Międzynarodowe warsztaty metodyczne w Tylmanowej (zdjęcia) - podhale24.pl
Bardzo dobra
PM 10: 14 | 28 %
07.10.2022, 19:32 | czytano: 1390

Międzynarodowe warsztaty metodyczne w Tylmanowej (zdjęcia)

W dniach 27-29 września br. w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Tylmanowej gościła grupa nauczycieli z Włoch, Węgier i Grecji. Spotkanie odbywało się w ramach projektu programu Erasmus + „Uczniowie szkoły podstawowej stają się obywatelami globu” i miało charakter metodyczny.

zdj. ZSP Tylmanowa
W przesłanej na relacji czytamy: "We wtorek uczestniczyliśmy w warsztatach „Nowe formy i nowe metody”, których celem było zapoznanie się z metodami pracy, realizowanymi w szkołach partnerskich. Poznaliśmy metodę jigsaw, metodę debaty i zorganizowanej pracy w grupie, w której każdy ma swój zakres obowiązków. Ćwiczyliśmy praktyczne zastosowanie nowych sposobów uatrakcyjnienia lekcji. Rozmawialiśmy również na temat pracy mózgu, zapamiętywania i procesu uczenia się.

Następnego dnia udaliśmy się do Wieliczki, aby naszym gościom pokazać podziemny świat zaklęty w soli. Słynna kopalnia, wpisana na listę UNESCO, zrobiła na nauczycielach niesamowite wrażenia. Szczególny zachwyt wzbudziła kaplica św. Kingi i olbrzymie żyrandole zwisające z sufitu, wykonane ze szlifowanych kryształów soli. W godzinach popołudniowych spacerowaliśmy Trasą Królewską z Wawelu na Rynek Główny w Krakowie. Pani przewodnik opowiadała nam o historii zabytków, o miejscach wartych uwiecznienia na zdjęciu i o słynnych witrażach Wyspiańskiego w kościele ojców franciszkanów.

Czwartek minął nam na dzieleniu się nauczycielskim doświadczeniem w pisaniu scenariuszy lekcji i próbach tworzenia przebiegu zajęć z zastosowaniem metod poznanych we wtorek. Ponadto rozmowy toczyły się wokół planowania pracy w trzecim, a zarazem ostatnim roku trwania naszego projektu. Wiele pomysłów zostało zapisanych i będzie realizowanych we wszystkich partnerskich szkołach do końca maja 2023r. Po południu pojechaliśmy do „Miasteczka Galicyjskiego” w Nowym Sączu. Tym z Was, którzy nigdy tam nie byli, szczerze polecam odbycie podróży do galicyjskiego miasteczka z przełomu XIX i XX w. Wokół historycznego rynku ustawiono kilkanaście domów, w których urządzono wystawy wzorowane na prawdziwych pracowniach i sklepach z przełomu wieków. Zobaczyliśmy warsztat pracy krawca, szewca, sklep zegarmistrza, pachnącą ziołami i lekarstwami piękną aptekę, urządzony z przepychem salon fryzjerski i atelier fotografa.

Słuchaliśmy przejmującego wycia przedwojennej syreny, wzywającej strażaków - ochotników do pożaru. Na zakończenie pobytu w nowosądeckim muzeum wzięliśmy udział w warsztatach artystycznych, podczas których zmierzyliśmy się z makramą. Wiążąc 3 sznurki w wymyślne węzły, wykonaliśmy breloczki do kluczy. Śmiechu i dobrej zabawy było wiele.

Międzynarodowe spotkanie nauczycieli było możliwe dzięki funduszom Unii Europejskiej, otrzymanym w ramach realizacji projektu programu Erasmus+ „Uczniowie szkoły podstawowej stają się obywatelami globu” w czterech szkołach podstawowych (Zespół Szkolno-Przedszkolny im. mjra H. Sucharskiego w Tylmanowej – Polska, Szkoła Podstawowa nr 5 w Kilkis – Grecja, Szkoła Podstawowa im. Mateo Nuti w Fano – Włochy i Szkoła Podstawowa w Fót – Węgry).

Od 17 do 21 października 2022r. grupa dziewięciu uczniów klasy VIII pod opieką nauczycieli uda się do Fano na spotkanie z kolegami z 3 szkół partnerskich. Relacja z pobytu pojawi się wkrótce po ich powrocie.