Wznowiono prace przy drążeniu tunelu w Naprawie na budowie S7 - podhale24.pl
Sobota, 21 grudnia
Imieniny: Tomasza, Piotra, Tomisława
Zakopane
Clouds
-2°
Wiatr: 9.18 km/h Wilgotność: 89 %
Clouds
-2°
Wiatr: 10.332 km/h Wilgotność: 97 %
Clear
-2°
Wiatr: 6.804 km/h Wilgotność: 92 %
Clouds
-2°
Wiatr: 7.632 km/h Wilgotność: 90 %
Clear
-2°
Wiatr: 7.344 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
-5°
Wiatr: 7.38 km/h Wilgotność: 89 %
Jakość powietrza
54 %
Nowy Targ
56 %
Zakopane
52 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 27 | 54 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 28 | 56 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 26 | 52 %
08.02.2019, 15:08 | czytano: 8097

Wznowiono prace przy drążeniu tunelu w Naprawie na budowie S7

Zgodnie z zapowiedziami zostały wznowione prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej S7 Lubien-Rabka Zdrój, na odcinku Naprawa-Skomielna Biała.

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
W środę i czwartek trwały prace przygotowawcze, a w piątek 8 lutego wiercone są otwory strzałowe, w portalach północnych. Od strony południowej w czwartek rozpoczęły się wiercenia pali wielkośrednicowych.

Prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami, natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wykonywane będą po 12 godzin dziennie. Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk będzie można rozpocząć drążenie czwartego otworu. Zabezpieczą one także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy, wiercone na głębokości od 14 metrów do 30 metrów.

W środę i czwartek trwały przygotowania do wznowienia drążenia tunelu od strony północnej. W piątek 8 lutego rozpoczęły się wiercenia otworów strzałowych i wieczorem nastąpi odstrzeliwanie skał od masywu górotworu. Trwają też prace przy wykonywaniu zbrojenia obudowy tunelu.

Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.

Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Profile te instalowane są na łuku tunelu (tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. Stalowe profile zostały już dostarczone na budowę.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
specjalista budownictwa podziemnego14:55, 9 lutego 2019
@inżynier: To co napisałeś to jest to tzw . trzecia prawda , czyli g....o prawda
0
CIEKAWSKI10:25, 9 lutego 2019
@Ciekawski

Zadałem pytanie retoryczne, kiedy przejedziemy.

Nie wymuszaj, tego u innych, co sam chcesz !
0
ewa10:03, 9 lutego 2019
Ciekawe czemu ten tunel nie jest drążony u podnóża góry tylko prawie na szczycie. W tej chwili wystarczy podjechać kilkaset metrów i Luboń Wielki mamy za sobą- po co ten tunel?
0
Andrzej07:38, 9 lutego 2019
i tak powinno się pracować 24/ 7 dni również w niedziele. a nie tak jak węzeł w Poroninie. Można było szybciej go wybudować.
0
Podhalanin20:28, 8 lutego 2019
Prośba do kierownictwa Podhale 24: ...

Proszę napisać do redakcji. Moderator.
0
tunel20:26, 8 lutego 2019
@CIEKAWSKI
Jak już tak bardzo chcesz się wbić w otwór,przejedź się na Italię,dwa lata temu otwarli alternatywną A1 bez zamykania starej.Tuneli na pęczki a jak będzie mało,polecam Frejusa.
0
inżynier19:47, 8 lutego 2019
kopiesz dziurę, a potem ją musisz omurować, żeby odłamki skał i ziemia nie leciała na drogę, a nie dasz rady omurować do samego końca dziury, tylko musisz zostawić z 50 metrów nie omurowane, bo jak wysadzają skały to by beton spękał
0
hary19:29, 8 lutego 2019
@majster ujek . dokładnje niech ktoś to napisze po ludzku, bo z moich obliczeń to wyszło ze jeden tunel jest na 150 metrze a drógi ma jakieś 220 metrów .
0
majster ujek17:47, 8 lutego 2019
,, Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu ....wykonano 1807 m obudowy po linii łuku i w poziomie 2041 metrów obudowy" . Czy ktoś z Państwa czytelników umie w normalny sposób powiedzieć o co chodzi?
0
CIEKAWSKI16:12, 8 lutego 2019
Ciekawe, kiedy przejedziemy przez te otwory ?!!
0
Loko15:40, 8 lutego 2019
Prace byly wstrzymane od pazdziernika. Propaganda GDDKiA widze dalej trwa. Oby im drazenie dobrze szlo bo wybory na jesien sa i ten tunel moze sie odbic czkawka dla paru poslow.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
06
01.2025
Nie przegap!
27
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas