- Budowa ponad 16 km nowej zakopianki jest realizowana w górskim terenie. W najwyższym miejscu, w okolicy węzła Obidowa, inwestycja biegnie na wysokości 800 m n.p.m. Te specyficzne warunki terenowe wiążą się też z trudnymi warunkami klimatycznymi – zima w Gorcach przychodzi wcześniej i trwa dłużej niż na nizinach. Dlatego też przerwa kontraktowa na tej budowie trwa cztery miesiące, od początku grudnia do końca marca - przypomina Kacper Michna.
- Tej zimy na terenie budowy prowadziliśmy prace ziemne w zakresie przygotowania drenażu w pasie między jezdniami i rowów odwadniających. Wzmacnialiśmy stożki przy wiaduktach, betonowaliśmy płytę wiaduktu, montowaliśmy bariery energochłonne na wiaduktach i oświetlenie na estakadzie w Lasku - wymienia rzecznik GDDKiA.
Budowa jest zaawansowana w 88 proc. Według planów zakończona ma być w październiku.
W Nowym Targu, na węźle obok Castoramy zostało do wykonania kilka nasypów i pomalowanie linii na jezdni. Podłączone są już latarnie i w większości już jest położona warstwa ścieralna. Z kolei węźle koło dawnego kombinatu - trwają ostatnie prace ziemne i pierwsze prace wykończeniowe - montowane są barierki i latarnie. Warstwa ścieralna już jest wszędzie.
W Klikuszowej, gdzie powstaje największy węzeł pracy jest znacznie więcej. Część z wiaduktów wyrasta dosłownie w powietrzu - wciąż trwa nadlewanie betonowych łączników, usypywanie zjazdów i dowożona jest ziemia oraz kruszywo. Jednak poza samymi wjazdami na estakady - warstwa ścieralna jest wylana na większości węzła.
GDDKiA, kk, s/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas