Grzegorz Watycha: "Mam dobry zespół, ale pewne zmiany muszą nastąpić" - podhale24.pl
Piątek, 22 listopada
Imieniny: Cecylii, Marka, Maura
Zakopane
Snow
-5°
Wiatr: 3.456 km/h Wilgotność: 93 %
Snow
-4°
Wiatr: 4.5 km/h Wilgotność: 96 %
Snow
-4°
Wiatr: 5.076 km/h Wilgotność: 92 %
Snow
-4°
Wiatr: 5.796 km/h Wilgotność: 90 %
Clouds
-0°
Wiatr: 6.444 km/h Wilgotność: 95 %
Snow
-4°
Wiatr: 2.988 km/h Wilgotność: 92 %
27.02.2024, 10:20 | czytano: 5397

Grzegorz Watycha: "Mam dobry zespół, ale pewne zmiany muszą nastąpić"

NOWY TARG. - Pracy jest co nie miara /.../ Korzystając z doświadczenia grupy pracowników, których mam - jestem pewny, że uda się nam pozyskać duże pieniądze z zewnątrz. Dlatego też startuję w tych wyborach - mówi w rozmowie z Podhale24 burmistrz Grzegorz Watycha, który z ramienia KWW Nasze Miasto stara się o wybór na kolejną kadencję.

Grzegorz Watycha/ zdj. Podhale24
Grzegorz Watycha/ zdj. Podhale24
Jakie są największe osiągnięcia tej kadencji, albo nawet obu. 

Grzegorz Watycha - Przede wszystkim udało się pozyskać dużo środków zewnętrznych i zrealizować dzięki temu wiele inwestycji. Natomiast efekt największy i najbardziej widoczny - to modernizacja Miejskiego Ośrodka Kultury, który po przebudowie stał się Miejskim Centrum Kultury i prawdziwym centrum życia kulturalnego nie tylko w powiecie nowotarskim, ale szerzej, po powiat tatrzański. Patrząc na frekwencję, na ludzi którzy przyjeżdżają, ilość rozmaitych przedstawień tych bardziej ambitnych, teatralnych, muzycznych i lżejszych jak kabarety czy stand up'y - one się sprzedają, sala na 500 osób jest pełna.

Dużo się podziało w kwestii drogowej, to są rzeczy bardzo naturalne i szybko ucieka naszej uwadze to, że kiedyś droga była dziurawa, nie było kanalizacji, deszczówki, oświetlenia. Teraz te zmiany traktujemy jako naturalne. Jest wiele elementów, którymi się można pochwalić. Zrobiliśmy tzw. wschodnią obwodnicę, dokończyliśmy ją w czasie dwóch kadencji - od Waksmundzkiej do Szaflarskiej jest nowa droga i ogromne parkingi przy Polanie Szaflarskiej, które uratowały sytuację parkingową dla tego nowego osiedla. 

Teraz rusza dużo konkursów dotacyjnych z wielu obszarów. Przygotowujemy się do naborów. Na przykład jest duży program w ramach Podhalańskiego Obszaru Funkcjonalnego, czyli Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Pracujemy nad strategią transportową, czyli rozwiązaniami komunikacyjnymi dla całego obszaru 11 gmin i 2 powiatów. Pracy jest co nie miara, ale w perspektywie są bardzo duże pieniądze na komunikację, wymianę taboru, przystanki, parkingi, ale trzeba umieć po to sięgnąć. Korzystając z doświadczenia grupy pracowników, których mam - jestem pewny, że uda się nam pozyskać duże pieniądze. Dlatego też startuję w tych wyborach. 

Problemy, które zostają na kolejną kadencję to m. in. obwodnica i budowa tunelu pod torami kolejowymi.

- To dyskusja dotycząca głównych dróg - krajowej, czyli zakopianki. Ona w tym roku ma być zakończona i dojdzie do Nowego Targu. Zobaczymy jak przeleje się ruch samochodowy na ul. Szaflarską, na rondo i na ul. Ludźmierską, bo znaczna część kierowców będzie tutaj zjeżdżać. Ale co dalej? Postanowieniem wójta Gminy Nowy Targ, po zasięgnięciu stanowiska dyrektora RDOŚ - nałożony został obowiązek na GDDKiA przeanalizowania jeszcze jednego wariantu, który ma obejść Bór na Czerwonem od południa i w ten sposób ochronić tereny rekreacyjne, bardzo intensywnie wykorzystywane przez mieszkańców do wypoczynku. Dopiero kiedy będzie opracowana koncepcja tej obwodnicy - w wariancie od południa - wtedy wróci temat do dyskusji, czy budować obwodnicę tu, czy w innym wariancie, i czy inwestor dalej będzie optował przy swoim wariancie, czyli poprowadzenia drogi w pobliżu Polany Szaflarskiej i dalej na lotnisko oraz czy zbudowana zostanie na nasypie czy na słupach. 

Ale to od nas nie zależy. GDDKiA stoi na stanowisku, że ma być tak jak oni chcą i koniec.

- Ale naszą rolą jest się upominać o to, by brali pod uwagę różne warianty i aspekty. Nie może być tak, że przyjęli wariant "jedynie słuszny". Co do kwestii finansowania, czyli budżetu przeznaczonego na tę inwestycję - to wydaje mi się, że inwestor z ministerstwem muszą uznać, że skoro w trakcie projektowania znalazły się pieniądze na to żeby przedłużyć drogę dwupasmową aż do ronda na tzw. obwodnicy Waksmunda - czego nie był w planach - to pojawiło się w trakcie prac projektowych - nie jest więc powiedziane, że uwzględniając aspekt społeczny, czy środowiskowy - nie można domagać się wyboru wariantu droższego, ale takiego, który uzna racje mieszkańców. Sprawa jest dla mnie cały czas otwarta. Zawsze upominałem się w GDDKiA, by chronić tereny rekreacyjne i ścieżki rowerowe. Wnioskowałem, zwracałem uwagę, że ścieżka rowerowa nie ma przebicia pod drogą na drugą stronę. W Borze kombinackim udało się - dzięki naciskom Nadleśnictwa i naszym - zrobiony został tam duży przepust. Więc dlaczego na przecięciu ścieżki wychodzącej z Polany Szaflarskiej nie da się też takiego przepustu zrobić? 

Pan wyłączył się z procedowania, czyni to teraz wójt gminy Nowy Targ. Czy Miasto przekazało mu te sugestie? Wójt wie, o co chodzi protestującym?

- Musiałem się wyłączyć ze względów formalnych. Nasze stanowisko było poparciem stanowiska Rady Miasta, która wystosowała apel, a nawet dwa postulaty - by nie zaniechać projektowania i realizacji obwodnicy, bo mieszkańcy północnej części Nowego Targu - od Bałezowego i po ul Św. Anny, którzy przy każdym obleganym weekendzie borykają się z tym, że nie mogą dojechać, czy wyjechać z domu - bo ulice stoją w korkach. To dlatego, że nawigacja tak prowadzi kierowców. To wymaga kompleksowego rozważenia. Kluczowe było stanowisko RDOŚ, poparte stanowiskiem wójta - i ja się z tym zgadzam - że trzeba to projektowanie rozszerzyć o wariant dodatkowy, nie tylko na odcinku od skarpy do nowego ronda przy obwodnicy Waksmunda, bo na odcinku od ul. Szaflarskiej, czyli węzeł Nowy Targ Południe - do lotniska to praktycznie nie było wyboru opcji: droga na słupach, czy na nasypie. Przyjęty został jeden wariant, który różnił się tylko tym, czy będą zjazdy na Szaflarską, czy ich nie będzie.

W Pana zapowiedziach wciąż pojawia się Centrum Sportów Lodowych. Jest realna szansa na jego budowę?

- Jest. I ten ostatni czas został przepracowany na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego. W mijającej kadencji zrobiliśmy - po pandemii - analizę zasadności budowy takiej hali widowiskowo - sportowej w Nowym Targu. Ta analiza pokazała, że to ma sens i uzasadnienie. Pandemia wstrzymała prace, ale w tym czasie dokupiliśmy działki pod parkingi i halę i mamy to minimum, jakie jest potrzebne, by tę hale zbudować. W 2023 zleciliśmy program funkcjonalno-użytkowy, który może być wykorzystany albo do kolejnego kroku, czyli zlecania budowy w trybie "zaprojektuj i wybuduj", albo być podstawą do zlecenia opracowania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę. Jaki wariant będzie brany pod uwagę - to uzależniam wprost od tego, jakie nowe programy dotacyjne będą uruchomione. Myślę, że będzie otwarta ścieżka, by pozyskać pieniądze i jak najszybciej je uruchomić, bo będzie się liczyć czas. Do KPO wystartują ci, którzy będą przygotowani. Z końcem lutego, bo taki jest termin na opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego - my będziemy przygotowani, wtedy dyskusja "co robić,  jak robić" - zostanie przeprowadzona, bo projektant zaprezentuje owoc swojej pracy. My uczestniczymy w tym procesie i wygląda to naprawdę bardzo dobrze i przekonująco. Konsultujemy to ze środowiskom hokejowym, z użytkownikami, zarządzającymi takimi obiektami w Polsce. Wiemy, że to ma sens w tym kształcie i tych rozmiarach, ale o tym się przekonamy na przełomie lutego i marca. 

Pana zdaniem Nowy Targ się rozwija, degraduje, mamy status quo?

- Uważam, że Nowy Targ się rozwija. Utwierdzają mnie w tym ludzie, którzy tu przyjeżdżają po dłuższej przerwie, albo wracają. Oni zauważają te zmiany, bardziej, niż my, żyjący tu na co dzień. Wiele inwestycji akceptujemy, przechodzimy nad nimi do porządku dziennego i zapominamy jak wyglądały drogi, czy dany teren - wcześniej. Pod względem atrakcyjności Nowy Targ dużo zyskał - zadbany park, parking na Oleksówkach, pięknie działa schronisko na Łapsowej - nowy punkt na mapie turystycznej.  Chcemy to miejsce dalej rozwijać poprzez budowę wieży widokowej. Jest miasteczko komunikacyjne, pump track, czekamy na rozstrzygnięcie konkursu w ramach środków transgranicznych na duży skate park za ponad 3 mln. To będzie duża atrakcja nie tylko dla naszych dzieciaków, ale i amatorów jazdy na hulajnogach, deskorolkach, gdyż oni zwiedzają różne tego typu tory przeszkód, na których się sprawdzają. 

Jednak w zewnętrznym rankingu samorządowym Rzeczypospolitej opartym na różnych wskaźnikach - Nowy Targ bardzo spadł.

- Takie zestawienie zależy od tego, jaki rok jest brany pod uwagę i jakie zmienne przyjęto do rankingu. W danym roku w jednym samorządzie jest "górka inwestycyjna" większa, niż u innych - bo inaczej rozkładają się wydatki. Następuje kumulacja wydatków i tutaj należy upatrywać tej zmiany. Za to ścieżki rowerowe zrobiły kapitalną robotę dla rozwoju miasta, dla podniesienia atrakcyjności - i dla mieszkańców, i dla tych którzy tu przyjeżdżają, i są już zauważalnym klientem. Wystarczy wejść na serwisy rezerwujące noclegi i zobaczyć ile jest takich miejsc. Działają różne biznesy, które obsługują cały ruch turystyczny na Podhalu. Funkcja handlowa przestaje być u nas dominująca, bo branża turystyczna i usługowa rośnie. Zauważają to też przedsiębiorcy, którzy patrzą pod tym kątem na inwestycje w Nowym Targu. Także kwestia geotermii inspiruje prywatny biznes, który już - pyta jak można będzie wykorzystać  ciepłą wodę, czy na powrocie do ogrzewania, czy do zasilania dużej, nowej atrakcji turystycznej, jakiej w Nowym Targu nie ma, a pojawiły się w okolicy, czyli budowy parku wodnego. 

Jak ocenia Pan starania o poprawę jakości powierza.

- Na ile mogliśmy wpływać na decyzje mieszkańców, by wymienili piece - to udało się wielu przekonać i udzielić wsparcia dotacyjnego. Jeszcze trochę ich do wymiany zostało, ale naprawdę bardzo dużo w tym temacie zrobiono. Potwierdzają to wskaźniki - i nie jest to kwestia oceny przez pryzmat jednego, państwowego monitoringu, ale na innych wskaźnikach też to jest widoczne. Gazyfikacja Niwy i Kowańca jest faktem. Wspieraliśmy to i daliśmy szybką ścieżkę w urzędzie na załatwianie formalności dla rozwoju sieci gazowej. Osiedla się gazyfikują, budowana jest kanalizacja i to przynosi efekty. Wielu mieszkańców, którzy w ostatnich latach wymienili swój piec zauważają tego efekty, że wcześniej żyli w zadymionej atmosferze na osiedlu, a dzisiaj wypatrują jednego, czy drugiego sąsiada, który się jeszcze do sieci gazowniczej nie przyłączył i wywierają na nich presję. Nasza wrażliwość jest także na ten problem większa, dzięki akcjom edukacyjnym, że zdecydowanie przyjemniej jest wyjść na zewnątrz i oddychać czystym powietrzem, a nie duszącym i szkodliwym.

Co się znajdzie w Pana programie wyborczym na tę kadencję?

- Przede wszystkim doprowadzenie wody geotermalnej do Miasta. Nie wspomniałem o tym na początku naszej rozmowy jako o osiągnięciu, ale rozbudowa sieci ciepłowniczej poprzez podłączenie ponad 400 domów - to jest spektakularny wynik. Teraz ten apetyt na podłączenie się do MPEC jest tak duży, że musimy doprowadzić ciepło geotermalne, by sprostać zapotrzebowaniu na moc grzewczą. Jesteśmy w przeddzień ogłoszenia przetargu  na budowę magistrali na odcinku od Nowego Targu, od kotłowni węglowej przy ul. Szaflarskiej - do Szaflar. Uruchomienie tej magistrali będzie dla nas dużym wyzwaniem. Druga sprawa to wspomniane pozyskanie środków i budowa hali widowiskowo-sportowej z dużą widownią na nieco ponad 4 tys. miejsc, hali treningowej - całorocznego lodowiska z niewielką trybuną. Ten obiekt sprowadzi do Nowego Targu obozy kondycyjne, treningowe. To także napędzi branżę noclegową i gastronomię. 

Burmistrz ma dwie grupy wsparcia - radnych i urzędników. Z kim Pan idzie do wyborów? Stawia pan na sprawdzonych radnych, czy na nowe twarze?

- Stawiam na sprawdzonych radnych, czyli tych, którzy uzyskali mandat w poprzednich wyborach. Za wyjątkiem - co nie jest tajemnicą, że ze względu na wiek nie kandyduje pan Jacenty Rajski. Emerytalny wiek osiągnęła też pani Danuta Sokół - oni nie znajdą się na listach. Natomiast ci, którzy są radnymi i tworzą klub Nasze Miasto nadal się ubiegają o mandat. Zespół będzie wzmocniony tymi, którzy byli w przeszłości radnymi, albo się o mandat ubiegali, ale są także zupełnie nowe osoby. W najbliższych dniach planujemy prezentacje kandydatów. Mamy bardzo mocny zespół, bo Rada Miasta i wsparcie dla burmistrza jest bardzo ważne, żeby nie tracić czasu i energii na jałowe dyskusje i potyczki, które niektórzy prowadzą tylko po to, by utrudnić burmistrzowi życie i go zniechęcić do pracy. Czyta się dużo o takich sporach, które do niczego nie prowadzą. 

A najbliżsi współpracownicy w Urzędzie Miasta?

- Mam dobry zespół, ale pewne zmiany muszą nastąpić. Przez ostatnie lata zespół się krystalizował, zmieniał w trakcie kadencji i dalej pewnie jakieś zmiany będą. Na razie trzeba iść do wyborów i je wygrać, by mówić jakie zmiany organizacyjne, czy strukturalne w jednostkach - zamierzam wprowadzać. 

Zaproponuje Pan stanowiska swoim obecnym zastępcom?

- Ta dyskusja jest jeszcze przed nami. 

Był Pan w sytuacji starającego się o fotel burmistrza, teraz drugi raz broni pan stanowiska. Która kampania jest łatwiejsza?

- Pierwsza kampania była inna, bo startowałem z poziomu radnego. Byłem radnym i pracownikiem samorządowym miałem inną możliwość "wejścia w tematy miasta". Po pierwszej kadencji - a przypomnę, była ona po wieloletniej kadencji poprzedniego burmistrza - przez 4 lata wiele tematów dopiero rozgryzałem. Obecna kadencja to już pełna praca. Trochę nas wybiła z rytmu pandemia, która nas spowolniła i przekierowała uwagę na inne tory. Dzisiaj przystępując do wyborów jestem w tempie i w biegu, bo kampania przypada na czas po zmianie rządu i układu sił w Sejmie. Trzeba zajmować się kampanią, ale i pilnować pracy, by nie przegapić okazji na pozyskanie pieniędzy dla Miasta, po to by uruchomić nowe programy. To, że Nowy Targ się rozwinął zawdzięcza temu, ile się udało pozyskać pieniędzy na remonty i budowę dróg, kanalizacji, zrobienie SAG. To były ogromne nakłady, które nie byłyby możliwe, gdyby się nie walczyło skutecznie o pozyskanie środków zewnętrznych. Poza tym w ciągu tych dwóch kadencji zeszliśmy istotnie z zadłużenia. W ubiegłym roku był to poziom 11 mln zł. Na koniec roku, by sfinansować duże inwestycje z 2023 - wzięliśmy połowę zakładanego kredytu. Z 18 mln potrzebowaliśmy tylko 9 mln. Kończymy rok 2023 z zadłużeniem 20 mln. Patrząc na inflację  i porównując rok 2014 - 52 mln i rok 2023 - 20 mln, to rzeczywiście jest to duży spadek i duży wysiłek, by nie powodować zadłużenia Miasta i wydawania dużych środków na obsługę długu. 

Na pewno teraz jest inaczej przystępować do kampanii, bo jestem w trakcie wielu działań. Stąd inna optyka patrzenia na te wybory, ale pewne podsumowanie trzeba zrobić i pokazać mieszkańcom - co udało się zrobić i co jest w planach. 

Zastanawiałam się czy łatwiej się atakuje, czy broni...

- Na pewno łatwiej się atakuje. Ale jeśli się atakuje i wchodzi zupełnie z zewnątrz do pracy, gdzie jest wiele projektów uruchomionych, to potrzeba pół roku, żeby się tylko trochę rozeznać, a wdrożyć się trzeba w wiele poważnych spraw. Pytanie - czy jest na to czas. Otóż nie ma. Łatwiej będzie moim konkurentom, bo mogą wiele rzeczy obiecywać, a ja wiem - co jest realne, co jest przygotowane. Wiem to także dzięki temu, że często osobiście jestem zaangażowany w wiele projektów. Na przykład w pozyskanie pieniędzy w ramach Podhalańskiego Obszaru Funkcjonalnego. Z racji ograniczonej kadry w Urzędzie Miasta wiele spraw jest przeze mnie załatwianych. To nie jest tak, że mam od wszystkiego ludzi, wiele zadań, przygotowań - wykonuję sam. 

Jaka będzie ta kampania?

- Będzie troszeczkę inna od pozostałych, chociażby z racji czasu jaki pozostał do wyborów. To krótki czas i po drodze są jeszcze Święta Wielkanocne, które z racji swojej specyfiki - odciągną uwagę od tego, co kandydaci będą mieli do zaproponowania. Trudno wchodzić z kampanią do domów, jeżeli to są święta rodzinne. Czy będzie to kampania merytoryczna - to będzie zależało od konkurentów, od tego jaki narzucą ton dyskusji. Ja jestem przygotowany na merytoryczną dyskusję, na debaty, na spotkania z mieszkańcami, którzy mogą osobiście mnie pytać o wiele rzeczy. Wyjdziemy do mieszkańców ze spotkaniami i możliwością bezpośredniego kontaktu. Do młodszych wyborców chcę dotrzeć poprzez spotkania online i aktywność w mediach społecznościowych. 

Rozmawiała Sabina Palka
Ankieta
Ankieta zakończona

Jak oceniasz rządy burmistrza Grzegorza Watychy?

  • 16%
    Bardzo dobrze
  • 15%
    Dobrze
  • 21%
    Źle
  • 37%
    Bardzo źle
  • 11%
    Nie mam zdania
Oddanych głosów: 6760
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Ntvvvv12:22, 1 marca 2024
O nie nie Grzesiu :) o nie nie :)
0
Kibic23:07, 29 lutego 2024
Znowu obiecuje budowe nowego lodowiska. Miałeś już swoje 5min i go nie wykorzystałeś!!!
0
Zenon20:15, 29 lutego 2024
Czegokolwiek Burmistrz by nie zrobił zawsze znajdzie się grupa osób, która go skrytykuje. Najczęściej dla zabawy, bo go nie lubi, bo może w urzędzie sprawa nie była załatwiona po ich myśli. Kontrkandydaci są za to bez zarzutu. To nic, że do tej pory niczego nie pokazali. A okazję mieli niejedną.
0
startuj tu a nie tam15:43, 29 lutego 2024
Xavier co ożyło MCK? Ile ty masz lat 15? Chyba tyle, boś mało widział
0
cieknnący dach13:06, 29 lutego 2024
Pan Grzegorz Fuszerka
0
wyborca11:59, 29 lutego 2024
Najważniejsza zmiana, to zmiana na stołku burmistrza. Czas na zmiany!
0
Xavier20:44, 28 lutego 2024
Popatrzcie realnie na rozwój dróg. Na to jak zmienił i ożył MCK. Mamy fajne imprezy sportowe Turbacz Trail, Nowy Targ Road Challenge. W Gorcach dużo turystów jest i to jest efekt promocji. To są działania a nie puste obietnice opozycji.
0
Kryzysowa narzeczona19:46, 28 lutego 2024
Słyszałam, że planowana zmiana dotyczy naczelnika Łukasza od kryzysów. Ponoć wraca do kancelarii. Popieram!
0
miejski19:19, 28 lutego 2024
Grzegorzu, zarządzasz miastem w stylu lat 90. - była jak, byle było. Tu trzeba kogoś z nowoczesnym spojrzeniem i kogoś, za kim nie stoją lokalne aparatczyki i karierowicze. Zatem POWODZENIA BARTEK!
0
Gosia18:38, 28 lutego 2024
Watycha to już przeszłość. Nie stać nas na kolejne 5 lat kolesiostwa i marazmu. Ten człowiek się nie sprawdził i większość mieszkańców ma go już dość. 7 kwietnia już w pierwszej turze Nowy Targ wybierze nowego burmistrza. Dla nas i dla naszych dzieci.
0
kadrowa17:52, 28 lutego 2024
"Mam dobry zespół, ale pewne zmiany muszą nastąpić." - G. Watycha. 9 lat urzęduje i zmienia kadry w urzędzie i jeszcze nie skończył zmian??? Urzędnicy - miejcie się na baczności.
0
M.J. back17:27, 28 lutego 2024
Opozycyjne komentarze na poziomie NT na odwrót NTO, które za baner w Ostrowsku wini Burmistrza albo myli osoby. Słabo panowie się bawią.
0
Janina16:40, 28 lutego 2024
Milczący kandydat z aferami z starostwa w tle oraz kandydat sztywny i słabymi zdjeciami oraz ekipa poprzedniej władzy kontra sprawodzony i z konkretnym programem obecny Burmistrz Grzegorz Watycha. Wybór prosty. Z Sercem.
0
Seniorka Ania16:25, 28 lutego 2024
Brawo za Przywitanie Lata, dużo imprez w MCK. Dzieje się w mieście.
0
Anty j.16:23, 28 lutego 2024
@Podatnik- fakty Miasto Nowy Targ z funduszy norweskich złożyło wniosek było w 50 miast z dotacją na dostępność w wysokości 100 tys. Wygrało z 160 miastami. Żadne ostatnie miejsce. Nie siejecie taniego kłamstwa. Ponad.80 proc. Dofinansowania z zewnątrz na MCK. Dofinansowania regularne na drogi. Tak Watycha pozyskuje środki. Nie to co poprzednia ekipa którą z pewnością reprezentujesz.
0
Weronika15:18, 28 lutego 2024
Watycha jest ok. Ma za sobą ekipę. Program też. Opozycja tylko hejt. Bez składu i ładu.
0
Mirek15:14, 28 lutego 2024
Za Tokarzem jest ekipa dawnej władzy czyli sfrustrowani ludzie co mają problem z pracą. Takich sobie kandydatów bierze ten człowiek. To żadna zmiana a powrót do stagnacji i braku rozwoju Miasta.
0
xxl14:22, 28 lutego 2024
9 lat i dość. Czas na zmiany
0
Podatnik13:46, 28 lutego 2024
Grzegorz Watycha - marzenia - jestem pewny, że uda się nam pozyskać duże pieniądze z zewnątrz. Grzegorz Watycha - fakty - złożony przez miasto wniosek o pozyskanie milionów z Funduszy Norweskich zajął ostatnie miejsce na liście rankingowej. I stała się jasność!!!
0
Obserwator13:31, 28 lutego 2024
Może pan burmistrz w ramach zmian ma ochotę zamienić panią Steg na panią Burdyn w ramach dalszej spłaty dlugow
0
Besala12:44, 28 lutego 2024
Pierwszy raz zgadzam się z panem Watychą! Pewne zmiany muszą nastąpić. Podstawową zmianą jest wybór nowego burmistrza. Jedyną umiejętnością burmistrza Watychy jest odpowiednie ustawianie się do wiatru. Populizm i schlebianie rządzącym (Siarka, Paluch, Gut-Mostowy, Hamerski). Miasto jest najzwyczajniej zaniedbane, szare i brudne. Osławione wstążki, niestety, nie wystarczyły. Brak wizji, brak pomysłów, brak autentycznego utożsamienia się z miastem i jego mieszkańcami. Nowy Targ potrzebuje BURMISTRZA, nie potrzebuje urzędnika udającego burmistrza.
0
a12:34, 28 lutego 2024
Watycha już pokazał na co go stać i że nie realizuje obietnic wyborczych. A już o jego zastępcach to książki można pisać. Kiepścizna. Czas na zmiany.
0
miejski12:12, 28 lutego 2024
Watycha to gość który żadnego pomysłu nie ma. Zaś za Tokarzem jedzie ekipa, która już była i swoje pokazała. Jeden wielki dramat.
0
Maria z Maczka08:02, 28 lutego 2024
Watycha to dobry Burmistrz. Fajnie się chodzi do MCK. Jest co oglądać a nie jak za czasów byłego Burmistrza. Jest fajny pump track i miasteczko rowerowe. Pk Sikorskiego jezdzi się świetnie. Jestem z Watychą.
0
Bartek07:50, 28 lutego 2024
Tokarz ma mój głos! Tylko proszę nie WATYCHA.
0
Bela07:32, 28 lutego 2024
Watycha się nie sprawdził. Obstawił urząd i jednostki nieudolnymi kolesiami. Nie potrafi zarządzać majątkiem miejskim. Centrum Kultury i Biblioteka na minusie. Podobnie MCSiR i NTVK. MZWiK ledwie zipie i ostatnio radni dołożyli 2,5 mln a prezes zamiast oszczędzać zatrudnił dyrektora bo sam się dopiero uczy. Watycha = wyższe opłaty i podatki lokalne. Nie dla kolesiostwa, bylejakości, korków i brudu. Nie dla wydawania pieniędzy przez Stegową na bzdury. Mieszkańcy nie chcą takiego burmistrza. Pokazują to wszystkie dotychczas przeprowadzone sondaże.
0
Anka06:50, 28 lutego 2024
Z działań ekologicznych to Grześ zniósł z kolesiami z rady ulgę za ogrzewanie gazowe. Pozamieniał kotły gazowe w budynkach miejskich na ciepło z miału węglowego. A z działań dla mieszkańców zlikwidował budżet obywatelski z którym sobie nie radził i podniósł podatki o 15%. Koniec jest bliski. Nie będziemy tęsknić
0
Danka06:16, 28 lutego 2024
Nie chcemy powrotu ekipy byłej władzy, a osoby z tego kręgu są wokół Pana M. Tokarza. Pod pozorem zmiany na młodych daje się nam poprzednią władzę. Znów za Panem Garbaczem idzie to wszystko co się działo w Starostwie. Dziwię się, że ludzie PO, której posłanka tak walczy z biogazownią, startują od Garbacza.
0
Yayco23:29, 27 lutego 2024
Warto i trzeba zapytać Panów Burmistrzów i Wójtów ile zarobili, chodzi o pensje, nagrody, premie, trzynastki podać podsumowanie tych kwot za kadencję. Mieszkańcy i wyborcy mają prawo wiedzieć ile kosztowali budżet włodarze gmin. To jedno z praw, które trzeba uszanowć. Dotyczy obszaru powiatów podhalańskich i gmin.
0
Osa23:27, 27 lutego 2024
@wstążki&kolesiostwo skąd taka pewność kto się zmieni i czemu akurat zatrudnieni przez MF
0
pamiętający22:55, 27 lutego 2024
Nie zagłosuję na Pana Grzegorza Watychę, bo nie chcę kontynuacji wstążek, arogancji wiceburmistrza i dalszego popierania obecnego układu władzy. Mój głos przypadnie kandydatowi, który nie ma powiązania z nowotarskimi samorządami - urzędem miasta i starostwem, z tej racji, że nie jest uwikłany w żadne układy. Czekam na listy pis-u. Czy znajdę na nich "gwiazdę, osobowość małopolski" Pana Łapsę, który przed poprzednimi wyborami samorządowymi publicznie deklarował, że w wyborach nie weźmie udziału, a tu, patrzcie ile warte są jego słowa - deklaracje, ale czego się nie robi dla pieniędzy. Dla mnie człowiek bez ... .
0
Mieczyslaw22:43, 27 lutego 2024
Jest dobrze niema co zmieniać. Nie dla powrotu ekipy poprzedniej władzy. Nie dla akcji i problemów ze starostwa.
0
Mieszkanka os. Na Skarpie22:39, 27 lutego 2024
Dobry wywiad z dobrym Burmistrzem. Konkrety a nie bicie piany jak u Tokarza i Garbacza.
0
Maks22:36, 27 lutego 2024
Piszecie o zmianie. A na kogo? Tokarz co dziś wielki materiał o programie na środowisko dał. A w nim trzy tematy, co robi już od lat Watycha. Nic nowego. Zero konkretów. Ale czegoś się spodziewać jak za nim stoją ludzie z poprzedniej ekipy. A Garbacz. Tu cisza. Może jak na konferencji prasowej zaczynającej kampanie powie kilka zdań i potem będzie Zastępca mówił. O jakiej zmianie mówicie? Zero alternatywy i tylko ataki na spotkaniach Burmistrz oraz w necie, na Facebook.
0
gartok22:03, 27 lutego 2024
Grupy speckomanda kontrkandydatów Watychy poprychały sobie i wypuściły jad. A coś merytorycznie potraficie ?.Czy plotami tylko i frazesami spluwać chłopcy są zdolni. Ciekawe czy wasi liderzy także tylko to potrafią. Nowotarżanie!. Wybierzcie mądrze !. Spokój, opanowanie,uczciwość,rzetelność i dokonania to argumenty aby Nowy Targ miał Burmistrza Grzegorza Watychę !.
0
Aśka21:43, 27 lutego 2024
Burmistrz wypromował miasto na Smogową Stolicę Podhala.
0
Piotr20:32, 27 lutego 2024
Panie Watycha wystarczy już nam niespełnionych obietnic oraz kłamstw. Daj Pan spokój
0
Adam Kowalski19:41, 27 lutego 2024
Burmistrz ma czym się chwalić. Nie robi negatywnej kampanii. Jak NTO za którym stoi wielki PRowiec i promocyjny mózg poprzedniej władzy. Teraz startuje na radnego od kandydata średnio związanego z Miastem. Wyborcy czują już te wasze czarne zagrywki.
0
Spostrzegawczy19:30, 27 lutego 2024
"Korzystając z doświadczenia grupy pracowników, których mam - jestem pewny, że uda się nam pozyskać duże pieniądze z zewnątrz". Czy ta wypowiedź dotyczy też pani JIS? To już jest żart na prima aprilis?
0
Strażak18:52, 27 lutego 2024
Wiecie co robi strażak na egzaminie jak nic nie umie?
Leje wodę...
Ależ przydługawe wypowiedzi z których nic nie wynika, powtarzanie sloganów. Szukam swojego kandydata, byleby nie strażaka, jeden mi w domu wystarczy.
0
Z18:23, 27 lutego 2024
Watycha od 9 lat obiecuje nowe lodowisko. W innych miastach powstały w ciągu czterech ostatnich lat.
0
Klara17:57, 27 lutego 2024
Wiadomo nikt nie jest idealny, ale ja cieszę się z drogi od alei na kowaniec, uwielbiam chodzic do czystego MCK, a nie brudnego z zepsutymi krzesłami, marzy mi się jeszcze biblioteka na miarę naszych czasów. Wiem wiem czesc z panstwa nie lubi opery, teatru i czytac ksiażek. Co do rozwoju miasta to znam jednego Pana byznesmen ( specjalnie napisane fonetycznie) , który tak naprawdę blokuje to miasto. Ponadto proszę czytac ustawę o samorządzie nie rolą gminy jest wiele zadań o których piszecie w komentarzach ;)
0
Gulasz Juliusz Zeżarł17:54, 27 lutego 2024
Oj Wektorze, co za komplement od ciebie. Powieszę sobie nad lustrem. Tak jestem dla takich jak ty, jak wrzód na d***- nie pozwalam napawać się nadetym bufonom "swojom mundrościom":) Dlczego nowe otwarcie dla pani Nieckarz tak, a nowe otwarcie dla Koalicji 15 paždziernika vel 13 grudnia już nie? Co za bolesny brak konsekwencji. Ale konsekwencja to nie jest twoje drugie imię, a logika to dla ciebie slowo calkiem obce.
0
Adrian17:47, 27 lutego 2024
Dwie kadencje to jest już stanowczo dość, czas na zmiany !!
0
Wkurzony wyborca17:24, 27 lutego 2024
Dwie kadencje Panie Burmistrzu w zupełności nam wystarczą, praktycznie nic nie zrobiono poza corocznym podnoszeniem podatku od nieruchomości i tradycyjnego spotkania noworocznego na którym bawi się połowa urzędasów i znajomków z miejskich spółeczek za nasze pieniądze.....
0
Wektor16:57, 27 lutego 2024
Juliusz jest jak wrzód na ... .

To, ilu ludzi jest rozczarowanych rządami obecnej ekipy na czele z Grzegorzem, jest długa, wielu ludzi mu
zaufało i liczyło na zmianę. Argument, że Pani Jadwiga popierała nowego burmistrza, jest nijaki i znowu
nietrafiony przez Juliusza. Mamy nowe otwarcie i uważam, że Pani Jadwiga Nieckarz byłaby dobrym Burmistrzem.
Nie widzę tu żadnej sprzeczności.

Juliusz zarzuca mi błędną prognozę wyborczą, co nie jest prawdą i jak zwykle się z nią mija, ponieważ wybory
parlamentarne wygrał PiS :). To, że rządzi koalicja 13 Grudnia to inna sprawa, jak długo, to się jeszcze okaże :)).

Ogólnie rzecz biorąc :).

Nie prostuje tego osobnika z wiadomych przyczyn, zrobiłem to chyba dwa lub trzy razy :) po prostu nie chce mi się
prowadzić tej głupawki, to staje się nudne. Ostatnim razem osobnik zamilkł i słuch o nim zaginął, ale nie na długo,
bo to przypadek nieuleczalny. Chciałby coś udowodnić, ale jak go postawisz pod ścianą, to pisze nie na temat i siłom
rzeczy przestaje to być zabawne :). Oczywiście zaczepia mnie na tablicy, ale to nie ma sensu, ile razy można
mu udowadniać, że jest beznadziejny :).
0
wstążki&kolesiostwo16:29, 27 lutego 2024
"Mam dobry zespół, ale pewne zmiany muszą nastąpić". Pan burmistrz zapowiada zmiany w UM. Pewnie pozostali ludzie zatrudnieni przez MF stracą pracę.
0
wyborca z dawnego 21.16:08, 27 lutego 2024
Watycha jest burmistrzem bezczynnym. Ma na to trzy wyroki sądowe orzekające o jego bezczynności. Bezczynność to dla urzędnika śmierć zawodowa. Już po pierwszej powinien podać się do dymisji. Ale ciężko odspawać go od stołka. Ale my Nowotarżanie możemy to zrobić 7 kwietnia już w pierwszej turze.
0
SEM15:26, 27 lutego 2024
Burmistrz jak zdarta płyta. Co wybory obiecuje deszcz pieniędzy i ... tylko obiecuje. Wierzycie w to, że ktoś kto chwali się ciężkimi milionami wpompowanymi w przebudowę monstrualnego mok, PO TO BY ZWIĘKSZYĆ WIDOWNIĘ Z 400 MIEJSC DO 500 jest w stanie zrobić tutaj cokolwiek?. Póki co najlepiej mu idzie dewastacja krajobrazu , wycinanie drzew, pokazy domowego love story oraz pozowanie przed kamerą, bo tych wypowiedzi trudno się słucha. Mówi, że ma dobry zespół...i to rozumiem, że gra o głosy urzędników i ich rodzin. Nikt jednak z kandydatów nie twierdził, że wszystkich zwolni. Ja chcę tylko przypomnieć burmistrzowi, ze obiecał większy dialog z mieszkańcami, a zafundował nam jednowładzwo.Więcej czas rządów tego burmistrza to przede wszystkim czas zamachów na inicjatywy obywatelskie i ograniczanie wszelkich przejawów demokacji. Nie wiem jak wy, ale nie wirzę w ani jedno słowo tego człowieka
0
Ja14:52, 27 lutego 2024
Tak się zastanawiam czy Watycha sam wierzy w to co mówi. I raczej w to wątpię.
0
Joanna14:52, 27 lutego 2024
Grzegorz Watycha to najbardziej nieudolny burmistrz jakiego ma nasze miasto i te rządy muszą się skończyć. Panowie Garbacz i Tokarz życzę Wam Wejścia do drugiej tury.
0
Gulasz Juliusz Zeżarł14:28, 27 lutego 2024
Wektor - patrz, jaki tekst znalazłem. Specjalnie dla ciebie.
Świat jest strasznie pokręcony - od miłości do nienawiści droga krótka...

"Jadwiga Nieckarz: Dajmy sobie i innym szansę na nowe"; data publikacji, 28.11.2014 18:05, podhale24.pl

"Otwórzmy się na "nowe", które nie musi kłamać, nie jest zepsute układami, nie ma problemu z komunikacją z innymi, jest otwarte na ludzi i ich pomysły, chce mu się i nie mówi "nie da się", a najważniejsze że słucha i nie lekceważy drugiego człowieka" - pisze Jadwiga Nieckarz, członkini Komitetu Wyborczego Wyborców "POPIERAM PRAWDĘ I PAMIĘĆ".

(......) mój przypis: tu następuje długi wywód jak było źle, a jak będzie dobrze.

"Co może nam dać "stare" w wielkim skrócie tu przedstawiłam, doświadczaliśmy tego przez 18 lat, nie mamy porównania z innymi kandydatami, ponieważ nie dano nam takiej szansy. Stwórzmy taką szansę teraz, otwórzmy się na "nowe", które nie musi kłamać, nie jest zepsute układami, nie ma problemu z komunikacją z innymi, jest otwarte na ludzi i ich pomysły, chce mu się i nie mówi "nie da się", a najważniejsze że słucha i nie lekceważy drugiego człowieka, ma przygotowania i kompetencje do pracy w samorządzie. Kto za nim stoi? - myślę, że bardzo zmęczeni 18 letnim panowaniem mieszkańcy królewskiego Miasta Nowego Targu, może lokalni przedsiębiorcy, którzy do kasy miasta płacą podatki i może tutaj chcieliby inwestować i promować nasze Miasto. Dajmy sobie i innym szansę na nowe.
ODDAJMY GŁOS NA GRZEGORZA WATYCHĘ!
Z poważaniem Jadwiga Nieckarz
0
Eryk14:15, 27 lutego 2024
Najbardziej nieudolny burmistrz w dziejach miasta. Otoczyny kolesiami i potakiewiczami. Kolejne pięć lat stracone. Inwestycje kulawe, które trzeba remontować zaraz po remoncie. Jeden wielki chaos komunikacyjny, brud. W zimie śnieg, w lecie syf, jesienią walające się liście. Na szczęście został już tylko miesiąc tej orki na ugorze.
0
Ja14:08, 27 lutego 2024
MCK-u i tych wszystkich przedstawień oraz koncertów zazdrości Nowemu Targowi przede wszystkim Zakopane....
0
BikosNT14:07, 27 lutego 2024
MCK pełne ludzi, świetne inwestycje drogowe. Fajne wydarzenia sportowe i kulturalne. Wolę to niż biogazownie i aferę PZD. Wolę to niż powrót ekipy poprzedniego Burmistrza i Pawlikowskiej u władzy.
0
Gulasz Juliusz Zeżarł14:04, 27 lutego 2024
Hurra!!! Wektor wychynął z dziupli!!!
Generalnie Wektorze, twoje wyborcze prognozy co do wyborów parlamentarnych, okazały się, delikatnie rzecz ujmując chybione.
Teraz znów przydługa analiza i wieszczenie klęski obecnego burmistrza, może być równie trafne jak poprzednio.
I może cię zdziwi, Wektorze, ale nawet zgadzam się z tobą, że najwyższa pora na zmianę władz miasta. Mam tylko wątpliwość, czy ty aby nie przynosisz pecha ty, na których stawiasz?
0
Werka13:52, 27 lutego 2024
Większość Nowotarżan ocenia Watychę źle lub bardzo źle i to jest wystarczający powód żeby na niego nie głosować
0
Daro13:46, 27 lutego 2024
Panie Watycha wszystko wskazuje na to, że żyjemy w dwóch różnych Nowych Targach. Głosowałem na Pana i więcej tego błędu nie popełnię
0
Kix13:37, 27 lutego 2024
Ale mu się zmienia punkt widzenia w sprawie obwodnicy, której przebieg sam "wynegocjował". Gdyby nie mieszkańcy to poszłoby to cichaczem jak wszystko. Czas na zmiany
0
mieszkaniec13:19, 27 lutego 2024
Ten Pan miał już swoje 5 minut (o zgrozo, właściwie 9 lat!) i nie chce mi się wierzyć, że teraz nagle coś zacznie się dziać. To przykre, że miasto powiatowe musi patrzeć i uczyć się od gmin wiejskich dookoła: Szaflary, Łapsze Niżne, Kościelisko. Żenada
0
nadzieja13:16, 27 lutego 2024
Ale to już koniec i nie wróci więcej...błagam! Obudźmy się ludzie albo dalej będziemy żyć w tym syfie. Szkoda Miasta i Nas.
0
Proszę ludzi informować.13:06, 27 lutego 2024
Od maja kto będzie palił piecem poza klasowym ten będzie otrzymywał mandaty. Zgodnie z uchwałą, która lata temu wyznaczyła termin, a przedłużony właśnie do maja 2024.
Dlaczego urząd miasta o tym nie przypomina mieszkańcom ?
Czyżby liczył na dochód z kar ?
Póki znajomi z Polski po przyjeździe do Nowego Targu pierwsze o czym mówią, to "co u was tak śmierdzi?" póty Nowy Targ nie ma szans na rozwój rekreacyjno-sportowy.
A szkoda bo potencjał ma jak mało, które miasto w Polsce.
0
Wektor13:01, 27 lutego 2024
Ruch Obywatelski to inicjatywa, która jest kontynuacją akcji wyborczej z roku 2010. Wówczas stowarzyszenie na
rzecz rozwoju miasta Nowego Targu FALA, które tworzy dziś Nasze Miasto, wysunęła do wyborów (Janusza
Tarnowskiego PO). Tarnowski przegrał wówczas różnicą kilkuset głosów z obecnym burmistrzem Markiem Fryźlewiczem.
Ten sukces i fakt, że tylu mieszkańców poparło naszego kandydata, zobowiązuje nas do ponownego stawienia się
w wyborach - informują przedstawiciele komitetu Nasze Miasto.

(przy.Wektor - Ponieważ w wyborach Samorządowych nie było KWW Platforma Obywatelska, powstał zakamuflowany KWW
Ruch Obywatelski Nasze Miasto, co miało zmylić mieszkańców mniej zorientowanych, tego typu akcje odbyły się
w całej Polsce z większym lub mniejszym sukcesem. Dlatego wszyscy krytykujący Grzegorza Watahę, muszą mieć
świadomość, że to Platforma Obywatelska, bo wydaje mi się, że niektórzy komentujący (i znany lekarz), nie mają
tej świadomości. To, że Koalicja składa się z różnych KWW to bolesna sprawa, zwłaszcza niektórych, natomiast
burmistrz to kandydat (Naszego Miasta-Platformy obywatelskiej), na którego głosowano w sprzeciwie do Fryźlewicza,
później do Paweł Liszka, Agata Michalska. Żeby sytuacja się zmieniła, a zmienić się musi, to trzeba to sobie wbić
do głowy). Następny Kameleon nie przejdzie :). I O TYM, ŻE TO PLATFORMA, TRZEBA PAMIĘTAĆ W NASTĘPNYCH WYBORACH :).

Wybiegając w przyszłość, najważniejsze dla mnie, jest to, kogo wybierzemy w następnych wyborach samorządowych.
NA PEWNO nie kandydata z KWW Ruch Obywatelski Nasze Miasto. "NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE :). Ta koalicja,
która rządzi miastem, nie ma prawa zaistnieć ponownie, w przeciwnym razie.... czeka nas więcej "niemiłych" dni,
a nam mieszkańcom, będzie coraz trudniej zrozumieć, dlaczego się tak dzieje. Miastem powinna rządzić silna władza,
z mandatem dużej większości BEZ KOALICJI, która przeprowadzi reformy strukturalne i uczyni z naszego miasta
strefę rozwoju gospodarczego, i inwestycji na miarę programu nowego ładu. Tylko silna władza z burmistrzem godnym
swojego stanowiska, może przeprowadzić Nowy Targ na wyższy poziom cywilizacyjny, nie budząc takich kontrowersji,
jakie mamy obecnie.

Nie dajmy się ponownie ściemnić zakamuflowanym działaczom w różnych komitetach wyborczych (KWW ???), którzy
stworzą koalicję kolesiów z pato LPO i będą się cieszyć w kuluarach, jak to im się udało, zakłamać rzeczywistość
wprowadzając wyborców w błąd. Głosujmy na partie i na ludzi których znamy, bo tylko spójna władza, jest w stanie
przeprowadzić zmiany w naszym mieście.

Tak w ogóle WATYCHA MUSI ODEJŚĆ. "NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE :)

PS. Na Burmistrza powinna kandydować Jadwiga Nieckarz.
0
Adam12:55, 27 lutego 2024
Wyjdź z gabinetu pojedź chłopie do Szaflar? Czarnego Dunajca, Zakopca i Myślenic. I przestaniesz wciskać kit, którego nikt już nie kupi
0
obserwator12:53, 27 lutego 2024
Totalna porażka, zarówno ten wywiad Panie Burmistrzu jak i Pańskie rządy. Niestety, My mieszkańcy zostaliśmy już wystarczająco mocno przez Pana oszukani. Jeden zastępca, mamy dwóch, MOK-koszmarna budowla i przepłacona inwestycja. Lodowisko na płycie Rynku które jest sponsorowane z podatków mieszkńców a którego koszty są ukrywane i owiane tajemnicą. Zamykanie się na ludzi, /.../ Zabawy i uczty za pieniądze podatników. Kolejna sprawa, odkąd UM istnieje, za rządów żadnego Burmistrza nie zwolniło się tylu pracowników co za Pana dwie kadencje. I to wszystko nazywa Pan sukcesem???
A te wszystkie projekty na które miasto nie otrzymało pieniędzy bo Pana pracownik położył projekt a Pan nie wyciągnął konsekwencji, również nazywa Pan sukcesem? Może tym należy się pochwalić mieszkańcom...

Wiedzą o przestępstwie proszę się podzielić z organami ścigania. Moderator.
0
Charli12:38, 27 lutego 2024
Kłamstwo wielokrotnie powtarzane staje się prawdą. Urobek mierny więc Grzegorz chwali się pierwszą kadencją.
0
Rambo12:09, 27 lutego 2024
Burmistrz /.../ ignorant /.../ Jemu się wydaje, że my żyjemy w innej rzeczywistości. Jedyna zmiana jaka musi nastąpić, to go po prostu wyrzucić.

Ostrożnie z epitetami. Moderator.
0
karol112:07, 27 lutego 2024
Czas na zmiany! Ten wywiad mnie jeszcze bardziej w tym utwierdził. No masakra jakaś.
0
haha12:06, 27 lutego 2024
Nie masz dobrego zespołu i zmiany nastąpią
0
Kwiatek12:03, 27 lutego 2024
Brawo Burmistrzu ,Ci co nic nie robią nie zrozumieją Pana. Niech pan dalej działa w tym mieście.Powodzenia
0
karol112:02, 27 lutego 2024
Brak słów. Panie Watycha wystarczy już tego zakłamania i obłudy. Już Pan pokazał co potrafi. Jedyne to to, że Nowy Targ jest stolicą smogu, brudu i układów. A o Pałacu Lodowym już przestań opowiadać bo się słabo robi.
0
IO12:01, 27 lutego 2024
To z czego znany jest Nowy Targ to przede wszystkim smog. Niewiele tu atrakcji dla turystów. A Miejskie Centrum Kultury nigdy nie powinno być pierwszoplanową inwestycją. Miał Pan swój czas i w mojej ocenie nie wykorzystał go Pan należycie.
0
BRUDAS I CZYŚCIOCH11:55, 27 lutego 2024
A czy ten "DOBRY ZESPÓŁ" (darujmy sobie te propagandowe przymiotniki, dobrą zmianę już PL mięliśmy) raczy wpaść na innowacyjny pomysł i posprząta miejskie ulice z tego GNOJU i SYFU który sami zlecili rozsypać w zimie??
Czy może jak w zeszłym roku zostawicie go do następnej zimy?
CZY OBSŁUGA MIOTŁY NAPRAWDĘ WAS PRZERASTA??!!
0
Do Mieszkaniec11:49, 27 lutego 2024
"Obiektywny" komentarz płynący ze sztabu wyborczego jednego z kandydatów :)
0
Miastowa11:47, 27 lutego 2024
Jest Pan niezwykle przekonywujący w tym co Pan robi dla mojego Miasta. Ma Pan mój głos. A pan Garbacz i Tokarz to przecież kompletna kompromitacja.
0
Nie wszystko ale az tyle.11:46, 27 lutego 2024
Znów obietnice. Ludzi pan olewal jak chcieli przyjść porozmawiać o rozbudowie drogi. Sport w zasadzie pan ogranicza do hokeja jakby niczego innego nie było w mieście. Obiekty sportowe i kultury stanowia biznes a nie sluza dla rozwoju dzieci i mlodziezy. Pieniądze z naszych podatków ida w dużej mierze na zbędne wydatki i zabawy. Plany zagospodarowania są robione pod wybrańców i nie rozwiązywane są kompleksowo. Mial pan miec 1 burmistrza A zatrudnił 2 vice ktory sieje tylko zamieszanie w urzędzie. Do wykonanych inwestycji zawsze trzeba coś odrzucać po ich zakończeniu po się okazuje że cos sie porobilo nowego i trza dolozyc. zbyt dużo przeciw niz za zeby pan nadal mial piastowac ten urzad.
0
Bacha11:37, 27 lutego 2024
Większość mieszkańców ma tego pana dość. Miasto jest brudne i zaniedbane. Pan burmistrz nie potrafi jak wynika z tekstu delegować zadań na swoich pracowników i nie ma czasu przejść się po mieście. A od zatrudnionych kolesiów się nie wymaga. Inwestycje są przeważnie do poprawki a turyści szerokim łukiem omijają miasto. Nic z tego nie będzie. Nie stać nas na kolejne 5 lat stagnacji.
0
Ania11:35, 27 lutego 2024
Burmistrz Watycha nie lubi ktytki o czym mieszkańcy już się nie jednokrotnie przekonali na Facebooku ma konto swojego stowarzyszenia napisałam niekorzystny komentarz to komentarz został usunięty, a ja zostałam zablokowana. Niejednokrotnie podczas tych 9 lat przekonałam się, że jego wypowiedzi są bardzo agresywne dlatego Watycha nie dostanie mojego i mojej rodziny głosu.
0
do Jurek F.11:17, 27 lutego 2024
Drogi Panie czyli jak ktoś jest urzędnikiem to znaczy, że "do niczego innego się nie nadaje"? Proszę nie gardzić innymi. Bez urzędnika ani drogi nie będzie, ani odśnieżania zimą, ani prądu na ulicy, każda elementarna nasza działalność oparta jest o działalność urzędnika. Populizm ma swoje granice. Proszę nie gardzić innymi. Niedocenianie pracy urzędników tylko świadczy o poziomie osoby tak twierdzącej.
0
Mieszkaniec11:16, 27 lutego 2024
Czytam ten artykuł i nie wieżę wydaje mi się, że żyjemy w dwóch różnych miastach. Według burmistrza jest to miasto mlekiem i miodem płynące, a według ludzi w nim mieszkająch to miasto cofnęło się w rozwoju o lata na ulicach brud,korki wiele ulic od lat prosi o remont drogi. Burmistrz ignoruje mieszkańców nie umawia się na spotnia z mieszkańcami wprowadził cenzurę na radach miasta turyści tylko zatrzymują się w mieście gdy wracją i stoją w korka. Dlatego w tych wyborach zagłosuje na Bartłomieja Garbacza.
0
Mieszkaniec NT11:10, 27 lutego 2024
Bardzo dobry wywiad, bardzo dobry burmistrz! Tak, zgadzam się, że nie wszystkie obietnice zrealizowane. I gratuluję wszystkim tym, którzy ze wszystkich swoich obietnic się wywiązują. Nawet jeżeli dotyczy to tylko wynoszenia śmieci :)
0
Mieszkaniec Grela11:04, 27 lutego 2024
Nie zagłosuje na Luberdę i Szokalską bo, chcę drogę i most a nie kładkę, chcę też jeździć normalnie do centrum, a nie po chodnikach bo nie ma możliwości wyminięcia się dwóch samochodów dlatego nie zagłosuję na obecnego burmistrza i jego ludzi.
0
KK10:54, 27 lutego 2024
Super wywiad:)
0
Monika bez stanika10:50, 27 lutego 2024
Pana burmistrza nie opuszcza dobry humor. W rankingu Rzeczypospolitej miasto zaliczyło spadek o 250 miejsc. Masakra. A poprawa jakości powietrza jest przede wszystkim wynikiem przeniesienia stacji pomiaru. O inwestycjach lepiej nie wspominać. Odpadające deski parkingowe są najlepszym symbolem dokonań Watychy. Zaraz po zwisających wstążkach. A zmiany muszą nastąpić. Przede wszystkim na stołku burmistrza.
0
32110:48, 27 lutego 2024
Burmistrz mowi ze Nowy Targ sie rozwija ..hahahaha a z ktorej strony ...przestan pan.
0
Osiol10:46, 27 lutego 2024
No cóż tak to jest już na tym świecie że czytając utwierdzam się w przekonaniu że.....pojedzony głodnego nie zrozumie.
0
Grzmot w nocniku10:43, 27 lutego 2024
Problem Watychy jest taki ze za swojej kadencji wycial pol lasu na os bor a teraz wycina bor na czerwonym.Ta władza jest wrogiem terenow zielonych i zwierząt.Wiec mojego glosu nie dostaniesz...
0
STAŚ10:43, 27 lutego 2024
Coś wiemy, resztę czas pokarze!!!
0
Hahaha10:42, 27 lutego 2024
Weź się Pan nie ośmieszaj
0
wyborca10:41, 27 lutego 2024
Uczciwość , determinacja to przepis na sukces. Kibicuje
0
ona10:40, 27 lutego 2024
Tym razem się już nie nabierzemy. Czas na zmiany
0
Jurek F.10:37, 27 lutego 2024
Pierwsze kłamstwo Grzegorza Watychy:
Będę miał jednego kompetentnego zastępcę a nie dwóch.
I od tego się zaczęło.
Grzesiek daj sobie spokój, wróć do bycia zwykłym urzędnikiem, bo do niczego i innego i tak się nie nadajesz.
0
Maria10:36, 27 lutego 2024
Uczciwy i pracowity człowiek z Burmistrza Watychy
0
Maciek10:32, 27 lutego 2024
Świetny wywiad! Brawo Panie burmistrzu, ma pan mój głos !
0
Magda10:22, 27 lutego 2024
MCK to klapa budowlana, odpadająca elewacja, przeciekania. Nic w mieście nie zrobione przez dwie kadencje. Panu juz dziękujemy
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
06
01.2025
Nie przegap!
08
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas