miejscowych rolników przepisów porządkowych. - Kij ma dwa końce - mówi sołtys wsi Józef Pietraszek i apeluje o wyrozumiałość dla rolników i o zgodę. - Rolnictwo musimy chronić, bo zaginie - podkreśla.

Fot. Robert Miśkowiec
Fot. Robert Miśkowiec
W sprawie zanieczyszczonych dróg skontaktowali się z nami mieszkańcy ul. Tatrzańskiej, a dodatkowo w internecie pojawiła się petycja pod nazwą "Chcemy czystych ulic", pod którą podpisały się już 153 osoby. Czytamy w niej: "Brudne, zanieczyszczone krowimi odpadami ulice to od lat problem z którym się borykamy. Nie pozwólmy aby nadal tak wyglądały nasze drogi, chodniki oraz ścieżki rowerowe. W tym momencie nie da się przejść aby nie ubrudzić obuwia, a co dopiero przejechać samochodem lub rowerem. Każdy obywatel musi sprzątać kupę za swoim psem, a rolnik nie stosuje się do prawa i nie sprząta za swoimi zwierzętami".

Do naszej redakcji przesłane zostały różnie zdjęcia ilustrujące problem.

Fot. Czytelnik

Sołtys Krempach Józef Pietraszek przestrzega przed atakowaniem rolników, ale jak dodaje, sam jest zwolennikiem czystości i porządku, i wielokrotnie apelował do miejscowych gazdów, aby sprzątali po krowach. - Na wsi jest coraz mniej rolników. Młodzi się nie garną, zostali ci, którzy zajmują się tym od dawna. Gdy 11 lat temu zostawałem sołtysem było we wsi ponad 100 rolników, dziś jest może 36-38. Trzeba ich chronić i pomagać ich, a nie krytykować i przeszkadzać w pracy - podkreśla.

Jak dodaje, gdy krowy znikną z pól, pojawią się w nich żmije, a niewykoszone łąki przyniosą problem pożarów traw. - Kij ma dwa końce - mówi Pietraszek. - Apeluję do obu stron o wyrozumiałość i wzajemny szacunek. Rolnicy powinni sprzątać nieczystość z dróg, z drugiej strony, ci mieszkańcy, którzy ich krytykują, nie powinni parkować samochodami na chodnikach i blokować przejazdu i przejścia. Nie róbmy sobie wzajemnie na złość. Żyjmy w zgodzie, bo jeżeli nie będzie zgody na wsi, to nic nie zrobimy - apeluje.

Gmina liczy, że mieszkańcy sami się dogadają. - Problem zanieczyszczenia ulic w miejscowościach Krempachy i Nowa Biała jest urzędowi znany i szeroko dyskutowany na każdym zebraniu wiejskim w tych miejscowościach - mówi Monika Lenart-Kuczyńska z Urzędu Gminy w Nowym Targu. - Mam nadzieję, że we współpracy z sołtysami i radnymi gminnymi tych miejscowości uda się nam zażegnać spór pomiędzy stronami, których dotyczy, a ściślej mówiąc osobami, które posiadają krowy (rolnikami), a mieszkańcami, którzy nie posiadają zwierząt gospodarskich - dodaje.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Jakub22:48, 21 sierpnia 2020
Wy już nie mówcie tylko na Spisoków.... Ja nie chce mówić co się dzieje w Ratułowie, Dzianiszu, Cichem , Starem Bystrym itd.... jeździłem jako kurier i widziałem co się dzieje... to samo. A gmina jak buduje ścieżki rowerowe niech to dokładnie zaplanuje, a jeśli chodzi o brudne samochody czy budy, jaka to filozofia umyć? A od Sołtysa Krempach wara, bo tyle dobrego co on dla wsi zrobił nie zrobił nikt.....
0
zawiedziony14:40, 15 sierpnia 2020
He... he.... he.... koń by się uśmiał z tego wszystkiego!!!!!!!Jak to mówi stare przysłowie jaki pan taki kram.Spisz to ciekawy naród swoją drogom.Ale co to za radni? Co nie zdają sobie sprawy za czym głosują? Takie decyzje będą rodzić takie sytuacje w przyszłości i z tym będą borykać się rolnicy,turyści,gminy,całe społeczeństwo.A wystarczyło by tutaj logiczne myślenie i ścieżki nie były by w takim stanie czyli /ob...../.Z tego wynika że to wszystko jest do bani!!! Planowanie inwestycji w gminach widać leży i kwiczy!!!Też to wszystko trzyma się głównie/kupy/.
0
ntnt14:36, 13 sierpnia 2020
a czym bedzie śpis bez odchodow na drodze ?? to juz nie bedzie to samo :((
0
Gość21:24, 12 sierpnia 2020
Wypraszam sobie. Tolerowalam krowy na drogach i nawet ich g... do czasu aż jedna z nich nie skoczyla mi na auto, STOJĄCE NA CHODNIKU, bo przecież się trzeba usuwać, na dodatek zostalam zjechana że powinnam stać przed autem i odganiac sobie krowy od auta... Tak jest jak jedna osoba prowadzi 10 krów. Wstyd mi że tak nasza więc wygląda, super rozwiązanie sprawy. Nie, nie dojdziemy do porozumienia, majtki na zady i po problemie. "Jak komus sie noe podoba to do miasta" ?????? Mhm
0
miasto czy wieś jeden pies20:06, 12 sierpnia 2020
Skala obecnych "problemów" świadczy najlepiej o dobrobycie, w jakim żyjemy. Ludziom się już trochę w głowach zaczyna przewracać moim zdaniem. "Problemy" nagle wyrastają z niczego, bo większych brak.
0
Prawda?18:36, 12 sierpnia 2020
Ale piękna tapeta na tej ścieżce rowerowej to fakt,ale chodnik czysty.Wieś ma jednak swój urok i z tym trzeba się pogodzić.Budowa ścieżek ma sens wtedy jak jest usytuowana w odpowiednim i przemyślanym miejscu nie powinno się budować gdzie popadnie!!!A tak taka inwestycja jak czytam wpisy to tylko kłopot tak dla rolnika jak i Gminy.Słuszne pytanie postawił... abc ...gdzie są władze kontrolujące właśnie takie inwestycje? jaaa...... przykładem może być Niedzica tak.... tylko że Niedzica jest blisko zapory mieszkańcy dbają o porządek,bo wiedzą co znaczy czystość i estetyka własnej miejscowości.Na pewno nie jest to zasługą Wójta.
0
Sąsiadka15:20, 12 sierpnia 2020
Pies a krowa to co innego, oczywiście. Tylko jak ktoś na wsi widzi psa to po sąsiadach albo po hycla dzwoni. Niestety jak taki gospodarz idzie za krowami to patrzy w prawo -lewo ,ale nie pod nogi. Nie wypuści samych krów zawsze za nimi udzie albo jedzie czasem nawet 3-4osoby przy dużych stawach, ale nie widzi, że sraja mu pod nogi, no bo nie na swojej posesji (oczywiście tam jest pięknie posprzątane- nawet rzadkie g... ). Ale jak się nie chce wziąść do ręki łopaty i zgarnąć do rowu czy przypilnować żeby nie szły po chodniku, tylko głupio się rozglądać po sąsiadach to później nie dziwne, że drogi tak wyglądają. Naprawdę to nie chodzi o wiezienie taczki czy lanie woda, tylko ogarnięcie żeby można było przejść czy przejechać. Wyobrazcie sobie, że rolników nie ma 100 tylko ok 40, ale krów zostało tyle samo. Musi się opłacać skoro ktoś trzyma 20 krów, a nikt nie trzyna 3 jak 10 lat temu.. Zastanówcie się czy jak wasze dziecko, wnuk wleci do takiego g... to się będziecie cieszyć czy też nie. A może ktoś przejedzie się na rowerze bez błotników po ścieżce po 18 to wtedy może przestanie głaskać sołtysa i na kolejna kadencję będzie ktoś inny. Nie dobrze mi się robi jak pisza osoby " posprzątać się nie da". Wszystko się da tylko chęci brak...
0
Adam Wołyński12:34, 12 sierpnia 2020
Komentarze hahahahahahahahaha można się uśmiać .
To nie wiecie że to święte krowy ??? co za tępy naród .
0
abc10:14, 12 sierpnia 2020
O rany..... to nawet w Kacwinie s....krowy na te ścieżki rowerowe,i Wójt na to pozwala? Tak to jest jak się robi inwestycje w oparciu o swoje pomysły nie trafione zresztą jak to często bywa w tej Gminie.Kto wymyślił ścieżki rowerowe na nie swoich gruntach?Kto buduje ścieżki na drogach dojazdowych osób prywatnych? Gdzie jest Urząd Marszałkowski że pozwala na takie fanaberie Gminom? Jak widać pytań jest wiele odpowiedzi brak!Niedzica jest miejscowością turystyczną i powinna dbać o porządek bo to leży w ich interesie można by powiedzieć. Wójt jak widać ma wiele innych kłopotów a nie zaf......ścieżki rowerowe których sam był pomysłodawcą między innymi prawdę mówiąc.
0
Biały10:08, 12 sierpnia 2020
A czy szanowni rolnicy nie mogli by np. się ściepnąć i podpisać umowy z firmą myjkową, żeby jeździła codziennie?
0
Rolnik z nowoczesnej Orawy22:22, 11 sierpnia 2020
Monika ma racje ...takie majtki na gumie dla krów można dostać w każdym lepszym sklepie rolniczym w Jablonce .

Zakłada się je murckom na polu jak się je zgania po wypasie i ściąga dopiero w stodole jak już są powiązańe ...
Powiem wam super sprawa
0
Ogrodnik z pasjom21:54, 11 sierpnia 2020
Kupa na kupię

Do mojego warzywniaka przydało by się trochę tego towaru .
0
dajcie spokój rolnikom i ich krowom21:50, 11 sierpnia 2020
Żyjemy w czasach kiedy to we wsi, w której krowy to zwierzę hodowlane często spotykane a jednak znajdują się tacy, którzy krytykują, szukają problemów we wszystkim więc i rolnikom żyć nie dają którzy od dziadów pradziadów uprawiają tę ziemię. Szanowni Panstwo, którym to tak te odchody przeszkadzają, proszę przejsć się rano z gazdą przy wygananiu krów i wieczorem podczas ich przyprowadzania, nieraz kilkanastu sztuk bydła i proszę spróbować posprzątać za nimi (przecież to są tylko odchody i kilka godzin słońca, czy deszcz sprawiają że większosć znika). Zgadzam sie z przedmówcami oraz sołtysem, którzy stoją po stronie rolników. Często korzystam z tamtejszych ścieżek rowerowych i nigdy nie przeszkadzały mi krówie odchody, a nawet nie wyobrażam sobie by pokonując te piękne ścieżki nie mijać pasących się krów. To przecież nie kto inny jak rolnicy udostępnili swoje pola pod ścieżki. Żyjemy w czasach konsumpcjonizmu gdzie łatwo dostać wszystkie produkty na pólkach sklepowych - ale nie gdzie indziej jak na polskiej wsi powstają ekologczne produkty. Dajcie spokój z krowimi odchodami i szukaniem poblemów tam gdziei ch nie ma, zachowajmy zdrowy rozsądek - TO JEST WIEŚ, a nie dzielnica willowa na peryferiach !
0
Krówka21:37, 11 sierpnia 2020
Kto wymyślił ścieżki rowerowe na wiejskich drogach, to niech sprząta za bydełkiem. Krówki nie są niczemu winne. No, rolnik może napisać petycję do UE o dotacje na ekologiczne woreczki na odchody bydła i to takie woreczki, które krówka będzie nosić pod ogonem.
0
Monika bez stanika21:32, 11 sierpnia 2020
W Jablonce odkąd krowy chodzą w pampersach problem się skończył .
0
GrYn21:28, 11 sierpnia 2020
Mnie kiedyś wywinęlo na krowim placku jak jecholoem na roweru , cały umarasony dojechałem do Kacwina
0
Czarna21:23, 11 sierpnia 2020
Jak dobrze zapłacą to mogę to wszystko sprzątać za krowami i psami i gęsiami wszystkie odchody zabierem do mojego ogródka w Łopusznej .
0
Kupka21:15, 11 sierpnia 2020
Haha! Ale tłamszą tzw. Miastowi swoje korzenie. Ciekawe kto ich wykarmił i odchował na pięknych malowanych Panów .
0
Popieram krowy21:03, 11 sierpnia 2020
Tam powinny jeździć wycieczki z całej Polski.
0
Stąd20:17, 11 sierpnia 2020
Krempachy i Nowa Biała to jedne z nielicznych już w naszym regionie PRAWDZIWYCH wsi i tym są cenniejsze, że inne miejscowości, które niby są wsiami, to tak naprawdę ni wiejskie ni podmiejskie tereny - zabetonowane budynkami niepasującymi do regionu, wybrukowane kostką betonową i obsadzone tujami. A wieś to naturalne środowisko dla rolników - oby ich nie zabrakło, roślin, nie tylko ozdobnych, ale przede wszystkim dających żywność i zwierząt, które skoro jedzą, to i muszą wydalać. Niektórzy twierdzą, że krowie i kurze odchody są problemem, ale chyba te osoby pamiętają, że mleko nie powstaje w kartonie, a jajka w tekturowych pudełkach. Od urodzenia mieszkam na wsi, nigdy nie przyszłoby mi do głowy mieć pretensje o to, co naturalne i dzięki czemu można wciąż żyć choć trochę prawdziwie i w zgodzie z rytmem natury.
0
mb19:55, 11 sierpnia 2020
1) Ścieżki rowerowe (przynajmniej w części) zrobiono na drogach, które służyły rolnikom, by dojechać do pól, więc jest rzeczą normalną, że po tych drogach rolnicy gnali i gnają dalej krowy, zwożą siano, zboże itd. Pretensje może należy kierować do włodarzy gminy, którzy tak ochoczo pobudowali ścieżki na drogach dojazdowych do pól lub poszerzając drogę o tzw."urbarskie".
2) Zabudowa wsi spiskich nie pozwala na inne prowadzenie krów do obory, jak po głównych drogach tych miejscowości a zdarza się, że krowa swoją potrzebę załatwić musi. Proponuję, by wszyscy oburzeni zamiast pisać petycje, zbierać podpisy, przeszli się tak z tydzień (rano i wieczór) z gospodarzem, który ma 15 krów i pomogli mu posprzątać te rzadkie kupy...Może wtedy zrozumiecie, że co innego jest posprzątać po psie (notabene nigdy nie widziałam w żadnej z wymienionych wsi kogokolwiek sprzątającego po psie), a co innego po 7, 15 krowach.
Może też choć na chwilę wejdziecie w skórę rolnika i poczujecie jego stres związany z przeganianiem krów po coraz ruchliwszych drogach.
3) Mówi się, że nie ma nic gorszego niż z " dziada pon" i to widać doskonale po tych wszystkich, którzy jeszcze nie tak dawno sami mieli krowy i ich krowy też s***, ale dziś przeszkadzają im kupy krów sąsiadów...
0
KK19:26, 11 sierpnia 2020
Tak mnie trochę dziwi, że tak bardzo krytykuje się rolników. Zauważcie, że to nie drogi dla rolników powstały na ścieżkach rowerowych, ale to ścieżki na drogach prowadzących do pól. Ciekawa jestem, czy faktycznie na wsi, ktoś sprząta po swoim psie, bo jakoś nikogo z woreczkiem nie widziałam. Skoro to taki problem, to chyba najlepszym sposobem będzie zarezerwowanie miejsca w budżecie wiejskim lub gminnym na sprzątanie ulic, tak samo jak jest to dla odśnieżania w zimie. Na pewno są maszyny, choćby za traktor, które by sobie z tym "problemem" poradziły????
0
sąsiad gazdy19:09, 11 sierpnia 2020
Zgadza się że Krempachy to wieś, ale czy wieś nie może być czysta? Nie żyjemy w średniowieczu i nie musimy chodzić i jeździć po zasranych drogach. Skoro właściciel sprząta po krowach swoje obejście i drogę przed swoją posesją to powinien to zrobić także w każdym innym miejscu. Jeżeli nie posprząta, to zróbcie to sami i wywalcie mu to przed jego domem!!!
0
PiterQ18:49, 11 sierpnia 2020
Od dziesiątków lat zjawisko takie istnieje i nie rozumiem dlaczego nagle istnieć by miało przestać. Po Indiach chodzą święte krowy i trzeba to szanować, a w Krempachach, gdzie może nie są aż święte, ale po prostu są, to co? Nie podobają się krowie placki, omijać Krempachy. Miejscowi na pewno umrą z tęsknoty za rowerzystami.
0
górol18:34, 11 sierpnia 2020
a niech zaginie .Tu jest turystyka .Powinien być zakaz w miejscowościach turystycznych
0
Gazda17:59, 11 sierpnia 2020
Tak było i tak ma być a komu się nie podoba to szczota i wio ---------
0
POlak17:58, 11 sierpnia 2020
Kochani wójtowie, sołtysi, rolnicy !!! kodeks wykroczeń: art. 91. mówi, że "kto zanieczyszcza drogę publiczną lub na tej drodze pozostawia pojazd lub inny przedmiot albo zwierzę w okolicznościach, w których może to spowodować niebezpieczeństwo lub stanowić utrudnienie w ruchu drogowym, podlega karze grzywny do 1,5 tys. zł albo karze nagany". Art. 145. mówi zaś, że :kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla publiczności, a w szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub zieleniec, podlega karze grzywny do 500 zł albo karze nagany".
0
POlak17:55, 11 sierpnia 2020
Prawo jest jasne w tej sytuacji. A tłumaczenie sołtysa jest dziecinne. Każdy gospodarz musi sprzątać po swoich krowach. Jak macie z tym problem to trzymajcie krowy w stodołach. Na własnych obejściach możecie mieć gówien po kolana i nikomu nie będzie to przeszkadzać. Drogi są dla wszystkich użytkowników i ich budowa jest finansowana z naszych pieniędzy. To że krowa zrobi na drogę to normalne, ale właściciel musi po niej posprzątać. Kiedy "rolnicy starej daty" to zrozumieją???
0
Spisok17:33, 11 sierpnia 2020
Ale jaja wszyscy płacą krus a krowy im przeszkadzają
0
jaaa17:21, 11 sierpnia 2020
w Niedzicy rolnicy muszą sprzątać po swoich krowach bo inaczej mandat i to działa
0
Gazda17:14, 11 sierpnia 2020
Sołtys powinien zadbać o utrzymanie czystości. Najlepiej gnojówkę jeszcze niech wylewają na drogę to będzie Ok? Ostatnio rolnikowi to wszystko wolno a człowiek bez gospodarstwa ma to wszystko znosić!
0
88817:05, 11 sierpnia 2020
To nie problym,to konserwacja.Odkąd mom auto to tam na jesień jezdzym konserwacje podwozia robić i jest ok.
0
Totalny syf i smród we wsi17:00, 11 sierpnia 2020
w Gronkowie jest to samo , wszędzie odchody krowskie,że nie ma możliwości spokojnego chodzenia po drodze.wszedzie Kupska, to świadczy o kulturze wsi .
0
ss16:55, 11 sierpnia 2020
Najgorzej to jest tak jak się z dziada zrobi pan.
0
Maks16:42, 11 sierpnia 2020
W Łopusznej Pan Julek i inni rolnicy jakoś potrafią za sobą posprzątać.
0
DD16:24, 11 sierpnia 2020
O jaka szybka zmiana z dochodów na odchody brawo
0
DD16:17, 11 sierpnia 2020
Krowimi dochodami ha ha
0
a czyje te krowy ???16:12, 11 sierpnia 2020
To są spisoki! Sami na siebie się skarżą? a czyje te krowy? kosmici je do Krępach prowadzili?
0
Stara baba co zymbów ni ma16:08, 11 sierpnia 2020
Panie sołtysie! Nie zamiataj ogonem, bo w twoim gospodarstwie, jakim jest twoja wieś, to albo jesteś sołtysem, albo nie. Na dwóch stołkach siedzieć, to znaczy gadać i nic nie robić. Brać sołtysowe ci pasuje, więc strzyżesz i golisz równocześnie. Nie tylko w Krempachach ludzie krowy mają i nikt nie straszy, że rzuci hodowlę, a tu jeszcze sołtys gada, że porządek lubi, a takiej obsranej wsi ze świecą szukać...
0
Polak16:07, 11 sierpnia 2020
Ja mam propozycje dla mieszkancow wsi krempachy nie dotyczy rolnikow zlikwidować drogi i sciezki rowerowe i po problemie wies to wies itam jest miejsce dla zwierzat a komu to zawadza to niech se kupi dzialke na marsie tam bedzie miał spokój
0
Stanley Staywsiok16:04, 11 sierpnia 2020
Jeżeli młodzi mogą się utrzymać na dużo lepszym poziomie finansowym w innej pracy to dlaczego mieliby wybierać rolnictwo? W naszym regionie jest to generalnie mało opłacalne więc jest to naturalna konsekwencja, na tym polega rozwój. Żmije oraz zagrożenie pożarowe to z kolei sensowne argumenty (szczególnie ten drugi w przypadku spiskich wsi). Warto więc zadać już teraz pytanie: ile kosztowałoby profilaktyczne koszenie odłogów trzy razy w roku kiedy rolnictwa już nie będzie?
0
lion15:59, 11 sierpnia 2020
w kacwinie to samo jaki sołtys tacy gospodzrze ot spisoki
0
bialcon15:58, 11 sierpnia 2020
PODCZAS pandemi oazało sie kto jest najbiedniejszy rolnicy !!!!!!dotacje na pola ,krowy ,owce ,maszyny ,ciagniki ,skupy jagniat,zero ZUS zero podatków aci co napisz ze płaci to im odpowiem mam 15 ha to jest koszt 350zł roczni+-, agdzie rezta ktora płaci zus a nie krus co kwartał gdzie przedsiebiorca który placi metraze podatki itp.gospodzra ma sprzatac a nawet myc za swoim bizneeesem to najwieksi biznesmeni podhala spisza i orawy popatrzcie czym jezdza kogo stac na taki ciagnik auto maszyny pyatm kogo tych co pola dostaja od sasiada za darmo i jeszcze narzeka ze własciciel pola sie skarży ze chce za dzierzawe a rolbiznesmeni powinni płacic skonczy sie wam to powoli
0
master15:52, 11 sierpnia 2020
Tłumaczenia sołtysa są śmieszne. Ja krytykuję niesprzątających po swoich zwierzętach, a nie parkuję samochodem na chodnikach i nie blokuję przejazdu i przejścia. Więc o co chodzi?! I rolnicy powinni sprzątać i ci parkować uczciwie. Proste. Na tym panie sołtysie polega zgoda.
0
rekin-r15:43, 11 sierpnia 2020
Krępachy to wieś, a na wsi prowadzi się prace rolne i hoduje zwierzęta. Prace rolne oznaczają poruszanie się maszyn rolniczych, a wypas bydła oznacza, że krowy zostawiają placki. Jak komuś nie pasi, to do Miasta lub innego miasta
0
Mnich15:40, 11 sierpnia 2020
Lepiej się jedzie rowerem jak są te odchody. Przerzutki lepiej się zmieniają jakoś szybciej.
0
Czytelnik15:39, 11 sierpnia 2020
Niech sprzątają za sobą . Rachunek za mycie samochodu to do sołtysa ?
Spisoki to święte krowy?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
22
12.2024
Nie przegap!
31
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas