Elki przy szkole niemile widziane - podhale24.pl
Piątek, 29 marca
Imieniny: Wiktoryna, Helmuta, Ostapa
Nowy Targ
Clouds
Wiatr: 8.676 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
Wiatr: 10.008 km/h Wilgotność: 95 %
Clouds
Wiatr: 7.524 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 8.352 km/h Wilgotność: 80 %
Clouds
Wiatr: 5.328 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 7.884 km/h Wilgotność: 76 %
Jakość powietrza
2 %
Nowy Targ
30 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 1 | 2 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 15 | 30 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
10.01.2019, 09:36 | czytano: 7762

Elki przy szkole niemile widziane

NOWY TARG. Radny powiatowy Robert Furca uważa, że trzeba rozwiązać problem samochodów nauki jazdy, które w rejonie Szkoły Podstawowej nr 11 i wyjazdu z ul. Gen. Maczka, stworzyły sobie plac manewrowy.

Arch. Starostwa Powiatowego w Nowym Targu
Arch. Starostwa Powiatowego w Nowym Targu
Zwrócił on na to uwagę podczas sesji Rady Powiatu Nowotarskiego. Jak mówił, między godz. 7.30 a 8 rano w pobliże szkoły podjeżdżają samochody do nauki jazdy tzw. Elki i ćwiczą tu manewry parkowania oraz ruszania pod górę, korzystając też z wyjazdu z ul. Gen. Maczka. Utrudniają tym życie kierowcom, także rodzicom odwożącym dzieci do szkoły, bo zakłócają płynność ruchu. To także, zdaniem radnego, zagrożenie dla uczniów idących pieszo do szkoły.

Problemem obiecał się zająć starosta Krzysztof Faber. - To będzie wymagało wystąpienia do Małopolskiego Ośrodka Ruchu Drogowego i zainteresujemy tym też policję, bo nie mogą oni tam robić placu manewrowego - stwierdził.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
kogitator22:57, 11 stycznia 2019
@ kierowca nie od dziś:
Wzrost liczby użytkowników samochodów to kolejny czynnik, natomiast ktoś powinien te rzeczy przewidywać i planować, a nie że niewidzialna ręka wolnego rynku to jakoś załatwi. W ogóle wszyscy teraz brzydzą się w Polsce mówić o jakimkolwiek planowaniu, bo od razu się dodaje do tego 'centralne planowanie' i ośmiesza ideę że komuna, itd. Tymczasem gdyby wejść do siedziby głównej któregoś z największych na dzisiejszym wolnym rynku koncernów, to okazałoby się, że w najważniejszym pomieszczeniu i w najpilniej strzeżonych sejfach trzymają dokumenty typu: strategia rozwoju firmy na lata 2020-2025, 2025-2035, itp. - a co to jest innego jak nie plan pięcioletni, dziesięcioletni, itd.? Całe państwa też mają swoje dalekosiężne plany i strategie rozwoju. To tylko w Polsce się szydzi z jakiegokolwiek planowania, no bo przecież PRL miała plany 5-letnie, 10-letnie i źle się to skończyło, ergo planowanie nie ma sensu bo to propaganda sukcesu i koniec tematu.
Podobne błędy decyzyjne są dziś robione nagminnie, czego przykładem nadmierna liczba pozwoleń na stawianie supermarketów na danym terenie: przecież wiadomo że siła nabywcza Polaków nie wzrośnie, raczej zmniejszy się w nadchodzących latach, więc te supermarkety zaczną jedne po drugim upadać. To samo jest z lotniskami, z wyciągami narciarskimi, prywatnymi uczelniami, itd.
kierowca nie od dziś22:32, 11 stycznia 2019
Kogitator

Poniekąd też przyznaje że masz rację, jednak na to wszystko nasuwa mi się teraz jedna myśl. Myślę, że w czasach kiedy budowana była wspomniana "metalka" nikt porostu nie przewidział, że za jakiś czas przybędzie na drogach aż tyle samochodów co jeździ teraz. A to co jeździ to musi tez gdzieś parkować, więc problem robi się ze zbyt dużej ilości samochodów a za małej ilości miejsc do parkowania. Też to na codzień przerabiam ;-)
kogitator20:02, 11 stycznia 2019
@ kierowca nie od dziś:
Poniekąd masz rację. Jednak jak za moment uspokoi się sytuacja z autami i parkowaniem, to znowu jak bumerang powróci temat uczniów-palaczy i tak w kółko. Grzechem pierworodnym był brak zabezpieczenia terenu wolnej przestrzeni wokół istniejącego już wcześniej budynku szkoły gdy projektowano bloki. Następnie zlikwidowano, i to niemal równocześnie kilka lat temu, zarówno PKS w Nowym Targu jak i olbrzymi (wtedy bodaj największy w całym mieście) plac parkingowy pomiędzy Metalką a ulicą Kopernika, stawiając w tym miejscu MORD i parę innych obiektów sportowych, przez co Metalka od tego czasu zaczęła mieć poważne problemy z parkowaniem samochodów, a których wcześniej nigdy nie było. Odpowiedzialni za to są nasi decydenci, którzy w naszym imieniu ale bez naszej zgody i aprobaty popełniali te mało przemyślane inwestycje. Równolegle lawinowo o prawie sto procent liczba uczniów, nauczycieli i pracowników w Metalce. Reszta jest już tylko wynikiem zadziałania prawa o niezamierzonych skutkach ubocznych słabo przemyślanych decyzji.
kierowca nie od dziś18:06, 11 stycznia 2019
Kogitator

Teren przed blokami jest własnością Spółdzielni Mieszkaniowej i mieszkańców, a poza tym kto jest właścicielem mieszkania, to jest tez właścicielem części gruntu na którym stoi blok, czy terenu przed blokiem.
Jeżeli mieszkasz w domu prywatnym, to na podwórku nikt Ci chyba nie parkuje..... ? Czy wszyscy mogą ?
Aoa09:04, 11 stycznia 2019
Brawo Panie radny. Wyskakując z taka akcja bez zapoznania się z obowiązującymi w tej kwestii przepisami nie tylko pokazał Pan swój stosunek do edukacji ale również kompetencje ;) oczywiście policja powinna pojawiać się pod szkołą i bezwzględnie karać zwłaszcza osoby niestosujące się w tym miejscu nagminnie do obowiązującego tam ograniczenia prędkości 30 km/h. Zakazów zatrzymywania na przejściu i skrzyżowaniu oraz w odpowiednich odległościach od nich. O zatrzymywaniu i utrudnianiu ruchu nie wspomnę. Oraz oczywiście o ulubionym sporcie rodziców odwozacych swoje pociechy do szkoły czyli wyprzedzaniu bezpośrednio przed oraz na przejściu ;) mam nadzieję że wszyscy w tym L zostaną stosownie ukarani najlpiej wnioskami do sądu. Za pół roku zobaczymy kogo na drodze zostanie więcej L czy szybkich rodziców i oczywiście Pan radny ;)
kogitator01:03, 11 stycznia 2019
@ mieszkaniec WP:
Jeżeli mieszkasz w którymś z bloków to nie możesz pamiętać, ponieważ żadnego z tych bloków jeszcze nie było gdy Metalka już funkcjonowała. Poza tym, jest takie niepisane prawo, że jak się wchodzi do przedziału w wagonie kolejowym to się siada tam gdzie jest wolne miejsce, a nie że zaprowadzasz swoje porządki jeśli pojawiłeś się gdzieś później niż ktoś inny. A tak w ogóle to ten spór jest bez znaczenia, ponieważ każdy może zaparkować samochód gdzie chce, o ile robi to przepisowo, a takie rzeczy jak ustawiane skrzynki czy tabliczki z napisem "tylko dla nas" są w Polsce po prostu nielegalne.
Vifion23:10, 10 stycznia 2019
Przeszkadzają e-Lki a nie przeszkadzają te pseudo sportowe"bolidy" z XXwieku,którym domorośli mechanicy powpinali czipy i pozmieniali wydechy?
A teraz lansują się w okolicach Rynku i ulicy Sikorskiego/ tzw.obwodnicy wschodniej/ bo ktoś ich zauważy a wcześniej usłyszy i odwróci się.JEST EFEKT -co? Raczej tylko wkurzający
Jak te pojazdy "zaliczają" przeglądy techniczne??????
AAA22:54, 10 stycznia 2019
Jakich kierowców wyszkolą w takim małym mieście, na nieskomplikowanych skrzyżowaniach, na ulicach bez przejazdu? zagrażających innym samobójców
Mieszkaniec WP22:20, 10 stycznia 2019
@kogitator20
Jakoś nie pamiętam, żeby tyle samochodów było w dawnych latach. A mieszkam tu już długie lata :-).
Poproszę Cię o zdj w którym roku był taki nawał maluchów, polonezów czy jawek ;))...?
Sam na ukraince jeździłem, ale może nie z tej strony do szkoły wchodziłem.
Do czasu będą parkować;-)))))))
Gabrus22:03, 10 stycznia 2019
Wiemy co stało się na przejeździe kolejowym w Szaflarach, więc argumenty poprzedników, że elki to jedyne bezpiecznie poruszające się pojazdy na ulicach Nowego Targu jest oczywiście fałszywy. Czy się starają? Jak widzę elki ciągle parkujące na zakazie, jak blokują ruch bo 3 zmiany świateł nie potrafią wystartować ze stopu, jak utrudniają ruch jadąc 20-30 km/h tam gdzie dozwolone jest 50, to nie mam wątpliwości że problem jest realny. Pewnie należałoby wprowadzić jakieś ograniczenia co do ilości elek w mieście, zakazać ruchu po głównych ulicach dla uczniów z mniej niż 10 godzinami za kierownicą. Oczywiście, to samo dotyczy placu przy SzP 11. Elki to utrudnienia i zagrożenie, pytanie na ile dokuczliwe.
kierowaca21:35, 10 stycznia 2019
super że pan dyrektor Robert poruszył tą sprawe ,przed godziną 8 są chyba wszystkie ELKI z całego nowego targu,instuktorzy oraz egzaminatorzy sobie umysleli jazde i parkowanie ,kolo szkoły ,oby to do nich dotarło
Nowotarzanka21:19, 10 stycznia 2019
Do bosman . A ty dostałeś prawo jazdy w prezencie ? To inni kierowcy wyprzedzają na pasach albo złe parkują . Ja jeszcze nie widziałam wyprzedzającej nauki jazdy na przejściu dla pieszych a poza tym w rejonie metalik jest ograniczenie do 30 km czy ci lepsi kierowcy stosują sie do tej prędkości albo przepuszczają dzieciaki na pasach ? Panie Furca pan dostał prawo jazdy a moze pan w beciku juz je mial. A wy wszyscy wzorowi kierowcy napiszcie mi ile kolizji albo wypadków było z udziałem elek .jak radiowóz policyjny stanie na zakazie to wielkie larum robicie wielka afera w mieście a jak radny stoi na chodniku to jest ok . Panie Furca od kiedy pan taki przepisowy ?
widz20:35, 10 stycznia 2019
No to nam się nowy celebryta objawił. Jest parcie na media i jaki obrotny. A rodzice przywożący i odbierający dzieci ze szkoły to parkują "idealnie" blokując inne pojazdy, na przejściu dla pieszych bo przecież z dziećmi i po dzieci reszta się nie liczy. Kalemu ukraść krowę źle. Kali ukraść krowę dobrze.
kogitator20:32, 10 stycznia 2019
@ Mieszkaniec WP:
Sorry, ale to najpierw w tym miejscu Nowego Targu była Metalka, a później dopiero dookoła zaczęto budować bloki, a nie odwrotnie. A napis "dla mieszkańców" uprawnia uczniów i pracowników Metalki do parkowania samochodów w tym miejscu, bo jak te wszystkie bloki stawiano to Metalka już była, już uczniowie do niej uczęszczali. Was i waszych bloków jeszcze nie było jak Metalka tętniła już życiem.
dziękuję19:42, 10 stycznia 2019
dziękuje za L na drodze w mieście
jest bezpieczniej
kierowcy jeżdżą wolniej
nie musimy posyłać dzieci do Nowego Sącza na naukę jazdy
Słusznie Furca brawo18:58, 10 stycznia 2019
Słusznie osobiście zwracałem uwagę instruktorowi, że pod szkołą gdzie największy ruch o ósmej instruktorzy zrobili sobie plac manewrowy i sztuczny tłok. Owszem niech sobie tam ćwiczą, ale nie w natężeniu ruchu i w momencie szczytu powstania zagrożenia dla dzieci idących do szkoły. Bo musimy pamiętać jako kierowcy, że na L należy zachować szczególną ostrożność i to dotyczy nawet maszynisty w pociągu.
Mieszkaniec WP18:32, 10 stycznia 2019
A co z Wojska Polskiego?? Tam dopiero jest problem z E-lekami, w pobliżu szkoła podstawowa oraz 2 przedszkola i szlejący uczniowie "metalki" swoimi samochodami.. Tam nikt nie widzi problemu??

A do dyrekcji szkoły "Metalki" proszę się zająć samochodami swoich uczniów i zlokalizować im parking na " starej drodze" - aleję solidarności.
Parkowanie uczniów pod blokami na Wojska polskiego to zmora!!! Pisze dla mieszkańców to sie śmieją w twarz i zostawiają swoje samochody.
Mieszkaniec18:26, 10 stycznia 2019
Pan radny ma rację, nie ma nawet 5 minut przerwy żeby się tam L-ki nie pałętały. Utrudniają ruch i to bardzo. Kto nie wierzy niech podjedzie zrobić rundę. Nie mam nic przeciwko żeby się ludzie jeździć uczyli ale Nowy Targ jest na tyle duży że mogą trenować parkowanie również w innych częściach miasta. Z lenistwa i własnej wygody instruktorzy wybierają to miejsce.
Jeszcze apel do części instruktorów, żeby podczas jazdy kursanta nie rozmawiali przez telefon. Robią to nagminnie i stwarza to również niebezpieczeństwo . Jedną ręką wiecie co można zrobić...
loko spoko18:23, 10 stycznia 2019
Do @Matka. W L-ce przecież nie siedzi sam kursant...
Do @Czyżby? Widocznie są różne praktyki, ale ja na ten przykład zdawałem parenaście lat temu w Krakowie i od razu pierwsza lekcja - wyjazd na ulicę. Nawet nie było jakiegoś objechania w kółko placu, popróbowania jak dziala kierownica, gdzie gaz a gdzie hamulec, czy zmiany biegów, nic z tych rzeczy. Po prostu: wsiadł za kierownice, to ma jechać. Od razu miedzy auta i tramwaje. Szok był niezły, bo nie oczekiwałem takiego obrotu spraw, ze wsiadam i od razu jade na miasto. A instruktor miał chyba z tego wszystkiego niezlą bekę ;-) Jakkolwiek uważam, że to błąd, bo podstaw panowania nad pojazdem byłoby właśnie dobrze uczyć na spokojnie, a nie na środku ruchliwej ulicy. Niemniej takie były praktyki w tej szkole jazdy w Krakowie, tyle moge dodać od siebie w temacie, pozdrawiam :-)
MaczekMaczekMaczek18:19, 10 stycznia 2019
Jestem mieszkańcem Nowego Targu i jak wszyscy inni uczestnicy ruchu, muszę się poruszać po mieście wśród "elek". Pan Robert Furca powinien sie dobrze zastanowić i wpierw sprawdzić jak wygląda sytuacja z tymi pojazdami a poźniej próbować coś mądrego powiedzieć. Każdy z nas może sprawdzić dane dotyczące wypadków i kolizji na drogach w Mieście. Tak też powinien zrobić Pan Radny. Bardzo rzadko zdarza się kolizja, w której sprawcą zostaję "elka". Kolizje są z naszej winy, my poruszamy się niepoprawnie. Pojazdy nauki jazdy to jedyni uczestnicy ruchu, którzy chociaż próbują jeździć prawidłowo. Jeśli coś ma się stać w tym rejonie, z prawdopodobieństwa wynika, że stanie się to z winy tych właśnie "rodziców". Mało kto w ogóle wie, że jadąc ul. Maczka przy Alei Kopernika, jesteśmy włączającymi się do ruchu (świeża Strefa Zamieszkania). Dlatego jest mi wstyd mieć w mieście takiego Radnego, zero informacji o temacie, na który się wypowiada. Proszę postawić na tym skrzyżowaniu patrol Policji na kilka dni, wszyscy zobaczymy kto tak naprawdę powinien mieć "zakaz poruszania się w tym rejonie" .
instruktor17:27, 10 stycznia 2019
P. Robercie Radny , bardzo mnie Pan zawiódł , Pan jak pedagog zaczyna mnieć watpliwości co do metod szkolenia ???? , czyli mam rozumieć , że rodzice dowożacy dzieci do szkoły mają być pojazdami "uprzywilejowanymi ????? , bo maja podjechać i koniec ,,,, czy mam rozumieć że szkoła to jest najważniejsza i ma być wstrzymany ruch , bo rodzice dojeżdżaja do szkoły i mają mieć zielone światło ??? może tym kierowcą rodzicielskim by się przydały dodatkowe lekcje , radzeniem sobie w takich sytuacjach , bardzo Pana proszę niech Pan poda chociaż jeden przykład zagrożenia L-ki w stosunku do dziecka , króry idzie do szkoły a L-ka mu utrudniła ,wrecz przeciwnie chyba tylko L-ki przepuszczają pieszych zgodnie z przepisami ..... wniosek Pan jako radny , niech nie wymyśla zrobienie czegoś na siłę i pokazanie ja jako radny coś robie , niech się Pan niekompromituje , bo wielu ludzi Panu zaufało , a sprawa nauki niech nie będzie Panu obca
Matka16:41, 10 stycznia 2019
Dzieci to tylko dzieci, a ci którzy uczą się jeżdzić jeszcze nie mają prawa jazdy, potrącą dziecko idące do szkoły nie daj Boże i wówczas też tak Hejtowcy będziecie MADROWALI czy krzyczeli, że nikt nic nie zrobił i musiało dojść do tragedii.
Niezadowolony16:19, 10 stycznia 2019
Wynika z tego podstawowy brak wiedzy i kompetencji, dobre chęci dzisiaj nie wystarczają, NT jest za mały na taką ilość tzw. Elek. Jest ciasno, będzie jeszcze gorzej, i Pan Furca tego nie zmieni, no chyba że ?.
No ale ktoś na niego głosował, pokładał nadzieje, że rozwiąże problemy swoich wyborców, zaczął od czegoś, na co nigdy nie miał, nie ma, ale może będzie miał wpływ - proponuje, aby został dyrektorem WORD'a, z mniejszą szkodą dla miasta.
??16:12, 10 stycznia 2019
Belfer, a załatwisz ludziom mieszkającym na Maczka dodatkowy parking na ok 30samochodów? Tak z własnej kieszeni?
aha16:10, 10 stycznia 2019
Wołowinka...marny kabanosku - ty chyba nie łapiesz problemu i dla ciebie tam gdzie nie ma L-ek to już jest tor wyścigowy..przeczytaj jeszcze raz , tym razem ze zrozumieniem.
czyżby?16:09, 10 stycznia 2019
?- straszne głupoty opowiadasz- 25lat temu to dobry tydzień spędzało się na placu manewrowym zanim wyjechało się na miasto - i to robiło się po względnym opanowaniu podstaw prowadzenia samochodu i opanowaniu manewrów.
Bob Furcok15:11, 10 stycznia 2019
Prawo stanowi że pojazdy nauki jazdy mają prawo poruszać się po drogach publicznych i nie można im tego zabronić jeśli spełniają wymagane prawem warunku.
Proszę się nie wydurniać, postulatami o zakazie poruszania się tych pojazdów w określonych miejscach. Świadczy to tylko i wyłącznie o ignorancji i pogardzie dla społeczeństwa któremu władza (radni, starości, itd). Bo jak inaczej nazwać, wygłaszanie postulatów, bez chociaż odrobiny wysiłku włożonego w poznanie zapisów prawa, konkretnej domeny.

Natomiast odpowiednie służby są zobligowane do egzekwowania prawa, na drogach publicznych. Jeśli ktoś twierdzi że L-ki, łamią prawo, powinien wezwać służby lub przekazać odpowiednie dowody do organów ścigania by wyeliminować patologie na drogach.

Tak że jak to ktoś napisał, jest to zagrywka pod publiczkę, tzw. mielenie ozorem, byle się nazwisko w mediach pojawiło i lud łyknął jaki to aktywny radny. Równie dobrze można by powiedzieć, 'nauczyciele powinni zarabiać po 6000zł na rękę' też była by to piękna sloganowa zagrywka.
lb15:03, 10 stycznia 2019
sa ludzie ktorzy nie widza problemu. sa tez ludzie ktorzy wierza w płaską ziemie...
?15:02, 10 stycznia 2019
Nie wiem jak wy, ale ja robiąc kurs prawa jazdy, 25 lat temu, pierwszą jazdę miałem po mieście, plac manewrowy to była druga lekcja.
Meggi14:46, 10 stycznia 2019
Do KUBA zawsze możesz wyjechać 15 min wcześniej bo się nie spóźnisz.ja się jakoś nie spóźniam
Moje dziciaki robią prawko14:36, 10 stycznia 2019
P.Radny F...urca zaproponuj pan coś,bo od tego są radni.Niech zabronią Egzaminatorom tam jeździć,to i E-lki przestaną.Pewno pana dzieciaki już mają prawko i teraz panu to przeszkadza.A głosowaliśmy na pana!!!!!!!
pniok13:36, 10 stycznia 2019
Elki są problemem na ulicach całego miasta . Tym bardziej teraz - przy tych warunkach drogowych. Wiadomo , że gdzieś kursanci jeździć muszą - a według niektórych najlepszym placem manewrowym są ulice. Tylko czy aby na pewno ???
Gdzie właściciele szkół nauki jazdy mają swoje place do podstawowego szkolenia ? Jak można wziąć początkującego kierowcę na miasto, i uczyć go ruszania z miejsca np. na skrzyżowaniu Szaflarskiej z Alejami ? To są jakieś jaja !!!
Wyjazd na ulice - dopiero po opanowaniu podstaw na PLACU MANEWROWYM !!!
Ale gdzie te place są ? Teraz wystarczy zaliczyć jakiś kurs instruktażu , kupić coś z czterema kołami i kierownicą i wio ! na publiczne drogi - a co tam , niech stoją i klnął wszyscy w koło !
marek13:12, 10 stycznia 2019
A ja jestem ciekaw, kto dał zgodę, żeby baza elek mieściła się w sąsiedztwie szkół, przedszkola, osiedla mieszkaniowego! Pora coś z tym zrobić, zanim będzie za późno.
Bossman13:06, 10 stycznia 2019
Należałoby tym problemem zająć się szerzej, szczególnie uciążliwy natłok Elek jest w rejonie ulicy Wojska Polskiego, gdzie panuje prawdziwa plaga tych samochodów. Stwarzają oni bezpośrednio i pośrednio duże zagrożenie - często poirytowani kierowcy łamią różne przepisy próbując wyminąć Elki. Było to spokojne osiedle a teraz jest bardzo ruchliwie, a w dodatku są tu dwa przedszkola i metalka.
nic złego się nie dzieje12:48, 10 stycznia 2019
czy to jest problem elek czy rodziców podjeżdzających z uczniami pod szkołę ?
kkj12:46, 10 stycznia 2019
Elki to generalnie zmora paraliżująca miasto. W godzinach szczytu czyli od 7-8 i od 15-17 a także w dni targowe w NT powinien być zakaz poruszania się dla pojazdów nauki jazdy i tyle.
ooooo12:11, 10 stycznia 2019
Brawo Panie Dyrektorze. Pozostaje jeszcze sprawa parkingu po drugiej stornie szkoły i 100% ulic na nowotarskich osiedlach. Czasami Podhalańską wlecze się 5 eLek, jedna po drugiej, czekają na bolesny manewr parkowania inne eLki, tym czasem kierowcy czekaj sobie nie zawsze spokojnie. Czy czasem nie trąci to tamowaniem ruchu ruchu, a co z pierdz...m na włączonym silniku powyżej minuty i czekanie na instrukcje pana od nauki jazdy ? Wiem, że gdzieś muszą nabywać umiejętności, ale elementarnych manewrów można uczyć na odpowiednich placach...
Belfer12:10, 10 stycznia 2019
To moim zdaniem chodzi nie o rodziców i dzieci idące do szkoły,a o nauczycieli którzy przyjeżdżają do pracy.
Proponuję postawić na wysokości ul G.Maczka znak zakazu parkowania i problem zniknie.
mieszkaniec12:00, 10 stycznia 2019
Nareszcie ktoś to zauwazył
Kierowca11:43, 10 stycznia 2019
A kto im zabroni gdy parkują w miejscu dozwolonym, poruszają się po drodze publicznej i zgodnie z przepisami. Może karać rodziców którzy zatrzymali się na środku jezdni i wypuszczaja swoje dzieci wprost pod nadjeżdżający pojazd. Najpierw chcieliśmy ośrodek egzaminacyjny w mieście, a teraz płacz.
kierowca nie - niedzielny.........11:12, 10 stycznia 2019
Nooooo w końcu........
Karol10:39, 10 stycznia 2019
Biedny Furca... mi nie przeszkadzają, To pan księgowy Wojasa S.S. petycje pisał i kazał nam podpisywać. Niech sobie jezdza, a rodzice co woza dzieci do szkoły też niech parkują tam gdzie trzeba a nie po osiedlu.
kogitator10:24, 10 stycznia 2019
W dojrzałych demokracjach taki polityk jak radny powiatowy równocześnie przy składaniu wniosku przeciw czemuś powinien od razu zaproponować jakieś inne rozwiązanie problemu. Skoro pan Furca innego sposobu rozwiązania problemu nie podaje, ergo jest to czcze gadanie i próba zaistnienia.
Szczególna jest również odpowiedź pana starosty Fabera: ot, wyciągnie komórkę i zadzwoni po Policję. Ludzie, nie ośmieszajcie się!
Wołowinka09:57, 10 stycznia 2019
No tak.. Bo drogi przy szkołach to miejsca do wyścigów i przekraczania prędkości..
Zapomniał wół jak cielęciem był.
wsiok09:55, 10 stycznia 2019
Panie Faber to m.in. dzięki panu funkcjonuje ten pożal się Boże ośrodek egzaminacyjny w NT. Chcieliście ściągać kasę i tyle w temacie.
k09:47, 10 stycznia 2019
Bu ha ha ha. Skończy sie na kilku pismach i blablaniu. Dlaczego po prostu nie postawią tablicy informującej o zakazie korzystania z placu przez L-ki Zakład że tego nie zrobią? Ha ha .
kuba09:40, 10 stycznia 2019
święta racja : nic tak nie podnosi ciśnienia jak L przed tobą
jak pędzę spóżniony na 8 do pracy
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas