Mały atleta - Mazda CX-3 - podhale24.pl
Piątek, 03 maja
Imieniny: Marii, Aleksandra, Stanisława
Rabka Zdrój
Clouds
20°
Wiatr: 14.436 km/h Wilgotność: 34 %
Clouds
21°
Wiatr: 15.66 km/h Wilgotność: 53 %
Clouds
21°
Wiatr: 15.66 km/h Wilgotność: 36 %
Clouds
22°
Wiatr: 16.272 km/h Wilgotność: 36 %
Clouds
23°
Wiatr: 15.264 km/h Wilgotność: 36 %
Clouds
20°
Wiatr: 10.368 km/h Wilgotność: 38 %
Jakość powietrza
42 %
Nowy Targ
28 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
06.11.2017, 09:30 | czytano: 3755

Mały atleta - Mazda CX-3

Dzięki uprzejmości firmy Anndora, dealera marki Mazda poznaliśmy bliżej nowego małego crossovera tej japońskiem marki. Model CX-3 nawiązuje do większych modeli Mazdy obecnych już od jakiegoś czasu na rynku i … bardzo dobrze.

Od kiedy Mazda do tworzenia swoich samochodów używa języka stylistycznego KODO trudno przejść obok samochodów tej marki obojętnie. Mazda 6, mniejsza Mazda 3 czy crossover CX-5 - starszy brat testowanego przez nas modelu to samochody o nietuzinkowych stylistykach. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że to nie propozycje za grube steki tysięcy złotych dedykowane wąskiej grupie klientów a dostępne powszechnie samochody, w dodatku o legendarnej niezawodności, bardzo dobrych osiągach i oferujących satysfakcjonujący poziom wyposażenia już od podstawowych wersji.



Samochód który dostaliśmy do testu to bardzo bogata wersja wyposażenia Sky Passion z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 koni mechanicznych, automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Jak na mały, właściwie miejski samochód trzeba przyznać - wersja ta proponuje więcej niż wydaje się być potrzebne. Silnik zwarzywszy niewielki rozmiar auta jest więcej niż dynamiczny, skrzynia pracuje gładko i pozwala na wybór trybu w zależności od upodobań kierowcy. Przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła daje poczucie pewności i bezpieczeństwa, choć w większości przypadków ten miejski crossover nie będzie pewnie narażony na warunki w których było by to niezbędne.



Wnętrze samochodu, jak można spodziewać się po jego zewnętrznych wymiarach jest mocno kompaktowe. O ile rodzinne wakacje na długiej trasie mogły by okazać się męczące, to dwie rosłe osoby - czyli my prowadzący jazdy testowe - mieliśmy z przodu w sam raz miejsca. Fotele wyprofilowano wygodnie a wszystko co potrzeba, jak to w japońskich samochodach jest pod ręką i dokładanie tam, gdzie spodziewamy się, że jest.
Kokpit nie przytłacza ilością przełączników i pokręteł. Obsługa audio i innych systemów odbywa się za pomocą sporego wyświetlacza w środkowej części deski rozdzielczej, a dla kierowcy podstawowe informacje wyświetlane są na szybie.
W testowanej przez nas wersji cena samochodu przekracza poziom 100 tysięcy złotych, ale model ten w skromniejszych wersjach dostępny jest już od nieco ponad 68 tysięcy tysięcy złotych.



Z jednej strony jak na samochód miejski mała Mazda oferuje więcej niż można by oczekiwać, ale właśnie to "więcej" odróżnia CX-3 od reszty miejskich samochodów. Na pewno jest to samochód wobec które nie da się przejść obojętnie a duch ruchu będący podstawą stylistyki KODO widoczny jest w tym modelu doskonale.

wo/ fot. Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
bartoon23:05, 26 marca 2018
Dobrze ujęte, mały atleta. Bo faktycznie tam gdzie trzeba to Mazda CX-3 potrafi zawinąć asfalt, ale także w ciasnych miejscach wykazuje się precyzją, która czasami jest bardzo potrzebna na takich parkingach gdzie każdy po swojemu ;d
Podoba mi się wnętrze suva, utrzymane jest w eleganckim stylu, takim jak lubię.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas