Klasycznej 500-tce nie można odmówić uroku - mały, bardzo zgrabny i elegancki samochód nawiązuje do modelu produkowanego ponad pół wieku temu, i mimo że odświeżona, współczesna wersja jest już na rynku od ponad 10 lat to cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów.
Idąc za ciosem włoski koncern rozszerzył rodzinę 500-tek o kolejne modele, w tym ten którym mieliśmy okazje jeździć - idący w kierunku SUVA model 500X.
Mimo nie dających się nie zauważyć związku z mniejszym protoplastom 500X to spory samochód, a wrażenie obszerności potęguje dość wysoka sylwetka oraz krótkie zwisy z przodu i z tyłu. Z zewnątrz samochód prezentuje się dzielnie - duży prześwit, masywne zderzaki i elementy ochraniające dolne krawędzie samochodu pozwalają sądzić, że samochodem tym można by zjechać z utartych codziennych szlaków. Po trosze rzeczywiście tak jest. Nie jest to oczywiście terenówka, tym bardziej, że testowany przez nas model wyposażony był w napęd na jedna oś, ale dostępna jest też wersja z napędem wszystkich kół.
Dochodzimy tu płynnie do brata bliźniaka modelu 500X, którym jest Jeep Renegade. Mimo, że samochody technicznie bazują na tych samych rozwiązaniach, to zewnętrzne różnice są ogromne. Nie sposób oprzeć się wrażeniu, że jeśli ktoś szukałby auta o bardziej terenowym profilu z pewnością powinien wybrać Jeepa, dla tych jednak którzy królują na asfalcie a jedynie czasem podjeżdżają na bacówkę po oscypka lub pokonują zaspę nie chcąc męczyć się odśnieżaniem podjazdu Fiat będzie dobrym wyborem.
W środku samochód nawiązuje stylizacją do innych modeli koncernu z Turynu. Na środku konsoli znajduje się duży ekran, na którym znajdziemy większość potrzebnych informacji i za jego pomocą sterujemy systemem audio i w zależności od wersji nawigacją. Siedzenia zarówno z tyłu jak i z przodu są wygodne i zapewniają dobre trzymanie nawet w dynamicznie pokonywanych zakrętach. Pozycja kierowcy jest dość wysoka, jak przystało na samochód pretendujący do klasy SUV, przez co zarówno podróż, jak i wsiadanie i wysiadanie są bardzo wygodne. Miejsca w środku jest pod dostatkiem, a wysoko przeprowadzona linia dachu spodoba się szczególnie osobom wysokim, i to niezależnie czy będą miały podróżować z przodu czy z tyłu.
Samochód który mieliśmy do dyspozycji dysponował 110 konnym silnikiem o pojemności 1,6 ccm, który w połączeniu manualną skrzynią biegów oferował dobrą dynamikę i komfort jazdy. Nasza 500-tka w wersji Cross Look posiadała wyposażenie, które śmiało można uznać za wystarczające dla większości kierowców. Klimatyzacja, system audio, aluminiowe felgi, poduszki powietrzne czy elektryczne szyby - wszystko to znajdziemy w tej wersji dostępnej od kwoty 70 tysięcy złotych. Nieco ubożej wyposażone modele dostępne są już od 64 tysięcy. Można oczywiście wydać wiele więcej, szczególnie jeśli chcielibyśmy sięgnąć po napęd na wszystkie koła lub automatyczna skrzynie biegów.
Jeśli 500X przypadł Wam do gustu to polecamy jazdy testowe na które zaprasza dealer Fiat firma Autoservis Boroń w Nowym Targu. Z resztą, jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, niebawem firma ta oferować będzie także pojazdy marki Jeep i pewnie przetestować będzie można oba bliźniacze modele Jeepa i Fiata i wybrać ten, który najbardziej będzie Wam odpowiadał.
wo/ zdj. Michał Adamowski
Skontaktuj się z nami
- +48 796 024 024
+48 18 52 11 355 - redakcja@podhale24.pl
- m.me/portalpodhale24
Adres korespondencyjny
Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Informacje
Obserwuj nas