Francuski pomysł na hybrydę - podhale24.pl
Piątek, 19 kwietnia
Imieniny: Adolfa, Tymona, Pafnucego
Szczawnica
Clouds
Wiatr: 11.7 km/h Wilgotność: 86 %
Clouds
Wiatr: 13.356 km/h Wilgotność: 88 %
Clouds
Wiatr: 8.172 km/h Wilgotność: 83 %
Clouds
Wiatr: 11.484 km/h Wilgotność: 75 %
Clouds
Wiatr: 6.372 km/h Wilgotność: 73 %
Clouds
Wiatr: 9.972 km/h Wilgotność: 92 %
Jakość powietrza
20 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
16 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 10 | 20 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 8 | 16 %
15.04.2020, 17:20 | czytano: 5186

Francuski pomysł na hybrydę

Mięliśmy już okazję oswoić się w naszych testach z samochodami o alternatywnych napędach. Dziś jednak dzięki uprzejmości firmy Golemo - dealera marki Peugeot prezentujemy Państwu jeszcze inną koncepcję tego typu samochodu

Jeździliśmy już pełnymi elektrykami które poruszają się zupełnie eco - były to niewielkie auta miejskie Renault Zoe i Skoda CitiGo, jeździliśmy klasyczną hybrydą, od producenta, który na rynek wprowadził już cztery generacje tego typu napędów. Toyota Rav4 - bo o niej tu mowa - w trakcie jazdy w zależności od jej warunków i potrzeb korzysta z silnika elektrycznego, spalinowego lub z obu na raz. Niedawne mieliśmy okazję poznać technologie miękkiej hybrydy w Suzuki Vitara. Tu silnik elektryczny jest tylko uzupełnieniem silnika spalinowego, a jego moc i pojemność baterii nie pozwalają na poruszanie się na samym prądzie. Peugeot wtrąca właśnie w ten segment swoje „trzy grosze” - koncepcję hybrydy z trzema silnikami! W modelu 3008 Hybrid4 przednią oś napędza silnik spalinowy o pojemności 1600 ccm i mocy 200 KM wraz z elektrycznym silnikiem o mocy 110 KM. Taki sam silnik elektryczny napędza oś tylną, z tym że napęd na nią przenoszony jest bezpośrednio, podczas gdy przedni napęd przenoszony jest za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Całość według danych producenta osiąga 300 KM co czyni dynamikę tego crossovera więcej niż satysfakcjonującą. Maksymalna prędkość to 235 km/h a osiągnięcie setki zajmuje tylko 5,9 sekundy - jest to jeden z najszybszych, jeśli nie najszybszy oferowany aktualnie Peugeot.


Zespół napędowy gwarantujący świetną dynamikę to jedno, ale Peugeot pokazuje pazur także stylistyką z zewnątrz, i wewnątrz. Biorąc pod uwagę, że model ten dzieli płytę podłogową i rozwiązania techniczne z nowym Oplem Grandland X aż trudno uwierzyć, że samochody te mogą się tak różnić. Mamy nadzieję pokazać Wam wkrótce Opla, ale tymczasem cieszyliśmy oczy Peugeotem. Masywna sylwetka i nawiązujące do innych modeli lampy z przodu i z tyłu zdecydowanie wyróżniają samochód z tłumu. Wrażenie potęguje się po zajęciu miejsca za kierownicą. Jakość i styl wykończenia sprawia zdecydowanie wrażenie klasy premium, a wyświetlacze w miejscu deski rozdzielczej przenoszą nas w przyszłość takich rozwiązań w motoryzacji.


Samochód oferuje możliwość wyboru jazdy w trybach hybrydowym, sportowym, elektrycznym i AWD w którym korzysta w napędu 4x4. W trybie w pełni elektrycznym samochód według producenta jest w stanie na baterii przejechać 59 kilometrów. Baterie Peugeota 3008 ładują się podczas jazdy odzyskując energię, można je też ładować z zewnętrznych źródeł. Tu do dyspozycji mamy trzy opcje - od gniazdka w ścianie własnego garażu po specjalistyczną ładowarkę o mocy 7,4 kW. O ile w tej ostatnie baterie naładujemy w 2 godziny, o tyle w domowym gniazdu zabierze nam to już ponad 7 godzin.


Samochód w takiej wersji i z takim wyposażeniem to koszt blisko 200 tysięcy złotych. Nieco taniej kupić można podobnie wyposażone auto ale ze słabszym, ale nadal hybrydowym napędem na jedną oś. Nowe technologię muszą jednak mieć swoją cenę, na szczęście w przypadku Peugeota poza nimi dostajemy też po prostu kawał dobrze wyposażonego i staranie wykonanego samochodu. Nie da się jednak nie zauważyć, że model ten z klasycznym spalinowym zespołem napędowym można kupić za nieco ponad 100 tysięcy złoty czyli połowę ceny testowanej hybrydy.

Wszystkich którzy chcieliby samo poznać ten i inne modele hybrydowe Peugeota zaprasza dealer Auto Centrum Golemo w Nowym Targu przy ul. Podtatrzańskiej 3.



wo/ fot. Michał Adamowski
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas