Zawarte kontrakty z wykonawcami, na modernizację odcinków linii Chabówka – Nowy Sącz, stanowią ważny etap w procesie inwestycyjnym. To oznacza przejście z fazy projektowania do realizacji przedsięwzięcia. Dzięki inwestycji przygotowana zostanie trasa dla wygodnych, regularnych połączeń pasażerskich. Po ponad 20 latach przerwy na trasę będą mogły wrócić pociągi. Spełnią się oczekiwania mieszkańców Sądecczyzny, Limanowszczyzny, Podhala i innych miejscowości w regionie.
– Projekt Podłęże-Piekiełko po wielu latach starań i oczekiwań wkracza w fazę realizacji. Jego całkowita realizacja polega na odbudowie linii łączącej Chabówkę, Rabkę, Mszanę Dolną, Limanową i Nowy Sącz oraz budowie linii z podkrakowskiego Podłęża południe: przez Gdów do Szczyrzyca i Tymbarku. To pokazuje naszą determinację w walce z wykluczeniem komunikacyjnym i potwierdza wiarygodność rządowych zapowiedzi – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
– Projekt, na którego realizację podpisano umowę, to długo wyczekiwana inwestycja kolejowa. Dzięki niej zwiększy się dostępność dla pasażerów oraz komfort i bezpieczeństwo podróżowania koleją. Wzrośnie także atrakcyjność kolei w województwie, jako ekologicznego środka transportu – powiedział minister funduszy i polityki regionalnej Grzegorz Puda.
– Wrasta ranga i znaczenie kolei w Polsce, dzięki inwestycjom konsekwentnie realizowanym przez PLK SA. Rozpoczynamy modernizację ważnej linii w Małopolsce. Prace, podobnie jak na innych trasach zapewnią zwiększanie dostępności, komfortu i bezpieczeństwa. Efekty przełożą się na korzyści dla mieszkańców, którzy po wielu latach zyskają lepsze możliwości komunikacji ekologicznym środkiem transportu – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.
Zgodnie z umowami, wykonane prace zapewnią sprawne i bezpieczne podróże. Mieszkańcy miejscowości, położonych w pobliżu trasy kolejowej, zyskają lepszą dostępność komunikacyjną. Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte, przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei.
Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych.
Umowę na modernizację odcinka Chabówka – Rabka Zaryte, za blisko 370 mln zł zrealizuje na zlecenie PLK SA Firma Budimex SA. Kontrakt, dot. odcinka bocznica Klęczany – Nowy Sącz, za nieco ponad 780 mln zł zrealizuje konsorcjum w składzie : Torpol S.A. oraz Intop Warszawa Sp. z o.o.
Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PKP PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury, r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas