- Nowy Targ: miejskie ulice do przebudowy
Stłuczka na Alejach (zdjęcia)
- Szlak rowerowy wokół Tatr coraz bardziej realny. Są pieniądze na drugą część
- Przewoźnicy pod lupą ITD
- Rozpoczęcie sezonu motocyklowego w Bukowinie Tatrzańskiej (zdjęcia)
Marian Twaróg, naczelnik Referatu ds. Drogownictwa i Transportu wyjaśniał, że pomysł magistratu, to ulica jednokierunkowa z szerokim pasem ruchu dla pieszych. Całość miałaby funkcjonować jako strefa zamieszkania z dopuszczalną prędkością 20km/h. Pieszy miałby tu pierwszeństwo przed samochodem. A strefy ruchu pieszego i samochodowego oddzielone by były donicami.
- Ja sobie nie wyobrażam, żebyśmy puścili tam jakikolwiek samochód. Tam często można spotkać dzieci na rowerach. To najbardziej ruchliwy deptak w Nowym Targu - mówił radny Swałtek.
- To będzie sztuczne rozwiązanie - krytykował pomysł radny Janusz Tarnowski. - Jeżeli chcemy uruchomić ten odcinek, żeby odblokować ul. Długą przy przejazdach śmieciarką, to otwórzmy tę ulice normalnie, całą, skoro są chodniki z obu stron.
Z kolei radny Andrzej Rajski był zdania, że przed wprowadzeniem ruchu samochodowego na tym odcinku, należałoby przebudować ulicę - poszerzyć chodnik i wydzielić przejazd. Donice oddzielające pas jezdny od pieszego, to jego zdaniem zły pomysł.
Propozycja Rajskiego miała też poparcie innych radnych. Teraz na sprawą ma pochylić się magistrat i zaproponować rozwiązanie na kanwie propozycji, jakie padły w dyskusji.
r/