Jak zmieni się zakopianka między Nowym Targiem a Szaflarami? Powstanie koncepcja - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 11.664 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.448 km/h Wilgotność: 87 %
Clouds
Wiatr: 13.572 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
Wiatr: 13.752 km/h Wilgotność: 62 %
Clouds
Wiatr: 11.916 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
Wiatr: 8.1 km/h Wilgotność: 71 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
36 %
Zakopane
12 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 18 | 36 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 6 | 12 %
16.05.2023, 17:58 | czytano: 7129

Jak zmieni się zakopianka między Nowym Targiem a Szaflarami? Powstanie koncepcja

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7-kilometrowego odcinka zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami.

Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 28 miesięcy. Na oferty GDDKiA czeka do 16 czerwca.

Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.  

Przypomnijmy, iż w styczniu GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Szaflary - Zakopane. Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

oprac. r/ GDDKiA
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Wiśta wio15:05, 7 czerwca 2023
Skad dokąd jest 7km od Nowego Targu do Szaflar?
Zbooj09:31, 18 maja 2023
To nie samotne łąki i pola jak w przypadku odcinka z Rdzawki do Nowego Targu, także właścicielom się za żadne skarby nie opłaca odsprzedawać terenu pod budowę drogi. Korki będą tak czy inaczej nawet po dobudowie dodatkowych pasów - będą stać ale na dwóch pasach zamiast jednego. Gdyby dało się coś zrobić, to działki przy Zakopiance już dawno by były po części w rękach polityków lub ich rodzin.
archeton11:22, 17 maja 2023
To teraz jak Witek geodeta ruszy na wójta, to chyba z grabiami
Czytelnik Podhale11:07, 17 maja 2023
Karaluch
Wróble oddadzą, jak nie to ich wywłaszczą specustawą.
avitat09:14, 17 maja 2023
Super! Brawo Wójt Szkaradziński! Ślimak ze wstydu na pewno już schował się do swojej skorupy!
Jasiek08:29, 17 maja 2023
W pierwszej kolejności trzeba zlikwidować śmieszne ronda i zbudować skrzyżowania wielopoziomowe. Tanio nie znaczy dobrze.
Pio.07:28, 17 maja 2023
W tym kraju wszystko robi się od d... strony. Trzeba było myśleć wcześniej i dogadać się z PKP, ze cztery metry tory przesunąć a wszystko by się zmieściło. Taniej i bez jakiejś większej inwazji w dobra prywatne. Ale cóż, tu się leje asfalt, później kopie bo trzeba założyć kanalizację, znowu asfalt i znowu ktoś przypomni sobie że trzeba jakieś kable tam wkopać i tak bez końca.
Optymista22:35, 16 maja 2023
A co na to były wójt Szaflar ? Blokował, blokował i cooooooooooo
monia20:39, 16 maja 2023
Czy ja wiem, czy pchanie się przez Szaflary i dalej przez Biały Dunajec i Poronin z dwujezdniową drogą to dobry pomysł. Raz, że kłopot dla mieszkańców, dwa, że nie za bardzo jest gdzie taką drogę zbudować w śladzie obecnej. Tu trzeba ją tylko poszerzyć, a tam gdzie się da, to zrobić trzy pasy. I poprawić tak samo drogi przez Bukowinę i Chochołów.
Tak trzeba projektować, żeby ruch rozłożyć na kilka wjazdów do tej mieściny.
karaluch19:05, 16 maja 2023
Zobaczymy teraz jak Szaflarzanie chętnie oddadzą swoją ojcowiznę na drogę
Loko18:27, 16 maja 2023
Nowy Targ powinien wnioskowac o przebudowe tego odcinka do standardu GP 2x2. Oddanie odcinka z Rdzawki spowoduje wielkie korki w NT z powodu niewydolnosci Szaflar.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas