PKP zawiesza połączenia kolejowe do Zakopanego. Stacja końcowa zostanie przeniesiona na Spyrkówkę - podhale24.pl
Czwartek, 25 kwietnia
Imieniny: Jarosława, Marka, Elwiry
Szczawnica
Snow
Wiatr: 4.68 km/h Wilgotność: 99 %
Snow
Wiatr: 4.464 km/h Wilgotność: 100 %
Snow
Wiatr: 6.12 km/h Wilgotność: 99 %
Snow
Wiatr: 5.436 km/h Wilgotność: 100 %
Clouds
Wiatr: 4.608 km/h Wilgotność: 100 %
Snow
-0°
Wiatr: 4.932 km/h Wilgotność: 99 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
14 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 7 | 14 %
03.03.2022, 12:40 | czytano: 6360

PKP zawiesza połączenia kolejowe do Zakopanego. Stacja końcowa zostanie przeniesiona na Spyrkówkę

Ruszają duże prace kolejowe na terenie miasta. Wiązać się to będzie z zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Żeby jednak utrzymać pociągi w okresie wakacji, konieczna jest budowa tymczasowej stacji kolejowej na Spyrkówce.

Fot. Urząd Miasta w Zakopanem
Fot. Urząd Miasta w Zakopanem
W Urzędzie Miasta w Zakopanem odbyło się spotkanie dotyczące rozpoczęcia modernizacji linii kolejowej na terenie miasta wraz z kompleksowym remontem stacji kolejowej. W ramach tej inwestycji poziom stacji kolejowej zostanie obniżony, co pozwoli pasażerom na bezpieczne i komfortowe wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Dodatkowo zostaną wydłużone perony, co umożliwi obsługę długich składów pociągów, zostaną również przebudowane wiaty peronowe. Inwestycja ta, planowana przez PKP PLK S. A, powiązana jest z prowadzoną już przez miasto budową Centrum Komunikacyjnego.

Prace przygotowawcze rozpoczną się już od marca, co wiąże się z całkowitym zawieszeniem połączeń kolejowych do Zakopanego. Wiedząc jednak, jak wielką popularnością cieszą się połączenia kolejowe do Zakopanego, zwłaszcza w sezonie letnim, PKP Intercity wraz z PKP PLK przygotują stację tymczasową umożliwiającą w czasie wakacji 2022 oraz ferii zimowych 2023 ruch pociągów na tej trasie.

Stacja tymczasowa powstanie do czerwca na zajezdni kolejowej zlokalizowanej na Spyrkówce. Miasto i PKP ustalili zakres prac, które pozwolą na przeniesienie dworca. Konieczne są budować dojść, oznakowanie, schody, rampa dla osób niepełnosprawnych, perony, punkt informacji, miejsca postoju dla taksówek i transportu zbiorowego. Zaplanowany został także dojazd komunikacją miejską do tymczasowego dworca.

W spotkaniu wziął udział burmistrz Leszek Dorula wraz z zastępcą Tomaszem Filarem i naczelnikiem Wydziału Strategii i Rozwoju Andrzejem Haładyną, a także przedstawiciele PKP Intercity S. A. członek zarządu Adam Laskowski wraz z dyrektorami oraz przedstawiciel PKP PLK S.A. Dyrektor Regionu Południowego Centrum Realizacji Inwestycji Mateusz Wanat.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin.

Źródło: UM Zakopane, oprac. r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Pocioong23:08, 17 marca 2022
Codziennie korzystam z pkp, codziennie rano jezdzi masa ludzi.
karaluch21:27, 6 marca 2022
do mhm
Gdybyś choć raz jechał składem prze godziną 7 rano to byś widział ile osób jedzie. Ale lepiej peplać be pojęcia.
mhm11:41, 5 marca 2022
Może i pociągami dalekobieżnymi ludzie jeżdżą w sezonie ale te Regio na trasie Chabówka - Zakopane są puste!
Jedyne co, to skutecznie blokują miasto na Ludzimierskiej.
Tą sieć połączeń trzeba by jakoś rozreklamować, żeby zaczęła na siebie zarabiać. Tak to jest tylko marnotrastwo i psucie nerwów nowotarżaninom.
A co to samej Ludzimierskiej - widziałem tu wiele debat o tunelach czy objazdach drogi ale nikt nie wpadł na pomysł, że prościej by było puścić tory dołem lub górą. Co za problem zrobić później perony pod ziemią albo na górze?
pasażer20:32, 3 marca 2022
Do 2023 podróż z Krakowa do Zakopanego w około 2 godz? Chciałbym to zobaczyć. Obecnie jest to prawie dwa razy tyle, a do 2023 pozostał mniej niż rok. Mydlenie oczu, wydawanie kosmicznych pieniędzy, i nic się nie zmienia, a obiecać można wszystko. Trasa idzie śladem sprzed około 150 lat, krętym, wąskim i górskim. Pociągi nigdy nie będą jeździć tam tak szybko.
z tąd15:01, 3 marca 2022
Stoję nie raz przed szlabanami,*** na Ludżmierskiej.W Intercity może z dwanaście osób(pół to załoga).Regionalny to maszynista i konduktor.Pracę ma pani przy szlabanach na Ludżmierskiej.
zbig14:05, 3 marca 2022
"Brawo chłopy jesteście wspaniali" ale może jakieś połączenie lotnicze z lądowiskiem na "Kroplówkach"
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas