- Zakopane jest pośmiewiskiem całej Polski - uważają przedsiębiorcy - podhale24.pl
Sobota, 18 maja
Imieniny: Eryka, Aleksandry, Feliksa
Nowy Targ
Clouds
12°
Wiatr: 4.536 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.96 km/h Wilgotność: 71 %
Clear
12°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 92 %
Clear
13°
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
11°
Wiatr: 6.912 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
Wiatr: 6.84 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
22 %
Zakopane
20 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
25.11.2009, 13:47 | czytano: 2780

- Zakopane jest pośmiewiskiem całej Polski - uważają przedsiębiorcy

W karczmie przy górnej stacji kolei linowej na Polanie Szymoszkowej, leżącej w gminie Kościelisko, zmarznięci narciarze będą się mogli napić grzańca i „góralskiej herbaty”, przy dolnej, na terenie Zakopanego - nie. Kuriozum? Owszem, ale nie dla zakopiańskich radnych.

R. Miśkowiec
R. Miśkowiec
Wczoraj, w dyskusję o kontrowersyjnej „uchwale alkoholowej” w mieście pod Giewontem włączyli się, po raz kolejny, przedstawiciele Tatrzańskiej Izby Gospodarczej. Na konferencji prasowej wskazywali właśnie na kuriozalne sytuacje, do których będzie dochodzić w związku z odrzuceniem w piątek przez Radę Miasta projektu zmian w uchwale.

Przypomnijmy, projekt burmistrza Janusza Majchra zakładał zniesienie wymaganej w Zakopanem odległości 100 metrów między szkołami, kościołami i obiektami komunikacji publicznej - również wyciągami narciarskimi - a miejscami sprzedaży i podawania alkoholu. Projekt, głosami radnych z Jedności Tatrzańskiej i Klubu Zamojskich, został odrzucony.

- Obecny kształt uchwały powoduje, że wiele podmiotów, w tym prowadzone od lat renomowane restauracje i karczmy oraz stacje narciarskie w kolejnych latach utracą koncesje na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych - mówi P24 Marcin Dziadkowiec, dyrektor biura TIG. - W opinii Izby jest to niedopuszczalne, szczególnie mając na względzie typowo turystyczny charakter Zakopanego, gdyż turyści odwiedzają to miasto między innymi ze względu na jego niepowtarzalną atmosferę, którą w znacznym stopniu tworzą karczmy i restauracje. Zamiast skupiać się na niecelowych ograniczeniach, należy podejmować działania przynoszące zauważalne efekty w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.

- Swoje stanowisko TIG przedstawił pisemnie, m.in. przewodniczącemu Rady Miasta Zakopane - dodaje Dziadkowiec. - Było ono poparte podpisami przedstawicieli dużych podmiotów gospodarczych, przedsiębiorców i mieszkańców Zakopanego. Jednakże ten głos w ogóle nie został wzięty pod uwagę w trakcie dyskusji.

Przedstawiciele TIG podkreślali wczoraj, że absurdalne przepisy narażają miasto na pośmiewisko i łamią ustawę o swobodzie działalności gospodarczej. Bo jak inaczej nazwać sytuację, gdy przedsiębiorca planuje inwestycję, wykłada pieniądze i buduje karczmę, a dopiero później dowiaduje się, że nie będzie miał koncesji na sprzedaż alkoholu - pytali retorycznie, zapowiadając dalszą walkę o liberalizację „uchwały alkoholowej”.

p/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Ania19:30, 27 listopada 2009
Karol ma racje Zakopane staje sie posmiewiskiem,ale ze wzgledu na za dużą promocje alkoholu,zamiast sportu ,zdrowia i porządku
aaaaa15:21, 27 listopada 2009
podoba mi sie wypowiedz Karola. wszystko w temacie.
Bartosz14:18, 27 listopada 2009
Świetnie... Dodać do tego jeszcze fakt, że w tym roku Nosal nie ruszy bo się COS z jakimś góralem-właścicielem nie dogadał i rysuje się piękny obraz Zakopanego - miasta w sercu Tatr gdzie są 1-2 w miarę porządne wyciągi i gdzie kufel piwa lub kieliszek wiśniówki możesz sobie wypić... w pokoju w pensjonacie albo hotelu.
Daleki jestem od skrajnego liberalizmu i samowolki, ale na litość Boską - nie popadajmy w skrajności! Bo faktycznie Zakopane stanie się "Skansenem Ginącej Górlaszczyzny"!
Karol18:52, 26 listopada 2009
.Naprawde cały Zakopiec to tylko karczmy i restauracje slepów to tam już praktycznie nie ma , ,ale temu narodowi ciągle mało i mało alkoholu,szkoda ,że o jakieś dobre i budujące rzeczy tak nie walczy się.
darek7009:40, 26 listopada 2009
Odpowiedzialny, mądry narciarz po alkoholu nie będzie jeździł na nartach, podobnie ma się z kierowcami. Ale po zakończonej jeździe dlaczego miałby się grzańca, czy góralskiej herbaty nie napić w karczmie koło wyciągu. Poza tym mnóstwo osób jest takich, które nie jeżdżą, ale lubią spędzać czas w pobliżu stoków, spoglądają na swoich bliskich, znajomych, czemu nie mieli by sobie umilać czasu popijając piwko z sokiem.
Ale co do sprzedaży i spożywania alkoholu w pobliżu szkół, kościołów prohibicja jest wskazana.
gigi00:10, 26 listopada 2009
Dolna stacja ma być bez alkoholu ,natomiast na górnej można pić.Najlepiej,żeby na dole czekała na nich policja z alkomatem bo jak ma zjechać na trzeżwo ten kto się napił na górze ,chyba,że zejdzie na nogach.Może to o to chodzi i za jakiś czas znów wyjdą nowe ustawy.
czytelnik23:00, 25 listopada 2009
Cargo ma racje...;) popieram!
Cargo22:08, 25 listopada 2009
Abstynentem się nie przejmujcie.
Jak każdy alkoholik po odwyku, taki abstynent jest teraz bardziej święty niż sam papież.
Jakby mógł, to każdemu by zabronił wszystkiego.
Drugi Kononowicz, kurcze...
narciarz22:04, 25 listopada 2009
Ja tam lubie Zakopane a alkohol mi nie potrzebny do jazdy na nartach.
króliczek20:50, 25 listopada 2009
o co chodzi, przecież wcale nie muszę jechać do Zakopanego, pod bokiem mam Słowację, gdzie jest normalnie
czytelnik20:20, 25 listopada 2009
Ty... ABSTYNENT... a moze by tak pasowalo powalczyc z Twoim glupim mysleniem... co??
Franek18:11, 25 listopada 2009
Z turystyki nie znaczy z alkoholizmu ,po alkoholu nie wie się za wiele o turystyce ,jak ktoś chce się napic to takich miejsc nie brakuje w Zakopanem nie muszą byc na każdym kroku ,dobrze jest jak jest i stare prawo nic nie zmienia bo przecież obowiązywało i nadal obowiązuje więc nie rozumiem PROBLEMU.najpierw było prawo ,a teraz skąd te problemy?
Mar18:05, 25 listopada 2009
nie jest żadnym pośmiewiskiem- tylko sobie tak najlepiej wmówić... a co do tego zapisu to jest dobry i po co go zmieniać.
mądrala17:44, 25 listopada 2009
No cóż, ktoś tych radnych przecież wybrał.
Cargo17:12, 25 listopada 2009
A o co tu chodzi?
Burmistrz Majcher chce dostać pozwolenie na sprzedaż alkoholu w swojej knajpie, a ma ją niestety tuż pod kościołem.
I będzie naciskał tak długo, aż zmieni przepisy. Gdyby nie to, nikt by się tak nie nadwerężał dla dobra biednego ludu miasta Zakopanego.
A co nam to mówi?
Dopchaj się do koryta (czytaj władzy), to sobie wszystko pięknie ładnie pozałatwiasz.
Szwagier potrzebuje wykupić fabrykę za bezcen - prosisz i masz. Wujek chciałby sobie postawić duży dom w Parku Narodowym? Śmiało ze sprawą do niego. A może chciałabyś gdzieś dostać ciepłą posadkę, droga ciociu? Ależ proszę bardzo!!

A skansen to sobie Andrzej będziesz grodzić i oglądać, jak do końca zrobi z Zakopanego cyrk. Na pewno będziesz radośnie klaskać na widok małp w cyrku. Bo sam będziesz jedną z nich.
Andrzej16:45, 25 listopada 2009
ZAMIAST POMYSLEC O NOWYCH TRASACH NARCIARSKICH TO KOLEJNE ZAKAZY !!! ZAKOPANE TO MIASTO ŻYJACE Z TURYSTYKI CHYBA RADNI JUZ O TYM ZAPOMNIELI ???!!! TO ANTY-GOSPODARCZA DECYZJA !!!
abstynent16:25, 25 listopada 2009
Bardzo dobrze trzeba walczyć z szerzącą się narkomanią pod każdą postacią... Proponuję wprowadzić zakaz palenia tytoniu jak i innych środków odurzających we wszystkich miejscach publicznych, barach, restauracjach i karczmach!!
Ada16:12, 25 listopada 2009
całe Krupówki są przepełnione restauracjami to turyści mają gdzie sie napic faktycznie nie musza tego robic na nartach bo to nawet niebezpieczne.
czytelnik16:09, 25 listopada 2009
Nie rozumiem skoro ten projekt ,który jest obowiązuje od lat to dlaczego niby teraz karczmy stracą jakieś koncesje?wcześniej nie znali Prawa czy co.
mieszkaniec15:23, 25 listopada 2009
I bardzo dobrze. W końcu wyciąg narciarski jest miejscem gdzie nie powinno się spożywać alkoholu. Popieram w 100% decyzję o zakazie.
Jak ktoś chce pić to proszę bardzo do baru a nie na narty.
Andrzejx4815:09, 25 listopada 2009
Juz dawno proponowałem utworzyć z Zakopanego skansen ogrodzić i ogladać nic po za tym .Robi sie z tego miasta miasto nie przychylne turystom jak również przedsiebiorcą
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas