Rolnicy spotkali się pod mleczarnią (zdjęcia) - podhale24.pl
Czwartek, 26 grudnia
Imieniny: Szczepana, Dionizego,
Czarny Dunajec
Clouds
-2°
Wiatr: 3.456 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
-0°
Wiatr: 1.548 km/h Wilgotność: 46 %
Clouds
-4°
Wiatr: 3.564 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
-3°
Wiatr: 3.132 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
-1°
Wiatr: 1.836 km/h Wilgotność: 49 %
Clouds
-1°
Wiatr: 6.012 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
380 %
Nowy Targ
118 %
Zakopane
174 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Zła
PM 10: 190 | 380 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 59 | 118 %
Rabka-Zdrój
Umiarkowana
PM 10: 87 | 174 %
12.12.2020, 14:00 | czytano: 14759

Rolnicy spotkali się pod mleczarnią (zdjęcia)

Przed budynkiem Zakładu Mleczarskiego w Nowym Targu spotkali się rolnicy, członkowie spółdzielni, żeby mówić o sytuacji w mleczarni i szukać sposobu na jej ratowanie.

fot. Michał Adamowski
fot. Michał Adamowski
Przypomnijmy, iż w związku z brakiem rentowności, zakład ma być zlikwidowany z początkiem nowego roku. Część rolników nie godzi sią na to rozwiązanie i zaproponowane im pieniądze. Jak mówią, nie chcą też oddawać mleka do innych mleczarni np. w Bochni, bo obawiają się, że w pierwszej kolejności mleko będzie tam odbierane od tamtejszych spółdzielców i nie zawsze będzie na nie zbyt.

Padały propozycje zatrudnienia dobrych prawników, którzy by zbadali sprawę i pomogli rolnikom uratować zakład. Spółdzielcy chcieliby przejąć i prowadzić nowotarski zakład. Uważają, że byliby w stanie go postawić na nogi. - Przecież wszyscy, jako spółdzielcy, jesteśmy tego właścicielami - mówili.

- Walka o mleczarnię będzie trwać - zapewnili zgromadzeni. - Jedyne wyjście jest takie, żebyśmy byli zjednoczeni, dotrwali do końca i czekali na orzeczenia sądu i prokuratury.

W listopadzie prezes OSM Radomsko Agata Kasperkiewicz poinformowała, że nowotarska mleczarnia nie ma perspektyw, a o likwidacji zakładu w Nowym Targu zdecydowała "przytłaczająca większość głosów" samych członków spółdzielni, czyli rolników.

W listopadzie zaczął się wywóz maszyn z zakładu w Nowym Targu. Przeciwko likwidacji i wyprzedaży majątku protestowała grupa rolników. Chcą oni m.in. podziału majątku i wydzielenia zakładu w Nowym Targu.

r/ zdjęcia: Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !22:54, 21 grudnia 2020
Nie mam pojęcia gdzie kogo boli, ani tym bardziej co w ludziach wywołuje agresję i frustrację. Gdybym to wiedział starał bym się unikać takich kwantyfikatorów, a tak to jest tak jak jest :)
To już chyba bardziej pytanie do specjalisty?
Niezmiennie pozdrawiam i życzę zdrowia
0
nie bedzie chleba bedzie syr20:17, 21 grudnia 2020
To gdzie był ten czuły punkt bo . . .nie wiem gdzie mnie boli.
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !16:16, 21 grudnia 2020
Oj, widzę, ze trafiłem w czuły punkt i musiało zaboleć, bo skończyły się argumenty, choćby z sufitu a zaczęły się niewybredne inwektywy.
Złość zawsze oznacza słabości i bezsilności.
Niezmiennie pozdrawiam i życzę "powiększenia spokoju"
0
nie bedzie chleba bedzie syr10:21, 21 grudnia 2020
Dla mnie decydująca bo to znaczy że dalej chronicie swoich wspólników z Grupy Inicjatywnej. I znamienne jest to że większość Rejtanów z GI którzy przeszli do Mlekowity ciągle są członkami Radomska a powinni być natychmiast wykluczeni bo-świadomie szkodzą spółdzielni i działają wbrew jej interesom-tak mówi statut. Bo nie będąc członkami tracą miejsca w Radzi Nadzorczej i trzeba wybrać nowych a Ci mogą przekonać resztę Rady że nie warto zażynać kury znoszącej złote jaja, a trzeba sie pozbyć chciwej Baby i Chłopa. I tak sobie myślę jakim trzeba być biznesowym analfabetom żeby nie zarabiać na zakładzie za który ktoś chce zapłacić 28mil. To co Oni umieją że im się opłaci a Wam nie? Czytam te Twoje wpisy w każdym zdaniu kłamstwo i manipulacja no może poza jednym- faktycznie nie jesteście -czarnymi charakterami. Jesteście charakterami w innym kolorze tylko nie wiem jakim, bo nie wiem jaki kolor ma głupota.
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !20:50, 20 grudnia 2020
Do nie bedzie chleba bedzie syr.
Przepraszam, poprzedni mój komentarz był skierowany do "OBSERWATOR", tak jakoś z rozpędu mi się "klikło" :)
Do właściwego adresata - co za różnica czy radny był za, czy się wstrzymał, przeciw w każdym bądź razie nie był ! :)))
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !20:10, 20 grudnia 2020
Do "nie bedzie chleba bedzie syr"
Jak pisałem wcześniej od szesnastu lat nie ma Mleczarni w Nowym Targu, jest tylko majątek OSM w Radomsku, w tym czasie wartość nakładów, bieżących kosztów eksploatacji, utrzymania przerośniętego zatrudnienia itd. znacząco przekroczyła wartość przejętego majątku "wiana".
Utyskiwanie, teraz że ktoś legalnie i oficjalnie chce sprzedać część swojego majątku - przedsiębiorstwa z powodu jego nierentowności jest aberracją a wszelkie działania w celu przedstawienia tej czynności jako czegoś złego, muszą się okazać, w świetle obowiązującego prawa i faktów, nieskuteczne.
Co do moralnego aspektu w kwestii utrzymania produkcji i miejsc pracy w Nowotarskim Zakładzie, to choćby z pragmatycznego punktu widzenia (uzyskania jak najlepszej ceny sprzedaży), Radomsko w pierwszej kolejności dążyło do sprzedaży zakładu na ruchu z przejęciem pracowników w trybie art. 23 kp a więc z pełnym utrzymaniem zatrudnienia. Jednak działania psełdo "obrońców" (zabezpieczenie sądowe- obecnie zresztą uchylone, odlotowe pomysły o podziale i przekazaniu NT potencjalnemu kupcowi za darmo), doprowadziły do obecnej sytuacji, gdzie od nowego roku załoga traci pracę (chociaż i tutaj Radomsko zachowało się też bardzo w porządku w postaci szczodrej odprawy - zaakceptowanej przez załogę w porozumieniu z NSZZ Solidarność).
Zresztą także wobec członków spółdzielni dostawców z terenu NT, Radomsko zachowało się więcej niż przyzwoicie, proponując (chociaż nie musiało) kwotę 20 % ze sprzedaży zakładu do podziału pomiędzy członków z terenu NT (kwota 20% wynika z tego, że udziały członków z NT stanowi 20% funduszu udziałowego OSM w Radomsku, które i tak podlegają zwrotowi.
Naprawdę trzeba wiele złej woli, aby OSM w Radomsku (pomijając już personalne wycieczki), w tej sytuacji przedstawiać jako "czarny charakter"
Znamienne jest że większość z tych "Rejtanów" jest już członkiem albo przynajmniej oddaje mleko do Mlekovity.
Co więcej ich działalność nie jest "pro publico bono", a wszelkie działania prawne finansowane są z Funduszu Wzajemnej Pomocy, czyli z pieniędzy wszystkich dostawców (którzy nawet o tym nie wiedzą a tym bardziej, nie wyrazili na to zgody) a finalnie pewnie zgłoszą się o wypłacenie tych środków do Radomska.
No cóż bycie "bohaterem" za własne pieniądze jest zawsze trudniejsze :)
Niezmiennie pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego !
0
Obserwawtor16:16, 20 grudnia 2020
do SPOKO GOŚC chociaż z nizin !

Ale szanowny Panie,proszę się tak bardzo nie zrażać i pisać.Merytoryka fakty i rzeczowa dyskusja mile widziana w toczącej się dyskusji.

Cytuje:"ale niestety dzisiaj za wszystkim stoją czyjeś interesy i kasa"
Słusznie Pan zauważył,odnieśmy to podwórka NT.Sprzedać szybciutko "wiano" po byłej mleczarni NT czyli 5 hektarów ziemi.Oto w całej zabawie,walce chodzi.Nie o zakład,mleczarnie,rolników czy pracowników.
To jest klucz.
0
nie bedzie chleba bedzie syr14:06, 20 grudnia 2020
Jestem wyjątkowo spokojny i jestem tu po to żeby obiektywnie ocenić sytuacje . Chciałbym się np. dowiedzieć który z naszych członków Rady Nadzorczej wstrzymał sie od głosowania za przyłączeniem do Mlekowity-dodam że Ci którzy za tym głosowali robili to bez naszej wiedzy i zgody.
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !13:33, 20 grudnia 2020
Co jest bełkotem a co nie pokaże czas i oceni historia, nie mam zwyczaju kopać się z koniem. Naprawdę ktoś myśli że istnieje dzisiaj, gdziekolwiek, jakakolwiek wolna prasa ? (to jak by dzisiaj wierzyć w krasnoludki - ubolewam, ale niestety dzisiaj za wszystkim stoją czyjeś interesy i kasa)
Mimo wszystko, niezmiennie pozdrawiam i życzę większego spokoju i dystansu, również do siebie :)
0
nie bedzie chleba bedzie syr23:29, 19 grudnia 2020
Proponuje ten bełkot porównać z artykułem Gazety Radomszczańskiej z 19 listopada i wyrobić sobie zdanie. Jeżeli Wasza p. Prezes jest tak prawdomówna to czemu stchórzyła przed wolną prasom? Zaklinanie rzeczywistości nic nie da-idziecie na dno.
0
SPOKO GOŚC chociaż z nizin !21:43, 19 grudnia 2020
Naiwnie myślałem, że wszystkich Górali cechuje prawdomówność i szlachetność, jednak po lekturze kilku poniższych komentarzy "rzadki" :) włos na głowie mi się zjeżył! Tylu bzdur, kłamstw i manipulacji w życiu nie widziałem, tak że wczasy to raczej nad morzem :)))
Ale do rzeczy, wszyscy poniższy "obrońcy" Nowotarskiej Spółdzielni spóźnili się co najmniej o 16 lat, bo od 2004 roku w wyniku przejęcia przez OSM w Radomsku (na zasadach spółdzielczych) Nowotarska Spółdzielnia przestała istnieć, co ciekawe obecni spóźnieni "obrońcy" byli wówczas zagorzałymi zwolennikami takiego przejęcia !
Alternatywą takiego rozwiązania był brak możliwości funkcjonowania z uwagi na niespełnianie wymogów narzuconych przez UE i brak środków na modernizacje.
Z ekonomicznego punktu widzenia był to wątpliwy interes dla Radomska (brak surowca, przerost zatrudnienia, koniczność wielomilionowych inwestycji, odległa lokalizacja, konieczność pokrycia zobowiązań w zakresie udziałów i gwarancji poziomu zatrudnienia) i doszedł do skutku tylko z powodów rozbuchanego ego i ambicji ówczesnego Prezesa OSM w Radomsku (co jest już tematem na inną opowieść:).
W sumie przez 15 lat inwestycje pochłonęły ponad 30 mln. (Nowa serownia - 11 mln, nowa kotłownia gazowa - 3 mln, oczyszczalnia ścieków - 3 mln i wiele innych). Jaki jest sens ładowania takich środków w zakład który skupia dziennie 20 tys. litrów mleka i zatrudnia 180 ludzi !, gdzie surowiec trzeba przewieść 250 km, a z powrotem produkty?
A to nie koniec bo w celu dalszego funkcjonowania należało by zainwestować kolejne 10 mln (chłodnictwo, energetyka) w przeciwnym wypadku zakład mógł w każdej chwili stanąć z powodu awarii kluczowych urządzeń.
Gdyby te pieniądze zainwestowano w nowe technologie i produkty w Radomsku, to Radomsko było by zupełnie w innym miejscu na rynku mleczarskim w Polsce, ale stało się inaczej.
Była możliwość uratowania zakładu i miejsc pracy sprzedając go Mlekovicie, która poszerzyła by skup i przeniosła by tu swoja produkcje , a tereny w centrum Zakopanego przeznaczyła na sprzedaż, lub inną inwestycję (było wstępne zainteresowanie) ale "KTOŚ" obiecał Prezesowi Mlekovity NT za darmo.
Za zwykły zbieg okoliczności należy uznać, że JD na Walnym Zebraniu
Przedstawicieli Spółdzielni publicznie przyznał się do do rozmowy z Prezesem Mlekovity informując go o planach podziału (uwiecznione w protokole).
Notabene, podział Spółdzielni to jedynie mrzonki kilku Panów o których intencjach nawet nie warto się rozwodzić, w mojej ocenie z uwagi na poważne błędy i formalne uchybienia nie do zrealizowania, a nawet gdyby to nie jest tak, że dzieli się tylko majątek ale również wszelkie nakłady i zobowiązania (chyba, że mają w sienniku wolne kilkanaście mln).
Również zablokowanie sprzedaży będzie nieskuteczne, decyzje w tym względzie podjęły uprawnione do tego organy Spółdzielni w sposób zgodny z prawem i żaden Sąd nie ma najmniejszych podstaw aby orzec inaczej.
Pozostałych bzdur nie chce mi się już komentować (typu Proszkownia, kefir z NT itp.:).
Szczerze współczuje zmanipulowanym, pozdrawiam i życzę dużo zdrowia na Święta.
0
nie bedzie chleba bedzie syr00:21, 19 grudnia 2020
Do Obserwator-widzę że ciągle nie ogarniasz tematu -spróbujmy więc po kolei. Pieniądze ze sprzedanych zlewni poszły do wspólnej kasy tak samo jak te ze sprzedaży działek wokół zakładu w Radomsku. Sąd uchylił zakaz sprzedaży działki 10 grudnia nie wiem czy wziął pod uwagę nieprawidłowości przy uchwale o podziale czy fakt że pozostawianie zakładu w stanie zawieszenia doprowadziło by do jego fizycznej dewastacji. W tej chwili jest taka sytuacja że Mlekowita może kupić zakład i . . .dalej walczyć w sądzie o jego przejęcie a wtedy Radomsko będzie musiało oddać kasę. A teraz przejdźmy do kasy która tak Cie ekscytuje- gdyby te 16 milionów które ewentualnie dostanie Radomsko przeznaczyć tylko na podniesienie dramatycznej ceny płaconej rolnikom za mleko to starczyło by to na podniesienie jej o 14 groszy ną okres jednego roku czyli szału nie ma bo Radomsko traci do średniej krajowej 25 groszy i taką cene płaci jej konkurent zza miedzy Łowicz-4 mleczarnia w Polsce. I jeszcze jedna sprawa o której chyba nie wiesz- Radomsko pozwoliło odejść rolnikom z końcem roku bez kar za zerwanie umowy[tym z rejonu NT] wycofanie swoich udziałów i część rolników to robi [pytanie ilu] część [tych związanych z GI] nie zrywa umów nie wycofuje udziałów ale podpisuje umowy z Mlekowitą i ta ma walczyć w ich imieniu o zakład w NT. Jest jeszcze trzecia grupa- to Ci którzy zostają z Radomskiem. I tu sie robi prawdziwa zagwozdka prawna -co jeśli ponad połowa czynnych członków [czynnych jest ok.260]wycofa udziały -wtedy będą mogli chyba zakład sprzedać .A co z 160 nieaktywnymi - mogą ich wyrzucić z powodu 12miesięcznego braku dostaw mleka. Niezła partyjka szachów a jest jeszcze kilka wątków których nie poruszyliśmy, jak choćby przywożenia do NT mleka w cenie 1,80zł podczas gdy rolnicy na miejscu dostawali po 1,20.
0
Obserwawtor18:15, 18 grudnia 2020
do nie bedzie chleba bedzie syr

Proszę zapamiętać dobro zawsze jest utrącane,tak wygląda niestety ten świat.Nie twierdzę,że na przestrzenie lat nie było mądrych ludzi w zakładzie w NT,zawsze się pojawią.Ludziom to którym by zależało na losie,a w konsekwencji jego rozwoju (chociażby były świetny bo świadomy księgowy z NT,który zginął tragicznie). Jest pytanie tylko czy potrafią mieć tyle determinacji,chęci by nie ulec złu.A przede wszystkim czy nie zostaną zduszeni,proste.

Przykład z podwórka NT,przed połączaniem z OSM Radomsko protestował właśnie księgowy,no to głosowanie utajniono,a rolników omamiono.Genialne posunięcie,wiecznych,niemych waszych radnych.Oto wasi reprezentanci.Haha.
Tu w NT był mniejszość dobra,ale to moja tylko obserwacja.Nie miała szczęścia do ludzi,nie wykorzystał swego drzemiącego potencjału miejsca w jakim jest.Np.w produkcje produktów BIO.Ta mleczarnia już dawno powinna iść tą droga.Lub i tu mój pomysł na funkcjonowanie w produkty na bazie pochodzenia mlecznego.Przytoczę kolejny już raz i niech to za przykład służy mleczarnia:OSM w Jasienicy Rosielnej.Patrzcie z polską zazdrością.Rolnicy też nie potrafili bronic...ale oni i ich działania to osobna historia.Tu każdy ciągnął w swoją stronę...tak na ile mu pozwalało stanowisko,to takie typowo polskie.Jak nie jest moje to znaczy niczyje itd.Macie swoje niczyje.
Sprzedaliście się,teraz to was sprzedadzą i to szybciutko.Z komentarzy wynika,że sąd uchylił już w listopadzie możłiwośc sprzedania działki ( ona jest tu głównym kąskiem).Wy natomiast to figę z makiem dostaniecie,tak jak kasę za wasze zlewnie.(15 milionów ładny grosz,nie?)

Patrzcie był środki i to podobno olbrzymie na dostosowanie zakładów przed wejście do UE.By sprostały wymogą w funkcjonowaniu.Wtedy byście nie szukali z nikim połączenia w 2004 r,samowystarczalni.A teraz wam tylko pozostało zgasić światło.I żyć sobie wspomnieniami,odwoływać się do historii itd.to Polacy potrafią.

Pytania:

Co do marki Hej...reklamy są (np.w serwisie YouTube),ale te z przed dekady temu czyli roku 2010 r.Nic więcej.Tych innych ruchów,kampanii reklamowych ja nie odnajduje,chociaż dobrze szperam po internecie.

Z Pana usta padał już data tworzenia marki na przełomie 2002/2003 r,,a w najświeższym Tygodniku Podhalańskim pada data 2000 r...a znak zabezpieczony dopiero w 2010 r.

Proszę mi powiedzieć jak Łaciate trafiło do NT?Nie znam w ogóle sprawy.
0
nie bedzie chleba bedzie syr19:26, 16 grudnia 2020
Do Obserwator-decydujący był rok 2002 to wtedy markę Łaciate wykupiło Grajewo a my musieliśmy wypromować coś nowego. Na szczęście byli wtedy u nas ludzie którzy wiedzieli do kogo się zwrócić czy wynająć. Wiem że ta reklama była testowana w supermarketach gdzie badano reakcje klientów. A dopiero potem poszła w telewizji. Pamiętam że ta kampania reklamowa była bardzo chwalona co można jeszcze odnaleźć w internecie. Sam chętnie poznałbym więcej szczegółów jak to wyglądało na zakładzie-może ktoś coś pamięta? Sam widzisz że byli w historii zakładu ludzie mądrzy i zdolni ale zostali zdominowani przez małych i tępych. Nasuwa się pytanie-dlaczego Grajewo nagle wykupiło markę Łaciatego? Ale to już jest zupełnie inna historia.
0
nie bedzie chleba bedzie syr18:47, 16 grudnia 2020
Teraz Twoja wiarygodność spadła do zera-Twój wpis jest z 13 grudnia-to kim Ty jesteś że Cię w niedziele tam wpuścili? Poza tym-naocznie się przekonałem- nie wiem gdzie Ty to prawo studiowałeś ale to na pewno nie była polska uczelnia.
0
prawnik@112:28, 16 grudnia 2020
do Obserwatora
To nic trudnego jako członek pofatygowałem się do Spółdzielni i naocznie się przekonałem.
Więc wiem napewno w odróżnieniu od osób, które piszą oszczerstwa i wiele nieprawdziwych informacji po tylko żeby wprowadzać innych w błąd. To wielka nieodpowiedzialność wobec własnego środowiska. Agresją, zaklinaniem, świata , złymi przepowiedniami nikt jeszcze niczego dobrego nie stworzył. Oczywiście wybór należy do osób którzy je stosują.
0
nie bedzie chleba bedzie syr23:17, 15 grudnia 2020
Do 2024r- game over-a kto by chciał ich przejmować-ta spółdzielnia stoi na kłamstwie i oszustwie. Jakiś czas temu podsunęli nam aneksy do umowy w którym podwyżkę cen mleka uwarunkowali zgodą na kary za zerwanie umowy w wysokości 5 procent rocznych dostaw. Jest to niezgodne z prawem spółdzielczym który mówi że członkostwo w spółdzielni jest dobrowolne. Jedna iskra i 1200 członków z rejonu Radomska pozwie ich do sądu a z mlekiem pójdą do Łowicza który w tej chwili płaci o 25 groszy więcej. W zakładzie zostanie wtedy p. Prezes ze swoimi prawnikami. Karma wraca.
0
Obserwawtor21:15, 15 grudnia 2020
do prawnik@1

Cytuje:"A jak chcesz sprawdzić czy zabezpieczenie zostało uchylone to zadzwoń do Radomska zapytaj - to się przekonasz."

Przepraszam,ale w ustach właściwie to pod palcami komputera użycie takiego fragmentu przez( osobę podającej się tu pod artykułem za prawnika) nie stawia Pana za wiarogodne źródło informacji.Proszę wybaczyć.Nikt zdrowy nie udzieli informacji nikomu,tak ważnej dla obu stron ( spółdzielców zrzeszonych przy ZPM NT vs.OSM Radomsko ) przez telefon.

Jest pan prawniku pewien,że sąd uchylił postanowienie o zabezpieczeniu nieruchomości w NT?
0
Obserwawtor21:00, 15 grudnia 2020
nie bedzie chleba bedzie syr
Przeczytałem pod koniec listopada podany artykuł ( dla przypomnienia "Mleczarnia na zakręcie" 19 listopada Gazeta Radomszczańska). Owszem,wart zapoznania się.Dobrze wypunktowane.Dla mnie ważna rzeczą,z którą się dowiadujemy to to,że marka Hej ( wymyślona nazwa tu w NT,rok 2003/2004 r. bardzo proszę podanie konkretnej daty) została dopiero zastrzeżona w urzędzie patentowym z początkiem roku 2010 r.Bardzo ciekawe...w mojej ocenie to również pokazuje jak pewni milczący Panowie działali.
0
2024r game over16:22, 15 grudnia 2020
Odwleczenie upadku (wcielenia przez mocniejdzego potentata) osm Radomsko.
Rada podzielona nie mówi wszystkiego.
0
nie bedzie chleba bedzie syr23:21, 14 grudnia 2020
Od dawna wiem że walka pana D. jest skazana na niepowodzenie, nie wiem tylko czy On robi to celowo czy jego ?przyjaciele? z GI a tak naprawdę wykonawcy Waszych poleceń tak Go prowadzą. Po pierwsze uchwałę o podziale spółdzielni trzeba przegłosować na zebraniu a nie zbierając podpisy po wsiach a po drugie nie ma czegoś takiego jak wydzielenie majątku-jest podział na dwie spółdzielnie. Ale pan F. twierdził że to wystarczy. Swoją drogą ciekawe który z panów F-B-K wstrzymał się od głosu przy głosowaniu o przyłączeniu do Mlekowity.
0
prawnik@120:33, 14 grudnia 2020
nie bedzie chleba bedzie syr
I jeszcze mały komentarz odnośnie rankingu mleczarni, proszę nie ośmieszaj się pisząc takie bzdury. Bo to tylko podważa twoją wiarygodność. A o Radomsko się nie martw funkcjonuje dobrze i jest stabilną mleczarnią choć opowiadaliście i nim wiele kłamstw , i nadal eksportuje . Wygląda na to , w te kłamstwa nawet uwierzyliście skoro zabrnęliście w taki ślepy zaułek. Dialog i współpraca a nie bezsensowna walka, to jest wasza jedyna droga.
0
prawnik@120:05, 14 grudnia 2020
do nie bedzie chleba bedzie syr
No cóż poziom wypowiedzi sięgnął bruku. Szkoda że prawda wyzwala w Tobie takie niskie instynkty i tyle agresji. Może zamiast obrażać innych skup się na dialogu i współpracy bo to są najskuteczniejsze metody. Zamiast obrażać prezeskę może zacznijcie z nią rozmawiać.
A jak chcesz sprawdzić czy zabezpieczenie zostało uchylone to zadzwoń do Radomska zapytaj - to się przekonasz. A jak nie wierzysz to zapytaj Pana D on też dostał to postanowienie z sądu .
0
nie bedzie chleba bedzie syr10:38, 14 grudnia 2020
Dzień pracy i to w niedziele -nic ino brać. A jeszcze pewnie na sumie w kościele byli.
0
Gość 207:40, 14 grudnia 2020
Wszyscy radni i delegaci nas zdradzili !!! NIE tylko pani Prezes. .Ludzie wybrani przez nas z nami się nie liczą.
0
Gość07:19, 14 grudnia 2020
Drodzy Rolnicy ,pracownicy i przyjaciele OSM Nowy Targ dzień pracy niezależnej kancelarii prawnej która chce reprezentować nasze interesy.Stwierdzila skąd biorą kase na sady bez naszej zgody i i że sprawę która tak się chwalił przegrał ,na spotkaniu pytanu nic się nie przyznał.
0
nie bedzie chleba bedzie syr04:40, 14 grudnia 2020
Do Prawnik-Oni wzięli 50tys Wy im go zablokowaliście, sąd uchylił albo nie uchylił-czemu miałbym Ci wierzyć? Im już dawno prawników finansuje Mlekowita co oficjalnie przyznał pan N. Waszych prawników opłacamy my dostając śmieszne pieniądze za mleko. Czy Wy naprawdę nie widzicie że zachowujecie się jak durnie obrzucając się gó. . . m na oczach całej Polski? I że niszczycie to co budowały pokolenia w Radomsku i tu na Podhalu? Czy Pan wie że 17lat temu Radomsko było 10 mleczarnią w Polsce i 8 eksporterem produktów mlecznych? A takie Grajewo było od Was mniejsze? Gdzie dziś jesteście? Nędzne partacze płacące najniższą cene za mleko w Polsce ,nikczemnicy próbujący podstępnie sprzedać dobytek wspólnika który dobrowolnie sie z Wami połączył wnosząc niemały wkład do wspólnego majątku. Dziś oto chełpicie się procesem z członkiem własnej spółdzielni- niech Was szlag trafi.
0
prawnik@123:30, 13 grudnia 2020
A czy Pan JD już się pochwalił , że przegrał z Radomskiem bo sąd uchylił postanowienie o zabezpieczeniu nieruchomości w NT . Tym postanowieniem wymachiwał Pan D wielokrotnie przedstawiając je jako rozstrzygające na jego korzyść. I co teraz Pan powie Panie D?
Co to oznacza? To że sprawę też przegra. Sąd nie podzielił zarzutów Pana D, które były wyssane z palca. Więc jak widać ta cała walka jest dużym błędem, lepiej było rozmawiać jak Prezeska do was się zwracała i miała rożne propozycje. I jeszcze jedno , ktoś się pytał skąd pieniądze na kancelarie co ma Pana JD reprezentować . Za to zapłacą rolnicy - Rada oddziałowa uchwaliła że pieniądze będzie brała z funduszu wzajemnej pomocy czyli z pieniędzy rolników, o czym samych właścicieli tych pieniędzy nikt nie zapytał o zdanie. A na końcu jak przyjdzie do wypłaty środków zgromadzonych na Funduszu to nie wszystkim starczy na wypłaty bo zostaną wydane na prawników, najlepiej tych najdroższych . I z tego co wiem to 50tys Panu D na te cele już fundusz wzajemnej pomocy NT wypłacił.
0
nie bedzie chleba bedzie syr20:00, 13 grudnia 2020
Dla wszystkich którzy chcą wyrobić sobie zdanie na ten temat polecam [nie wiem czy można reklamować konkurencyjne gazety] artykuł w Gazecie Radomszczańskiej- Mleczarnia na zakręcie-z 19 listopada -bardzo obiektywny i rzeczowy artykuł.
0
nie bedzie chleba bedzie syr19:39, 13 grudnia 2020
Do Obserwatora-do spółdzielni na terenie NK należy ponad 400 członków z czego około 260 czynnych czyli oddających mleko. Są podzieleni na trzy grupy-Spytkowice-bo tam są zwykle zebrania, Nowy Targ i Gorlice. Zebrania Grup Członkowskich odbywają się co roku a co cztery lata są zebrania wyborcze, na których każda grupa wybiera jednego Członka Rady Nadzorczej i dwóch Delegatów na Zebranie Przedstawicieli. Jedna dziesiąta członków może pisemnie zażądać zwołania od Zarządu zebrania i na nim większością 2/3 głosów odwołać swojego reprezentanta. Tak mówi Statut.
0
Obserwawtor19:19, 13 grudnia 2020
OSM Nowy Sącz,dwa zakłady w posiadaniu OSM Limanowa,oraz słowacka
tatranská mliekareň w Kežmarku.Czy OSM Skała,wymieniona w materiale filmowym Tygodnika Podchalańskiego "Rolnicy przeciw likwidacji mleczarni w Nowym Targu".

Wszystkie one działają i chyba mają się dobrze,a NT przechodzi do histori.Smutne.Lecz psy szczekają a karawana idzie dalej.

Taka refleksja,myśl mnie wzieła.
Czy osoby odpowiedzialne,które doprowadziły do tego upadku(to już jest fakt),oraz połączenia w 2004 r. z OSM Radomsko można spróbować pociągnąć do odpowiedzialności???
To na moje oko jawne działanie na szkodę was spółdzielców.

Co myślicie?Kto za?

Trzeba również pamiętać co było do roku 2004 z okresu sprzed połączenia.Zakład nie dostosowany był do wymogów UE.Miał prawie puste konta.I najlepsze w razie W. nie potrafił zabezpieczyć środków na wasze wypłaty członkowskie.
0
Busiarz16:01, 13 grudnia 2020
Do maselnica
Zakłady upadają kościoły się rozrastają
0
Obserwawtor15:30, 13 grudnia 2020
Cyt: "Prezes z Szaflar dlatego był tak długo prezesem a potem dyrektorem bo . . .nic nie robił i nie przeszkadzał panu F.. Kiedy prezeska L. zaczęła brykać że połączenie z Radomskiem jest głupotą to . . .w pół roku było po Prezesce."

Istnny cyrk na kółkach.Ja przestałem się dziwić już,że w 2004 r.sytułacja w NT wyglądała jak wyglądała.Do tego roku to nic nie zrobiono by zakład był dobrym położeniu ekonomicznym.
Wyłania się chyba obraz:KAŻDY kto mógł robił na MLECZARNI swoje i to chyba nawet dobre interesy,i tak było przez lata.Nie dbając w ogóle o los zakładu,rolników itd.Ci co byli świadomi np.połączeniu z OSM Radomskiem byli w mniejszości i zneutronizowani.Super.

Jest film w serwisie internetowym YouTube pod tytułem:"Mała mleczarnia rozpycha się między gigantami".
Posłuchajcie,zobaczcie co mówi i co robi prezes pan Kazimierz Śnieżkek dla swego OSM.
0
Obserwawtor15:10, 13 grudnia 2020
Do Nie róbcie sobie na złość

Bardzo dobry wpis,dziękuje.Tak o to powinna toczyć się dyskusja.Tak Pan delegat D (podobno członkiem dopiero od 2/3 lat więc nie wiem jakie ma prawdziwe stosunki z GI,RZ,RN) zrobił najwięcej jako jedyny.Należą mu się słowa podziękowania.Mam nadzieje,że jego intencje są cały czas pozostają/pozostaną szczere.Zastopował sprzedaż ( dawno to by zrobiono) jak dla mnie to tylko oddaliło się to w czasie,bo...bez jedności,mądrych ruchów prawnych nic nie zrobimy.
I ma Pan rację,słomiany zapał to takie polskie nasze i ten nasz styl robienia sobie krzywd.
0
Obserwawtor14:00, 13 grudnia 2020
Znowu ciekawych rzeczy dowiadujemy się z komentarzy.Ponawiam wcześniejszy mój apel o jak najwięcej sensownych,merytorycznych wpisów.Proszę niech piszą tylko osoby,którym to leży na sercu los zakładu,rolników,pracowników.Bardzo proszę o komentarze od osób,które mają wiedzę z przed i po roku 2004 r.na yponiżej wymienione tematy:sama działalności ZPM NT,oraz:rady zakładowej,delegatów,członków rady nazdorczej.Proszę o jak najwięcej szczerych wypowiedzi.Dziękuje wszystkim.

Również komentowałem wcześniej pod artykułami w Tygodniku Podchalańskim tytuł:"Chcecie kasy,cofnijcie pozwy-przekonuje zarząd OSM Radomsko" oraz na portalu podchale24 tytuł:"List w sprawie nowotarskiej mleczarni."To nie zakład przynosi straty, a zarządzający zakładem".Zawsze pod tym samym nickiem OBSERWATOR.Tam poznacie moje zdanie.
0
nie bedzie chleba bedzie syr13:49, 13 grudnia 2020
Do Gość-mógłbyś rozwinąć swój wpis? Skąd wiesz o tej ofercie pomocy prawnej i z którymi rolnikami chcieli się spotkać? Ja ze swojej strony mogę Ci powiedzieć że jest tajemnicą ?poliszynszyla? jak mawiał Ferdek Kiepski że Grupa Inicjatywna od dawna korzysta z pomocy prawnej za którą płaci Mlekowita. A do Wyborcy-czy to nie dziwne że nasz poseł Edward S. po zapoznaniu się z naszą sprawą powiedział że nic sie nie da zrobić i Radomsko może nas sprzedać. A prosty chłop -jak sam o sobie mówi p. D. udowodnił że jednak nie mogą. I jeszcze słówko do Też ze wsi-były Prezes z Szaflar dlatego był tak długo prezesem a potem dyrektorem bo . . .nic nie robił i nie przeszkadzał panu F.. Kiedy prezeska L. zaczęła brykać że połączenie z Radomskiem jest głupotą to . . .w pół roku było po Prezesce.
0
Nie róbcie sobie na złość13:10, 13 grudnia 2020
Wygląda na to, że kilku ludzi w tej sprawie zna właściwy kierunek działania.
Niestety, widać brak zdecydowania, działanie ma charakter typowo polski (słomiany ogień).
Może jednak stać ich będzie na wytrwałość w wyjaśnieniu całej sprawy.
Widać w tym wszystkim wiele wątków które wykorzystane mogłyby zapobiec likwidacji zakładu.
Trzeba spróbować inaczej nie będzie wiadomo.
0
Obserwawtor12:12, 13 grudnia 2020
Do nie bedzie chleba bedzie syr

Cytuje:

"Zatrudnienie prawników nic nie da "
Nie zgodzę się z tym,zależy jak będą reorezentować i jacy prawnicy.Sam mam pomysł,bardzo ciekawy.
Ciekawi mnie fakt poruszony w komentarzu natomiast,że włącza się w to AGRO-unia.

i następny fragment:

"przecież to Wy ich wybieracie i Wy . . . możecie ich odwołać.Wystarczy że jedna dziesiąta członków spółdzielni z rejonu..."

To jest możliwe?Są osobne zebrania spódzielcowców którzy wybierają swych delegatów?

i cytuje:

"Przecież problemem nie jest p.Prezes i Radomsko ale panowie-F-B-K czyli członkowie Rady Nadzorczej i reszta delegatów [bez pana D.]] którzy tworzą Grupę Inicjatywną.Bo gdzie Oni dziś byli? Stali tam z Wami? " oraz drugi fragment "Bo może ten cały spór z Grupą Inicjatywną to tylko teatr?"

Od dawien dawna to mówie,piszę.Podejrzewam,że grają do jednej bramki.Są chyba już dogadani z OSM Radomsko za plecami rolników.Cieszy mnie to,że Pan to w końcu dostrzegł.
0
Też ze wsi11:35, 13 grudnia 2020
Pracowałam w spółdzielczości wiele lat i wiem jedno: członkowie rady to w większości figuranci. Podpiszą i zagłosują wszystko co im zarząd pod nos podłoży. Niestety. Dużą winą za obecną sytuację obarczam byłego prezesa z Szaflar, ostatnio kierownika w NT, który wszystko wiedział z pierwszej ręki, i nic nie robił żeby mleczarnia w Nowym Targu rozwija się należycie. Brał za to solidne wynagrodzenie. Gdzie byli w latach 2004 radni żeby nie udzielić mu absolutorium???? Później widział co się dzieje np. ze zlewniami, czemu nie zareagował, nie podjął żadnych działań????
0
Gość10:10, 13 grudnia 2020
Witam serdecznie...Dziwi mnie jedno że rolnicy dostali ofertę pomocy od jednej największych kancelari prawnej w Polsce na początek za frigo i się zastanawiaja .Kancelaria współpracuje
Z Agro Unia ,ba nawet byli na miejscu tylko nikt ich nie wypuścił.
0
wyborca08:23, 13 grudnia 2020
Kiedy lud zbiera się na imprezie to widać naszych posłów, teraz ich tu niewiedzę, chyba ze mam słaby wzrok.
0
Ja07:36, 13 grudnia 2020
Parę lat wstecz zapytałam na zebraniu czy OSM Nowy Targ został połączony na Statusie Rady odpTAK a ja odpowiedzialam że OSM Radomsko nas sprzeda kiedy będzie chciało.Od radnego dostałam odpowiedź żebym się tym nie martwiła. Mam pytanie czy ktoś wie jak sporządzona została umowa z działkowiczami czy te ok.90ar jest własnością zakładu czy OSM Radomsko?
0
miple23:17, 12 grudnia 2020
@Busiarz Modlili się i ofiara została spełniona - w Radomsku. Dla mnie robota Radomska na mojej ulicy (odkąd przybyli)- to żenada. Pozdrawiam budowniczych komina którzy u moich Rodziców mieszkali.
0
maselnica22:12, 12 grudnia 2020
@Busiarz
Czym się chwalić,przecież też dołożyłes rękę do tego dając w wynajem busa.Wbrew pozorom nie jesteś czysty...
0
nie bedzie chleba bedzie syr21:15, 12 grudnia 2020
Panowie i Panie- pełen szacunek za zaangażowanie i aktywność, ale parę spraw pod rozwagę-Zatrudnienie prawników nic nie da bo Radomsko i Mlekowita zawsze będzie miało lepszych i droższych. Przecież problemem nie jest p. Prezes i Radomsko ale panowie-F-B-K czyli członkowie Rady Nadzorczej i reszta delegatów [bez pana D.]] którzy tworzą Grupę Inicjatywną. Bo gdzie Oni dziś byli? Stali tam z Wami? A przecież to Wy ich wybieracie i Wy . . . możecie ich odwołać. Wystarczy że jedna dziesiąta członków spółdzielni z rejonu Spytkowice, Nowego Targu i Gorlic pisemnie zażąda zwołania zebrania Grupy Członkowskiej przez Zarząd. I albo na zebraniu tłumaczą co robią albo głosami 2/3 wysyłacie ich na zieloną trawkę. A tak swoją drogą to bardzo ciekawe jest to, dlaczego statutowe organy spółdzielni nie wykluczają z rejestru członków spółdzielni delegatów NT a może nawet członków Rady [wiem o jednym takim przypadku] którzy świadomie szkodzą Spółdzielni podpisując umowę dostaw mleka do konkurencyjnej spółdzielni. Bo wtedy osoba ta traci prawo do bycia delegatem ani nie może zasiadać w Radzie Nadzorczej i trzeba wybrać inną może mniej ugodową? Bo może ten cały spór z Grupą Inicjatywną to tylko teatr?
0
MENEL20:48, 12 grudnia 2020
Brawo misiek z gór
0
BIOŁCON20:18, 12 grudnia 2020
dzięki OSCYPKOM padła mlecarnio
0
Tymoteusz19:16, 12 grudnia 2020
Komuna rządziła więc upadło. Teraz poczekają jak przycichnie i ci sami ludzie to odkupią od syndyka i wtedy będzie się opłacało. Tak było z kombinatem.
0
Kieszonkowiec18:55, 12 grudnia 2020
W Polsce nic się nie opłaca ...zato w Niemczech Francji Belgii
Wszystkie mleczarnie działają ....ehhh
Ehhh ta dobra zmiana po 1989 r.
0
Radek Radecki18:52, 12 grudnia 2020
W Polsce nic się nie opłaca ...za to w Niemczech Francji Belgii
Wszystkie mleczarnie działają ....ehhh
Ehhh ta dobra zmiana po 1989 r.
0
Janusze18:09, 12 grudnia 2020
Rozdajcie sobie goździki jak za PZPR i do domu. Dawna dekada się skończyła
0
STAŚ17:55, 12 grudnia 2020
No tak, spotkali się przed mleczarnią !!!
Mała salka załatwiłaby sprawę ! Trochę szacunku !!!
0
red17:53, 12 grudnia 2020
Do Busiarz, niestety ale masz rację. I jakoś nic nie wymodlili.
0
KEFIR NT17:41, 12 grudnia 2020
Brawo rolnicy,przynajmniej wam sie chce ratowac mleczarnie....szacunek i powodzenia!
0
70 baniek16:39, 12 grudnia 2020
Sasin mówi że Polska ma największy wzrost gospodarczy :)
0
Stoczniowiec16:25, 12 grudnia 2020
Brawo PiS likwidować wszystko
0
Busiarz16:23, 12 grudnia 2020
Przedstawiciele zakładowej solidarności jeździli tylko po sanktuariach i rozpie*******i kasę i dobrze się bawili to skutek teraz jest
0
gość15:33, 12 grudnia 2020
Bedziecie mleko oddawać do bacy a jest ich kilku w okolicy
0
misiek z gór15:22, 12 grudnia 2020
No ,witam ,jak to wywożą nie swój sprzęt ,przecież nie zainwestowali nic w ten zakład ,objęli po nowotarskiej spółdzielni kompletny zakład ,pogonić dziadów w pole i już ,pozdrawiam .
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
31
12.2024
Nie przegap!
06
01.2025
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas