Bocianowski i biogazownia: "Nie rozumiem skąd ten sprzeciw i atak na mnie" (zdjęcia) - podhale24.pl
Niedziela, 28 kwietnia
Imieniny: Pawła, Walerii, Ludwika
Jabłonka
Clouds
18°
Wiatr: 16.74 km/h Wilgotność: 44 %
Clouds
18°
Wiatr: 21.348 km/h Wilgotność: 43 %
Clouds
19°
Wiatr: 10.152 km/h Wilgotność: 42 %
Clouds
21°
Wiatr: 12.96 km/h Wilgotność: 38 %
Clouds
18°
Wiatr: 22.536 km/h Wilgotność: 45 %
Clouds
15°
Wiatr: 13.248 km/h Wilgotność: 52 %
Jakość powietrza
50 %
Nowy Targ
16 %
Zakopane
4 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Dobra
PM 10: 25 | 50 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
03.02.2024, 13:49 | czytano: 17216

Bocianowski i biogazownia: "Nie rozumiem skąd ten sprzeciw i atak na mnie" (zdjęcia)

- Nie taki diabeł straszny, jak go malują – przekonuje lokalny przedsiębiorca Artur Bocianowski, który w Rabie Wyżnej chce zbudować, wzbudzającą obawy wśród mieszkańców, biogazownię rolniczą. - Dlaczego, gdy ktoś prowadzi legalną i korzystną dla otoczenia inwestycję, spotyka się z hejtem, jak ja? – pyta i deklaruje, że nie ustąpi: - Dlaczego mielibyśmy się wycofywać? Kto mi zwróci zainwestowane pieniądze?

Artur Bocianowski. Fot. Robert Miśkowiec
Artur Bocianowski. Fot. Robert Miśkowiec
Dokładnie rok temu w Rabie Wyżnej zawrzało. Przeciwko budowie biogazowni na terenach Państwowego Gospodarstwa Rolniczego protestują mieszkańcy. Obawiają się uciążliwego sąsiedztwa m.in. smrodu, plagi szczurów i much oraz spadku wartości działek. Zorganizowali protest uliczny przed siedzibą Urzędu Gminy w Rabie Wyżnej. Powstało też stowarzyszenie EKO Raba Wyżna, które w ich imieniu prowadzi działania przeciwko inwestycji.

Przedsiębiorca otrzymał prawomocne pozwolenie na budowę, ale do dziś inwestycja nie ruszyła. Starostwo Powiatowe w Nowym Targu od kilku miesięcy rozpatruje wniosek o wznowienie postępowania ws. pozwolenia na budowę biogazowni. Sprawa wywołuje duże emocje. Jest tematem dyskusji na sesjach Rady Powiatu Nowotarskiego i Rady Gminy Raba Wyżna.

„Przecież nie chcę zrobić nic złego”

Bocianowski to znany lokalny przedsiębiorca. W Rokicinach Podhalańskich prowadzi dom seniora, ma również dużą firmę budowlaną. W Rabie Wyżnej od Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa wynajął w 2020 roku 150 hektarów terenu po byłym PGR i zaczął prowadzić tu ekologiczne gospodarstwo rolne, zajmujące się produkcją mleka i hodowlą cieląt. Ma 95 krów i cielęta. Jak mówi, kupił nowoczesny sprzęt i wyposażenie, wyremontował stare budynki, odwodnił tereny, które zalewało, odnowił staw, zabezpieczył zabytki, uporządkował bałagan i utrzymuje porządek. Pracują tu okoliczni mieszkańcy.

Bocianowski chce rozwinąć gospodarstwo. Planuje kupić więcej krów, zwiększyć produkcję, wyrabiać ekologiczne produkty mleczne. Aby obniżyć koszy działalności, postanowił za 25 mln zł zbudować ekologiczną biogazownię i wykorzystać posiadane bioodpady – baloty z sianem i gnojówkę z obornikiem. - Mam tego ogromne ilości. Biogazownia jest odnawialnym źródłem energii. Na terenie gospodarstwa zalega mi 7 tysięcy balotów sianokiszonki, mam obornik. Chciałbym to wykorzystać do produkcji ciepła i prądu. To gospodarskie i ekologiczne podejście. Nie rozumiem, skąd ten sprzeciw i atak na mnie. Przecież nie chcę zrobić nic złego – mówi.

Spod Pałacu Seniora w Rokicinach Podhalańskich jedziemy samochodem do Raby Wyżnej, na teren KOWR. Artur Bocianowski z dumą pokazuje nowoczesne gospodarstwo, które tu stworzył – hodowlę krów mlecznych, cielaków, urządzenia do dojenia, nowoczesny system komputerowego zarządzania, zbiorniki na mleko, „inkubatory” dla cielaków.

- Budowa biogazowni wzięła się z tego, że efektem hodowli jest duża ilość obornika oraz ogromne ilości balotów z sianem. To z nich ma powstawać energia, którą chcę wykorzystywać na cele gospodarstwa – opowiada. Zaprzecza, czego obawiają się przeciwnicy biogazowni, że zamierza dowozić z zewnątrz ścieki poubojowe czy obornik do gospodarstwa. - Mam tu tego tyle, że mi to zupełnie wystarczy i nie potrzebuję niczego dowozić.

Smród

Bocianowski mówi, że obecnie magazynuje obornik na terenie gospodarstwa, w specjalnych, szczelnych zbiornikach, baloty z sianem są zafoliowane i nie ma żadnych skarg na uciążliwy zapach. - Tu zawsze było gospodarstwo rolne, wcześniej robili to właściciele dworu, potem było państwowe, potem prywatne. To gospodarstwo jest wpisane w tradycję i historię Raby Wyżnej. Ja ją kontynuuję – podkreśla. - Nowoczesny proces, jaki chcemy zastosować, nie będzie generował smrodu, jakiego obawiają się mieszkańcy. Będzie to normalny zapach rolniczy, jaki jest teraz, jaki od zawsze towarzyszył działalności tego gospodarstwa. - Z dostępnej dokumentacji wynika, ku naszemu zdziwieniu, że wójt zamówił operat środowiskowy na temat działalności biogazowni i jest on dla nas korzystny. Wynika z niego, że biogazownia w Rabie Wyżnej nie będzie szkodzić ani mieszkańcom, ani środowisku.

Artur Bocianowski uważa, że gmina popełniła kluczowy błąd w całej sprawie. Teren gospodarstwa KOWR-u zawsze był otoczony naturalną strefą buforową. Był to szeroki pas zieleni, niezabudowany, który rozładowywał uciążliwości wynikające z działalności gospodarstwa. Takie pasy zieleni funkcjonują m.in. przy oczyszczalniach ścieków i wielu zakładach produkcyjnych. - Tymczasem wójt przekształcił bufor w tereny mieszkalne, pozwalając na zabudowę tych terenów. To przybliżyło strefę mieszkalną do gospodarstwa i zakłóciło naturalną strefę buforową. W tym rejonie właśnie pobudowali się najwięksi przeciwnicy biogazowni, ze stowarzyszenia EKO Raba Wyżna – mówi.

- Mimo wszystko działamy zgodnie z przepisami, mamy zachowane 100 metrów odległości, jeszcze z naddatkiem – dodaje.

Wójt

Bocianowski ma żal do gminy, że odmawia współpracy i nie wspiera go, jako przedsiębiorcę. - Przecież gmina jest rolnicza, turystyczna. To jest w strategii jej rozwoju. A gdy ja inwestuję w nowoczesne, ekologiczne rolnictwo, proponuję rozwój turystyki na tym oparty, podatki, kilkaset nowych miejsc pracy, to się mnie blokuje i rzuca kłody pod nogi. Przecież energią mógłbym się dzielić z gminą. Ale władze gminy, w osobie wójta, nie chcą o tym słyszeć. Byłem nawet otwarty na rozmowy o innej lokalizacji, ale gmina nie chciała rozmawiać. Wójt tylko stoi z boku, pociąga za sznurki. Rozmów nigdy nie było, bo nie było z drugiej strony woli rozmowy - mówi.

Zresztą, dodaje, co również wynika z powszechnie znanych dokumentów, Urząd Gminy w Rabie Wyżnej planował przejąć tereny od KOWR i zrobić tam Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów. - Dopiero to by śmierdziało i było uciążliwe dla otoczenia. Ale to ze mnie robi się diabła, gdy chcę wybudować ekologiczną biogazownię – przekonuje. - Wójt nie dostał tych terenów i teraz straszy mieszkańców i szkodzi. Tu wraca temat obwodnicy Raby Wyżnej. W dyskusji padały argumenty, że budowana jest po to, żeby dowozić obornik do mojej biogazowni, co jest kompletną bzdurą, bo ja mam dość własnego. A według mnie, ona prędzej miała służyć temu, żeby ciężarówki dowoziły nią śmieci do PSZOK-u, który chciała tam wybudować gmina – dodaje przedsiębiorca.

- Za czasów Siarki (poseł Edward Siarka, były wójt gminy – przyp. red.) ta gmina szła do przodu, rozwijała się. A teraz, za Dziwisza, powstają tylko drogi i kanalizacja. Rządzą sami swoi, jest układ, który nie pozwala się tu nikomu nowemu rozwinąć – uważa.

Kotłownia

Głównym argumentem przeciwników biogazowni jest sugestia, że na terenie gospodarstwa nie ma kotłowni, a pozwolenie na budowę dotyczy przebudowy kotłowni, dlatego też zostało wydane z naruszeniem przepisów. Ale przecież, przekonuje przedsiębiorca, tu zawsze była kotłownia. - Na to są stosowne dokumenty, analizy, opinie – zaznacza. Jest, jak mówi, budynek kotłowni, są bojlery, bufory, rury, instalacje rozprowadzające ciepło, komin. Tu zawsze była kotłownia, podkreśla.

Hejt

- Dlaczego, gdy ktoś prowadzi legalną i korzystną dla otoczenia inwestycję, spotyka się hejtem, jak ja? – nie rozumie Bocianowski. Współczuje szczególnie staroście Krzysztofowi Faberowi (starostwo powiatowe wydało pozwolenie na budowę – przyp. red.), który musiał zmierzyć się z ogromnym hejtem, mimo iż postąpił zgodnie z prawem. - Rzucili się na niego koledzy, ludzie z którymi dorastał. Wbili mu nóż w plecy. To są bzdury, że Faber jest moim kolegą. To nie jego wina, że mieszka w Rabie Wyżnej. Pozwolenie na budowę dostałem, bo inwestycja jest legalna.

- Ze strony wójta i radnych brak jest chęci rozwiązania problemu. Jest pat – dodaje.

Czy zamierza się wycofać? - Ponieśliśmy gigantyczne nakłady finansowe na przygotowanie tej inwestycji. Jest legalna, ekologiczna, służy rozwojowi gminy, mamy prawomocne, wydane zgodnie z prawem pozwolenia, mamy podpisane umowy dzierżawy, płacę za nie prawie milion rocznie, więc dlaczego mielibyśmy się wycofywać? Kto mi zwróci zainwestowane pieniądze? - pyta Bocianowski.

r/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
Rodzic21:25, 19 marca 2024
Mam pytanie do polityków, urzędników którzy to czytają. Czy Bocianowski jest ważniejszy od wszystkich mieszkańców Raby Wyznej i okolicy ? Czy pozwolicie mu zniszczyć nasze życie? Naprawdę tak ma to wyglądać? Jak moje dzieci maja żyć ? Mam je wozić do szkoły do Rabki ? Mam sprzedać ojcowiznę? Naprawdę tym mam się martwić? Jest nam ciężko ledwo wiążemy koniec z końcem ta informacja mnie jako rodzica dobija, nie mogę spać po nocach, martwię się. Proszę nie dopuśćcie do tego żeby powstała biogazownia w Rabie Wyżnej, proszę was jako rodzic w imieniu moim i moich dzieci.
Zbyszek N.21:07, 19 marca 2024
Pracowałem u Artura znam tego człowieka i powiem tak. Moim zdaniem On ma gdzieś Rabę jej dobro, was jako ludzi to co z wami będzie. On nie ma pojęcia o rolnictwie skupia się na tym zeby zarabiać jak najwięcej. Tak samo było z wszystkim już od liceum. Znam go lata. I GUZIK prawda że chce rozwijać Rabę i rolnictwo. Po prostu mu się udało po znajomości tam wkręcić i szykuje biznes do zarobienia kasy. Proszę was jaka ekologia, jakie bydło. Artur w życiu nie zajmował się gospodarstwem więc skad nagle taki z niego farmer ? Wydaje mi się też że ma ludzi z raby za wieśniaków którzy nic nie mogą bo nie maja takich znajomości i pieniędzy jak on i może z wami robić co chce. Dobra rada zjednoczcie się i walczcie bo jak nie to będziecie wdychać smród z jego biogazowni, wasze dzieci i nikt was nie będzie chciał odwiedzać. Ludzie będą omijać Rabę. Domów nawet nie sprzedacie kto będzie chciał tam mieszkać. Moim zdaniem chce doprowadzić do tego że zniszczy cała miejscowość tylko po to żeby zarobić parę zł
DNO20:35, 6 marca 2024
Poznałem tego Pana - oprócz krzyku, pisku, machania kontaktami w Kościele nic nie ma do zaoferowania
Rabczanka12:50, 10 lutego 2024
Na litość nie róbcie bykow rabianie
rab16:20, 9 lutego 2024
Mnie jedno dziwi,dlaczego p.Bocianowski chwyta się wszystkiego,a nie ma zielonego pojęcia jak dalej robić.Czego on się już nie chwytał i różnie na tym wychodził.Czy to przez pazerność? Tak jak by miał żyć 300 lat i wszędzie węszy zarobek,zamiast pożyć spokojnie i na starość wypoczywać i jeżdzić na wczasy,a nie tracić zdrowie na udzieranie się i kombinowanie,lepiej spać spokojnie i mieć czyste sumienie .
Rabianin09:09, 9 lutego 2024
Problem w tym że właśnie pan nie rozumie,chociaż to takie proste.Ludziom takim jak pan wydaje się ,że są geniuszami i mogą spełniać wszystkie swoje zachcianki nie oglądając się na nikogo a cała reszta czyli my-ciemny głupi biedny lud mamy się na to zgadzać i jeszcze przyklaskiwać.Otóż panie Bocianowski,jeżeli pan nie rozumie prostej rzeczy to ja panu powiem,bo zapewne pan czyta te komenatarze.Ludzie nie zazdroszczą panu,tylko zwyczajnie chcą spokojnie żyć z dala od smrodu i tyle.To takie ciężkie do zrozumienia? To że Raba jest wsią wcale nie oznacza że ma tu śmierdzieć wsią, i kilka tysięcy ludzi musi znosić ten stan tylko dlatego że pan sobie wymyślił sposób na kolejny biznes.Swoją drogą współczuję panu tak po ludzku,bo raczej biedakiem pan nie jest i poświeci pan życie w pogoni za mamoną a finalnie nic z tego świata nie weżmie.Jak to ktoś napisał "problemem nie jest to że nie możemy wykarmić biednych,tylko to że bogaci nie mogą się nażreć" i coś w tym jest.Czytając artykuł uroniłęm łze nad pana losem, wszyscy przeciw panu a przecież pan chce tak dobrze,tylko czy dla nas? dla mieszkańców?Oczywiście że nie.Niby jaki pożytek będziemy z tego mieć.Czytając niektóre komentarze typy że Rabianie będa się ustawiać w kolejce po tani prąd..śmiałem się do rozpuku. /.../ takie farmazony. Pomysł na biznes świetny...tylko nie tutaj, bo Podhale nie jest obszarem gospodarstw wielko powierzchniowych, gdzie jest jedna chałpa na zad...iu i kilometr do najbliższego sąsiada, tylko obszar gospodarstw domowych ,na własne potrzeby.Mógł pan w swoim geniuszu (to raczej sarkazm) wymyślić 100 innych interesów które faktycznie przynosiły by dochód i ludziom pożytek,ale wybrał pan ten który od samego początku można było przewidzieć że będzie wobec niego sprzeciw,i jest pan zdziwiony oporem. Dla każdego kto ma odrobinę rozumu Pańska opowieść się po prostu nie spina. Może Pan opowiadać jak to będzie cudownie ale zarówno my jak i Pan doskonale wiemy że tak nie będzie. Moim zdaniem jak i zapewne wielu Rabian, to tylko sprytny plan przejęcia tych pięknych terenów w przyszłości za bezcen i tyle. I jeszcze ten baner na bramie klasztoru o "wiejskich układach", mam wrażenie że pisał to Pan też o sobie. Jakie tutaj są układy to my się domyślamy ,ludzie nie są tak głupi jak Pan myśli ;-)Miało być po cichu,ale nie wyszło..no jak mi przykro ;-)Wszystkim komentującym ten artykuł spoza Raby którzy nie mają bladego pojęcia o czym piszą ,a także rodzinie tak mocno udzielającej się w komentarzach serdecznie dziękujemy ,ale nikt nas nie przekona że białe jest białe a czarne jest czarne,jak mawiał prezes pewnej partii.Niektórzy z komentujących wspominają naszego dzielnego "bohatera z Podsarnia,co to się ostatnio szarpał ze Strażą Marszałkowską w celu zaistnienia przed kamerami.To dzięki takim bohaterom z solidarnej przepchali ustawę o biogazowniach że będą mogły powstawać wszędzie i bez możliwości sprzeciwu. Zapewne ludzie kiedyś im odpowiednio za to podziękują. Na koniec życzę Panu zdrowia,żeby go Pan nie stracił w pogoni za kolejnym milionem...
głos rozsądku23:57, 8 lutego 2024
Temu dzierżawcy to się nie dziwię, że się tak kurczowo trzyma sprawy - ma swoje powody przecież - finansowe. Ale tym wszystkim bezmyślnym, ślepo zapatrzonym, to już ale i owszem... Ludzie! Włączcie rozum i nie róbcie z Raby bagna! Popatrzcie nieco dalej niż na koniec własnego nosa - jeśli Wam wszystko jedno to zapewnijcie chociaż swoim dzieciom i wnukom godne warunki do życia, a nie wegetację w smrodzie...
Wzruszona12:57, 7 lutego 2024
Czytając ten rzewny artykuł uroniłam łzę nad losem pana bocianowskiego. Przecie on tak jak zawsze chce tylko wszystkich wy***ć a nagle ludzie się nie dają. To jest naprawdę nie do pomyślenia
...23:45, 5 lutego 2024
do No nie wiem:
...Prawnik ze swą teczką może ukraść więcej niż tysiąc ludzi z pistoletami...
cinis....23:27, 5 lutego 2024
Panie @AS, jak znamienne są twe słowa, zwłaszcza w odniesieniu do poniższej sprawy: https... (odsyłam do komentarza "~Łaczek Władysław" po wskazanym artykułem) czyżby miały spełnić się kolejne trafne inwestycje Pana B?? Rozumiem co miałeś na myśli iż ludzie nie są w stanie nadążyć nad tym potokiem myśli: Inter, Brico, Jordan, Obora, Kędzierzyn..quid proximus?
Quocumque ierit, cineres ibi manere......

Proszę nie wklejać linków. Moderator.
Rabka City very Słodka19:12, 5 lutego 2024
No tak, lud ciemny rabczański nie nadążył za Intermarche a potem za Bricomarche, czy tym czym ta kupa betonu i błota była. Dobrze, ze juz tam się jezdzi często, bo droga nie wytrzymala tego widoku i przy pierwszej lepszej okazji pękła. Inwestycja wizjonerska, budownictwo światowej klasy, biznes na szeroką skalę. Taaa... oby w Rabie dalej protestowali, bo szkoda takiej pięknej wioski na takie wizjonerskie kadzie ze substratem. Mieliście takie fajne hasło na proteście "muchy na substracje potem w Twojej chacie". Coś w tym jest. Z ciekawości przewertowałam sobie biogazownie na Google Maps. Fajne, piękne i wiozjonerskie. Żadnej nie ma w centrum wsi. Przypadek? Nie sądzę.
AS17:52, 5 lutego 2024
Mysle ciemny ludzie rabczański ( nie dotyczy oczywiscie wszystkich) ,że wy poprostu nie jestescie w stanie nadażyc nad rozumowaniem Artura , ktory niestety mysli i dziala szybciej niż wy jestescie to w stanie przetrawic i zrozumiec.
Mysle ,ze to wlasnie powod tej bezwzglednej nagonki , hejtu na kogos kto chce zeby ten kawalek podhala stal sie naprawde miejscem "mlekiem płynacym".
Pewnie wielu z Was chce szlak trafic ,ze pomimo tylu kłod rzucanych pod nogi wizjoner Artur dazy do swojego celu , ktory z miesiaca na miesiac naprawde sie rozrasta i robi coraz to wieksze wrazenie .
Jak ktos wyzej napisal na Bocianowskiego zawsze mozna liczyc , nigdy nie odmawia pomocy wiec co mowie bo troche go znam. Znam rowniez jego dokonania w innej z branż I WIEM ,ZE JESLI ZA COS ARTUR SIE ŁAPIE TO ZAWSZE URASTA DO RANGI SUKCESU.
Artur pozdrawiam i zycze dalszych sukcesow!!
do lud z raby14:37, 5 lutego 2024
No nie wiem z jakiej Ty wioski ludzie, ale pisząc ten komentarz kompletnie odleciałeś, aż mnie brzuch ze śmiechu boli...
oli14:15, 5 lutego 2024
Panie Bocianowski,wystarczyło tylko nie kłamać i nie kombinować,ludzie uczciwie nie lubią krętaczy bo są niewiarygodni.Po co to robić?
Truteń13:18, 5 lutego 2024
Dobre sobie :D Będzie dbał o ludzi, prąd da, pracę. Zadba tak samo jak o tą wiecznie nieodkidaną drogę biegnącą przez Majątek. Wszyscy co robili u niego chyba wiedzą jaki to pracodawca. Swoją drogą jak to takie uczciwe wszysyko i prawomocne to czemu starostwo i inne urzędy tak długo nie może się dopatrzeć czy dokumenty są ok? Sprawdzają kropka po kropce, sądy administracyjne, sprawy w toku. Widocznie nie wszysyko takie jasne chociaż papier wssystko przyjmie. Każdy się teraz boi beknąć.
Ciągnie się z tym Panem nienajlepsza opinia i pewn13:14, 5 lutego 2024
rbk
Somsiad11:53, 5 lutego 2024
No oczywiście, że prądu nie będzie z tego dla mieszkańców Raby Wyżnej, bo w projekcie jest, że produkcja na użytek własny. Z resztą jak biogazownia ma być postawiona przy remoncie nieistniejącego kotła w kotłowni, bo wniosek o budowę biogazowni nie przeszedł i trzeba było kombinować, to jakie korzyści dla ludzi.. pooglądajcie sobie jak się stawia takie biogazownie prospołecznie. Najpierw robi się spotkania z ludzmi, uświadamia, a potem się zabiera do roboty. Druga sprawa nie buduje się tego w okolicy zabudowań tylko daleko od nich, bo to smród i hałas codziennie bez przerwy. Panie inwestorze, my Panu roboty nie zazdrościmy bo swoje ręce mamy i na chleb zarabiamy i będziemy zarabiać bez Pana miejsc pracy tak jak dorabiają się własnymi rękami od R., B. i kogo Pan tam sobie upatrzył z Raby. A Eko tak Was w oczy kole, że niby biznesmeni z jednej firmy? Bajanie, to są po prostu ludzie z jednej ulicy leżącej naprzeciwko planowanej inwestycji. I dzięki im za to, co robią, bo to przez ich intwrwencje ludzie się zaangażowali i mogą zadziałać więcej niż w pojedynkę. Bo co człowiek może sam przeciwko inwestorowi wyposażonemu w prawników, opłacone artykuły w prasie i powiązania i powiązana. Może inwestor miał sen, żeby zostać Nowym Dziedzicem, ale troszeczkę know how potrzeba. Tutejsi Dziecice byli szanowani. Udzielali się społecznie, wspierali miejscową ludność i dlatego dobrze się im żyło.
Besala09:49, 5 lutego 2024
Pieniądze może zwrócić panu Bocianowskiego poseł Siarka z funduszu sprawiedliwości, z którego czerpał pełnymi garściami, jak donoszą media! Gdyby wszystkie argumenty świadczyły jednoznacznie za wybudowaniem tej biogazowni, to jednak wątpiłbym w jej sens i uczciwość tylko dlatego, że w ten projekt tak bardzo zaangażował się poseł Siarka.
Swoj08:28, 5 lutego 2024
A może trzeba zgłosić do prokuratury, by sprawdzili, jakim cudem Bocianowski wydzierżawił te tereny, a nie stary dzierżawca? Skąd wiedział, jaką cena za dzierżawę?
lud z raby08:26, 5 lutego 2024
Artur głowa do góry , ?zasada mówi POMAWIA, OPISUJE , GORSZY O LEPSZYM ? CZY LEPSZY O GORSZYM ? Wszyscy wiedza dlaczego u tych pseudo uczciwych nikt nie chce pracować z nas mieszkańców ? Artur dajesz ludziom zatrudnienie uczciwie i uczciwie płacisz ? /.../ Ludzie nie bądźcie naiwni i nie wierzcie ludziom, którzy niby walczą o nas a tak naprawdę to dbają o swój interes waszym kosztem . Kiedy nie poprosisz Bociana o pomoc zawsze jest na 100 dla każdego . Zastanawiam się skąd taka przemiana u tych ludzi ? Jak Bocian zamawiał towar u nich w roku za spore pieniądze to był super, /.../ a teraz niszczą człowieka . WSTYD I HAŃBA . Tylko pomiędzy sporem interesów jest różnica Bocianowski ma honor i nie żyje na koszt ludzi ?..Kto go zna ten wie o czym piszemy
Nikt ten :)22:06, 4 lutego 2024
Kochni nikt i inni a właściwie myślę że właściwie dbający o reputację pan nie rolnik i nie inwestor :) Miło się rozmnożyć. Ciekawy ten wyjazd i biogazownia i byłoby na miejscu gdyby nie dotyczyło to czegoś innego remontu kotłowni ;). Z ciekawości jaki to cud biogazownie chciałby pokazać p. dzierżawca, bardzo proszę o miejscowość. Panie Bocianowski proszę o upublicznienie gdzie w jakiej miejscowości ten wzór pięknej nie śmierdzącej inwestycji? Jeszcze raz wszystkim tak napalonym na tani prąd zwracam uwagę że dostaniecie figę z makiem. Jeśli chodzi o moją logikę jestem spokojny p. Bocianowski :)
Madry Polak przed szkodą22:05, 4 lutego 2024
Cóż...zeszłoroczne odwiedziny przeciwników biogazowni przez policję i dzierżawcę na nic się zdały. Podobnie jak ciąganie ludzi po sądach i komisariatach. Teraz wypada więc popracować nad PRem żeby nieco zmiękczyć wizerunek publikując w mediach rzewne historie i opowiadając na prawo i lewo o krzywdzie, hejcie i niezliczonych stratach. Pomoc Posła nieoceniona, bo aż sam musiał się pofatygować i osobiście odwiedza agitując za byłą Panią Prezes, która zdaje się być wybrana na wykonawcę woli. Daremny trud.
Z Raby21:01, 4 lutego 2024
Bocianowski jest żałosny w swoich komentarzach odnosi się do rodzin które wywodzą się z Raby i swoje lokalne biznesy prowadzą tu od kilkudziesięciu lat, nikomu nie zawadzając i robiąc swoje, co więcej często pomagając w lokalnych inicjatywach. Od tych kilkudziesięciu lat nikt się na nich nie skarżył, a Bocianowski jest od lat 3 i już ma całą wieś (z małymi wyjątkami) przeciwko sobie. To mówi samo za siebie?
Mam już dość20:25, 4 lutego 2024
A za co Bocianowski zgarnie odszkodowanie? Jeszcze nic nie zrobił a przepisy chciał ponaciagać jak taki pewny swego to niech już pozew złoży. Od mataczenia jest pierwszy o czym świadczy cały ten artykuł. Niech się nie zdziwi jak jego cała Raba pozwie za te nielegalne działania na terenie który należy do skarbu państwa czyli do nas Rabianow!!
Rolnik raba19:43, 4 lutego 2024
Ładne krówki, dobra robota -powodzenia
XYZ19:41, 4 lutego 2024
Może i w Europie jest 20 tys. biogazowi, ale lokalizacja takiego obiektu w centrum miejscowości tuż obok zabytkowego pałacu, szkoły, kościoła i domów mieszkalnych chyba nie jest najszczęśliwsza. Gdyby nie budziła kontrowersji, nikt by nie protestował.Ta lokalizacja to chyba nie przypadek. Przecież inwestor mógł z powodzeniem wybudować obiekt w innym miejscu, z dala od wsi. Wybrał jednak to miejsce. Ciekawe dlaczego? Jak biogazownia powstanie, to cena pałacu, którego właściciele dotychczas nie chcieli sprzedać radykalnie spadnie ze względu na kiepskie sąsiedztwo. Jeśli biogazownia nie powstanie, to inwestor zgarnie odszkodowanie. Mistrz od nieudanych inwestycji???
Łuki19:40, 4 lutego 2024
Bocianowski na wojta
Łuki19:38, 4 lutego 2024
Jaka zazdrość ,Rabianie brac sie doroboty anie zazdrośćić komuś pracy,dobra robota Artur czekamy na tani prąd z biogazowni
też swojan19:25, 4 lutego 2024
Brawo Swój,
sama prawda.
Do Jan18:41, 4 lutego 2024
No właśnie trzeba by było, żebyś człowieku odwiedził przynajmniej jedną, porozmawiał z mieszkańcami o uciążliwościach. A jak się nie chce to poszukaj w sieci, jest sporo przypadków historii jak ludzie stracili możliwość normalnego życia w związku z wybudowanymi biogazowniami. Inwestorzy za każdym razem opowiadali jak to będzie pięknie i do tego eko. I niektóre biogazownie są w odległości ok 2-3 od wioski. Dobrze że co starsi mieszkańcy Raby i Skawy pamiętają ?Bakutil? i nieprzyjemne sprawy nim związane.
Jan17:37, 4 lutego 2024
Ludzie, w Europie jest 20tyś biogazowni ,wystarczy trochę poczytać i mieć swoje zdanie a nie sugerować się zdaniem jakiegoś budowlańca i Pani ze Spożywczego
,jak byśmy wszyscy tak myśleli to nic by na tym świecie nie powstało ,Rabianie przejrzyjcie na oczy o co jest tak naprawdę gra .
Zdrowomyslący16:53, 4 lutego 2024
Dobrze wszyscy wiemy że chodzi o najlepsze tereny w okolicy ,Właściciel Marketu z Raby boi się że Mu Bocianowski wybuduje biedronkę na jego terenie i mu obroty spadną ,oczywiście zrobi to ale na innej działce ,najgorsze jest to że Bocianowski odda sprawę do sądu i wywalczy ogromne odszkodowanie za które my podatnicy zaplacimy ,a to tylko kwestia czasu !
minionek16:46, 4 lutego 2024
Rabianie stańcie w kolejce po tani prąd i energię z biogazowni? jeszcze będziecie wdzięczni
Złoty wiek przed wami. Nie bójcie się postępu i więcej podróżujecie.
Radzę skorzystać z wyjazdu który ten Bocianowski ponoć organizuje i wtedy będziecie mogli się wypowiedzieć
jasiek16:42, 4 lutego 2024
Wczasy w Turcji udały się?!
Swój16:40, 4 lutego 2024
Piss i Suwerenna już bardzo się przyczyniły do budowy biogazowi. Jakoś tak cudem wszystko przeszło. Poprzedniemu dzierżawcy nic nie było wolno, a jak już zbliżała się okrągła rocznica jego dzierżawy to nagle się go pozbyli, z dnia na dzień. A chłop nawet palika w płocie nie mógł poprawić, bo nie jego. Nowy dzierżawca się dogadał z parlamentarzystą i od razu sobie remoncik nie swojej stajni zrobił, biogaz chce produkować. Gdyby nie układy w ministerstwie to nic by nie mógł. My tu mieszkamy, wiemy jak to wygląda. Poprzedni Dzierżawca żył w zgodzie, sprzątał drogę jak przejechał. A tu jak się idzie to droga gnojem zasypana, za takie coś to mandaty się daje, że ktoś porządku na drodze gminnej nie pilnuje. Jak ludzie protrsowali przeciwko budowie to kto im pomógł? Kochani Pisowcy mieli wtedy związane ręce bo liczyli że z budowy tego dziadostwa miliony polecą. Temu ani radna z gminy Raba, ani jej poseł, ani tamten sołtys się odwrócili a teraz sobie zakładają komitet wyborczy z prezez BS. Jak dojdą do władzy to inwestor zabierze co swoje a te miejsca pracy co o nich tak piszecie będą dla jego ekipy. Przecież jak się kadencje pokończą, to robię trzeba mieć.
Rabianin16:28, 4 lutego 2024
Bocianowski nie przejmuj się komentarzami ,w internecie każdy cwaniak ,dobrze wszyscy wiemy że Rodzinie , B,R i calej klice biznesmenów z Raby jest to nie na ręke co robisz ,mogli brać to gospodarstwo i sami inwestować a nie po czasie zazdrościc i ludzi podburzać.Podobnie było z Palacem Seniora Stary Klasztor ,dlaczego nikt nie brał a później donosy pisali ,zwłaszcza rodzina Dz ,B,R .Rób sobie swoje i tyle w temacie .
Jasiek spod lasa16:20, 4 lutego 2024
Wzruszyłem się do głębi tą rzewną historią. Niemniej jednak podziękujemy.
Mieszkańcy15:49, 4 lutego 2024
Tak czytamy w artykule: ? Urząd Gminy w Rabie Wyżnej planował przejąć tereny od KOWR i zrobić tam Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów. - Dopiero to by śmierdziało i było uciążliwe dla otoczenia.? Ciekawi jesteśmy co w Punkcie Selektywnej Zbiórki miałoby śmierdzieć i być uciążliwe. Może stosik mebli lub opon z osobówek i rowerów? Może styropian tak by śmierdział? Nie? To może pojemnik z gruzem byłby uciążliwy lub worki z papierem, plastikiem, szkłem? Korzystamy z Punku Selektywnej Zbiórki od lat, jak pewnie większość mieszkańców i każdy widzi, jaki jest potrzebny i że nic tam nie śmierdzi. Tam przecież są segregowane odpady z naszych domów.
Mieszkaniec15:29, 4 lutego 2024
@nikt, to teraz wszystkie puzzle się poukładały, rzeczywiście na Facebooku ekoraba były komentarz że teraz pomaga im Posłanka Po i nie liczą na Siarkę. Czyli Racja nie wygrywając wyborów parlamentarnych tworzy komitet wyborczy z eko- Raba. Pod patronatem PO. Chyba nie mają świadomości że za chwilę zostanie przegłosowana ustawa pozwalająca na budowę bio gazowni 300 metrów domów tzw. Spec ustawa. Inwestor poczeka i wybuduje dzięki ustawie koalicji 13 grudnia.
Rabianin14:55, 4 lutego 2024
? a wystarczy w Google wpisać: opinie o tej firmie P.T.H.U Nigra - Trans, a bajki o dobrych i uczciwych inwestycjach to dzieciom na dobranoc?
bóbr14:38, 4 lutego 2024
@nikt odleciałeś rzeczywiście.. na inną planetę z tymi swoimi wywodami bez spójności logicznej
pozdrawiam
góralka14:36, 4 lutego 2024
dobrze Bocianowski mówi o tej rabiańskiej klitce - do wyborów tylko 63 dni, bójcie się
wieś14:35, 4 lutego 2024
kończy się era Dziwisza, a zaczyna era Bociana.. nie dorastajcie Bocianowskiemu do pięt wszyscy
Nikt14:23, 4 lutego 2024
A nasza nowa Pani Soltys już w pierwszym roku urzędowania załatwiła sobie pod domem Asfalt, który był przeznaczony na rolę obok. Widzę że działa tak wspaniale przeciw budowie biogazowni, myśląc o interesie rodziny by przejąć gospodarstwo rolne, to ich boli że nie wygrali przetargu na PGR w Rabie. Dlatego tak atakują inwestora nie tylko w sprawie biogazowni, ale w każdej jego działalności. Zachowują się jak konfidenci donoszą na wszystko.
Raba Wyżna 167014:13, 4 lutego 2024
To cuda jednak się dzieją. Krowy pojawiły się w gospodarstwie inwestora, słuchajcie ludziska! Od 2022 jaśnie nam inwestujący stara się o budowę biogazowni, odrzucona. Zatem latorośl jego o remont kotłowni się stara. I tak Potem się lud wiejski rabiański o tym dowiedział, protesty wdrożył, petycje pisał, po urzędach chodził, na ulicę wyszedł. Inwestor nam niemile chcący panować zaczął się falą hejtu zasłaniać i kota ogonem odwracać. Ale jest sukces. Gospodarzem po dwóch latach się okazał, do zdjęć krowy kupił i głowę unosi wysoko, wszakże jest z niego hruby gazda. A my ciemnioki z zacofanej Raby biogazowni się boim. Oj dolo, moja dolo. A to przecież taki uciążliwie uczciwy dzierżawca. Taki dobry jest, amerykański. Nowoczesnością nam tu zawieje, aż padną od smrodu kwiatki na balkonie. Wielce nieumiłowany hruby gazdo z cielętami z reklamy o dłuchich rzęsach, idźże dzierżawić gdzieś indziej. Bo już bardzo piar Waści szwankuje, że takie piękne artykuły kupujecie w internecie. Już bardzo się pod nogami kurzy jak mówisz, że się ze Starostą nie kolegujesz. Wiesz jak go musiało zaboleć? Przecież tacy koledzy byliście. Takie odwiedziny, wyjazdy i wszystko na nic? No tak zapomniało się o koledze Staroście, jak zawarłeś za to nowe przyjaźnie z ex Prezeską i ex Sołtysem pod patronatem dobrego posła z Orawy. Ale żeby tak naszego Krzyśka wystawić. Tam to pewnie jest w tych wysokich sferach. My lud prosty z Raby, czekamy już na powrót bocianów z Afryki, bo chociaż to będzie normalne, że wiosna wróci, bo o uczciwości zapomnieć już można.
gazda13:08, 4 lutego 2024
Brawo Inwestor Bocianowski. Wreszcie jest ktoś kto chce coś dobrego korzystnego dla Raby Wyżnej dla panstwa zrobić. Nie przejmować się tam paroma osobami pseudo biznesmenami. Jest pozwolenie na budowe to budować, a ci niech sobie pyszczą. To tak zawsze jest , choćby nie wiem gdzie stawiał to bedą przeciwnicy choćby przez zazdrość. Będzie prąd potrzebny dla nas wszystkich dla panstwa. Po co wydobywać drogi węgiel z setek m z spod ziemi jak można wykorzystać to co rabianie marnują. Nie chce się gospodarzyć chodować bydła owiec żeby wypasły trawy zjadły siano Ma gnić na polach to lepiej niech gnije w silosach. Bardzo dobra lokalizacja, pod okiem gminy urzędników więc bedzie pod kontrolą bo inaczej by ją zamkneli, a jakby była gdzieś w polach to robilby co ta chceta, a tam człowiek idzie na odpoczynek na grzyby borówki. Większość chce i popiera budowe w tm miejscu, bo przecież tam zawsze było gospodarstwo stajnie krowy kurniki, i co w tedy nie śmierdziało, śmierdziało i ludzie zyli smród ten jest naturalny zdrowy nie szkodliwy, Jakoś przed tem jak był pgr nie protestowali. Dzisiaj paniskom rabianskim śmierdzi od stajni obory kurnika wszystko śmierdzi ale psia mania jest w modzie.
Nikt12:54, 4 lutego 2024
Teraz będzie organizowany wyjazd do biogazowni, każdy z mieszkańców może pojechać i zobaczyć jak to funkcjonuje. A ekoraba działa z elektoratu PO z Panią Weronikom Smarduch i tworzą wspólnie z Rajcą komitet do przyszłych wyborów samorządowych. Mam nadzieję że wprowadzą tęczowe piątki w Rabie i uświadomią że nie istnieją tylko 2 płcie.
Jan12:17, 4 lutego 2024
Bzdury bale siana są na dawnych kornikach rejon stadionu Orkana położone na ziemi i poukładane jeden na drugim a nie w specjalnych zbiornikach. Można to zobaczyć gołym okiem jadąc drogą gminną przez dwór. Bocian niech nie kłamie i oszukuje. Niech buduje u siebie w Rabce na Słonym. Od Raby trzy *** w bok. Nie jest właścicielem tego terenu tylko dzierżawcą. A opowiadanie bajek o istniejącej kotłowni to może opowiadać dzieciom z przedszkola. Gościem i urzędnikami państwowymi ze Starostwa i kowr powinien zająć się prokuratora za poświadczenia nieprawdy i wydanie decyzji nie zgodnej ze stanem faktycznym.
Zapytanie10:21, 4 lutego 2024
A może biogazownie w pustym Intermarche w Rabce? Stoi Panu pusty budynek i teren to może wykorzystać czy nie da się bo teren trzeba będzie przywrócić do stanu pierwotnego? Pytam.
Maciek10:20, 4 lutego 2024
Artykuł lekko tendencyjny, ale komentarze w punkt.
No nie wiem...10:16, 4 lutego 2024
Interpretacja przepisów i prawa przez nieco zamożniejszych obywateli jak widać różnią się od ogólnie przyjętych standardów. A dotychczasowe dokonania inwestora pokazują, że nie zawsze wychodzi tak, jak deklaruje. Rozumiem obawy mieszkańców i w pełni popieram.
sprawiedliwy07:48, 4 lutego 2024
Bocianowski ma bardzo dużo racji na temat wójta Dziwisza,to nie nie wójt to stworzona przez niego Dziwiszowska mafia niszcząca gminę i społeczeństwo .Panie Bocianowski, o to akurat bym się nie martwił kto by zwrocił taki wkład kasy za Biogazownie!Dziwisze po KARDYNAŁA ,jak by chcieli to by mogli kupić całą gminę razem z pana majątkiem!.A pan wójt Andrzej Dziwisz jest do tego stopnia ,mowiąc kulturalnie bezczelny kiedy przyjdziesz do jego biora z prośbą wysłucha nie słuchając ,po czym otworzy drzwi trzymając klamkę stoi i czeka aby człowiek wyszedł !!!i tak się kończy załatwienie sprawy przez wójta pana Andrzeja Dziwisza!!!!
Ewa07:19, 4 lutego 2024
Piszecie że za tym biznesem stoi poseł Siarka a inni mówią że on w życiu nikomu nie pomogł
Wizjoner05:30, 4 lutego 2024
Rabianie nie dajcie się ogłupiać. Plan prosty /.../ 1 Wygranie 3 letniego przetargu bez przetargów przedłużonego na 6 rok?w.2.Budowa za państwowe nasze 20 milion?w Biosmrodzialni.3 Wykup 146 hektarów nieatrakcyjnych zaśmierdzontch gruntów. 4. Przekształcenie nieatrakcyjnych ze względu na smród 140 h.5.Masowy wyjazd młodych z nieatrakcyjnej Raby 6. Likwidacja na koszt państwa Biosmrodzialni na życzenie wyludnionej Raby.7 Podział 146 hektar?w na działki budowlane.8.Wyprzedaż najbardziej atrakcyjnych na Podhalu działek budowlanych na osiedlach mieszkaniowych na Parszywce i Kobylorce.8.Budowa centrum kulturalni - oświatowo - rozrywkowo - sportowo - hazardowego pn. Bocian Center Park. Boiska,termy, galerie, pola golfowe, wyścigi konne Rabiańska Pardubicka.9. Powrót naszej młodzieży w wieku starczym do atrakcyjnej po 25 latach niezasmrodzonej już kwitnącej Raby Wyżnej.10./.../ odlecą do Sząca na ul. Pijarska 1.
Marcin02:56, 4 lutego 2024
Brawo Artur!!
Nikt23:19, 3 lutego 2024
Dobry cytat - przekonać do diabła, że jednak nie straszny ;) Panie dzierżawco nie wiem jak inni ale ja pana lubię jak istotę i wręcz podziwiam jako aktora i osobą szukającą zarobku, szacun. Więc opiszę co i jak ja to widzę. Po pierwsze osoba dzierżawiąca ten grunt zgodnie z zasadami w Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa powinna być rolnikiem, czy pan osobiście nim jest? Tak widziałem krówki, ładne :) jednak są od 2-3 miesięcy jak już totalnie gorąco się zrobiło a dzierżawi pan grunty jak napisano od 2020 roku. Tak zbiera pan trawę w bale plastykowe bo jak zauważyłem dotychczas to była główna pana działalność rolna. Zużyje ich pan sporo bo bydło musi jeść :). Ale sedno. Piszę pan o budowie biogazowni a chce remontować kotłownie, serio po grzyba? No teren był otoczony naturalnymi krzewami obok cieków oraz drzewami które pan wyciął, to fakt. Tereny zmieniła rada gminy uchwałą w 2011 a nie wójt on sam nie może, cóż czy słusznie nie mi to rozstrzygać, to prawo lokalne. Fakt jest taki, że widocznie pańscy doradcy nie doczytali jak zaczął pan planować biogazownie i zrobili projekt na gruntach na których nie ma prawa powstać :). Trudno był to pana błąd, albo liczył pan że "przekona" pan radę do zmiany przeznaczenia terenów. Przypominam o ile mnie pamięć nie myli starał się pan zmienić pan zagospodarowania w podobnym czasie gdy składał pan wycofany wniosek o pozwolenie na budowę biogazowni ... Czy nie dlatego że usłyszał pan że na tym ternie jej nie można wybudować? Teraz fakty dotyczące gruntu, to grunty skarbu państwa nie pana, dzierżawi je pan. Nie jest ich właścicielem. Setki miejsc pracy to wizja, która może nigdy się nie ziścić a przy śmierdzącej biogazowni w centrum wsi, miejsca z turystyki to utopia :). Teraz główny problem a właściwie śmiem twierdzić że co najmniej naciągane zezwolenie na " Przebudowe, modernizację etc. kotłowni... itd" Tu jest główne przekroczenie zasad po stronie starostwa jako instytucji według mnie. Fakt budynek kotłowni istnieje i to dłużej niż ma pan żyje ;). Jednak kotłownia nie była na pewno w tym wieku używana (no chyba że przyjąć, że jej używanie to gniazdo bociana na kominie). Na działce na której jest nie mam żadnego budynku który by pan teraz ogrzewał więc po co to przebudować? Według mojej oceny tylko w tytule by obejść prawo (mogę się mylić), które zabrania budowy nowych budynków na tym terenie ma oznaczenie 4UP (proszę przeczytać w Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego Nr 276 poz. 2255) § 16. 1. - z podstawowym przeznaczeniem pod: obiekty kultury, ochrony zdrowia, pomocy społecznej, w tym ośrodki i zakłady opiekuńcze, obiekty kultury fizycznej i turystyki, w tym obiekty i urządzenia sportowe, gminne obiekty i urządzenia użyteczności publicznej, wraz z urządzeniami i obiektami towarzyszącymi, niezbędnymi do ich funkcjonowania, takimi jak: drogi wewnętrzne, parkingi, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej, obiekty małej architektury.
Kruczek polega na wykorzystaniu (naciągnięciu wręcz bajkowym) możliwości przebudowy istniejących ... I pytanie jakie to obiekty będzie pan ogrzewał z tej kotłowni (biogazownie?) ? Dla jasności nie podważam istnienia budynku i instalacji kotłowni, tylko to że pan przy okazji tego jak to nazywa zezwolenie chce zbudować biogazownie obok... Czy nie wystarczyło dostać decyzję na biogazownie po co kotłownia z której się nie korzysta ?
Teraz pieniądze, 25 mln .. robi wrażenie, ale czy nie stara się albo starał pan się o dotację z programu Energia dla Wsi przeznaczone są na biogazownie? Może warto przybliżyć czytającym że było 65 proc. kosztów kwalifikowanych (maks. 20 mln zł - tyle dostanie pan i nie musi zwracać), między innymi naszych pieniędzy bo idzie to z Funduszu Modernizacyjnego.. a na całość 100% budowy kredyt nie oprocentowany? Czy nie o to chodzi? Tu pana podziwiam dil jakich mało. Na dzierżawionych gruntach za pieniądze .. podatników czy to z kraju czy u uni, rozbudowywałby pan biogazownie .. tu już totalnie odlecę ale skoro pan pisze o setkach miejsc pracy to ja na pisze o tym że w sumie mogłaby zbudować to któraś pana spółka budowlana lub z panem związana zna się pan na tym :). Odleciałem niczego nie sugeruje bo wątpię by pan to zrobił, jako uczciwy inwestor. Spór jest prosty próbuje pan wybudować biogazownie obchodząc przepisy zabraniające budowy takiego obiektu w tym miejscu i tyle. Biogazownie może pan próbować budować w innym terenie, ale tu też uważam że błędem by było aby nasza społeczność się na terenach tych gruntów zgodziła -- to zaprzeczenie turystycznego charakteru naszej miejscowości. Powtarzam nie atakuje ani pana osobiście myślę że jest pan po prostu cwanym (słownik PWN) człowiekiem chcącym zarobić za wszelką cenę i to jak najwięcej. Nic w tym złego, tylko po co grać rolę "inwestora" a szacun za pana wystąpienie na sesji .. omal się nie popłakałem ze śmiechu. Bez obaw, nie stanowię pana zagrożenie w kwestii przejęcia gruntów czy budowy dziwnych budowli :). Z wyrazami szacunku i uznaniem w kwestii kombinowania. w mojej ocenie radni za wyjątkiem pani Oli bo ona gra z panem w drużynie popełniają błąd dając się wciągnąć w historyjki zastępcze, zamiast skupić się na próbie łamania (w mojej subiektywnej ocenie) prawa lokalnego mówiącego o warunkach zabudowy terenu.
Ma pan rację są wybory, czas gdzie to my mieszkańcy wybieramy w którą stronę chcemy iść i dlaczego. Powodzenia panu w życiu i biznesie:) Natomiast Wam drodzy którzy tu dotarliście zarówno powodzenia w życiu szczęścia ale także w wyborach i uważaniu na to na kogo głosujecie i dlaczego :)
future22:57, 3 lutego 2024
Ciekawe co powstanie i kto zarobi jak będzie w rabie rządził eko-metazet?
xXx22:41, 3 lutego 2024
Panie B. proszę o konkrety, niby co powstało za czasów Siarki? Jeśli ma pan na myśli gimnazjum, muszę pana rozczarować. Gimnazjum powstało dzięki staraniom Kardynała Dziwisza oraz obecnego wójta. A może budynek urzędu gminy? Tu też nie widzę żadnego udziału. Podejście Siarki było jedno, obiecanki cacanki, a głupiemu radość. Jedynie co mu dobrze wychodziło i nadal wychodzi, to pozowanie do fotografii w czasie uroczystości. Niejedna gmina może nam pozazdrościć rozwoju w ostatnich latach.
Lol21:37, 3 lutego 2024
*osolio gminę raczej NIC - gmina z tą decyzją nie ma nic wspólnego, od początku się jej sprzeciwia.

Raczej w zbroi będzie mieć starostwo na czele z rabianskim starosta bo to ich decyzja była.

Temu prawi, sprawiedliwi i solidarni w jednej kupie z Panem szanownym z tytułu artykulu będą przepychać swoją wilczycę, żeby nam ten śmierdzący interes wybudowali. Będą chcieli przepchnąć kogoś kto im pozwoli, klepnie i rączkę uściśnie.
czytając przetargi21:22, 3 lutego 2024
Inwestycja ruszy już na wiosnę
5 kwietnia wchodzi ekipa budowlana
Psiok21:08, 3 lutego 2024
Ja mam pytanie - co by tak bardziej śmierdziało na tym pszoku od biogazowni? Pytam, bo obecnie taki punkt jest na złomie w Rabie już jakiś czas i nie czuć nic. Nikt tam też nie dowozi śmieci ciezarowkami, więc to straszenie pszokiem to tak jak straszenie dzieci babą Jagą. Choć może sam zainteresowany nie wie co to pszok i tylko powtarza to co mu doradcy podpowiadają.
Rolnik20:50, 3 lutego 2024
Drodzy Rabianie Wy rozumu nie macie i do Bocianowskiego widze wam daleka droga
kk20:06, 3 lutego 2024
Jak etycznie działa pan biznesmen B, najbliżej można zobaczyć na dwóch inwestycjach które wykonywał w Rabce. Obie stoją i straszą. Smród na całą okolicę.
Pulchne kotki głosują na posła i panią prezes19:29, 3 lutego 2024
Nie rozumiem Was mieszkańcy, czemu nie chcecie biogazowni? Przecież każdy skorzysta. Kazdy bez wyjatku. Inwestor zarobi, poseł, starosta, radna, były soltys i byla pani prezes zapewne też na tym nie stracą. A wy zyskacie smród. Więc o co Wam jeszcze chodzi? Czego chcecie więcej?
Hahaha19:27, 3 lutego 2024
No tak - najbardziej wydaje odnowiona ta zabytkowa stodoła, która została doszczętnie rozebrana.

No i nie wszystko i nie wszystkich się pieniążkami kupi, za co niezmiernie cenie obecny Urząd.
Tobi19:18, 3 lutego 2024
No tak za Siarki to było - sam poseł twierdzi ze było. A ja pamiętam dokładnie co było te 20 lat temu - psy du...i szczękały i kruki na ogonach zawracały.... tyle było. Poseł to się wstydzić powinien bo zasługi sobie przypisuje nie małe, a to nie on zadbał o to, żeby każda wioska jakoś wyglądała, żeby w każdej się cos działo.

A za kanalizację to my w Rokicinach na kolanach dziękujemy, bo jeszcze nie dawno to kolo Klasztoru przejść się nie dalo, bo aż w oczy szczypało - ciekawe czemu
Ignac19:02, 3 lutego 2024
Piękne przedstawienie. Wzruszyłem się, nawet łzę uroniłem nad losem głównego bohatera.
@ Do autora: Brawo!!! w punkt!!!
Jan18:22, 3 lutego 2024
Jakie pieniądze /.../ Jak będziesz właścicielem tych ziem naszych dziadków to będziesz miał coś do gadania a na razie jesteś tu tylko gościem. Jak nie rozumiesz po polsku to może zacznij myśleć. Taczki na ciebie czekają i na twoich kolesi
Harnaś18:14, 3 lutego 2024
Buduj u siebie na Słonym a od Raby Wyżej won. Takich przedsiębiorców mamy na pęczki. Kolega ma ziemię w podsarniu to buduj u niego. Nie jesteś właścicielem tej ziemi i nie będziesz tu budował dziadostwa. /.../ Tu jest miejscowość turystyczna jak nie rozumiesz *** a nie twój prywatny folwark więc won na słone
Wybory17:50, 3 lutego 2024
Biogazownia to temat dla niektórych by zaistnieć i pozyskać wyborców. Jednakże nie wszyscy w całej gminie żyją biogazownią tylko garstka eko. Są inne problemy i inwestycje gminne.
Żartowniś z tego pana jest straszny17:17, 3 lutego 2024
A świstak siedzi i zawija je w te sreberka...
Osiol16:53, 3 lutego 2024
Biogazownie 25mln by obniżyć koszty przy 100szt bydła (logika mówi że krowy tyle nie warte)lepiej suszyć nawóz i workowac dla dzialkowiczow
Ile tego obornika w tonach trzeba by to 25mln się zamortyzowalo ba jeszcze później dochód zaczęło przynosic?
Ile będzie ew odszkodowanie w mln kosztować gminę za cofnięcie decyzji?
Śmiech na sali16:21, 3 lutego 2024
A skąd Pan wie, że za Siarki to ta gmina "szła" a za Dziwisza nie? Przecież jak Siarka wójtem był to Pana tu jeszcze nie było :D Gdzie o tym Pan usłyszał? W Turcji na wczasach?
Ale siara16:15, 3 lutego 2024
Napisał bym coś dosadnie Panu B. ale boje się że się popłaczę :)
Rozbawiony16:14, 3 lutego 2024
Ten Pan to niezły bajkopisarz ;D lepsze tu bajki opowiada niż Brzechwa xD
Do autora16:03, 3 lutego 2024
Tak...my też wiele nie rozumiemy. Do dziś to niewyjaśniona zagadka skąd ten Pan będąc jak twierdzi budowlańcem i właścicielem klasztoru nagle stał sie rolnikiem z zamiłowania? Do dziś nikt nie powie dlaczego latem 2022 roku złożył w Starostwie wniosek o budowę biogazowni, ale szybko go wycofał bo nie dostałby na nią pozwolenia...dziwi nas też że po nieudanym podejściu do zmiany planu zagospodarowania tychże działek złożyła kolejny wniosek do Starostwa córka Pana B., tym razem na remont kotłowni? Dlaczego skoro to wszystko jest legalne i transparentne Starostwo od ponad pół roku przegląda całą dokumentację od prawa do lewa szukając najwyraźniej jakiegoś punktu zaczepienia? Dlaczego w końcu Pan B. skoro twierdzi że z nikim, a nawet Starostą, nie jest znajomym podróżuje po okolicy z byłym Sołtysem Raby próbując zwerbować kandydatów dla wspieranej przez Posła byłej Pani Dyrektor BS w Rabie która z determinacją wydaje się aspirować na stanowisko Wójta? Nie wspomnianych wątków jest wiele i dobrze byłoby się im przyjrzeć. Tymczasem jako że wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami czyż to nie będzie idealna okazja do skoku na Rabę i zawłaszczenia naszego podwórka?
B15:38, 3 lutego 2024
Przecie tłumaczył poseł na sesji rady gminy że to bespośrednio pruba przej3cia atrakcyjnych terenów w rabie
do Rabianin15:29, 3 lutego 2024
"Raba wieś wolna od układów" czy to żart?
Rabianin15:25, 3 lutego 2024
Wójtowi opłaca się podjudzać konflikt. Gdyby nie temat biogazowni to miałby małe wsparcie w próbach odzyskiwania gruntów. Teraz może wykorzystywać eko rabę do budowania napięcia i dostarczania mu poparcia w walce.
rw15:17, 3 lutego 2024
Kazek, ta stodoła jest niszczona od kilkudziesięciu lat i nikt z tym nic nie zrobił
p15:16, 3 lutego 2024
lokalny przedsiębiorca to za dużo powiedziane , raczej lokalny k ...
Proboszcz15:07, 3 lutego 2024
Panie , jeszcze mieszkańcy Raby będą panu dziękować za tę inwestycję, będzie praca , będą pieniążki,a hejt niestety jest bo ciemnogród nie wie o co to jest biogazownia a niepotrzebnie chce zaistnieć
A.T.15:04, 3 lutego 2024
jak można budować na terenie nie będąc jego właścicielem- wydaje się sprawa jasna, chodzi o przejęcie na własność. A pieniądze na dofinansowanie to niby skąd są- z naszych podatków.
Mariusz14:47, 3 lutego 2024
ale kłamstwo, jeszcze Staszek może Ci wybuduje kolejny kolega fabera
Ocena z Orawy14:43, 3 lutego 2024
Raba - nie pleć bzdur jak nie rozumiesz znaczenia słów
Ona14:38, 3 lutego 2024
Źle mu z oczu patrzy?
Raba14:17, 3 lutego 2024
Jak rozkradli starostwo PZD to wtedy CBA nic nie wyjasniła a myślicie że teraz coś zrobią
Kazek14:13, 3 lutego 2024
Nikt tak nie umie opowiadać bajek jak Bocianowski. Każdy kto z nim rozmawiał o tym wie. Szkoda że nie pochwalił się sprawą lotosu czy granitu, czy inter marche czy brickomarche czy postępowaniem w sprawie nielegalnej rozbudowy obory czy choćby zniszczeniem zabytkowej stodoły?. A takich spraw jest wiele wiele więcej ?
eko14:06, 3 lutego 2024
Zwierzątka ładne :)
Rabianin14:00, 3 lutego 2024
Panie Bocianowski Pan myślał iż wszystko można kupić układami i pieniędzmi, niestety są jeszcze uczciwi ludzie władzy kierujący się dobrem ludzi a nie podstępnych biznesmenów. Raba to wolną wieś od takich układów. Już czas sprawdzić Pana "uczciwe" zamiary i sposób ich załatwiania. Teraz już nie da się nikogo zastraszyć
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas