"Ta sytuacja jest efektem zamknięcia się marszałkowskich urzędników na współpracę ze stroną społeczną, która w 2017 roku zainicjowała cały temat autobusów transgranicznych. Poprzedni dyrektor departamentu transportu, obecny prezes Kolei Małopolskich pan Tomasz Warchoł miał inne podejście, zaprosił mnie w 2019 roku na spotkanie, na którym wspólnie wypracowaliśmy optymalny format połączeń transgranicznych, uruchomionych finalnie jesienią 2019. Uruchomiona wówczas Eurolinia Tatry kursowała przez cały 2020 rok na trasie Bukowina Tatrzańska - Oravice - Dolina Rohacka - Dolny Kubin i cieszyła się ogromną popularnością oraz sympatią pasażerów - również dlatego, że jej format został wypracowany we współpracy urzędników z zewnętrznymi ekspertami.
Niestety następca pana Tomasza Warchoła odstąpił od tego formatu, odmówił współpracy ze stroną społeczną i postanowił stworzyć połączenia transgraniczne na nowo, z przesiadką na granicy. Tłumaczyliśmy, dlaczego jest to zły pomysł, prosiliśmy o współpracę i uwzględnienie naszych uwag - bezskutecznie. Marszałek Kozłowski i Smółka postawili na swoim, odrzucili nasze uwagi - efekt jest taki, że minął rok, a linii nadal nie ma, a planowane połączenia nie zawiozą nas w słowackie Tatry.
Szczegółowo temat opisałem w tym artykule na portalu TatrySkate: "Minął rok, a autobusy transgraniczne nadal nie wróciły na trasę. Marszałek nie chce rozmawiać z inicjatorami połączeń transgranicznych"".
oprac. r/
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas