Jak podaje PAP, podstacje trakcyjne Mszana Dolna oraz Przymłynie budować ma konsorcjum firm: Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów (lider) i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (partner), a podstacje Pisarzowa i Limanowa firma Trakcja SA w Warszawie. Łączny koszt tych zadań to ponad 197 mln zł.
Cała inwestycja polegająca na budowie nowej linii kolejowej Podłęże Piekiełko i przebudowie istniejącej linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz, z którą się połączy, wciąż jest na etapie projektowym.
Nowe połączenie określane jako „Podłęże – Piekiełko”, składa się z modernizowanej 75-km linii między Chabówką a Nowym Sączem oraz nowej 58-km trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.
Według analiz studyjnych, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 godziny. Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją.
oprac. r/
Skontaktuj się z nami
+48 796 024 024
+48 18 52 11 355redakcja@podhale24.pl
m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas
podróżowanie na trasie Kraków-Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku
Kraków Główny-Nowy Sącz, poniżej godziny. Dla mnie to rewelacja i nie mogę się doczekać,
kiedy będę mógł pojechać tymi liniami. Czas i bezpieczeństwo jest tu kluczowe, pociągi mają
być wodorowe, pierwszy na świecie pasażerski pociąg z napędem wodorowym, co za tym idzie
EKOLOGICZNE, co spełnia parytety zielonego ładu. Ciekawe co na to ECO-bujcy :).
Polski Alarm Benzynowy już wkrótce, "Wars wita was" :).
PO likwidowało kolej, ludzie zainwestowali w kupno samochodów, rodzina 4-osobowa posiada 4
samochody, każdy musi mieć swój, bo muszą dojeżdżać, a ochrona środowiska gdzie? Oczywiście
Kontroler z Brukseli "Jednoczyciel", mawiał kiedyś, że polską spółkę LOT, trzeba wyprzedać.
Cytat: - "Najwyższy czas zerwać z doktryną, że LOT to jest firma, która należy ratować za
wszelką cenę, niezależnie od realiów, tylko dlatego, że nazywa się LOT i ma piękną tradycję"
- mówił w 2013 roku Tusk. Kolej była nierentowna, więc należało ją sprzedać, wszędzie w europie
przynosi zysk, ale nie w Polsce :). NO BA :). Gdzie byli i jak myśleli, każdy widział, i widzi.
Grupa trzymająca władzę :). Super, że kolej się odradza, szczególnie w małych mieścinach.
Niebywała wściekłość, która ma miejsce w mediach, spowodowana jest tym, że rząd nie korzysta ze
środków unijnych, i wprowadza Polski Ład za pieniądze budżetowe. Przecież to wszystko miało
pierdyknąć :), a stoi na mocnych fundamentach i ma się dobrze :). Oczywiście zdarzają się błędy,
które człowiek popełnia, tylko ten, który nie robi nic, nie popełnia błędów. Misja impossible do
spełnienia, "aby było, jak było", oddala się coraz dalej, i nie długo zniknie za horyzontem:).