Wraca temat przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Zakopane
Clear
-2°
Wiatr: 3.888 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-2°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-2°
Wiatr: 4.14 km/h Wilgotność: 94 %
Clear
-1°
Wiatr: 6.228 km/h Wilgotność: 93 %
Clear
-1°
Wiatr: 5.832 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
-3°
Wiatr: 6.768 km/h Wilgotność: 90 %
Jakość powietrza
66 %
Nowy Targ
28 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 33 | 66 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
23.12.2022, 13:08 | czytano: 5412

Wraca temat przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową

NOWY TARG. Przywrócony wczoraj ruch pociągów na kolejowej zakopiance już dał się odczuć kierowcom. Na niemal notorycznie zakorkowanej ulicy Kolejowej i Ludźmierskiej teraz dodatkowo wstrzymywany jest ruch przez opuszczone szlabany. Dziś burmistrz Nowego Tagu poinformował, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy "bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej w ciągu DW 957".

arch. Podhale24
arch. Podhale24
Przedsięwzięcie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową nr 99 na bezkolizyjne.

- Jak wynika z informacji przekazanych nam przez inwestora tj. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zakres przedsięwzięcia jeszcze podlega ostatnim korektom. Po jednoznacznym jego zdefiniowaniu, w ramach przeprowadzanego postępowania o wydanie decyzji środowiskowej inwestor poinformuje o wynikach konsultacji społecznych, które odbyły się na przełomie stycznia i lutego br. Będziemy chcieli się aktywnie włączyć w proces zapewnienia możliwości udziału społeczeństwa w tym postępowaniu. O prowadzonych działaniach w tym temacie będziemy informować na bieżąco - zapewnia Grzegorz Watycha.

Przypomnijmy, że konsultacjom poddano cztery warianty budowy bezkolizyjnego skrzyżowania, ale preferowane są dwa. Zakładają one budowę drogi pod linią kolejową.

Szerzej o propozycjach przebudowy i wariantach pisaliśmy w artykule Budowa tunelu pod torami kolejowymi i nowego ronda....

s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Osiol11:09, 25 grudnia 2022
Opłacamy ludzi inteligentnych w urzędzie nie trzeba im darmowych internetowych porad, oni za swoją inteligencję i pracę co miesiąc dostają..... i premie
Wektor22:36, 24 grudnia 2022
Po przemyśleniu musiałyby być dwa tunele do dworca (to znaczy rozjazdy, tor nr 1, tor nr 2, jak w metrze)
w przeciwny razie, pociągi musiałyby się mijać za stacją kolejową, co by było głupawe, zresztą to są sprawy
techniczne, na których się nie znam. Może jakaś opinia Inżynierska, ktoś, kto się na tym zna.
Wektor22:15, 24 grudnia 2022
Do M&M

Niech będzie kanion, byle nie było DEMOLKI (pod tytułem - tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie
dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową, w stronę przejazdu kolejowego) :). Powstaje w tej sytuacji
zasadnicze pytanie, jak odprowadzić wodę w czasie ulewnych deszczów i co z jej odprowadzeniem ???
Co z odśnieżaniem ??? Co na to fachowcy ???
Goral20:46, 24 grudnia 2022
Zlikwidować dworzec w NT na tym zadupiu i tak nikt nie wysiada
Lubelski góral19:21, 24 grudnia 2022
O co wy się klucicie o swoją mądrzejszą mądrość???? Pomysł bardzo dobry!!!!
The King of the Spisz18:16, 24 grudnia 2022
Dźwignąć tory 2 metry a ulicę obniżyć o 3m. I po temacie....
The King of the Spisz18:16, 24 grudnia 2022
Dźwignąć tory 2 metry a ulicę obniżyć o 3m. I po temacie....
Osiol14:41, 24 grudnia 2022
Ech to doradzanie genetycznym nieudacznikom....
Wykorzystując obwodnicę dołożyć tory z boku ominąć centrum stacja kolejowo przeładunkowa nowa, stare tory rozebrać zrobić drogę do przejazdu obecnego, odcinek torów na ceramiczną i składy obecne to,, ślepy''tor połączony z obwodnica torową
Komu wysłać rachunek za poradę???
Topcie kasę w analizach dalej....
Anty prawo i socjalizm07:39, 24 grudnia 2022
Zostawic droge taka jaka jest!Jak sie wam nie podoba i macie problem,auto sprzedac i przesiasc sie na bicykl.
M&M02:41, 24 grudnia 2022
Do Wektor: Tunel, to moze przesada, ale konieczny bylby 6-metrowej glebokosci "kanion" od mostu na Czarnym Dunajcu, w miejscu obecnego dworca, stopniowo wznoszacy sie do poziomu terenu gdzies pomiedzy Nowym Targiem a Szaflarami. Na dnie tego "kanionu" polozone nowe torowisko, a w miejscu skrzyzowania ul. Ludzmierskiej-wiadukt nad torowiskiem. Profil podluzny torowisk dopuszcza spadki 6 promili dla magistrali i linii pierwszorzednych, oraz 10promili dla drugorzednych. Oznacza to ze stacja kolejowa(poczatek) mogla by byc w odleglosci ok. kilometra od wiaduktu na ul. Ludzmierskiej.
józek22:23, 23 grudnia 2022
Po co w Nowym Targu dworzec kolejowy. Do hameryki już nikt przez Gdynię szifem nie płynie.
Wektor21:11, 23 grudnia 2022
Napisałem: 20:44, 08 sierpnia 2021 | 22:35, 28 stycznia 2022

Tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową, w stronę przejazdu
kolejowego to kolejna głupota, która pochłonie dużo pieniędzy. A gdzie tunel wychodziłby za przejazdem kolejowym???
To już TAJEMNICA POLISZYNELA :D. Ciekawe czy ktoś pomyślał co z wodą w czasie ulewnych deszczów i co z jej
odprowadzeniem. Oczywiście domy i mieszkańcy w czasie realizacji prac budowlanych i szkody z tym związane,
się nie liczą, kto by się tam liczył z mieszkańcami:). Od dawna mówiło się o tunelu poprowadzony od zjazdu
za mostem do stacji kolejowej. Prace można by prowadzić, a ruch na Ludźmierskiej mógłby funkcjonować bez
utrudnień dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości. Naturalnie należałoby postawić sztuczną przeprawę
nad terenem budowy przy pomocy np. wojska, co jest wykonalne, zwłaszcza że takie sytuacje mają miejsce w Polsce.
Czy ktoś policzył wysokość odszkodowań dla mieszkańców (firm), powstałych w wyniku prac budowlanych? Wystarczy
uzgodnić z zarządem dróg wojewódzkich, że chcemy poprowadzić tunel w taki sposób i co oni o tym myślą, z prośbą,
aby nam to zaprojektowali i wycenili. Ta antywładza nie potrafi nic zrobić dobrze, chyba żeby jej non stop
podpowiadać, co należy zrobić i w jaki sposób. Jeżeli nie da się przeprowadzić tunelu od strony mostu kolejowego
z przyczyn technicznych lub finansowych, to wracam honor i rubta jak chceta, udrożnienie tego odcinka jest konieczne:).
-----------------------------------------------------
Ponawiam pytanie:

Dlaczego nikt nie rozważa puszczenia pociągu tunelem do stacji ??? Interesuje mnie, jakie byłyby koszty takiego
projektu, jeżeli w ogóle jest możliwy. A może po remoncie torów i stacji jest już za późno :).
-----------------------------------------------------
Do M&M

Mam rozumieć, że to opinia Inżynierska, osobiście zgadzam się z takim rozwiązaniem i uważam to za dobry pomysł.
Mielibyśmy nowoczesny dworzec na miarę XXI wieku.
-----------------------------------------------------
No cóż, do tego jest potrzebna wyobraźnia..., zaraz, zaraz, ale co to jest TA... wyobraźnia :). Oto jest pytanie:).

"NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE.
M&M19:33, 23 grudnia 2022
Tunel dla linii kolejowej, przy dopuszczalnych spadkach dla torow kolejowych, wychodzilby na powierzchnie gdzies w okolicach Castoramy. Dlatego, nalezalo by wtedy rozwazyc dwa warianty: Dworzec kolejowy w obecnym miejscu, w podziemiu, albo, przeniesienie stacji gdzies pomiedzy Nowym Targiem i Szaflarami.
"CiemnyLudu"!19:05, 23 grudnia 2022
Pragne poinformowac zwolennikow "wiaduktu dla pociagow", ze stacja kolejowa znajduje sie tuz obok ulicy Ludzmierskiej. Tymczasem, zgodnie z przepisami, rampa dojazdowa na taki wiadukt, musiala by miec co najmniej 400 metrow. Jesli ktos z was jest w stanie rozwiazac te inzynieryjna lamiglowke, dajcie znac burmistrzowi.
abc18:56, 23 grudnia 2022
PO nie zarządziło co należy zrobić w tej sprawie, to pis jest ....... . Każdy projekt obecnie jest w cz.... ...... . Tunel dla PKP - wyłożono już pieniądze na modernizację linii,tunel pod torami, lub nad torami może być tylko "spec ustawą" gdyż wydano zgodę na budowę budynków. A to już zrealizowano. A terenu brak.
Osiol16:23, 23 grudnia 2022
Dajcie spokój skończy się na trzech projektach do,, piwnic'' ratusza tam w projektach,,rozwoju''któryś mln już leży i co roku wyskakuje pomysł projektu który nie jest realizowany

Może ktoś policzy ostatnie lata w tych projektach,, rozwoju''
Co nie zmienia faktu że jakoś to trzeba przebudować lub poczekać na ukończenie obwodnicy i wtedy ocenić ruch... A nie topić kasy w papierze to jakby mieć trzy projekty domu na działce i brak funduszy na budynek
avivat15:54, 23 grudnia 2022
Tak. Tunel dla pociągów.
avivat15:54, 23 grudnia 2022
Tak. Tunel dla pociągów.
Janusz Widelec15:49, 23 grudnia 2022
Dlaczego nie robi się tunelu dla pociągu? Przecież pociąg jest cięższy niż auta. Na logikę to lepiej niż auta tunelem puścić i ludziom biznesy zniszczyć. O co chodzi? /.../
Watycha, może wyjaśnisz? Bo ludzie ostro przecież protestowali przeciwko tunelowi dla aut.
kuba14:54, 23 grudnia 2022
jakoś trzeba doprowadzić ruch do marketów :Stopiak i Żarnecki
a reszta po obydwu stronach Ludzmierskiej niech stoi lub lata górą.
a własność prywatna i od 100lat mapowane drogi i zjazdy się nie liczą.
Kasa rządzi światem .
Ona może z miasta, a jednak ze wsi14:24, 23 grudnia 2022
Nie rozumiem. Może i jestem laikiem w temacie budownictwa, ale nie prościej by było zrobić tunel dla linii kolejowej? Przecież nie trzeba by było budynków burzyć i jakichś dziwnych rozwiązań dojazdowych tworzyć. To jakiś problem by pociągi przejeżdżały przez tunel??? Są jeszcze wiadukty dla kolei... hmmm Może za mało pieniędzy by to kosztowało? No nie wiem....
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas