Hybrydowa Suzuki Vitara na miarę naszych czasów - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Jabłonka
Clouds
11°
Wiatr: 18.576 km/h Wilgotność: 39 %
Clouds
11°
Wiatr: 20.16 km/h Wilgotność: 39 %
Clouds
15°
Wiatr: 16.596 km/h Wilgotność: 34 %
Clouds
12°
Wiatr: 17.1 km/h Wilgotność: 32 %
Clouds
15°
Wiatr: 20.88 km/h Wilgotność: 34 %
Clouds
14°
Wiatr: 19.296 km/h Wilgotność: 49 %
Jakość powietrza
24 %
Nowy Targ
6 %
Zakopane
8 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 4 | 8 %
22.03.2020, 13:30 | czytano: 7372

Hybrydowa Suzuki Vitara na miarę naszych czasów

Dzięki uprzejmości firmy Auto Complex - dealera Suzuki w Nowym Targu otrzymaliśmy do testu model Vitara wyposażony w system mild hybrid.

Elektryczność wkroczyła do motoryzacji na dobre, muszą się z tym pogodzić nawet najwięksi entuzjaści zapachu spalin i benzyny. Dziś każdy liczący się producent musi mieć w ofercie samochody elektryczne lub hybrydowe i nie jest to jedynie zabieg marketingowy a wynik stale zaostrzanych norm emisji spalin. Diabeł jednak jak zwykle, tkwi w szczegółach.

Niekwestionowanym liderem rozwiązań elektrycznych w swoich samochodach jest Toyota, forsująca model hybrydowy, łączący tradycyjny silnik spalinowy z elektrycznym. Na rynku jest już dostępna czwarta generacja hybryd tego producenta a na drogach całego świata jeżdżą miliony elektrycznych Toyot i Lexusów.
W wizji Toyoty - która nazywa swoje samochody samoładującymi - samochód w mieście, jeżdżąc z niewielkimi obciążeniami korzystana z napędu elektrycznego, który w każdej chwili, w razie potrzeby wzmacniany jest silnikiem spalinowym.
Takie połączenie jest bezobsługowe a pojazd zapewnia swobodę korzystania dokładnie taką samą jak auta spalinowe.


Po drugiej stronie jest koncepcja samochodów całkowicie elektrycznych - bez silników spalinowych. Takie rozwiązanie forsuje Tesla, ale samochody takie dostępne są też w w Renault, VW, Skodzie, KIA czy Hyundaiu. Mieliśmy już okazje jeździć kilkoma z nich i wrażenie rzeczywiście jest ciekawe. Cisza, bardzo dobre osiągi - super. Są też niestety minusy - bardzo wysoka cena zakupu, niewielka jeszcze sieć ładowarek, bardzo długie ładowanie przy pomocy standardowych gniazdek i wreszcie niepewność, jak rynek oceni te samochody za parę lat, kiedy będziemy chcieli je sprzedać. Czy znajdą się amatorzy na kilkuletnie auto, po gwarancji, z wyeksploatowanymi siłą rzeczy bateriami? Nikt nie chciałby być tym, który będzie musiał to sprawdzić na sobie.

Jest też trzecia koncepcja, tak zwanej miękkiej hybrydy która łączy silnik spalinowy z niewielkim silnikiem elektrycznym. Mld Hybrid nie pozwala na poruszanie się na silniku elektrycznym, który w tej wersji służy jako alternator i rozrusznik pozwalający też odzyskiwać energię z hamowania. Silnik elektryczny i magazynowana przez niego energia służy do zasilenia wszystkich urządzeń pokładowych i systemów, pozwala także usprawnić system start-stop, pozwalając na natychmiastowe wprawienie pojazdu w ruch.

Właśnie taka wersja Vitary z systemem Mld Hybrid trafiła w nasze ręce. Niewielki w stosunku samochodów elektrycznych i tradycyjnych hybryd akumulator z mieścił się pod fotelem kierowcy. Zastosowanie silnika elektrycznego wspomagającego ruszanie według zapewnień producenta pozwala na oszczędność nawet 20% paliwa i o tyle także obniżyć emisję spalin.
W codziennym użytkowaniu współdziałanie napędów jest niezauważalne. Gdyby nie oznaczenie Hybrid trudno było by normalnemu kierowcy od razu zorientować się, z jaką wersją ma do czynienia.


Technologia Mild Hybrid jest nie droga. W przeciwieństwie do kosztów samochodów elektrycznych czy nawet pełnych hybryd, cena niewiele różni się od wersji tradycyjnej. Nie wiele też, szczerze mówiąc daje kierowcy więc generalnie jest to rozsądny układ - z jednej strony pozwalający klientowi otrzymać produkt w dobrej cenie, z drugiej zaoferować auto, które bardziej szanuje środowisko naturalne i spełnia normy.

Sama Vitara to model znany i lubiany przez Polaków, w dodatku reprezentuje rosnącą ostatnio w siłę popularności kategorie SUVów klasy B. W ubiegłym roku, tylko w pierwszych trzech kwartałach zarejestrowano ponad 3 tysiące nowych Vitar w Polsce, pobijając o kilkanaście procent wynik z analogicznego okresu roku poprzedniego, który - na marginesie - był dla Suzuki rekordowym na polskim Rynku.

Suzuki Vitara to samochód na miarę potrzeb i możliwości przysłowiowego Kowalskiego - marka gwarantuje niezawodność i przewidywalne koszty i warunki eksploatacji, a cena nie zwala z nóg. Testowany przez nas model oferował wszystko, co normalnemu użytkownikowi niezbędne, a nawet więcej. System audio, klimatyzacja czy elektryczne szyby i lusterka to już dziś standard w większości marek i Suzuki zaspokaja tu też wszystkie potrzeby swoich klientów. Ponadto do dyspozycji mamy szereg elektronicznych systemów zwiększających bezpieczeństwo - monitowanie ruchu poprzecznego podczas cofania, asystent zmiany pasa czy rozpoznawanie znaków - wszystko to w testowanej przez nas wersji było standardem. Jeśli dodamy do tego napęd na wszystkie 4 koła, dynamiczny silnik 1,4 boosterjet o mocy 129 KM i 235 Nm momentu obrotowego to otrzymujemy całkiem ciekawy samochód w cenie nieco ponad 97 tysięcy złotych. To oczywiście cena wyjściowa samochodu z bieżącego rocznika, co pozwala sądzić, że tą już atrakcyjną ofertę dało by się uczynić jeszcze nieco atrakcyjniejszą w bezpośrednim kontakcie ze sprzedawcą.

Reasumując - osiągające coraz lepsze wyniki nad Wisłą Suzuki zapracowało na ten stan. Oferuje ciekawe modele solidnych samochodów w popularnych aktualnie kategoriach, w dodatku w cenach - jak się okazuje - akceptowanych przez krajowy rynek.

Wszystkich, którzy mieli by ochotę bliżej poznać nową hybrydową Vitarę na jazdy próbne zaprasza dealer - firma Auto Complex działająca w Nowym Targu i Nowym Sączu.

wo/ fot. Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas