Burmistrz apeluje, by nie blokować miejsc postojowych - podhale24.pl
Sobota, 21 grudnia
Imieniny: Tomasza, Piotra, Tomisława
Rabka Zdrój
Clouds
-2°
Wiatr: 9.18 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
-2°
Wiatr: 10.332 km/h Wilgotność: 97 %
Clear
-2°
Wiatr: 6.804 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
-2°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 90 %
Clear
-2°
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
-5°
Wiatr: 7.38 km/h Wilgotność: 89 %
Jakość powietrza
54 %
Nowy Targ
56 %
Zakopane
52 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 28 | 56 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 26 | 52 %
03.12.2021, 12:09 | czytano: 7577

Burmistrz apeluje, by nie blokować miejsc postojowych

NOWY TARG. Skrzynki, wiadra, trójnogi, krzesła, pachołki, a nawet towar sprzedawany w danym sklepie - służy nowotarżanom do "zaklepania sobie" miejsca postojowego przed posesją.

arch. Podhale24
arch. Podhale24
W opublikowanym na stronie Urzędu Miasta apelu burmistrz przypomina, że miejsca postojowe, jezdnia, chodniki czy pobocza - stanowią pas drogowy drogi publicznej ogólnodostępnej i wszyscy użytkownicy drogi mają jednakowe prawa do bezpiecznego korzystania z drogi.

"Niedopuszczalne jest blokowanie miejsc postojowych, a w szczególności obrębu skrzyżowań przedmiotami w postaci pachołków, skrzynek itp. Dlatego wszystkich właścicieli tych przedmiotów proszę o ich niezwłoczne uprzątnięcie z pasa drogowego, w przeciwnym wypadku Zakład Gospodarczy Zieleni i Rekreacji będzie je usuwał jako podrzucone odpady komunalne stałe" - czytamy w ostrzeżeniu.


s/ na zdjęciach przykłady takiego blokowania, dostrzeżone przez naszych Czytelników.
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
ek19:11, 6 grudnia 2021
na parkingu w miejscu dawnej targowicy calymi tygodniami parkuja autokary przewoznika za Szczawnicy, ile w tym miejscy zmiescilo by sie samochodow osobowych
0
Mieszkaniec nowego targu09:47, 6 grudnia 2021
Jesli chodzi o kokoszkow, to muszę przyznać że mieszkańcy maja niezły tupet! Dzwonią po policje, kiedy student zaparkuje sobie samochod. Jednak..Kiedy uczelnia na czas covida była zamknieta, studentów nie było, to auta właścicieli staly nielegalnie przed posesjami blokując większość chodnika. Uważam to za czysta złośliwość, byc może zazdrość.. nie wiem. Że młodzież studiuje? Mimo wszystko pokazujecie swój poziom zerowy takim zachowaniem.
0
ls09:10, 6 grudnia 2021
Jeżeli na bramie garażowej jest oznaczenia "garaż nie parkować" to nikt nie ma prawa w tym miejscu zaparkować. Ale pozostawianie pachołków lub innych przedmiotów które wyraźnie świadczą o zajęciu sobie miejsca na parking jest nie dozwolone. Można wykupić w UM miejsce parkingowe, tak samo można wykupić abonament na parkowanie w miejscach gdzie są parkomaty. Również ludziska nie chcąc płacic za parking wolą postawić samochód tam gdzie nie ma parkomatu.
0
Wyborca22:28, 5 grudnia 2021
Błędem były zorganizowane przez Watychę konsultacje w sprawie likwidacji straży miejskiej. Dlatego może sobie apelować. Szkoda że nie ogłosił konsultacji i nie zapytał mieszkańców czy jesteś za podwyżką wynagrodzenia burmistrza do 20 tysięcy złotych? Dfekt byłby ten sam co z SM
0
ola21:06, 5 grudnia 2021
Na byłej targowicy można zaparkować bez problemu. Sama parkuje i chodzę na piechotę. Co do tych śmieci w pasie drogi, urzędnik powinien się przejść i wydać tym osobom stosowna decyzję na zajęcie pasa drogowego. To wszystko jest efekt tego że projektując coś nikt nie myśli o parkingach i ot cała tajemnica.
0
Stefan19:20, 5 grudnia 2021
Tak burmistrz doprowadza do upadku handlu w mieście .Widać na zdjęciu kiedyś tam funkcjonował jakiś sklep,płacone były podatki .a dziś zakaz zastawiania .PYTAM burmistrza jak ten ktoś ma dostarczyć towar nie mówiąc już o kliencie .który chciałby zaparkować idąc na zakupy do tego sklepu. Włodarze miasta myślą o podwyżkach dla burmistrza nie pytając społeczeństwa czy się na takie posunięcie zgadzają.Myślę .że to ostatnia kadencja karierowicza burmistrza i spółki .Jestem mieszkańcem miasta. miałem sprawę o której decydował podpis burmistrza .Niestety burmistrz nie podpisał .Takie coś się pamięta .
0
Adam_6616:36, 5 grudnia 2021
Wszyscy 'zdziwieni'; opisywane parkowania np. na ul. Na Równi, to wynik wprowadzenia płatnych stref. Przecież gdy ktoś przyjeżdża do Nowego Targu, do pracy. A nie każdy zakład pracy posiada parkingi czy też godziny pracy nie zawsze pokrywają się z rozkładem jazdy np. busów. Gdzieś trzeba samochód zaparkować, w strefie płatnej - wystarczy policzyć ile wyniesie opłata za tylko 8 godzin. Jednym słowem za taki stan rzeczy podziękować należy rajcą i urzędnikom miejskim, na czele z burmistrzem (często nie posiadającym wyobraźni).
A tzw. "rezerwacje" miejsc parkowania też wynikają z tego samego powodu, gdy 'rotacja pojazdów' "wygoniła" samochody że płatnych stref parkują tam, gdzie mogą. Gdzieś zaparkować muszą a bezmyślnie zakazy nie spowodują, że w XXI wieku ludzie przesiada się na rowery czy licho działającą - komunikację publiczną.
0
Wata10:56, 5 grudnia 2021
Klituś bajduś panie Watycha. Jak zwykle apele zamiast konkretnych działań. I tak 7 lat przeciekło między wstążkami
0
We08:53, 5 grudnia 2021
Na starym placu targowym też powinni zrobić parkomaty tam jest masa samochodów takie bogactwa a na bilet ich nie stać a do pracy można autobusem lub pociągiem jeździć.
0
Mikołaj19:03, 4 grudnia 2021
Problemy z parkowaniem nie tylko w centrum miasta. Np. taki Kokoszków z wózkiem po chodniku przejść niemożliwe. Stoją jak chcą, jeżdżą jak chcą tzn. szybko, bardzo szybko ( a szczególnie wieczorami zapraszamy). Parkowanie na bramach, na zakręcie, a uczelnia szlaban ma i ręce umywa .
0
Pan13:02, 4 grudnia 2021
Podtatrzańska koło małpiego gaju tam robią na parkingu wysypisko śmieci , kartony , kosze , taborety .
0
Xyz12:20, 4 grudnia 2021
Z tymi strefami, miejscami postojowymi to niestety duży problem zarówno dla mieszkańców, jak i przyjezdnych.
Rozumiem i jednych i drugich. W Nowym Targu w centrum ciężko zaparkować, na miejscach płatnych, nie chcą stać Ci, którzy przyjeżdżają do pracy, szukają gdzie zostawić auto bez opłat. Myślę, że taki miejsca powinien zapewnić pracodawca. I tak pracujący w pobliżu płatnych miejsc postojowych często utrudniają życie mieszkańcom dalszych okolic. Ci drudzy muszą szukać miejsc daleko od swoich posesji.
W NT trzeba wziąć pod uwagę osoby wyjeżdżające z dworca, gdzieś dalej. Często ich samochody blokują miejsca mieszkańcom przez 2,3 lub więcej dni. Ulice w okolicach dworca niestety mają ten problem. Ludzie udający się do Krakowa, zostajawia samochody nawet na kilka dni pod domami mieszkańców. W okolicach dworca nie ma bezpłatnego parkingu. Wielu mieszkańców Podhala jeździ do Krakowa autobusami. Myślę, że to może być irytujące dla mieszkańców. Przyjeżdżasz z pracy i parkujesz nawet 10,15 min drogi od domu... Może kogoś wkurzyć, a może.
Dodatkowo, pisali to już inni, zima...odsniezanie, pilnowanie by pod domem nikt sobie krzywdy nie zrobił, bo odpowiedzialność spada na mieszkańca, nie na urząd. Czy ktoś o tym myśli?
Znane są przypadki złośliwości, zasypywania śniegiem wyznaczobych miejsc parkingowych to też prowadzi wszystkich do frustracji. Nie ma się co dziwić. Gdzie wtedy jest "miasto"?? Może ktoś to wie?
Inna sprawa jest fakt, że w wielu miejscowościach położonych dookoła NT mało kto dba o chodnik, przejść się nie da...Jak się odezwiesz... To im ma sołtys odśnieżyć, nawet przed ich posesja, płacą podatki i w poważaniu mają... W mieście to na mieszkańcu spoczywa obowiązek utrzymania porządku pod swoim domem. Może to powodować blokowanie miejsc, skoro cały rok sprzątam, zamiatam, myje, odśnieżam sypie solą... Wydaje na woda, sól... A nie mam gdzie zaparkować auta, często, na płatny parking jadę, bo ktoś zostawia pod moim domem na 5 albo więcej dni samochód... Uwierzcie może to być frustrujące...
Do tego parkują tak, że do domu nic nie wniesiesz, bo najlepiej na drzwiach komuś zaparkować... Kiedyś ponad samochodem jakiegoś jegomościa meble do sąsiadów wnosili... Bo zostawił i tak 3 dni...
Chciecie więcej opowieści posłuchajcie mieszkańców ulic, na których ten problem występuje. Nikt by miejsc nie blokował, gdyby nie miał do tego powodów...
Bądźmy ludźmi i starajmy się jedni drugich rozumieć
0
Ostatni Władca Podhala09:43, 4 grudnia 2021
A może tak burmistrz zaapeluje o nieparkowanie w miejscach niedozwolonych? Parkowanie na samych skrzyżowaniach, tuż przy przejściach dla pieszych (a nawet na samych przejściach) to codzienność w większości ulic centrum (zwróciłbym przede wszystkim uwagę na przejścia dla pieszych na Waksmundzkiej koło piekarni i kapliczki oraz na Krasińskiego przy Sanepidzie i koło szkoły). Do tego ulice dwukierunkowe na których nie tylko dwa auta się nie miną, ale nawet auto z rowerem (przede wszystkim ulica Ogrodowa i Doroty od Nadwodnej do Waksmundzkiej, a dalej od centrum to oczywiście ulica Na Równi, chyba największy "drogowy Bangladesz" w tym Mieście).
0
Benek09:41, 4 grudnia 2021
To co się działo Na Równi przy okazji puszczenia tamtędy objazdu w związku z remontem Alei - to był jakiś ARMAGEDON. Czy w tym mieście ktoś jeszcze myśli, czy są jakieś odpowiedzialne słuzby, gdzie jest burmistrz. Na ulicy były zaparkowane samochody i dwustronny ruch. Wsztsko stało kilka dni. A wystarczyło postawić czasowy zakaz postoju i zatrzymywania się. No ale jak się o 15.30 wraca do Maniów to potem tak wygląda. Byle kasa się zgadzała.
0
Nowotarżanin22:03, 3 grudnia 2021
@ Nowotarżanka
W 100% masz rację. Cała ulica Na Równi to jakiś jeden wielki horror. Ani przejść, ani przejechać. Byłoby najlepiej gdyby zrobić tu ruch w jednym kierunku. Byłoby luźniej.
0
Ogrodowa18:23, 3 grudnia 2021
Jako mieszkaniec ul. Ogrodowej bardzo proszę żeby osoby parkujące swoje samochody pod moim domem w swej łaskawości nie parkowały mi na bramie garażu bo od tej pory nie będę stawiał pachołka na bramie tylko za każdym razem będę wzywał Policje i domagał się odholowania samochodu. Wiele razy nie wzywałem Policji i czekałem aż ktoś wróci i odjedzie. Za każdym razem taki kierowca mówi coś w stylu "nie zauważyłem bramy". Ale teraz jednak będę dzwonił po Policję bo skoro wszyscy parkujący są tacy odtąd dotąd to jak będzie musiał odebrać auto z parkingu za opłatą za holowanie to pomyśli że może ten pachołek był jednak ok, bo by dzięki niemu zauważyłby że jest brama, a nie miejsce parkingowe. Pozdrawiam
0
z miasta15:34, 3 grudnia 2021
@Janusz Widelec.Pokaż mi np. na ul Długiej 1.5m chodnika od koperty z płatnym miejscem parkowania do posesji lub ogrodzenia.Moja pulchna :) żona(w futrynach w domu się mieści)musi wyjść na drogę żeby autko obejść Na chodniku w tych miejscach ma trudność się przecisnąć(co na to mamusia w wózku z bliżniakami,wózek nie przekracza gabarytów) .Nie chodzę z metrem ale na moje oczy ciasno.I te podwyższone wjazdy do bram.
0
spostrzegawczy15:30, 3 grudnia 2021
W końcu po 7 latach kadencji burmistrz dostrzegł problem. Lepiej późno niż wcale! Czekam na egzekwowanie obietnic.
0
Nowotarżanka15:20, 3 grudnia 2021
A może ktoś się zajmie parkowaniem samochodów na ulicy Na Równi od piekarni w kierunku baru Romek do skrzyżowania. Samochody są zaparkowane po obu stronach ulicy. Ci parkowicze to klienci baru i Ci, którzy przyjeżdżają do pracy. Żeby nie płacić za miejsca parkingowe na ul. Królowej Jadwigi to przenieśli się tu z parkowaniem.Od niedawna parkują tu również mieszkańcy Aleii 1000-lecia. Przy takim parkowaniu nie można przejechać samochodem bezpiecznie nie mówiąc o tym, że samochody nie są w stanie się poruszać w obydwie strony. Nie mówiąc o tym, że matki z dziećmi mają problem bezpiecznego poruszania się po chodniku
0
z tąd14:45, 3 grudnia 2021
@Janusz Widelec.Pokaż mi np. na ul Długiej 1.5m chodnika od koperty z płatnym miejscem parkowania do posesji lub ogrodzenia.
0
śmieszny apel14:41, 3 grudnia 2021
Nieprawda że blokują pachołkami i skrzynkami.

W rynku blokują chodniki samochodami i może teraz ktoś zareaguje.
0
wojt14:35, 3 grudnia 2021
To że gołod*** parkują w miejscach do tego nieprzystosowanych tak ja na przedstawionych zdjęciach,tam nie ma 1,5 metra chodnika to to już naszemu jaśnie panującemu nie przeszkadza.Utrudnianie wyjazdu z garażu, blokowanie chodnika,często zostawianie 40/50 cm dla pieszych nie wspomnę już o matkach z wózkiem.Jest to akceptowane przez cwaniaków z drogówki!!!
Pytam się czy tak ma wyglądać porządek w Nowym Targu????
0
kierowca bombowca14:32, 3 grudnia 2021
Burmistrz apeluje. A Straż Miejska wystawiała mandaty i uczyła odpowiedzialności. Apel burmistrza to jak kula w płot. No ale u Watychy wszystko jest na odwrót.
0
Miejscowy14:17, 3 grudnia 2021
Te , bur bur mistrz, jak napada śnieg to se przyjdź odśnieżać pod moją chałupą, to se będziesz rządzić, dopóki ja to robię, to Ja se będę rządzić. I kropka
0
nowotarzanka13:55, 3 grudnia 2021
Jakos tego nie rozumiem nie wolno blokowac miejsc przed domem bo to urzedu niby ale jak w zimie ktos przewroci sie przed dana posesja i zlamie noge lub reke to nie pociagaja do odpowiedzialnosci urzad lecz wlasciciela domu przed ktorym to sie stalo ze nie bylo odsniezone.Ja w sezonie zimowym wydaje okolo 200 zl.na kupno soli drogowej aby przed domem bylo bezpiecznie to uwazam ze skoro dbam o to to mam prawo rezerwowac to miejsce.
0
Staszek13:55, 3 grudnia 2021
I slusznie. Najwiekszy problem stanowi ul. Waksmundzka. W poblizu sklepu z narzedziami i art. Technicznymi rodzina od lat codziennie blokuje miejsca parkingowe zgrzewkami po napojach. Ludzie zacznijcie uruchamiac mozgi chodniki to nie wasza prywata! Ale co sie spodziewac po niektorych, bo przecie jak sloma z buta wystaje, to nie mysla zeby odpalic piata klepke.
0
lb13:34, 3 grudnia 2021
@gianiversace13:27, 3 grudnia 2021
Jak o miejski chodnik musza mieszkancy dbac to maja prawo do parkowania i zarezerwowania sobie miejsca postojowego

nie, nie mają! conajwyżej mają pusto we łbach, w których tworzą sobie takie przepisy czy przywileje. nie tak to działa. sprawiedliwość a to jak świat i przepisy działają to dwie różne rzeczy.
0
ens13:29, 3 grudnia 2021
Jak będę sygnały że ktoś stawia na ulicy to przekształcić całą ulicę w strefę płatnego parkowania - jako nagrodę.
To stare miasto, ludzie mieli wjazdy na podwórka, garaże w bryle to pozamykali, pobudowali pomieszczenia i teraz nie mają gdzie parkować to sobie blokują miejsca.
0
Mieszkaniec13:28, 3 grudnia 2021
Po siedmiu latach robienia chaosu komunikacyjnego się burmistrz opamiętał? Gdzie był i co robił? Oprócz zamętu ze strefami i ich brakiem w centrum? A teraz apeluje. Nie trzeba było likwidować straży miejskiej. A apelować to se może. Co za słaby burmistrz
0
gianiversace13:27, 3 grudnia 2021
Jak o miejski chodnik musza mieszkancy dbac to maja prawo do parkowania i zarezerwowania sobie miejsca postojowego
0
kkk13:09, 3 grudnia 2021
Czyli jak takie coś zobaczę to mogę sprzątnąć i zaparkować?raz już wjechałem i żałowałem że kamer nie mam w aucie bo moje porshe było oplute i podrapane gwoździem ale kogo winić ?bez udowodnienia? a ubezpieczenie najtańsze za 550 to nie czyli nie obowiazuje to czyli kamerki jedynie ratują od takich?
0
Qba13:08, 3 grudnia 2021
Popieram!!!
0
Janusz Widelec13:01, 3 grudnia 2021
Chciałem tylko przypomnieć, że parkując na chodniku należy pozostawić minimum 1,5 m na przejście! Na obu zdjęciach parkowanie i tak jest bezprawne. Więc może już właściciele posesji mają dość i kładą takie konstrukcje bo chcą normalnie wychodzić z domu?

A tak poza tym, to dlaczego ludzie tak parkują? Bo niewiedzą gdzie są darmowe parking. Ludzie nie chcą stawać na płatnych z różnych powodów, więc stają nawet tam gdzie nie można.
0
Gaweł13:01, 3 grudnia 2021
Chyba pan Watycha sobie kpi.
Ja dbam o miejsce pod domem, odśnieżam je, sprzątam i mam dawać parkować jakimś turystom albo ludziom, którzy nie chcą płacić za strefę? z jakiej racji? Niech wprowadzą strefę wszędzie a właściciele chętnie te parę złotych zapłacą.
0
bhu12:59, 3 grudnia 2021
burmistrz niech nie apeluje tylko policję poślę z mandatem, bo straż miejską przecież zlikwidował albo niech sam idzie i pokornie prosi
0
zielony12:58, 3 grudnia 2021
Juz kilka razy apelował i nic to nie dało . Trzeba zbierać te przeszkody .
0
Besala12:53, 3 grudnia 2021
Rację ma Pan Burmistrz. Jest to problem, który trzeba rozwiązać. jednak nie apelami. Funkcjonowała przed laty Straż Miejska, którą Pan Burmistrz kierowany prymitywnym populizmem rozwiązał. Były obietnice zwiększenia patroli policji, których oczywiście nie ma. Przypominam Panu Burmistrzowi, że to strażnik miejski lub policjant są funkcjonariuszami mającymi upominać i karać za naruszanie prawa. Blokowanie miejsc parkingowych jest występkiem utrudniającym korzystanie z miejsce parkingowych, ale zapewniam, że apele Pana Burmistrza nie pomogą.
0
kierowca z tradycjami12:15, 3 grudnia 2021
brawo , nareszcie będzie porządek
konsekwentnie sprzątać aż się nauczą
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas