"Minął rok, a nadal nie ma autobusów transgranicznych" - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Jabłonka
Clouds
-2°
Wiatr: 4.212 km/h Wilgotność: 96 %
Clear
-2°
Wiatr: 4.716 km/h Wilgotność: 94 %
Clouds
-1°
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
-0°
Wiatr: 6.732 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
-0°
Wiatr: 5.184 km/h Wilgotność: 93 %
Clouds
-2°
Wiatr: 5.544 km/h Wilgotność: 94 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
23.02.2022, 09:38 | czytano: 1741

"Minął rok, a nadal nie ma autobusów transgranicznych"

LIST. "Minął już rok od wideokonferencji marszałka Kozłowskiego z władzami Kraju Żylińskiego, na której ustalono przywrócenie autobusów transgranicznych łączących Małopolskę ze słowacką Orawą. Po roku autobusy nadal nie wróciły na trasę, a gdy się tak stanie, wskutek niedopatrzenia marszałka i urzędników będą omijać słowackie Tatry, a więc będą dla Małopolan bezużyteczne" - pisze Jakub Łoginow, Koordynator inicjatywy obywatelskiej Polska-Słowacja-autobusy, pomysłodawca połączeń transgranicznych, konsultant Urzędu Marszałkowskiego ds. transgranicznych połączeń autobusowych i kolejowych w latach 2017-2018.

Fot. Tatryskate.eu
Fot. Tatryskate.eu
"Ta sytuacja jest efektem zamknięcia się marszałkowskich urzędników na współpracę ze stroną społeczną, która w 2017 roku zainicjowała cały temat autobusów transgranicznych. Poprzedni dyrektor departamentu transportu, obecny prezes Kolei Małopolskich pan Tomasz Warchoł miał inne podejście, zaprosił mnie w 2019 roku na spotkanie, na którym wspólnie wypracowaliśmy optymalny format połączeń transgranicznych, uruchomionych finalnie jesienią 2019. Uruchomiona wówczas Eurolinia Tatry kursowała przez cały 2020 rok na trasie Bukowina Tatrzańska - Oravice - Dolina Rohacka - Dolny Kubin i cieszyła się ogromną popularnością oraz sympatią pasażerów - również dlatego, że jej format został wypracowany we współpracy urzędników z zewnętrznymi ekspertami.

Niestety następca pana Tomasza Warchoła odstąpił od tego formatu, odmówił współpracy ze stroną społeczną i postanowił stworzyć połączenia transgraniczne na nowo, z przesiadką na granicy. Tłumaczyliśmy, dlaczego jest to zły pomysł, prosiliśmy o współpracę i uwzględnienie naszych uwag - bezskutecznie. Marszałek Kozłowski i Smółka postawili na swoim, odrzucili nasze uwagi - efekt jest taki, że minął rok, a linii nadal nie ma, a planowane połączenia nie zawiozą nas w słowackie Tatry.

Szczegółowo temat opisałem w tym artykule na portalu TatrySkate: "Minął rok, a autobusy transgraniczne nadal nie wróciły na trasę. Marszałek nie chce rozmawiać z inicjatorami połączeń transgranicznych"".

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Kamil00:00, 24 lutego 2022
Do obserwatora - co niby robi źle i dlaczego tak uważasz? Konkrety proszę.
obserwator14:52, 23 lutego 2022
Nie jeżdzą bo Łoginow robi złą robotę w tej kwestii
Omijać go z daleka
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas