Prezes Związku Podhalan: "Jesteśmy zaskoczeni reakcją rodziny Tischnerów" - podhale24.pl
Wtorek, 15 października
Imieniny: Jadwigi, Teresy, Zoriana
Rabka Zdrój
Rain
Wiatr: 4.32 km/h Wilgotność: 98 %
Rain
Wiatr: 4.572 km/h Wilgotność: 98 %
Clouds
Wiatr: 3.6 km/h Wilgotność: 97 %
Rain
Wiatr: 3.24 km/h Wilgotność: 96 %
Rain
Wiatr: 5.364 km/h Wilgotność: 94 %
Rain
Wiatr: 5.4 km/h Wilgotność: 98 %
17.11.2020, 12:05 | czytano: 11003

Prezes Związku Podhalan: "Jesteśmy zaskoczeni reakcją rodziny Tischnerów"

Prezes Zarządu Głównego Związku Podhalan Julian Kowalczyk odniósł się do listu rodziny Tischnerów, która odcina się od organizowanych w Łopusznej XII Rekolekcji Podhalańskich i nawołuje, by nie łączyć ich z nazwiskiem księdza profesora Józefa Tischnera. - Nie było niczyim zamiarem wywołanie negatywnych odczuć - zapewnia.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
O sprawie pisaliśmy a artykule pt. "Afera z Rekolekcjami Góralskimi w Łopusznej. Rodzina Tischnerów odcina się i nawołuje, by nie łączyć z rekolekcjami nazwiska ks. Józefa Tischnera"

W odpowiedzi prezes ZP opublikował i przekazał mediom oświadczenie o treści:

"Szanowni Państwo,

Jesteśmy zaskoczeni reakcją rodziny Tischnerów na organizowane w tym roku rekolekcje ZP w Łopusznej. Rekolekcje Związku Podhalan odbywają się już po raz 12 i tradycyjnie jest to listopad. Termin tegorocznych rekolekcji został zaplanowany już na ubiegłorocznych rekolekcjach w Łącku i podobnie jak przy innych rekolekcjach ZP szczegółowy termin został podany z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.

Gospodarzem rekolekcji jest każdorazowo inny Odział ZP, który przy wsparciu Zarządu Głównego Związku Podhalan odpowiada za sprawne zorganizowanie rekolekcji. W przeszłości były to m.in. Szczyrk, Szaflary, Ochotnica ...

Organizacji tegorocznych rekolekcji podjął się Oddział ZP w Łopusznej, aby uczcić 20-lecie śmierci pierwszego kapelana Zarządu Głównego Związku Podhalan – ks. Józefa Tischnera, który poprzez miejsce zamieszkania i działalność mocno związał się z tą podhalańską miejscowością i gdzie zresztą spoczął na miejscowym cmentarzu. Było dla nas oczywistym, że miejscem rekolekcji w 2020r. może być rodzinna miejscowość kapelana ZP.

Tradycyjnie, tematyka rekolekcji spoczywa na barkach kapelanów ZP, a w szczególności ks. Jana Gacka, zaś skład prelegentów pozostaje od lat podobny. Zawsze staramy się, aby podczas rekolekcji był z nami przedstawiciel hierarchii kościoła. Jest to dla nas tym cenniejsze, że w programie i statucie ZP mamy od 100 lat wartości mocno osadzone w wierze i nauce Kościoła.

Chcielibyśmy podkreślić, że nie było niczyim zamiarem wywołanie negatywnych odczuć, ale niezrozumiałym dla nas by było, aby w programie rekolekcji organizowanych w rodzinnej miejscowości kapelana ZP pominąć zupełnym milczeniem osobę ks. J. Tischnera.

Ubolewamy także, że dobór nazwisk i treści budzi takie kontrowersje. Możemy się zastanowić przy organizacji kolejnych rekolekcji, czy zerwać z tradycją stałych moderatorów i prelegentów.

Z góralskim pozdrowieniem
Julian Kowalczyk, prezes Zarządu Głównego ZP w Polsce
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Besala09:34, 20 listopada 2020
Fenomenem długiej istnienia Związku Podhalan jest uśmiechanie się do każdej władzy. Nie dziwię się więc reakcji rodziny Księdza Profesora, którego nauczanie i życiowa postawa były dalekie od serwilizmu. W działalności ZP nie widzę ani cienia wartości, z którymi kojarzę Myśliciela z Łopusznej.
0
Rufio10:42, 18 listopada 2020
Berek, nie kłam. Dziwisz nie prowadził rekolekcji dla posłów PO. Prelegentów było dwóch innych. Dziwisz się nie nadaje bo nie ma nic do powiedzenia. Jak mu ktoś kazania nie napisze to nie wie co mówić. A tu jednak był potrzebny wyższy poziom. Na koniec było tylko kurtuazyjne spotkanie, bo jakby nie było, to Dziwisz był głównym szefem, czyli arcybiskupem. To wszystko można łatwo sprawdzić, więc nie kłam. Poza tym, w 2006 roku - 14 lat temu, wiedza o ciemnych sprawach w polskim kościele była zupełnie inna. Dzisiaj kościoła nie ma sensu dzielić na krakowski i toruński. W 2006 roku to Dziwisz krytykował Radio Maryja mówiąc że zagraża jedności kościoła w Polsce i trzeba zmienić zarząd RM i TV Trwam. A dzisiaj sam jest po stronie Rydzyka. Podział idzie gdzie indziej.
Jak się to ma do pląsów całego rządu PIS na uroczystościach RM, do przemówień ministrów z ambon, do przekazywania dotacji i zmian prawa popd interes kościoła.
Ale jakie to ma znaczenie skoro za kilka lat nie będzie czego dzielić, bo już nikogo nie będzie obchodziło co sobie myśli i na co się dzieli ta pozostała garstka.
Między innymi dzięki takim berkom, Młody Kościół, normal, Pinki, wierzący, wektor, kasandra i podobnie myślący. Zostaniecie sobie w swoim wymarzonym kościele, sami w pustym bo nikt więcej tam nie zajrzy widząc jak wygląda wasza wersja ewangelii.
Nie wierzycie - to zobaczcie jak wyglądał 30 lat temu kościół w Belgii - pełne kościoły, uczelnie, gazety, media, szacunek dla księży - a dzisiaj trzeba kościoły zamieniać na nocne kluby, a na widok księdza w sutannie dziwią się co z przebieraniec idzie. Szybko poszło. A u nas jeszcze szybciej pójdzie. Wystarczy posłuchać co nastolatkowie mówią o kościele. Niedawno widziałem (tu, na Podhalu) jak dwóch księży musiało pilnować drzwi do kościoła aby młodzi nie uciekli ze mszy przed bierzmowaniem zaraz po sprawdzeniu obecności. Co za kuriozum - kontrola obecności na bierzmowaniu, pilnowanie aby ci co mają być bierzmowali nie zwiali... i to ma być przyszłość kościoła. Dlaczego tak ? bo młodzi widzą kto jest w tym kościele, co mówią, co piszą ci co mają się za wierzących i tworzących prawdziwy kościół. Ciężko pracujecie na to aby przegonić ludzi z kościoła.
0
takitam.10:40, 18 listopada 2020
no coz, sa organizacje, z ktorymi ja osobiscie tez nie zyczyl bym sobie, by moje nazwisko w jakikolwiek sposob wykorzystywaly...
0
spisok09:38, 18 listopada 2020
To było do przewidzenia, że jak Julek obejmie prezesowanie to skłóci Górali tak jak próbował skłócić Spiszaków ze Słowakami zakładając Związek Polskiego Spisza i pisząc rożne brednie w swoim kwartalniku ,,Na Spiszu,,na temat ludności zamieszkującej te tereny. /.../ Brawo rodzina ks. Tischnera nie pozwólcie takim ludziom szargać dobrego imienia Waszego Brata i Stryja.
0
spec08:45, 18 listopada 2020
do normal - pisze się rzuci a nie żuci
0
Jasiek08:44, 18 listopada 2020
Można się zgodzić z opiniami,że przełożeni Kościoła mają wiele za uszami,ale cytując kogoś mądrego:" kto wyszedł z Kościoła z powodu księdza,nigdy w nim nie był dla Jezusa Chrystusa".
0
antyświatło08:19, 18 listopada 2020
Do Pinki
Najwidoczniej to że księża nie wypowiadają się na tematy polityczne świadczy o nich lepiej jak o Tobie. Ja też chodzę do kościoła i cieszę się że nie poruszają tematów politycznych. Prawda jest taka że lewaki co do kościoła nie chodzą najwięcej mają do powiedzenia w tym temacie.
0
karaluch08:17, 18 listopada 2020
Najpierw Dziwisz rozporządza zmarłym JPII a teraz rodzina będzie się wypowiadać za zmarłego. Czy w testamencie ustanowił ich prawnymi osobami rozporządzającymi jego osobą? No chyba nie.
0
jaga206:54, 18 listopada 2020
@ad. Raczej byl powściągliwy , nawet wsród ludzi uczucia do Kurasia są kłopotliwe
0
Wektor23:40, 17 listopada 2020
Do Kaj.

Bez Ladu a Skladu. Była kiedyś taka Czeska kapela punkowa:).
Może kto inny odpowie ci na twoje pytania, bo ja nie mam siły. Sorry Winnetou.

:D.
0
Ewka23:27, 17 listopada 2020
Do Pinki
W skrocie: bzdury! Po chlopsku:To co było a nie jest... Tłumaczenie, że chodzisz do kościoła nie czyni cię aniołem i mędrcem . To, że ktoś nie chodzi, to ty tak zakładasz, nie czyni go diabłem ani głupcem. Tyle i aż tyle.
0
Ewka23:18, 17 listopada 2020
Świetnie napisane @Kaj i @Marzycielka ??????
0
.22:57, 17 listopada 2020
Chciałem jako Góral przeprosić, rodzinę księdza profesora Tischnera, że umieszczono imię i nazwisko w różnych miejscach naszego życia publicznego czy to jak w Łopusznej przy okazji rekolekcji czy patrona szkoły czy nazwy ulicy, etc. Jest to wyraz poszanowania i wyróżnienia, ale jeśli spadkobierca sobie nie życzy takiej formy uznania, to trzeba uszanować jego wole. Ludzie o różnych poglądach przebywają w tych miejscach i należy zrozumieć obawę i niepokój rodziny a jeszcze do tego mogą być tam Ślebodni...
0
orli22:55, 17 listopada 2020
Politycy na górze dzielą Polaków, czyżby ta zaraza zeszła już na Podhale? Bójmy się o Polskę!
0
normal22:36, 17 listopada 2020
Nie sądźcie a nie będziecie sadzeni a kto jest bez winy niech pierwszy żuci kamieniem.
A KOŚCIÓŁ to nie księżą tylko WIERNI którzy go twarzą
0
Kaj21:31, 17 listopada 2020
@Wektor
Kler, to nie jest film dokumentalny, zresztą przecież ten film przedstawia także pozytywne postacie księży. Niewątpliwie film obnaża pewne tabu i przydaje klerowi cechy ludzkie, ale jak wspomniałeś, księża to tylko ludzie. Czy takie skutki Kleru to zło? Nie, ponieważ najgorsza prawda jest o niebo lepsza, niż życie w zakłamaniu. Piszesz, że księża powinni dążyć do świętości. Iluż to świętych nam przybyło spośród rzesz księży w ostatnim półwieczu? Jeden - JPII. Trochę słabo? Czynisz jakieś zarzuty ale brak cytatów, dowodów, trudno się odnieść. Trzeba rozumieć, że nigdy nie zaistnieje taka sytuacja, w której każdy jeden Polak będzie myślał tak jak Ty. Trochę tolerancji i wiary w ludzi! Nie masz monopolu na rację. Zastanawiam się co masz na myśli pisząc o wojnie? Planujesz iść z pasem szahida na te protestujące kobiety? Jesteś katolikiem, czy jakimś skrajnym fanatykiem religijnym? Lenin napawa odrazą, ale myśl o rozdziale państwa od kościoła nie jest ani jego, ani nie jest nowa. Zresztą widzę tutaj tylko pozytywy. Wygraliśmy z komuną, w czym udział miał kościół, ale w końcu, to też Polacy, też chyba chcieli wolności, więc skąd taka wielka wobec nich wdzięczność? Ilu z nich, a ilu świeckich było więzionych, albo zginęło podczas walki z komuną? Liczby mówią same za siebie komu naprawdę należą się podziękowania. Zresztą kościół miał historycznie grubo za uszami i miał za co nadrabiać. Socjalizm w Polsce skończył, jako zadłużony bankrut, którego polityczny byt trwał tak długo, jak trwał ZSRR. Umierające ZSRR zwolniło uścisk, a Solidarność zrobiła resztę. Ludzie o umiarkowanych poglądach politycznych, tolerujący inność, nie narzucający innym swoich przekonań, nie zaglądający im do łóżek, dążący do wolności osobistej w ramach istniejącego prawa, to przytłaczająca większość ludzi w społeczeństwach Europy. W Polsce, według radykałów prawackich to przeciwnicy PiS i komuchy, choć z komunizmem NIC ich nie łączy. Na szczęście radykałowie, jak Ty, to zdecydowana mniejszość skazana, jak dinozaury, na wyginięcia. Polacy kochają wolność i Unię Europejską. Nic nie zatrzyma ciążenia Polski ku Europie.
0
Swiatowid21:08, 17 listopada 2020
Historia Rzeczypospolitej pokazuje, że nam Góralom i bogatym biskupom-nigdy nie było po drodze...
0
kasandra20:23, 17 listopada 2020
Kaj: czytelniku GW: próbujesz tak jak komuniści i neokomunista Szechter dzielić w Polsce Kościół? Komuniści dzielili Kościół na tzw. kler i reszta. Szechter dzielił Kościół na toruński i krakowski, ty dzielisz Kościół na "jezusowy" i "pisowski" a lewactwo dzieli teraz Kościół na tischnerowski i pisowski. Kościół jest jeden, przetrwałł 2 tys. lat i nic tego nie zmieni.
0
berek20:10, 17 listopada 2020
Rufio: platfusom nie przeszkadza, że Dziwisz prowadził dla nich słynne rekolekcje? To co, już nie dzielicie Kościoła w Polsce na toruński i krakowski?
0
nara20:05, 17 listopada 2020
Jolka: nie kłam, zapomniałaś o etyce.
0
Kaj20:04, 17 listopada 2020
@Pinki
Zważywszy na Twoje poglądy, kościół który opisuję jest dla Ciebie. Nie dla mnie. Że Ty nie słyszałeś kazania politycznego, ba nawet namawiania do oddawania głosów na wskazanego przez księdza kandydata w wyborach, to nie znaczy, że tak się nie dzieje. Ponadto, powinieneś dostrzec tę subtelną różnicę pomiędzy nauczaniem, obiektywnym przekazem informacji (tak w kościele, jak i w szkole), a indoktrynowaniem wiernych, czy uczniów do jednej, np. Twojej wizji świata. Powtórzę za Reganem: politykę uważa się za drugi najstarszy zawód świata, doszedłem do wniosku że jest bardzo podobny do pierwszego. Jak to się ma do politycznego kazania w kościele? Ksiądz jako obywatel niech o polityce prawi poza kościołem, a w kościele niesie posługę wiernym, bo od tego tam jest! Czyj był kościół? Za mało tutaj miejsca na odpowiedź, ale przewrotnie zapytam: czy to nie papież tego kościoła błogosławił rozbiory Polski? A to nie biskupi tego kościoła zawiśli na Krakowskim Przedmieściu z rozkazu Kościuszki za targowicę i zdradę Polski? To nie ten kościół, który był schronieniem dla tych dzisiejszych celebrytów, był także siedliskiem komunistycznych tajnych współpracowników i donosicieli? Czy to nie ten kościół jest dziś uwikłany w liczne sprawy o pedofilię, o niejasne dysponowanie majątkiem otrzymanym od skarbu państwa, czy to nie kler ma niezasłużone zwolnienia podatkowe i inne przywileje fiskalne? Ja obserwuję nienawiść pewnego księdza do słusznie protestujących kobiet, słyszę słowa bp. Jędraszewskiego o tęczowej zarazie i wiele, wiele więcej i to wszystko przekonuje mnie, że kościół stoi po złej stronie historii. Nie czytam autorów wykazujących się służalczością wobec dowolnej władzy, dlatego nie poczytam autorów wymienionych przez Ciebie. Wolę innych, mających otwarte, raczej niż zaczadzone kadzidłem umysły. Mam nadzieję, że źle zrozumiałem Twoją wypowiedź i nie porównujesz lekcji religii i etyki. Etyka mam wrażenie przydałaby się także wielu księżom. Za to religia po 30 latach jej obecności w szkole poniosła przytłaczającą porażkę. Gdyby nie upór rodziców, to 80% młodzieży nie poszłoby na mszę do kościoła, ani na religię. Kwestia wyboru? Nie ma tu żadnej kwestii. Znam szkoły gdzie rodzicom proponuje się etykę o 16:00, kiedy dziecko kończy lekcje o 13:00. To co ma zrobić? Chodzi na religię. Masz pewność że np. w małej społeczności większość nie idzie na religię na siłę, ze strachu przed wytykaniem palcami? W szkole mojego dziecka, znanej nowotarskiej szkole średniej, ksiądz raczył skomentować obraźliwymi epitetami dzieci i ich rodziców, którzy zrezygnowali z lekcji religii. To jest normalne dla katolika, księdza? Chyba mylą świecką szkołę w świeckim państwie w środku Europy w XXI wieku ze średniowieczną inkwizycją. Masz jakąś wyidealizowaną wizję kościoła, która niestety nie odzwierciedla stanu faktycznego. Jeśli nie jesteś za PiS, jeśli nie darzysz szczerą nienawiścią protestujących kobiet, Gazety Wyborczej, ideologii gender, LGBT, Tuska oraz jeśli nie rozmawiasz z księdzem z pozycji na kolanach, lub nie jesteś darczyńcą, to na wielu parafiach nawet drzwi Ci nie otworzą. Oczywiście Twoje półprawdy i zwykłe manipulacje nie zmieniły mojej opinii o dzisiejszym kościele, a szkoda. Pozdrawiam.
0
czytelnik20:02, 17 listopada 2020
Pinki świetny komentarz 100% popieram najwiecej wypowiadaja sie ci co do kosciola nie chadzaja...rowniez nie pamietam aby kiedykolwiek bylo jakies polityczne kazanie. pozdrawiam
0
bojtar19:42, 17 listopada 2020
darmowa reklama rekolekcji, chyba o to chodziło rodzince.
0
ad19:28, 17 listopada 2020
Brawo Wektor - zgadzam się w 100%
0
Jolka19:10, 17 listopada 2020
Do @ uczyć się
Chodzę do podstawówki tylko że tam uczą tylko religi (katechezy )
Język polski jest na drugim planie
0
Rufio18:58, 17 listopada 2020
Pan prezes nie zauważył jak wiele się zmieniło przez ostatni rok. Rok temu można było zapraszać hierarchę i jeszcze uszło. Ale dzisiaj, gdy wszyscy widzieli co wygaduje Dziwisz, jak nagle zapomina, nie pamięta, pierwsze słyszy , to wstyd byłoby go zaprosić. Jędraszewski niewiele lepszy - siewca nienawiści i podziałów. W ciągu ostatniego roku tyle głupich wypowiedzi, dalekich od ewangelii. A wcześniej wspólpracownik Petza, jego biskup pomocniczy który krył Paetzowe sprawki z molestowaniem kleryków. I to prezesowi nie przeszkadza, nadal go szanuje ? A inni biskupi ? czy to nie Szkodoń został odstawiony na bok ze względu na oskarżenia ? a o Wesołowskim to juz sie zapomniało ? I ciągłe mieszanie się w politykę, jawne popieranie jednej strony i wykluczanie drugiej, wyciąganie ręki po państwowe pieniądze. Rok temu można było inaczej na nich patrzeć, wielu już widziało że daleko im do ideału ale jakoś to znosili. Dzisiaj gdy brudy wybiły nie da się hierarchów traktować jak dawniej. Teraz każdy widzi jacy są. Jeżeli prezes twierdzi, że zawsze ich zapraszali to i teraz będą zapraszać, to chyba nie widzi tego co wszyscy widzieli. Wszystko się zmieniło. Za szybko jak na prezesa ZP ?
Nie dziwie się że rodzina ks. prof. nie chce mieć aby łączono jego nazwisko z takimi ludźmi jak dzisiaj kieruja kościołem.
0
Zasadniczy18:56, 17 listopada 2020
Pinki , piszesz prawde. Z faktami sie nie polemizuje. Tak było i historii nikt nie zmieni. Historie , co niektorzy próbują fałszować. A tylko prawda jest ciekawa.
0
pis=pzpr18:39, 17 listopada 2020
Zwiazek Podhalan nie ma nic wspolnego z Podhalem to pionki pisu,niestety.
0
Piotrek18:30, 17 listopada 2020
@ Marzycielko. Jesteś WIELKA i tyle.
0
góralka17:51, 17 listopada 2020
Górale niech robią rekolekcje podhalańskie i nie muszą Tischnera firmować.Rodzina ma swoje prawa i jak sobie nie życzy to należy uszanować.Ks.Tischner był księdzem jak wielu księży,ale skoro na Podhalu nie było ''przebojowych'' bardziej od niego,to biedni górale zrobili z niego bożka i zawłaszczyli sobie Tischnera jako górala,chociaż nim nie był z dziada pradziada.Nie służy to dobrze ani jego rodzinie ani góralom,niesmak pozostanie już na zawsze.
0
Wektor17:33, 17 listopada 2020
Do wierny, Kaj.

Nie przeczę, że wśród księży trafiają się tzw."czarne owce", ale moim zdaniem jest to margines,
promil pośród całego kleru. Ludzi popełniających przestępstwa znajdziemy wszędzie, wśród
polityków, policjantów, sędziów, informatyków, prokuratorów, biznesmenów, hydraulików, czy
studentów. Czy to jest jednak powód, aby całkowicie demonizować, któryś z tych zawodów, czy
środowisk społecznych? Sam na swojej drodze spotkałem samych porządnych, uduchowionych księży?,
których można stawiać za wzór każdemu człowiekowi-wierzącemu, czy niewierzącemu.

Filmy jak Kler czynią ogromną szkodę społeczną, generalizując wszystkich księży i
przedstawiając ich, jako zdemoralizowanych i zakłamanych ludzi?. Większość księży, taka jednak
nie jest. To fałszywy i zakłamany obraz Kościoła Chrześcijańskiego w Polsce. Tak jak napisałem,
czarne owce w Kościele to margines, a nie norma. Sprawowanie posługi kapłańskiej to jest
ogromny zaszczyt, możliwość bliższej koegzystencji z Bogiem i każdy człowiek, zakładając sutannę,
przyjmując święcenia kapłańskie, powinien dążyć do świętości.

O obłudzie i zakłamaniu lewactwa pisze od zawsze, podobnie jak o nienawiści czerwono-różowych
do Kościoła. Niedawno mieliśmy kolejne tego przykłady. Oto na Uniwersytecie Warszawskim,
nafaszerowanym lewacką profesurą walczącą rzekomo z mową nienawiści, przemawiał szef Liberté
Jażdżewski, a jego antykościelne wystąpienie nagrodzono burzliwymi oklaskami, choć było typową
mową nienawiści. Z kolei inny wyjątkowo zakłamany obłudnik, profesorek Jasio Hartman z
wiadomej loży Synów Przymierza, już otwarcie i bez ogródek wzywa do rozprawy z Kościołem
katolickim, pisząc na portalu postkomunistycznej Polityki:

Nie udawajmy, iż nie widzimy, że wiadoma loża Synów Przymierza wydała Polsce katolickiej
wojnę. Wystarczy na tym samym portalu Polityki, gdzie produkuje się Hartman, poczytać, co
wypisuje inny prominentny przedstawiciel Synów Przymierza, komunista i były członek PZPR
Jan Woleński (Hertrich). On otwarcie pisze o Kościele, nasi okupanci. Hartman i Woleński to
prominentni członkowie i byli wiceprzewodniczący loży, która jest niezwykle aktywnym
uczestnikiem antypolskiej i antychrześcijańskiej lewackiej szatańskiej koalicji, która
wypowiedziała nam wojnę. Problem w tym, że nikt dzisiaj nie ma odwagi, by tak jak w 1938 r.
zdelegalizować tę nacjonalistyczną organizację szkodzącą Polsce.

Potrzebujemy odważnej władzy, ponieważ wojna wchodzi w fazę, w której przejawy nienawiści do
katolików oraz ataki na kapłanów i ludzi wierzących będą się nasilały. Tu już nie wystarczą
płomienne bogoojczyźniane przemówienia wpisane w kampanię wyborczą. Jak jest wojna, to trzeba
walczyć. Hasło rozdziału Kościoła od państwa to tylko pretekst. Przypomnijmy słowa zbrodniarza
Lenina, które świetnie współgrają z twórczością Hartmana, Woleńskiego i im podobnych.
Wprowadzając antykościelne bolszewickie ustawodawstwo, Lenin mówił:

Państwo nie powinno mieć nic wspólnego z religią, stowarzyszenia religijne nie powinny mieć
nic wspólnego z władzą państwową. Nie powinno być żadnych subwencji dla kościoła państwowego,
żadnych subwencji z funduszy państwowych na rzecz stowarzyszeń kościelnych i religijnych.
Całkowity rozdział kościoła od państwa ? oto żądanie, jakie stawia socjalistyczny proletariat
współczesnemu państwu i współczesnemu kościołowi.

Mamy mieć takie państwo, jakiego chciał Lenin???

Walczyliśmy z komuną i wygraliśmy, bo był z nami kościół, solidarność i duchowy przewodnik
papież Jan Paweł II. Kościół zawsze był z patriotyczną częścią społeczeństwa i walczył z
okupantem i CZERWONĄ ZARAZĄ.
Żaden lewak tego nie zmieni ani inny jakiś Lenin, a tym bardziej kolorowy PAJAC.
0
wierzący17:05, 17 listopada 2020
Do "Kaj", "wierny", "Jolka" itp.
Z Waszych wpisów wynika że jesteście już obecnie daleko poza kościołem,
albo nie byliście ochrzczeni. Próbujecie udawać ,że wiecie po co wierzacy przychodzą do Kościoła, czy na rekolekcje.
Jeśli idziesz do kościoła i nie patrzysz na księdza - to po co tam idziesz?
Ksiądz jest pośrednikiem kontaktu wierzącego z Bogiem, i przez jego kapłańskie ręce następuje podczas Mszy św. cud Przeistoczenia.
To jest moja wiara.
A Księża żyją i i postępują tak jak i my, grzeszą tak jak i my - wszyscy w ramach tej samej danej nam demokratycznej wolności. Kojarzycie Kościół z PIS-em, to dobrze kojarzycie - bo PO od przykazań odchodzi popierając aborcję wbrew przykazaniom, konsumując ideologię gender i współpracując owocnie z rzeszą wyzwolonych do wielkich czynów niewiast pod sztandarem pioruna na przyłbicy.
0
M.16:14, 17 listopada 2020
Marzycielko... pięknie napisane. Nic dodać, nic ująć. Pozdrawiam
0
miple16:11, 17 listopada 2020
Sasin - lepszy od Księdza Profesora.
0
bibi16:07, 17 listopada 2020
Ksiądz Tischner to się w grobie przewrca na to co się teraz w kościele w Polsce dzieje a konkretnie wśród księży i hierarchów kościelnych.
0
ad16:06, 17 listopada 2020
Tacy jesteście mądrzy i odpowiednio zorientowali politycznie. Ciekawe jaki jest Wasz stosunek do majora Kurasia. Ks. Tischner na każdej mszy pod Turbaczem zawsze go wspominał i darzył go wielkim szacunkiem.
Ciekawe po czyjej stronie opowiedziałby by się obecnie major Kuraś, zwłaszcza jak wiemy jak kasta sędziowska potraktowała jego syna.
0
uczyć się16:02, 17 listopada 2020
@ Jolka - idź się uczyć i nie obrażaj nikogo. Naucz się pisać poprawnie nazwiska każdego , a jak nie to do podstawówki i od nowa edukacja , bo masz podstawowe braki w słownictwie i w pisowni .
0
pożyjemy , zobaczymy15:58, 17 listopada 2020
Jakby mogło w ZP obejść się bez rozpi**chy na całą Polskę .Zawszktoś rzetelny napuszczony przez górala Janka muzykanta i architekta z Zakopanego , a dalej przez czask pyskalskiego się znajdzie , któremu coś nie będzie się podobać , bo nimo wadzy , bo go wykluczyli światli górale , bo do związku chciał wprowadzić tęczową rewolucję , a tu stop , wara genderowcom od Związku i tak ma być , tak trzymać .A rodzina to także się teraz określiła co ona . Wszyscy wiemy już wszystko .Za bardzo bym sobie nie zawracał nią głowy . Kościół zawsze może ich ekskomunikować .
0
Marzycielka15:52, 17 listopada 2020
Moi Pokochani! Wy z Lewa i z Prawa
Pan Bóg stwarzając człowieka dał mu prawą i lewą rękę. Prawą i lewą nogę. Prawa bez lewej nie pójdzie i na odwrót. Tylko razem mogą kroczyć naprzód do celu. Dobrze rozumiał to ks. prof. Tischner. Dla Niego ważnym był każdy człowiek. Każdemu służył radą, każdemu też służył pomocą. Nie pytał nikogo, jakiego jest wyznania, za czym lub za kim stoi. Dla Niego liczył się człowiek i do każdego wyciągnął swą przyjazną dłoń. Byli też tacy, którzy Go nie rozumieli i wystawiali mu złą opinię. Było Mu wtedy bardzo przykro, ale nigdy nie wygłaszał słów nienawiści, nie okazywał pogardy. Myślę, że wtedy ważne były dla Niego słowa, które Chrystus wypowiedział na krzyżu: :Ojcze, przebacz im..." Czytajmy ks. Profesora i weźmy sobie Jego słowa do serca, a wtedy na pewno zapanuje między nami miłość, zgoda i pokój, co daj Panie Boże.
P.S.
Marzą mi się rekolekcje góralskie nawiązujące do naszej góralskiej tradycji, o których opowiedzieliby żyjący jeszcze "sędziwi" górale. Nasza młodzież dowiedziałaby się o życiu naszych przodków (dziadków, pradziadków). Z pewnością takie osoby byłyby bardziej cenione przez słuchaczy i śmiem twierdzić, że nie wzięliby za to żadnych pieniędzy. A pieniądze, którymi inni chcieliby się podzielić można spożytkować o wiele lepiej np. wspomóc hospicja czy ciężko chore dzieci, których na Podhalu nie brakuje. W pełni popieram rodzinę Tischnerów, którzy stanęli w obronie swego krewnego, dla którego tak ważny był każdy człowiek.
0
Delfin15:40, 17 listopada 2020
Wystarczyło pięć lat żeby tak podzielić społeczeństwo
Nigdy więcej prawicy u władzy
0
a15:29, 17 listopada 2020
Do normal:)

Wiara - kościół - kler = to 3 różne rzeczy. Było by super gdyby razem tworzyły CAŁÓŚĆ dla KAŻDEGO!
0
Don kichot15:22, 17 listopada 2020
Do Wierny
Kościół i plebanie to miejsca gdzie dawno Bóg je opuścił i nie wiem czy kiedy kolwiek tam był
0
Miescon od 169315:19, 17 listopada 2020
no to ześ prezesie zacon kadencje, pódzies na wojne o jednom tiśnerowskom prowde, cy sie bedzies ś nimi lizoł bez wazeliny by sie pote w grobie przewracać?
0
trzeźwo myślący15:11, 17 listopada 2020
Dla mnie coraz częściej zachodzi równość typu dzisiejszy kościół w Polsce = faryzeusze i uczeni w piśmie z czasów Pana Jezusa.
0
takaprawda14:51, 17 listopada 2020
dla potomków Dawida liczy się tylko maniana kto da więcej tego będą czcili?
0
Bliski14:41, 17 listopada 2020
Przy organizacji rekolekcji dobrym doradcą byłby ks. Zarębczan organizator wielu Rekolekcji Podhalańskich. Dlaczego nie korzystać z Jego osiągnięć? Czy został odsunięty ? Kto dobierał wykładowców i układał program? Może Związek nie miał ostatecznego wpływu? Chyba tak było. ,,Ktoś zawinił a cygana powieszono''
0
Pinki14:31, 17 listopada 2020
Do Kaj.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie masz pojęcia jaki jest Kościół. Najczęściej na temat Kościoła wypowiadają się ci którzy do kościoła nie chodzą. Stawiam dolary przeciw guzikom, że ty jesteś jednym z nich. I nie zaprzeczaj. Chodzę na Msze św. w niedzielę i święta i przy innych okazjach i od stanu wojennego nie słyszałem "politycznego" kazania. Nad czym zresztą ubolewam, bo uważam, że księża są takimi samymi obywatelami jak wszyscy i mają prawo wypowiadać się również na tematy polityczne, tak jak mają to prawo różnego rodzaju stowarzyszenia, grupy obywateli i profesorowie Wyższych Szkół Gotowania na Gazie (to St. Michalkiewicz). Ten "zakaz" w stosunku do księży i Kościoła jest pozostałością po czasach komunistycznych, kiedy komuniści bojąc się wpływu Kościoła na ludzi, stworzyli teorię, że nie powinien się on wypowiadać na tematy polityczne.Piszesz o kościele pisowskim. No a jak nie było PiSu, a Kościół trwał przy narodzie, to czyj był Kościół. A gdzie to znajdywali schronienie aktorzy poeci i dzisiejsi celebryci którzy na wyścigi plują dzisiaj na Kościół. Piszesz o fundamentalistach , ideologach i nacjonalistach. A gdzież Ty ich widzisz. Idź w niedzielę pod kościół jak ludzie wychodzą ze Mszy św. i popatrz na nich i posłuchaj o czym mówią. Nie znajdziesz tam fundamentalizmu ani nacjonalizmu. Poczytaj Tekielego, Terlikowskiego (którego nie lubię) czy Pospieszalskiego, a w tedy przestaniesz opowiadać pierdoły z Gazety Wyborczej.
Co się zaś tyczy drenowania budżetu lekcjami religii, to chciałem Ci uzmysłowić, że dla tych którzy nie chcą się uczyć religii, są lekcje etyki, które też nie odbywają się za darmo. A że frekwencja na nich jest bardziej niż uboga, to już jest kwestia wyboru rodziców. Nikt nikogo siłą na religię nie prowadzi.
Pozdrawiam Cię po chrześcijańsku.
Pinki
0
nowotarżanin14:30, 17 listopada 2020
P Kowalczyk to że jest p prezesem nie daje prawa do mieszania szlachetnego człowieka jakim był prof Tischner z goscmi typu Oko ,Jedraszewski bo na pewno nie są autorytetami tylko zawistnymi bojownikami PiSu a napewno już nie klerykami pomimo sprawowanych funkcji pozostaje czytając powyższe komentarze ubolewać nad stanem umysłu ,cóż my górale jesteśmy słabo wyedukowani i nad trzeba siąść i płakać
0
abc14:10, 17 listopada 2020
Nowy prezes i się zaczęło!!!! Osobiście znałem ks. Tischnera i był to przede wszystkim filozof wspaniały człowiek wiele się od tego kapłana nauczyłem i wiele rzeczy zrozumiałem. A żyje na tym świecie 74.lata i coś już w życiu widziałem. Jest mi po prostu przykro, bo to że, był góralem to chyba nie ma żadnych wątpliwości....ff Julek Spisok nie nadaje się na prezesa odpowiem tak..... widziały gały co brały ja wam go nie wybierałem. Niestety nie każdy może być filozofem!!!!!!!!!!!!!
0
morda zdradziecka13:53, 17 listopada 2020
Nie zdziwię się gdy Ksiądz Józef wstanie i przegoni to towarzystwo rekolekcyjne!
0
tvp 1113:46, 17 listopada 2020
No i wychodzi, że ks. Gacek to porażka. Do tzw "młody kościół" - rada, lecz się.
0
Hiseryk13:15, 17 listopada 2020
To smutne ale ja nie jestem zaskoczony. Wszystko się wyjasnia i odsłania po latach.
0
wierny13:04, 17 listopada 2020
do normal - ja chodzę do kościoła, nie patrzę na księży, którzy często żyją i postępują tak jakby nie wierzyli w Pana Boga.
0
Kaj13:01, 17 listopada 2020
@normal- ale może kościół trzeba wyrwać ze szponów radykalnych fundamentalistów, ideologów i nacjonalistów? Chyba jednak większość społeczeństwa chce kościoła Jezusowego a nie PiSowskiego. Wy możecie stworzyć swój odłam narodowego ultracyzmu katolickiego, ale i tak jesteście w mniejszości. Wierny ma rację. Po co nam księża którzy drenują budżet bezskutecznymi lekcjami religii, opowiadają się z ambony za jedna stroną głębokiego sporu politycznego i swoim życiem dowodzą że są hipokrytami głoszącymi religię której w swoim życiu nie stosują. Taki kościół nie ma przyszłości.
0
normal12:50, 17 listopada 2020
do @wierny - nikt ci nie każę chodzić do koscioła i słuchać księży - zostaw kościół dla mnie i dla tych którzy nadal naprawdę wierzą.
0
kjelok12:48, 17 listopada 2020
"Następnym razem się zastanowią" - proszę się rozejść. Śmiechu warte. I do tego chowanie się za księżmi.
0
Stan12:48, 17 listopada 2020
Trzaskowski był w Łopusznej i zrobił swoje.
Niestety Łopuszna to już nie ta miła miejscowość jak za czasów śp. Księdza Tischnera
0
Fałszywa Pandemia12:46, 17 listopada 2020
kolejnych rekolekcji już nie będzie dla kogo organizować
0
ff12:29, 17 listopada 2020
Ksiądz Tishner jaki był, taki był. Rodzina jaka jest, taka jest.
Wypadałoby się zapytać rodziny, jako 'spadkobierców', o jakieś zezwolenie na wykorzystanie nazwiska księdza.
A Julian 'Spisok' nadaje się na prezesa jak pieść do nosa.
0
wierny12:27, 17 listopada 2020
Pan Jezus przyszedł zbawić grzeszników, odnaleźć tę jedną ze stu zagubionych owiec, która pobłądziła. Wchodził w dialog z grzesznikami, rozmawiał i nie potępiał, darował winy i mówił odtąd już nie grzeszcie. A nasz polski kościół, oczywiście są dobre wyjątki, piętnuje, potępia, nakłada ciężary nie do udźwignięcia. Zachowuje się tak jakby dobrze wiedział co ma za uszami, ale trzeba odwrócić uwagę od swojego, często niezbyt chrześcijańskiego, postępowania. Ksiądz kryje księdza, koledzy kryją kolegów, biskup jest panem sam sobie, może zamknąć usta księdzu, który się buntuje widząc niesprawiedliwość. Skrzywdzeni seksualnie nieletni, często dorośli już dziś ludzie, mają w ciszy i pokorze znosić swój ból i modlić się za oprawców. Krewna księdza z Podhala opowiadała parę lat temu jak to jej brat kupuje drogie ciuchy i kosmetyki - no bo przecież jest księdzem...aha jeszcze wypasiona bacówka, suv itd.. A w ostatnią niedzielę był Światowy Dzień Ubogiego ustanowiony przez Papieża Franciszka, ciekawe ile ten ksiądz daje na jałmużnę dla biednych.
0
Piotr Skarga12:24, 17 listopada 2020
Brawo Panie Julianie.
Jak widać, z wartościami katolickimi nie wszystkim jest i było po drodze...
0
ZWIAZKOWIEC12:18, 17 listopada 2020
nareszcie KTOŚ zwrócił uwage działaczom Związku Podhalan ,ze nie stanowią WŁADZY ABSOLUTNEJ , sa marionetkami i wydaje sie im ,ze wszystko wolno NIE TAKI ZWIĄZEK MA BYC !!!!!!!!
0
Młody Kościół12:13, 17 listopada 2020
Panie Prezesie odciąć się od śp. ks. Prof. Tischnera skoro rodzina nie chce. Do tej pory nie przeszkadzało. Tylu górali uczestniczy w tych rekolekcjach i nigdy nikomu nie przeszkadzało. Po prostu rodz. Tichnerów boli prawda "Poznacie prawdę a prawda was wyzwoli". Zło jest krzykliwe. Odetnijcie się od Tischnera i jego przyjaciela Michnika i róbcie to co robicie do tej pory. Górale górą.
0
Jolka12:10, 17 listopada 2020
Związek Podhalan razem z Narodowcami niech robią sobie rekolekcje w Częstochowie z udziałem Jendraszewskiego
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas