Przedstawiono wstępne propozycje wariantów przebiegu obwodnicy Nowego Targu - podhale24.pl
Środa, 24 kwietnia
Imieniny: Aleksandra, Horacego, Grzegorza
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 1.368 km/h Wilgotność: 96 %
Clouds
Wiatr: 2.124 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 1.62 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 0.972 km/h Wilgotność: 99 %
Clouds
Wiatr: 5.94 km/h Wilgotność: 99 %
Clouds
Wiatr: 1.836 km/h Wilgotność: 93 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
0 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
25.03.2021, 14:26 | czytano: 14089

Przedstawiono wstępne propozycje wariantów przebiegu obwodnicy Nowego Targu

Wykonawca dokumentacji projektowej południowej obwodnicy Nowego Targu przedstawił propozycje włączenia nowej drogi do węzła DK47 Nowy Targ Południe. Węzeł ten powstaje w ramach budowy dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ, a obwodnica Nowego Targu powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Umowa na przygotowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcję programową została podpisana 15 października 2020 r. z firmą Multiconsult Polska. Trwają prace dokumentacyjne.

Opracowano wstępnie 3 warianty przebiegu obwodnicy i wszystkie poprowadzone są po północnej stronie lotniska. Wykonawca dokumentacji zaproponował także 2 warianty włączenia obwodnicy do węzła DK47 Nowy Targ Południe. Oznacza to, że każdy z trzech wariantów przebiegu obwodnicy można włączyć do węzła Nowy Targ Południe na dwa sposoby.

W wariancie 1 zaproponowano dowiązanie obwodnicy do węzła DK47 Nowy Targ Południe na nasypie, z dwoma równoległymi wiaduktami nad ulicą Szaflarską, każdy dla jednej jezdni (jezdnie będą dwie). Zjazd od strony wschodniej do Nowego Targu i zjazd z miasta na obwodnicę odbywał by się poprzez dodatkową łącznicę obwodnicy doprowadzoną do ul. Szaflarskiej. Tą drogą możliwy byłby także wjazd i zjazd od strony Zakopanego, na rondzie kończącym przebieg dwujezdniowej drogi DK47 Rdzawka Nowy Targ. Dobudowana zostałaby jeszcze łącznica do węzła, umożliwiająca zjazd na obwodnicę z dwujezdniowej DK47 od strony Zakopanego.

W przypadku 2 wariantu obwodnica połączona zostałaby z węzłem Nowy Targ Południe nasypem, nad ulicą Szaflarską powstałyby 2 równoległe wiadukty, każdy dla jednej jezdni. Zjazd z obwodnicy i wjazd na nią zarówno od strony Nowego Targu jak i Zakopanego odbywałby się poprzez rondo turbinowe zlokalizowane na ul. Szaflarskiej i łącznice.

Wszystkie trzy zaproponowane warianty przebiegu obwodnicy na odcinku 1 km zlokalizowane są w tym samym śladzie. Na dalszym odcinku odchylają się od siebie, różnią się także sposobem włączenia do istniejącej DK49. Przy wyznaczaniu wariantów przebiegu obwodnicy obowiązuje zasada minimalizacji zajętości terenu, wykupu gruntów i ilości wyburzeń.

Zaproponowane warianty przebiegu obwodnicy są teraz poddawane szczegółowej analizie. Po dopracowaniu rozwiązań zostaną przedstawione samorządowi i na spotkaniach informacyjnych mieszkańcom. Termin i plan tych spotkań zostanie podany do wiadomości z odpowiednim wyprzedzeniem.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Nowego Targu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej numer 49, po zjeździe z drogi krajowej nr 47 na wschód. Inwestycja ta pozwoli na wyprowadzenie ruchu dalekobieżnego, często turystycznego na drogę krajową nr 49 w kierunku Białki Tatrzańskiej i granicy ze Słowacją, omijając miasto.

Ten etap prac dokumentacyjnych zakończy się złożeniem wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU), zaplanowanym w listopadzie 2022 r. Po uzyskaniu decyzji środowiskowej wykonawca przystąpi do opracowania dokumentacji technicznej umożliwiającej ogłoszenie przetargu na realizację obwodnicy. Koszt przygotowania całej dokumentacji wynosi na ponad 2 mln 937 tys. zł.

GDDKiA, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
inżynier10:08, 30 marca 2021
ta mapa nieostra, za mała żeby cokolwiek zobaczyć i to tylko 2 warianty a nie 3
niech mnie ktoś oświeci23:43, 26 marca 2021
Obwodnica przez strefę relaksu?? to chyba jakiś oszą- łom to zatwierdził!
Czy ja coś żle patrzę?? Czy zlikwidują strefę na którą dopiero co wyłożyli prawie 800 000tys. ?
łół15:15, 26 marca 2021
Oby z rondem było , najlepsze i najprostsze skrzyzowanie i jak najszybciej niech budują .
ppp13:09, 26 marca 2021
Mniejsza mapkę mogli dać !!!
amik12:13, 26 marca 2021
wariant tylko z rondem! Ten pierwszy to typowa przelotówka do Białki
Jo11:32, 26 marca 2021
A mogło być lotnisko
Nowotarżanin11:13, 26 marca 2021
Zniszczą nam piękne tereny rekreacyjne żeby ceprom lepiej się jechało do Białki. Trzeba to blokować, a Białka niech sobie najpierw kanalizację zrobi...
Antyrondowiec09:25, 26 marca 2021
Tylko nie kolejne rondo...
Jarek z Żoliborza07:21, 26 marca 2021
Właśnie dlaczego nie widać dalszej części obwodnicy. Strefa relaksu do rozbiórki tak samo jak elektrownia Ostrołęka.
Loko00:08, 26 marca 2021
A gdzie mapa z przebiegiem kolo strefy relaksu? Boja sie pokazac ze strefa zostanie zniszczona ta droga?
Szklana kula21:04, 25 marca 2021
Tylko wriant nr 1 wchodzi w rachube, drugi to nieporozumienie.
WiOkary19:33, 25 marca 2021
Obwodnica miasta ulicą Sikorskiego-ma ktos w porzadku pod uczesaniem?
Ruch samochodowy z roku na rok gęstniejący -wprowadzic obok szkoły,osiedla mieszkaniowego i ścieżki pieszo-rowerowej.
Szacun dla projektantów !
@Jarek19:01, 25 marca 2021
Obyś nie miał racji . Bo inaczej to KRYMINAŁ.
PiterQ18:18, 25 marca 2021
Naprawdę ten wał ma szanse przejść? Dziennikarze, przetrzyjcie oczy!!! Tylko Wy zostaliście!!!
Jarek z Żoliborza18:08, 25 marca 2021
Ulica Sikorskiego miała się łączyć z nową obwodnicą ale jak to bywa urzedasy sprzedały teren pod deweloperkę i zapewne nie będzie połączona.
góral17:15, 25 marca 2021
@ff z tego, co wiem, to samorząd Miasta ma na to naciskać. Biorąc po uwagę ilu turystów i kupujących będzie zmierzać w stronę szlaków z Kowańca, Bramy w Gorce, oraz jarmarku, dojazd musi być możliwie gładki.
omijać szerokim łukiem16:36, 25 marca 2021
Wybuduja obwodnicę to bury pies do tej wsi nie zagladnie.Siedmiodniowy dzień bata już nie pomaga...
ff14:46, 25 marca 2021
A nie pomyśleli, żeby tęnową południową obwodnicę jakoś połączyć z obwodnicą wschodnią (co leci przez starą targowicę)? Miałoby to sens, żeby od Zakopanego dostać się na Kowaniec nie trzeba się przeciskać przez Szaflarską i Podtatrzańską, a od razu się tam wpinać.
rr14:44, 25 marca 2021
Ruch turystyczny to nie jest ruch tranzytowy, a z takim ruchem mamy do czynienia na tym odcinku w 90%. Pozostałe 10% stanowi transport ładunków. De facto, ruch tranzytowy nie istnieje lub istnieje marginalnie na tym odcinku.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas