Postępy prac przy budowie zakopianki w rejonie Nowego Targu (zdjęcia) - podhale24.pl
Poniedziałek, 29 kwietnia
Imieniny: Piotra, Rity, Angeliny
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 4.392 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
12°
Wiatr: 3.78 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 4.824 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
10°
Wiatr: 6.156 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
Wiatr: 8.856 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 10.116 km/h Wilgotność: 84 %
Jakość powietrza
54 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
38 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 19 | 38 %
15.03.2024, 10:01 | czytano: 7112

Postępy prac przy budowie zakopianki w rejonie Nowego Targu (zdjęcia)

Dziś kończy się trzymiesięczna przerwa zimowa na budowach dróg krajowych. Wykonawcy nie zawiesili całkowicie prac i realizowali je na tyle, na ile pozwalała na to pogoda. Ze względu na ostrzejszy klimat do końca marca trwa przerwa na budowie górskiego odcinka nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu.

zdj. Podhale24
zdj. Podhale24
- Budowa ponad 16 km nowej zakopianki jest realizowana w górskim terenie. W najwyższym miejscu, w okolicy węzła Obidowa, inwestycja biegnie na wysokości 800 m n.p.m. Te specyficzne warunki terenowe wiążą się też z trudnymi warunkami klimatycznymi – zima w Gorcach przychodzi wcześniej i trwa dłużej niż na nizinach. Dlatego też przerwa kontraktowa na tej budowie trwa cztery miesiące, od początku grudnia do końca marca - przypomina Kacper Michna.

- Tej zimy na terenie budowy prowadziliśmy prace ziemne w zakresie przygotowania drenażu w pasie między jezdniami i rowów odwadniających. Wzmacnialiśmy stożki przy wiaduktach, betonowaliśmy płytę wiaduktu, montowaliśmy bariery energochłonne na wiaduktach i oświetlenie na estakadzie w Lasku - wymienia rzecznik GDDKiA.

Budowa jest zaawansowana w 88 proc. Według planów zakończona ma być w październiku.

W Nowym Targu, na węźle obok Castoramy zostało do wykonania kilka nasypów i pomalowanie linii na jezdni. Podłączone są już latarnie i w większości już jest położona warstwa ścieralna. Z kolei węźle koło dawnego kombinatu - trwają ostatnie prace ziemne i pierwsze prace wykończeniowe - montowane są barierki i latarnie. Warstwa ścieralna już jest wszędzie.

W Klikuszowej, gdzie powstaje największy węzeł pracy jest znacznie więcej. Część z wiaduktów wyrasta dosłownie w powietrzu - wciąż trwa nadlewanie betonowych łączników, usypywanie zjazdów i dowożona jest ziemia oraz kruszywo. Jednak poza samymi wjazdami na estakady - warstwa ścieralna jest wylana na większości węzła.

GDDKiA, kk, s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
z tąd20:28, 16 marca 2024
@ zakopianka.W pomarańczowych kubraczkach mimo mrozów coś przy tym węźle robili.Skupiona byłaś tylko na prowadzeniu autka ,drodze, nie na otoczeniu drogi (szkoda,kierowcy to robią posiadacze prawo jazd nie ). Mierzyli,coś tam robili.
P.12:01, 16 marca 2024
Przerwa zimowa to jakiś kosmiczny wynalazek GDDKiA.
No i ta jedna koparka oraz dwóch potpieraczy łopaty nie jest w stanie wyrobić się w terminie.
King of the Spisz11:36, 16 marca 2024
W zdecydowanej większości grube roboty już zdobione, kwestie wykończeniowe to tylko kwestia mobilizacji większej ilości ludzi a komentujący szczekają... Choćby nawet była obsuwa to raczej w tygodniach liczona a nie miesiącach.
I tak pierwszy krok w odkorkowanie nowego tergu za niedługo stanie się faktem, mam nadzieję że po budowie zakopianki wysiłki i środki zostaną przerzucone na południową obwodnice
ale jajka,10:08, 16 marca 2024
Poczekamy.Dobrze że przez 8 lat nie było przy tym Tuska,Nowaka i Wincentego.
zakopianka09:53, 16 marca 2024
@z tąd jeżdżę codziennie kilkanaście razy obok węzła Klikuszowa. Od grudnia nie było tam ani jednego pracownika. Tam pozostało najwięcej pracy. Może na innym odcinku coś robili, ale tam nic.
z tąd21:19, 15 marca 2024
Sami malkontenci komentują.Pracowali przy zakopiance całą zimę,widziałem.Pewnie marudy poruszają się autkami tylko po mieście(no bo nauki jazdy teraz uczą jazdy tylko na trasie egzaminacyjnej) generując korki,a można z buta te pre set metrów.Super.
qazwsx20:30, 15 marca 2024
Nie wierzę w ten termin. Za dużo odcinków nie jest ukończonych. A zostało tak naprawdę pół roku, pół roku to na montowanie barierek, malowanie padów, kładzenie nawierzchni a nie lanie betonu. Chyba że będą się spieszyć tak jak Ci od kolei - parę miesięcy i będą do poprawki. Jak pojedzie się na wiosnę 2025 to będzie dobrze
Loko13:03, 15 marca 2024
Ta droga miala byc oddana w sierpniu 2023. W tekscie ani slowa czemu pierwotny termin nie dotrzymany.
as10:54, 15 marca 2024
Moze i otworzą chociaż jeden pas ale na pewno nie w tym roku , bardziej prawdopodobne to 2026 .
koalicjant10:48, 15 marca 2024
tak do doprecyzowywania ,październik ale którego roku 25 czy 26 bo przy takim ślamazarnym prowadzeniu robót ciemno to widzę
zakopianka10:30, 15 marca 2024
Zima w tym roku jest bardzo łagodna. Można było przez większość czasu prowadzić prace. Zmarnowano kupę czasu. Pewnie jeszcze będą chcieli wydłużyć termin oddania.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas