Burzliwe spotkanie w sprawie obwodnicy Nowego Targu (nagranie i zdjęcia) - podhale24.pl
Wtorek, 8 października
Imieniny: Pelagii, Brygidy, Demetriusza
Szczawnica
Clouds
13°
Wiatr: 7.92 km/h Wilgotność: 85 %
Clouds
12°
Wiatr: 8.028 km/h Wilgotność: 87 %
Clear
14°
Wiatr: 4.788 km/h Wilgotność: 80 %
Clear
13°
Wiatr: 6.084 km/h Wilgotność: 77 %
Clouds
12°
Wiatr: 14.472 km/h Wilgotność: 84 %
Clouds
10°
Wiatr: 12.492 km/h Wilgotność: 93 %
25.05.2023, 20:34 | czytano: 27453

Burzliwe spotkanie w sprawie obwodnicy Nowego Targu (nagranie i zdjęcia)

NOWY TARG. Okrzyki, buczenie, oklaski, prezentowane kartki z napisem "TAK dla obwodnicy, NIE dla proponowanego przebiegu" - czwartkowe posiedzenie Komisji Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju przebiegło w bojowej atmosferze.

zdj. Szymon Pyzowski
zdj. Szymon Pyzowski
Było długie, bo chociaż poświęcone zostało jednej sprawie - prezentacji założeń do projektu budowy obwodnicy - trwało ponad 4 godziny.

"Co nas obchodzą stare dokumenty"

Przy pełnej sali obrad jako pierwszy zabrał głos Wojciech Watycha. Naczelnik Wydziału rozwoju i urbanistyki zdążył powiedzieć, że pierwsze wzmianki o obwodnicy pojawiły się na mapie w 1997 roku, ale już w 1949 r. planiści przewidzieli jej budowę - gdy zaczął się rejwach.



"Był pan na tej skarpie i widział do czego chcecie doprowadzić?", "Mapy są nieaktualne, a plany tym bardziej", "Chcemy rozmawiać, a nie słuchać propagandy", "Co nas obchodzą stare dokumenty" - krzyczeli mieszkańcy.

Na uwagę, prowadzącego obrady Marka Mozdyniewicza, że "może inni chcą posłuchać tego, co ma pan naczelnik do powiedzenia" - rozległo się przeciągłe "nieee".

Naczelnik Watycha ustąpił, przypominając, że "wszystkie dokumenty są na stronie UM, że plan miejscowy pokazuje przebieg obwodnicy i od 2013 roku sześć razy był zmieniany, a teraz plan zmieniany jest po raz siódmy". - Pamiętajmy, że "plan miejscowy sobie, a spec ustawa sobie". Plan miejscowy był uchwalany ze świadomością, że ta droga będzie tam poprowadzona - podsumował.



Okrzyk: "albo jesteście za mieszkańcami i za miastem, albo przeciw" - spotkał się z zapewnieniem dwóch radnych, że one oczywiście są "absolutnie za mieszkańcami, nie będzie nic robione przeciwko wyborcom", "ta droga jest potrzebna, ale historia nam tego nie wybaczy".

Maciej Tokarz jeden z liderów społecznego oporu, a także pełnomocnik ok. 20 osób, które jak sam mówi - będą stroną w postępowaniu - zauważył, że na planach ukazany jest pas zieleni, którego już nie ma, bo powstała tam ul. Sikorskiego.

"Projekt! projekt! projekt!"

Projektant z Multiconsult Polska miał trudne zadanie. Nie zdołał przedstawić założeń technicznych - wobec coraz głośniejszych okrzyków z sali "chcemy wizualizację". Arkadiusz Kowalewicz powtarzał, że pole manewru jest niewielkie - droga, zwana południową obwodnica ma mieć ok. 4 km i został dokładnie oznaczony jej punkt początkowy i końcowy. Początkowy to powstający południowy węzeł drogi krajowej - obok Castoramy, a koniec to zjazd do skrzyżowania z drogą wojewódzką na Waksmund, czyli ul. Jana Pawła II w Nowym Targu. - To ogranicza możliwości projektowania drogi - mówił projektant.

"To ta obwodnica zaczyna się w Nowym Targu idzie zygzakiem i znowu wraca do Nowego Targu, co to za obwodnica?", "Mieliście to zrobić tak, żeby nie było konfliktu" - rzucali oskarżycielsko mieszkańcy.

- Przyłożyliśmy dużo pracy, żeby zachować tę strefę relaksu. Zebraliśmy ponad 340 opinii, z czego ponad 160 z Nowego Targu. Chcieliśmy zminimalizować oddziaływanie na strefę relaksu, która jest tak dla państwa ważna. Na wniosek Miasta wybudowane będą ekrany, będą nasadzenia zieleni, które też zmniejszą uciążliwość tej drogi - tłumaczył projektant.



Osobny wątek stanowił sposób określania parametrów drogi oraz natężenia ruchu. Mieszkańcy przekonywali, że założenia są błędne, pokazywali dane dotyczące ilości mieszkańców, zarejestrowanych samochodów albo dzielili się własnymi doświadczeniami - jak ruch panuje na jakim odcinku. Ich zdaniem prognozy na 2050 rok opierające się na zsumowaniu ruchu z drogi wojewódzkiej i krajowej jest błędem. "Ludzie z Waksmundu, Łopusznej, czy Ostrowska będą tak jak teraz jeździć do Nowego Tagu do szkoły, do pracy, po zakupy - starą drogą, a nie nadrabiać kilka kilometrów, żeby się przejechać obwodnicą" - tłumaczono.

W odpowiedzi usłyszał okrzyki: "projekt! projekt! projekt!".

Marek Mozdyniewicz przerwał obrady na 5 minut, by wszyscy ochłonęli. Nie pomogło.

"Gangsterki chwyt"

Wśród zabierających głos była Jadwiga Wrzesińska inżynier budowlany, która zadała serię technicznych pytań o rozwiązanie problemu różnicy wysokości w terenie. - Dopóki pan tego nie narysuje, to większość ludzi nie będzie wiedzieć o czym pan mówi - zwróciła się do projektanta. - Z jednej strony mur oporowy, z drugiej strony nasyp i tunel? Jakoś tego nie widzę, to jakiś koszmar. To są tereny spacerowe, nie tylko strefa relaksu, ale i miasteczko komunikacyjne i pump-track. Ta droga zabierze wszystko, cały ten teren - podsumowała wizję 3,5 metra ściany i 3,5 metra ekranów akustycznych.



Daniel Sikorski zarzucił samorządowi "zaniedbania". - Czemu to nie było wcześniej wyłożone do wglądu? Jakim cudem wpadło wam do głowy, że to co było aktualne 30 lat temu, będzie aktualne teraz? Chcecie wszystko wybetonować, żeby obcym było dobrze, miejscowościom turystycznym, a nie nowotarżanom - mówił mieszkaniec Miasta.

Maciej Tokarz wyjaśniał "sposoby omijania reżimów prawnych", czyli bez konieczności starań o raport oddziaływania na środowisko. - Dzieli się ciąg komunikacyjny na odcinki krótsze niż 10 km - to gangsterki chwyt - skomentował. - Co to znaczy, że węzeł musi się zaczynać tu? Trzeba było go tam nie lokalizować zanim się nie otrzymało raportu środowiskowego dla kolejnego odcinka. Bez tego aportu nie uda się państwu tego opracowania przeforsować - zagroził i dodał, że "już w 2013 roku w mpzp zaznaczono, że to są tereny cenne przyrodniczo i krajobrazowo i że usytuowanie drogi w tym miejscu będzie generować konflikty społeczne".



Jan Sięka ze stowarzyszenia Nowy Targ dla Mieszkańców - przypomniał, że stowarzyszenie jest "za obwodnicą", ale nie w tym kształcie, nie w tym śladzie .- Bezdyskusyjnie - ta droga jest potrzebna, ale generuje liczne konflikty. Chcemy poznać alternatywne przebiegi, bo te trzy przygotowane warianty to w zasadzie niewiele się od siebie różnią. Obecnie proponowany przebieg ma wiele wad: utrudnienie przewietrzania, zniszczenie terenów rekreacyjnych, zasłonięcie unikalnego w skali kraju widoku na Tatry i Gorce, który przyciąga nowotarżan i turystów w to miejsce. Droga będzie miała negatywne oddziaływanie przez emisję hałasu i spalin oraz ograniczenie możliwości korzystania ze ścieżek rowerowych – brak przejazdów pod drogą. Ale "dopóki łopata nie jest wbita w ziemię możemy porozmawiać i poszukać rozwiązania - tłumaczył".

Obwodnica - albo tu, albo wcale

- Nie ma możliwości poprowadzenia tej obwodnicy poza wyznaczonym korytarzem - zgasił na chwile okrzyki z sali Robert Jakubiak. - Zawsze możecie państwo doprowadzić do unieważnienie wydanej decyzji środowiskowej. Zaprojektowaliśmy tę drogę w taki sposób, żeby była jak najmniejsza ingerencja w krajobraz. Ale jak nie będzie decyzji środowiskowej - to są inne miasta w Małopolsce, chętne na obwodnicę - mówił zastępca dyrektora d/s inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.



W odpowiedzi usłyszał: "to nie jest obwodnica tylko wdzieranie się drogą dwupasmową w strukturę miasta", "wzywamy do rozsądku i zaprzestania dewastacji dobra narodowego jakim jest teren torfowisk".

- Ja się nie pcham w jakieś dziewicze tereny, tylko tam, gdzie mam plany i jest ustalony korytarz dla drogi - odparł przedstawiciel GDDKiA. Po czym na uwagę, że "zawalono sprawę" bowiem nie pokazano mieszkańcom jak ta droga ma wyglądać w przyszłości - przyznał: - Mogliśmy postarać się i przygotować taką wstępną wizualizację wcześniej. Nasz błąd.

- Cieszę się, że wreszcie po dwóch latach jest takie zainteresowanie mieszkańców obwodnicą. Bo jak ja zadawałem pytania i mówiłem co ta droga oznacza - to byłem traktowany jak wariat. Błąd popełniono na etapie planu, ta droga jest za blisko miasta. W 2010 roku tam nie było bloków, sklepów. Ale miasto rozwija się szybciej, niż przebiega budowa dróg. Teraz ta droga blokuje nam rozwój miasta - mówił radny Szymon Fatla.

Mówiono też o "przecięciu kanału wentylacyjnego na linii wschód- zachód, gdzie przerwano strumień powietrza i ten cały syf tym bardziej u nas zostanie".

Józef Knap przekonywał, że "nie jest sensowna budowa tu cztero-jezdniowej drogi. - Dbajmy o swoje interesy, czemu Nowy Targ ma wszystkim dookoła robić dobrze? - pytał nowotarżanin.

Próba sił, czyli "ilu za, a ilu przeciw"

- Mamy ponad tysiąc podpisów pod petycją przeciwko budowie drogi. To są mieszkańcy z całego miasta, nie tylko z tej części południowo-wschodniej. A zbierany podpisy zaledwie od tygodnia - mówili przedstawiciele opozycji wobec budowy drogi. - Obwodnica nie powstanie, bo my na to nie pozwolimy - skwitowali

- Ludzie czekają na tę drogę przekonywał Jacenty Rajski. - Mieszkańcy z innych rejonów Nowego Targu czekają, że samochody przestaną pod ich oknami cały dzień jeździć jeden za drugim. Ludzie z al. 1000-lecia mówią, że jak tir przejeżdża obok domu, to im szklanki pękają.

Ja uwagę o tysiącu podpisów przeciwników drogi, radny dodał: - Jak ja swoich ludzi sprowadzę, to przegracie.

- Nie chcemy państwu na siłę robić tej drogi. Jak jej nie chcecie - możecie na każdym etapie skarżyć decyzje - powtórzy dyrektor Jakubiak z GDDKiA.

Przypomnijmy, że na tym etapie gra idzie o wydanie decyzji środowiskowej. Burmistrz Grzegorz Watycha złożył wniosek o wyłączeniu go z procesu procedowania, bowiem w rejonie wytyczenia drogi - znajdują się działki będące jego własnością.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze poparło decyzję burmistrza i wskazała wójta Gminy Nowy Targ Jana Smarducha jako osobę, która zdecydować ma o wydaniu decyzji środowiskowej dla obwodnicy Miasta.

Sabina Palka

Transmitowaliśmy to spotkanie. Chętni mogą je obejrzeć raz jeszcze:



s/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
irokez08:21, 30 maja 2023
King of the Spisz mnie trzeba wielu przejść. Staszek Kułach z Krzychem będą przeprowadzać zwierzęta przez jezdnie a ludzie nie muszą korzystać z Boru. Las odrośnie, będzie zdrowszy
0
King of the Spisz14:23, 29 maja 2023
Do Hasan
Jakie masz te merytoryczne argumenty? Większość aut które wjeżdża na aleje jedzie albo na zakopianke albo w kierunku czarnego dunajaca. W następnym roku otworzą zakopianke to ludzimieraka dopiero zacznie się korkować bo każdemy będzie tam najbliżej wjechać na nową drogę.
Najwazniejsza sprawa to to że obwodnica wakamundu ostrowska i Łopusznej jest na finszu i planowana obwodnica musi znajdować się w pobliżu jej początku (czuli w pobliżu stacji circle a niemal już gotowym węzłem drogowym koło castoramy. Właściwie to droga będzie wabikiem dla inwestorów jakoś teraz nie ma tam nic tylko pastwiska i nikt nie kwapi się tam coś budować. Tam jest kilkadziesiąt hektarów terenu zielonego więc 20 metrowa droga nie będzie miała większego wpływu na całokształt. Obecnie budowana zakopianka leci przez las kombatancki i jakoś życie tam nie wymarło a i przeciwnicy nie robili zadymy choć też leci tam np ścieżka rowerowa.
Ludzie choćbyście się tam przklejali do czego tylko chcecie to droga ta powstanie ale tylko od was zależy czy będzie przemyślana z wystarczającą ilością przejść dla ludzi i zwierzyny.
Włodarze nowego targu gdyby mieli olej w głowie policzyliby ile aut wjeżdża do nowego od strony ronda Jana Pawła 2 a potem analogicznie policzyć ile wjeżdża na zakopinke i ile jedzie dalej na ludzimierz i się okaże za jak do miasta wjedzie 100 aut to 70 to tranzyt na zakopane Kraków i Orawę. Sam w piątki wracam od ludzimierza na spisz i najszybciej choć nie najwygodniej jest przejechać przez zaskale Szaflary i bór bo ludzimieraka i aleje zawalone.
0
Oktawianin12:49, 29 maja 2023
Staszek Kułach wybuduje tą obwodnice za 100 milionów a to 100 milionów co zostanie rozda biednym
0
Egri19:57, 28 maja 2023
Odnoszę wrażenie że od momentu gdy burmistrz dostał 658% podwyżki wynagrodzenia, o tyle samo procent spadła jakość jego pracy
0
Dyzio z Wolnego Miasta08:25, 28 maja 2023
Pan burmistrz Watycha swoim aroganckim zachowaniem stracił resztkę przyzwoitości i godności do jakiej zobowiązuje go pełniona funkcja - to tak na marginesie, patrząc z boku. /.../ Buta, skandal i zwykłe chamstwo. Brak słów. Tak wygląda debata publiczna obecnej władzy... nawet ograniczyli możliwość artykułowania swoich racji radnym podczas sesji! I co? Ano nic... skoro radni na to pozwalają, to znaczy, że nigdy tymi radnymi nie powinni zostać. Powinni natomiast za każdym razem uczyć kultury burmistrza (bo tu braki ma ogromne) i przywoływać do porządku, gdy zamienia sesję Rady Miasta w kabaret.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
0
Hasan23:18, 27 maja 2023
tak dla obwodnicy, nie dla proponowanego przebiegu, już dawno temu powinna być opracowana inna koncepcja, skoro władza tego nie dopilnowała to teraz sprawa w rękach mięszkańców, nasz interes to nie tylko tereny rekreacyjne ale także inwestycyjne koło lotniska, które mogą i powinny nam przynosić dochód, a maja niemal s całości trafić pod drogę, to są merytoryczne argumenty, a straszyć tym, że musi być ta budowa za wszelką cenę bo inaczej będą korki to można dzieci, jak nie będziemy u nas rozwijać biznesu i mieszkaniówki to za chwilę nie będzie za co dopłacać do hokeja, budować i remontować dróg lokalnych, a burmistrz jeszcze bardziej będzie skąpił na inne potrzeby i będzie podnosił podatki, to są realne problemy i merytoryczne argumenty i będą dotyczyć każdego nieważne gdzie mieszka, już dość terenu oddaliśmy pod drogi ponadlokalne, niech sąsiedzi też coś dadzą od siebie
0
Osiol18:57, 27 maja 2023
Społeczeństwu oczy się otwierają i budzi się z letargu
0
franzmanstimmer12:18, 27 maja 2023
W ramach kultu zielono-nowo-porządkku rytu brukselskiego ze swoim ewangelizacyjnym fit for '55 , tzw. "Przemysł gościnności " (Hospitality industry) prawdopodobnie zostanie najbardziej przeorany . Jaką przyjmie nowa formę i czy w ogóle ( może cały wróci do swojej pierwotnej formy piedo-pielgrzymkowej ?) , tutaj brak gotowych scenariuszy .Konsekwencją tej wyszczuplającej kuracji , maskującej coraz mniejsze , jak się wydaje wolumeny energii per capita , nogą być infrastrukro-pomniki zabawo-konsumpcjonizmu w postaci np. wybudowanej tu czy tam obwodnicy prowadzącej do miejsc , które swoją biesiadność już wyczerpały .Następne pokolenia pewnie to ocenią jako nową odmianę kultu cargo , ot taką ciekawostkę antropologiczną początków XXI wieku ;)
0
Cytat kolegi z Zakopanego.09:10, 27 maja 2023
Zróbcie sobie jak Zakopane. Nikt nie wjedzie ani nie wyjedzie. Zablokowanie dwóch wyjazdów odcina miejscowość od świata. Korki takie, że Pogotowie nie dojedzie na czas. Naprawdę bez obwodnicy żyje się fajnie ha, ha.
0
girl08:43, 27 maja 2023
do Besala: ciężko zapanować nad DOROSŁYMI ludzmi, którzy zachowują się jak dzieci. Prowadzacy spotkanie kilkukrotnie prosili o spokoj, ale bez efektow. Co mieli zrobic? wezwac policje? wyprosic tych krzykaczy? to dopiero bylby szum. Dorosli ludzie powinni panowac nad swoimi emocjami, a tam niektorzy mieli z tym problem... Jakoś Pan Sięka potrafił spokojnie i bez wykrzykiwania rozmawiac, wyglaszac pytania. P. Kulach przyszedl tylko po to, żeby wbijac szpile Burmistrzowi bo caly czas tylko do niego pił. Nie mial zadnego pytania odnośnie trasy obwodnicy, a najbardziej byl ciekawy co bedzie z dzialka p. Watychy tylko wielkie G go to powinno obchodzic poniewaz to jest PRYWATNA sprawa Burmistrza i ktoś kto zamierza kandydowac na burmistrza powinien znać takie podstawy... bo to , że ktoś jest osoba publiczna nie oznacza, że nie ma prawa do PRYWATNYCH spraw, a tym bardziej śmieszne i żałosne było to, że myślał, że Burmistrz musi się tłumaczyć z prywatnych spraw...
0
lb06:12, 27 maja 2023
referendum. i obwodnica. proste.
0
nt01:12, 27 maja 2023
DO BIAŁCON-Wy coraz więcej chyba wciągacie nosem...
A jako mieszkanka Nowego Targu-NIE DLA ''OBWODNICY''
Czułam się jakby właśnie Białka T. zapłaciła sobie za drogę...
Duma z pana Szymona, dwóch pań radnych i pani inżynier. Takich ludzi powinniśmy wybierać. Wielki wstyd za pana Rajskiego!!!
0
mądry22:53, 26 maja 2023
budować tę obwodnicę a nie słuchać ludzi bo nic nie wybudujecie
0
Ulka21:15, 26 maja 2023
@Z
referendum tak ale o odwołanie nieudolnego burmistrza. Czas na zmianę
0
alan20:32, 26 maja 2023
Proponowane przez GDKiM warianty tzw." obodnic" nie są obwodnicami, bo zamiast wyprowadzać ruch tranzytowy poza miasto do: Białki, Bukowiny, na
Śpisz i w kier, N.Sącza wprowadzają go do środka miasta (i po co było wyciać kilka hektarów lasu kombinackiego) i zaciska pierścień jak wąż dusiciel,tworząc getto i degraduje tereny do dalszego rozwoju miasta w kierunku poł.i jedyne tereny jeszcze nie zniszczone .Trzymanie się sztywno jak pijak płotu starej koncepcji z przed kilkunastu lat jest bez sensu bo nie uwzględnia zistniałych zmian. Obwodnica ta powinna się zaczynać przyjmij na wysokości gdzie kończy się obecna dwupasmówka do Zakopanego albo na rondzie koło Clor Parku i dalej do drogi Szaflar-Gronków przez tereny prawie nie zabudowane
0
kupie działke pod lotniskiem pod plaże19:00, 26 maja 2023
fajny kabaret, niczym stand-up glapy. Btw warto juz zwracac sie do fundacji inlegis, dzialaja pro bono, jak Was będą wysiedlać
0
Marcin17:38, 26 maja 2023
Halo gdzie można złożyć podpis przeciwko budowie tej obwodnicy, bo my z rodziną i znajomi chcemy podpisać.
0
Z16:58, 26 maja 2023
W takim razie tylko referendum. To będzie sprawiedliwe i moralne. Da jasność czego Nowotarżanie chcą naprawdę.
0
xzy16:55, 26 maja 2023
jeden wniosek który załatwi problem z korkami i spalinami w Nowym Targu bezwzgledny zakaz wjazdu od rogatek miasta samochodów bez katalizatorów gwarantuje że będzie po problemie a co do planów z lat czterdziestych i pózniejszych to kto zdecydował o budowie strefy relaksu
0
...16:08, 26 maja 2023
Nieznaczne (i to bardzo nieznaczne) zmniejszenie ruchu kołowego w mieście nie jest warte tak dużej ceny, jaką miałaby być degradacja terenów cennych dla bardzo wielu mieszkańców. To wcale dużo nie pomoże na korki w mieście, bo korki się tworzą z innych przyczyn, np. częsty przejazd pociągów, nieprzemyślana sygnalizacja świetlna, naprane wszędzie L-kami itd. Wiele różnych przyczyn się składa, a tu demagogia, że niby zrobią kawałek nowej ulicy, to korki magicznie znikną. A naprawdę, to nawet nie odczujecie, że coś się zmieniło. W każdym razie, każdy niech broni tego, w co wierzy i co uważa. Ludzie mają prawo bronić terenu, który uważają za cenny z różnych względów i warty zachowania dla następnych pokoleń. Jak się ktoś nie zgadza to OK, ale szanujmy się nawzajem. Demokracja to jest też prawo do wyrażania swojej opinii i do protestowania.
A co do ankiety, na którą się też niektórzy tu ludzie powołują, to nikt nie wie, kto tam klikał, bo nie trzeba mieć specjalnie dużej wiedzy z informatyki, żeby móc nawet jednoosobowo naklikać i tysiąc razy. Poza tym Białcany i inne "króle Spisza" pewnie były do klikania pierwsze ;) Bo to nie pod ich oknami, a i dutki mają szybciej lecieć, no to w sumie co się dziwić, pewnie każdy by tak zrobił, będąc na ich miejscu i nie mam im za złe ;) Jak już brać ten temat rzekomego "poparcia na mieście" na poważnie, to należałoby zrobić prawdziwe referendum, gdzie trzeba okazać dokument tożsamości. A nie jakieś klikanie. Urzędnik z Krakowa nawet mógł naklikać i kto wie, jak to jest naprawdę z tym rzekomym "poparciem na mieście". Ludzie też często słyszą tylko to, co im wygodne, co zgodne z ich poglądem. Ja więc zachowuję sceptycyzm co do tych "rewelacji".
0
Bokser Nowy Targ14:20, 26 maja 2023
Do bialcon ty sobie lepiej we wsi zrob kanalizację bo za niedlugo będziecie plywac w gnojowce.
0
Nowy Targ14:13, 26 maja 2023
Bialcon wciagnac to sobie mozesz swoja wies pod brony.Jestes prostszy od budowy cepa.
0
Tadek 7713:47, 26 maja 2023
Budować jak najszybciej - jazda po naszym mieście to jakiś dramat!! Nie sugerować się garstką krzykaczy !!
0
Absurdalny13:45, 26 maja 2023
Ta droga, w takim miejscu, to ograniczenie możliwości rozwoju miasta. W czyim jest to interesie??
0
pytajnik13:00, 26 maja 2023
A co z tymi działkami birmistrza Watychy w obrębie oddziaływania planu? Ktoś coś?
0
202312:53, 26 maja 2023
Budować a nie słuchać garstki krzykaczy
0
Emerytka12:36, 26 maja 2023
Do @Grzegorz
Jesli nie widziałes merytorycznej dyskusji to znaczy że nie słuchałeś więcej niż 30 min..
Jeśli uważasz że projektanci mówili merytorycznie to prostu nie znasz się na tym, domorosłym znawca sprzed telewizora to wcisną wszytsko panowie w koszuli..
Człowiek z przodu, który byl najbardziej rozemocjonowany to p Gut właściciel domu, ktory ma być wyburzony bo stoi na nowej drodze. Ale skąd to możesz wiedzieć??!! Dziwią Cię jego emocje??!

Oczywiście domorosły specjalista i znawca faktów pt. "nie znam się Ale się wypowiem"
Dokładnie tacy jak Ty rządzą tym miastem. Ludzie merytorycznie nie przygotowani do zawodu, ignoranci o niespotykanej arogancji.
0
Śmieszek12:11, 26 maja 2023
Przeciwnicy obwodnicy, jaki macie pomysł na zagospodarowanie dużej części kilkupasmowego wiaduktu nad starą zakopianką koło Castoramy, który bez południowej obwodnicy w planowanym śladzie nie ma racji bytu, zakładając że, uda się wam jednak zablokować tę inwestycję? Może skatepark? Albo tor gokartowy?:) W sumie byłoby tam trio niedokończonych, betonowych konstrukcji, razem z dwoma galeriami. Szkoda, że nie mieliście nic przeciwko wcześniej, gdy projektowano zakopiankę Rdzawka->NT, gdy decydowano o kształcie węzła NT-południe, czy o przebiegu drogi jeszcze bliżej zabudowań (oś na skarpie) i o wycince boru kombinackiego.
0
Grzegorz11:44, 26 maja 2023
Mieszkańcy NT dostali szansę na dyskusję na wysłuchanie projektantów, aby lepiej zrozumieć założenia projektowe a na spotkanie przyszła zbieranina pieniaczy, krzykaczy, bez żadnych merytorycznych argumentów, rozwalająca całe spotkanie. Zamiast wypowiedzieć się wtedy kiedy jest na to czas, to w momencie gdy pan projektant mówił o faktycznej wysokości nasypu to oczywiście było najgłośniej. Najlepszy pan z przodu, na każde zdanie musiał coś powiedzieć i absolutnie wszystko co mówił nie miało sensu. Kuriozum już jest dla mnie, że na sali były głosy z których wynika, że lepiej byłoby przejść przez tereny natura 2000 i bór na czerwonem, niż koło strefy relaksu... Kolejne kuriozum, to żale do przedstawiciela projektantów, tak jakby to był jego pomysł. Argument, że to obwodnica dla krakusów żeby dojechać do Białki Tatrz. i że niby to źle dla NT, jest super śmieszny, przecież właśnie o to chodzi. To właśnie ten ruch, Białka->Kraków, Pieniny->Kraków, blokują praktycznie cały rok, ul. Waksmundzką, św Anny, Al. 1000 lecia. Nie da się poruszać po mieście, karetki nie dojeżdżają na czas, chodzi o bezpieczeństwo, ale nieee, mityczny niezagrożony widok na tatry jest najważniejszy. Mam nadzieję, że jesteście wszyscy zadowoleni z jakości dyskusji, mam też nadzieję, że zrozumieliście w końcu, że pseudo wizualizacje jednego z radnych są zakłamane.
0
Majka11:06, 26 maja 2023
Najwięcej przeciwników to osoby wynajmujący pokoje . Mają chałupy daleko od kopcących aut.
0
Beata10:42, 26 maja 2023
Oczywiście, że obwodnica powinna powstać. Jestem Nowotarżanką, mieszkanką Rynku i uważam, że to niedopuszczalne, aby cały ruch samochodowy przebiegał przez sam środek miasta z Rynkiem i wąskimi ulicami, które zaplanowano jeszcze za króla Kazimierza Wielkiego, gdy Nowy Targ otrzymał prawa miejskie. Polana Szaflarska to dzielnica na obrzeżach miasta i dokładnie tam powinna powstać obwodnica.
0
Magda10:37, 26 maja 2023
Obwodnica jest w najlepszym miejscu dla miasta. Protestują nie Nowotarżanie, którzy chcą, aby w końcu odciążyć Rynek i dawny średniowieczny układ urbanistyczny miasta, a ci, którzy świadomie lub mniej świadomie, nabyli mieszkania w pobliżu lotniska i planowanej już od lat południowej obwodnicy.
0
janioł10:33, 26 maja 2023
wójt Smarduch? z deszczu pod rynnę!
0
Magda10:30, 26 maja 2023
Obwodnica jest w najlepszym miejscu dla miasta. Protestują nie Nowotarżanie, którzy chcą, aby w końcu odciążyć Rynek i dawny średniowieczny układ urbanistyczny miasta, a ci, którzy świadomie lub mniej świadomie, nabyli mieszkania w pobliżu lotniska i planowanej już od lat południowej obwodnicy.
0
Besala10:16, 26 maja 2023
Wybrałem się na to spotkanie, gdyż chciałem wysłuchać argumentów obu stron sporu. I wysłuchałem. Kilka osób wygłosiło cenne, merytoryczne uwagi dotyczące samego projektu jak i jego procedowania. Jednak prowadzący nie potrafił zapanować nad emocjami zgromadzonych, co jest głównym źródłem chaosu, który utrudniał skupienie się na problemach najważniejszych. Pan Mozdyniewicz i pan Rajski swoim nieco wyniosłym i aroganckim stosunkiem do zgromadzonych sami wzbudzali złe emocje. Burmistrz też nie potrafił uspokoić zgromadzonych. To spotkanie pokazało przede wszystkim relacje między mieszkańcami miasta a jego demokratycznie wybranymi włodarzami.
0
hela10:13, 26 maja 2023
ta grupka awanturników niech się lepiej zajmie ściekami na ranczo, nieładnie tam pachnie. Po drugiej stronie Dunajca strefa relaksu ?!!!!!!....?????
0
,,10:08, 26 maja 2023
Cały ten pomysł z budową tej drogi jest bardzo krótkowzroczny. To poświęcenie możliwości czerpania przez miasto dużych, wieloaspektowych korzyści, dla korzyści znikomych i jednoaspektowych. To zarzynanie terenu potencjalnie dochodowego dla miasta, tylko po to, żeby natężenie ruchu na Alejach spadło o jakieś 5 czy 10%. Nie, mieszkańcy Alei i tak tego nie zauważą, bo czy przejedzie 1000 aut na godzinę czy 1050, czy 1100, to żadna różnica w odczuwalności hałasu. A nawet gdyby ruch spadł i o połowę, to i tak wiele to nie zmienia tak naprawdę, ciągle go słychać i ulica pozostaje ulicą, a nie staje się nagle oazą spokoju i pasem zieleni. Poza tym ludzie z Alei też chcą czasem iść gdzieś odpocząć, może więc i dla nich warto byłoby zachować jakieś spokojne tereny zielone w pobliżu miasta, a nie wszystko wkoło niszczyć dla ruchu samochodów? Teren nad Dunajcem, zamiast, prostego dla urzędników, lecz nie dającego zbyt dużych korzyści miastu, oddawania go pod szosę, mógłby zostać rozwinięty w kierunku turystyczno-usługowym. Bo ma on taki potencjał. Już teraz zaczynają się tam kręcić drobni przedsiębiorcy - a to jakiś czas temu otwarła się budka z lodami, a to w tym roku jakaś mała knajpka. A patrząc na ruch, jaki tam jest w ciepłe dni, to zdecydowanie jest jeszcze sporo miejsca na inną tego typu działalność sezonową. Latem pojawiają się licznie spacerowicze, rowerzyści, rodziny z dziećmi, zimą narciarze na biegówkach. Tłumy z roku na rok coraz większe! Są tam już teraz różne przyciągające ludzi atrakcje, takie jak lotnisko, Bór na Czerwonem, rzeka Biały Dunajec z zielenią wkoło, trasy biegówkowe i rowerowe, Strefa Relaksu, miasteczko ruchu z pumptrackiem, a do tego jeszcze mogłyby powstać nowe. Przykład knajpki, otwieranej w tym roku, chyba dobitnie pokazuje, że teren jest w stanie przyciągnąc uwagę drobnych inwestorów. Czy burmistrz nie potrzebuje aby podatków? Starczy, że Białcony będą mieli? Oni tylko mają prawo czerpać z turystyki? A Nowy Targ ma zostać "miastem przy drodze" do innych atrakcji? Ja uważam, że miasto właśnie powinno postawić na turystykę. A nie na niszczenie każdego skrawka zieleni betonem i asfaltem. Cały ten argument o zmniejszeniu ruchu jest niewarty ceny tego pasa terenu, który przy mądrym zarządzaniu mógłby stać się dla miasta kurą znoszącą złote jaja, dając wpływy do budżetu miasta i nie wnerwiając przy tym mieszkańców, czyli potencjalnych wyborców. Mój wniosek jest taki, że widocznie ten burmistrz z urzędnikami nie są zbytnio patrzący w przyszłość, że o tym nie pomyśleli. My, mieszkańcy, musimy teraz myśleć za tych "wybrańców narodu", żeby nie narobiono nam syfu i dziadostwa, którego już nie będzie dało się odwrócić. Dla mnie to kompletna krótkowzroczność - niewielki zysk dla miasta w postaci bardzo niewielkiej zmiany ruchu, za to duża strata poprzez utopienie terenu potencjalnie dochodowego, który mógłby stać się jedną z wizytówek miasta. Nie mówiąc o tym, że są też wartości niematerialne. Jak przyroda. Na przykład pomyślmy, ile milionów lat tworzyła się ta skarpa? To unikat, w innych miastach nie ma czegoś takiego! Znajomi z Warszawy zawsze zachwycali się tym ukształtowaniem terenu - że tu skarpa, rzeka, las, tam góry - jest na co popatrzeć, gdzie się człowiek obróci. To unikalny krajobraz, jedyny taki w całej Polsce. A ktoś chce po prostu to rozwalić. Już i tak haotycznie zabudowano część tego pasa zieleni koło Dunajca (blisko Alei). Do tego zawalili bloczyskami na Polanie po części kompletnie bezsensownie - po co wiecznie budują w poprzek, zamiast zostawić proste ulice wychodzące na widok na góry? Komu to potrzebne? Dawniej ludzie byli madrzejsi, starczy spojrzeć jak utworzono ulice koło rynku czy ulicę Szaflarską, którą można iść i iść, wciąż podziwiając góry, a przy tym tworzy się korytarz powietrzny. Teraz chyba smog te urzędnicze mózgi przymglił, bo nie wiem jak można takie plany urządzania przestrzeni przyklepywać. Niechże się w końcu wysilą na szerszą perspektywę w myśleniu. Niech utworzą jakiś pas chroniony nad Dunajcem. Gdzie będzie zakaz budowania wielkich budynków, co najwyżej jakieś małe, przenośne obiekty typu budka z lodami, niech tam zrobią tereny rekreacyjno-turystyczne i tego proszę się trzymać! A nie zabetonowywać pomału, a ustawicznie. Ja już swoje lata mam, ale co zostanie naszym dzieciom, wnukom, co dopiero zaczynają życie... Czy ktoś myśli o przyszłych pokoleniach? Oni też mają prawo odpoczywać, a pobyt w ciszy i zieleni bardzo pomaga na rozliczne obecnie nerwice, nadciśnienia i inne problemy ze zdrowiem. Ważniejsze jest zdrowie czy wygoda? Żeby ktoś mógł 10 minut szybciej gdzieś dojechać, to inny ma żyć w syfie, bez dostępu do zieleni, spokoju, piękna... I co wam da te oszczędzone 10 minut? Jak wy się nie umiecie życiem cieszyć, bo tylko mamona i mamona w głowie, i wieczna gonitwa za nie wiadomo czym... Nie można patrzeć na same korzyści materialne tylko. Trzeba uwzględniać w takich decyzjach, które mają wpływ na wielu ludzi, też inne aspekty. Czyli patrzeć wieloaspektowo i tak też szacować zyski do strat. Choć ja uważam, że nawet finansowo się nie opłaca oddawać te tereny pod szosę. To utrata szansy na lepsze zagospodarowanie terenu.
0
Młody Człowiek09:55, 26 maja 2023
Obwodnica jest potrzebna !! jestem na Tak obwodnicy ! czy jest jakas lista gdzie można podpisac petycje na Tak ?
0
wojtek09:50, 26 maja 2023
Czy ktoś zbiera podpisy na liście poparcia dla obwodnicy w obecnym kształciw
0
RN09:33, 26 maja 2023
Pomimo że nie zgadzam się z częścią argumentów stowarzyszenia to widzę, że inaczej niż piłowaniem ryja się nie da rozmawiać. Gdy próbuje się dyskutować spokojnie i merytorycznie, to jest się wyśmiewanym i olewanym, a projekt jest "przepychany".
0
wc09:18, 26 maja 2023
Ktoś wskaże grupę "trzymajaca władzę" w Nowym Targu? Bo to, że burmistrz jest bezwolny to widać, słuchać i czuć
0
wc09:18, 26 maja 2023
Ktoś wskaże grupę "trzymajaca władzę" w Nowym Targu? Bo to, że burmistrz jest bezwolny to widać, słuchać i czuć
0
wc09:18, 26 maja 2023
Ktoś wskaże grupę "trzymajaca władzę" w Nowym Targu? Bo to, że burmistrz jest bezwolny to widać, słuchać i czuć
0
wc09:18, 26 maja 2023
Ktoś wskaże grupę "trzymajaca władzę" w Nowym Targu? Bo to, że burmistrz jest bezwolny to widać, słuchać i czuć
0
stare miasto09:12, 26 maja 2023
Chętnych na obwodnice z programu 100 obwodnic jest pełno. Blokowcy będą podskakiwać, to nie będziemy mieć obowodnicy,Pieniądze chętnie przygarną inne samorządy, a koszt takiej obwodnicy to ponad 200 mln. złotych. My będziemy dusić się w korkach a państwo z bloków będą wylegiwać się w strefie relaksu na leżaczkach, w strefie, której nikt im nie chce zabrać,zniszczyć a nawet można ją rozbudować. Ale nie,bo nie, bo oni są najważniejsi , a reszta miasta niech zdycha od spalin.
0
Białcon09:10, 26 maja 2023
TAK. Chcę obwodnicy, żeby szybciej dojechali do nas do Białki. Wy i tak jesteś w tym Mieście coraz starsi, niedługo was wciągniemy nosem
0
mm08:50, 26 maja 2023
Czy projektanci tej obwodnicy mają uzgodnienia przebiegu drogi z Urzędem Lotnictwa Cywilnego? przecież taka wersja ewidentnie koliduje z pasem startowym dla szybowców, lotów szkoleniowych i skutecznie blokuje potencjalny rozwój naszego pięknego,unikatowego lotniska!!!
0
Burok08:48, 26 maja 2023
Obwodnica i tak i tak powstanie , a miejskie politykierskie piekiełko znajdzie sobie inny teren do atakowania Burmistrza w wyścigu o Jego stolek
0
Laura bez stanika08:30, 26 maja 2023
Jak już wszytko ustaliły to teraz tylko budować
0
Magda08:30, 26 maja 2023
cd. Być może zebrałabym więcej podpisów, bo na razie nie pytałam innych znajomych.
0
Magda08:28, 26 maja 2023
Dzień dobry. Ja też bym chciała podpisać petycję przeciwko tej okropnej dewastacji terenu i moja mama też. Oprócz tego koleżanka z jej rodzicami. To dodatkowe 5 podpisów. Gdzie można się zgłosić i podpisać? Albo lepiej, jeśli się da, to skąd pobrać i potem komu to zanieść. Dziękuję za odpowiedź.
0
Anty Bolek08:04, 26 maja 2023
Co na to pan Jan. Najważniejszy polityk Ziem Górskich trzech krajów nieobecny.
0
zpodhalanskiej08:01, 26 maja 2023
Watyche na taczki i na kamczatke tam jest jego miejsce
0
zpodhalanskiej08:01, 26 maja 2023
Watyche na taczki i na kamczatke tam jest jego miejsce
0
Długi07:32, 26 maja 2023
Dawać tą obwodnicę jak najszybciej, mam dość korków w rejonie dworca autobusowego i Ludźmierskiej. Mam pod domem duży ruch samochodów i tym się nikt nie przejmuje. Blokusy jak zwykle mają problem.
0
bleble07:31, 26 maja 2023
Budować a nie pytać. Ich wnuki wam podziękują. Co by nie było zaprojektowane to zawsze będzie źle. Jeśli opinie środowiskowe są dobre trzeba wysyłać sprzęt bo cała ta sprawa będzie się ciągnąc do ..ranej śmierci.
0
Czytelnik Podhale 2407:14, 26 maja 2023
KNT popieram twój komentarz
0
Sikorskiego Street06:54, 26 maja 2023
Kowaniec niech cicho siedzi w sprawie obwodnicy...bo jak wam na buflaku chcieli wybudować maszt telekomunikacyjny to plakaliscie jak bo bobry,a teraz wielcy za budowa obwodnicy przy naszych blokach.
0
Skinheads 6906:49, 26 maja 2023
Prosze napisac gdzie mozna skladac podpisy przciwko budowie drogi.
0
Blokoś06:38, 26 maja 2023
Absolutnie nie sugerować się tym co ta grupa chce zrobić dla siebie.
0
Dbajmy o siebie06:37, 26 maja 2023
Ktoś tu napisał że całe miasto jest przeciwne . Hmm , chyba tylko kilku rozjuszonych byków. Bo w większości jest za bo ten kto porusza się po drogach NT to wie co jest potrzebne.
0
Edek06:14, 26 maja 2023
Budować a nie słuchać garstki krzykaczy.
0
Bokser Nowy Targ06:05, 26 maja 2023
Rajski a gdzie maja auta stac jak nie ma parkingu?Nie dla obwodnicy!
0
Katowice06:03, 26 maja 2023
Ja sie pytam gdzie w Nowym Targu sa korki?Kilka aut stojących nazywacie korkami?!Zapraszam ba Śląsk to tam zobaczycie korek.
0
DeDe05:56, 26 maja 2023
Co ta obwodnica odciąży jaki ruch w mieście czy tranzyt z zakopianki w strone Białki. Już to widze jak Gronków czy Białka i cały wschód Waksmundu Ostrowsko jedzie obwodnica zawieść dziecko do szkoły na zakupy do urzędu gminy itp. Nic ona nie da. Chcecie Nowy Targ od korkować to niech ktoś w urzędze miasta przejrzy na oczy. Stoją zawsze Aleje i dalej Ludźmierska. Jest tylko jedna droga wylotowa z centrum miasta na zachód. Jak ktoś nie ogarnie rozładowania ruchu w mieście na zachód to pomimo nowej zakopianki i tej obwodnicy dalej miasto stoi. Tranzyt generuje korki owszem ale 80% to osobówki a ok 50% wzmozonego ich ruchu to ludzie z okolicznych miejscowości, którzy załatwiają swoje sprawy typu dojazd do pracy ma zakupy do szkoły. Wschodnia obwodnica nie odciąży zblokowanego Nowego Targu centrum! Podstawą rozładowania miejskich korków to alternatywne drogi wylotu z centrum a my ich nie mamy póki co.
0
Wywietrznik05:28, 26 maja 2023
Zachowanie uczestników spotkania poniżej wszelkich norm. Coś okropnego. Nie ma sensu z takimi ludźmi rozmowa bo i tak żaden argument do nich nie trafi. Wśród krzykaczy ludzie o których mówi się że będą kandydować na stanowisko burmistrza. Do tego kilku, którzy blisko starej władzy byli i jeszcze kilkanaście wiecznie czyli od zawsze niezadowolonych. To była gromadka która politycznie dla własnych interesów sprawę rozgrywa,ci którzy dają się łatwo prowadzić i na dodatek grupka od urodzenia niezadowolonych. Budowali ścieżki rowerowe - źle, w złym terenie, złym kierunku. Robili strefę-źle, nie w tym miejscu, kto tam będzie chodził. Robili miasteczko komunikacyjne -źle, obok drogi, spaliny uduszą nasze dzieci itp,itd. A dziś warczą na obwodnicę która ma uchronić miasto i jego mieszkańców przed korkami i smogiem. Dziś bronią "strefy" ścieżek, "miasteczka" bo nawet z centrum miasta tutaj dzieci przyprowadzają. Ani ścieżki, ani strefa, ani tzw miasteczko nie ucierpią i nie ma ich po co bronić. Są i będą. A pani czy pan prowadzący dzieci do strefy przez całe miasto, wyruszający z okolic rynku na ścieżki rowerowe, rodzice, którzy z centrum miasta wysyłają swoje pociechy na tzw miasteczko rowerowe niech pamiętają, że blokując obwodnicę skutecznie mogą "przyblokować" swoje i swoich pociech zdrowie. Będą tak jak to wygląda na dzień dzisiejszy przechodzić, przejeżdżać, przemieszczać się obok stojacych w korkach, śmierdzących spalinami samochodów. Na zdrowie. Nie gadać ! Nie krzyczeć ! Robić ! Moderatorze drogi. Na marginesie. Może stworzyć na portalu miejsce wyznaczone do wyznawania miłości. W konentarzach jest ich wiele. Maciuś kocha Aśkę, Joanna Szymona i miłe to i poczytne. Może ?.

Może... Moderator.
0
PasterzPPP00:01, 26 maja 2023
Ostatnio norma w Nowym Targu, przyjeżdżają jacyś ludzie z Krakowa rysują sobie mapki z inwestycjami przez środek miasta i dziwią się, że jest problem. W ogóle w pechowym miejscu ten Nowy Targ się znajduje najlepiej zaorać i postawić mega rondo.
0
edi23:52, 25 maja 2023
Czu ktoś coś o tych działkach burmistrza Watychy w obrębie planu na obwodnicę?
0
jacek23:05, 25 maja 2023
Przez grupkę politykierów obwodnicy może nie być i to będzie dramat.Jak najszybciej budować ,to szansa stulecia
0
jacek23:05, 25 maja 2023
Przez grupkę politykierów obwodnicy może nie być i to będzie dramat.Jak najszybciej budować ,to szansa stulecia
0
jacek23:04, 25 maja 2023
Przez grupkę politykierów obwodnicy może nie być i to będzie dramat.Jak najszybciej budować ,to szansa stulecia
0
jacek23:04, 25 maja 2023
Przez grupkę politykierów obwodnicy może nie być i to będzie dramat.Jak najszybciej budować ,to szansa stulecia
0
Ja22:58, 25 maja 2023
Budować i to jak najszybciej bo już mam dosć tych turystów pod oknami !
0
miple22:56, 25 maja 2023
gddkia - tworzy węzeł gordyjski dla NT. NT = Miasto tranzytowe dla dudków - nie dla NAS.
0
Jestem za22:54, 25 maja 2023
Jestem za budową obwodnicy!!!! Mieszkam na waksmundzkiej i mam dość tych korków!!!
0
Ntvk22:48, 25 maja 2023
Na kanale naszej władzy nowytarg24tv lansują już mieszkania Pana Fica na terenie mleczarni gość pewnie ogarnął wszystko bo zaczął wyburzanie mleczarni. Jemu obwodnica prwnie na rękę w tym 15inutowym miasteczku, które planuje w rejonie sortowni no ale kolejno ta telewizja prawdy lansuje sortownię Fcc, która na ich łamach zarzeka się że jest liderem nowotarskiej ekologii a Staszek zgłaszał kilkukrotnie że coś się tam dzieje. Ciekawe co napiszą o spotkaniu w sprawie obwodnicy?
0
Nowy Targ budzi się z letargu!!!22:48, 25 maja 2023
Ach to co było za spotkanie!
Emocje były owszem ale co się dziwić ludziom, bronią miasta, które kochaja
Merytorycznie mieszkańcy totalne zwycięstwo!! Zarówno dyrektor GDDKiA jak i projektanci, pod ostrzałem konkretów powtarzali jak mantrę chyba slogany reklamowe bo nie były to odpowiedzi na pytania.
Źle policzone natężenia ruchu, w oparciu o ilość samochódow bez sprawdzenia rejestracji(czyli jeden samochód może byc liczony kilkoktotnie)
Na koniec stwierdzenie Dyrektora że korki w mieście będą i tak!! Ruch na Alejach i tak się zwiększy!!! I że owszem obwodnica jest dla Białki nie dla Nowego Targu. Ale ze jak już zaczęli to muszą skończyć procedurę.
Wypowiedź pani, która pracowała w archiwum i opowieści o latach 70tych i planach na rekreacyjne zagospodarowanie terenu wzdłuż Białego Dunajca(zjeżdżalnie wodne, tor kajakowy etc) wzruszyły mnie.
Dziś jestem dumny z mieszkańców tego miasta. Przyszli przygotowani ludzie na poziomie, dysponujący wiedzą a coś mi się zdaje że krakusy liczyły na wieśniaków których można zbyć byle wykresem, prezentacja jak z 7 klasy podstawówki
0
Rajski22:48, 25 maja 2023
Do "Prawda" Wszystko ma swoje plusy i minusy ty niestety myślisz jedno biegunowo .Ja uważam że powinni przynieść jarmark do lasu bo przez niego w czwartki i soboty mam korki na mojej ulicy-twój tok rozumowania
0
Wyrocznia22:41, 25 maja 2023
Ja mam wizję zagospodarowania tego terenu żeby był atrakcyjny nie tylko dla nowotarżan, ale i dla wszystkich turystów. Są tu ścieżki rowerowe, które z roku na rok przyciągają coraz więcej ludzi, są góry. Trzeba to tylko umiejętnie połączyć ze strefą relaksu i tu naprawdę jest potencjał turystyczny. Jeśli tylko rządy POPiSu nie cofną nas do epoki kamienia łupanego, to widzę przyszłość dla tego miasta. Jeśli powstanie ta obwodnica, to Nowy Targ wiele straci.
0
King of the Spisz22:38, 25 maja 2023
Obwodnica i tak powstanie tyle że pewne najszybciej za 10 lat i zobaczycie ze i cała ta strefa relaksu i bloki nie ucierpią za to aleje i ludzimieraka będą wolne od korków.
Druga sprawa teraz leci czteropasmową droga przez miasto i jakoś to funkcjonuje a na uboczu ma przeszkadzać hipokryci
0
Oba22:35, 25 maja 2023
Ja że Św. Anny jak najbardziej za obwodnica jestem. Codziennie są u nas korki
0
Marzenia się spełniają22:28, 25 maja 2023
Ami się tak teraz marzy, żeby jak feniks z popiołu wyłonił się kandydat na Burmistrza co stanie za ludźmi, ekologią i praworządnością w tym mieście. Taki co za priorytet będzie miał jak Robin Hood ścigać grube ryby za ich występki a nie biednych starych Nowotarżan z Kowańca i okolic co szamba np nie wywieźli 4 razy w roku!
0
Góral22:27, 25 maja 2023
Kiedy przestaną nami rządzić nieudacznicy nieznający się na niczym! Wszystko zniszczyć zabetonować, ludzi mieć za nic! Nowy Targ to nie jedyne miejsce na Podhalu gdzie na siłę chcą wybudować obwodnicę bez względu na wszystko! W Rabie Wyżnej tez jest ten problem! Nie ma pieniedzy na remont starych, ale nowe buduja bylyby były! Pamiętajcie historia was rozliczy
0
Szymon I LOVE U22:17, 25 maja 2023
Oglądnęłam bo nie mogłam osobiście być. Pan Tokarz bardzo przygotowany pod kątem prawnym i merytorycznym widać, że chlop zna się na robocie. W Panu Fatli to jestem zakochana jego intelekt jest boski a altruizm i ekologiczny sposób myślenia podbił moje niewieście serce. Na pochwalę zasługuje Pani Wrzesińska widać starą szkołę inżynierską kobieta wiedziała co mówi w końcu jest fachowcem. Kolejno odwagę miały tylko radna Al Ani i Iłęda i za to Wam Panie chwała bo pokazałyście to co powinni mieć mężczyźni. No ale u nich zabrakło...Natomiast ciężko mi się ustosunkować do.milczenia władz no ale jak to mówią milczenie jest złotem ale chyba nie w takich przypadkach, gdzie ważą się losy mieszkańców i skarbu na skalę międzynarodową jakim jest nasz rezerwat.
0
esbek22:15, 25 maja 2023
Obwodnica powstanie tak czy siak. Myślę, że warto walczyć o to żeby to np był jak najdłuższy wiadukt a nie nasyp...
Ważne, że "obwodnica" dojechała do NT, a co dalej to już nas nie interesuje...
Pan z drugiego rzędu, który cały czas coś tam gadał i dogadywał był ŻENUJĄCY!
0
Mti22:13, 25 maja 2023
Ci co tu są za obwodnicą to pewnie nie potrzebują mieć czym oddychać a swoje podwórka wybetonowali żeby sobie parkować pod oknem. Nie dla obwodnicy w tym miejscu, nie odciąży ruchu a miasto będzie zasyfione smogiem jeszcze bardziej. Tylko UM jest ta obwodnica potrzebna bo mają w tym interes bo mieszkańcom nie!
0
Niewiem22:11, 25 maja 2023
Tak dla obwodnicy , jak najszybciej . Jaka strefa relaksu , ta strefa to dla blokusow tylko wypad żeby psy ich miał gdzie robić. Smród juz tam mają. 3 razy tak w tym wariancie . Dla ścisłości, między nową drogą Sikorskiego a blokami , mają powstać jeszcze 3 bloki. Rozumiem że wtedy będzie przepływ powietrza .
0
Obserwator22:08, 25 maja 2023
Pełen szacunek dla Pani inżynier z widowni pełna klasa, wiedza i kompetencja myślę że merytorycznie nikt tej Pani Ani do pięt nie dorastał
0
Kaśka22:02, 25 maja 2023
Oglądałam i się załamałam. Jesteśmy za obwodnicą ale u sąsiada. Tak Szaflary tylko czekają na budowę obwodnicy Nowego Targu. Poruszanie się samochodem po mieście jest coraz trudniejsze przez korki. Radni więcej wiary i odwagi. Tak dla obwodnicy.
0
mieszkaniec krainy smogu21:58, 25 maja 2023
Miasto zrobiło dobrze deweloperom stawiając getto na polanie szaflarskiej, teraz chce zrobić dobrze inwestorom którzy będą budować tę autostradę. Ciekawe kto na tym zarobi.
0
Południowa obwodnica21:55, 25 maja 2023
Obwodnica jest po to żeby zakryć 80 hektarową farmę fotowoltaiczną i zapewnić śmieciarkom dojazd do spalarni śmieci.
0
Podatnik21:53, 25 maja 2023
Wśród protestujących byli obecni właściciele tych terenów? Jakim prawem nie swoje i nie osiedlowe tereny prywatne nazywają swoimi rekreacyjnymi? Jakim prawem twierdzą że działają w imieniu mieszkańców? Kupili mieszkania a zachowują się jak właściciele terenów. Żenada.
0
Hej21:50, 25 maja 2023
Fakt za obwodnicą jest całe podhale ale my Nowotarżanie z dziada pradziada Wam tego nie damy i przestańcie pisać te komentarze nie zarobicie dutków naszym kosztem.
0
Tak dla obwodnicy21:49, 25 maja 2023
Krzykaczy kilku i nic więcej. Żadnych argumentów. Na mieście ludzie są za obwodnica jak najszybciej. Dosyć słuchania tych co politykę robią.
0
KNT21:43, 25 maja 2023
Czytając te agresywne komentarze które poziomem dorównują agresji przeciwników obwodnicy miasta może przerażać. Dlatego nikt z osób popierających obwodnicę nie pojawił się na spotkaniu, obawiając się szykan i slownego poniżania. Większość mieszkańców miasta jest za obwodnicą tylko garstka 40 krzykaczy robi więcej szumu i na dodatek chce zrobić z naszego miasta skansen. To miasto wymiera a młodzi wyjeżdżają tam gdzie się drogi buduje bo tam też jest później praca. Mieszkańcy Nowego Targu są za obwodnicą!!!
0
Osiol21:40, 25 maja 2023
Ten urząd żyje starymi niezrealizowanymi projektami w których utopiono pieniądze podatników
Strażnicy wspomnień i makulatury?
0
Andrzej P.21:39, 25 maja 2023
Urzędnicy zapomnieli, z czyjej ręki chleb mają. Watycha burmistrz, Watycha naczelnik, radny Mozdyniewicz - my mieszkańcy Wam płacimy i nasze interesy macie reprezentować, a nie stawiać się w kontrze.
Robicie wszystko by ta droga powstała, mimo naszego sprzeciwu. Spotkanie robione gdy większość ludzi jest w pracy. Brak wizualizacji, żeby nie było wiadomo o co chodzi. Brak konsultacji. Przecież to celowe działania.
Wstyd!
ps. Skoro obwodnica jest tyle lat planowana, to dlaczego dopiero teraz, gdy jest szum, burmistrz Watycha postanowił się wyłączyć z postępowania a nie na jego początku?
0
Mieszkaniec NT21:39, 25 maja 2023
Budujcie tą drogę jak najszybciej bo inaczej Nowy Targ stanie w korkach
0
Obserwator czytaj ze zrozumieniem21:38, 25 maja 2023
Do obserwator przeczytaj tekst że zrozumieniem akurat ludzie zbombardowali merytorycznie urzędasów i to jeszcze jak
0
Prawda21:35, 25 maja 2023
Ja jestem za budową drogi, która odciąży całe miasto z korków. Zbieranie podpisów, może zaczniemy zbierać podpisy kto jest ZA budową. Podpisy przeciwko budowie są zbierane od osób, które nie maja pojęcia co podpisują tylko po namowach sąsiadów podpiszą o co ich poproszą.
Zebrała się grupa osób, która nie myśli o innych mieszkańcach tylko szuka problemów. Nowy Targ potrzebuje tej drogi.
0
Prawda21:35, 25 maja 2023
Ja jestem za budową drogi, która odciąży całe miasto z korków. Zbieranie podpisów, może zaczniemy zbierać podpisy kto jest ZA budową. Podpisy przeciwko budowie są zbierane od osób, które nie maja pojęcia co podpisują tylko po namowach sąsiadów podpiszą o co ich poproszą.
Zebrała się grupa osób, która nie myśli o innych mieszkańcach tylko szuka problemów. Nowy Targ potrzebuje tej drogi.
0
Prawda21:35, 25 maja 2023
Ja jestem za budową drogi, która odciąży całe miasto z korków. Zbieranie podpisów, może zaczniemy zbierać podpisy kto jest ZA budową. Podpisy przeciwko budowie są zbierane od osób, które nie maja pojęcia co podpisują tylko po namowach sąsiadów podpiszą o co ich poproszą.
Zebrała się grupa osób, która nie myśli o innych mieszkańcach tylko szuka problemów. Nowy Targ potrzebuje tej drogi.
0
Prawda21:35, 25 maja 2023
Ja jestem za budową drogi, która odciąży całe miasto z korków. Zbieranie podpisów, może zaczniemy zbierać podpisy kto jest ZA budową. Podpisy przeciwko budowie są zbierane od osób, które nie maja pojęcia co podpisują tylko po namowach sąsiadów podpiszą o co ich poproszą.
Zebrała się grupa osób, która nie myśli o innych mieszkańcach tylko szuka problemów. Nowy Targ potrzebuje tej drogi.
0
Prawda21:35, 25 maja 2023
Ja jestem za budową drogi, która odciąży całe miasto z korków. Zbieranie podpisów, może zaczniemy zbierać podpisy kto jest ZA budową. Podpisy przeciwko budowie są zbierane od osób, które nie maja pojęcia co podpisują tylko po namowach sąsiadów podpiszą o co ich poproszą.
Zebrała się grupa osób, która nie myśli o innych mieszkańcach tylko szuka problemów. Nowy Targ potrzebuje tej drogi.
0
421:33, 25 maja 2023
Niektóre uwagi uczestników spotkania bardzo ciekawe. Obwodnica nie dla mieszkańców Nowego Targu tylko dla turystów. Tyle, że bez obwodnicy ci sami turyści smrodzą w Nowym Targu ich mieszkańcom właśnie. Niech się odezwą w sprawie obwodnicy mieszkańcy Alei, Kowańca, Waksmundzkiej, Św. Anny, Grela, Podtatrzańskiej, Szaflarskiej i innych ulic. Chcecie wdychać spaliny ? Chcecie stać w korkach ? Obwodnica nie jest Wam potrzebna ?. Nie dajcie się zmanipulować tzw przeciwnikom, którzy sprawę rozgrywają politycznie.
0
radykalny Benek NRŻ21:29, 25 maja 2023
Odpowiadając na odpowiedz do mojego posta - zaczynam powoli rozumieć też postępujący exodus doświadczonych pracowników z UM. Dotychczas typowałem innego winowajcę. Teraz zaczynam otwierać oczy?

Przy okazji, bo zapomniałem w poprzednim komentarzu - tekst z widowni o tym, że hala lodowa która nigdy nie powstanie doczekała się już dwóch wizualizacji, a droga żadnej, skradł moje serce. Brawa dla autora.
0
Iks21:29, 25 maja 2023
Burmistrz się wyłączył? Facet jest wyłączony od 8 lat. Największy nieudacznik wśród włodarzy w całych dziejach miasta!
0
Leśnik21:27, 25 maja 2023
Obwodnica jak najszybciej!!! Tu każda metoda dobra, żeby odkorkować to wiecznie zablokowane miasto. Ten protest garstki właścicieli działek na lotnisku to śmiech na sali. Ich pomysł na obwodnicę za Borem na Czerwonem to tylko przesunięcie w czasie planowanej budowy. Dla ewidentnej prywaty małej, krzykliwej grupki ma znów cierpieć ogół.
0
Obserwator21:26, 25 maja 2023
Niestety ze strony tzw przeciwników budowy obwodnicy zabrakło merytorycznych uwag. Było za to buczenie, Krzyki przerywanie i niestety aroganckie zachowanie. Najpierw trzeba nabrać kultury, nauczyć się rozmawiać no i najważniejsze słuchać. Krzykacze pokrzyczeli i na sto procent nie wynieśli nic ze spotkania. Takie wyborcze pomruki. Sprawa jest ważna ale nie tak należy ją załatwiać.
0
Tak i Nie21:22, 25 maja 2023
Nie dla obwodnicy w takim wydaniu!
Nie dla władzy w takim wykonaniu!
Nie dla takiego mieszkańców traktowania!
Tak dość już tego Watahowania!
0
Do Benka21:17, 25 maja 2023
Benek ja też gościa nie poznaje, przegrał u mnie dziś Jacenty zachowując się jak dziecko z piaskownicy "ja Wam tu przyprowadzę" gorzej niż w przedszkolu, przepraszam przedszkolaki są inteligentniejsze!
0
Dante21:00, 25 maja 2023
Ten Burmistrz, którego znaliśmy odpłynął razem ze swoimi radnymi w czeluście piekieł. Władza jednak zmienia a przysłowiowy wół nie pamięta jak cielęciem był...
0
Dante21:00, 25 maja 2023
Ten Burmistrz, którego znaliśmy odpłynął razem ze swoimi radnymi w czeluście piekieł. Władza jednak zmienia a przysłowiowy wół nie pamięta jak cielęciem był...
0
Dante21:00, 25 maja 2023
Ten Burmistrz, którego znaliśmy odpłynął razem ze swoimi radnymi w czeluście piekieł. Władza jednak zmienia a przysłowiowy wół nie pamięta jak cielęciem był...
0
Wstyd Radni wstyd20:57, 25 maja 2023
Dzisiejsze spotkanie obnażyło tylko brak kompetencji urzędników i pokazało że władza i tak nie słucha nikogo oprócz siebie i swojego kółka wzajemnej adoracji. Wstyd Radni wstyd, widać tylko Szymona, który ma los mieszkańców tego miasta w poważaniu.
0
Mieszkanka delty Dunajca20:55, 25 maja 2023
Miałem nadzieję do końca, że Burmistrz, którego wybraliśmy w wyborach już dwa razy jak na gospodarza przystało pójdzie choć raz za głosem ludu a nie interesu. Całe miasto huczy że ta obwodnica nie może iść inaczej bo ma prowadzić do spalarni śmieci I to jest nawet logiczne czemu wylatuje centralnie na wysypisko a nie gdzie indziej
Z drugiej strony cieszy mnie, że miasto posiada jeszcze mądrych mieszkańców i fachowców, którzy znają się i w nich nadzieja uchronienia tego pięknego, ostatniego na mapie miasta skweru zieleni, płuc i rezerwuaru wodnego Nowego Targu. Zadbamy o nasze dzieci i wnuki i nie zabierajmy im prawa do życia w pięknym, górskim miasteczku jakim jest nasze miasto choć i tak ostatnimi czasu pokireszowanemu przez szkielety i niedokończone inwestycje, może czas zrobić z tym wszystkim w końcu porządek ale tego musi chcieć gospodarz a ten najwidoczniej nie chce.
0
Zadowolony mieszkaniec20:55, 25 maja 2023
Zwracam się z prośbą aby Ci krzykacze z sali nie mówili,że wypowiadają się w imieniu mieszkańców. Ja jako mieszkaniec jestem za obwodnicą, a ta grupa ludzi, która nie dała dojść nikomu do głosu to jedna wielka porażka. Oglądanie tego przyprawiało mnie o zażenowanie. Zachowanie tych osób to dno i wodorosty. Niech budują tą obwodnice jak najszybciej !!
0
radykalny Benek NRŻ20:53, 25 maja 2023
Dawno się tak dobrze nie bawiłem, jak podczas oglądania dzisiejszych obrad.

Dziękuje! Panie Burmistrzu - prosimy o więcej!

A na poważnie - Pański ś.p. poprzednik przegrał, bo myślał, że posiada monopol na dobre pomysły dla miasta, traktując oponentów z góry i wyłącznie jako zagrożenie dla swojej pozycji. Dojście jednak do takiej postawy zajęło mu kilka kadencji. Tobie niespełna dwie. Jeszcze kilka lat temu byłeś zupełnie innym, lepszym człowiekiem. Czas na autorefleksję.
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
Nie przegap!
Trwa do 12.10.2024
Nie przegap!
08
12.2024
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas