Poznajcie Enyaqa (zdjęcia) - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 5.76 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 5.616 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
Wiatr: 4.284 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
Wiatr: 6.048 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
Wiatr: 5.472 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
40 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
07.10.2021, 08:57 | czytano: 2246

Poznajcie Enyaqa (zdjęcia)

Przedstawiamy Państwu kolejny, w pełni elektryczny pojazd, który kreowany jest jako samochód na miarę naszych czasów i naszych potrzeb. Czy w rzeczywistości nowa Skoda wnosi coś nowego?

Po pierwsze Enyaq to pierwszy samochód spod szyldu czeskiego producenta od podstaw stworzony jako pojazd elektryczny i tylko w takiej wersji występuje. O ile inne modele, jak choćby testowany przez nas kiedyś CityGo, to tylko elektryczne odmiany aut o tradycyjnej wersji napędu, o tyle Enyaq to rasowy elektryk od samego początku do samego końca.

Widać to zwłaszcza we wnętrzu samochodu, które mimo że nawiązuje naturalnie do innych modeli marki, robi zrażanie skromnością i nowoczesnością zarazem. Centralnym punktem jest spory ekran dotykowy, odpowiedzialny za większość ustawień samochodu od radia, nawigacji czy nadmuchu poczynając a na parametrach ładowania kończąc. Spory to może jednak nie najlepsze określenie - ekran jest ogromny i góruje nad deską rozdzielcza.


Faktem jest jednak, że zgromadzone w jednym miejscu centrum dowodzenia sprawdza się, informacje są czytelne, a wprowadzanie ustawień łatwe. Konstruktorzy zadbali nawet o półkę pod samym ekranem, na której możemy oprzeć nadgarstek by łatwiej operować na dotykowym ekranie.


W testowanej przez nas wersji wnętrze samochodu robiło świetne wrażenie - skórzana tapicerkę o ciekawej barwie, kierownica, która bardzo dobrze leży w dłoniach, i dodatkowy niewielki wyświetlacz za nią przekazujący podstawowe informacje. W tunelu środkowym znajdziemy głównie schowki, jeśli nie liczyć niewielkiego przełącznika w miejscu, gdzie kiedyś, w normalnych samochodach znajdowała się dźwignia zmiany biegów.


Także z zewnątrz Enyaq może się podobać, szczególnie biorąc pod uwagę aktualne, utrzymujące się już od jakiegoś czasu na rynku trendy. To właśnie samochody typu SUV są najlepiej oceniane przez użytkowników i chętnie wybierane przez klientów. W przypadku Skody mamy do czynienia z naprawdę sporym samochodem, o przestronnym wygodnym wnętrzu i przestronnym bagażniku. Wymiarami samochód niewiele ustępuje największej Skodzie Kodiaq.


Testowane przez nas auto wyposażone było w 21 calowe felgi, co mimo obaw o stan opon przy pokonywaniu każdej dziury, których nie brak na podhalańskich drogach, dawało bardzo dobre wrażenia z jazdy. Samochód mimo swoich ponad 2 ton wagi prowadzi się lekko, a pokonywanie wąskich zakrętów daje wiele radości.

Enyaq występuje w dach wariantach: 62 kWh i 82 kWh. My testowaliśmy mocniejszą wersję oferującą 204 konie mechaniczne rozpędzające samochód do 160 km/h, a pierwszą setkę pozwalające osiągnąć w 8,5 sekundy. Deklarowany przez producenta zasięg to ponad 500 kilometrów, i choć możemy założyć, że realnie będzie on kilkadziesiąt kilometrów mniejszy, jest to niezły wynik. Oczywiście nadal pozostaje kwestia dostępności szybkich ładowarek i prądu w nich dostępnego. Choć producent zapewnia, że ładowanie 80% baterii potrwa tylko nieco ponad pół godziny, to trzeba wiedzieć, że dotyczy to super szybkich ładowarek, gdzie cena 1kW mocno przekracza 2 zł. Jeśli chcielibyśmy zasilić auto tańszym prądem, ładowanie zajmie kilkanaście godzin.

Skoda od lat buduje swój wizerunek jako producent dostępnych, ciekawych samochodów w różnych klasach, o zadowalającej jakości i akceptowalnej przez polski rynek cenie. Jeśli dodamy do tego rozbudowaną sieć salonów i serwisów sukces każdego kolejnego wprowadzanego na rynek przez Skodę modelu wydaje się zrozumiały. Czy tak będzie też w modelem Enyaq?

Aby stać się posiadaczem najtańszej wersji samochodu trzeba liczyć się z wydatkiem prawie 185 tysięcy złotych. Jeśli chcielibyśmy lepszą wersję silnika i kilka pozycji z listy dodatkowego wyposażenia, cena rośnie w mgnieniu oka. Dla przykładu testowany przez nas egzemplarz wyceniono na 280 550 zł. W jego przypadku samo wyposażenie dodatkowe kosztowało ponad 60 tysięcy złotych.


Żeby nie szukać daleko, podobnej wielkości Kodiaq, którego też testowaliśmy jakiś czas temu, może być nasz już za niewiele ponad 110 tysięcy złotych, a za 200 tysięcy otrzymamy topową wersję RS wyposażoną we wszystko, o czym można zamarzyć. Jest to tylko porównanie ze strony kosztów zakupu, bo faktem jest, że mimo oba pojazdy to Skoda, oba są podobne gabarytami i oferowanymi wygodami, to zupełnie dwa różne samochody z dwóch różnych motoryzacyjnych światów.

Sami przekonajcie się czym się różnią te światy - Skoda Autoremo w Nowym Targu - dealer, który użyczył nam samochód do testu zaprasza na jazdy próbne.

wo/ fot. Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
zielony09:08, 7 października 2021
Samochody elektryczne to ślepa droga , tylko ogniwa wodorowe mają większą przyszłość jak np Toyota Mirai .
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas