Praktyki zawodowe uczniów ZSCKR w pięknej Portugalii - podhale24.pl
PM 10: 0 | 0 %
27.07.2018, 21:15 | czytano: 1960

Praktyki zawodowe uczniów ZSCKR w pięknej Portugalii

W dniach od 16 lipca do 10 sierpnia br. uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Nowym Targu już po raz drugi uczestniczą w zagranicznych praktykach w ramach projektu „Z Małopolski do Europy - organizacja zagranicznych staży zawodowych w europejskich przedsiębiorstwach”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Kształcenie i Szkolenie Zawodowe (VET) – Erasmus+.

arch. szkoły
Beneficjentem projektu jest Małopolskie Centrum Edukacji Sp. z o.o. z siedzibą w Nowym Targu, natomiast uczniów gości organizacja przyjmująca Associação Intercultural Amigos da Mobilidade z Barcelos.

Oto relacja z wyjazdu:
"My, czyli 29 uczniów z klas Technik Żywienia i Usług Gastronomicznych i Technik Technologii Żywności, Technik Weterynarii i Technik Agrobiznesu pod opieką pań profesor Grażyny Klich i Ewy Kowalczyk 15 lipca 2018 roku wyruszyliśmy na podbój Portugalii. Nasza podróż z Warszawy do Porto była pełna przygód- lot wydłużył się o dwie godziny, ponieważ Francja świętowała zdobycie tytułu Mistrza Świata w Piłce Nożnej, a francuscy kontrolerzy lotu też są zapewne kibicami. Dotarliśmy szczęśliwie do Porto około 2:30 nad ranem, a stamtąd do Campusu zabrał nas (nie bardzo wyspany) Jose. Tu zakwaterowaliśmy się w domkach, nieco zapominając o ciszy nocnej.

Pierwszy dzień upłynął pod znakiem badania terenu, poznawania najbliższych sąsiadów, basenu, stołówki, pralni, prasowalni i miejsc rozrywki, boisk, dyskoteki i grilla. Po obiedzie odbyliśmy też wycieczkę do Barcelos, gdzie próbowaliśmy poznać historię miasta, niezliczonej ilości kogutów.

Natomiast od wtorku- 17 lipca wzięliśmy się ostro do pracy. To znaczy kierowcy rozwieźli naszą ekipę do różnych miejsc. I tak TTŻ, TŻiUG pracują w restauracjach, wetowcy w klinikach (m.in. Vet Olival) najlepiej trafili uczniowie Technikum Agrobiznesu- pod okiem wspaniałego Fernanda, na jego farmie zdobywają wiedzę o portugalskich uprawach kapusty, cebuli i kalafiora. Ponieważ nie samą pracą żyje człowiek, mieliśmy okazję zwiedzić Porto, Bragę i Guimaraes- najstarsze portugalskie miasto. Przed nami wycieczki nad ocean, do Fatimy i Bathali. Popołudnia i wieczory upływają nam w wesołej atmosferze, integrujemy się z erasmusami z Bułgarii, Węgier i Hiszpanii, a nawet Turcji i Gujany Francuskiej. Możemy z przekonaniem powiedzieć, że podróże kształcą!"

źródło: szkoła
Reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).