Platforma Obywatelska zarzuca władzom miasta niegospodarność. "To kampania" - podhale24.pl
Piątek, 27 grudnia
Imieniny: Jana, Żanety, Fabioli
Zakopane
Clouds
-2°
Wiatr: 3.636 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
-0°
Wiatr: 1.944 km/h Wilgotność: 42 %
Clouds
-4°
Wiatr: 3.708 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
-3°
Wiatr: 3.456 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
-1°
Wiatr: 2.664 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
-1°
Wiatr: 5.184 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
05.12.2009, 11:49 | czytano: 3129

Platforma Obywatelska zarzuca władzom miasta niegospodarność. "To kampania"

NOWY TARG. Miejskie koło PO chwali władze miasta za zdobycie pieniędzy na rewitalizację centrum Nowego Targu, ale krytykuje za to, że sam projekt zawiera szkodliwe rozwiązania i nie rozwiązuje najważniejszych problemów miasta.

Korki w Rynku / fot. P24
Korki w Rynku / fot. P24
Oświadczenie, podpisane przez szefa miejskiej PO Macieja Jachymiaka, odczytał na piątkowej sesji Rady Miasta radny Stanisław Apostoł.

Cały projekt rewitalizacji centrum miasta wart jest 21 mln zł, z czego 12 mln zł miasto pozyskało z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Zakłada m.in. przebudowę płyty Rynku, likwidację parkingów, budowę fontanny, wprowadzenie elementów małej architektury i wymianę zieleni. Modernizacja obejmie też park miejski. Wszystko to w latach 2010-2012.

Miejska PO uważa jednak, że wydanie tak pokaźnej kwoty pieniędzy głównie na "kosmetykę" centrum miasta jest działaniem niegospodarnym. Działacze zarzucają, że planowane inwestycje nie rozwiązują najważniejszych problemów tzn.zatłoczenia na Rynku, średniowiecznego charakteru jarmarku i niepotrzebnie likwidowane są parkingi, w sytuacji, gdy nie ma alternatywnych. - Elementem szkodliwym omawianego projektu jest likwidacja obydwu parkingów w rynku przy zaniechaniu budowy jakichkolwiek parkingów zastępczych - piszą w oświadczeniu. Krytykują, że pieniądze pójdą głównie na remonty a nie na nowe inwestycje (całe oświadczenie poniżej).

Oświadczenie wywołała komentarze na sali obrad. - Pierwszy i ostatni raz pozwalam, żeby na tej sali wygłaszano oświadczenia partyjne - powiedział po oświadczeniu przewodniczący Rady Miasta Lesław Mikołajski. - Chcecie sobie poprawić notowania, żeby było was w kole więcej niż 8-9 osób, to róbcie to, ale nie na tej sali - dodał.

- Kto jest podpisany pod oświadczeniem - pytał burmistrz Marek Fryźlewicz.

- Prezes koła Maciej Jachymiak - odparł radny Apostoł na co radni PWS i urzędnicy miejscy, w tym burmistrz, wybuchnęli śmiechem, komentując, że to oświadczenie kandydata na burmistrza i że kampania wyborcza się rozpoczęła.

Pełny tekst oświadczenia Koła Miejskiego Platformy Obywatelskiej w Nowym Targu

W ostatnich dniach Miasto Nowy Targ otrzymało w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, dotację w wysokości 12 mln 450 tys. zł na rewitalizację centrum miasta. Do powyższej kwoty Miasto musi dołożyć ze swojego budżetu 9 mln 250 tys. zł. W ten sposób wartość przewidzianych do wykonania prac, osiągnie 21 mln 700 tys. zł.

Zadaniem rewitalizacji jest przywrócenie tych wartości miasta, które w wyniku przemian ustrojowych czy gospodarczych zostały zahamowane przez sytuacje kryzysowe. Naszym zdaniem najbardziej dotkliwym dla obywateli efektem przemian jest nadmierne zatłoczenie centrum Nowego Targu samochodami, powodujące paraliż komunikacyjny całego Miasta. Tak więc w ramach programu rewitalizacji (i, jak widać, niemałych środków) sprawa ta winna zostać rozwiązana. Stąd też, radni PO, od początku prac nad Lokalnym Programem Rewitalizacji nawoływali do sumiennego przygotowania tego dokumentu, celem jak najlepszego spożytkowania oczekiwanej dotacji. Niestety, Program został przygotowany niedbale i w rezultacie Nowy Targ zajął ostatnie, 45 miejsce wśród małopolskich miast, które kwalifikowały się do dalszej procedury.

Do dalszej oceny każde z 45 miast przedstawiało dwa wybrane z Programu projekty. Projekty nowotarskie: na rewitalizacje centrum i na modernizacje obiektów sportowych zostały sklasyfikowane odpowiednio na 28 i 44 (to jest ostatnim) miejscu i nie miały szans na dofinansowanie przy przewidzianej puli środków 118,5 mln zł. Na szczęście Zarząd Województwa podjął decyzję o rezygnacji z dalszych konkursów na rewitalizację i przesunął pulę przeznaczoną na przyszłe konkursy na dofinansowanie projektów niniejszego konkursu. W rezultacie kwota do podziału wzrosła do wysokości 250 mln zł i w efekcie 41 projektów z 37 miast (w tym projekt na rewitalizacje centrum Nowego Targu) otrzymało dofinansowanie. Drugi projekt (na modernizacje obiektów sportowych) przepadł.

Skierowany do realizacji projekt prac, o łącznej wartości 21,7 mln zł, obok dobrych elementów zawiera słabe, a wręcz szkodliwe. Projekt zakłada remont i modernizację ulic w centrum Miasta (o łącznej długości 2,4 km), płyty Rynku (z budynkiem ratusza) oraz parku miejskiego wraz z letnimi obiektami sportowymi (boiska „na kole”).

Dobrą strona projektu jest to, że udało się włączyć do niego inwestycje już wykonane (remont ul. Kościelnej oraz Ratusza i modernizacje obiektów sportowych). W tym przypadku należy oczekiwać zwrotu ok. 57 % już poniesionych przez Miasto kosztów.

Ewidentnie słabą strona projektu jest, że mimo zaangażowania znacznych środków, to jest kwoty 21,7 mln (w tym 9,25 mln z miejskiej kasy), nie rozwiązuje on żadnego z podstawowych problemów Miasta (np. rozładowanie ruchu w centrum, średniowieczne warunki funkcjonowania jarmarku, brak krytej pływalni, krytyczny stan hali lodowej). Uważamy, że wydanie tak pokaźnej kwoty wyłącznie na „kosmetykę” centrum miasta jest działaniem niegospodarnym.

Elementem szkodliwym omawianego projektu jest likwidacja obydwu parkingów w rynku przy zaniechaniu budowy jakichkolwiek parkingów zastępczych.

Uważamy, ze pozyskana dotacja powinna iść (tak jak jest to w większości pozostałych miast) na nowe inwestycje, które rozwiążą istniejące problemy. W naszym przypadku inwestycją taką mogła być budowa np. wielopoziomowego parkingu koło lodowiska dla przeniesienia likwidowanych w Rynku parkingów. Inwestycja taka wpisuje się idealnie w Program Rewitalizacji.

Żałujemy, ze Program Rewitalizacji, którego opracowanie kosztowało budżet miasta 40 tys. zł, został przygotowany naprędce. Ubolewamy, że zostały zlekceważone na Sesji Rady Miasta w dniu 14.07.2008 wystąpienia naszych radnych, którzy domagali się dalszych prac nad Programem. Głosami radnych PWS, program zatwierdzono, mimo że było jeszcze pół roku czasu na jego poprawę.

Oświadczamy, ze mimo wszelkich zastrzeżeń, radni PO poprą wniosek, o skierowanie projektu do realizacji. Jego odrzucenie na tym etapie byłoby bezpowrotną rezygnacją z przyznanej dotacji. Liczymy jednak, że w przyszłości nowe władze samorządowe postarają się o przesunięcie przyznanych środków na inne, bardziej potrzebne Miastu cele.

W imieniu Koła PO RP w Nowym Targu Prezes Koła Maciej Jachymiak
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
12310:15, 8 grudnia 2009
Rewitalizacjo - od razu widać w Twoim tekscie zdenerwowanie, a raczej strach. Co to znaczy,- " panie burmistrzu proszę zwrócic te pieniadze " ? O co tu chodzi do cholery, o wspolne dobro czy ambicje PWS? Platforma powiedziała - i w tym ma racje- ze w mieście są pilniejsze potrzeby niz fontanna [ gdyby burmistrzowi tak na niej zależało to przecież przez te 15 lat mógł poprawić jej wygląd i uruchomić ]. Co to za gospodarz, który remont zaczyna od pomalowania ścian zamiast od naprawy dachu? Taki jest burmistrz. Zamiast najpierw zrobić to co na prawdę jest niezbędne - obwodnicę, parkingi, basen [ w mniejszych pipidowach dzieci mają gdzie plywać], zrobić coś z tym straszydłem - lodowiskiem, to on bedzie nam trawke malowal na zielono. A co do lodowiska - jest tak obskurne, ze świadomie unikam tamtych rejonów. A co to będzie, jeśli w te rejony wpisze sie równie brzydką bryłę parkingu? Nie chodzi mi o sam parking, ale projekt. Panie burmistrzu - najpierw zrewitalizuj Pan lodowisko - zewnetrznie i wewnętrznie. Taki obiekt powinien hulać - w W-wie na Torwarze odbywają się rózne fajne imprezy. U nas grób. Trawkę maluje się na samym koncu!!!
0
dyś09:41, 8 grudnia 2009
Chodząc po sklepach, po rynku, po osiedlach .... można usłyszeć:
"... gdzie mieliśmy słuch i oczy przez te kadencje MF - nietykalnego burmistrza. Zawsze krytyka była uważana za obrazę jaśnie panującego. Wszystkich można było krytykować i przylepiać łatki (w tym najlepszy i niedościgniony był, jest MF). Ale zareagował dwór alergicznie... czyli coś spieprzyli."
To jest już posprzatane. MF, żeby wygrać musi się wpisać do partii!
Za rok mamy NOWEGO burmistrza!!!!!
Biura buchmaerskie przyjmuja zakłady!!!!
0
rewitalizacja08:59, 8 grudnia 2009
Hej z Miasta!Jakbym słyszał Apostoła! Te wzniosłe, teatralne słowa :"Miłościwie Nam Panujący" albo typowe, często powtarzane przez niego; :"wniosek do bani".Ja krytykowałem autorów oświadczenia ( może i Ciebie, co wnioskuję z języka), a Ty przecież nie widzisz niczego błędnego w tym steku bzdur, które są w oświadczeniu, a wręcz widzisz porażkę burmistrza. Spektakularną porażkę to poniesie p. Jachymiak, zrobił najgłupszą rzecz,jaką mógł zrobić podpisując się pod wypocinami autora tego oświadczenia. Generalnie ludzie chcą odnowy centrum i wręcz cieszą się z tego, co napisała wczorajsza Krakowska ( opieram się na Krakowskiej, bo niektórzy zarzucają , że Dziennik Polski należy do "Miłościwie Nam Panującego"), a Pan Jachymiak i kilku sklepikarzy (Zwinczak, Batkiewicz RTV) patrzą tylko własnych ,egoistycznych interesów.
0
z Miasta23:14, 7 grudnia 2009
Kolego Rewitalizacja, jeśli ktoś tu "udaje głupa" to ty przekonując zażarcie iż nie można pieniędzy wydać na nic innego niż to co napisane we wniosku. Przecież ja to samo napisałem, zatem nie rozumiem dlaczego jeśli ja to piszę to udaję głupa a jak ty piszesz to samo to jest ok. Problem tkwi w tym ze napisaliście (tak napisaliście bo podejrzewam, że brałeś w tym udział) wniosek który jest do bani. A co do sugestii jakobym był nierozgarnięty to cóż, nie będę cię przekonywał że tak nie jest. Tak samo jak nie bedę cię przekonywał ze wyraz "szczenka" napisałeś z błędem ortograficznym. Poprawnie pisze się SZCZĘKA :-)
0
rewitalizacja22:42, 7 grudnia 2009
Ty z miasta, albo jesteś rzeczywiście taki nierozgarnięty albo głupa udajesz. Z miasta ,czyli mieszczuch nowotarski.Jak nie rozumiesz o co chodzi w oświadczeniu Jachymiaka , Apostoła i innych i wypisujesz głupie przypuszczenia,że kostka będzie w rynku rozebrana, to powiem ci, że jesteś jednym z nich. Panie Burmistrzu, mam dla pana dobrą radę . Proszę oddać, te 12 i pół bańki do Urzędu Marszałkowskiego. Skoro nie chcą odnowy rynku i parku to po co uszczęśliwiać ich na siłę. Istotnie źle się stało, ( jak napisał Qumak )że dawny burmistrz Rajski wyprowadził świnie z rynku. Pan Jachymiak pisze w oświadczeniu;" Uważamy wydanie tak pokaźnej kwoty wyłącznie na kosmetykę centrum miasta za działanie niegospodarne" Widać tu indolencję pana doktora, skoro tak pisze. Przecież te pieniądze zostały tylko i wyłącznie dane na odnowienie rynku i okolicznych ulic i nie wolno ich wydać na co innego.Nie można ich wydać na : udrożnienie ruchu w centrum,jarmark,krytą pływalnię i odnowienie hali lodowej , jak napisał w oświadczeniu. Szkoda, że zapomniał, jeszcze sfinansować z tych pieniędzy złotą szczenkę dla babci.Tych pieniędzy nie można po prostu wydać w dowolny sposób, tylko ściśle z projektem. Nie dziwię się , że radni i burmistrz zdenerwowali się , że w oświadczeniu tym zarzuca się im zaniechanie budowy jakichkolwiek parkingów zastępczych, przecież głównymi przeciwnikami budowy parkingu koło lodowiska byli opzozycjoniści z p. Apostołem na czele- członkiem PO. Wynik głosowania w sprawie tego parkingu był podawany na tym portalu w sprawozdaniu z sesji. Z tego co wiem, na dniach rusza przetarg na budowę parkingu koło lodowiska i dopiero po tej realizacji można będzie brać się za płytę rynku. To pan wicestarosta dobrze wie, tylko świadomie wprowadza w błąd mieszkańców Nowego Targu,przecież wszyscy wiedzą , że nie kocha burmistrza i chętnie zajmie jego stołek. O zgrozo!
0
życzliwy22:26, 7 grudnia 2009
Do ''tojego'' - panie M. Pan chyba nie wierzy w to co pisze? Chodzi o stołek? Przyznaj Pan uczciwie. Wcale nie jest powiedziane, że następny burmistrz Pana zwolni. Trzymaj sie Pan rozsądnie
0
z Miasta20:41, 7 grudnia 2009
Przeczytałem to "Oświadczenie" i nie mogę pojąć dlaczego pan Burmistrz i świta tak nerwowo reagują na ów tekst. Żadnych złośliwości ani krytyki przesadnej tam nie ma. Podkreślony został tylko problem braku parkingu w sytuacji jeśli ten w rynku bedzie zlikwidowany. Zastanawiam się, co też jest na rzeczy że Burmistrz nasz i jego otoczenie robią takie wielkie HALO wokół tego oświadczenia. Zastanawiam się i.... chyba już wiem ! Otóż wygląda mi na to, że nasz Miłościwie Nam Panujący już szuka winnego swojej spektakularnej porażki - porażki w wyniku pułapki którą sam na siebie zastawił. Nie tyle On ile członkowie świty - pracownicy którzy popełnili niechlujny wniosek i na który nieoczekiwanie przyznano pieniądze ! Teraz nie ma już odwrotu ! Trzeba projekt zrealizować albo zrezygnować z jego realizacji. Tylko że sytuacja jest taka iż co by nie zrobić to można tylko politycznie stracić. Będzie bardzo ciekawie jak to się rozwinie. Ja obstawiam, że do wyborów ten projekt nie bedzie nawet tkniety ! Zobaczycie !!!
0
autentyczny to jo20:20, 7 grudnia 2009
to jo .zgarnąłeś mojego nicka i udajesz komentatora , a nie stać cię na swojego. Nie podpisuje sie pod twoimi bzdurami
0
Jonasz18:47, 7 grudnia 2009
Pozdro dla załuszników MF i pracowników
Mrajcek, to jo, Bas, boks, itp.
Podwyżka już niebawem za wierną służbę was czeka
0
12318:16, 7 grudnia 2009
Ludzie mają wiele racji. Na cholere nam odpicowany Rynek skoro sezon grzewczy u nas trwa ponad pól roku. Ja wolę caloroczny kryty basen - chocby ze względu na dzieci. A likwidowanie parkingów nie przedstawiając żadnej realnej alternatywy to sabotaż. Władza da sobie radę - wydziela swoje. Potrzebna jest szeroka dyskusja na ten temat [ moze nawet referendum], bo niby dlaczego trzech gości ma wiedzieć lepiej od nas, co nam potrzebne?
0
to jo17:41, 7 grudnia 2009
Brawo Mrajcek. I o to chodzi. To co wyprawiają radni opozycji w czym wtóruje im wicestarosta Jachymiak, jest szcytem hipokryzji, obłudy i bezczelności. Kiedy przypomina im sie ich własne błędy( i słusznie) to jest obraza majestatu. A prawda jest taka, że działają na szkodę tego miasta i hamują jak się da wszelkie poczynania.Nie tak dawno gdzieś rok temu storpedowali zamiar budowy parkingu przy lodowisku przez chętnych inwestorów z zewnątrz. Dziś buntują opinię publiczną, że burmistrz nie ma alternatywy na parking. Taka alternatywa jest i oni dobrze o tym wiedzą łącznie z p. Jachymiakiem. Pewno znowu coś wymyślą, żeby pokrzyżować wszelkie plany.Listę ich negatywnych poczynań przypomnieć trzeba będzie przed wyborwmi, a ta jest całkiem długa.
0
Mrajcek17:06, 7 grudnia 2009
Rózgę to dostał Apostoł po tym jak sie okazało że był przeciwny pozyskaniu dla miasta 12 mln o czym trąbił na p24. Panie Apostoł jak pan masz resztkę honoru to podaj sie do dymisji. Miasto nie potrzebuje hamulcowych tylko maszynisty. Cała tyrada z tym oświadczeniem PO miała jedynie służyć tuszowaniu nieudolności SA w przewidywaniu pomylił sie dokładnie o 12 mln 450 tys.
Nowotarżanie i PiS byli przeciwni przyjęciu programu rewitalizacji i bardzo przeszkadzali w jego tworzeniu i uchwalaniu. Całe szczęście prawda nas wyzwoliła. Niebawem dalej nas będzie wyzwalać bo miasto sięga po 40 milionów na kanalizację. Przypomnijmy że SA i M. Jelonek wzywali burmistrza rezolucjami żeby przekazał majątek miasta wartości 60 mln do PPK. Na czyją rzecz przyszli do rady miejskiej lobbować? Strach pomyśleć. Teraz PO chce zamknąć jarmark żeby dać zarobić kupcom z rynku. Tak sie stanie jak nie daj Panie wygrają wybory. Blokowcy i handel obwoźny zniknie z miasta najważniejsi będą biznesmeni jak pokazuje przykład z góry.
0
Krakers11:50, 7 grudnia 2009
Co to?
Wyjazdy polityczne sobie w komentarzach serwujecie?
Komentujcie fakty!
Gdzie w projekcje miasta (czy ktoś komentujących go czytał albo zna jego streszczenie? - wątpię) jest informacja o parkingach jak te w Rynku zostaną zlikwidowane??
Nie ma! Miasto guzik obchodzi gdzie będziecie parkować aby udać się na ten odpicowany Ryneczek....
Jak zostanie poprowadzony ruch? - brak odpowiedzi w projekcie.
Sukcesem jest fakt iż Nowy Targ (w końcu!!!) dostał środki Unijne bo pod tym względem to chłopy na ugor więcej środków z UE wywalczyli, niż nasze władze miejskie.
Ale inwestować to trzeba z głową! I nie ważne kto ten głos podnosi. Ważne jak władza ten głos odbiera!
Dlaczego każdy głos dotyczący miasta padający z poza PWS-u jest obelżywie krytykowany? Nie pamiętacie sprawy Fali i basenu? Kto troszczy się o tą inwestycje? Gdyby nie fala to by nic nie było bo miasto ma to w nosie? Rynek to kolejna rzecz na którą zwraca się uwagę.
I co? I znowu śmiech zamiast wysłuchanie drugiej strony???
Merytoryczne fakty a nie "szambolandia" stosowana Panowie i Panie komentujący...
Zamiast POPISywać się niskim poczuciem własnej wartości zastanówcie się jakie skutki ma to dla naszego miasta. Chyba, że macie to tak jak obecna władza w .... (powiedzmy" nosie")....
0
bryndza11:29, 7 grudnia 2009
Dostali piękne lanie w piatek - tak na Mikołaja "wór rózg".
Nowotarżanie, Nowotarzanie do boju do boju....
0
32110:48, 7 grudnia 2009
Trafne uwagi PO, obietnice wyborcze nie zrealizowane, może czas aby włodarze uderzyli się w piersi i odeszli, każdy robi błędy, ważne, aby ich nie powielać. Tym Panom czas już podziękować
0
Ogrek10:43, 7 grudnia 2009
dog, ty sobie Lasyka i Hamerskiego nie używaj jako papieru toaletowego. Oni jeszcze wrócą, przejrzą papiery i pokażą opinii publicznej jak rządzili POPiSowcy w powiecie. Jedyny co potrafi w mieście PiS, to obniżać poziom dyskusji politycznej (od kogo się zaczęły donosy na policję?) natomiast Platforma jak na razie niczym się nie odznaczyła, poza zerżnięciem połowy koncepcji zagospodarowania rynku i podpisania pod nią Jachymiaka. Zresztą to dla niego pocałunek śmierci, bo chociaż klasy nie ma za grosz, to stać go na więcej niż na podpisywanie się pod kopiami programów Fryźlewicza.
0
Mrajcek10:38, 7 grudnia 2009
fan, masz rację. Obecna błazenada, to żadna błazenada. Błazenada się dopiero zacznie, jak eMJoty zaczną rządzić tym miastem.
0
to jo09:37, 7 grudnia 2009
Pan Jachymiak, Apostoł ( nowotarska PO) sa mistrzami w odwracaniu kota ogonem do góry. Piszą, że " elementem szkodliwym omawianego projektu jest likwidacja obydwu parkingów na rynku przy zaniechaniu budowy jakichkolwiek parkingów zastępczych"- Pan Apostoł z całą opozycją i Jarząbek z PWS głosowali przeciwko parkingowi koło lodowiska. Skutecznie opóźnili prace nad tym parkingiem. Nieprawdą jest, że nie będzie żadnego parkingu, tak jak nieprawdą jest ,że w rynku będą zrywać kostkę z jezdni. Wkrótce sie o tym przekonacie.
0
to jo09:20, 7 grudnia 2009
PO nie ma koła w radzie, to tak dla twojej informacji, bo mają za mało radnych, żeby założyć co najmniej tzryosobowy klub. Nawet radni powiatowi nie wiedzą jakie jest zadłużenie szpitala, czego bezskutecznie próbują się dowiedzieć członkowie komisji rewizyjnej powiatu. Po podwyżce pensji lekarzom o 300% dług ten napewno nie zmalał.
0
fan09:06, 7 grudnia 2009
Panie Maćku jak Pan wystartuje to ja głosuję na Pana !!! Czas zakończyć tą błazenadę obecnie rządzących.
0
dog07:29, 7 grudnia 2009
To nie jo
Guzik mnie obchodzi co sobie myslisz o MJ. Wszyscy wiedzą na jaka kwote jest zadluzony szpital - to znacznie mniej niz za niejakiego Lasyka i Hamerskiego przyjacoł MF niejakiego burmistrza miasta przy drodze.
MJ jest szefem kola to szef podpisuje opinię całego koła, nie wszyscy mogą być szefami. Rektor - pierwszy harnaś - na pewno podpisze stanowisko PWS w sprawie .... obrony koncepcji burmistrza. Hej!
0
to jo00:55, 7 grudnia 2009
Masz rację" z" złośliwe komentarze pojawiły się jak aktorzy MJ i AS zeszli ze sceny. Przedstawienie w MOK zakończyło się o 18.30 i hura do klawiatury!
0
to jo00:25, 7 grudnia 2009
Panie Jachymiak, a może zamiast krytykować miasto, zajmie się pan swoim podwórkiem. Proszę powiedzieć na ile zadłużony jest szpital ( jakoś skrzętnie to ukrywacie).Przez niedołęstwo nie macie nawet własnej siedziby ,bo podkupił was gośc z Zakopanego.Miasto wspomaga was jak może dopłacając do remontów powiatowych dróg w mieście. Obłuda, obłuda, obłuda. Kampanię wyborczą już pan zaczął. a mnie guzik obchodzi co myśli pan i pańskie PO. Nie wierzę w pańskie intencje, bo wiem,że nie są szczere.
0
never23:06, 6 grudnia 2009
PO obiecało Irlandie a jest obciach wstyd za PO
0
Krakers15:13, 6 grudnia 2009
Łatwo się ocenia nie znając szczegółów...
Najpierw poczytajcie na co składano projekty, potem jak one wyglądały a potem zabierajcie głos...
Fakt 1. Projekty innych miast są bardziej całościowe!
Fakt 2. Zobaczymy jak będziecie jeździć po tym zmienionym Ryneczku i gdzie będziecie parkować.... bo tego jakoś projekt zbytnio nie rozważa....
popieram głos PO. A reakcja MF i jemu podobnych - śmiech, oznacza jak traktuje się głos innych (z poza PWS-u) nie zależnie czy to są z PO czy Fala czy zwykłych mieszkańcy....
Jak władza może reagować śmiechem na głos innych. Szacunek i kultura wymaga umiejętnego zachowania....
No tak, ale mamy władze jakie mamy....
nasi przedstawiciele wypieli się na swoich wyborców "zadkiem" mam nadzieję, że wyborcy zrobią to samo. Bo chyba każdemu z nas zależy aby być szanowanym....
0
12309:29, 6 grudnia 2009
Podpisuję się dwoma rekami pod wypowiedzią ''mieszkańców''. Ich wypowiedz jest też moją
0
A09:27, 6 grudnia 2009
decydowana większość komentarzy jest pisana przez oszołomów i ich kolegów.
0
max01:17, 6 grudnia 2009
Panie wiceprzewodniczący,prosta maksyma ''głupi mówi to co wie ,a mądry wie co mówi''.
0
O!22:54, 5 grudnia 2009
Dobrze jest :) Robi się ciekawie !!! Walczycie ostro. A ja wam kibicuję !
0
roni22:32, 5 grudnia 2009
pan JM już wykorzystał dobrze środki na szpital ogrodził sobie szpital aby mógł chodzić na spacery ze swoimi podopiecznymi , a że 20000 milionów darował rządowi to dla szpitala w NT to pestka.VC-e nie będzie się wiecznie a do szpitala Kiciński musi przyjąć bo nic niema do powiedzenia.Dziękuję za takiego burmistrza.Szpitalu już poparcia niema bo ma wszystkich w p..e..r..u .Jak można protestować przeciw co jest dobre skoro samemu nie umie się gospodarzyć pieniędzmi które należały się NT.
0
kasandra21:45, 5 grudnia 2009
- Pierwszy i ostatni raz pozwalam, żeby na tej sali wygłaszano oświadczenia partyjne - powiedział po oświadczeniu przewodniczący Rady Miasta Lesław Mikołajski. - Chcecie sobie poprawić notowania, żeby było was w kole więcej niż 8-9 osób, to róbcie to, ale nie na tej sali.
Arcydzieło hipokryzji. Poemat ...mniammniam. Oto, gdy zabrakło intelektu to również zabrakło godności. Zwykła bezwstydność. Przecież nieomylna, bierna i mierna pewuesowska zbieranina nie ma obowiązku przyjmować innych koncepcji, innych propozycji, innych rozwiązań (bez analizowania i kategoryzowania na lepsze i gorsze) ale ma powinność słuchać i służyć. Ma także nieodparte prawo czynienia tak jak uważa za najlepsze. I koniec. I kropka.
Panie Przewodniczący - jak już stosuje Pan taką retorykę to może warto
poruszać się po argumentach i w zakresie tych 21 milionów? Jakoś Pan i Burmistrz nie wykazywaliście stanowczości w innych przypadkach niechlubnej przeszłości ... a szkoda bo teraz mogliby wszyscy mieć przekonanie, że to idzie o pryncypia i zasady a nie własny tyłek i stanowisko.
0
on21:44, 5 grudnia 2009
Rynek nie jest rewelacyjną wizytówką Miasta, nawet pozłocenie
nic nie pomoże, nie ma tam bowiem pięknych elewacji, nastrojowych
podcieni, spektakularnych budowli.
Nie ma nawet zabytkowych acz romantycznych ruin.
Komu więc ta rewaloryzacja i co zyska obywatel Miasta?

Włodarze niech sie postarają o zagospodarowanie Gorców,
jedno Waterloo pod Dziubasówkami a już się zniechęcili.
Niic nie robią, aby zachęcic potencjalnych inwestorów
i włascicieli tych ziem.Nic, aby ograniczyć nieco ekologiczny
terroryzm.
Oleksówki i pobliskie tereny mają nadal doskonałe
warunki, aby stać się prawdziwą wizytówką dla N. Targu.
Ale na takie, wartosciowe dla obywatela inwestycje,
łatwych pożyczek Unijnych i utwardzonych stanowisk,
nowa dyktatura Brukselska nie zatwierdza.
0
>>>21:13, 5 grudnia 2009
wiewióro dokładnie jest na odwrót. Z napisał(a) że złośliwych komentarzy pod adresem MF i LM nie będzie w godzinach od 17,00 do 19,00 dlatego że SA, MJ i MJ (PO) będą na spektaklu. I dokładnie tak się stało. Jad się przestał sączyć tuż po 17 (ostatni komentarz MJ (PO) przed wyjściem na spektakl?), a zaczął się sączyć na nowo od 18,45 (przedstawienie się skończyło ok. 18,00 trzeba było się przebrać dojechać do domu i siąść przed kompem). Następne jadowite komentarze leją się od 19 jak deszcz z rynny. Prawda nas wyzwoliła a najbardziej tych którzy są wściekli o to że miasto pozyskało w ostatnim tygodniu 50 milionów złotychsami niestety w tym udziału nie mieli.
0
wiewióra19:44, 5 grudnia 2009
Z, przegrałeś zakład, twoja spiskowa teoria dziejów niestety się nie sprawdziła.
0
rynkowy19:25, 5 grudnia 2009
po wypowiedziach MF i LM widać że Panom nerwy puszczają, a to najlepszy znak że czas na zmiany. Pracownik samorządowy nawet najwyższego szczebla powinien umieć zachować się na poziomie i rozumieć że krytyka to święte prawo opozycji tym bardziej że w tym wypadku jest niestety słuszna. Ten program to nie żadna rewitalizacja tylko kosmetyka.
Przypominam również Panu L.M. że każdy mieszkaniec lub organizacja społeczna lub polityczna (w tym również partia polityczna) ma prawo przedstawiać swoje zdanie, opinie i uwagi podczas sesji Rady Miasta. A jeśli Pan takich podstawowych rzeczy nie wie to wstyd że jest Pan Przewodniczącym!
0
z Miasta19:16, 5 grudnia 2009
Nie przepadam za platformą ale w tym wypadku mają rację panowie krytykujący pomysł ponownej przebudowy rynku. I jeszcze raz powtórzę co napisałem wczoraj - jeżeli prawdą jest, że w ramach wniosku o środki na rewitalizację rynku przewidziano rozbiórkę jezdni wykonanej z granitowej kostki i granitowych krawężników i położenie nowej nawierzchni to oświadczam - będę pierwszy który pójdzie do prokuratury i złoży wniosek o ustalenie i ściganie winnych niegospodarności. Co jak co ale jezdnia wokół rynku jest zrobiona porządnie i może służyć następne 10 a może i więcej lat. Jest wiele innych rzeczy do zrobienia w naszym Mieście !
0
mieszkańcy18:45, 5 grudnia 2009
Bardzo dobry, merytoryczny tekst, który nam mieszkańcom w sposób przejrzysty wyjaśnia, o co właściwie chodzi w tej rewitalizacji rynku.
Zachłyśnięcie się urzędników miejskich cudem zdobytą kasą, w końcu za słaby projekt, ma oczywiście drugie dno.
Informacje medialne wysyłane przez MF i jego drużynę są chaotyczne i pozbawione szerszego spojrzenia na całokształt problemu związanego z modernizacją centrum miasta. Oni nie myślą tak naprawdę o fachowych i mądrych rozwiązaniach, bo o nich nie mają pojęcia. Nie dysponują też wyspecjalizowaną kadrą, która by rzetelnie się tym zajęła. Myślą wyłącznie o tym, jakby tu zrobić mieszkańcom wodę z mózgu i dzięki tym dotacjom wypłynąć na powierzchnię i zdobyć głosy wyborców w zbliżającej się kampanii. To, że za tę kasę narobią potem bigosu, nie ma dla nich znaczenia. Chodzi wyłącznie o to, aby trąbić do jesieni o sukcesach, które mają przysłonić ich wszystkie porażki. To jest najprostszy chwyt wyborczy. Krótkie komunikaty jacy jesteśmy wspaniali, a wszyscy pozostali to idioci,a zwłaszcza Ci, którzy mają cokolwiek inne zdanie.
I dlatego tak ważne jest, aby mając do wydania tak duże pieniądze, wydawać je z wielką starannością i na najlepsze rozwiązania dla tego miasta. Nasi urzędnicy jeżeli zależy im na tym mieście, a nie tylko na przetrwaniu z MF, powinni jak najszybciej skorzystać z wiedzy najlepszych fachowców, bo oni z pewnością takowymi nie są i wysłuchać z pokorą uwag tych, którzy krytykują, bo mają niestety rację.
Taka właśnie krytyka jak w tym tekście, przedstawiona przez Prezesa PO M.Jachymiaka jest potrzebna, bo jest poparta argumentami i analizą problemu, a nie tylko złośliwościami,w których specjalizuje się kadra MF.
Ponieważ MF i jego urzędnikom, brakuje wiedzy, żeby bronić się na merytoryczne argumenty, nigdy nie staną wprost z drugą stroną, do debaty publicznej. Będą wszystkich wokół zastraszać, obrażać, wyśmiewać, ale wyzwania nie przyjmą.
Ale w końcu, czy mogą nie przyjąć ? Są to nasze publiczne pieniądze, które chcemy spożytkować najlepiej, więc mamy prawo mieć pełną wiedzę o tych projektach.
Może Koło PO zorganizuje taką debatę dot. realizowanych projektów, na którą zaprosi władze miasta i mieszkańców, abyśmy wspólnie mogli przeanalizować najlepsze rozwiązania ?
To chyba dobry pomysł?
Pozdrawiamy.
0
paranoja17:06, 5 grudnia 2009
Zrypanie tego projektu jest w pelni zasłużone.Ja proponuję zorganizowac dużą debatę np. w MOKu. Przedstawić projekt i niech sie ludzie wypowiedza. Tak sie robi w zachodnich demokracjach - szkoda, ze nie w naszym komuniżmie.
0
zdrowy17:00, 5 grudnia 2009
Tak, wybierzcie Jachymiaka na Burmistrza, wtedy trzeba będzie więcej pieniędzy na rozbudowę wiadomo jakiego oddziału w naszym szpitalu!!!
0
y16:06, 5 grudnia 2009
ten się śmieje, kto się śmieje ostatni! - nadchodzi Wasz czas
0
Z15:45, 5 grudnia 2009
W godzinach od 17,00 do 19, nie powinno być negtywnych komentarzy pod adresem MF i LM. W tym czasie Jelonek, Apostoł i Jachymniak będą na przedstawieniu. Zakład?
0
Teresa15:00, 5 grudnia 2009
Chociaz do zadnej parti nie naleze tez opowiadam sie za zbudowaniem parkingow.Miasto jest zatloczone ,panuje chaos kompletny!A projekt zaklada kosmetyke rynku!Przeciez jakis czas temu juz tak bylo!Przeraza mnie jazda samochodem do tylu zamiast do przodu.gdy miasto zasypane jest sniegiem.Golym okiem widac brak dobrego gospodarza.
0
O!13:47, 5 grudnia 2009
A co Panie Mikołajski boi się Pan o stołek z Fryźlewiczem?
Bójcie sie bo większość miasta trzyma kciuki za to, że to wasze ostatnie podrygi. I już ktokolwiek będzie nowym włodarzem, na pewno będzie lepszy od was. A jeśli chodzi o ten kabaret to myślę że Pan Mikołajski też by odegrał tam nielada wspaniałą rolę.
0
kuba13:16, 5 grudnia 2009
21 MILIONÓW:
-te 2 cuuudowne obwodnice-cisza i spokój w mieście-na rynku młode kociaki trzymające się za ręce
-ten najnowszy,największy na południu Podhalański Jarmark Nowotarski-woda,prąd wc
-te potężne dopłaty do ekologi:gaz,kolektory
-ten piękny basen miejski i najnowocześniejsza w Polsce hala lodowa-czynne 24h/dobę
Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi rewitalizację czyli.......?
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
31
12.2024
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas