Rodzice z Murzasichla i Małego Cichego chcą powrotu dzieci do szkół - podhale24.pl
Czwartek, 26 grudnia
Imieniny: Szczepana, Dionizego,
Zakopane
Clouds
Wiatr: 3.456 km/h Wilgotność: 55 %
Clouds
Wiatr: 2.772 km/h Wilgotność: 82 %
Clouds
Wiatr: 5.292 km/h Wilgotność: 54 %
Clouds
Wiatr: 3.708 km/h Wilgotność: 50 %
Clouds
Wiatr: 4.428 km/h Wilgotność: 53 %
Clouds
Wiatr: 3.708 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
72 %
Nowy Targ
118 %
Zakopane
92 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 36 | 72 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 59 | 118 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 46 | 92 %
03.02.2021, 12:53 | czytano: 6710

Rodzice z Murzasichla i Małego Cichego chcą powrotu dzieci do szkół

Rodzice coraz usilniej dopominają się o przywrócenie nauczenia stacjonarnego w szkołach. W gminie Poronin takie inicjatywy pojawiły się w Murzasichlu i Małem Cichem. Jednak sprawa nie jest prosta.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Rady rodziców z obu tych szkół zwróciły się do wójt gminy Anity Żegleń i Rady Gminy Poronin o przywrócenie zajęć stacjonarnych w szkołach dla uczniów klas IV-VIII. Ewa Majerczyk w imieniu rady rodziców szkoły w Murzasichlu i Maria Strama w imieniu rady w Małem Cichem przekonują, że chodzi o dobro i zdrowie dzieci oraz ich prawidłowy rozwój. Rodzice podają przykłady innych gmin np. Czarny Dunajec i gminy Nowy Targ, gdzie część uczniów starszych klas wróciła do nauki w szkołach. Problemem są także słaby internet, kłopoty ze sprzętem i fakt, że rodzice muszą poświęcać dużo czasu na tłumaczenie dzieciom lekcji i naukę, zaniedbując przy tym obowiązki zawodowe.

- Edukacja zdalna to jest coś, co powoduje szereg problemów, szereg szkód i kłopotów. Proszę mi wierzyć, że rozumiem, jaka to trudności dla rodziców i uczniów - przyznaje wójt Anita Żegleń. - To że część rodziców chce powrotu dzieci do nauczania stacjonarnego, to wyraz troski rodziców i temu się nie dziwię.

Wójt przyznaje, że nauczanie zdalne negatywnie wpływa na rozwój umysłowy i fizyczny dzieci. - Wiem z jakimi problemami borykają się rodzice - przyznaje, ale jak dodaje, gmina nie decyduje o tym, jaka jest forma nauki w szkole. - O tym decyduje tylko dyrektor szkoły - zaznacza.

Jednak jak podkreśla, dyrektor musi wziąć pod uwagę zagrożenie, jakie się z tym wiąże. Przede wszystkim tym wszystkim uczniom, którzy z jakiś powodów nie mogą brać udziału w nauczaniu zdalnym w domu, dyrektor - na indywidualny wniosek rodziców - może zorganizować naukę zdalną na terenie szkoły. - Podkreślam: naukę zdalną, więc nie będą to normalne zajęcia - tłumaczy.

Wójt uważa, że powrót dzieci do szkół, to nie jest dobry pomysł. W ten sposób wzrośnie zagrożenie zakażeniem koronawirusem, szczególnie, że jest część osób, które kwestionuje istnienie pandemii, koronawirusa i nie przestrzegają zasad DDM. - Ale jest też spora liczba osób, która się boi koronawirusa. Ich też musimy uwzględnić - podkreśla. - Ja również wiem o gminach, w których odbywa się nauczanie stacjonarne lub zdalne w szkołach. Ale w większości one łamią prawo.

- Jak tylko będzie można, to będziemy na dużą skalę organizować zajęcia sportowe dla dzieci we wszystkich szkołach w naszej gminie. Deklaruję, że postaramy się tak zorganizować naukę, by na dodatkowych zajęciach wyrównywać braki powstałe w okresie zdalnej edukacji - dodaje Anita Żegleń.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Magas20:55, 9 lutego 2021
Potwierdzam to, co jest niżej napisane. Coraz większa grupa dyrektorów w gminie Nowy Targ kombinuje - dzieci przynoszą do szkoły swoje tablety i telefony komórkowe, żeby udawać naukę online i całe klasy uczą się stacjonarnie. Ciekawe kiedy Kuratorium Oświaty i Sanepid zareagują, wyciągną z tego właściwe konsekwencje i ktoś wreszcie zapłaci karę finansową za notoryczne uchylanie się od obowiązujących przepisów?!
0
Do @szkoda gadać20:14, 5 lutego 2021
Czy osoby, które mają kłopot z przestrzeganiem przepisów, czytaniem ze ze zrozumieniem oraz posłuszeństwem wobec przełożonych powinny pełnić funkcje kierownicze?
0
@szkoda gadać08:35, 5 lutego 2021
Rozporządzenie obowiązuje od 01.02.2021r., ale dyrektorzy tego nie przestrzegają, ponieważ uczniowie klas starszych nadal chodzą do szkoły i mają normalne lekcje stacjonarne z nauczycielem. tak jest w gminie Nowy Targ w Ludźmierzu, w Łopusznej, Waksmundzie.
0
białcon08:33, 5 lutego 2021
W Białce Tatrzańskiej cała szkoła chodzi i nikt nie widzi problemu
0
@Krysia11:11, 4 lutego 2021
Udostępnienie szkoły dla ucznia do pracy zdalnej to nie to samo co lekcje z nauczycielem. Rozporządzenie nie jest trudne, przeczytaj jeszcze raz.
0
@ szkoda gadać10:10, 4 lutego 2021
A ty myślisz, że takie akcje nie wychodzą na jaw, jak wszyscy o nich trąbią? Myślisz, że wszyscy rodzice chcą posłać na siłę dziecko do szkoły. A Sanepid też czyta Podhale 24..
0
Krysia09:46, 4 lutego 2021
Popieram rodziców jak najbardziej- sama jestem matką, gdzie jest notoryczny problem z internetem. Dobrze, że mają odwagą pisać i dyrektorzy szkół organizują naukę zdalną w szkołach. A Pani Wójt powinna ważyć słowa, a nie dopatrywać się łamania prawa u innych, bo rozporządzenie wyraźnie wskazuje podstawę prawną.
0
@ tata09:20, 4 lutego 2021
Za to ty czegoś może się przy okazji nauczysz
0
Jestem za a nawet przeciw.22:59, 3 lutego 2021
Niema szans.Przed nami 3 fala, a po niej już widać następne. W natarciu po czeskiej, brytyjskiej, już widać mutacje virusa południowo afrykańskiego i brazylijskiego. Po za tym w Kongo i Ugandzie oraz w Burkinafaso jest dużo zgonów. Jak mówi premier, wytrzymajcie jeszcze troszkę. Wszyscy musimy być solidarni. Przed następnymi wyborami wrócimy już do normalności.
0
tata22:56, 3 lutego 2021
Do Kowid ty nie masz dzieci. Jak się boisz to idź się zaszczep. Nauczanie przez internet robi z naszych dzieci nieuków.
0
rodzic21:42, 3 lutego 2021
W Waksmundzie klasa 4 uczy się normalnie, nie zdalnie.
0
Agata21:23, 3 lutego 2021
To rząd wprowadza śmieszne i niekonsekwentne rozwiązania. Tyle szumu o szkoły, a przedszkola cały czas działają, Panie opiekunki z wielkim poświęceniem cały czas się dziećmi zajmują, ale to przecież tylko nauczyciele mogą się zarazić Covidem. Od lipca cały czas daję synka do przedszkola i o dziwo choruje jeszcze mniej niż w poprzednim roku. Wieksza na pewno byłaby dla niego szkoda, jakby cały czas siedział w domu. Popieram i rozumiem rodziców dążących, by dzieci wróciły do szkoły!
0
szkoda gadać20:50, 3 lutego 2021
Kowid to ty dzwoniłeś do polsatu i sanepidu?
0
Do matka20:34, 3 lutego 2021
Nie tylko w gminie Nowy Targ, w gminie sąsiedniej też.
0
Do Kowid20:32, 3 lutego 2021
Też mnie to ciekawi, kto wpadł na ten świetny pomysł żeby wszyscy rodzice w szkole oświadczyli tak samo albo podobnie i kto im w to uwierzył, chyba dyrektor.
0
Kowid19:27, 3 lutego 2021
Ciekawe kto na terenie gminy Nowy Targ zorganizował akcje nagminnego składania przez rodziców oświadczeń o braku warunków, internetu etc. Poświadczenie nieprawdy, stwarzanie zagrożenia epidemiologicznego?
0
matka18:53, 3 lutego 2021
W gminie Nowy Targ nadal w niektórych miejscowosciach są lekcje stacjonarne dla klas od IV do VIII.
0
Do Ernix18:38, 3 lutego 2021
Dalej są zajęcia.
0
@ Taka prawda18:37, 3 lutego 2021
Tak? To chyba niektórzy dyrektorzy mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem najnowszego rozporządzenia.. Teraz to już tylko 30 tysięcy kary na opamiętanie..
0
Rodzicielka18:02, 3 lutego 2021
Wszyscy rodzice chcą powrotu dzieci do szkół. Ale przecież mamy pandemię 12 dziś zakażonych. Robią z nas baranów.
0
gorol17:21, 3 lutego 2021
BRAWO RODZICE !!!!!
0
baciok@17:09, 3 lutego 2021
Cytat
,,Problemem są także słaby internet, kłopoty ze sprzętem
Odpowiem
1. Jaki słaby Internet, w tych okolicach śmiga jak holny
2. Kłopoty ze sprzetem
Jakie kłopoty. A gdzie 500+
Od czasów pandemii można było kupić jakiegoś laptopa.
A wynajem podobno nie działa więc argument że rodzice nie mają czasu też nie do przyjecia
0
???16:36, 3 lutego 2021
Do Nauczyciel też człowiek-Jeżeli nauczyciele się tak bardzo boją to dlaczego widuję znaczną większość z nich w kościele , nie wspominając że wielu z nich naucza prywatnie (Lepiej wysłać link a jeśli dziecko nie rozumie niech rodzic się postara). Po za tym Ja muszę pracować tylko jak gdy dzieci mają 11 -13 lat ,mają zostać same w domu (to wbrew prawu). A jak wszystkich nauczycieli wyszczepią przybędzie Angielski lub z RPA i znowu dzieci wyślą domu a nauczycieli na pełnopłatne wakacje .
0
jest pandemia, nie plandemia16:09, 3 lutego 2021
do jakiej szkoly?! dzieci sa najwiekszymi roznosicielami wirusa, rodzice tych dzieci chca, a starsi i zabgrozeni tez chca? czy tez maja mowic, ze nie chca.. przeciez te obostrzenia po cos sa.. a nie ze jedna z druga roszczeniowa mamusia chce sie dzieci z domu pozbyc i nic innego ja nie interesuje..
0
88815:49, 3 lutego 2021
Wami już steruje lewica tata Putin i mama Angela....
0
karaluch15:07, 3 lutego 2021
Jak to jest że dzieci spotykają się na polu przebywają ze sobą niejednokrotnie bez maseczek a do szkoły iść nie mogą. Czy PiS na siłę chce z naszych dzieci zrobić analfabetów aby lepiej się nimi sterowało.
0
Taka prawda14:47, 3 lutego 2021
W gminie Nowy Targ już nie ma stacjonarnych zajęć, dzieci wróciły na zdalne po wniesionej poprawce do zarządzenia.
0
PzPRL14:31, 3 lutego 2021
Pomyśleć;Nasz Rząd chce aby od najmłodszych lat dzieciaki były,ograniczone wiedzą i w wyższych szkołach również.Zmierzmy do zacofania,takimi ludzmi się lepiej kieruje i rządzi.Czy to nie widać i słychać co robią z narodem.Padnie duża część przedsiębiorców,nie stać ich będzie spłacać kredyty,Banki będą zajmować nieruchomości.Naród zacznie z głodu padać.Będziemy wszyscy zależni od państwa.Da nam na chleb czy nie?Takim Krajem upokorzonym iludżmi się łatwiej rzadzi.Czy to nie aby Komuna wraca????
0
brak orientacji??14:30, 3 lutego 2021
a potem na SARS i kaplica... heh nie mogą wytrzymać...
0
Nauczyciel też człowiek14:30, 3 lutego 2021
Roszczeniowość rodziców nigdy nie przestaje mnie zadziwiać. Wiemy że dzieci rzadko chorują, ale covid roznoszą tak samo jak każdy. Czy te panie biorą pod uwagę, że za 2-3 tys. zł nauczyciel może zwyczajnie nie chcieć ryzykować zdrowia i życia swojego oraz swojej rodziny? Tym bardziej że epidemiolodzy zakazali nauki w szkołach no chyba nie bez powodu!!! Szkoły ledwo otworzyły się dla klas 1-3, a już zaczęły się kwarantanny i zachorowania. I takie żądania jeszcze w tym terenie, gdzie pomimo zakazów, obostrzeń, każdy widzi ilu jest przyjezdnych, anty-maseczkowców, anty-covidowców i innych cichych roznosicieli zarazy. Władze zapowiadają szczepienia nauczycieli. Zaczekajcież ten miesiąc-dwa. Jeśli zrealizują plan, to dzieci wrócą do szkół. Ale nie może być tak, żeby w pandemii o losie ludzi decydowało widzi mi się rodziców, którzy z własnymi dziećmi w domu sobie nie radzą. Przypuszczam, że skutek będzie taki, że część nauczycieli zamiast do szkół, pójdzie na zwolnienia lekarskie, żeby nie ryzykować, więc nawet zdalnych zajęć nie będzie i na tyle zda się wasza roszczeniowość.
0
Kowid14:18, 3 lutego 2021
A podobno w niektórych szkołach Gminy Nowy Targ to i uczniowie i nauczyciele uczą w klasach. I nie są to bynajmniej uczniowie klas I-III.. Oj to chyba nieładnie..
0
obserwator14:00, 3 lutego 2021
Władza wie, że głupim narodem łatwiej sterować więc nie chcą powrotu dzieci do szkoły.
0
Smok13:48, 3 lutego 2021
Za takie teksty, że one łamią prawo, kiedy prawa nie łamią powinna być normalnie kara.
0
Ernix13:40, 3 lutego 2021
Minister edukacji 29.01.21 r. zmienił zapisy w rozporządzeniu i wykreślił możliwość przyjmowania dzieci do szkoły na oświadczenia rodziców. Także w Gminie NT nie ma już zajęć dla klas starszych 4-8. To nasz rząd nami manipuluje wprowadzając niezrozumiałe zasady. Wielu rodziców mając dzieci w wieku szkolnym wie dobrze jakie są skutki obecnej sytuacji i jak dzieci się zachowują i uczą na zdalnym. niech rodzice decydują w porozumieniu z dyrektorami o przywróceniu lokalnie nauki w szkole a nie rząd w Warszawie. W czasie dotychczas prowadzonych lekcji nikt nie zachorował.
0
???13:35, 3 lutego 2021
To nauczanie niczym się nie różni od tele porady .
0
Wagarowicz13:28, 3 lutego 2021
A ja chcę gwiazdkę z nieba! Należy mi się!
0
rodzic13:16, 3 lutego 2021
To tak jak w naszej szkole jedna panie nie będzie robiła kartkówek czy jak by je tam nazwać bo jeśli dzieci wrócą do szkoły to się zrobi ileś tam pod rząd kartkówek bo ona nie wierzy uczniom
To ja się pytam czyja to wina ,dzieci czy nasza że dzieci nie chodzą do szkoły na marginesie też pisaliśmy że chcemy aby nasze dzieci poszły ale nie bo nie
Ale do kościoła obowiązkowo na pierwszy piątek w niedziele na msze a tam słyszy dziecko że w gminie nowy targ jest bezpiecznie a więc kolęda się odbędzie w normalnym terminie
I jak tu wytłumaczyć dzieciom że tam jest bezpiecznie a w szkole już nie
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
06
01.2025
Nie przegap!
31
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas