Rabczańskie Rowerowanie (zdjęcia) - podhale24.pl
PM 10: 21 | 42 %
14.07.2023, 16:42 | czytano: 1043

Rabczańskie Rowerowanie (zdjęcia)

Rabczańskie Stowarzyszenie Rowerowe Cyklo-Rabka oraz Urząd Miasta w Rabce-Zdroju zapraszają na cykl bezpłatnych rowerowych wycieczek z okazji 70-lecia nadania Rabce praw miejskich.

zdj. nadesłane
Wycieczki zaplanowano na wszystkie wakacyjne czwartki. Zbiórka pod salonem rowerowym Kross przy ul. Sądeckiej o godzinie 10:00.

Pierwsze dwie wyprawy pod hasłem "Letnie rowerowanie" i "Rabczańskie legendowanie" już za nami. W kolejny czwartek wycieczka "Śladem elektrycznego Pstrąga. Szczegóły w naszym dziale co, gdzie,kiedy.

Poniżej relacje z dwóch pierwszych wyjazdów

Wycieczka1:

I wyruszyli...
06.07.2023r. miała miejsce pierwsza z ośmiu czwartkowych wycieczek rowerowych po naszej pięknej Rabce-Zdrój i jej okolicy. Start naszej rowerowej przygody odbył się o 10:00 z ul. Sądeckiej 25 spod Salonu Rowerowego Kross, a uczestnicy korzystali z naszej floty rowerowej (5 rowerów elektryczny i 10 rowerów tradycyjnych), Pierwsza wycieczka wymagała od naszych uczestników większej sprawności fizycznej, gdyż „Letnie Rowerowanie” skierowane było w stronę magicznego miejsca jakim jest Piątkowa Góra na Obidowej w Rdzawce. Usytuowany jest na jej szczycie zabytkowy drewniany Kościółek pw. Świętego Krzyża i wypływające z niej źródełko życzeń, pomnik przyrody, Pocieszna Woda, z krystalicznie czystą wodą z uzdrawiającą mocą. Z tego miejsca widać wszystkie okoliczne pasma górskie, masyw Babiej Góry w Beskidzie Zachodnim, Lubonia Wielkiego w Beskidzie Wyspowym, a przy pięknej pogodzie można podziwiać panoramę Tatr. Ale zanim tam dojechaliśmy to przystanęliśmy na chwilę przy Muzeum im. Władysława Orkana, minęliśmy Rynek. Od skansenu kolejowego w Chabówce zaczęła się ostra jazda pod górę drogą rolną, aż na Piątkową Górę, wzdłuż tzw. Zakopianki. Drogą powrotną zaliczyliśmy przez trakt solny, minęliśmy 2 kapliczki choleryczne, a przejażdżkę zakończyliśmy przy kościele Marii Magdaleny.

Wycieczka2:

Za nami druga z naszych bezpłatnych wycieczek „Rabczańskiego Rowerowania”, organizowanego przez Rabczańskie Stowarzyszenie CYKLO-RABKA i Urząd Miejski w Rabce-Zdrój. Odbyła się ona dnia 13.07.2023 r. Ze względu na niesprzyjającą pogodę zmieniliśmy plany naszej wycieczki i miejscem docelowym wycieczki był Potok Luboński. Początek trasy prowadził wzdłuż ul. Kasprowicza, aż do zabytkowej kapliczki. Następnie przejechaliśmy mostem nad rzeką Rabą i pojechaliśmy dalej urokliwym naturalnym tunelem wśród zieleni aż do Zajazdu „Pod Chmurką”. Tutaj przekroczyliśmy główną drogę i skręciliśmy w boczną uliczkę dzielnicy Zaryte. Podążając nią minęliśmy „Bajkową Osadę”. Dalej pedałowaliśmy wzdłuż Potoku Lubońskiego, minęliśmy ujęcie wody pitnej dla Rabki i zatrzymaliśmy się przy wodospadzie wiecznej miłości. Każdy, kto tu wrzuci monetę przez lewe ramię trzymając ukochaną osobę za rękę, na wieczność przypieczętuje swoją miłość. W tym momencie z ciemnego nieba zaczął padać deszcz a w oddali słychać było grzmoty zbliżającej się burzy. W miarę upływającego czasu deszcz padał coraz mocniej bez nadziei na to że do końca naszej wyprawy pogoda się poprawi. Skierowaliśmy się w górę szlakiem rowerowym, aż do ścinki drzew, gdzie kończy się trasa amatorska, a zaczyna profesjonalna trasa MTB. Do centrum Rabki zjechaliśmy ul. Sądecką. Z ulicy Sądeckiej zboczyliśmy jeszcze na chwilę na ulicę Garncarską, gdzie zatrzymaliśmy się przy Bobrowym Mostku. Tutaj w godzinach wieczornych można spotkać buszujące bobry. I był to nasz ostatni punkt wycieczki tego dnia, a potem bezpiecznie choć cali przemoczeni wróciliśmy do Salonu Rowerowego Kross.