Rozpoczęło się drążenie tunelu pod Małym Luboniem - podhale24.pl
Niedziela, 22 grudnia
Imieniny: Honoraty, Zenona, Franciszki
Czarny Dunajec
Clouds
Wiatr: 12.816 km/h Wilgotność: 67 %
Clouds
Wiatr: 14.688 km/h Wilgotność: 61 %
Clouds
Wiatr: 8.352 km/h Wilgotność: 65 %
Clouds
Wiatr: 8.424 km/h Wilgotność: 60 %
Clouds
Wiatr: 15.984 km/h Wilgotność: 56 %
Clouds
-1°
Wiatr: 16.704 km/h Wilgotność: 76 %
Jakość powietrza
22 %
Nowy Targ
4 %
Zakopane
6 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 11 | 22 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 2 | 4 %
Rabka-Zdrój
Bardzo dobra
PM 10: 3 | 6 %
06.03.2017, 16:27 | czytano: 16419

Rozpoczęło się drążenie tunelu pod Małym Luboniem

Rozpoczął się najciekawszy etap prac na budowie nowej zakopianki z Lubnia do Chabówki. To wiercenie 2-kilometrowego tunelu pod Luboniem Małym. Wiercenie rozpoczęło się w Naprawie.

- Ze względów technologicznych i bezpieczeństwa wykonywanych robót dopuszczone są prace w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu - informuje Iwona Mikrut Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

Do robót wykorzystywane są młoty hydrauliczne zamontowane na maszynie typu koparka, dziobaki, wiertła, materiały wybuchowe, głowice skrawające, w zależności od twardości skał.

W górze powstanie dwukomorowy tunel. Obydwie nitki tunelu będą wyposażone w wentylację oraz wszystkie niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu urządzenia, włącznie z wyjściami awaryjnymi. Zakończenie drążenia tunelu planowane jest pod koniec 2019 r.



Nad daszkiem umieszczonym nad wejściem do tunelu wykonawcy umieścili kapliczkę ze św. Barbarą, patronką górników, która została poświęcona 4 grudnia 2016 r. Budowa tunelu jest bowiem zakładem górniczym. Druga taka kapliczka stanie po przeciwnej stronie wylotu budowanego tunelu.

Na wszystkich trzech odcinkach S7 od Lubnia do Rabki Zdroju trwają prace ziemne przy wykopach i zakładaniu gwoździ gruntowych na skarpach (w celu zabezpieczenia zboczy skarp), deskowanie, zbrojenie i betonowanie obiektów mostowych. Betonowane są fundamenty, ale też podpory. Zaawansowanie prac jest różne, na różnych obiektach. W tym sezonie zimowym żaden z wykonawców nie ogłosił przerwy w pracach. Pracowali przez cały ten okres.

oprac. r/ źródło: GDDKiA
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
xyz19:09, 14 marca 2017
Robią ten tunel jak za czasów kamienia łupanego.
0
Spiski21:38, 11 marca 2017
Porownanie tuneli we Wloszech i Norwegii z tunelem na Zakopiance jest glupota. Tamte tunele sa w litej skale a w skale sie najprosciej wierci czyli dynamit i do przodu. Tak to by mozna robic pod Tatrami tunel. Na Zakopiance to co innego - najbardziej syfny tzw. Flisz karpacki do tego powyginane warstwy. Makabra jtora sie da tylko metodami gorniczymi kopac. Dlatego tez 24h beda robic bo tez flisz caly czas pracuje. Nie krytykujcie technologii jak sie nie znacie
0
Do ekonomisty, nie mylic z ekonomem.21:05, 11 marca 2017
Prostaku - ta droga i tunel powstają dzięki PO. To za ich kadencji wszystko przygotowano. Zasługa PiS to tylko podpisanie kontraktów (odbyło się to w Rabce). A tak swoją drogą - dla człowieka normalnego chyba nie ma znaczenia kto budował (ty pewnie jeździsz autostradą koło Wrocławia wybudowana przez Hitlera?). Jeszcze uwaga do "douczonego/ej A". Jak ktoś myli Lubień i Luboń to nie powinien dotykać klawiatury.
0
A11:24, 11 marca 2017
Chyba Lebniem a nie Luboniem.....trochę się douczcie
0
starygoral11:08, 11 marca 2017
Norwegia ma ponad 500 tuneli a 200 powstanie w ciągu najbliższych 10 lat...Ostatni tunel drążony kilofem powstał tam 100 klat temu...Teraz wszystkie są wiercone- w dodatku włoskimi maszynami...A w Polsce tunel- nie dość,że kilofami - to jeszcze kopią Włosi...Czy to jest normalne???
0
darosław07:20, 11 marca 2017
powinni dziobakować z dwóch stron to byłoby szybciej
0
muniek22:39, 10 marca 2017
jadąc z Cote d'Azur do Tarvisio przez Bolonię przejeżdża się przez ponad 50 tuneli o różnej długości: od kilkuset metrów do paru kilometrów; Włosi cały czas wiercą jakieś tunele - dla nich to normalka
0
ekonomista , nie mylić z ekonomem22:17, 10 marca 2017
Państwo zapłaci 3 mld za wydrążenie tunelu , a Tusk przyjedzie prawie na oddanie do użytku i przekaże kolesiom z peło w użytkowanie gotowy tunel, a że to będzie pierwszy tunel w Polsce , to koszt za przejazd będzie wysoki i kolesie z peło dobrze się obłowią , tak jak się obławiają ci co zbierają kasiorę na A4 z Katowic do Krakowa. I będzie się dobrze żyło wąskiej grupie kolesi Donalda tego jednego , bo dwóch Donaldów , to o jednego byłoby za dużo .I tak to leciało
0
bfv21:23, 9 marca 2017
do dwa razy :Niesprawiedliwość po PO
0
jo anna15:20, 9 marca 2017
jaki kraj takie tunele , i na pewno budowa sie przeciągnie w czasie o 2 lata albo i dłużej .
0
dwa razy20:58, 8 marca 2017
To Polscy Górnicy powinni kopać ten tunel .
Przecież jest kopany w sposób traadycyjny.
Co za kraj zapłacimy Włochom i zwalnianym górnikom.
0
k20:12, 8 marca 2017
ciekawe ile bedziemy bulic za przejazd bo napewno nie bedzie za darmo i wszystkie pojazdy wroca na okoliczne wioski
0
krecik18:18, 8 marca 2017
@ ja.Nie miną się .Będą dwa tunele.@ kierowca.Zakopianka od lat,,zapier***,,24 godz na dobę,będzie ciszej ,pod ziemią.@qwe.Jesteś bezrobotny pomóż im nie pitol na kompie za rodziców kase(dobrze płacą tylko trzeba pracować).@bob nie budowniczy.Masz to gadane po tatusiu k***? Przejedż się tam. Tam jeden patrzy(inż) a 100 pracuje.
0
czy sie doczekamy?17:49, 8 marca 2017
Tunele energetyczne w Niedzicy pod hydroelektrownię o długości po 3oo m każdy drążyli 1o lat górnicy z Bytomia , to może ci lepsi na ten tunel będą potrzebowali jednej 5-cio latki ?Most w Białym D. budują już 5 lat i jeszcze3 nie ruszyli , bo drogowcy maja zawrotne tempo budowy , a jak zbudują to już zaczynają remontować. Nie mówię już o kosztach , bo te są największe na świecie , nawet te w Himalajach nie są takie wysokie . Jak się buduje drogi szybkiego ruchu to dał w Polsce Tusk , bo te co miały być gotowe na Euro 2012 , to dopiero kończył w zeszłym roku kaczor . Jesteśmy mistrzami w tym fachu ,ale faktycznie za komuny nimi byliśmy , gdy budowaliśmy drogi Arabom , ale tam płacili petrodolarami , które szybko się zarabiało , a już kiedy je wydawaliśmy to nikt nie widział.To dopiero było tempo .
0
qwee08:48, 8 marca 2017
takimi zabawkami to będą to 10 lat robić , może jeszcze ludzi z kilofami zatrudnią .
0
oni11:43, 7 marca 2017
Nie mówię, że się nie ma czym chwalić, ale na Słowacji w tej chwili w budowie jest 5 tuneli o łącznej długości prawie 15 km. Najdłuższy ma 7520 m. W przygotowaniu są następne, w tym ponad 9 km koło Bratysławy.
0
ere11:35, 7 marca 2017
e ...pieyekno dziura bedzie!!!
0
TGA 18.48008:03, 7 marca 2017
@Kkk
Nic nie muszę sprawdzać,jeżdżę więc widzę.Sprawdzać mogą ci(też się do nich zaliczasz?) dla których jazda po Italii czy Francji jest abstrakcją.Poza tym,skoro wspominasz o starych tunelach,widać jakie masz pojęcie o budowie nowych,google zawiodły???...Italia-synonim Włoch,mędrku.
0
zzz07:23, 7 marca 2017
Ty bob...Ty jesteś w tej piątce!!!!
0
Kkk00:45, 7 marca 2017
@TGA 18.480 - jesteś /.../ Sprawdź sobie kiedy we Włoszech (na Italii?!) większość tych tuneli budowali. A po drugie - sprawdź sobie jakie ukształtowanie terenu mają Włochy a jakie Polska, niby gdzie mamy ten tunele budować - pod Poznaniem, na Podlasiu, czy może nad morzem? A może na drodze powiatowej między Zaskalem a Szaflarami? Jasne, kilka tuneli więcej by się przydało, ale bez przesady, nie mamy tyle ważnych krajowych czy tez międzynarodowych dróg na południu w górach by budować ich nie wiadomo ile. I nie ma co ukrywać, zdecydowanie taniej budowało się nie tylko tunele, ale w ogóle drogi 30-50 lat temu, gdy nie przejmowano się tak okolicznymi ekosystemami, ochroną przyrody itp.

@z - Słowacja, tak jak Włochy, jest krajem typowo górzystym, więc po prostu MUSZĄ tam budować tyle tuneli, żeby te drogi miały jakikolwiek standard.
0
TGA 18.48022:24, 6 marca 2017
Też mi cuda,Frejus ma 13km czy tunel między Rzymem a La Aquilą,nie wspominając o kilkunastu tunelach między Bolonią a Florencją.Na Italii ich nie brakuje,umieją liczyć jakie są z tego korzyści.Polacy maja problem z liczeniem i jest jak jest.
0
as22:05, 6 marca 2017
oj takim młotkiem -powodzenia.może mają jakiś lepszy sprzęt niż ten co na zdjęciu.
0
kierowca21:26, 6 marca 2017
Popieram budowę 24 godziny na dobę by szybciej to pójdzie.Ale czy ktoś wziął pod uwagę zakłucanie ciszy nocnej okolicznych mieszkańców?
0
Dawid21:13, 6 marca 2017
no Dziobaki się idalnie nadają do tego typu robót .
0
bob budowniczy19:09, 6 marca 2017
Typowa budowa. Jeden robi, pięciu patrzy????
0
z18:48, 6 marca 2017
Nie mówię, że się nie ma czym chwalić, ale na Słowacji w tej chwili w budowie jest 5 tuneli o łącznej długości prawie 15 km. Najdłuższy ma 7520 m. W przygotowaniu są następne, w tym ponad 9 km koło Bratysławy.
0
Piotr18:11, 6 marca 2017
Bardzo dobrze, że budują. Odciąży to kiedyś miejscowości przez które przebiega aktualna zakopianka
0
ja17:45, 6 marca 2017
oby sie w środku góry mineli to bedziemy mieli 2 tunele :)
0
ksu17:40, 6 marca 2017
Chętnie przygarnę chociaż namiastkę tej ziemi i skał
0
STACHU17:12, 6 marca 2017
Dobrze, że coś się dzieje. Powodzenia !!!
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
27
12.2024
Nie przegap!
22
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas