Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2 (zdjęcia) - podhale24.pl
Czwartek, 9 maja
Imieniny: Grzegorza, Bożydara, Karoliny
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 4.572 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 3.06 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 4.644 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 5.976 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
11°
Wiatr: 1.116 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
10°
Wiatr: 5.364 km/h Wilgotność: 88 %
Jakość powietrza
40 %
Nowy Targ
18 %
Zakopane
24 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 20 | 40 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 9 | 18 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 12 | 24 %
19.03.2014, 22:21 | czytano: 1807

Salon Marcowy „Nowy tatrzański dzień” – cz. 2 (zdjęcia)

ZAKOPANE. Kolejne spotkanie w ramach Salonu Marcowego odbyło się jak zwykle w „Jasnym Palacu”. Paneliści - Jerzy Gruszczyński, projektant komunikacji wizualnej, Elżbieta Kantor, dyr. Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego i Tymoteusz Mróz, wydawca biuletynu „Infogram” oraz uczestnicy salonu podjęli temat: Komunikacja – Informacja – Promocja w świecie realnym i witualnym.

zdj. Piotr Korczak
zdj. Piotr Korczak
Pierwsze wystąpienie, Elżbiety Kantor ogniskowało się wokół zagadnienia promocji Małopolski. Pani dyrektor stwierdziła, że Zakopane jest drugim najchętniej odwiedzanym przez turystów miejscem w Małopolsce, pierwsze zajmuje Kraków, a dokładnie Wawel. Oczywiście należy promować Zakopane i Kraków nadal i to w różny sposób, ale "Urząd Marszałkowski ma za zadanie promocję całego regionu" – powiedziała panelistka.

Drugie wystąpienie rozpoczęło się od zdefiniowania tematu w formie przekazu wizualnego. Następnie Jerzy Gruszczyński na wybranych „obrazkowych” przykładach przedstawił złe i dobre sposoby kreowania komunikatów. Powiedział, że jego zdaniem świat realny i świat wirtualny to jest to samo, zmieniają się tylko nośniki przekazu informacji. Maniera w projektowaniu jest silniejsza od zasad projektowania – podkreślił panelista. W czasie prezentacji stwierdził, że estetyzacja przestrzeni jest najważniejszą wartością przestrzeni życiowej, jak również do projektowania przestrzeni, np. tatrzańskiej potrzebny jest zespół profesjonalistów.

Trzecie wystąpienie dotyczyło nowych sposobów przekazywania informacji i budowania projektów promocyjnych z wykorzystaniem nowych technologii. Świat wirtualny przez urządzenia mobilne „ogląda” codziennie przez ok. 2 godziny 50 milionów ludzi na całym świecie – skonstatował Tymoteusz Mróz.

Na koniec swojego wystąpienia przedstawił projekt promocyjny „Made in Zakopane”. Jest to projekt przedstawiający proces cywilizacyjny, proces zmiany mentalności i przyzwyczajeń lokalnej, w tym wypadku zakopiańskiej społeczności – powiedział panelista.

Moderatorem salonu był Adam Kitkowski.

Oto niektóre wypowiedzi uczestników salonu.
Profesor J. Jędrysiak: mieliśmy okazję zapoznać się z różnymi sposobami prezentacji tematu. W Zakopanem przez wiele lat próbowano uporządkować Krupówki, a razie udało się „uporządkować” miejską galerię.

Dyrektor Muzeum Tatrzańskiego Anna Wende-Surmiak: co możemy zrobić, by Muzeum Tatrzańskie mogło się rozwijać, mieć większą frekwencję?

Dyrektor E. Kantor: trzeba działać lokalnie wspólnie, wspólna droga promocji jest najlepsza, skrajne pomysły musimy odrzucić. Gdy kiedyś mówiło się Zakopane to kojarzyło się z wypoczynkiem, nartami, kulturą.

Inżynier Stanisław Karpiel: To było kiedyś. Przed wojną Zakopane czwarte na świecie pod względem narciarstwa. Dziś wszystko upadło.

Dyrektor TARPiK Krzysztof Król-Łęgowski: Jaką mamy w naszym regionie markę, lokalną Zakopane i regionalną Małopolskę, czy są to marki komplementarne? A gdzie jest miejsce dla marki tatrzańskiej?

Andrzej Gibała: Co Pani sądzi o Konwencji Karpackiej? (pytanie do Pani Kantor)
Dyrektor E. Kantor: Oczywiście trzeba te konwencję u nas wdrażać. Tak się pomału dzieje, Województwo Małopolskie i Podkarpackie chcą wspólnie działać w ramach tej konwencji.

Następne spotkanie Salonu Tatrzańskiego odbędzie się wyjątkowo w piątek o godzinie 11.00.
Temat: Na progu nadziei – w jaki świat idziemy ?
Czy święty z Karpat Jan Paweł II jest dla nas drogowskazem?
Moderator: Franciszek Bachleda-Księdzularz
Paneliści: ks. bp Grzegorz Ryś biskup pomocniczy archidiecezji krakowskiej

Zapraszamy, wstęp wolny.

Adam Kitkowski, zdj. Piotr Korczak
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas