Jak tchnąć nowe życie w klasyczne auto? Przewodnik dla pasjonatów motoryzacji (art. sponsorowany) - podhale24.pl
Szczawnica
Rain
9°C
Rain
10°C
Rain
11°C
Rain
11°C
Rain
11°C
Rain
9°C
Kartka z kalendarza
24.05.2025, 07:32 | czytano: 141

Jak tchnąć nowe życie w klasyczne auto? Przewodnik dla pasjonatów motoryzacji (art. sponsorowany)

TOPOWE auta zabytkowe często mają już kilkudziesięcioletnią historię. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę niekorzystne czynniki atmosferyczne i intensywną eksploatację pojazdów w różnych warunkach. Ramy zabytkowych aut, silniki, skrzynie biegów i układy zawieszenia przeżywają prawdziwą drogę przez mękę. Z tego względu powinieneś wiedzieć, jak odrestaurować klasyka, żeby wyglądał jak nowy z salonu. Zajrzyj do poradnika, z którego dowiesz się, jak naprawić od A do Z silnik VW Garbusa.

Silnik VW Garbusa z kilkudziesięcioletnią historią - co musisz zrobić, żeby wrócił do żywych?


Masz Garbusa z lat 60., 70. albo 80. i chcesz go przywrócić do życia? Renowacja silnika w starym, zabytkowym samochodzie to trudne zadanie. Jeśli nie masz, chociażby podstawowej wiedzy z zakresu mechaniki i dostępu do oryginalnych części silnikowych, prawdopodobnie nie uda Ci się zakończyć projektu z pozytywnym finałem.


Na szczęście jeden problem da się łatwo rozwiązać. Chodzi o części do silnika Garbusa, które możesz zamówić online na https://garbus.pl/vw-garbus/silnik. W jednym miejscu znajdziesz wszystko, co potrzebne do ożywienia silnika Volkswagena Garbusa, czyli adapter czujnika temperatury i ciśnienia oleju, obudowę silnika, tłoki, miskę olejową i wiele innych.


Jeśli masz klasyka z uszkodzonym silnikiem...


  1. Sprawdź blok silnika pod kątem pęknięć, ognisk korozji i odkształceń. Jeśli blok jest gdziekolwiek uszkodzony, dalsze prace remontowe nie mają żadnego sensu.

  2. Zmierz kompresję na tłokach. Kiedy ciśnienie jest nierówne lub zbyt niskie, prawdopodobnie czeka Cię wymiana pierścieni tłokowych i planowanie głowicy.

  3. W miarę możliwości oceń stan wału korbowego. Dokładnie zrobisz to dopiero po zdemontowaniu głowicy i tłoków. Jeśli występują luzy na panewkach... przygotuj się na wydatek w związku z zakupem nowego wału korbowego.

  4. Oceń stan gaźnika. Jeśli mieszanka paliwowo-powietrzna nie będzie prawidłowa, wtedy silnik Garbusa nawet po generalnym remoncie po prostu nie odpali.


To tylko najistotniejsze elementy, które wymagają weryfikacji na początek prac z generalnym remontem silnika VW Garbusa. W miarę postępu prac możesz wymieniać też kable zapłonowe, pompę paliwa, chłodnicę, korbowody i tłoki.


Ile może realnie kosztować renowacja silnika VW Garbusa?


To zawsze kwestia indywidualna. Wymiana uszczelek, simmeringów, oringów i uszczelki pod głowicą to niewielki wydatek rzędu do tysiąca złotych z robocizną. Koszty pojawiają się dalej... pokrywa silnika, tłoki, wał korbowy i wiele więcej. Finalnie generalny remont może kosztować nawet kilka tysięcy złotych.


Nigdy do końca nie wiadomo, co uległo zniszczeniu i wymaga wymiany. Koszty poznajesz w toku pracy - im głębiej zajrzysz do silnika, tym precyzyjniej możesz ocenić wydatki.


Jeśli jednak nie zrażasz się kosztami generalnego remontu klasycznego silnika Garbusa, możesz przejrzeć asortyment dostępny na https://garbus.pl/. Od ręki zamówisz niezbędne części silnika i wiele innych podzespołów, które są potrzebne do przywrócenia Garbusa na drogi!

Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
01
06.2025
Nie przegap!
31
05.2025
Nie przegap!
13
06.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
maj
29
Czwartek
Imieniny:Marii Magdaleny, Teodozji, Maksyma
Kliknij po więcej