NOWY TARG. Komitet Wyborczy Wyborców Związek Nowotarżan przedstawił swoich kandydatów do Rady Miasta. Ma ich 27. Wśród nich są trzej radni, którzy trzy lata temu porzucili macierzysty klub. Teraz mówią o nim "chory z nienawiści".
Na spotkaniu Związek Nowotarżan reprezentowali: Danuta Szokalska, Barbara Zamorska- Kostela, Jan Lasyk, Tadeusz Japoł, Mieczysław Gottfried, Stanisław Kowalczyk, Andrzej Fryźlewicz, Andrzej Swałtek, Lesław Mikołajski i Jan Gabor.
- Za dwa i pół tygodnia kończy się kolejna kadencja. To czas podsumowań, analiz, stawiania pytań i odpowiedzi na nie. Trzeba to zrobić, by na przyszłość uniknąć błędów - mówił obecny przewodniczący Rady Miasta Lesław Mikołajski. Po czym dodał: - Trzy i pół roku temu opuściliśmy ugrupowanie Nowotarżanie i PiS (mowa o trzech radnych: Mikołajskim, Swałtku i Fryźlewiczu - przyp. red.) z racji fundamentalnych różnic pojmowania roli radnego. Obrzucano nas wtedy epitetami "zdrajcy, judasze". A co widzimy teraz? Trzech radnych odchodzi z PiS, jeden z Platformy i jeden z "Nowotarżan". Czyli można jednak zmieniać kluby, przechodzić z jednej opcji do drugiej. Ale my nie zamierzamy nikogo obrzucać błotem. Czas pokazał, że my mieliśmy rację wybierając ścieżkę zgody i porozumienia, w miejsce ciągłych awantur na linii Rada Miasta - burmistrz - tłumaczył.
Przypomniał, że po odejściu z klubu zrzeszyli się jako "Niezależni" i zawarli z Podhalańską Wspólnotą Samorządową (klubem urzędującego burmistrza) umowę koalicyjną dotyczącą realizacji 11 zadań inwestycyjnych. Jak podkreśla Lesław Mikołajski wykonano 90% tych zadań. Jego zdaniem stało się to możliwe dzięki "odejściu z chorego z nienawiści klubu", którego propozycje mogły wpędzić miasto w długi. Jako przykłady tych pomysłów wymienił namawianie do przystąpienia do spółki PPK, nakłanianie do szybkiego, maksymalnego zadłużenia miasta celem zdobycia środków na inwestycje, krytykowanie - a w zasadzie "wrzucanie do kosza" projektu rewitalizacji Rynku oraz koncepcję zwiększenia bonifikaty przy sprzedaży mieszkań komunalnych.
- Nie mówię tego, by dopiec przewodniczącemu klubu (radnemu Jelonkowi - przyp. red.) - zastrzegał radny Mikołajski. - Mówię o tym by ostrzec, że kłótnie i awantury do niczego nie prowadzą. Można w normalnej atmosferze pracować - podsumował. - Te wojny na górze schodzą bardzo nisko. W mieście nie ma walki na argumentację, tylko szukanie czegoś przeciwko komuś - wtórował mu Jan Lasyk. - Nasze logo to złączone dłonie. Hasło "Bez polityki zrobimy więcej" - dodał pełnomocnik komitetu i deklarował większą współpracę z powiatem i okolicznymi gminami.
Na pytanie, dlaczego Związek nie wystawia własnego kandydata na burmistrza, Jan Lasyk wyjaśniał: - Jesteśmy młodym komitetem. To nie znaczy, że nie znajdujemy pośród nas kandydata. Ale w tej kadencji chcemy się sprawdzić w boju, w tym co obiecujemy. Może w przyszłej kadencji zdecydujemy się na swojego kandydata na burmistrza. Teraz jeszcze nie. Nie poprzemy też żadnego kandydata. Ale deklarujemy, że po wyborach będziemy współpracować z każdym burmistrzem.
Program KWW Związek Nowotarżan zawiera sześć punktów. Jest to: poprawa środowiska (w tym przywrócenie rekompensaty zachęcającej mieszkańców do ekologicznych systemów grzewczych oraz przeniesienie kotłowni miejskiej na Równię Szaflarską), poprawa komunikacji (trzy obwodnice miasta), poprawa bezpieczeństwa, rozbudowa bazy sportowo-rekreacyjnej (tu mowa jest m. in. o budowie basenu na Pacu Evry do 2012 roku oraz nowoczesnego centrum informacji turystycznej), kontynuacja rewitalizacji centrum Nowego Targu i Parku i punkt szósty - przyjecie kolejnych planów zagospodarowania przestrzennego.
Poszczególni kandydaci na radnych mówili o najważniejszych ich zdaniem sprawach. Danuta Szokalska nie ukrywa, że jako pielęgniarka z 40-letnim stażem nie zamierza pozwolić, by szpital pozostał jedynie "sprawą powiatu". - Ten szpital trzeba ratować. Bywało przez te lata lepiej i gorzej. Teraz jest bardzo źle. I powiat, i miasto razem powinny się zastanowić co robić dalej. Do tej pory współpracy nie było. Trzeba to zmienić - argumentowała.
Mieczysław Gottfried i Tadeusz Japoł chcą zająć się szeroko rozumianym sportem, turystyką i oświatą. - Drugiego kombinatu w Nowym Targ nie zbudujemy. Ja widzę rozwój tego miasta w rozkwicie małego biznesu, rodzinnego - mówił Tadeusz Japoł, który jako przewodniczący Rady Sportu wspomniał też o budowie lepszej bazy turystycznej i pilnowania wysokich standardów, by było możliwe "organizowanie tu mistrzostw i zawodów wysokiej rangi".
Barbara Zamorska-Kostela mówi o sobie debiutantka. Chce pokazać, że można "wypełnić przestrzeń społeczną grupą, która ma różne poglądy, ale potrafi się dogadać". Na sercu leży jej "uroda miasta". - To miasto jest takie skapcaniałe. Należy wykorzystać potencjał intelektualny wydziału architektury PPWZ i nawet poprzez drobne, kosmetyczne zabiegi upiększyć to miasto - mówiła.
Andrzej Swałtek z kolei nosi się z zamiarem uporządkowania (oczywiście z pomocą powiatu) niezagospodarowanego terenu przy Zespole Szkół Technicznych, gdzie jak mówi - jest wspaniałe miejsce na budowę obiektu sportowego. Będący od 12 lat radnym Andrzej Fryźlewicz mówił niewiele. Jego program skupia się na dwóch sprawach: regulacji progów na Białym Dunajcu oraz rozwiązaniu kwestii uciążliwości komunikacyjnych jakie trapią miasto w dni targowe.
Lider nowotarskiej lewicy Jan Gabor widzi swoją rolę jako tego, który przypilnuje, by zakończone zostały wreszcie inwestycje "rozbabrane od lat". Stanisław Kowalczyk wyznał, że obserwuje od dawna to, co dzieje się w mieście. - Przygotowałem się starannie. Przez całą kadencję przysłuchiwałem się sesjom. Podejście do zagadnień prezentowane przez radnych budzi moje zastrzeżenia.
Ciekawy pomysł przedstawił Jan Lasyk. - Na stronie internetowej chcemy stworzyć swego rodzaju "wirtualną Radę". Będziemy publikować porządek obrad sesji, a mieszkańcy będą mogli odnieść się do poszczególnych punktów. Będą mogli podjąć swoją decyzję, napisać co by zrobili, gdyby sami byli radnymi. To pobudzi społeczeństwo obywatelskie. A radnym damy pogląd jaka jest opinia mieszkańców na dany temat - tłumaczył.
Sabina Palka
Zdj. Michał Adamowski
10:02, 12 listopada 2010skotniczanie
to się wkróce bracie przekonasz i szczęka ci opadnie
20:35, 11 listopada 2010skotnica
No to wam sie musi jeszcze za kołnierz nalać . Jak tak to znaczy ,że jesteście tacy /co niektórzy sprzedajni jak LM/ skoro rzekomo stajecie za nim murem. Zobaczymy jak to będzie w rzeczywistości 22 listopada.Obyście tylko nie zgłupieli do reszty.
18:49, 11 listopada 2010skotniczanie
tylko się pod Skotnicę proszę tu nie podszywać. Jak jeden mąż zagłosujemy za Leszkiem. Zobaczycie 22 listopada nad ranem.
08:20, 11 listopada 2010skotnica
My ludziom którzy sprzedali sie MF za funkcje w Radzie juz dziekujemy. Nie poprzemy tej sprzedajnej ch.....ty. Na co liczą , chyba na nasza głupotę , bo na rozum to raczej nie.
23:21, 10 listopada 2010życzliwy
Na co Lasyk liczy? na amnezje ludzi? Wyrzucileś dużo kasy na nic. to nie inwestycja - na nic sie nie przełozy. dalej bedziesz jezdzil pakaesem do zakopca - i na to sobie zasłu zyłes gościu. ciesz sie ze tylko to cie spotkalo
09:52, 8 listopada 2010agitator
Tylko realiści mają szansę zwycięzyć. A realnie myślącymi ludźmi są ludzie ze Związku Nowotarżan. Dość populizmu Jelonka, Tarnowskiego. Jachymiaka i innych. Obecny burmistrz twardo stąpa po ziemi i na niego głosujcie nie na fantastów z przestworzy.
22:25, 7 listopada 2010byłem, widziałem , słyszałem i nie wierzyłem
Propozycje Związku Nowotarżan -
- nazbierać mandatów ile się da
-stworzyć koalicje z burmistrzem Mareczkiem
-obiecywac i rządzić ile się da jak najdłużej.
15:57, 7 listopada 2010tak trzymajcie
Związek Nowotarżan górą!!
15:02, 7 listopada 2010byłem, widziałem, słyszałem
Oto propozycje opozycji w radzie, na szczęście skutecznie zablokowane przez Niezależnych i PWS:
-przystąpienie do PPK i oddanie spółce całego majątku oczyszczalni i sieci
-Sprzedanie komunalnych mieszkań za 10% ich wartości
-przystąpienie do geotermii- wyrzucenie programu rewitalizacji do kosza ( miasto otrzymało na te programy 60 mln.)
- pomysł likwidacji 30 sklepów z alkoholem
- pomysł ściągania krzyża z sali obrad UM
to są tylko najważniejsze wg opozycji postulaty a najgłupsze w dziejach samorządności nowotarskiej.
co udało się opozycji przeforsować to:
- blokada budowy parkingu wielopoziomowego koło lodowiska ( opozycja + głos Jarząbka z PWS-u, który do dziś nie może sobie darować, że tak głupio dał się wypuścić i zagłosował przeciw) Dzięki tym panom inwestor poszedł sobie precz.
- Jelonek z opozycją + Jarząbek swoimi głosami obniżyli proponowaną przez miasto dla Wojasa kwotę utrzymania Miejskiej Hali Lodowej z 900 na 700tys. zł co było pośrednią przyczyną rezygnacji Wojasa ze sponsoringu hokeja w mieście, oraz co nadało Jelonkowi przydomek grabarza hokeja
Jasnowidzu, ja w przeciwieństwie do ciebe,posłużyłem się niezbitymi faktami. Te wszystkie sprawy były szeroko opisywane przez dziennikarzy tego portalu( sprawozdawców z kazdej kolejnej sesji ), są to więc rzeczy które łatwo sprawdzić w sieci,a gdybyś miał z tym kłopoty, to możesz jeszcze iść do UM i poprosić o protokoły z sesji i je przeczytać, muszą ci je udostępnić. Nie mydl ludziom oczu ! Sterkowicz, Jelonek, Apostoł zgłaszali często tak absurdalne propozycje, że strach pomyślić co by było, gdyby opozycja miała większość w radzie.
10:57, 7 listopada 2010jasnowidz
Program ZN jest bardzo prosty: zgarnąć moż ze dwa , trzy mandaty w wyborach i zaraz PO tym sprzedać sie do PWS-u za stanowiska /pod warunkiem ,że wygra MF/, tak jak to było w POprzedniej kadencji , kiedy to 3-ch wspaniałych przeniosło się za stanowiska do MF i przez całą kadencję blokowali wszelkie inicjatywy opozycji w radzie. To tym 3-em należy przypisać winę za brak rozwoju miasta w tej kadencji. To my wyborcy pamiętamy i nie damy się oszukać tym razem. Oto program Związku Nowotarżan.
19:01, 5 listopada 2010Laura
Ja będę na was głosowac, ludzie z doświadczeniem którzy coś dla miasta zrobili. A nie jak te niektóre młokosy co gęby nie umieją otworzyc a strasznie się za politykowanie biorą. Przykre ale prawdziwe.
20:06, 4 listopada 2010tolek
widać, jak boicie się tego związku, mocna konkurencja wam wyrosła co? dlatego tak atakujecie ich . Ale jak to mówią psy szczekają, karawana idzie dalej.
19:25, 4 listopada 2010greloki
Związek Nowotarżan -macie nasze głosy
08:46, 4 listopada 2010Józef
Powinni ci Panowie przyjąć swą nazwę "ZRZESZENIE BYŁYCH PARTYJNYCH", są to ludzie począwszy od sekretarzy PZPR, poprzez wszystkie inne partie. Byle tylko zaistnieć, no i oczywiście skorzystać.
23:25, 3 listopada 2010123
Co takie zadowolone miny u pana Lesława , Andzreja. Ja na waszym miejscu to bym głowe schwał między kolana ze wstydu, a nie cieszył się. Liczycie ,że zdobedziecie jakiekolwiek głosy? Chyba jakby ludzie PO.....li i nie wiedzieli co robią. Złudzenie macie. Fatamorgana.
14:29, 3 listopada 2010śmiechu warte , a płaczu szkoda
Zdecydowany , pleciesz jak przekupka na targowicy pod oknami burmistrza MF. Ty zapytaj jakim prawem ci zwiazkowi nowotarżanie i PWS zgarniacie gdzie popadnie ludzi z innych opcji. Przykład niechlubny zreszta dał obłudnik MF i jego judasze , aty próbujesz przypisac to sobie. Takiś sam jak reszta tych co to niby POlityki nie uprawiają.
10:53, 3 listopada 2010zdecydowany
Z nowotarżan co zakładali to ugrupoqwanie został tam tylko Jacenty Rajski, wszyscy nowotarżanie opuścili ten przybytek awanturnictwa. Jelonek przyszedł z PiS , Luberda PiS, Andrzej Rajski przeszedł do PO, Dul przyszedł Z PO, Sterkowicz z PiS. Swałtek, Mikołajski, Adam Jurek i Jacenty Rajski zakładali nowotarżan w 2002r. Został tylko Jacenty Rajski, więc jakim prawem uzurpuje sobie własność tej nazwy? Więc " śmiechu warte "nie wymądrzaj się jak nie znasz prawdy. Dziś Jelonek, Luberda i Sterkowicz porzucili PiS i tworzą nowotarżan, to są dopiero obłudnicy, którzy porzucili własną partię.
00:10, 3 listopada 2010jantołek
Ty beczka śmiechu!
Nie pyskuj, bo sam premier Tusk woła, że należy się obyć bez polityki. Dlatego lata z Prezydentem wszystkich Polków PO kraju aby wspierać niePOlitycznie swoich kandydatów, a jakże niePOlitycznych.
Heca, hecą ale także ministrowie gonią z wywalonymi ozorami od imprezy do imprezy otwierając wystawy i stadiony wybudowane za publiczne pieniądze a nie za forsę tych właśnie POlityków. Zatem jaja! POlityczne - nic ino sie opić niePOlitycznie.
22:35, 2 listopada 2010beczka śmiechu
Obłudnicy ze ZN , a to dopiero sprawa. Bez polityki, a robią politykę już tym samym ,że nawet nie potrafią wymyślić nazwy , tylko małpują nazwę zbliżoną do innego komitetu N.Sami zaprzedani MF i "czerwoni". Ale ma towarzystwo Leszek i mareczek. Tylko płakac , abo wyć ze śmiechu.
19:49, 2 listopada 2010kit
do maniuś: Jachymiak oddłużył szpital tak że pomimo pomocy rządowej 15 mln i 1 mln umorzenia przez miasto szpital ma 55 mln długu. To jest ewenement na skalę Polski który w fachowej literaturze nazywa się oddłużanie metodą Jachymiaka. Metoda ta przypomina oszczędzanie w kasach Grobelnego.
16:05, 2 listopada 2010zdecydowany
Ależ Jan Lasyk nie startuje ze Związkiem Nowotarżan , maniusiu! Jest tylko jego pełnomocnikiem. A do śmieszne powiem: właśnie Związek Nowotarżan odrzucił politykę, da się bez polityki na niskich szczeblach samorzadności, tylko nie wszyscy tego chcą, bo sa tacy co, chcą przy okazji robić karierę polityczną, dlatego startują z list PO, PiS. do ustąpić młodszym powiem: będziesz miał 50,60 lat i wcale nie będziesz dziadkiem, to tylko tak ci się wydaje z Twojej perspektywy. Ludzie w tym wieku są również w pełni, że tak ujmę wydajni. Sam się kiedyś przekonasz.
13:39, 2 listopada 2010maniuś
zdecydowany widać ,że jesteś klakier właśnie z tej grupy ...
Przypomnij sobie słowa JPII na temat co to jest polityka ...
Widać, że ta ulubiona twoja grupa nie rozumie słowa polityka, samorzadność tak samo jak ty...
Jak samorząd rozumiał Jan Lasyk? 44 mln długu szpitala?
Nie dbanie o majatek powiatu - budynek bursy: gdzie za jego czasów został dokonany wpis do ksiegi wieczystej po nie robieniu nic przez 4 lata w tej sprawie...
Środki z kasy nauczycielskiej ...
11:47, 2 listopada 2010Śmieszne
Bez polityki chcą zrobić więcej,
a dziś bez polityki nawet pierdnąć się nie da.....
Czyli bez polityki panowie nawet nie pierdną, do dziś wszystko jest polityką!
06:05, 2 listopada 2010ustąpić młodszym
To zacne towarzystwo mające 60 lat i więcej, powinno się zastanowić,że mandat radnego przewyższa ich możliwości fizyczo- psychiczne. W końcu ambicja to nie wszysto liczą się możliwości.Każdy wiek ma swoje prawa !!!!!!!!!!!!
22:35, 1 listopada 2010zdecydowny
Związek Nowotarżan oczywiscie ma rację. praca na rzecz samorządu nie powinna mieć nic wspólnego z polityką. zagłosuję na ZN, bo skupia właśnie wartościowych ludzi . Realistów, nie wizjonerów. Uważnie śledzę wypowiedzi poszczególnych kandydatów do samorzadu miejskiego czy powiatu, i przyznam, że ZN ma najzdrowsze poglądy, mówią konkretnie, nie posługują się ogólnikami i wyborczymi sloganami. Oczywiście zaraz zarzucicie mi , że jestem jakimś tam klakierem, lizusem ale uprzedzam , nic z tych rzeczy, mam swój rozum i zdolność własnej oceny i nie kieruję się przy wyborze żadnymi sentymentami lub uprzedzeniami, jak większość tu komentujących. Jeżeli ty maniuś postrzegasz pracę na rzecz samorzadu w ramach polityki, to masz niskie wyobrażenie o prawdziwej samorządności.
21:28, 31 października 2010maniuś
bez polityki można wiecej - czyli nie walczę o władzę, bo polityka to praca na rzecz innych w wyniku wygranych wyborów
Hasło be sensu jak ludzie kryjący się pod tym hasłem.
Panu LM, JL już dziękujemy!
09:39, 30 października 2010sw anna
sw anna nigdy w zyciu nie zaglosujemy na was juz nigdy jestescie zerem
08:17, 30 października 2010zakłamany miescuch
Manipulacja w wykonaniu LM i jemu podobnych zaprzedanych Mareczkowi ludzi . Kolejna przybudówka PWS.Oczywiście jest wielu nieświadomych mieszkańców Miasta , którzy nie orientują sie w tematach miasta i tej zawiłej i pełnej obłudy polityce.. To jest opcja dla ludzi z poprzedniego czasu , dla ludzi , którzy nie zagłosują na PWS MF , a zagłosują na kilku celebrytów nowotarskich z lat 70-80 , którzy jeszcze nie zapomnieli"dobrych czasów" , kiedy panowała pełna jednomyślność. To jest furtka do władzy przez kuchenne drzwi demokracji.Szczęść Boże burmistrzowi MF.
19:06, 29 października 2010Skotnica
Związek Nowotarżan to najlepsza opcja!
12:08, 29 października 2010łubudubu
syf, pan da już spokój.
11:05, 29 października 2010prawdziwy s.y.f. do fałszywego
nowa strategia w obozie MF? któz to wpadł na ten genialny pomysł - bo przecież nie MF? powiedział wasz bohater ze mamy atrakcje turystyczne w postaci lodow i ze jak drogi sie rozwina to turystyka sie tez rozwinie ha, ha, ha - jakiz to spostrzegawczy wizjoner strateg i gospodarz
07:38, 29 października 2010s.y.f.
sorry to co napisałem o P. Fryźlewiczu Marku to oczywiście żart.
Będę na niego głosować, bo wiele zrobił dla miasta i dla jego mieszkańców.
Jak inni dorwią się do żłobu to dopiero będzie bałagan na całego.
Popieram wszystkie decyzje burmistrza.
07:01, 29 października 2010wojownik
Kocham czas wyborów, bo można komuś nawrzucać do woli, jak ja lubię w naszym mieście te wredne charaktery, lubię te dokuczliwe komentarze..nowotarżanie Walczcie, walczcie do upadłego
00:33, 29 października 2010demokrata
Akurat pomysł Lasyka z wirtualną redą jest niezły. Jeśli ludzie rzeczywiście będą się w to angażować to radni na pewno będą musieli brać ich głos pod uwagę.
Mogłoby to nawet skutkować w przyszłości małym powrotem do demokracji bezpośredniej. Głosowanie przez internet mieszkańców w sprawach regionu sprawiłoby że np. rada miasta, powiatu byłaby zmniejszona, zbędna lub zmieniła by funkcje- opracowywałaby projekty uchwał nad którymi następnie głosowaliby mieszkańcy.
Ale to na razie marzenia, a zacząć od czegoś trzeba. Pomysł uważam za bardzo dobry!
23:15, 28 października 2010s.y.f.
do przodu, ziomy - do przodu. Wałesa obalił komunizm - a my nie damy rady Markowi Stanisławowi Fryżlewiczowi? Czy tylko on ma dzieci ? my nie? Spoko- damy radę. MOBILIZACJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zrobimy wszystko by go oderwać od koryta [ to jego interpretacja pracy dla spoleczenstwa] Tak jak ktos podsónąl na portalu - do zobaczenia 22 listopada z szampanem czy browarem o 19 w rynku. Już niedługo nasze miasto będzie wolne - ktokolwiek wygra- poza oczywista - tym obłudnikiem, świętoszkeim FRYZLEWICZEM. Kim on bedzie jak przegra? Bedzie ZOOTECHNIKIEM - i to jest świeta prawda. Jak zootechnik może sprawowac urząd burmistrza? to tylko w NT było możliwe przez 15 lat, ale to se ne wrati - Mareczku. Finito - THE END
22:38, 28 października 2010dante
oj ale dziś Mikołajski z czerwoną armią wyglądał na debacie..coś miny nie tęgie mieli i coś słabo się starali, bo szybko połowa towarzystwa się zmyła a reszta pozory trzymała? czyżby widmo 5% zaglądało w oczy panie Mikołajski, Fryźlewicz i Swałtek- czyżby obawialiście się 'zapłaty" od mieszkańców za wasze "wspaniałomyślne" zachowanie z 2007 roku i "zdradę" tego z czym szliście do wyborów?
22:31, 28 października 2010obserwator z daleka
Z olbrzymim sceptycyzmem podchodzę do wszelkich inicjatyw firmowanych przez Jana Lasyka. Niech się wytłumaczy z pieniędzy, które podatnicy musieli wydać wskutek jego działań.
W Zakopanem uzyskał "ksywkę" "cyngiel", a bradziej domyslni dodają: "Z Fundacji rozwoju jeziora czorsztyńskiego|", ktorej prezesował Majcher
O jego dokonaniach mozna przeczytać na:/.../
Naruszenie regulaminu. Moderator.
22:16, 28 października 2010aldona
Zenek jest przewrotny-- nie zrozumieliscie jego przesłania
21:48, 28 października 2010gienek
Zenek , kupię ci wazeliny , bo zużyłeś komplet.
21:13, 28 października 2010Parafianka
Tak Panie Lasyk, panu odpowiada ' wirtualna Radę"', ponieważ Pan ma problemy ze spotkaniem , rozmową twarz w twarz z normalnym śmiertelnikiem ,więc najlepszym rozwiązaniem jest komputer
19:07, 28 października 2010zenon
Stary wyborca
Nie czepiajcie się naszego umiłowanego burmistrza Pana Marka Fryźlewicza. Będę na niego głosował oraz wszyscy starsi wyborcy z naszego bloku gdyż jest to człowiek nad wyraz szlachetny i jesteśmy mu wdzięczni za to ze mamy pięknie wyremontowany parking przed blokiem , pozwolił wybudować nowy Kościół abyśmy nie musieli daleko chodzić , przed oknami nie gonią nam rozwścieczone dzieciaki gdyż siedzą posłusznie w domach przed komputerem. Cieszymy się że jest porządek i spokój w mieście , nic się nie dzieje i młodzież która chuligani może spokojnie jechać zarobić za granicę bo po co ma tu chuliganić jak my potrzebujemy spokoju. Dla nas mieszkańców nie potrzebujemy zmian - jak się młodym nie podoba to niech jada za granicę na zmywaki gdzie jest ich miejsce . mam 2 wnuków prawie dorosłych i niech jadą a nie skubią moją rentę z której musze zyc i datki na Kościół przez to coraz mniejsze .będziemy głosować na naszych rówieśników którzy całym sercem i dusza są z nami. Nie chcemy zmian więc proszę się pomodlić za swoją duszę bo pewnie diabeł w nią wstąpił a nie pisać takich komentarzy na naszego Dobroczyńcę który na pewno pomyśli dla nas nad dużym domem starości gdyż jak ci bezczelni młodzi którzy tylko dopalacze i sex wyjadą na zachód to nas samotnych dobrych obywateli Nowego Targu będzie coraz więcej, a przecież przekażemy na ten cel nasze renty czy emerytury. Fajna sprawa jest tez rewitalizacja rynku ?skończą się podczas jarmarku podhalańskiego picie piwa i dewastowanie a następnie odtwarzanie roślinności na rabatkach. Myślę że wykarczowanie roślinności z klombów będzie bardzo pomocne w leczeniu wszelkich alergii oraz że pomyśli jeszcze o nas za nasze ważne głosy aby zrobić oświetlenie dróżek drogi krzyżowej przecież po zmianie czasu ciemności są wcześniej. widzimy jak operatywna była obecna władza wiec nie dajmy się zwieść tym obietnicom nowych kandydatów na kluczowe stanowisko w nowym targu
Zenon
10:03, 28 października 2010wiki
Ludzie ze Związku Nowotarżan są w porzo
09:51, 28 października 2010politura
proste:
komuniści popierają Marka Fryźlewicza, ale on chce też poparcia kościoła
zakłada więc drugi komitet wyborczy
który jest mieszanką starych komunistów z (...) - o Bombie i Mikołajskim nie da się pisać w sposób cenzurowany
średnia wieku zaawansowana, ale jest jeden młodzieżowiec - syn kierowcy burmistrza
jak prosto się robi politykę...
09:10, 28 października 2010umzak
Śledzę poczynania w NT - stary sentyment
Mój głos też by mieli ale niestety nie ten okręg.
Znam kilku kandydatów - są OK.
Życzę powodzenia.
08:44, 28 października 2010JakiTuSpokoj
Związek Nowotarżan ma mój głos.
23:28, 27 października 2010mieszkaniec ulicy Grel
Ci ludzie już się sprawdzili, zanim zasiedli bądż zasiądą w sali obrad jako radni. Pani Barbara -Zamorska Kostela, Pan Leszek Mikołajski i Śp. Pan Józef Pyzowski z Grela w za czasów burmistrza Ramsa wychodzili i załatwili kanalizację ul św. Anna i Grel. Poświęcili sporo swojego wolnego czasu i pracy w komitecie społecznym na rzecz tej inwestycji. My mieszkańcy ulicy nie bardzo wierzyliśmy, że to się uda, a jednak oni to wywalczyli i to już jest powód, żeby tym ludziom zaufać i oddać na nich swoje głosy. Ja osobiście jestem im bardzo wdzięczny.
22:46, 27 października 2010xyz
Ależ energia i zapał do pracy społecznej bije z tych twarzy. To jest zarazliwe - lecę choć póżno zrobić cos dobrego ( ha, ha ..... do żarcia)
22:39, 27 października 2010KrzysiekNT
Oj, Panie Mikołajski, Panie Mikołajski.
Kończ Waść! Wstydu oszczędź! I to by było na tyle w kwestii komentarza Pańskiej osoby.
22:36, 27 października 2010sąsiad z bliska
oj wypowiedź pana Kowalczyka jest bardzo merytoryczna. Oj bardzo wiele mówi co ten pan planuje w radzie. Pewnie to przyglądanie trwa od lat 80 i aż strach pomyślec co pan ciekawe wymysli....
22:33, 27 października 2010nowotarzanie
uprzejmie prosze aby jan gagor zgolil wasa i zrobil sobie minke do lecha mikolajskiego bo oni sa podobni do siebie a startuja z innych oppcj
22:27, 27 października 2010blokersi
blokowcy w Nowym Targu nigdy nie poprą kłamców i tych co nic nie robia oraz oszukują wyborców a tak robią Mikołajski z Fryźlewiczem- my nie chcemy już władzy PWS Związek Nowotarżan
20:52, 27 października 2010ja
może pan Gabor to niech sie już za nic nie bierze,bo przy jego słowności /sprawa w PZHL/ to on raczej nic dobrego nie zdziała,jak się nie ma honoru to się dla mieszkańców nic nie obiecuje bo i tak nici z obiecanek.
19:33, 27 października 2010baca
Nawet z polityką jesteście mierni. A jeden z Was to nawt zna numer alarmowy
18:37, 27 października 2010bolo
Mikołajski, Swałtek, Bomba- Fryżlewicz, Lasyk - możebyście sie kurna pochwalili tym co żescie kurna dla nas zrobili?
18:32, 27 października 2010PG
Realisto - twoje zestawienie cen ścieków ma z realiami tyle wspólnego, co zdjęcie wyborcze Tarnowskiego z młodością na którą stawia. Zanim napiszesz bzdury, porównaj sobie stawki chociażby na Podhalu.
18:22, 27 października 2010Krzysiek
Bardzo dobrze Pan Panie Leszku przygadał Jelonkowi. Po wystąpieniu przez pana z jego klubu nazwał pana skundlonym burkiem. Jak Jelonek opuścił PiS nikt go nie szkalował. Tak poznaje sie ugrupowania z klasą. Mam nadzieję że Związek Nowotarżan z PiS sprawią że Jelonek zniknie z rady. To on jest sprawcą niezgody.
18:09, 27 października 2010Wacek
Nowy Targ - południe - popieramy Związek Nowotarżan. Maciej J. niech postąpi zgodnie ze swoim hasłem wyborczym: Już czas....odejść
17:50, 27 października 20106
Panowie - ja bym chciał jedno wiedziec : po co. Po co starujecie drugi, trzeci raz ? Macie ogromny tupet - ale ludzie już nie tacy głupi -- ciemnoty juz nie kupimy-- możecie na rzęsach stawać.
17:00, 27 października 2010bobo
Wymiękłam jak zobaczyłam tych "działaczy" no już nawet smiać mi się nie chce prawie wszystkich znam z KM PZPR jako nadaktywnych działaczy, sekretarzy, redaktorów przemówień I sekretarzy, propagandzistów. Wstydu nie maja, głowy posypac popiołem,wnuki bawic nie wygłupiac się.
16:50, 27 października 2010sąsiad swałtka
zastanawiam sie czemu nie dodano mojego komentarza??cenzura czy az tak bardzo podhale24 boi sie wypowiedzi na swojej stronie??
16:23, 27 października 2010andrusas
Towarzystwo wzajemnej adoracji jakby te funkcje były społeczne tak jak w Holandii , wtedy by ta się nie pchali gwarantuje wam .Pozdrawiam
15:04, 27 października 2010Toto
Leonie, przypominam, że to ja jestem Ozorowski.
14:52, 27 października 2010nauczyciel bez KASY
a jasiu lasyk w czym by wolal porobic - szkolnictwie czy w szpitalnictwie
14:43, 27 października 2010leonio
Leon..nie obczaiłeś..strzelaj dalej i moja rada najpierw myśl a potem strzelaj.Wiem ,to trudne,powodzenia
14:41, 27 października 2010północny Nowy Targ
Związku Nowotarżan będziemy was popierać! Tak dalej trzymać!
14:05, 27 października 2010wścibski typ
Panie Gabor, a tak troszkę więcej precyzji w tych rozbabranych inwestycjach, o które konkretnie chodzi?
13:41, 27 października 2010może dajmy wkońcu szanse młodym?
oni są jak kibice z nowotarskiego lodowiska... dużo mówią i krzyczą a nic nie robią... Chodzi oczywiście o tych starych "fachowców" wychowanych w PRL...
13:31, 27 października 2010maniek
eh fajna ta strategia burmistrza i Mikołajskiego..jeden w dwóch..a zawsze myślałem, że jest dwa w jednym..a tutaj jeden komitet nagle w dwóch różnych. ale cóż komitet burmistrza jest "czysty", katolicki i taki bez dodatku z historii o SB, ale burmistrz wie, że tym elektoratem nie wygra, wiec sprytnie wystawia Mikołajskiego ze swoją armią, tu już wiele czerwieni jest a i sławni radni, którzy za stanowiska opuścili wyborców i poszli do burmistrza. no i już mamy komplet w jednym są i katolicy i byli działacze PZPR. Oj jak to sprytnie zagrane...ciekawe czy nikt się nie kapnie???
13:26, 27 października 2010obiecanki cacanki
jak patrze na te twarze to mi niedobrze... POLITYCY STRASZNI od siedmiu boleści...
13:01, 27 października 2010leon
oj panie Michale Ogórku, czy to pan panie Marcinie O.? bo styl taki sam i zajadłoś. Dla pana wiadomości nie jestem związany na pewno w Nowotarżanami, a tym bardziej nie jestem Mariuszem Jelonkiem o co pan tak ładnie mnie posądza. Akurat diety też nie biorę, co najwyżej dietę stosuję. a hasło komitetu Związek Nowotarżan jest po prostu śmieszne bo Ci panowie już pokazali jak to działają bez polityki- zwłaszcza, że połowa z nich w partiach różnych była. a i proszę mi podać osiągnięcia Pana Kowalczyka i Gabora? Bo ja znam, że jeden z nich pokazał klasę mówiąc, że jak MMKS będzie grał w barażach hokejowych to poda się do dymisji w PZHL- i co nie dosyć że nie podal się to bronił jako jedyny decyzji PZHL. A pan Kowalczyk to wystarczy popytać w Czarnym Dunajcu co sądzą o jego "rządach" w latach 80.
Także życzę miłego dnia i proszę szybko nie przypisywać osób do ników, bo może się pan srogo zdziwić panie Michale vel Marcin.
12:58, 27 października 2010głuchy i ślepy
LM: teraz jak rozłożył wasz PWS z tobą lesławie hokej i jeszcze kilka spraw razem z MF, to ty odchodzisz od POlityki. Dobre. ŚMIEHU WARTE. Zostawiłeś nas wyborców i POszedłeś do /.../ PO stanowisko do MF. Teraz liczysz ,że ktos na ciebie i na twych kumpli zagłosuje jeszcze . To świadczy owej silnej wierze .Niestety nie tą wiare w tym przypadku chodzi nam wyborcom.
12:48, 27 października 2010Och
Adamowskiego to chyba tam posadzili, żeby miał kto plakaty zrobić za darmo dla komitetu.
Wejście do rady miasta z piątej pozycji jest raczej wątpliwe.
Swoją drogą to chyba najbardziej tragikomiczne "ugrupowanie".
12:11, 27 października 2010Sąsiad
Ale pani Barbara w tym towarzystwie - no całkiem nie pasuje.To towarzystwo pana burmistrza MF i jego radnych, a pani taka osoba na poziomie, no.. dziwię się
12:04, 27 października 2010olga
wasz czas minął do domu odpalac miotełki panowie i do domu pokazaliście pieknie jak mozna zniszczyc miasto.....
dziekujemy wam za tekturowy basen
12:03, 27 października 2010wyborca nowotarski
Szanowni Mieszkańcy Nowego Targu!
Nie dajcie się złapać na tę grę Mikołajskiego!To chodzi tylko o to ,by "zbierać"radnych posłusznych Fryźlewiczowi.Świadczy to o tym,jak bardzo dopiekło naszemu wiecznemu włodarzowi istnienie opozycvji w Radzie.Tylko dzięki tejże opozycji przystapiono do realizacji kilku ważnych dla Miasta spraw.Ale widać jak bardzo się Fryźlewicz i jego zausznicy umordowali z ta nieszczęsną opozycją.i.Teraz chcą powrotu do świetego spokoju,jak przez ostatnie 14 lat.Nowa Rada łapki w górę, kiedy Pan każe i kochany święty spokój na całe cztery lata.
Panie Mikołajki,pan wstydu nie masz!
Z tej "przemyślnej gry" mnożenia Komitetów Wyborczych z kandydatami do Rady Miasta wyłamał się Związek Podhalan.Były przecież takie zapowiedzi,że wystawi listy.Jeszcze jedno środowisko miało grać na Fryźlewicza!Widać ,że sporo jest jeszcze w Nowym Targu ludzi przyzwoitych,skoro nie było chętnych wziąć udziału w tej mistyfikacji.
10:54, 27 października 2010Realista
Ha ha ha mamy najwyższe ceny wody i ścieków w Polsce i to jest ten sukces pana burmistrza.Porażka , do czego doprowadzaja rządy ekipy MF i Mikołajskiego.A ci wszyscy którzy myślą że można będzie zrobić coś więcej w Nowym Targu to są w błędzie, bo miasto już na przyszły rok zaplanowało deficyt na poziomie 55 mln i można będzie praktycznie realizować już podjęte zobowiązania, i to pewnie przez najbliższe 3 lata.Tak że jaki by burmistrz nie był to i tak duzo nie podskoczy.
10:40, 27 października 2010wyborca z Kowańca
Zyczę Wam Powodzenia !
10:30, 27 października 2010kolega Leszka
co ty wypisujesz mieszkaniec. W jakim Pisie? Mikołajski w PIsie ,a to dobre juz dawno sie tak nie uśmiałem. Nie należy do żadnej partii.
08:55, 27 października 2010mieszkaniec
W Związku Nowotarżan Panowie z pierwszych miejsc
Mikołajski, Fryźlewicz Swałtek
w PISie
Fryźlewicz, Morawa, Kawka
cóż za osobowości........miodzio
08:55, 27 października 2010mietek
hasło nie ma co kolejne kłasmtwo Mikołajskiego i ekipy. "Bez polityki zrobimy więcej" no jasne zwłaszcza mając w pamięci zachowanie pana Mikołajskiego , Fryźlewicza i Swałtka kiedy "bez polityki" odeszli do burmistrza za stanowiska- no jasne to nie była żadna polityka tylko wielki "czyn społeczny" w imię dobra mieszkańców miasta. Już to widzę...
albo jak "bez polityki" pan Kowalczyk i ekipa w latach 80 wprowadzała na Podhalu jedyną słuszną ideologię komunistyczną- też robili to z poczucia "pomocy obywatelskiej" a już na pewno nie z chęci politycznego zysku.
Cały ten Związek Nowotarżan to nic innego jak polityka, oparta o fałsz i kłamstwa.
08:52, 27 października 2010Gułag
Tylko Marek Fryźlewicz jest gwarancja kontynuacji kluczowego dla miasta programu. Zarówno Tarnowski, Jelonek jak i Jachymiak chcieli przyłączyć miasto do PPK czyli oddać za darmo całą kanalizację i stracic wpływ na ceny. Mieszkańcy nie chcą płacić jak za zboże tak jak to jest w gminach objętych wpływem PPK.
08:38, 27 października 2010Michał Ogórek
Panie leonie a raczej Jelonie, dziś próżno wylewać żale. Nie zrobiliscie nic, dokładnie nic . Braliście diety radnego i jedynie co wam "dobrze"wychodziło, to pisanie filozoficznych głupot nazwanych szumnie felietonami, których są do dziś ślady w necie. Byliście chociaż raz w ciągu 4 lat u burmistrza z jakąkolwiek propozycją? Jak chcieliście walczyć to należało jechać do Afganistanu. A od p. Kowalczyka i Gabora to proszę się odczepić, więcej dobrego wniosą niz wy.Jeszcze pan nie zapomniał pisowaskiego języka? to stowarzyszenie ma hasło:' Bez polityki zrobimy więcej" . Najwyższy czas wyciągnąć wnioski i zacząć zauważać, żę sprawy samorządu są ważniejsze niż polityczne przekonania.
08:33, 27 października 2010kuba
leśne dziadki-wnuki bawić
a nie politykować-klakierzy MF.
08:15, 27 października 2010wierna
Panie Kowalczyk ...życze powodzenia i trzymam za Pana kciuki !!!
08:12, 27 października 2010Tomek
Michale, obyś takich kolegów jak PRAWDA miał jak najmniej! Powodzenia!
08:01, 27 października 2010Kolo
Po wypowiedziach kilku kandydatów widać, że nawet nie wiedzą jakie są kompetencje Rady Miasta i co im wolno a co nie.
Co to oznacza - nie wiedzą gdzie i po co idą...
Tylko 2 osoby wiedzą co chcą i są merytorycznie przygotowani - Lasyk i Gabor a reszta cieniutko....
07:24, 27 października 2010obserwator
Do "Lucka" Popatrz na galerię PIS Tam ze zdjęć wiadomo o co chodzi. Już zdjęcie Pana Fabera samo za siebie mówi. Pełen poświęcenia dla ludzkości.
A co do kuszenia to ma ono to do siebie że daje możliwość wyboru.
A nie jak w PIS czy PO rozkaz kandydowania, ręce na pokład, głowy w pół.
Przyjrzyj się ile na ich listach jest pracowników podległych obecnej władzy.
I obeszło się bez kuszenia!
01:05, 27 października 2010Pośmiewisko!
Ale zbieranina i te smutne twarze.....Mikołajski, /.../ robi teatrzyk, ale kto się na to nabierze ? Po ich minach widać, że już zaliczyli porażkę!
00:17, 27 października 2010Pewien Ptak
Kolego ;( .Zapomniałeś dodać, a może o tym nie wiesz, że Jelonek przychodząc do Nowotarżan z resztą radnych z PiS-u, zażądał stanowiska przewodniczącego, bo chciał robić karierę. Teraz gdy PiS nie dał mu rekomendacji na burmistrza miasta, to wystąpił z PiS-u. To jest ta bezinteresownośc Jelonka. Ja nadal jestem w PiS, pomimo, że notowania naszej spadły.Mam nadzieję, że będzie lepiej i obejdziemy się bez Jelonka i innych.
00:06, 27 października 2010zdecydowany
A ja jednak postawię na Związek Nowotarżan. Znam wielu z nich to mądrzy, praktyczni i odpowiedzialni ludzie. Nie wizjonerzy.
00:04, 27 października 2010lucek
no ładne towarzystwo tutaj jest, że hej...radni karierowicze, który poszli tam gdzie im dali stanowiska plus ekipa z dawnego ustroju też odpowiednio po 90 roku się przebierająca. Tylko po co tacy ludzie jak Michał Adamowski i pani Szoklaska dali im się skusić, przecież od razu wiadomo co to za towarzystwo i współpraca z nimi nikomu na dobrze nigdy wyszła.
23:56, 26 października 2010;(
gdyby nie to, że za odejściem stały stanowiska dla nich to bym uwierzył...Panowie radni na pierwszych miejscach chcą z powrotem do koryta /.../
23:50, 26 października 2010prawda
ej Michale Michale miałem Cię za spoko gościa- świetnego fotografa, ale teraz po prostu straciłeś pełen szacunek w moich oczach. Poszedłeś do Związku, mimo że mówiłeś że na pewno nigdzie nie wystartujesz. W dodatku idziesz z takim towarzystwem, które tylko myśli o sobie i robi pod siebie. Popełniłeś ogromny błąd i wiele osób Ci Michale tego nie zapomni....
23:44, 26 października 2010leon
haha pan Mikołajski mówi o chorobie nienawiści a zapomniał powiedzieć jakie były prawdziwe powody odejścia. bo nie dostał stanowiska przedwodniczącegio Rady i nigdy nie zapomniał tego Jelonkowi i dlatego jak tylko przeszedł do współpracy z PWS zaczął tępić Jelonka i cały klub Nowotarżan. Wraz z Fryźlewiczem i Swałtkiem przeszli na drugą strone bo dostali stanowiska w tym przewodnictwo Radzie i Komisji oraz w przypadku Fryźlewicza stanowisko dla córki w Urzędzie Miasta a dla Swałtka stanowisko w MZK. I takie były powody niespełnionych ambicji Mikołajskiego, który od samego początku pracy w klubie Nowotarżanie robił wszystko, aby zdestabilizować klub i donosił w raz z pozostałą dwójką o wszystkim Burmistrzowi.
Teraz znów oszukuje nas wyborców, bo niby jest niezależny a wiadomo, że robi jak mu Burmistrz powie. W dodatku nie zapomnieć można kogo wziął na listy- pana Kowalczyka, Gabora i kilku co ma wpisy o współpracy ze służbami- czyli osoby, które w latach 80 tępiły opozycję i pełniły wysokie stanowiska w partii, a po 90 nagle zmieniły sie w potulnych demokratów i katolików.
Klikając "zgadzam się" lub zamykając to okno wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie przez Podhalański Portal Informacyjny podhale24.pl i jego partnerów, w tym Google (https://policies.google.com/technologies/partner-sites) danych osobowych zwianych z Państwa aktywnością na stronie www.podhale24.pl, oraz na umieszczanie znaczników internetowych w formie plików "cookies".
Powyższe dane wykorzystywane są przez nas i naszego partnera firmę Google między innymi do pomiarów ruchu na stronie, dostosowanie i personalizacji reklam i treści, oraz badania wydajności zamieszczanych treści. Wszelkie podane w formularzach dostępnych na stronie (m. in. w formularzach kontaktowych, ogłoszeniach czy katalogu firm) dane przetwarzane są tylko w zakresie niezbędnych do wykonania dotyczących ich usług.
Działając w zgodzie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w skrócie RODO informujemy, że Podhalański Portal Informacyjny Podhale24.pl wydawany jest przez Grupa Medio Sp. z.o. z siedzibą w Nowym Targu ul. Krzywa 9 bedącą jednocześnie Administratorem Danych Osobowych. Udzieloną zgodę można wycofać, można też żądać dostępu do swoich danych, ich korekty, sprostowania, usunięcia czy ograniczenia przetwarzania. Przysługuje też Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa U.O.D.O.
Możliwość korzystania przez nas z plików "cookies" możecie modyfikować Państwo w ustawieniach przeglądarki z której korzystacie.