Przedsiębiorca z Harkabuza walczy z fotoradarem i strażą gminną - podhale24.pl
Sobota, 18 maja
Imieniny: Eryka, Aleksandry, Feliksa
Jabłonka
Clouds
Wiatr: 5.832 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
10°
Wiatr: 5.904 km/h Wilgotność: 79 %
Clouds
10°
Wiatr: 5.22 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
10°
Wiatr: 6.732 km/h Wilgotność: 95 %
Rain
10°
Wiatr: 8.568 km/h Wilgotność: 97 %
Clouds
Wiatr: 7.74 km/h Wilgotność: 98 %
Jakość powietrza
0 %
Nowy Targ
0 %
Zakopane
42 %
Rabka-Zdrój
Nowy Targ
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Zakopane
Bardzo dobra
PM 10: 0 | 0 %
Rabka-Zdrój
Dobra
PM 10: 21 | 42 %
01.04.2010, 14:46 | czytano: 3793

Przedsiębiorca z Harkabuza walczy z fotoradarem i strażą gminną

Wczoraj przed nowotarskim Sądem Rejonowym odbyła się druga rozprawa, w której obwinionym jest 25-letni przedsiębiorca z Harkabuza, a oskarżycielem - komendant Straży Gminnej w Rabie Wyżnej. Sprawa dotyczy kilkusezłotowego mandatu za przekroczenie prędkości i… zasad.

Rzecz wydaje się błaha, dla obwinionego Krzysztofa Biela liczą się w niej jednak właśnie owe zasady i dlatego nie zamierza „odpuścić”. 20 maja ubiegłego roku jego opel został w Rokicinach Podhalańskich sfotografowany przez fotoradar, zdjęcie pokazuje, że pojazd przekroczył dozwoloną prędkość o 47 km/h. Przedsiębiorca mandat zapłacił, po czym jednak złożył do sądu zażalenie. Uważa bowiem, że rabiańska straż gminna, która ustawiła urządzenie w pobliżu wjazdu do oczyszczalni ścieków, popełniła szereg uchybień. A skoro są uchybienia, to nie może być mowy o karaniu. Biel wskazuje m.in. na brak wymaganej dla wypożyczonego z Mszany Dolnej urządzenia homologacji i niezgodność numeru na świadectwie legalizacyjnym fotoradaru z tym na zdjęciu. Mówi też o innych zaniedbaniach, które - jego zdaniem - zostały popełnione. Zwraca uwagę m.in. na brak pomiarów temperatury i wilgotności powietrza, mających wpływ na rozchodzenie się fal.

Wczoraj przed sądem zeznawał strażnik gminny, który 20 maja ub. roku ustawił urządzenie w Rokicinach. Najpierw ze szczegółami mówił o tym, w jaki sposób to robił, jakie - krok po kroku - czynności wykonywał, potem odpowiadał na pytania sędziego i samego obwinionego. Na niektóre z tych ostatnich odpowiedź znaleźć było ciężko, bo młody przedsiębiorca z Harkabuza mógłby dziś chyba pisać pracę na temat fotoradarów. Choć więc zeznania strażnika obaliły część zarzutów Biela, niektóre pytania, dotyczące skomplikowanych spraw technicznych, nadal pozostały bez odpowiedzi.

Prowadzący rozprawę sędzia Wojciech Ujwary przypomniał co prawda, że spór dotyczy jedynie drogowego wykroczenia, sytuacja zmusiła go jednak do powołania biegłego. Prawdopodobnie 22 kwietnia - ostateczny termin będzie podany - obie strony postępowania, sędzia oraz spec od radarów spotkają się przy wjeździe do oczyszczalni w Rokicinach, gdzie pod okiem tego ostatniego strażnicy ustawiać będą urządzenie. Biegły oceni, czy robią to prawidłowo, wypowie się też co do samego fotoradaru i odniesie do zarzutów przedsiębiorcy. Obie strony na miejscu będą też mogły zadawać specjaliście pytania.

p/

Szeroko o sprawie pisaliśmy TUTAJ
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Zobacz także
komentarze
espresso08:58, 24 lutego 2011
w Polsce nie ma zadnego biegłego z tej dziedziny, a powoływanie biegłych z dziedziny motoryzacji jest równie dobre co powoływanie biegłego z dziedziny budownictwa...
:)22:27, 12 maja 2010
Brawo Lola!!!!!!!!
???22:24, 12 maja 2010
Ciekawe jak wozisz du**** na %%% też jesteś nie winny???
lola07:08, 12 maja 2010
Nie Krzysiu, nie oczerniam - napisalam to co widze przez okno mojego domu praktycznie codziennie - Tak wiem prawda boli. Nie obchodzi mnie wyrok, wynik sprawy chcialabym zebys zaczal myslec siadajac za kierownice i nie byl zagrozeniem na drodze
Krzysiek Biel22:59, 11 maja 2010
lola jesteś niesprawiedliwa pisząc takie rzeczy.
W tym momencie oczerniasz mnie totalnie.
Zaczekajmy więc na wyrok sądu. Uważam, że teraz nie zależy Ci już na obiektywnej dyskusji tylko na pokazaniu złego wizerunku mojej osoby. Ze względu na to nie będę więcej odnosił się do Twoich wypowiedzi puki nie poznamy wyroku.
Pozdrawiam serdecznie
lola10:16, 11 maja 2010
Twierdzisz, ze NIGDY w okolicach pasow? A w Rokicinach, tam gdzie zrobiono Ci zdjecie co jest na jezdni namalowane? No bo jak ja tamtedy jezdze to zawsze sa pasy, moze kiedy Ty tamtedy prujesz bez ograniczenia pasow nie ma - nie wiem. Moze te pasy sa tylko wtedy kiedy ja jade? Widzialam Ciebie za kierownica w innych miejscach gdzie sa przejscia dla pieszych jadacego bez ograniczenia, z telefonem przu uchu. Nie mow mi ze jestes odpowiedzialnym czlowiekiem bo daleko Ci jeszcze do odpowiedzialnosci.

Widac to zdarzenie ktore widziales nie nauczylo Cie niczego i to jest przykre. W takich sytuacjach to chyba lepiej jest sie uczyc na cudzych bledach niz na swoich i wyciagac wnioski szybciej niz po fakcie
Krzysiek Biel09:42, 11 maja 2010
Tak lola, masz rację. Nikt nie zatrzyma nagle samochodu jadącego 97 km/h, ale tak jak napisałem kierowca decydując się na szybka jazdę ma poczucie odpowiedzialności i wie na co go stać. Więc jeżeli chodzi o mnie to nigdy widząc w pobliżu pasy, skrzyżowanie czy też idące dzieci nie zdecydował bym się w życiu na jazdę z prędkością 97 km/h bo wiem że nie był bym w stanie wyhamować w razie gdyby ktoś nagle wtargnął na jezdnie, nawet jeśli by ograniczenie prędkości na to pozwalało.
Widziałem na własne oczy potrącenie dziecka przez samochód więc wiem i mam świadomość skutków.
Pozdrawiam
lola06:54, 11 maja 2010
Krzysiu to ile lat jezdzisz, ile km przejechales nie ma nic wspolnego z tym czy panujesz nad samochodem czy nie i nad tym czy jedziesz rutynowo, na pamiec czy nie - za kazdym razem kiedy jedziesz wiecej nic Ci wolno stajesz sie zagrozeniem dla pieszych, rowerzystow itp. Pal licho miejsca poza terenem zabudowanym - tez zagrozenie ale mniej ludzie sie tam kreci.

Porownaj skutki tego w jaki sposob mozesz zapanowac nad pojazdem:
jedziesz z predkoscia 97 km/h przez wies, wbiega Ci dziecko na pasy i co? Zapanujesz nad autem tak jak twierdzisz? Zatrzymasz sie? Nie! Nie masz takiej opcji zeby zatrzymac tonową kule (w najlepszym przypadku czesto wiecej) ktora gna z taka szybkoscia. Przy dozwolonej predkosci przy tych 50 km/h ktore wolno jest nadzieja ze lekko zlagodzisz skutki takiego zdarzenia, bo nie jest powiedziane ze i taka predkosc do tragedii nie doprowadzi.

Kazdy mandat za predkosc powinien dawac do myslenia - przede wszystkim kierowcy ze tak wiecej nie powinien robic bo jest nieodpowiedzialnym potencjalnym morderca na drodze. I mnie nie interesuje to czy radar ustawia policja czy straz (malo wazne) kazde z nich w sposob jakis dba o bezpieczenstwo, bo zaplacisz raz drugi i trzeci a moze sie zastanowisz przemyslisz i zmadrzejesz. I to sie tyczy kazdego jednego kierowcy.
Krzysiek Biel21:37, 10 maja 2010
lola cieszę się bardzo, że postanowiłaś przenieść naszą dyskusję w odpowiednie miejsce.
Otóż jestem w tym miejscu w stanie odpowiedzieć na każde Twoje pytanie.
Najpierw jednak odniosę się do twoich podejrzeń co do mojej za szybkiej jazdy. Mam na tyle odwagi cywilnej aby Ci się przyznać do tego, że nie raz przekraczam dozwoloną prędkość i wcale nie jestem z tego dumny ale jestem też pewien że każdemu kierowcy zdarza się ja przekroczyć. Każdy kierowca który codziennie prowadzi samochód wpada w rutynę i nie da się tego ukryć. Każdemu trafia się przekroczyć prędkość ale nie mniej jednak wszyscy ci są świadomi że odpowiadają nie tylko za bezpieczeństwo swoje ale również innych uczestników ruchu. Więc skoro decyduje się na szybsza niż dozwolona prędkość to zdaje sobie sprawę że jest w stanie zapanować nad tym pojazdem i nie pozwoli dopuścić do sytuacji aby ktokolwiek z uczestników ruchu był przez niego narażony na niebezpieczeństwo. Ale podkreślam nie jestem nie jestem zwolennikiem tego typu zachowania. Posiadam prawa jazdy już od 8 lat. Może nie mam zbyt dużego doświadczenia ale przejechałem łącznie czterema samochodami jakie miałem i mam ponad 300 tyś kilometrów i z czystym sumieniem mogę stwierdzić że nigdy nie spowodowałem zagrożenia w ruchu i nie naraziłem innych na niebezpieczeństwo.
Natomiast jeśli chodzi o stwierdzenie Sędziego to niestety zawsze Sąd stał po stronie mundurowych i nadal stoi pomimo, że bardzo często nie maja racji. Tego sytemu nie obalimy, jedynie możemy pokazać jak naprawdę to wygląda.
I obiecuje Ci że jeśli przegram tą sprawę to stać mnie n to żeby zachować się honorowo.
lola20:17, 10 maja 2010
Boje sie o moje dzieci bo wiem krzysiu jak jezdzisz znam Cie nie od dzis i nie jeden raz Cie widzialam w akcji wiec nie mow mi ze jestes swiety na drodze i jezdzisz zgodznie z przepisami. Co do zdjecia - nie widzialam ale sedzia przysiegly bez watpliwosci stwierdzil ze to TY wiec nie rob z siebie poszkodowanego i zbitego psa tylko zachowaj sie godnie i z honorem jak mezczyzna a nie jak dzieciak unikajacy odpowiedzialnosci.

I uwazam ze to ze czepiasz sie wojta o inwestycje na kredyt w pewnym stopniu ogranicza bezpieczenstwo mojego dziecka. Ciesz sie zyciem i pozwol zyc innym
Krzysiek Biel18:50, 8 maja 2010
Szanowna komentatorko "mała"
Na dzień dzisiejszy nie mam żadnych punktów karnych na koncie a te 8 które mogli by mi dać w niczym by mi nie zagroziło. Przyznaje, że wcześniej dostałem dwa razy punkty karne: pierwszy raz 2 za niezapięte pasy natomiast drugi raz 6 za prędkość ale niestety było to dwa lata temu i zostały z mocy ustawy skasowane. Szanowna "mala" sędzia który prowadzi rozprawę wyprzedził Cię nieco i włączył do kat sprawy kartę moich wszystkich wykroczeń drogowych. Pisze o tym dlatego ponieważ prawdziwymi moimi intencjami nie jest chęć uniknięcia mandatu czy też punktów karnych który to mandat i tak zapłaciłem (dużo więcej kosztuje mnie włóczenie po sądach i czas zmarnowany) ale chęć pokazania wam jaką mamy straż, jak nielegalnie straż gminna wyciąga od mieszkańców swojej gminy pieniądze. Te nieprawidłowości są i nie jestem pierwszym który podważa wiarygodność zdjęcia z fotoradaru. Mieszkaniec z Sieniawy wygrał kilka dni temu i szkoda że szanowni czytelnicy nie słyszeliście uzasadnienia jak Sąd skrytykował strażników, nawet się nie odwołali.
Jest to przykre że próbujecie zrobić ze mnie pieniacza nie znając sedna sprawy ale z drugiej strony patrząc jest to pozytywny objaw bo przynajmniej mamy porównanie ilu zwolenników a ilu przeciwników ma nasza straż gminna.
Pozdrawiam serdecznie.
mała18:44, 6 maja 2010
Bardzo dobrze, że człowiek potrafi zadbać o swoje. Szkoda tylko, że nie wszyscy wiedzą, dlaczego mu tak na tym zależy ... W artykule napisano, że walczy ze Strażą Gminną w obronie zasad, że były jakieś uchybienia itp. Tymczasem to nie pierwsze wykroczenie drogowe Szanownego Pana Biela. W momencie, gdy sąd nie przyzna mu racji będzie musiał pożegnać się z prawkiem. W takiej sytuacji nie dziwi fakt, że Szanowny Pan chodzi na uszach i uczy się budowy fotoradarów. Uważam, że dla notorycznych przestępców drogowych nie powinno być żadnej ulgi!
Dr.Highkolano08:47, 3 kwietnia 2010
Jedynym uchybieniem w całej sprawie nie było, tylko to, że pan Biela jechał o 47 km/h więcej niż można. Jak go złapią po pijanemu, to pewnie wszystko będzie nie tak, oprócz faktu, że jest pijany.
P.S. Co do ich fotoradaru też mi zrobili fotkę, że przekroczyłem prędkość. Tak było więc mandat przyjąłem - teraz jeżdżę wolniej. Też mogłem narzekać, że akurat tego dnia był halny, a tak w ogóle to Korea Północna prowadzi badania z bronią atomową.
PPM14:53, 2 kwietnia 2010
ciency jesteście robicie wyrzut że przekroczył 40 km. Jak by o 100 km to znaczy że ma dobre auto a co was to obchodzi jego sprawa co robi a o bezpieczeństwo się nie martwcie patrzcie na siebie a potem na innych !
perła12:38, 2 kwietnia 2010
pani x lub panie x...co zazdrość cie zjada...że krzysiek umie radzić sobie w zyciu....
wrxx11:42, 2 kwietnia 2010
Moim zdaniem Strasz Gmina jest nie potrzebna i ma zepsuty ten foto radar i popieram Krzyska.Bo sprawiedliwośći stanie się zadość a nie ze ciągle będzie wygrywała władza. Pozdrawiam Wesołych Świat Smacznego i Mokrego Dyngusa
kez07:51, 2 kwietnia 2010
Krzysiek niech walczy jak najbardziej! Przecież nie widzicie że ONI wpieprzają się w parade policji? Jak by policja zrobiła mu fotke to by nie miał nic do gadania! Przecież mogą tam pracować ludzie co nie maja zielonego pojęcia - bo gdzie przechodzą szkolenia w policji? W/g mnie zlikwidować STRAŻE a dać etaty Policji, przynajmniej jest tam jakaś weryfikacja a później szkolenia.
goo23:40, 1 kwietnia 2010
jeśli fotoradar wskazał 47 km za duże to na pewno nie jechał 5 wiecej. Moze jeszcze stwierdzić czy kurs euro, albo stan przypływu na Kubie nie miał wpływu. Dla mnie to pieniactwo miejscowego Kuzaja.
ntperson22:27, 1 kwietnia 2010
dopóki walczysz - jesteś zwycięzcą ! Każdy ma prawo walczyć o swoje. A do "rozsądny" jeżeli masz auto i w zyciu nie przekroczyłeś prędkości to "pierwszy rzuć kamień"
spidmen22:16, 1 kwietnia 2010
teraz to temu szybkiemu cwaniakowi to pozostaje jedynie ....walka. Jak przegrasz kochasiu to dopiero bedzie jatka. Od takich jak ty to giną ludzie na drogach . Ty tez możesz zdażyć do ... grobu z taka szybkością. Życzę ci powodzenia , ale jesteś bez szans. Biegły to wykaże .
perła21:19, 1 kwietnia 2010
moim zdaniem-dlaczego szary człowiek nie może walczyć o swoje prawa...zrobiła bym to samo..walczyła bym
scan21:02, 1 kwietnia 2010
x2 ma IP urzędu miasta!
KB20:49, 1 kwietnia 2010
widzę że strażnik robi postępy w nauce obsługi fotoradaru, jednak jeszcze jak wynika z opisu, musi dokształcic się w sprawach technicznych.
Pozdrawiam specjalistę od fotoradarów
rozsądny20:49, 1 kwietnia 2010
Zwykły pieniacz i tyle! Gnał przez wieś, że aż się drzewa uginały a teraz, kiedy został złapany rżnie wielce pokrzywdzonego pseudo bohatera i walczy z "systemem". A znajomym się chwali, że "on ich wyje...."
Mam nadzieję, że Sąd nie da się na to nabrać, odrzuci pozew i zasądzi poniesienie wszelkich kosztów postępowania sądowego, w tym powołania biegłego. Wtedy zamiast kilkuset złotych mandatu zrobi się kilka tysięcy.
robczon20:14, 1 kwietnia 2010
panie x jak nie rozumiesz o co chodzi w polskim prawie to nie komentuj, jeżeli Ty byś był w takiej sytuacji że gmina cię j**ie w każdy sposób to napewno bys sie nie był taki uradowany. A po Twej wypowiedzi to widac co najwyzej ze masz 18 lat i jestes z Podsarnia
safarz19:23, 1 kwietnia 2010
Nie rozumiem komentarza "x2" jak to się ma do całej sprawy?
Może warto było by najpierw pomyśleć nim coś napiszesz?

Zasada domniemania niewinności działa na korzyść oskarżonego, bowiem nie dające się usunąć wątpliwości rozstrzyga się na korzyść oskarżonego (zasada in dubio pro reo).

W tym przypadku jeśli biegły nie wykluczy WSZYSTKICH wątpliwości to sprawa wygrana na 100 %, jeśli nie w Nowym Targu (gdzie ciężko o sprawiedliwy wyrok) to w II instancji napewno.
xxx_x19:14, 1 kwietnia 2010
karac piratow drogowych i to surowo, gosciu przekroczył o 47 km/h prędkość dopuszczalną i jeszcze ma zal, niech się cieszy że przy tej okazji nikogo nie zabił......ciekawe czy wtedy też miałby wątpliwości.
olo19:06, 1 kwietnia 2010
Tak trzymać !!! Trzymam kciuki za ukaranego ;)
Dość skarbonki kosztem kierowców !!!
x218:43, 1 kwietnia 2010
Panie x lub pani x lub obojniaku x za przeproszeniem pierd***ć to każdy umie zwłaszcza jak anonim wysyła.
Goral16:05, 1 kwietnia 2010
Gosc ma racje niech nie odpuszcza skoro sa jakies watpliwosci niech sie naucza obslugiwac fotoradary a moze to blondynka byla??!! Pozdrawiam wszystkich szerokiej drogi..
kez15:43, 1 kwietnia 2010
Krzysiek tak trzymaj!!! Tych strażników trzeba zmusić do pracy a nie do łatwego chleba siedząc sobie w aucie czekając na jakiegoś jelenia który coś tam przekroczy, a w tym czasie "rumuni" okradaja
ja15:17, 1 kwietnia 2010
I bardzo dobrze podziwiam tego faceta. Nie moze być tak że płacimy a oni myślą że są ponad prawem i i ich prawo nie obowiązuje. Niech ich odpowiednio przeszkolą , doszkolą i wtedy można karać.
x14:55, 1 kwietnia 2010
Krzysiu tylko kozakować umie i uważa że jemu sie wszystko nalezy i wszyscy są beee...
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Obserwuj nas