PKP zawiesza połączenia kolejowe do Zakopanego. Stacja końcowa zostanie przeniesiona na Spyrkówkę - podhale24.pl
Sobota, 27 lipca
Imieniny: Natalii, Aureliusza, Jerzego
Nowy Targ
Clouds
16°
Wiatr: 2.88 km/h Wilgotność: 66 %
Clouds
16°
Wiatr: 2.844 km/h Wilgotność: 81 %
Clouds
16°
Wiatr: 3.06 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
17°
Wiatr: 4.968 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
16°
Wiatr: 5.4 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
13°
Wiatr: 4.248 km/h Wilgotność: 59 %
Jakość powietrza
56 %
Nowy Targ
48 %
Zakopane
32 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 28 | 56 %
Zakopane
Dobra
PM 10: 24 | 48 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 16 | 32 %
03.03.2022, 12:40 | czytano: 6464

PKP zawiesza połączenia kolejowe do Zakopanego. Stacja końcowa zostanie przeniesiona na Spyrkówkę

Ruszają duże prace kolejowe na terenie miasta. Wiązać się to będzie z zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Żeby jednak utrzymać pociągi w okresie wakacji, konieczna jest budowa tymczasowej stacji kolejowej na Spyrkówce.

Fot. Urząd Miasta w Zakopanem
Fot. Urząd Miasta w Zakopanem
W Urzędzie Miasta w Zakopanem odbyło się spotkanie dotyczące rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej na terenie miasta wraz z kompleksowym remontem stacji kolejowej. W ramach tej inwestycji poziom stacji kolejowej zostanie obniżony, co pozwoli pasażerom na bezpieczne i komfortowe wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Dodatkowo zostaną wydłużone perony, co umożliwi obsługę długich składów pociągów, zostaną również przebudowane wiaty peronowe. Inwestycja ta, planowana przez PKP PLK S. A, powiązana jest z prowadzoną już przez miasto budową Centrum Komunikacyjnego.

Prace przygotowawcze rozpoczną się już od marca, co wiąże się z całkowitym zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Wiedząc jednak, jak wielką popularnością cieszą się połączenia kolejowe do Zakopanego, zwłaszcza w sezonie letnim, PKP Intercity wraz z PKP PLK przygotują stację tymczasową umożliwiającą w czasie wakacji 2022 oraz ferii zimowych 2023 ruch pociągów na tej trasie.

Stacja tymczasowa powstanie do czerwca na zajezdni kolejowej zlokalizowanej na Spyrkówce. Miasto i PKP ustalili zakres prac, które pozwolą na przeniesienie dworca. Konieczne są budować dojść, oznakowanie, schody, rampa dla osób niepełnosprawnych, perony, punkt informacji, miejsca postoju dla taksówek i transportu zbiorowego. Zaplanowany został także dojazd komunikacją miejską do tymczasowego dworca.

W spotkaniu wziął udział burmistrz Leszek Dorula wraz z zastępcą Tomaszem Filarem i naczelnikiem Wydziału Strategii i Rozwoju Andrzejem Haładyną, a także przedstawiciele PKP Intercity S. A. członek zarządu Adam Laskowski wraz z dyrektorami oraz przedstawiciel PKP PLK S.A. Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji Mateusz Wanat.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.

Źródło: UM Zakopane, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Pocioong23:08, 17 marca 2022
Codziennie korzystam z pkp, codziennie rano jezdzi masa ludzi.
0
karaluch21:27, 6 marca 2022
do mhm
Gdybyś choć raz jechał składem prze godziną 7 rano to byś widział ile osób jedzie. Ale lepiej peplać be pojęcia.
0
mhm11:41, 5 marca 2022
Może i pociągami dalekobieżnymi ludzie jeżdżą w sezonie ale te Regio na trasie Chabówka - Zakopane są puste!
Jedyne co, to skutecznie blokują miasto na Ludzimierskiej.
Tą sieć połączeń trzeba by jakoś rozreklamować, żeby zaczęła na siebie zarabiać. Tak to jest tylko marnotrastwo i psucie nerwów nowotarżaninom.
A co to samej Ludzimierskiej - widziałem tu wiele debat o tunelach czy objazdach drogi ale nikt nie wpadł na pomysł, że prościej by było puścić tory dołem lub górą. Co za problem zrobić później perony pod ziemią albo na górze?
0
pasażer20:32, 3 marca 2022
Do 2023 podróż z Krakowa do Zakopanego w około 2 godz? Chciałbym to zobaczyć. Obecnie jest to prawie dwa razy tyle, a do 2023 pozostał mniej niż rok. Mydlenie oczu, wydawanie kosmicznych pieniędzy, i nic się nie zmienia, a obiecać można wszystko. Trasa idzie śladem sprzed około 150 lat, krętym, wąskim i górskim. Pociągi nigdy nie będą jeździć tam tak szybko.
0
z tąd15:01, 3 marca 2022
Stoję nie raz przed szlabanami,*** na Ludżmierskiej.W Intercity może z dwanaście osób(pół to załoga).Regionalny to maszynista i konduktor.Pracę ma pani przy szlabanach na Ludżmierskiej.
0
zbig14:05, 3 marca 2022
"Brawo chłopy jesteście wspaniali" ale może jakieś połączenie lotnicze z lądowiskiem na "Kroplówkach"
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas