"Nie dajmy się skonfliktować" - apeluje radny Szymon Fatla w sprawie obwodnicy - podhale24.pl
Jabłonka
Clouds
8°C
Clouds
9°C
Clouds
7°C
Clouds
8°C
Clouds
6°C
Clouds
5°C
Kartka z kalendarza
18.11.2024, 18:40 | czytano: 4049

"Nie dajmy się skonfliktować" - apeluje radny Szymon Fatla w sprawie obwodnicy

NOWY TARG. - To nie była tylko polemika, padło też wiele nieprawdziwych sformułowań - naciska radny Szymon Fatla na burmistrza, by zajął stanowisko w sprawie wypowiedzi radnych i wójta Szaflar w sprawie tzw. społecznego wariantu przebiegu południowej obwodnicy Nowego Targu po terenie Szaflar.

Szymon Falta dopytywał burmistrza o wrażenie po spotkaniu w GDDKiA 4 października.

Zaprezentowałem nasze stanowisko ws. przebiegu. Konkluzja jest taka, że będą kontynuować prace, by poddać analizie czwarty wariant przebiegu. Kwestią dyskusyjną jest tzw. wariant społeczny, który nakreśliła rada, a czy widzi ją GDDKiA? - zastanawia się burmistrz.

Radny Szymon Fatla, który uczestniczył w rozmowach burmistrza w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie kryje emocji mówiąc o stanowisku Szaflar w sprawie planów przebiegu obwodnicy.

Wszyscy śledzili media, padło wiele nieprawdziwych sformułowań ze strony wójta Szaflar. Napisałem oświadczenie, stanąłem w obronie rady, miasta i również pana. Uważam, że słowa, które padły w czasie sesji rady gminy Szaflary i z ust wójta Szaflar są krzywdzące dla nas. Była tam nie tylko polemika, ale wiele nieprawdziwych sformułowań - podsumowuje.

Burmistrz jednak stara się tonować nastroje.

- Nie będę odnosić się do emocji, które pojawiły się w tym stanowisku. Każda gmina jest wyczulona na swoją autonomię terytorialną i taka jest reakcja. Zawsze w takich sytuacjach trzeba usiąść do stołu i rozmawiać. Może trzeba zorganizować wspólne posiedzenie komisji merytorycznych i rozmawiać - przekonuje Grzegorz Watycha.

- Padły słowa, że Nowy Targ może nie dostać ciepła geotermalnego i ta opinia może prowadzić do skonfliktowania nas z panem - zauważa Szymon Fatla.

Burmistrz zauważa, że dziś został rozstrzygnięty przetarg na budowę magistrali na odcinku Nowy Targ - Szaflary. I zaproponował, by zwołać wspólne posiedzenie komisji merytorycznych obu samorządów i przedyskutować sprawę.

Odnosząc się do przebiegu obwodnicy radny Fatla zauważa, że wariant, który był prezentowany przez GDDKiA został zupełnie inaczej nakreślony niż to co radni zaproponowali w swej uchwale.

Na pierwszym spotkaniu prezentowali kreskę przecinającą Bór na Czerwonem, na drugim narysowali kreskę, która omijała Bór. I padło sformułowanie, że oni i tak ten czwarty wariant zrobią jak chcą. Ale narażą się na problem z uzyskaniem decyzji środowiskowej - przyznał na koniec radny Fatla.

fi/
Reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
komentarze
0
Tropiciel17:08, 24 listopada 2024
Qumak - jako mieszkaniec Polany jestem całym sercem ZA obwodnicą wg któregokolwiek wariantu przedstawionego przez GDDKiA.
0
Qumak19:55, 20 listopada 2024
Jechałem dzisiaj około 16 Szaflarską, korek od świateł na Alei do świateł na Podtatrzańskiej.
Na Sikorskiego korek od Alei do Ku Studzionkom. Smród spalin aż zatyka. Cześć z tych ludzi jedzie w kierunku Waksmunda i Białki, a mogliby jechać obwodnicą na Białkę. Ale nie pojadą bo mieszkańcom Polany Szaflarskiej nie pasuje ta droga, bo chcą mieszkać jak na wsi. Nie przejmują się mieszkańcami Szaflarskiej czy Alei, byle oni mieli przyjemność i wygodę.
Panowie Radni Tokarz z Fatlą, przy wsparciu Sięki nakręcili opór dotyczący obwodnicy bo chcieli wygrać wybory, co im się udało. Teraz udają, że chcą niby coś w tej materii robić, ale czas leci, kończy się okienko inwestycyjne i za chwilę nie będzie możliwości, bo nie będzie pieniędzy.
Tokarzowi się akurat nie dziwię, bo tam mieszka ale Sięka z Kokoszkowa? Po co mu to?
A Fatla, cóż, powtórzył zagranie, które mu pozwoliło wygrać wybory po likwidacji Straży miejskiej. Kolejny raz wygrał wybory stwarzając miastu i mieszkańcom problem, który wpływa istotnie na pogorszenie komfortu życia i bezpieczeństwa, a teraz udaje, że te problemy rozwiązuje. Cóż jeden problem rozwiązał, bo wyprowadził się na Niwe i nie przeszkadza mu ani smog z korków, ani brak obwodnicy. I nie pomoże mam żadne przepraszam, 5 lat kadencji leci, a SM nie ma i pewnie nie będzie, i podobnież pewnie obwodnicy.
Jako mieszkańcy, wyborcy zostaliśmy mocno zmanipulowani.
0
Obserwator11:37, 20 listopada 2024
W mieście korki są bardzo duże. Obwodnica musi być. Żądamy obwodnicy, nie chcemy spędzać swojego wolnego czasu w smrodzie i w korkach.
2
pniok18:27, 19 listopada 2024
Nie po to przez ćwierć wieku utrzymywano tzw rezerwę terenu , żeby teraz zmieniać lokalizację nowej zakopianki ! Jest coś co nazywa się planowaniem przestrzennym , ale jak widać mieszkańcy Polany Szaflarskiej mają to w głębokim poważaniu ! Jeszcze jedno - nikt nawet nie wspomniał o lotnisku i okolicznych terenach , jego usytuowaniu i przyszłości . A mowa jest o przeszło pięciuset hektarach , które muszą mieć dostęp do drogi klasy nowej zakopianki . To chyba oczywiste , jeżeli ten teren i samo lotnisko miały by się rozwijać ! Tak czy inaczej - nową zakopiankę trzeba wybudować w planowanym śladzie , na palisadzie , nie zapominając o barierach dźwiękoszczelnych . Nie traćmy czasu na puste dyskusje , bo jesteśmy już lata do tyłu z tą nieszczęsną zakopianką . Czas leci , drogi nie ma a aut nie ubywa ...
0
Sałatka18:22, 19 listopada 2024
Ci radni to zwykłe ***. Tyle w temacie.
25
Grażyna Mikolajska16:53, 19 listopada 2024
@ dwa grzmoty koło mąciwody. .Obwodnicę to my mamy od kilkudziesięciu lat na Św. Anny , która od zawsze była drogą wylotową z Miasta, oprócz tego zakopianka stara w pobliżu, Odległość od drogi do domu jakieś 6- 8 metrów Od świtu do późnej nocy tabuny samochodów przejeżdżają, non stop karetki na sygnałach do i ze szpitala, lądujące często z głośnym warkotem helikoptery przy szpitalu i żyjemy, "nie narzekamy, nie stękamy,jak niektóre buroki.Żyjemy w Mieście i to są tego uroki" Żegnam. Dla Ciebie Pani Mikołajska mąciwodo.
1
legut14:53, 19 listopada 2024
Panie Wójcie Szaflar, uchwałę Rady to trzeba nie tylko podjąć, ale oficjalnie wysłać do wiadomości do powiatu, do wojewody, do Gdaka, do ministra który jest nad Gdaka, i do izby obrachunkowej. Z odpowiednim listem wyjaśniającym do jakiej hucpy doszło i skąd się to wzięło. Bo tak to znowu oni zakrzyczą Szaflary na spotkaniach, które sami z nimi urządzą.
11
Pinki13:53, 19 listopada 2024
Popieram Pani Grażyno!
4
dwa grzmoty koło mąciwody12:48, 19 listopada 2024
Przeprowadzić obwodnice koło Mikołajskiej!
0
Czytelnik Podhale11:09, 19 listopada 2024
Wróble to niech nie podskakują
3
Koniu10:42, 19 listopada 2024
Pani Grażyno a walczyła pani tak zajadle jak doprowadzali odcinek Zakopianki pod Castoramę gdzie wycieli setki drzew na terenie Nowego Targu? a może to korniki to zeżarły? Niech Pani spaceruje gdzie indziej bo widać, że zadymienie mocne w miejscach gdzie pani się przechadza
3
xxx09:56, 19 listopada 2024
nie było by smrodu gdyby wprowadzono zakaz wjazdu do nowego targu samochodów powyżej 5 lat
27
heniek freniek09:35, 19 listopada 2024
ależ to jest pajac
37
Grażyna Mikołajska09:16, 19 listopada 2024
@ Janusz Widelec. A co to miałoby ludziom przeszkadzać w spacerowaniu? Obwodnica estakadą, dźwiękoszczelne ekrany i spacerujcie sobie od świtu do nocy. Tam jest dosyć miejsca i przestrzeni na spacerki i obwodnicę. Od dziesiątek lat żyjemy obok zakopianki starej gdzie ruch był non stop,bez ekranów , innych pierdołek i spacerowaliśmy , spacerujemy po wałach nad Dunajcem i żyjemy. A co Wy jakiś naród wybrany jesteście?? Takie jest życie w miastach. Macie kładkę, Bór na Czerwonym, , można trochę przenieść strefę relaksu i nawet ją rozbudować i spacerując będzie mieli więcej ruchu, relaksu, spacerków. Przede wszystkim trzeba chronić przyrodę, a w Waszej wersji należałoby wyciąć setki drzew w lesie w Szaflarach, wydłużyć drogę o blisko półtora kilometra ,a kosztach nawet nie wspomnę- bo Wy chcecie spacerować. Jest gdzie spacerować. Są jeszcze Gorce, Park Miejski itd. Budować jak zaplanowano i my mieszkańcy starego Miasta o to też walczymy w GDDKiA- popierając stary pomysł.
20
tekuba08:30, 19 listopada 2024
To nie konfliktujcie, przesuwając wasz problem poza waszą gminę, i jeszcze udając że to ogólnospołeczne. Interesy bloków i deweloperów nie są ważniejsze niż interes Szaflar. Budować po projekcie Gdaki.
11
Bartki08:17, 19 listopada 2024
Fatla idź ty już do domu, nie gwiazdorz!
20
okoliczny.03:29, 19 listopada 2024
Ludzie spaceruja od rans do nocy. Ale zapomniales wasc dodac ze w smrodzie od korkow w calym miescie. Jak byscie cokolwiek myskleli to byscie doszli do wniosku ze pod wiaduktem przyszlej obwodnicy bylo by lepsze powietrze niz dzisiaj. Jedni krzycza ze odczepcie sie od szaflar. Juz gdzies wspomnialem ze jak tak do tego podchodza szaflary to ogrodzic i zrobic rezerwat Czy obwodnica w NT to dla nowotarzan? czy dla wszystkich. Czy wam nikt nie uswiadomil ze auto stojace w korku i porusza sie 100 metrow na godzine to robi wiecej smrodu niz samochod ktory przejedzie ta obwodnica 100 razy?? Te glosy o czyste powietrze to naprawde szczyt glupoty
27
Blokowy00:34, 19 listopada 2024
Szkoda, że ludzie wybrali takich radnych- bezradnych. Tylko puste słowa i kłótnie.
34
szaflarzanin22:45, 18 listopada 2024
Wy się od Szaflar odkolegujcie na zawsze. My Wom w teren nie wchodzimy.
2
Zagadka22:03, 18 listopada 2024
Czy stan miasta jest taki jak hokeja?
Kto ma zrobić cud nad Dunajcem?
34
Sdsss22:00, 18 listopada 2024
Bo rada miasta ma czas by se gdybać! Gdyby nie wasza indolencja i szukanie problemów obwodnica byłaby już w budowie! Samochody które jeżdżą nie smrodzą jak te stojące w korku! Gadanie głupot o spalinach pod oknami blokersow jest pokazem głupoty. Cały wschód stoi przez wasze problemy - aleje, Sikorskiego, waksmundzka, Jana Pawła.
26
Obwodnica21:50, 18 listopada 2024
Jaki społeczny wariant , wy ludzi za idiotow macie. Wymyśliliście swój wariant i teraz wmawiacie kit że 4 wariant społeczny.Nagle cicho o tym co tyle blokował obwodnicę, schował się gdzieś bo ludzie mają go już dosyć panie T.zabierz swoich radnych i idźcie gdzie indziej mącić.
38
Tworzywo21:19, 18 listopada 2024
Gość pierwsze razem z Tokarzem wywołali g...oburze i oprotestowali budowę obwodnicy, a teraz apele robi, żeby nie dać się skonfliktować. Hipokryta. Konflikt powstał w momencie kiedy pojawił się pierwszy głos o zablokowaniu obwodnicy.

Dobrze na dole ktoś pisze. A co zrobiliście w przypadku odblokowania starej zakopianki? Nic. Za to zajmujecie się tym jak rondo nazwać. A myślałem że poprzednia rada miasta była zła?
26
Zzoro20:34, 18 listopada 2024
@harnaś dokładnie tak bloki z "widokiem na Tatry" najważniejsze.
3
Koko Jamno20:29, 18 listopada 2024
Podtatrzanską połączyć ze starą Zakopianką niech Szymykowi jadą przed oknami, a co?
13
Grażyna Mikołajska20:28, 18 listopada 2024
@# Grzmot w nocniku. Akurat w Nowym Targu gdzie planowana jest obwodnica nie trzeba wyciąć żadnych drzew ,a w sąsiednich Szaflarach gdzie chce Pan Fatla, aby ta obwodnica była, należałoby wyciąć sporo lasu. Takie podejście do środowiska. Wszędzie byle nie po naszym, nawet kosztem obszaru Natura 2000, Już raz Pan Fatal pokazał co potrafi przyczyniając się z Wolnościowym Podhale do likwidacji Straży Miejskiej, której nam dziś bardzo brakuje.Każde szanujące się miasto ma tę służbę, dotujemy Policję , która nie jest w stanie ogarnąć wszystkiego, bo są spore wakaty w Policji i ludzie teraz narzekają , że parkowanie na chodnikach stało się normą, kopcenie w kopciuchach, nieodgarnięte ze śniegu chodniki przed posesjami i generalnie bajzel wszędzie.Nie tylko powinniśmy mieć SM,ale nawet powinna ona mieć nocne dyżury. Na bezpieczeństwie nie wolno oszczędzać. My mieszkańcy tez interweniujemy w GDDKiA prosząc, nakłaniając aby obwodnica była budowana tak jak wcześniej zaplanowano
4
Okręg 2120:24, 18 listopada 2024
Zapomnijcie już o obwodnicy , pieniądze przepadną i podziękujecie radnym.
4
P.20:22, 18 listopada 2024
Jeśli się nie dogadamy, to w wiecznym smrodzie i korkach będziemy stali.
1
www20:15, 18 listopada 2024
Działajcie Panie i Panowie bo korki w mieście są niemożliwe do zniesienia! Obwodnica GDDiK to kwestia miesięcy i lat, ale przejazdy przez starą zakopiankę można zrobić dobrą szlifierką. Mogę zrobić w nocy jak wy nie umiecie oficjalnie za dnia.
19
Papa20:05, 18 listopada 2024
Ha,ha. Obudzili się. Teraz Szkaradziński i Szaflarzanie niedobrzy. Tokarz,Fatla,Sięka i reszta myśli jakby tu wyjść z problemu w który sami wdepnęli. Nie da się. Z jednej strony mieszkańcy Szaflar a z drugiej zdecydowana większość mieszkańców Nowego Targu która chce obwodnicy. W środeczku radni. Zaczyna być ciasno i duszno panie i panowie?.
48
Grazyna Mikołajska20:04, 18 listopada 2024
Panie Fatla. Przestańcie już mącić. Czy wycięcie sporej ilości lasu w Szaflarach ,
to dobra decyzja wg. Pana? Chrońmy środowisko WSZĘDZIE. Las to skarb w dzisiejszych czasach, przy tych zmianach klimatycznych. Obwodnica powinna przebiegać tak jak zaplanowano,ewentualnie nie po nasypie ale estakadą. To najlepsze rozwiązanie i dla środowiska, ze względów ekonomicznych, technicznych, również jak i ze względu na czas wykonania. Przestańcie już bałamucić i odwlekać wszystko w czasie Zdecydowana większość nowotarżan chce jej budowy tak jak planowano i tu popieram wójta Szaflar. Na jego miejscu tez nie godziłabym się na rozwiązanie jakie próbujecie wcisnąć .
5
pan z miasta20:01, 18 listopada 2024
Trzeba bylo minac szaflary i zakonczyc zakopianke w bialym dunajcu wtedy szaflary by kwicaly ,nie na darmo nazwa szaflary wies
12
Janusz Widelec20:00, 18 listopada 2024
Wszystkich radnych i burmistrza zapraszam na spacer, w niedzielę nad Biały Dunajec. Zobaczycie ile ludzi spaceruje tam od rana do wieczora. Powiedźcie tym ludziom, że już nie będą tam chodzić, bo będzie droga. Bo GDDiKa chce by do Zakopanego i Białki nie było korków. Bo wójt z Szaflar grozi, że nie da ciepłej wody a burmistrz Watycha się nie odzywa bo ma tam działkę.
Wstyd!
Róbcie sobie drogi ale poza miastem!
Już jeden las wycieli, żeby droga była. Już wojna o rondo do tej galerii co jej nie ma, też była.
Może pora zadbać o nas, mieszkańców co?
22
Tropiciel19:58, 18 listopada 2024
Budować wg. zatwierdzonego przebiegu. Jedyna sprawa do dyskusji to czy nasyp, czy podpory. Panie Fatla czas przełknąć te gorzką pigułkę i przyznać, że kombinacje z innym przebiegiem to strata gigantycznej i niezbędnej inwestycji.
20
Nowotarżanka19:34, 18 listopada 2024
Za dużo gadania za mało roboty WSTYD PANOWIE, pieniądze się bierze właśnie za gadanie, nicnierobienie
27
GRZMOT W NOCNIKU19:32, 18 listopada 2024
Brawo Szymon!W Krakowie jak maja wyciac kilka drzew to od razu mieszkancy robia protesy i zbieraja podpisy.Ci od autostrady mysla ze w Nowym Targu mieszkaja sami hodowcy owiec z podstawowym wyksztalceniem.I maga z nami robic co chca,nie ma na to zgody.
36
King of the Spisz19:25, 18 listopada 2024
Panie Fatla należy działać a nie tylko gadać tydzień za tygodniem ucieka postępów nie widać a korki w mieście coraz większe... Druga sprawa ile udało się zdziałać w sprawie połączenia starej zakopianki z innymi ulicami, aby udrożnić ruch wewnątrz Nowego Targu?
31
Harnaś19:19, 18 listopada 2024
G*** budujcie po swoim a nie cudzym macie odejście od zakopianki ale wy nie bo tam pasuje wam budować bloki
dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami czytelników portalu. Podhale24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Podhale24.pl zastrzega sobie prawo do nie publikowania komentarzy, w szczególności zawierających wulgaryzmy, wzywających do zachowań niezgodnych z prawem, obrażających osoby publiczne i prywatne, obrażających inne narodowości, rasy, religie itd. Usuwane mogą być również komentarze nie dotyczące danego tematu, bezpośrednio atakujące interlokutorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, zawierające dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz zawierające uwagi skierowane do redakcji podhale24.pl (dziękujemy za Państwa opinie i uwagi, ale oczekujemy na nie pod adresem redakcja@podhale24.pl).

reklama
reklama
Co, gdzie, kiedy
reklama
Pod naszym patronatem
Zobacz wersję mobilną podhale24.pl
Skontaktuj się z nami
Adres korespondencyjny Podhale24.pl
ul. Krzywa 9
34-400 Nowy Targ
Aplikacja mobilna
Obserwuj nas
kwiecień
29
Wtorek
Imieniny:Piotra, Rity, Angeliny
Kliknij po więcej