Elektryfikacja linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz może ruszyć - podhale24.pl
Piątek, 26 kwietnia
Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 69 %
Clouds
Wiatr: 6.876 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
Wiatr: 2.16 km/h Wilgotność: 70 %
Clouds
10°
Wiatr: 3.06 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
Wiatr: 7.812 km/h Wilgotność: 68 %
Clouds
Wiatr: 6.228 km/h Wilgotność: 78 %
Jakość powietrza
10 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
10 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 5 | 10 %
10.01.2022, 09:21 | czytano: 3382

Elektryfikacja linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz może ruszyć

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozstrzygnęły przetargi na budowę 4 podstacji trakcyjnych. Inwestycja ta, to niezbędny krok do elektryfikacji linii Chabówka – Nowy Sącz na przygotowywanej trasie „Podłęże – Piekiełko”.

Arch. Podhale24.pl
Arch. Podhale24.pl
Jak podaje PAP, podstacje trakcyjne Mszana Dolna oraz Przymłynie budować ma konsorcjum firm: Zakład Wykonawstwa Sieci Elektrycznych Rzeszów (lider) i Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (partner), a podstacje Pisarzowa i Limanowa firma Trakcja SA w Warszawie. Łączny koszt tych zadań to ponad 197 mln zł.

Cała inwestycja polegająca na budowie nowej linii kolejowej Podłęże Piekiełko i przebudowie istniejącej linii kolejowej Chabówka - Nowy Sącz, z którą się połączy, wciąż jest na etapie projektowym.

Nowe połączenie określane jako „Podłęże – Piekiełko”, składa się z modernizowanej 75-km linii między Chabówką a Nowym Sączem oraz nowej 58-km trasy Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/ Mszana Dolna.

Według analiz studyjnych, realizacja projektu umożliwi wygodne i bezpieczne podróżowanie na trasie Kraków – Zakopane, w czasie krótszym niż 2 godziny, a na odcinku Kraków Główny - Nowy Sącz, poniżej 1 godziny. Inwestycja znacząco wpłynie także na transport towarów koleją.

oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Wektor21:16, 10 stycznia 2022
Z analiz wynika, że realizacja projektu "Podłęże-Piekiełko" umożliwi wygodne i bezpieczne
podróżowanie na trasie Kraków-Zakopane, w czasie krótszym niż dwie godziny, a na odcinku
Kraków Główny-Nowy Sącz, poniżej godziny. Dla mnie to rewelacja i nie mogę się doczekać,
kiedy będę mógł pojechać tymi liniami. Czas i bezpieczeństwo jest tu kluczowe, pociągi mają
być wodorowe, pierwszy na świecie pasażerski pociąg z napędem wodorowym, co za tym idzie
EKOLOGICZNE, co spełnia parytety zielonego ładu. Ciekawe co na to ECO-bujcy :).
Polski Alarm Benzynowy już wkrótce, "Wars wita was" :).

PO likwidowało kolej, ludzie zainwestowali w kupno samochodów, rodzina 4-osobowa posiada 4
samochody, każdy musi mieć swój, bo muszą dojeżdżać, a ochrona środowiska gdzie? Oczywiście
Kontroler z Brukseli "Jednoczyciel", mawiał kiedyś, że polską spółkę LOT, trzeba wyprzedać.
Cytat: - "Najwyższy czas zerwać z doktryną, że LOT to jest firma, która należy ratować za
wszelką cenę, niezależnie od realiów, tylko dlatego, że nazywa się LOT i ma piękną tradycję"
- mówił w 2013 roku Tusk. Kolej była nierentowna, więc należało ją sprzedać, wszędzie w europie
przynosi zysk, ale nie w Polsce :). NO BA :). Gdzie byli i jak myśleli, każdy widział, i widzi.
Grupa trzymająca władzę :). Super, że kolej się odradza, szczególnie w małych mieścinach.

Niebywała wściekłość, która ma miejsce w mediach, spowodowana jest tym, że rząd nie korzysta ze
środków unijnych, i wprowadza Polski Ład za pieniądze budżetowe. Przecież to wszystko miało
pierdyknąć :), a stoi na mocnych fundamentach i ma się dobrze :). Oczywiście zdarzają się błędy,
które człowiek popełnia, tylko ten, który nie robi nic, nie popełnia błędów. Misja impossible do
spełnienia, "aby było, jak było", oddala się coraz dalej, i nie długo zniknie za horyzontem:).
Kiss18:06, 10 stycznia 2022
50 lat ją projektują i dalej jej nie ma i nie będzie.
Bobok10:47, 10 stycznia 2022
Nie będzie tej linii. Inwestycje kolejowe padają, bo rząd zafundował sobie konflikt z Brukselą, a cwany Chińczyk od miski ryżu, zwany omyłkowo Morawieckim, zgodził się na mechanizm praworządności i zablokowanie środków z Funduszu Odbudowy UE.
Tak więc możemy zapomnieć. Chyba, że wróci Tusk i w Warszawie dojdą do wniosku, że jak już pisowe zaczęły i utopiły mnóstwo kasy, to wypada ten projekt dokończyć. Ale to raczej bajki
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas